Publicis и Omnicom са пред сливане в най-голямата рекламна агенция в света

Publicis и Omnicom са пред сливане в най-голямата рекламна агенция в света

© Reuters



Две от най-големите в света рекламни агенции - "Пъблисис" (Publicis Groupe SA) и "Омником" (Omnicom Group Inc.), са в напреднала фаза на преговори за сливане, от което може да се роди най-големият играч в света в този бизнес. Това съобщи агенция "Блумбърг" като се озовава на запознати с хода на разговорите.


Предполага се, че става дума за т.нар. сливане на равни, при което ще има минимална или нулева премия за притежатели на акциите им. Идеята била Морис Леви, главният изпълнителен директор на базираната в Париж "Пъблисис", и колегата му от нюйоркската "Омником" Джон Рен първоначално  съвместно да ръководят бъдещата компания, след като Леви ще оглави борда на директорите.


Ако преговорите завършат успешно и регулаторите в САЩ и Европа дадат съгласието си, сегашният рекламен лидер в света - лондонската WPP Plc., ще бъде изместен. Засега няма официални коментари от никоя от споменатите агенции.




Събитията, изглежда, са на финалната права, защото от "Пъблисис" са разпратили покани за пресконференция за "голямо корпоративно съобщение" в 15 часа българско време в неделя. Преговорите между двете компании са се водили от няколко месеца, допълва "Блумбърг".


При сливане новата компания ще има пазарна оценка от над 30 млрд. долара, а размерите й и географският й обхват биха й позволили да води за клиентите си по-изгодни преговори за рекламни договори в интернет, телевизиите и печатните издания.


По прогнози на ZenithOptimedia, която е част от "Пъблисис", рекламният пазар в света може да се увеличи тази година с 5% до почти 544 милиарда долара. "Пъблисис" и "Омником" са контролирали заедно 41% от рекламните разходи, управлявани от десетте водещи агенции на планетата, докато WPP държи 32%, сочат данни на Advertising Age.


"Пъблисис" и "Омником" контролират такива известни имена в рекламния бранш като Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, DigitasLBi, BBDO Worldwide,TBWA Worldwide и DDB Worldwide Communications Group.


Няколко анализатори на рекламния пазар и ръководители на големи компании се съмняват в смисъла от раждането на нов гигант в сектора. Според едни "Пъблисис" и "Омником" имат доста различни корпоративни култури, които ще е трудно да бъдат синхронизирани.


Дейвид Джоунс, главен изпълнителен директор на друг голям играч - базираната в Париж "Авас" (Havas), направи изявление, в което казва, че логиката на подобна бизнес операция на втората и третата по големина рекламни агенции е в ущърб на интересите и на клиентите, и на персонала им.


"Днес клиентите ни искат да сме по-бързи, по-гъвкави и по-предприемчиви, а не по-големи, бюрократизирани и сложни", заяви Джоунс. "Това е изключително интересен и изненадващ ход. Вманиачаването на индустрията по сливания и придобивания все още ме изненадва изключително много, особено в един свят, в който цифровите технологии обезсмислиха това дали си голям и колко служители имаш."

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 479 Весело

    Интересна работа. Всички ли ще се решават на тия ходове тоя месец? Юли дойде, нека се съединим!

  2. 2 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Има право Дейвид Джоунс, главен изпълнителен директор на друг голям играч - базираната в Париж "Авас" (Havas), "...направи изявление, в което казва, че логиката на подобна бизнес операция на втората и третата по големина рекламни агенции е в ущърб на интересите и на клиентите, и на персонала им.

    "Днес клиентите ни искат да сме по-бързи, по-гъвкави и по-предприемчиви, а не по-големи, бюрократизирани и сложни", заяви Джоунс..."

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    Омником имат много симпатичен чарт... от$2 през 1990 г. до днешните $65... освен това от 1997 г. има и яко дивидент.

    http://finance.yahoo.com/q/bc?s=OMC&t=my&l=on&z=l&q=l&c=

  4. 4 Профил на Zaffirov
    Zaffirov
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Сливането е много логично. Така ще се изправят срещу WPP. Това ще е полезно и за клиентите, защото ще получат достъп до наистина глобална услуга на по-ниска цена. А иначе криейтивът си е бил винаги децентрализиран, всяка от рекламните агенции си има таргетна група, така се и намалява възможността за канибализиране м/у агенциите. Да му мисли Мартин Сорел, шефът на WPP. А, ако това доведе до по-лоша услуга винаги могат да излязат двама топ криейтивс от примерно Сачи&Сачи и да предложат по-добра. В този бранш капиталовата входна бариера е ниска, стига да имаш добро име можеш да изтеглиш няколко акаунта със себе си.

  5. 5 Профил на Zaffirov
    Zaffirov
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":
    Само част от това се дължи на органичен растеж, предимно е постигнато с М&А, но това е нормално за тази индустрия.

  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    Много често подобен род сливания водят до подобни процеси и в конкурентните фирми в съответния бранш!всеки почва да търси ефекта на синергията!

  7. 7 Профил на antist
    antist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Надявам се в бъдеще да купят и бг рекламни агенции, че малко да им оправят качеството. Тотална липса на идеи, софийско-сръбски диалект и толкова изкуствени диалози, че в сравнение с тях "Стъклен дом" звучи като от Стайнбек.

  8. 8 Профил на HXP
    HXP
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#7] от "antist":

    Особено новата реклама на Данон за МЕН, пълна пародия.

  9. 9 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#7] от "antist":

    Аз съм забелязал, че ние се излагаме дори, когато превеждаме на български чужда реклама. А какво остава да я сътворим...
    Между другото има много кадърни родни рекламодатели, които обаче не работят в български фирми. И с право, като че ли.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK