Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще се премести на гара Подуяне (обновена)

Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще се премести на гара Подуяне (обновена)

© Анелия Николова



Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще бъде преместено на гара Подуяне, за да има пряк поглед на това, което се случва там, обяви министърът на транспорта Данаил Папазов пред ресорната парламентарна комисия, цитиран от агенция "Фокус".


Така според него шефовете на дружеството, чиято приватизация беше спряна от това правителство, ще имат възможност да контролират "изчезването на неоперативни активи". При предишното правителство при няколко акции на МВР бяха заловени служители на превозвача, които крадяха гориво, което после продаваха.


Наскоро Папазов обяви, че ръководството на "БДЖ холдинг" ще бъде преместено от сградата на ул. "Иван Вазов" в центъра на София на Централна гара. А тя ще бъде дадена на друго дружество от системата на транспорта.




Днес той потвърди този план.


Планира се и купуването на компютри, които първо да влязат в счетоводната програма, която на практика в момента не съществува в БДЖ. "Искаме да модифицираме всички тези дейности, за да получаваме ясна картина", каза още Папазов.


"В НКЖИ също има голяма нужда от реорганизация по осъществяване на ремонтите дейности", каза министърът. Наследяваме 8 или 9 рамкови споразумения, които изолират Закона за обществени поръчки, каза Папазов, посочи той.


"Погледнато на книга, всичко е изрядно, но е очевадно, че се нарушава Законът за обществени поръчки", каза още Папазов. По негови думи, другото наследство е "модификация" на оперативната програма. През миналата година се е наложило да бъдат прехвърлени средства от железопътната инфраструктура, главно към метрото и други проекти", припомни той.


Министерството на транспорта ще предприеме три пакета от мерки, свързани със замяна на дълг срещу имоти, за да покрие вътрешната задлъжнялост между БДЖ и НКЖИ. До 15 юли ще бъде прехвърлен първият пакет имоти от БДЖ към НКЖИ, които са с оценка за около 10 млн. лв. Вторият пакет от имоти е за 25 млн. лв. и в него влизат такива, които са обща собственост на двете компании.


"Целта е със 74 млн. лв. да бъдат намалени задълженията на БДЖ към НКЖИ", каза министърът на транспорта. Третият пакет ще бъде завършен до края на тази година, началото на следващата.
Предстоят продажби на неоперативни активи – главно вагони и локомотиви, които са в много лошо техническо състояние, съобщи още Папазов.


Към момента дълговете на БДЖ са 709 млн. лв., от които 158 млн. лв. са просрочени.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK