Драгомир Стойнев: Приетите промени в енергийния закон гарантират поносима цена на тока (допълнена и видео)

Драгомир Стойнев: Приетите промени в енергийния закон гарантират поносима цена на тока (допълнена и видео)

© Надежда Чипева, Капитал



Отпада задължението на НЕК да изкупува тока от всички производители, вместо това ще се изкупува само най-евтиният - от АЕЦ "Козлодуй" и "Марица изток 2", което ще позволи на ДКЕВР да запази, и даже да намали цената за битовите потребители. Токът от когенерацията ще бъде изкупуван само след като бъде задоволено потреблението от евтините източници.


Това гласуваха депутатите на второ четене с промени в Закона за енергетиката, които късно снощи бяха одобрени и от ресорната комисия.


От цената за пренос пък отпадат добавките за зелена и кафява енергия и за невъзвращаемите разходи, което се очаква да отпуши износа на ток и се създава възможност таксата да бъде намалена до равнищата от юли 2012 година. Таксата за пренос в момента е 34 лева за мегаватчас. Прогнозата е, че тя ще намалее до 10 лева.




Министърът на икономиката и енергeтиката Драгомир Стойнев определи промените като "едно добро дело за енергетиката и българския народ". Той посочи, че с този проект се гарантира възобновяване на финансовия поток поток в системата на енергетиката, гарантира се поносима цена за крайните потребители. Другите ефекти, които той посочи са тези, че няма да се увеличи цената за промишлеността и се гарантира работата на миньорите. "Ще се подобри животът на българския народ", заключи Стойнев.


По-рано депутатите удължиха до 31 регулаторния период за определяне цената на тока и парното.


При свръхпотребление или свръхпроизводство на ток операторът на електропреносната мрежа(ЕСО) може да разпореди временно прекъсване или ограничаване на производството или снабдяването с електрическа енергия, топлинна енергия и природен газ без предварително уведомяване на производителите и клиентите, предвидиха депутатите, приеха още депутатите.


С приетите текстове се прекратява практиката да се изкупува по преференциални(завишени) цени тока от заводските централи, които би трябвало с него да задоволят нуждите на самите предприятия. В момента те продават произведения ток на висока цена и после за собствените си нужди купуват по-евтиния ток, определен от регулатора, обясни Таско Ерменков. "Така производстовто на ток излиза по-печелившо от основната им дейност", посочи той.


Крайните снабдители ще продават на обществения доставчик количествата електроенергия, която са купили по Закона за ВЕИ по цената, по която са я закупили, решиха още депутатите.


С този текст решаваме, че енергията от всички онези ВЕИ-та, които бяха построени и включени в системата на електроразпределителните дружества, ще се изкупува не от електроразпределителните дружества, а от обществения доставчик – НЕК, обясни председателят на енергийната комисия Рамадан Аталай.


Според заместника му Явор Куюмджиев този текст регулира една голяма несправедливост в системата, въведена при предишните управляващи, която е създавала диспропорции в цялата енергийна система.


"С този текст се консолидират разходите в системата в обществения доставчик, който от своя страна ще получи достъп до приходи, които да компенсират тези разходи. По този начин ще се гарантира прозрачност на тази система, много ясни правила – кой за какво отговаря, кой на кого, какво плаща и ще се премахнат задкулисните договорки в системата на това ниво", обясни Куюмджиев.


С друг текст беше прието, че средства от продадени емисии парникови газове ще се компенсират разходите за изкупуване на енергия от ВЕИ. "Това дава възможност за първи път в България да се случи нещо, което ще донесе повече средства. С този текст даваме възможност на цялата енергийна система да получава свежи средства, които да бъдат използвани за разходите, предизвикани от ВЕИ", обясни той.


Приетите промени предвиждат още да се намали така наречения студен резерв като едновременно той ще се осигурява чрез търгове, които ще организира Енерегийния системен оператор. Депутатът Жельо Бойчев още веднъж посочи, че ефектът от това се изчислява на 150-200 млн. лв.


Държавният регулатор ще определя за всеки ценови период пределна стойност на разходите на оператора на електропреносната мрежа за закупуване на количества за студен резерв въз основа на тръжна процедура.


Освен променените текстове депутатите подкрепиха и предложението на председателя на Народното събрание Михаил Миков измененията да влязат в сила от деня на публикуването им в "Държавен вестник", а не три дни след това. Той отправи молба и към държавния глава да издаде указ за обнародването на закона или заявяванене на отношение към промените в най-къси срокове. Миков посочи, че с приетите мерки се облекчава социалното положение на хората.


Причина за призива му е намерението на браншови организации да поискат от президента налагане на вето на закона.


Предложенията бяха приети с гласовете на 95 народни представители.

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blockhead
    blockhead
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А гарантират ли стабилност на енергийния сектор?!

  2. 2 Профил на kirilnikolaev
    kirilnikolaev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    С тези промени, се цели отпушване на износа на електроенергия и възможност за българските производители да изнасят 1200-1400 МВт и Намаление на цената на електроенергията за битовите потребители и бизнес потребителите НН (ниско напрежение) с до 5%. Когато фактите говорят, дори герберастите мълчат. Опредлено това е стъпка в правилната посока.

  3. 3 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Бомбата, за която Стойнев и "медиите" мълчат, но много скоро ще избухне:

    Над 500% е поскъпнало ядреното гориво в Козлодуй за 6 години.

    До скоро разполагах единствено с две информации, за цената на една ядрено горивна касета, от тези, които се зареждат в реакторите на действащите блокове 5 и 6, на АЕЦ „Козлодуй”. Първата информация получих от сигурен източник още докато работех в централата през 2008 г. и тя беше € 875 000 (осемстотин седемдесет и пет хиляди евро) бройката. Втората получих през зимата на 2011 г., от друг източник, след негов разговор с тогавашната председателка на СД на АЕЦ-а Милена Ценова, че цената вече е скочила на € 1 500 000 (милион и половин евро) за бройка. За да добиете по-реална представа за сумите ще ви напомня че за зареждането на един реактор, което се случва веднъж на година, са необходими приблизително 45 броя ядрено-горивни касети, а за двата действащи реактора – 90 (деветдесет) броя. Смятайте сами.
    Но буквално преди няколко дни се сдобих с наистина автентична информация – финансово счетоводните отчети на дружеството АЕЦ „Козлодуй” ЕАД, за периода 2006-та – 2012-та години. Те не са публични в широкият смисъл на това понятие, но са откриваеми в платени справочни системи, откъдето и аз се сдобих с тях. В тях са посочени сумите похарчени за ядрено гориво към дата 31 декември на съответната година, но въпросното ядрено гориво все още не е влязло в употреба, а се намира на склад и предстои да се използва през следващата година. Но за да стане съвсем ясно нека видим конкретните числа и после пак ще поясня.
    2006 г. – 51 271 000 лв.;
    2007 г. – 97 804 000 лв.;
    2008* г. – около 190 000 000 лв.;
    2009 г. – 207 898 000 лв.;
    2010 г. – 231 725 000 лв.;
    2011 г. – 222 459 000 лв.;
    2012 г. – 262 043 946 лв.
    * в Баланса за 2008г. ядреното гориво е обединено с останалите материални запаси под общото перо „Материални запаси” (МЗ) и обща сума от 241 843 000 лв., но съдейки по останалите Баланси излиза че останалите МЗ са почти постоянни и възлизат на около 50 000 000 лв., откъдето се получава и оценката за стойноста на горивото. Ако някой от АЕЦ-а възразява нека даде по-точна информация.
    По-долу можете лично да се убедите във верноста на числата, за годините 2006, 2007 и 2012, което не означава, че не разполагам с останалите отчети или, че посочените суми са не верни. Какво означават тези суми? Нека вземем първата, за 2006-та година. Тези над 51 милиона лева означават, че до края на годината, но не само в рамките на отчетния период, а и през всички предходни години, е закупено ядрено гориво, което все още не е влязло в употреба, а се съхранява на склад и предстои да се използва в някой следващ период. Преобладаващото количество налично ядрено гориво, за всеки един от отчетните периоди, е предназначено за използване на действащите блокове 5 и 6, на АЕЦ „Козлодуй”. Но както се разбра наскоро (в това число и аз самият го научих и се втрещих) в тези суми са влизали и няколко броя (предположително около 10) ядрено-горивни касети, които са закупени в периода 1979-та – 2003-та години, за да бъдат използвани в реакторите (ВВЕР-440), на вече затворените блокове 3 и 4, но така и не са били вкарвани в тях, а на скоро са върнати в Русия, за без пари. Виновни и наказани няма. Оправдания и обяснения – колкото си искате.
    Сега можем да направим проверка, дали информацията ми за цената на една ядрено-горивна касета от € 875 000 евро, за 2008-ма година е вярна. Тогава броят на наличните ядрено-горивни касети беше 96 броя. Ако си направите труда да умножите бройките на цената и после я превърнете в левове ще получите нещо близко до 170 000 000 лева. Останалите около 20 000 000 лева най вероятно се отнасят до неизползваните касети за блокове 3 и 4. така проверката дава потвърждение на информацията. Същото ще се случи и ако направим проверка за цената от около € 1 500 000 за касета през 2011 г. Проверка на достоверноста на тази цена също ще се окаже вярна, ако преди това се направи едно уточнение, което сега ще ви спестя, за да предизвикам представителите на ядрената мафия да протестират този факт. Ако протестират тази цена ще трябва да предостават допълнителна информация, но това няма да им се стори приемливо и, както винаги, ще подвият опашка. Съдейки по числото за края на 2012-та година може даже да се вярва, че цената за бройка е надскочила милион и половина евро.
    За какви загуби на всички нас ни говорят тези числа?
    Първо: Всички тези числа, за съответните периоди показват/говорят, че българския клон на ядрената мафия е кредитирала безлихвено руския клон на ядрената мафия от което всички ние сме загубили около или даже над сто милиона евро, за последните девет години. Защо това е така? А това е така, защото всичкото това гориво е било закупувано около една или повече от една година предварително. Преди да дойде времето то да влезе в реактора и да почне да гори. Нормална практика е горивото да се доставя около месец или най-много два преди зареждането му в реакторите. Но от 2004-та година и до ден днешен се предприема нова схема за презапасяване, което ощетява всички нас. Така, примерно, АЕЦ „Козлодуй” този месец купува ядрено гориво за 200 милиона лева, държи го една година на склад и го зарежда в реакторите едва следващата година, през юни. През това време, една година, тези 200 милиона лева се въртят по други схеми от руснаците и това им носи печалба, но не и на нас. При най-скромни оценки те биха могли да донесат минимум 10% допълнителен доход или около 20 милиона лева на година. Но вместо АЕЦ-а да използва тази възможност, за да поевтинеят цената на тока решават да ги подарят на руснаците.
    Второ: Всичките тези суми, които виждате горе, а и тези които не виждате, за годините 2004 и 2005 въобще не би трябвало га ги плащаме. Горивото е следвало да ни се доставя безплатно! Защо ли? много просто. Това гориво е експериментално. То не е преминало задължителните, предварителни тестови изпитания в Русия, преди да ни бъде предложено и доставено. Освен това то е изготвено от рециклиран Уран, а родната АЕЦ няма лиценз за използване на такова гориво. Сумирайте всички горни числа и смятайте загубата.
    Трето: Не само че не е трябвало да платим и стотинка за ядреното гориво през последните девет години, но заради провеждането на експеримента на наша територия и с използването на наша база и персонал руснаците би следвало да ни плащат на нас и то никак евтино.
    Сумарно загубата до сега гравитира около числото два милиарда лева. И това е само по схемата с ядреното гориво. Както не веднъж съм казвал от АЕЦ „Козлодуй” има стотици други малки и средни схеми за източване. А вие искате тока ви да поевтинее? Не ви ли се струва, че нещо се самозабравяте?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 593 Любопитно

    Според мен това са мерки които временно да облекчат проблемите,но в дългосрочен план не решават почти нищо даже могат да навредят.Истината е в енергийна борса и реален пазар на ток,както и в стимулиране на домашните ВЕИ-та,но на много хора това не е изгодно.

  5. 5 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 506 Весело

    прокопиев,вдигай парите,прокопиев)

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    [quote#2:"kirilnikolaev"]се цели отпушване на износа на електроенергия и възможност за българските производители да изнасят 1200-1400 МВт[/quote]

    Да конкретизираме ли коя компонента ще се изнася - тази с най-ниската себестойност Правилно - за максимизиране на печалбата на износителите, които са "наши хора" Знаем я тази схема, дрогари!

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Па , па , па, папарикало , дребно , това го кажи на баба си - в къщи:))))
    Р,Овч., кумецът му , енгргийната мафия ще се ПОГРИЖИ , вместо теб ...
    Папапапапаааа..парикало , недоносено ..
    Недорасляк ...:))

    BIG AL
  8. 8 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 948 Весело

    Да не смятате като колегата ви, който обяви спад на енергията с 45% ?

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Абе калинка, не разбрахте ли, че да останете на власт тока не само трябва да е без пари, ами трябва да ни давате по нЕкой леФ дет сме Ви клиенти.

  10. 10 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дано наистина да постигнат една поносима цена на тока, това би било най-доброто в случая, поне да отговаря на стандарта на живот у нас и на заплатите, които получаваме.

  11. 11 Профил на kirilnikolaev
    kirilnikolaev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тази мярка няма да доведе до повишаване на цената за електроенергията на индустриалните потребители.С нея ще се повиши конкурентоспособността на българската електроенергия на международните пазари.

  12. 12 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#4:"moloko_"]Истината е в енергийна борса и реален пазар на ток[/quote]
    Разбира се, но всички тези процеси трябва да се "надзирават" от кадърен премиер, защото от него зависи дали ще има успешни реформи. Орешарски е несъмнен авторитет и в международен мащаб. Кофти, че е избрал червените шебеци за "платформа", но това не го определя като комуне, нали? Лошото е, че в момента няма алтернативно решение - ГЕРБ не бива да се допускат и на топовен изстрел то властта, защото ще разрушат тотално държавата. Мога да се съглася единствено, ако Иван Костов се заеме с държавните дела. Защото знае какво прави и е винаги с ума си. За разлика от герберите, на които поставям оценка "слаб".

  13. 13 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 513 Гневно

    Как поносими цени? Нещастник.
    През зимата, при 190 лв. пенсия, майка ми плаща за електроенергия ( +отопление) 130-140 лв. на месец. И да го нямалят с 4-5 лв, кое ще му е поносимото?
    Да дойте той да живее (след плащане на всички сметки) с 10 лв. на месец!

  14. 14 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 506 Весело

    Дочакахме да дойдат червените да либерализират пазара след близо четири години мутренско управление, маскирано като дясно.

  15. 15 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Уууу-у-у! Искаме скъп ток! О-СТАВ-КА! О-СТАВ-КА! Искаме Юлияна Иванова да бъде възстановена като Шеф на ДКЕВР, а като нейни заместници да бъдат назначени Калина Илиева и Румяна Желева! Уууу-у-у! О-СТАВ-КА! О-СТАВ-КА!

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  16. 16 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Ще се разплача, другари! Една истинска патриотична сълза се стича в момента по лявата ми буза. Да живей! Искам да изкрещя, така както съм седнал в офиса, та да ме чуят всичките ми колеги (макар и да не ме разберат). Да живей!

    Откога чакам това 5% намаление в цената на тока! С тези спестени 10 лева аз вече гордо мога да застана пред чуждестранните си колеги и в очите да им кажа с достойнство, че аз съм българско чадо, което спестява с до 10 лева от цената за сметката си за ток, не заради кой друг да е, но заради вас, червени ПАТРИОТИ (С ГЛАВНИ БУКВИ, разбира се), вие, себеотвержени герои на майка България. И след като и вдигнете пенсиите с 5%, това ще бъдат още 10 лева - още 10 лева право сърцето на гадния западен капитализъм.

    Или 10+10= 20 лева! Намерете още 10 лева отнякъде и парче пица и това вече е доказано стойностно възнаграждение!

    Още един път, силно, заради вас: ДА ЖИВЕЙ!


    статус: Патриотично - приповдигнато.
    да се публикува под коментар: между 9 и 11.

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  17. 17 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 836 Разстроено

    [quote#16:"puhpuhan4o"]статус: Патриотично - приповдигнато.
    да се публикува под коментар: между 9 и 11.[/quote]

    Ееех, не стана...

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  18. 18 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#16] от "puhpuhan4o":
    Всяко начало е трудно тас година пет, догодина -.. инасйси..

  19. 19 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#13] от "Blaster _":


    то 20 лв за ток+отопление няма как да стане

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  20. 20 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Цялото това бързане с тази енергетика е дълбоко подозрително и съмнително...

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    [quote#10:"Съни"]Дано наистина да постигнат една поносима цена на тока[/quote]

    Това е невъзможно и цената на тока не е проблем. Проблемът е ниските доходи, а за ниските доходи вината е в олигархията, чиито слуги са този парламент и правителство.

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на over.power
    over.power
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Направо режете фотоволтаиците, ще пукнат от яд.

  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Гневно

    Приетите промени в енергийния закон са прибързани и повърхностни. Те само ще усложнят положението в енергетиката. Днес ще закърпите положението, а утре!? Кой ще плаща в последствие всички тези непазарни намеси в енергетиката господин Стойнев? Вие ли или потребителят по принуда - народът?
    Кога БСП/ДПС/Атака ще разберат, че на сила хубост не става. Разкарайте се от управлението и престанете да работите по стахановски! С безума щурмовщина няма да помогнете на икономиката на родината ни и добруването на народа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Пак подхвърлят трохи на хората.

  25. 25 Профил на over.power
    over.power
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#21] от "virakocha":

    Ами когато доходите са ниски, цената на тока Е проблем.

  26. 26 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#2:"kirilnikolaev"]Намалене на цената на електроенергията за битовите потребители и бизнес потребителите НН (ниско напрежение) с до 5%. Когато фактите говорят, дори герберастите мълча[/quote]
    Страхотно намаление. Вместо 200 лева на месец, ще се плащат 190. Всъщност, не, ще се плащат 220, защото от радост заради безумно евтиния ток, народът ще се отприщи и ще си запали всички лампи, което пък ще доведе до остра нужда от построяването на нова АЕЦ.

    Толкова сте жалки, че щяхте да бъдете смешни, ако не бяхте трагични.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  27. 27 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Нещата няма да се оправят без тотална промяна на системата, въвеждане на мандатност и възможност за отзоваване на депутати, пряк избор от народа на членовете на Конституцинния съд, Главния прокуроро и най-важните съдии, референдуми по най-важните въпроси, изобщо да се чува мнението на хората.

  28. 28 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#10:"Съни"]да отговаря на стандарта на живот у нас и на заплатите, които получавам[/quote]
    А, именно.
    Те трябва да се съсредоточат в стандарта, не в тока.
    Ниските доходи са заради мафията и олигархията,която е узурпирала държавата.
    С тези мерки дрОгарете се опитват да изместя центъра на вниманието от главния виновник за състоянието на държавата - олигархията. Хвърляйки поредните трохи на електората куклите на конци се стремят да си осигурят комфорт за ново преяждане с милиардни ресурси,докато ти се радваш,че сметката ти е намаляла с 5 лева.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  29. 29 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Много красиви думи.
    Само че, ако случайно са още на власт комунетата, на 1 август гражданите ще се събудят с 12% увеличение на цената на тока.
    И тогава вече ще бъде късно.
    Много късно.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  30. 30 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Разстроено

    [quote#4:"moloko_"]това са мерки които временно да облекчат проблемите,но в дългосрочен план не решават почти нищо[/quote]
    абе какво намаление е "до пет процента"
    ако изобщо има някакво намаление, 1-2 процента, на хартия, хващам се на бас, че сумата за плащане няма да се промени.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#14:"vox.populi"]Дочакахм да дойдат червените да либерализират пазара след близо четири години мутренско управление, маскирано като дясно.[/quote]

    Това е хубавото на политическата конкуренция. Неща, за които някой се е правил на разсеян, после политическият конкурент му ги бута под носа.

    Вчера зачесаха и проблема с детските градини в София, напълно изкуствено предизвикан от общинската управа и решим в рамките на 2 месеца на цената на 500-600 лева награда за всяко дете, което почне училище на 6 или се съгласи да отиде в забавачката в училищна сграда, каквито има предостатъчно поради липса на ученици в горните класове.

    Третият проблем ще бъде, мога да се досетя, циганията по улиците на големите градове с флагман София - паркиране по тротоарите, покъртителен брой бракувани трошки накъдето ти види окото и др. подобни.
    .....

    Хич не съм възторжен от новата тройна, но като сме си сами виновни, сега те ще оправят и ние ще се червим....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  32. 32 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1061 Весело

    Поправките в Закона за Енергетиката са ПЪЛНА БОЗА!

    Как хем:
    "Отпада задължението на НЕК да изкупува тока от всички производители, вместо това ще се изкупува само най-евтиният."

    и едновременно с това:
    "С този текст решаваме, че енергията от всички онези ВЕИ-та, които бяха построени и включени в системата на електроразпределителните дружества, ще се изкупува не от електроразпределителинте дружества, а от обществения доставчик – НЕК"

    Това означава, че НЕК няма да изкупува енергията произведена от ФЕЦ, ВяЕЦ и Био ТЕЦ защото тя е най-скъпа. Но те имат ДОГОВОРИ за изкупуване за 12 години за вятърна и 20 години за слънчева енергия!

  33. 33 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    Бъди патриот и надвнасяй суми в ЧЕЗ! Като ти дойде сметка за 300 лв., ти внеси 700. Енергетиката в България сега е на твоите плещи! Дерзай, патриоте!

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  34. 34 Профил на nasofr
    nasofr
    Рейтинг: 229 Гневно

    Къде ви е реформата? Къде ви е публичното оповестяване как се формира цената на тока? Къде?

    И сега само отворихте още по-голяма пробойна в сектор Енергетика! От къде ще покриете дупката? Къде са ви реформите? Само популистко сваляне на цените, а тези пари идват от общия кюп! Некадърници!

    Ще гласувам за партията, която обещае пълна лустрация!
  35. 35 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Надявам се, че никой в тос момент не се отнася с пренебрежение към способностите на Орешарски, нали? Да не "врътне" некой номер и да земе свали цената на тока с пийсе процента

  36. 36 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#10:"Съни"]Дано наистина да постигнат една поносима цена на тока, това би било най-доброто в случая, поне да отговаря на стандарта на живот у нас и на заплатите, които получаваме.[/quote]
    абсолютно правилно. заплатите в България са максимум до 5% по-ниски от тези в Европа, затова намаляването на тока с до 5% е абсолютно адекватна мярка, след което ще настъпи тоталната "СПолука за България"

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  37. 37 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 711 Гневно

    Абсолютен популист, язък му за образованието!
    - Аксиома е, че безплатен обяд няма..
    - Също е известно, че най-лесно се харчат ЧУЖДИТЕ ПАРИ.
    - с тези 5%, дали тези които през февруари не можеха да плащат сметките, сега ще започнат да плащат?
    Най-важния въпрос не е поставен и там е възела на проблема:
    Кой,кога и как ОБЕЗКОСТИ НЕК!
    Останалото е по Шекспир : всяко заглавие на комедиите пасва.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  38. 38 Профил на nasofr
    nasofr
    Рейтинг: 229 Гневно

    В енергетиката има много сукалчета, махнете ги веднага!
    За това криете как се формира цената, жалки сте!

    Ем доходите ниски, ем тока скъп! Цакате хората 2 пъти и никъде не реформирате! Сган!

    Ще гласувам за партията, която обещае пълна лустрация!
  39. 39 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 720 Гневно

    Българската федерация на индустриалните енергийни консуматори (БФИЕК), Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ) и Българската минно-геоложка камара БМГК) написаха писмо до Плевнелиев, парламентарният председател Михаил Миков, енергийния министър Драгомир Стойнев, Аталай и дори до главния прокурор Сотир Цацаров, с което им обръщат внимание, че в отиващите към публикуване в Държавен вестник поправки “няма ясна оценка на очакваното икономическо и социално въздействие, няма дори съобразяване с предложените мерки от страна на международните институции, поканени от служебния кабинет да одитират българската енергетика“.
    Организациите посочват още, че президентската институция остава единствената, която може да спре поправките, които се правят уж в полза на домакинствата, но ефектът от “провеждането на такава непрозрачна и погрешна политика ще доубие българската енергетика, ще доразруши българската индустрия, ще ни лиши от икономическа и социална перспектива“ и ще се отрази не по-малко зле и на битовите потребители в бъдеще.
    Тежката индустрия обръща още внимание, че поправките се приемат в условията на неструктурирани комисии в парламента, неясен политически кабинет на министъра на икономиката и енергетиката, без публично обявен негов експертен екип, с прясно назначени членове на ДКЕВР, с прибързани и спорни назначения в ръководството на БЕХ, без заявена и обсъдена с браншовите съюзи ясна икономическа, индустриална и енергийна политика и програма на правителството“. Според асоциациите това е всичко друго, но не и очакваният адекватен парламентарен и правителствен подход към индустриалната и енергийна сигурност и стабилност, предвидимост и растеж.
    “Философията на бързо предлаганите законови промени е ясна. Подхвърляйки на българските домакинства 5% намаление на цената на електроенергията за бита, цели се отпушване на износа на евтината електроенергия от АЕЦ “Козлодуй“, прехвърляне тежестта на т.нар. цветни добавки от преноса към индустрията и осигуряване на инвеститорите в зелена енергия държавно гарантирани приходи, които са дългосрочно устойчиви на политическата и стопанска конюнктура. Резултатите обаче са дългосрочно разрушителни както за АЕЦ “Козлодуй“, така и за операторите на електроразпределителните мрежи, за топлофикациите и за качеството на енергоснабдяване на индустрията, бизнеса и домакинствата“, пише в писмото.
    “Резултатът от тези намерения ще бъде ускорена деиндустриализация на страната, фалит на останалите малко на брой големи индустриални предприятия, свиване на приходите в бюджета и на износа, нова вълна безработица. И без човек да е експерт е ясно, че няма как 800 МВт индустрия в България да поеме на гърба си 2 000 МВт, в пъти по-скъпа електроенерия от възобновяеми енергийни източници“, посочват още големите предприятия.
    Индустриалците допълват, че “системната и последователна погрешна политика на няколко поредни парламента и правителства към ключовия за страната ни енергиен сектор създаде сложно за разплитане кълбо от законови и регулаторни, технически и системни, търговски и договорни, инвестиционни и репутационни проблеми“.
    “В годините се оформи устойчива парламентарна група на ВЕИ и на търговците на електроенергия. Тази коалиция няма цвят, но има много сериозно присъствие и влияние и в настоящия парламент. Доказателство за това са философията, приоритетите и бързането за законови промени в енергийния сектор. Дори и при разпускане на парламента, бизнесът и доходите на ВЕИ-инвеститорите ще остане гарантиран“, обръщат внимание от БФИЕК, БАМИ и БМГК.
    Няколко големи браншови организации поискаха в отворено писмо президентът да наложи вето. Бизнесът се опасява, че новият модел на ценообразуване на енергията, може да доведе до поскъпване на тока за бизнеса и големите заводи, както и да създаде още по-голяма безработица и да доведе фалит на малки и средни предприятия.

  40. 40 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#12:"Култура ми Бойко"]Орешарски е несъмнен авторитет и в международен мащаб. [/quote]
    Интересно, как би защитил този си аргумент.
    Аз казвам, че Орешко-Седенката е никому неизвестен опортюнист с несъществуващо достойнство и морал, с отрицателна каризма и тотална липса на каквито и да било други лидерски качества.
    По-подходящо би било да работи марионетка в кукления театър, това засега му се отдава без проблеми

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#24:"Стан"]Пак подхвърлят трохи на хората.[/quote]
    Още по-лошо е, че работят без да се съобразяват с отражението, което ще имат тези промени върху цялостното състояние на иконмомиката. С чугунените си мозъци, управляващите мислят само за моментния ефект, който ще възпроизведат. На тях им трябва да потушат протестите и решенията им са изцяло насочени само в тази насока.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#19] от "ikar":

    Никой не говори да се намалят цените, а да заработи иконимиката и да се увеличат приходите.

  43. 43 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Хм...
    Има предприятия, които продават на висока цена ток към НЕК (от когенерация), а купуват обратно на ниска. За мен това е нелогично.

    С тези промени ще пострадат много икономически субекти. Каква ли ще е развръзката?

  44. 44 Профил на zoeker
    zoeker
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Абе нема ли да се научите най-сетне, че не цената на тока трябва да се бута надолу, а нивото на заплащане и стандартът на живот трябва да се вдигат?! Колко мислите, че ще устискате да натискате цените на едно ниво? Година-две-три? А след вас и потоп?

    NPaine: Радвайте се на днешния ден, защото утре ще бъде по-зле.
  45. 45 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Долен популизъм. Само след няколко месеца ще трябва да фалирате НЕК, или да качите цените с над 30%.
    И защо нищо не казвате за индустриалните потребители? Страх ви е да признаете, че тези мижави "ДО 5%" ще са на техен гръб. Но те ще ви изкарат на улицата много хора. Съвсем скоро.

    Безочливи и долни лъжци!

  46. 46 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#14:"vox.populi"]Дочакахм да дойдат червените да либерализират пазара[/quote]
    Страшна либерализация. До 5% намаляване на цените.
    На Уолстрийт отвориха посреднощ борсата, след като Блумбърг предаде невероятната новина със "Светкавица" от Позитано 20.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  47. 47 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#18:"Култура ми Бойко"]Всяко начало е трудно тас година пет, догодина -.. инасйси.. [/quote]
    тая година полупроводници,
    догодина цели проводници

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  48. 48 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#2] от "kirilnikolaev": Не мога да оценя промените като добри или лоши... има още доста мъгла да се разсейва
    Определено добри са:
    1. Прамахването на преференциалните цени за заводските ТЕЦ. Тук няма обвързващи договори и е лесно да се направи. Тези мощности, обаче не са особено големи - сещам се за два заводски теца - Девен и Свилоза. Остава въпросът защо е било допуснато това да действа няколко години. Остава и въпроса за преференциалните цени на когенерациите на топлофикациите.
    Тук преференциите са особено големи - по едно време бяха над 300 лв.Мвтч. Сега май са по-малки... А като мощности когенерациите на топлофикациите са повече.
    2. Намаляване на студения резерв и въвеждане на пазар за него. Браво за това.. Тук обаче имам резерви относно реализацията на мярката и тия резерви са свързани с Ковачки.. дали няма да изведе миньорите от Бобов дол и другите по-малки мини на площада пред НС
    Всичко останало е мазало... Например отказа да се изкупува електроенергия от "американскте ТЕЦ" вероятно ще доведе до съдебни дела и до задействане на "обезпеченията" Правилният подход тук е обратния - сяда се на масата и се преговаря. Освен това всяко намаляване на работата на тези два теца се отразява негативно на Мини Марица Изток.
    С ВЕИ пък кашата е още по-голяма. Не разбрах, ще има ли зелена добавка във фактурата ми или не? Отговорът НЕ означава на реда ми където е цената на НЕК сумата да е с поне 30% по-голяма. Ако изчезнат отделните записи за добавките, влизаме в тежък конфлик с ЕС.
    А за износа... добре. Има нещо, което не е споменато в този текст, а то е, че вече Козлкдуй и МИ2 няма да участват самостоятелно на търговете за износ а това ще прави самия НЕК. При сходни цени на едро за износ и за външен пазар примерно около 80 лв. Мвтч, питам се къде отиват часта от добавките, с които се облекчава износа (около 20-25 лв. Мвтч)

  49. 49 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Долен популизъм. Само след няколко месеца ще трябва да фалирате НЕК, или да качите цените с над 30%.
    И защо нищо не казвате за индустриалните потребители? Страх ви е да признаете, че тези мижави "ДО 5%" ще са на техен гръб. Но те ще ви изкарат на улицата много хора. Съвсем скоро.

    Безочливи и долни лъжци!

  50. 50 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#41] от "Храбър":

    с това най-вероятно ще досъсипят енергетиката която почти фалира от безумните проекти с които беше натоварена. И не знам с какви очи продължават да говорят за Белене

  51. 51 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Червените удариха як шамар на Бориславова, Прокопиев и още няколко енергийни "боса". Нищо, че го правят по техния си начин, важен е резултатът! Е, не минаха без издънката Христозов, не са посегнали още на Манчев и Овчаров, но и на тях ще им дойде времето.

    П.С. Аз не вземам пари за коментари и не мога да плащам повече за перките и панелите на Сульо и Пульо.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  52. 52 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 733 Весело

    Тези промени са подготвени от служебното правителство преди теб - Стойнев, ти си жалък плагиат.

    Ето, вижте примерно за добавките за зелена енергия, които се начисляват върху преноса - предложението през май е да отпаднат:

    http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2013/05/22/2066258_slujebnoto_pravitelstvo_e_gotovo_sus_zakonovi_promeni/

    По смътни спомени Стойнев спря тези законодателни промени, сега ги пуска от свое име.

    Плагиатчо мамин, дано имаш дупе да си защитиш промените политически, щото там преписване няма, а пиърсинга е с голям шомпол.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  53. 53 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#42] от "Blaster _":

    съгласен съм но трябва време,тея са на власт само от месец

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  54. 54 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    [quote#31:"cinik"]Това е хубавото на политическата конкуренция. Неща, за които някой се е правил на разсеян, после политическият конкурент му ги бута под носа. [/quote]

    Хубаво е да, ама да не се прави така забързано "по стахановски" и тихомълком, че едни такива съмнения ни налагат.

    The best way to predict the future is to invent it.
  55. 55 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#50:"Стан"]..ще досъсипят енергетиката която почти фалира от безумните проекти с които беше натоварена..[/quote]
    Тези глупаци си мислят, че като работят на инат са герои. Всъщност, те са глупаци! Правилните решения никога не са правени под натиск и с прибързване. Как не им е ясно на депутатите от БСП/ДПС/Атака, че наподобяват напълно на народното събрание при бай Тошо. Там така се взимаха решенията. Без оздравяваща опозиция и при пълно мълчание и единодушие. Така, единодушно ни доведоха до фалит.....няколко пъти....
    Бедна Българио! До кога ше търпиш наглостта и простотията на глупака!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#32:"BlueWater"]ще се изкупува не от електроразпределителинте дружества, а от обществения доставчик – НЕК[/quote]

    Да видим. Няма да се учудя, ако засилят НЕК в стената. Там са заемите за Цанков камък, Белене и сега остава да прехвърлят договорите за ВЕИ, за да бъде засилена в стената с всичкия този товар, който през годините и е бил трупан по съмнителни начини....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  57. 57 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    [quote#36:"trippleseven"]"СПолка за България"[/quote]

    Сполуката ни спука

    The best way to predict the future is to invent it.
  58. 58 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#53:"ikar"]съгласен съм но трябва време,тея са на власт само от месец [/quote]
    За което време, те успяха да направят толкова много глупости, че на всички им стана ясно колко са некадърни и неадекватни.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  59. 59 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#51] от "TrakerBG": А както как точно са засегнати Бориславова и Прокопиев. Цитирай ми текста от който вадиш този извод? Не че съм против за РАДИКАЛНО намаляване на преференциите със задна дата, но не виждам да се готвят да го направят. И причината е, че освен Бориславова и Прокопиев във фотоволтаичния браш са и много "червени"
    Това, което разбрах от текста е че се канят да изведат зелената добавка от износа , но и от фактурите, нашите и на индустрията и да я вкарат в "микса" на НЕК. В НЕК ще отиват и нямакви приходи от продажба на квоти, които обаче едва ли ще са повече от 25-30 млн. евро годишно. И всичко това наистина ще го разджуркат (миксират) та да не може да се разбере какво става.

  60. 60 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Весело

    [quote#16:"puhpuhan4o"]С тези спестени 10 лева аз вече гордо мога да застана пред чуждестранните си колеги и в очите да им кажа с достойнство, че аз съм българско чадо, което спестява с до 10 лева от цената за сметката си за ток, не заради кой друг да е, но заради вас, червени ПАТРИОТИ[/quote]
    Хе-хе! Добър сарказъм, ама дали чугуните ще го схванат!?
    Напомня ми на едно друго изпълнено с гордост стихотворение:

    "....Читайте! Завидуйте!
    Я гражданин Советского союза!...."
    Колко смешно изглежда при сегашната ситуация!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  61. 61 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Ааа да... В текстовете от предишните дни по темата имаше и още нещо безумно.. Протекционистична мярка... забраняване на големите индустриални потребители у нас да купуват електроенергия от внос... Е те това, ако влезе в закона, ще им скочат от всякъде... Мисля че такава мярка ще падне в ВАС , а и в КС.
    Но самата идея да се направи такова нещо е много показателно!!! Вече не сме конкурентни на външните пазари!!! Със сигурност цените, които ще постигнем при износа ще са по-ниски от тези на местния пазар.

  62. 62 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#43:"Технолог"]Има предприятия, които продават на висока цена ток към НЕК (от когенерация), а купуват обратно на ниска. За мен това е нелогично. [/quote]
    При положение, че НЕК щял да фалира, логиката си е на лице! Въпросът е, дали всички тези....(меко казано) неуредици са допуснати само от герберите. Много се съмнявам да е така!
    И кой се е възползвал от тези.....неуредици!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  63. 63 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Както някой беше казал - искам по-ниска цена на тока, но не желая да ми я намалява Мая Манолова.
    Затова всички комуняги - м'етла от властта 'немедлено' и без шикалкавене! Токът и други неща са проблеми за нормални управляващи. С вас се приключи.

  64. 64 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Драгомир Стойнев: Приетите промени в енергийния закон гарантират поносима цена на тока...

    - Стойнев, претупвате нещата, бързате..
    Вашите грешки,...ще ни струват скъпо..

    urkobozambo
  65. 65 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Бойко Борисов: Правителство трябва да си подаде оставката, за да се успокои народът
    28 юни 2013 | 12:32 | Агенция "Фокус"
    Начало / Партии
    Варна. Правителство трябва да си подаде оставката, за да се успокои народът. Това заяви във Варна лидерът на ПП ГЕРБ Бойко Борисов, предаде репортер на Радио „Фокус” – Варна. „Нали аз бях диктатор, нали командвахме медиите, помните ли тези лъжи – когато строяхме магистрали, пречиствателни станции, булеварди, болници, и във Варна, в най-тежката криза - казаха, че съм диктатор. Аз си отидох на втория ден и казах – нека народът да се произнесе на изборите и народът, за първи път в нашата история, ни нареди отново като първа политическа сила, а тези сега бягат и не искат да подават оставка. Държавата вече месеци наред не работи.”, коментира Борисов. Относно идеята за свикване на Велико народно събрание той посочи, че това е сложен процес и трябва да има политически консенсус. „В момента отношението между партиите в България е такова, че такъв консенсус много трудно ще се намери. Но всичко ще си дойде с времето, сега първо правителството трябва да подаде оставка, за да се успокои народът и да има нови избори.”, каза още Бойко Борисов. Той допълни, че така или иначе месеците юли или август са почивни и още повече държавата не работи. Все още няма назначени областни управители, а едва вчера са назначени вицепремиери. „Два месеца ги чакахме – те не са работили досега, така че едва ли ще е проблем.”, допълни той.

    http://focus-news.net/?id=n1799861

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  66. 66 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#14] от "vox.populi": къде точно видя либерализация на пазара? Като изключим известен състезателен елемент при студения резерв?
    Не разбираш ли че точно номер 1 в либерализацията е отпадането в Закона за енергетиката на текста, който прави НЕК търговски монополист? ... "единствен обществен доставчик"
    Промените, които се предлагат са точно в обратната посока... засилват централизацията и засилват НЕК в стената... като се изрази някой по-горе Ама от социалисти - толква. Отделно от това корупционните схеми остават.. особено в сектор ВЕИ.

  67. 67 Профил на bezpeka
    bezpeka
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Първо беше за 5% намаление. Сега ми казва за ниво от 1 юли 2012г. Ама тогава го вдигнаха с 14 %. И на кого да вЕ?рвам

  68. 68 Профил на cnn
    cnn
    Рейтинг: 444 Неутрално

    [quote#62:"Храбър"]Въпросъ е, дали всички тези неуредици са допуснати само от герберите.[/quote]
    Не, Хан Аспарух ги допусна. А последните 4 години марсианци ни управляваха. ГРОБарите нямат нищо общо с нищо. Те са по-католици и от Папата.

    ariel28 -> http://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs
  69. 69 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Като първа крачка е добре.

    Крайно решение - отмяна на всички дългосрочни договори със закон и борса.

  70. 70 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#22] от "over.power":
    Де да беше така... Изчакай до първа фактура по новия закон
    И виж кой протестира в момента - тежката индустрия, индустрията изобщо и малките бизнеси, които излизат вече от регулирнаия пазар. ВИЕ инвеститорите си траят по-ниски от тревата.
    Четете внинателно, слушайте и други източници и мислете!!!

  71. 71 Профил на over.power
    over.power
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#70] от "Дамян":

    Къде остана тежка индустрия? За България ли говориш?

  72. 72 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    Независимо от храбрите и страхливи палячовци тук, е достатъчно ясно до какво ще доведе тази мярка - повишаване на конкурентнопсособността на пазара - и вътрешен и външен и лек спад в цената на услугата пренос, която за обикновения потребител на регулирания пазар е включена във фактурата за ел. енергията. 4 години смешници като Добрев и Бойко бяха подлоги на разнообразни интереси. Беше се стигнало до там, че на свободния пазар СЕ ВНАСЯШЕ ТОК ОТ БОРСАТА В УНГАРИЯ ЗА ДА СЕ ПРОДАВА В ТУРЦИЯ. Щото Трайчо и Делянчо бдяха денонощно някой да не вземе да наруши мира и спокойствието на ЧЕЗ и некои други елементи и да създаде "конкуренция в България" и недай си Боже хората да разберат, че може да има и други цени освен тези, които ДКЕВР определи по поръчка на монополните дружества...

    Разбира се, че Прокопиев ДАМЯНЧО го удря промяната и ще ти кажа само една от много причини - защото и той се беше накачулил на клона и продаваше панелите на всички ненужни фотоволтаици, които заявяваха мощности и имаха гарантирана БЕЗУМНО ВИСОКА ЦЕНА НА ИЗКУПУВАНЕ. Колкото повече толкова повече!

  73. 73 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#69] от "devdimi":
    Да, ама не направиха първата крачка. Това може да се постигне с преговори и да стане постепенно в един хоризонт от 4-5 г... Но междувременно с всяка изминала година ВСИЧКИ префверенции трябва да спадат помалко. Иначе отиваме на кипърския вариант за решение на тежка банкова криза. В Кипър бяха банките у нас енергийните предприятия. Макар че... и това не е лош вариант

  74. 74 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дамяне, имаш право за някои неща и повечето мерки са просто преразпределяне, НО да не забравяме, че при сегашното положение скоро щяхме да получим не с 5% по-нисък, а с 40% по-висок ток. Сам казваш, че някои мерки бяха нужни. Друг пък пише, че идеите са откраднати от служебното (факт), само че тогава същите хора ги подкрепяха, а сега, когато комунетата ги реализират, плюят. Което, естествено, води до логичния извод, че тук има сериозно "зелено" лоби и се въртят едни големи пари, а ние само си чешем..... езиците.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  75. 75 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Намаляването на тока с 5-10 лв или някъде толкова е само повърхностна козметична корекция, която след 6 месеца до една година вече няма да е актуална и хората отново ще пропищят, но негативите ще понесе следващото управление, което и да е то. Проблемът не е във "високата" цена на тока, а в ниския жизнен стандарт на българското общество. Вместо да мислят как да дадат по 30 лв на пенсионер, 40 лв на майка с бебе и 10 кубика дърва за зимата, да помислят за зациклилата икономика.
    Ама не, по-добре да не мислят въобще, ами още днес да хвърлят оставката, явно е, че червената логика "на всекиму по парче", не върши работа.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  76. 76 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 450 Неутрално

    P.S. Аз не съм комунист и никога няма да бъда. Не съм и гербераст и никога няма да бъда. В случая обаче важното е да се върши работата и ако комунетата я свършат, няма да имам нищо против.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  77. 77 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    [quote#66:"Дамян"]. засилват централизацията и засилват НЕК в стената... като се изрази някой по-горе Ама от социалисти - толква. Отделно от това корупционните схеми остават.. особено в сектор ВЕИ. [/quote]

    НЕК трябва да остане за момента единствен обществен доставчик за да може да функционира частта от свободния пазар с балансирането и балансиращите групи, потребителите извън балансиращите групи, защото няма доставчик с технологичен ресурс да обезпечи балансирането за цялата територия на страната освен НЕК.

  78. 78 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#71] от "over.power": Да то изброя ли големите консуматори на електроенергия? Престанете с тия клишета бе! Всъщност само тежка (енергоемка) индустрия ни остана.
    Металургия - Аурибис, София мед, КЦМ, Алкомет, Стомана перник, Промет стиил... тия ползват много електроенергия.
    3-4 циментови завода, Каолин, два големи стъкларски завода, няколко предприятия за керамика за бита... тия позлват по-малко електроенергия, но доста газ.
    Уф... не ми се пише. Виж сектор Машиностроене в Капитал топ 100. Излезе тия дни на сайта на Капитал
    Важното е да знаеш обаче, че за последните 8-10 години тия големи консуматори на електроенергия инвестираха интензивно в енергоспесяващи технологии и днес харчат доста по-малко електроенергия за единица продукция (в натура!!!)


  79. 79 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Цената на тока беше поносима по времето на Костов и преди него! Що лъже така нагло тоя?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  80. 80 Профил на over.power
    over.power
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":

    Прокопиев сигурно е побеснял, че няма да режи повече лентички с Боко.

  81. 81 Профил на over.power
    over.power
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#72] от "idiotstavrev":

    Как може да са толкова алчни, грабили грабили милиони и милиарди и още искат и не им стига и не им стига.

  82. 82 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    [quote#76:"TrakerBG"]P.S. Аз не съм комунист и никога няма да бъда. Не съм и гербераст и никога няма да бъда. В случая обаче важното е да се върши работата и ако комунетата я свършат, няма да имам нищо против.[/quote]

    Да кажем, че съм съгласен с тебе горе-долу. Какво правим обаче, след като няколко хиляди граждани, разнообразно мотивирани политически, материално, социално, медийно и алкохолно "компетентно" искат да върнат страната обратно в пътя на демократичното и развитие :Д

  83. 83 Профил на Lelja Agatha
    Lelja Agatha
    Рейтинг: 576 Неутрално

    [quote#26:"trippleseven"]Вместо 200 лева на месец, ще се плащат 190. Всъщност, не, ще се плащат 220, защото от радост заради безумно евтиния ток, народът ще се отприщи и ще си запали всички лампи[/quote]
    Който плаща 30лв за тока от лампите, със сигурност не се интересува от цената му.

  84. 84 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#77] от "idiotstavrev":
    Да бе И до кога така няма да има кой да балансира системата?
    А има и друг път. НЕК от търговец да стане производител, т.е. да се закрие БЕХ и да се прехвърлят мощностите в НЕК. След това НЕК да поеме в себе си резервиращите мощности и част от балансиращите. След това може да ПРОДАДЕ мощности а и да купи мощности Законът ни трябва да задължава всички други производители да се заемат с въпроса за сезонното и денонощно балансирани и ако не могат или не желаят, да плащат на други за тази "услуга" в т.ч. на НЕК но също на ПАЗАР.
    В тази връзка имам едно... малко куриозно предложение НЕК изкупува няколко фотоволтаични и ветропарка и вкарва цените им в микса си. И така решаваме до голяма степен въпроса с преференциите за ВЕИ. А? Купува тия дето продават на над 600 лв. Мвт фотоволтаици и над 200 за перките

  85. 85 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1880 Разстроено

    [quote#43:"Технолог"]Има предприятия, които продават на висока цена ток към НЕК (от когенерация), а купуват обратно на ниска. За мен това е нелогично.

    С тези промени ще пострадат много икономически субекти. Каква ли ще е развръзката?[/quote]

    Искам да добавя към цитираното още една мисъл. В момента идеята за 5% намаление и "отпушване" на износа са ясно видими и може да са каже, че са някакъв плюс. Но минусите ми се струва, че ще бъдат много повече и сметката на министърчето Стойнеф и "енергийния експерт" Аталай ще се окажат грешни. На зима ще се окаже, че хората плащат подобни сметки както и през миналата година, а енергината система е "отишла на гости на майка си".
    И ще си позволя да перифразирам еди световен политик: "Сметката гледай глупако, сметката!"

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  86. 86 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Тук трохичка,там трохичка-пак е нещо.Бях се отчаял по боцево време.

  87. 87 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    [quote#74:"TrakerBG"]е, че идеите са откраднати от служебното (факт), само че тогава същите хора ги подкрепяха, а сега, когато комунетата ги реализират, плюят. Което, естествено, води до логичния извод, че тук има [/quote]

    Идеите не са и на служебното правителство. От месеци, още преди служебното правителство текат има срещи и дискусии в ДКЕВР има сума ти писмени предложения и становища внесени от производители, търговци, ЕСО и т.н. Всичко е отдавна измислено, написано и е в ДКЕВР - просто не им стискаше да седнат, да четат, да разпишат правилата и да се вкара малко ред в сектора.

  88. 88 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1880 Весело

    [quote#53:"ikar"]съгласен съм но трябва време,тея са на власт само от месец [/quote]

    До коментар [#53] от "ikar":

    Надявам се да им стигнат следващите 45 години. Нали се каните да управлявате "добре" и ние ще ви избираме със 98% до тогава. Остави ги тези лумпени по площадите, те не знаят какво добро ги чака при управлението на тройната коалиция БСП+ДПС+АТАКА.
    Едно чудесно бъдеще за България.























    Шегувам се, разбира се.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  89. 89 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    [quote#84:"Дамян"]Да бе И до кога така няма да има кой да балансира системата?[/quote]

    Докато ЧЕЗ примерно си прилагат едни ПТЕЕ от 2009, ЕСО от 2010 и т.н. и е пълен хаос в момента. Колко балансиращи групи имат лиценз и действат знаеш ли? Проблемът не е с БЕХ, а между НЕК и ЕСО - трябва да си решат проблемите с активите и мощностите. Но това много зависи и от други външни фактори като арбитража за Белене и уреждане на огромните задължения на НЕК, които могат да се появят от там.

  90. 90 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#15] от "cnn":

    Внимавай какво си пожелаваш, че ако се сбъдне, наистина ще викаш "ОСТАВКА"!

    pastor
  91. 91 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Гневно

    До коментар [#12] от "Култура ми Бойко":

    Айде нали сваляте правителството и си искате Мутрата защото е компетентен .. Аиде бегом да протестирате ...нещастници ..

  92. 92 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#49] от "tolex":

    Алоо бегай при тиквата на съвещание за въоръжена борба .. иначе

  93. 93 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Едно единствено нещо ни гарантира,но след няколко години,както се казваше в едно стихче от време оно:
    Капка по капка-вир,
    вир по вир-язовир,
    язовир до язовир-ВЕЦ,
    ВЕЦ до ВЕЦ-парафин с конец...

  94. 94 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Гневно

    До коментар [#63] от "ambros":

    Оди си вземи 50 лева от Тиквата акъл от мутри никой не взема

  95. 95 Профил на Нели Ангелова
    Нели Ангелова
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Вижте сега герберасти и седесерасти! Като не ви харесва тази нова цена на тока, плащайте по старата, бе! Ако беше Боко на власт щеше да вдигне тока с 20 или 40%. Тогава щяхте да сте благодарни, нали? Хайде, чупката!

    нели ангелова
  96. 96 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#89] от "idiotstavrev": Така е. Приватизацията ни на ЕРП-тата беше дълбоко погрешна. Но точно това също трябва да се промени със закон. По света големите прозиводители на електроенергия са и търговци на собствената си електроенергия не само "на едро" но и "на дребно". А мрежовите оператори в общия случай се ОТДЕЛНИ компании. Нуждаем се от радикални промени в устройството на енергетиката ни. Ако със закон определим такова отделяне, днешните ЕРП ще бъдат поставени пред избора дали да са мрежови оператори или търговци (и производители). И по един естествен начин, чрез корпоративни продажби, сливания и придобивания системата ни ще предобие по съвременен вид.
    Крайната цел поне е ясна - не само индустриалните, но и битовите потребители да бъдат ухажвани от няколко търговеца с различни тарифни планове базирани на различни производители - нещо като ситуацията в телекомуникациите.

  97. 97 Профил на qwertzz
    qwertzz
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#66] от "Дамян":

    - Абсолютно вярно. Пълна централизация и никаква либерализация! Либерализацията изглежда се отлага за неопределено време.

  98. 98 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 625 Неутрално

    [quote#94:"bokko"]Оди си вземи 50 лева от Тиквата акъл от мутри никой не взема [/quote]

    Ти вместо да браниш червените мутри, скачай от този титаник, докато е време, че водата се покачва...
    Виж колко бой по манерката ще ядем от Европа, ако скоро няма избори:
    шефът на Комисията по европейските въпроси към германския Бундестаг за обстановката в България:
    "Избори и смяна на правителства са съвсем нормални процеси в една демокрация. Когато обаче са разпознаваеми тенденции, че едно правителство иска да жертва държавата, това е неприемливо."
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2103992

  99. 99 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#95] от "Нели Ангелова": Аз нямам НИКАКВИ проблеми да плащам. Нямам проблеми да плащам и по-скъпо, за да може на някои (бедни) да им е по-евтино. Но вие след няколко месеца ще го закъсате отново и дълбоко. Вслушайте се малко повече в това, което казваме. В основната си част то е ИЗВЪН политиката, свързано е с това да се намери една по-правилна и по-добра организация на енергетиката ни. Няма червени боклуци, няма седерасти. Има логика, смисъл.
    Това което предлага това правителство е САМО политика, без особена мисъл. Ако беше смислено, лично аз щях да го подкрепя.

  100. 100 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1253 Любопитно

    [quote#32:"BlueWater"]Как хем:
    "Отпада задължението на НЕК да изкупува тока от всички производители, вместо това ще се изкупува само най-евтиният."

    и едновременно с това:
    "С този текст решаваме, че енергията от всички онези ВЕИ-та[/quote]

    Туй ще да е некакво комунистическо Чудо, а-ла др. Иванов

    Значи в момента имаме: http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg

    Екотоците остават, понеже са задължителни. Тецове остават само АЕС Гълъбово + Марица Изток 3 (1400 мвт) на дебелите цени , понеже са по договор. Козлодуй остава 1400 мвт (70%)
    Тецове Марица Изток 2, Марица 3, Бобовдол и Варна се закриват, понеже няма нужда от тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK