Централна жп гара в София ще бъде ремонтирана до края на 2015 г.

Централна жп гара в София ще бъде ремонтирана до края на 2015 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Централната жп гара в София ще бъде ремонтирана до края на 2015 г. Това е записано в договора на изпълнителя на поръчката, който тази сутрин беше подписан от транспортният министър Данаил Папазов.


Конкурсът беше спечелен от обединение между "Главболгарстрой", "Водстрой 98" и "Промишлено строителство холдинг" с оферта за 56 млн. лв. без ДДС.


Конкурсът за ремонт на Централната жп гара в София започна миналата есен при небивал интерес с 50 купени документации. Подадените оферти бяха шест. През април тази година двама от кандидатите обжалваха избора на изпълнител.




Строителният надзор е на стойност малко над 1 млн. лева, а негов изпълнител е "Обединение ТРТ". Договорът с изпълнителя също бе подписан днес.


Обектът предвижда и изграждане на 11 хил. кв. м търговски помещения - съвременни магазини и заведения и изграждане на Координационен център за управление на железопътното движение в цялата страна, допълни изпълнителят. Транспортният министър Папазов уточни още, че се е наложила корекция на проекта, която да предвиди помещения за структурите на БДЖ.


Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното здание.


Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. След рехабилитацията, Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, чрез внедряване на възобновяем енергиен източник. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на хора с намалена подвижност.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Те ще закриват БДЖ то но това не пречи да откраднат 50-60 милиона!

    Подпис - електронен ;)
  2. 2 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Там трябва не само ремонт, а и контрол. Контингентът е малко стряскащ, мръсотията - също

  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    Силно съм изненадат, Главболгарстрой? Не може да бъде, а?

    Предлагам за шеф на проекта да назначат Софиянски....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Конкурсът беше спечелен от обединение между "Главболгарстрой", "Водстрой 98" и "Промишлено строителство холдинг" с оферта за 56 млн. лв. без ДДС.

    Паричният поток продължава да къпе строителните барони!

  5. 5 Профил на levbalkanski
    levbalkanski
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Строена е 2 години,а ще я ремонтират пак 2 години?!

  6. 6 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Дайте проекта да го видим де. Щото е ясно, че конкурса беше ПЪЛЕН та*ак.

  7. 7 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тони!":
    При това е специалист по строителството...

  8. 8 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 466 Весело

    Те подлеза така и не го пуснаха пълноценно, сега и гарата да я попрецакат, така че да се напълни с повече клошари. Сегашните не са достатъчни

  9. 9 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1559 Любопитно

    А какво стана с платнището дето се сцепи предната зима и което трябваше да има 10г гаранция?
    Някой поиска ли НИ парите обратно?

    Жената е покана за щастие
  10. 10 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Да се разруши и построи нова. Централната гара е най-глупавата постройка от комунистическо време, когато наблягаха повече на статуите отколкото на функционалността.
    Пътническа гара трябва да е далече от ремонтни работилници, коловози за продължително паркиране и складове за товари.

  11. 11 Профил на blame
    blame
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ми да я бяха съборили и построили наново - по-евтино щеше де излезе. И можеше да се разкара това огромно и грозно соцчудовище.

  12. 12 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#9] от "bgpainter":

    Софиянски пари не връща.

  13. 13 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1782 Любопитно

    Влакове дотогава ще останат ли?

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  14. 14 Профил на the_lone_rider
    the_lone_rider
    Рейтинг: 466 Весело

    А след това и централния спортен клуб на армията

    Днес е лесно да изфабрикуваш истината и манипулираш действителността, но будните хора винаги усещат лъжата...
  15. 15 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1319 Весело

    До коментар [#9] от "bgpainter":

    Хахаха! И аз това щях да питам! И тогава стоиха магазини, сега пак! Явно има едни пари за усвояване, ч е едни комисионни! +++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  16. 16 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "Обектът предвижда и изграждане на 11 хил. кв. м търговски помещения - съвременни магазини и заведения"

    Там очевидно търговците се избиват да наемат площи... Този ремонт трябва да накарат Софиянски да го плати!

  17. 17 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ogiigo":

    Е те това е капитализма, държавата му е най-големият клиент, но това е капка в морето, да чакаме нов стадион, правителствен комплекс, и разбира се метро до черни връх!

  18. 18 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Софийската гара сигурно е най-гадната в цяла Европа, но пък е погълнала страшно много пари, потънали в джобовите на правилните хора...

  19. 19 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 619 Неутрално

    А с на Софиянски гащите какво ще става,този апотеоз на архитектурната и конструктивна мисъл

  20. 20 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#5] от "levbalkanski":

    Няма да се затваря гарата и ще се работи на парче, затова е дългия период.

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    То хубаво, ама ще има ли кой да се вози на тия влакове?
    И кога ще пуснат частни влакове, та да има малко конкуренция?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  22. 22 Профил на martincho8002
    martincho8002
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ще бъде ли премахнато уханието на кенеф като се влезне в гарата ?

  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1872 Разстроено

    До коментар [#22] от "martincho8002":

    Уханието е още в подлеза, под гащите на Софиянски, дето сега вече ги няма. Поне един маркуч да удряха от време на време...

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  24. 24 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Така така, старата гара изкара 84 години, сегашната - 39 години, новата... 18 години?

  25. 25 Профил на sir_matt
    sir_matt
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Абе т'ва чудо не го ли ремонтираха преди 3 години, тенти, менти...? За тоя нищожен пътникопоток, кой плаща тоя масраф? (риторичен въпрос)

    "Me and Jimmy... we're men of grass, and boots, and beauty. "
  26. 26 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да не се окаже, че след ремонта започва да тече вода в помещенията, да падат плочки от облицовките и т.н., щото с толкова пари можеше да се построи чисто нова жп гара от гол терен....

  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#1] от "KEFBOOK":
    Те ще закриват БДЖ то но това не пречи да откраднат 50-60 милиона! "

    -Какво закриване на БДЖ.Я мислете нормално.
    И се откажете от писане на глупости.

  28. 28 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Какъвто матрияла, такава и жп гарата.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  29. 29 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Тази гара е открита през 1974г. Централната гара на Варшава е открита 1975г, почти по същото време.
    Разликата между двете гари е от земята до небето.

  30. 30 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#5:"levbalkanski"]Строена е 2 години,а ще я ремонтират пак 2 години?![/quote]
    +++++++++++++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  31. 31 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Най-отвратителната гара. След ремонта ще бъде най-отвратителната ремонтирана гара.

  32. 32 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Само да не се ремонтирата по начина по, който я ремонтира кметът Стефан Софиянски. Някой влизал ли е в последно време в подлеза на гарата? Може да се направи една доста интересна и зловеща ъндърграунд галерия от там. При ремонта по времето на Софиянски негови и на жена му фирми са усвоили няколко десетки милиона евро от надписани СМР-та. Изградени са в подлезите на гарата над 100 магазина със скъпа алуминиева дограма , ел.исталации, осветление и настилки, които никога не са били наемани и не са работили като магазини. Изградени са панорамни асансьори, които всеки един от тях е на стойност над 250 х. лева и никога не са работили. Всичко това в момента се руши и разграбва, вече някои от т. н магазини са с обрани и откраднати стъклопакети, открадната алуминиева дограма, врати, луминисцентни лампи ел. инсталации , всичко е свалено и се краде. Кой го взима, къде отива, къде е охраната на гарата , да опазва това наше общо имущество на софиянци???
    Кой ще направи разследване за това мащабно и ненужно строителство и кражби в подлезите и ларгото на Централна гара-София??? КОЙ? Къде е огромното платнище , което пак Софиянски разгърна над ларгото на Централа гара, което освен че струваше над 15 млн лева, застрашаваше живота на преминаващите под него след като се скъса под напора на сняг по-миналата зима? Колко струва премахването му и къде е сега това платнище, кой ще отговаря за тази измама, кражба и престъпно поведение на столичен кмет, който с лека ръка пилееше средствата на Столична община и ги пренсочваше в свои и на жена си сметки? КОЙ, кой???
    Едва след като се разследва всичко това може да ни убедите, че поредния ремонт на централана гара няма да повтори този зловещ сценарий на Софиянски наречен ремонт на гарата!

  33. 33 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    За основа на модернизацията ще послужи избраният преди години след конкурс проект на студио "Архитектоника", обяснява зам. генералният директор на НКЖИ Христо Алексиев. От него основно ще се използва предложението за функционалното разпределение на гаровото пространство.

    http://www.architectonika.com/buildings/sofia-railway-station/

  34. 34 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 436 Неутрално

    "Обектът предвижда и изграждане на 11 хил. кв. м търговски помещения - съвременни магазини и заведения"
    ----------------------------
    Надявам се да не стане като търговските площи до големия фонтан.

  35. 35 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#33] от "rio":

    Проектът не изглежда най-зле... Ще бъде интересно и как ще се осъществи проектът на UnderGara. Аз лично смятам, че търговията на гарата трябва да се сведе до необходимия минимум

  36. 36 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Стефан Софиянски в действие, след като похарчи няколко милиона се пак ще се харчи там

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  37. 37 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    и пак търговски площи, няма достатъчно магазини за най-богатата нация на света
    няма ли после да дадем гарата на концесия на някой "ерудит" приятел

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  38. 38 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Разстроено

    Дай боже и ние да позаприличаме на пътници и служители, щото това, което видях преди месец е ужасяващо!
    Трагедията е пълна!!!

    Написаното е предназначено за протестиращите пред(под) "пилоните"!

  39. 39 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Снощи жена ми се наложи да мине от централна автогара до спирката на автобус 78. Трябва да бъдеш каратист за да се осмелиш да минеш под подлезите, сред мръсотия, тъмнина и наркомани. Не е лошо Фъндъкова да се избере за кмет пожизнено

  40. 40 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1770 Разстроено

    И като навлезе в района на гарата Електричката от Мездра произведена 1970г.
    Както казва народа на гол тумбак чифте пищови.
    Мой колега три месеца се опитваше да се пребори да осветят подлеза.
    Оказа се че той е ничйи не е на БДЖ ама и на общината не е.
    Абе параграф 22 .

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  41. 41 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Централната гара има нужда от реновиране,но не половинчато и на парче!
    Не знам как изглежда новия проект,дано да е добър и да създаде и добри връзки и интеграция с вече отдавна изградената Централна автогара.
    Иначе вечер,прибирайки се от протеста с метрото и слизайки на спирка Централна Гара,просто ме е страх да се прибирам в къщи.
    Друг е въпросът кой е обръчът на фирми,които ще правят този проект Пак ли подобно на "Батко и Братко"?

    Tony
  42. 42 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 658 Неутрално

    От сега знам едно - 90% от търговските площи ще останат незаети. Кризата в този бранш е жестока

  43. 43 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Няма ли някой най-накрая да промени този порочен модел да се разпада всичко в България 30-40 години и след това да се прави селско бляскаво с милиони левове за следващите 30-40 години, вместо просто да се поддържа чисто и нормално всеки ден?!

  44. 44 Профил на vn
    vn
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Вярно ли е, че оферта за цялостно ново изграждане излиза 50млн ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK