И лютеница от Първомай вече е защитено географско наименование (обновена)

И лютеница от Първомай вече е защитено географско наименование (обновена)

© Дневник



Лютеница Първомай", на етикета на която има изрисувано хоро, вече е географско указание, регистрирано в Патентното ведомство. Това съобщиха от компанията-производител - "Булконс Първомай" пред "Капитал". Фирмата произвежда популярната лютеница и е инициатор за вписването му в Държавния регистър  на географските означения.


Първоначално вестник "Труд" съобщи информацията, но тя гласеше, че става дума за сертификат за специфично географско указание на пазара на Европейския съюз, което се оказа невярно.
Регистрацията не означава, че само "Булконс Първомай" може да произвежда тази лютеница. Според законодателството географското указание се различава съществено от другите обекти на индустриална собственост, като търговската марка например. Собственикът на търговската марка е монополист, единствено той има право да ползва регистрирания обект за срока, определен от закона. Географското указание (както и наименованието за произход) е колективно право. То може да се упражнява от повече от един производител и не е ограничено във времето.


Всяка фирма, организация или лице, които упражняват стопанската си дейност в даден регион, може да регистрира или да ползва вече регистрирано географско указание. Условието е продуктът да притежава качествени характеристики - резултат от географския произход, а производителят му да спазва описаните изисквания и технология за производство, с които се кандидатства за регистрация пред Патентното ведомство.




Означаването на продуктите чрез географски индикации е способ за защита на производителите от даден регион срещу проявите на нелоялна конкуренция. Чрез географските означения се съхраняват национални традиции, трупани в продължение на години, отбелязват експерти пред "Капитал".


Не е тайна, че в региона на Първомай две фирми от години се борят за пазарен дял: "Булконс Първомай" (производител на "Лютеница Първомай"), и "Консервинвест" - с. Православен (производител на "Първомайска лютеница"). Етикетите на един от видовете лютеница на двете дружества (тази с хорцето) са близки, както и наименованието на продуктите им. Цялото това сходство е направено при пълно спазване на законовите изисквания, което не пречи на компаниите периодично да се обвиняват в нелоялно поведение на тема "кой е оригиналът".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1953 Весело

    Преди беше вкусна ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  2. 2 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 615 Неутрално

    "и под 1 на сто нишесте" Ако е само толкова ще е добре. За жалост Българската лютеница вече има оранжев цвят заради картофеното нишесте което добавят.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Оригинала изглежда добре

  4. 4 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Не само картофено пюре ,но и тиквено.Има лютеници ,които са пълен боклук-по трдки и от кетчуп.И затова кетчупа го продават в плътни опаковки за да не се вижда идиотския червен оцветител.

  5. 5 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 505 Неутрално

    (лично мнение): Лютеница с кимион - неприятен вкус, дори и със сертификат...

    The man on the Moon
  6. 6 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Българската храна е национално богатство, което трябва да се пази и промотира. Имаме огромен нереализирам потенциал в тази насока.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Най харесвам тази, която е по БДС (поне така пише на етикета) и найстина мисля, че вкуса и се доближава, като на онази от преди 20 години. Интересно, че не съм виждал да се продава в големите магазини за хранителни стоки. Засичал съм я единствено в Метро.

  8. 8 Профил на Perfect Stranger
    Perfect Stranger
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Чух, че на дерони я внасят от китай... Не съм сигурен дали е вярно, но кофти ако е така...

  9. 9 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#7] от "madmak":
    [quote#7:"madmak"]Засичал съм я единствено в Метро. [/quote]

    Има я и в Пикадили и по- рядко в Билла. Ако става дума за тази по БДС, разбира се.

  10. 10 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Сам по себе си етикета няма да струва и пе'есе стинки, ако продължават да ни продават от булконс боядисано нишесте. Има легенди как в заводите за лютеница не влиза и 1 кг домати или чушки!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    Хубаво са я защитили, но защо го няма вкусът от детството ми?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  12. 12 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Глупости, защитили са някакъв измислен продукт, на хартия!
    Дори и преди 30 години лютеницата, произведена във фабрика, не е заслужавала да бъде 'защитена'. Преди имаше само броени продукти, достойни да бъдат запазени с марка, а сега въобще не съществуват такива! Това не ви е Италия или Франция, за съжаление.

  13. 13 Профил на souler
    souler
    Рейтинг: 409 Разстроено

    До коментар [#1] от "Нефертити":

    Преди беше от чушки и домати...

    Само мъртвата риба следва течението.
  14. 14 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Само 4 фирми произвеждат лютеница по браншови стандарт

    “Булконс Първомай” АД - Лютеница Първомай
    “Консервинвест” ООД - Първомайска лютеница
    “Олинеза” ООД - Лютеница Олинеза
    “Дерони” ООД - Лютеница Дерони

  15. 15 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#8] от "Perfect Stranger":
    И аз така знам. Внасят пюре от там, а тук допълват в разни Е-та.

  16. 16 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 638 Неутрално

    много добре, сега при един добър маркетинг могат да развият добър печеливш бизнес

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 854 Неутрално

    [quote#1:"Нефертити"]Преди беше вкусна ... [/quote]
    Преди 40 години беше адски вкусна. Помня в детството, обожавах филия с масло и лютеница.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 296 Неутрално

    [quote#8:"Perfect Stranger"]Чух, че на дерони я внасят от китай... Не съм сигурен дали е вярно, но кофти ако е така...[/quote]
    Не е така, вярвай ми!

  19. 19 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Подкрепям българското производство и приветствам тази новина. Не знам обаче каква е причината, отворена вече лютеница ,след 4-5 дена престояване в хладилника, да хваща бяло мухълче на повърхността на съдържанието. До 2-3 дена не се ли изяде лютеницата , мухлясва.

  20. 20 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Много ме кефи как някои хора обясняват "как е било преди 20 години" все едно скапаната храна не е патент на соца. Все едно капитализма е измислил всичките Е-стабилизатори, русенското варено, да се слагат смлени животински... части в кренвиршите и т.н. Както едно време - единствено зеленчуците/плодовете ни са били на ниво и основно соц-а съсипа и това. С което хич не оправдавам и мутрите след това.

  21. 21 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Като искате като от едно време, идете на село и прекарайте ден два в правене на буркани.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  22. 22 Профил на dart_vather
    dart_vather
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#14] от "rio":

    Проверено и потвърдено. Така е! С едно допълнение - всички имат "версии" за големите вериги. Тези продукти са по-евтини. Видимо са по-течни и явно имат по-малко естествени съставки. Във всеки случай са по-добри от останалите лютеници. Да не говорим за Аро, Клевер и др. - 100% нишесте с аромати и боички.

  23. 23 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Абе,всичко е до време...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  24. 24 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    Това е добре. Дано да я правят с български продукти, а не с боядисани китайски боклуци.

  25. 25 Профил на email
    email
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да, както някой каза, защитен е измислен продукт на хартия. Но въпреки това тази по "БДС" е наистина по-добра и много прилича на едновремешната, но не мога да кажа, че е същата. После си купих същата, но по "браншови стандарт" не пишеше по БДС... като, че ли малко по-зле от БДС-то. И двете съм ги купувал от малко магазинче, но вече няма... явно повишената цена спрямо произведената без никакъв упоменат стандарт си казва думата. А в крайна сметка какво слагат вътре никой не знае.

  26. 26 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#20:"ungeheuer"]Все едно капитализма е измислил всичките Е-стабилизатори, [/quote]

    Да!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  27. 27 Профил на email
    email
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#20] от "ungeheuer":

    Не разбирам какво все "соца" ви боде очите дори и там където го няма?! Боклучавите храни са патент на "прехода" приятелю! Желанието за все по-евтин изходен продукт и стремежът на потребителя към все по-евтина храна без да го е еня за качеството родиха всички ментета! Едно време кремвиршите имаха вкус на истинско месо, сега са просто една паста с много подправки за да има някакъв вкус. Навсякъде вече и костите се мелят, такова нещо нямаше при "соца" мой човек! Най-много някой хрущял или жила да е минала през мелачката случайно. Нямаше ги и всичките заместители на месото... сега в един такъв продукт месото е 20%... което е безобразие. Стремежът към евтин продукт доведе и до загубването на хубавите български сортове зеленчуци и плодове защо, ако и да бяха истински и много вкусни не траеха, а за търговците това е загуба! Сега имате трайни и пластмасови на вкус... същото е с млечните продукти. Животновъдство почти нямаме, всички меса които ядем са вносни отглеждани с ГМО и хормони. Земеделието е на същия хал... "соца" ли ги докара до тук???

    Писна ми от задници на които все социализма или комунизма им е виновен за нещо, а нито едното, нито другото на практика е съществувало в България... ние имахме тоталитарна система с някаква имитация на "соц" елемент за хвърляне на прах в очите независимо как са я наричали едни или други във времето!

  28. 28 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#26] от "др. Иванов":


    Все едно капитализма е измислил всичките Е-стабилизатори, - цитат на коментар #20 от “ungeheuer”

    Да!

    леле колко сигурен бил ... дрън , дрън..
    още е пред очите ми вестник "Стършел" и карикатура с двама другари пред едно поле със следния коментар "... кеф ти месо, кеф ти шоколад..." / за незапознатите с ерзац храните полето е засято със соя/
    та така дрОгарю Иванов

  29. 29 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    [quote#27:"email"]Желанието за все по-евтин изходен продукт и стремежът на потребителя към все по-евтина храна без да го е еня за качеството родиха всички ментета! [/quote]

    Малко преобръщаш мястото на колата и магарето: не търсенето на евтини продукти, а жаждата за все по-високи печалби, е родила всички ментета; тя е 'вдъхновението' и движещата сила на всички 'иновации' в производството и търговията на хранителни стоки.

  30. 30 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    [quote#28:"raytcho"]/ за незапознатите с ерзац храните полето е засято със соя/
    та така дрОгарю Иванов [/quote]

    И това не доказва, че социализмът е 'измислил' Е-тата - само показва, че сме използвали 'откритията' на капитализма, най-вероятно американския.

  31. 31 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Тъпо. Това, което се произвежда в момента няма нищо общо с оригинала. Ако доматите не паднат под определена цена, се слага китайско пюре. Рецептата изобщо не се спазва.

    И какво "първомайско" остава всъщност?

    Преди години, мой приятел беше взел за известно време завода по наем. Тогава се произведоха последните лютеници по оригиналната рецепта. Тъпото е, че в момента на пазара не мога да намеря марка, която да ми харесва. Въпреки, че излиза по-скъпо да си направиш сам лютеница (тежка е технологията), се налага да го правим, просто защото качествен продукт на пазара липсва.

  32. 32 Профил на Цветелина
    Цветелина
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#29] от "princess_x":

    Абсолютно съм съгласна с теб. За съжаление, това е самата истина за хранителната индустрия, която не говори в полза на потребителя като консуматор.

  33. 33 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 724 Неутрално

    ПС: Относно хранат през соц-а. Да, много рядко беше качествена, защото нямаше добър контрол и се крадеше мнаго. "Камчията" беше пълна с хрющяли, а кренвиршите - с хартия (!). Излизаха и интересни "находки" в хляба, който в 50% беше или недопечен, или препечен. Бирата си беше с "парцали", а поради дефицита кашкавалът често се продаваше "пресен", т.е. - неузрял. Същото и за киселото мляко - понякога не беше кисело, а просто незаквасена суроватка (да, тогава млякото се обезмасляваше и след това се правеше на кисело). Истината е, обаче, че имаше екипи, които правеха страхотни рецепти съобразени с нашия вкус. Консервантите бяха по-малко, защото бяха внос и нямаше валута за тях.

    Който имаше късмета да хване партида за износ или такава след Пловдивския панаир, беше късметлия. Който пък отидеше на село и си купеше продукт от местната кооперация (пекарна, мандра, месарски цех), си облизваше пръстите (на село те линчуваха за лоша храна, пък и нали ти работиш в кооперацията).

    А истината е, че и на Запад, храните в онези времена бяха по-добри. Имал съм възможността да опитвам, оставах възхитен от качеството.

  34. 34 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 581 Неутрално

    за съжаление нищо общо няма тая лютеница с оная навремето,с хорото!! И със суджука е същата история...трагедия!
    А бозата е бъкана не със захар,а с подсладители,и то не ЕДИН,а цял букет-аспартам,захарин,ацесулфам и т.н.!!
    Няма държава,няма хора..НИЩО няма...СУРОГАТ-и продукти,и държава,и население!

  35. 35 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 741 Неутрално

    То пък кой купува тази първомайска лютеница? Да си я произвеждат и ядат само в Първомай - немам против!

  36. 36 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Особено в чужбина "хорцето" върви добре.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  37. 37 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1109 Любопитно

    Лютеницата с хорцето на етикета беше най-добра от магазинските! Най-сетне да се защити втори български продукт в Европейския съюз. Дано да има и други!

  38. 38 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#13] от "souler":

    Сега е след химичнп-торова преработка.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  39. 39 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#26] от "др. Иванов":

    Да бе, да. Пазарът решава, бре, не ги купувайте, като не ви харесва. Малко ли фирми има в България с добро качество (и малко по-скъпи) на храните? Кой им пълни гушите на продавачите на скапани кренвирши?

    А и вицът за кило кайма - кило лайна не е измимслен през капитализма, драги.

  40. 40 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Българската храна е боклук

  41. 41 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#27:"email"]Най-много някой хрущял или жила да е минала през мелачката случайно. Нямаше ги и всичките заместители на месото[/quote]

    Най-много някое месо да е минало случайно през мелачката. Освен с четина и копита, саламите бяха пълни със соя. Каквито боклуци продаваха едно време, такива продават и сега. Инак луканки и суджуци пускаха в представителните магазини на Родопа в центъра на София за конгресите на партията. Сервилатът беше лукс, имаше го в столицата и някои големи градове.

  42. 42 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    [quote#33:"irons"]Да, много рядко беше качествена, защото нямаше добър контрол и се крадеше мнаго. "Камчията" беше пълна с хрющяли, а кренвиршите - с хартия (!). Излизаха и интересни "находки" в хляба, който в 50% беше или недопечен, или препечен. Бирата си беше с "парцали", а поради дефицита кашкавалът често се продаваше "пресен", т.е. - неузрял. Същото и за киселото мляко - понякога не беше кисело, а просто незаквасена суроватка (да, тогава млякото се обезмасляваше и след това се правеше на кисело).[/quote]

    Такааа, хайде сега опиши какви са същите тези продукти днес!

  43. 43 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    [quote#41:"gianni"]Инак луканки и суджуци пускаха в представителните магазини на Родопа в центъра на София за конгресите на партията. Сервилатът беше лукс, имаше го в столицата и някои големи градове.
    [/quote]

    Аз си спомням, че си купувахме луканка в кварталния магазин. Беше на големи парчета, широка около 6-7 см, с хубави подправки и твърда, т.е. достатъчно суха. А би ли ми казал къде мога да си купя днес луканка със същия вкус и състав, като едновремешната?
    (макар че отдавна съм спряла да ям месо)

  44. 44 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#43:"princess_x"]Аз си спомням, че си купувахме луканка в кварталния магазин...[/quote]

    Ами ходи да се прегледаш докато е време. Белким ти помогнат.

  45. 45 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#28] от "raytcho":

    В интерес на истината, соята като заместител в храните и всичките боклуци, с които започнаха да тровят растенията и земята, дойдоха в "соц" България от "несоц" Щатите. Да не мислите, че Монсанто и подобни са тук от вчера?

  46. 46 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#45] от "murttle":

    А бе то и протеините и хидрогенираното палмово масло, от които нашите производители правят "кашкавал" и "сирене", идват от Запад. Ама там никой не продава такава смес като сирене. Ако се влага някъде, то все пак е указано.

  47. 47 Профил на bachmann
    bachmann
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#21] от "Imaginary Friend":

    а доматите искат и садене, и пикиране, и копане, и поливане - за ден два няма да се оправите.
    ама май не ви се пълнят кофи+ки за расад с смес от тор и пръст.

  48. 48 Профил на email
    email
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#29] от "princess_x":

    Дали преобръщам? Ако вие потребителите не купувахте тези ментета какво щеше да се случи? Това което се забелязва е, че потребителят предпочита ментето пред истинското само заради цената... тоест потребителят сам си е виновен за положението... производителят иска или не, се съобразява с пазара, тоест с този който му купува стоката! Защо днес толкова се изкриви киселото мляко? Защото потребителят не иска мляко което на третия ден капачката му се е подула и млякото е кисело?! Защото гражданинът няма представа какво е истинско кисело мляко и не може да разбере, че то трябва да е кисело мамка му, а не сладко, затова и Данон му таковаха майката и киселото мляко е сладко и не се вкиселява и след месец престой защото е с модифицирана закваска в която ще намерите няколко бройки живи бактерии.

    Ако една стока не се купува, няма луд който да я произвежда!!!

    Та истината е, че Вие потребителите си докарахте сами белята до главата, а не някой друг ... вие с невежеството си и желанието за евтин почти безплатен обяд. Ако лакомият за евтинджос колбас потребител не купуваше соевия салам пълен с костно брашно, смелени кожи и хрущяли какво ще го прави производителя? Ако българинът разбираше какво е истинско кисело мляко и не купуваше модифицираните млека какъв избор има производителя? Ако вие се нахвърляте като луди на ментето боза която не ферментира и стои като сопол... какъв шанс имат и малкото останали производители на жива истинска боза да просъществуват???
    Ще ми говорите глупости! Разбирачи! Хайде малко правете по-смислени логически взаимовръзки и гледайте истината в очите... всеки един от вас който купува продукт произведен не по класическа рецепта, а със заместители и подобрители е виновен и е участник в развитието и разпространението на ментетата... производителят е този който създава ментето, но вие сте тези които го купувате, ако не го купувате производителят няма да го произвежда. Достатъчно е само да влезе вътре с непласираната продукция и много бързо ще размисли!

    Вие потребителите сте регулаторът на пазара, за цената на стоката и за нейното качество... ако не го разбирате, то не мога да ви помогна!

    Да обвинявате производителя е смешно и глупаво - той си гледа интереса, а наклона на интереса му вие го определяте... същото е и с политиката и с много други сфери от живота! Спрете да мрънкате и да обвинявате този или онзи за калпавия си живот... сами си го определяте с действие или бездействие ... с невежество или нехайство!

    Тези протести и тази нетърпимост към настоящия кабинет е това което трябва да се прави срещу всичко което не ни харесва в живота, а не да седите и да чакате някой да направи това което трябва... това трябва да е всеки ден срещу всичко, което не е нормално!

  49. 49 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    [quote#48:"email"] Ако вие потребителите не купувахте тези ментета[/quote]

    Хе,хе точно мен ли нарече 'потребител', та аз дори домашна лютеница не ям, да не говорим за повечето неща, които се продават по супермаркетите.


    [quote#48:"email"]Това което се забелязва е, че потребителят предпочита ментето пред истинското само заради цената... тоест потребителят сам си е виновен за положението... [/quote]

    Помисли малко логично - за да може потребителят да избира между истински и менте-продукти, такива продукти трябва първо да се появят в магазините, нали? Което означава, че производителите излизат с идеята за нов продукт и пробват как той се продава. Така че, ако ги нямаше ментетата на първо място, потребителите нямаше как да ги търсят. Да не би да са търсели соеви кремвирши преди двеста години хората?

    Пак повтарям - движещата сила за развитието на менте-индустриите е алчността на мултинационалните компании. Та те си имат специални отдели, които с нищо друго не се занимават, освен да измислят по какъв нов начин да взимат все повече пари от потребителите; по какъв нов начин да ги зарибят, че уж новият продукт е по-качествен, по-здравословен и.т.н.

    [quote#48:"email"]Защо днес толкова се изкриви киселото мляко?[/quote]

    Ами как така изведнаж потребителите взеха да забелязват капачката на буркана (който е вече пластмасова, канцерогенна кофичка), а допреди нападението на Данон нямаха такива претенции? Истината е, че с навлизането на мултинационалите се отприщи лавината на лакомията за печалби и нищо вече не може да я спре.

    [quote#48:"email"]Защото гражданинът няма представа какво е истинско кисело мляко[/quote]

    Виждам, че си доста млад/а щом си мислиш, че хората не знаят истинския вкус на киселото млеко. Аз затова спрях отдавна да си купувам.

    [quote#48:"email"]Та истината е, че Вие потребителите си докарахте сами белята до главата, а не някой друг[/quote]

    Не, магарето стои преди каруцата - алчните мултинационали промениха изкуствено и насила вкуса на консуматорите като ги зарибиха с по-евтини ментета, а не обратното. Много са ти объркани понятията (да не би да работиш за Данон?

  50. 50 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#46] от "gianni":

    Може да ви звучи парадоксално, но палмовото масло на Запад се използва много по-широко, отколкото у нас. И никой не си прави труда да обяснява кое е сирене и кое не, кое е истинско и кое не е, както и не винаги ясно пише какво съдържа даден продукт. Всичко опира до нагласата, информираността и джоба на потребителя.

  51. 51 Профил на email
    email
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#49] от "princess_x":

    Мила ми принцесо, очевидно не искаш да паднеш по гръб... а трябва! Преди да се появят ментетата е имало на тяхно място друго нали... значи ментето се появява като алтернатива на истинското и то паралелно и ако никой не го купува то няма шанс да просъществува. Истината е, че потребителят веднага масово се втурва на новото и осигурява бъдеще и живот на новото уродливо отроче на родният или чуждоземен алчен производител. Първо се осигурява живот на ментето след това изчезва оригинала! Но без активното участие на родния потребител нищо от това не може да се случи... А ти ми говориш за момента в който вече оригинала е заменен с ментето. И излизаш с твърдението, че видиш ли потребителят нямал избор?! Винаги има... изборът да не купуваш. Колкото и да се пънеш накрая трябва да легнеш принцесо. Аз съм направил моят избор... не купувам.

    Колкото до останалото повече не ми се коментира. Бачо ти е виждал много неща включително как навремето не една и две касетки с кисело мляко остават и не могат да се пласират само защото се били подули и тарикатите почнаха да ги дупчат с топлийки... и това беше преди да се появят ментетата. А бачо ти мляко от магазин не купува! Има си кравар... и сам си кваси млякото... хем по-евтино от магазинското, хем по-истинско на 100%. Бачо ти и сам си вадеше мед, истински не като по магазините докато не му измряха ненадейно пчелите... Виждал съм как мои познати изхвърляха с безброй касетки от най-хубавите и вкусни домати защото им се разваляха преди да успеят да ги продадат. Сега доматите не се развалят! Не знам как е в "голямото село", но при нас в провинцията сме виждали много неща и не живеем в измислен свят и с розови илюзии. Ние гледахме как се унищожаваше и земеделие и животновъдство и икономика... а в "голямото село" това се усеща само... като влезеш в магазина.

  52. 52 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Добре де, къде е тизи избор на консуматора - за повечето продукти отдавна няма такъв, особено за киселото мляко. Давам си сметка за ролята на потребителите в поддържане пазара за ментета, но възразявам на начина, по който стоварваш цялата вина върху тях! Естествено е, че във време на нарастваща инфлация и икономическа криза, хората ще гледат да икономисват. Но е вярно, че става все по-трудно да се намери заместител на заместителите/ментетата. Аз падам винаги в депресия, когато ми се наложи да ида на пазар в някой супермаркет и се учудвам, че хората купуват и дори твърдят, че имало разнообразие и хубава храна там.
    Тъй като този процес с нашествието на ментетата вече не може да се спре, трябва поне да има много строг контрол, но и той липсва и потребителите нямат вина за това.
    Сега се сетих за това как преди години от ЕС въведоха нови норми и регламент за съдържанието на шоколада, с които позволиха използването на растителни мазнини, а както знаем, шоколад се прави с какаова маса и какаово масло. Резултатът е, че сега не можеш да намериш истински шоколад и тези, които се продават (особено в България) през лятото са в полутечно състояние. В този случай съм убедена, че масовият потребител си няма и понятие какво се е случило.

  53. 53 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    До коментар [#52] от "princess_x":

    Пренцесо, на големият пазар има всичко, и то се знае къде е от всички.

    Това е така за да имат всички избор.

    Само на малките пазари има диспропорции и доминиращи, за щото това са ограничени пазари. Българският е ограден с много граници и то непреодолими. Просто хората са принудени да купуват това което има, защото другото липсва и винаги е било така поради разните ограничения.

    Преди други, днес видимо различни, но пак съществени.

  54. 54 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#53] от "convince":

    Така е, преди имаше социалистически монопол, сега е мулти-мутро-национален, пригоден за неинформирания български консуматор със 'семпъл вкус'.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK