Шефове на ЕРП-тата може да бъдат извикани в парламента заради сметките за ток за август

Шефове на ЕРП-тата може да бъдат извикани в парламента заради сметките за ток за август

© Георги Кожухаров



Вероятно електроразпределителните дружества ще бъдат извикани в Народното събрание, за да се установи има ли системна грешка при сметките за ток през август. Това заяви в сутрешния блок на БиТиВи Явор Куюмджиев, депутат от БСП и заместник-председател на енергийната комисия в Народното събрание.


Коментарът му е по повод сигнали на граждани, че сметките им за ток през август са по-високи вместо по-ниски, след като цената на електроенергията през месеца беше намалена средно с 5 на сто.


Десетки потребители се оплакват, че от 1 август плащат по-високи, а не по-ниски цени, пише "Труд". Това е така, защото в новите фактури за ток някои компоненти на цената са включени в други и от това цената на 1 квтч електроенергия изглежда по-висока от предишната. Много хора твърдят и че през август са харчили по-малко, а плащат повече.




Куюмджиев добави, че сравнението на сметките трябва да бъде при еднакво потребление. Освен това той допълни, че самият месец август не е най-коректният за сравнение, защото повечето ЕРП-та имат периоди на отчитане, които застъпват двата месеца, например от 10-ти юли до 10-ти август, т.е. сметката е за 20 дни от юли и 10 от август. "Ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока, виновните ще бъдат наказани", обяви той.


По повод сигналите от страна на самите електроразпределителни дружества за това, че с предвижданите промени в закона за енергетиката, които целят да дадат повече права на потребителите, те ще бъдат принудени да увеличат разходите си, от което следва увеличение цената на тока, депутатът заяви, че идеята е да се въведе нормалност.


"Години наред тези монополи се държат с нас като граждани "трето качество" - спират тока, когато си пожелаят, вземат такса за повторното му включване и др. "В новия начин за изчисляване на сметките клиентът ще има право два пъти в годината да получи пълна разбивка на своята енергия и ще види например, че 20% от електроенергията, която потребява, е от АЕЦ "Козлодуй" и каква e цената й, 30% от ТЕЦ "Марица Изток 2" и съответната цена, 5% от фотоволтаични централи и т.н".


В момента тези дружества казват с коментара си, че тези пари, които трябва да ги инвестират заради предвижданите промени, трябва те да ги получат веднага чрез цената на тока. Защо? Ако са добри стопани, ще си направят един средно срочен план за инвестиции от 10-15 години. Защо трябва тези пари да бъдат върнати веднага, в рамките на една година?", попита Куюмджиев.


Преразглеждане на сметките за ток се закани да поиска и зам.-шефът на парламента Мая Манолова, която също е получила подобни сигнали.


От доставчика на ток в Западна България ЧЕЗ в четвъртък предположиха, че новите фактури са объркали хората. При промяната на 1 август някои от действалите дотогава добавки в цената, примерно за "зелена" и "кафява" енергия (наричана в сметките "високоефективно комбинирано производство") и за невъзстановяеми разходи, просто бяха добавени в цената на енергията, от което тя става по-висока, пише "Труд". Но в същото време други компоненти, като например цената за пренос и достъп до мрежата, намаляха с 19%, така че сумарно цената на тока е намаляла с между 4 и 5%.


Преди няколко дни от ЕВН и "Енерго Про" също предупредиха, че новите сметки трябва да се сравняват внимателно със старите, защото на пръв поглед някои части от цената изглеждат по-високи.

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 968 Неутрално

    тоя ток ше го дърлим още няколко години ей - социалната политика на столетницата

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  2. 2 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 517 Весело

    Интересно, че "грешките" са винаги в ущърб на потребителя. Може би е "случайност".

    "на пръв поглед някои части от цената изглеждат по-високи."
    обикновено винаги цялата част и отделните части също

    П.П. Абе я ги изпроводете до затвора.

  3. 3 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "Ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока, виновните ще бъдат наказани", обяви Явор Куюмджиев - с “оня прякор” Явор Тъпото, а често наричан и Явор, обратното на острото, набеден за депутат от БСП и заместник-председател на енергийната комисия в Народното събрание, той щял да наказва виновните ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока...тъпак до тапира, мила моя майно ле.

  4. 4 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Периода за отчитане на повечето сметки е 35-40дни.От тук идват по високите сметки.

  5. 5 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 572 Неутрално

    И какво като ги викнат? От това сметките няма да паднат. ТРЯБВА ДА СЕ СПРЕ ГРАБЕЖА, който се практикува от всички партии!!!!

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  6. 6 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Весело

    От България на три морета....ни докараха на ''България на три ЕРП-ата'' .....

    Уж капитализъм....уж пазарна икономика....уж...уж...уж.....и пак нямаме избор кой да ни доставя тока....Освен политиците и капиталистите, и доставчиците на ток ни назначават....Еххххх Българио любима.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  7. 7 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Защо само 20%, примерно, са от АЕЦ "Козлодуй", когато реално тя дава между 35-40% от общата електроенергия в страната?Сигурно примера не е случаен?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  8. 8 Профил на ton.the.truth
    ton.the.truth
    Рейтинг: 367 Неутрално

    и от парламента директно кой от къде е!!!

  9. 9 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тези хора се самозабравиха напълно. Някой ги е излъгал, че могат да привикват когото си искат и когато си искат. То не бяха привиквания на Райков, на Президента, а сега и на ЕРП-ата. Хубаво е да им се напомни, че те право да привикват нямат, а могат само да поканят, пък лицето ако прецени може да приеме или откаже поканата.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  10. 10 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#6] от "ARRI":


    [quote#6:"ARRI"]От България на три морета....ни докараха на ''България на три ЕРП-ата'' ..... [/quote]

    Тъжно, обаче много правилно сравнение..... Може ли да го използвам ? За съжаление това е положението, никой не иска да разкрепости пазара на ел. енергия... Пък и да се направи нещо, най-много да го "докарат" до положението с мобилните оператори...които още се броят на пръстите на едната ръка. Абе, дълго чакане ни чака, докато видим и ние истински пазарни принципи.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  11. 11 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Що за идиотщина?
    Народното събрание е законодателен орган - предназначено е да определя правилата.
    Правителството е изпълнителният орган, който изпълнява тези правила.
    И когато възникне проблем със спазването на правилата - тогава идва съдът.

    Това се нарича разделение на властите. Така пише в Конституцията.
    Което означава, че искането ЕРП-тата да се явят в Парламента е противоконституционно.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  12. 12 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#2:"bluescreen"]П.П. Абе я ги изпроводете до затвора. [/quote]

    Фалиралият НЕК да встъпва. Комунистите нали знаеш какво са ползвали преди свещите? Електричество
    После гоним и Софийска Вода, та правим държавно ВиК. И става като в Добрич - най-скъпа вода, с най-много загуби и с режим. Ама пък ще е държавно и ще е по-сладко. Дори и като не можеш да се изкъпеш - кеф!

    Governments never learn. Only people learn.
  13. 13 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#2:"bluescreen"]П.П. Абе я ги изпроводете до затвора[/quote]
    А ако няма грешка?
    Бъди сигурен, че няма! Съобщението за снижението на цената с 5% бе за медиите, т.е. парата бе за свирката.

  14. 14 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#12] от "vladimirkarolev":

    Каролев, а за правото на избор не си ли чувал бре.....Защо требе да избирам м/у Софийска вода, Софийска вода и Софийска вода за да ми доставят водата.....Или викаш, който ни назначат за доставчик, той е най правилния.....Същото е и с чез.....Само чез ли ще ми е алтернативата....? Да ви е*а у фалшивите капиталисти.....У ШВЕЙЦАРИЯ НЕ Е ТАКА....ИМАМ ИЗБОР......!!! А тук вие избирате вместо мен.....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  15. 15 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#10] от "Велислав":

    България на три ЕРП-та.....

    Ползвай го......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  16. 16 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#12] от "vladimirkarolev":

    Каролев, и до като сме на финансови и икономически теми.....намери ми финансиране с дялово участие да си построя хотел......Трябват ми 5-6 млн.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  17. 17 Профил на mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#12] от "vladimirkarolev":

    Що бе, ЧЕЗ не е ли държавно? ЕВН не е ли общинска фирма? В това няма лошо стига мениджърите да не са крадливи като тези дето ги доведе Дедо.

  18. 18 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мдааа, монопилите и управляващите си играят с огъня...

  19. 19 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#4:"mentra65"]Периода за отчитане на повечето сметки е 35-40дни.От тук идват по високите сметки. [/quote]
    -Естествено! Тези "сигнали на граждани, че сметките им за ток през август са по-високи вместо по-ниски, след като цената на електроенергията през месеца беше намалена средно с 5 на сто." не съобразяват с това положение.Те са очаквали още с отчитането на електроенергията за м.Август да "видят" намалението. "Да,ама не!". През м.Септември се плаща електриката,изконсумирана през м.Юли,т.е. преди намалението. Ефектът от него може да се види през м.Октомври,когато се плащат сметките за м.Август.Това е така,защото инкасаторите не засичат електромерите с касов апарат "в джоба" си,та веднага да приемат кеш плащания за току-що отчетения период.Ама кой да им обясни на недоволните "граждани",които едва ли четат фактурите си,в които е описан периода на консумация на тока.

  20. 20 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Айдеее БКП пак извадиха партенката с ЕРП-тата. Защо никой не коментира че "битовия" ток е най-евтин в БГ от целото що е ЕС?

    Не че няма яки далавери в БГ енергетиката, но проблема е в доходите, а не цената на тока. It's the economy stupid!

  21. 21 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#19:"Бенк-Бенк"]Ефектът от него може да се види през м.Октомври,когато се плащат сметките за м.Август.[/quote]
    А дотогава ще забравим.

  22. 22 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 418 Неутрално

    " Вероятно електроразпределителните дружества ще бъдат извикани в Народното събрание,"



    Малко са снесли .
    Неблагодарници .
    Ще им набият канчетата .

  23. 23 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#7:"Къти"]Защо само 20%, примерно, са от АЕЦ "Козлодуй", когато реално тя дава между 35-40% от общата електроенергия в страната?[/quote]
    -Защото има договори/и то дългосрочни/ за изкупуване на елелкроенергията,произведена в МИ-1 и МИ-3,като и в разните слънчеви,вятърничави и пр.ЕЦ,които "случайно" са частна собственост. А те "не трябва и не могат" да губят,могат само държавната АЕЦ и МИ-2. Държавните продават електричеството на по-ниски цени,за да е по-ниска и цената на микса за матр,яла.Така скрито се субсидира консумацията на електроенергия,а Държавата и чрез нея всички БГ граждани губят от недобори на дивиденти и печалби. Инак цената и на електриката ще расте и главният проблем си остават ниските доходи на повечето от хората,въпреки изкуствената по-ниска цена на елтока в БГ.

  24. 24 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 676 Неутрално

    ЕРП да монтират по един електромер в парламента и да се отчитат.

  25. 25 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Любопитно

    [quote#21:"shumkar"]
    Ефектът от него може да се види през м.Октомври,когато се плащат сметките за м.Август.- цитат на коментар #19 от “Бенк-Бенк”

    А дотогава ще забравим. [/quote]

    -Дотогава да.Защото никой няма да нададе вой,че е платил по-малко.Сега е важно да се отразява в СМИ,че има недоволни граждани и/или разочаровани.

  26. 26 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Всички ЕРП на Български бизнесмени като Пеевски ,Василев,Банов,Йософов и Домосчиееви.

  27. 27 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 676 Неутрално

    ЕРП да са държавни ,да ги управляват Станишев, Доган и Сидеров.

  28. 28 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 676 Неутрално

    На депутатите да се даде още една зплата ,затова че ще работят кум енергото.

  29. 29 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Всъщност това намаление от 5% (според управляващите реално 4,7%) е пълна тъпотия - за консуматорите една мижава сума, но съвсем не маловажна за производители, а и за посредниците. Всъщност и както някой спомена, но битовият ток изобщо не е скъп, скъп е за фирмите, и рано или късно нещата ще се корегират, и колкото по-късно, толкова по-зле, за всички нас.

  30. 30 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#23] от "Бенк-Бенк":
    Забрави да споменеш, че точно токът от АЕЦ се изнася, защото цената на еленергията в региона е около 3,3 - 3,5 евроцента, и ако е по-скъп, никой няма да го купува.

  31. 31 Профил на doncor leone
    doncor leone
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#4:"mentra65"]Периода за отчитане на повечето сметки е 35-40дни.От тук идват по високите сметки.[/quote]
    Това беше с декемврийските сметки, и това трябва да ги питат тези от ЕРПтата: Как така и трите ЕРПта удължиха отчетния период заедно?

    Интересно ми е друго: Кой е получил сметката за август на 5 септември? Моята я виждам в нета поне седмица след отчитането.

  32. 32 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#11:"Депутат 241"]Което означава, че искането ЕРП-тата да се явят в Парламента е противоконституционно[/quote]
    В чл. 80 от Конституцията е вменено в задължение на длъжностните лица и гражданите, когато бъдат поканени, да се явяват пред парламентарните комисии и да им предоставят исканите от тях сведения и документи. Но, ако Народното събрание изземва функциите на съдебната власт, то променя конституционно установения баланс между властите и се отнемат правомощия, които Конституцията е предоставила на съдебната власт -
    [quote#3:"Гневник"]"Ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока, виновните ще бъдат наказани", обяви Явор Куюмджиев - с “оня прякор” Явор Тъпото, а често наричан и Явор, обратното на острото, набеден за депутат от БСП и заместник-председател на енергийната комисия в Народното събрание, той щял да наказва виновните ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока...тъпак до тапира, мила моя майно ле.[/quote]

  33. 33 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    "Шефове на ЕРП-тата може да бъдат извикани в парламента...."

    Др.Куюмджиев, това не е като да извикаш: "келнер, една голяма водка".
    Това е малко по-друго викане!

    Аман от некадърни продажници!

  34. 34 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    А Топлофикация като е фалирала и е държавна защо не крекате срещу нейните шефове и сметки !!!
    ЕРП са най - малкият проблем и се чудя защо не се разровят във фалиралият НЕК и кои са подписали всички пари за АЕЦ БелеНе и защо досега не са при бай Ставри !!!
    Към 1.6 млрд. са потънали в Беленският гьол за шарани и няма виновни а Оревоарски си прави устата за догодина да теглят 2 - 3 млрд. заем за да покрият пладнешкият комунистически грабеж.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  35. 35 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4687 Неутрално

    Това чиновниче от снимката нали го гледахме цяла зима как заекваше и пелтечеше по повод защитата на АЕЦ БелеНЕ.
    Сега се прави на мъж.
    По-скоро не той.
    Такава роля са му дали от РУСКАТА ТРОЙКА.
    Зер,какво ще обясняват на ВСЕ ПО-ОБЕДНЯВАЩИЯ МАТРЯЛ.
    Апропо,познайте от един път,кога от РУСКАТА ТРОЙКА на БЪЛГАРСКИЯ НАЦИОНАЛ-СОЦИАЛИЗЪМ ще съберат смелост да извикат в парламента шефовете на БелеНЕ,БЕХ,НЕК,Южен Поток,Булгаргаз и други с БЪЛГАРО-РУСКИ ИМЕНА....

  36. 36 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1293 Весело

    [quote#4:"mentra65"]Периода за отчитане на повечето сметки е 35-40дни.От тук идват по високите сметки.[/quote]

    Братчед, викаш ако почнат да ни ги пращат сметките седмично, или през ден, токът може да ни се види безплатен. Аз не мога да разбера, защо не направят електромерите с монети, като уличните кафе-машини и не ги свържат директно с НАП. Тогава най-ясно ще се разбере, кой пие и кой плаща. Същото може да се направи с водомерите и с топломерите на радиаторите - плащаш, ползваш. Сегашните уреди са нелегитимни, поради липсата на посочена цена в лв., както и това, че не са директно свързани с НАП. Но по този въпрос пърламентът мълчи и ни отвлича вниманието с няколко левчета, които сме щели "уж", да икономисаме. Колкото икономисахме с топломерите, след като ни вдигнаха цената на парното.

    /не се чете/
  37. 37 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Остават няколко месеца до дните, когато отново половин България ще излезе на улицата заради сметките.

  38. 38 Профил на ekolog
    ekolog
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ха така - на килимчето! ама тия червени тикви наистина са си повервАли! вашето време отдавна мина, бе, другари?! такива похвати вървяха преди 89-та...

  39. 39 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Сега ЕРП-тата ще се наговорят като миналата година - в най-студеното време ще отчетат консумацията не за 30 дни, а за 40-45 дии и сметките ще отфръкнот отново. И февруари - отново с бунтове, ама тези камуняки няма да подадат оставка като ББ....

  40. 40 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#7] от "Къти":

    защото останалите 15% от евтиния ток ги продават фирмите на брадчеди, жени, сестри итн на политиците
    няма как да продадат скъпия ток така че ние го купуваме без да искаме

  41. 41 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 213 Весело

    [quote#36:"Тони Шнайдера"]защо не направят електромерите с монети, като уличните кафе-машини и не ги свържат директно с НАП[/quote]
    ха ха ха
    Измисли нещо с банкноти,с монети е много трудоемко

  42. 42 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#11] от "Депутат 241":

    Комунягите налагат тихомълком диктатура ,централизация и планова икономика в държавата. За тях демокрацията и свободния пазар е пречка при управлението им. С всеки изминал ден тази тройна коалиция между БКП(БСП) , ДС ДПС и АТАКА съсипват държавата ни.

  43. 43 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#40] от "leo1971":

    Позна! Всичко е точно така. Но ако кажа имената на печелившите ще ми изтрият коментара и даже за известно време ще ми забранят да пиша тук. Сега пак трябва да се сетиш, защо това е така?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  44. 44 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Явор "Тъпото" пак ръси глупости

  45. 45 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ха сега, от октомври - ноември като излезнат грозните да протестират ...

    Amizade
  46. 46 Профил на Milton Banana
    Milton Banana
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#7] от "Къти":

    Защото имаш поне три Народни събрания с по 240 депутати с ВЕИ-та

    Amizade
  47. 47 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#20] от "vat69":
    Не че няма яки далавери в БГ енергетиката, но проблема е в доходите, а не цената на тока."

    -Това е вярно,но проблема не е само в това.Би могло да се сторят доста неща:ясни фактури,възможност за избор на ЕРП,контрол по инвестициите им в подновяването на преносната мрежа за намаляване загубите,контрол на нелегални ползватели,намаляване процента на скъпия ток и т.н.

  48. 48 Профил на Вальо
    Вальо
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Този глупак счупи тъпомера тоя път. Колко ли прост и заблуден комунист трябва да си, за да говориш в 21 век в страна от ЕС, че ще викаш Собствениците на 30% от енергийната инфраструктура на България, за да им набиваш канчето? Яворчо, същите тъпи комунисти като теб Продадоха мрежите и съоръженията на трите ЕРП-та, защото искаха да вземат повече парички. Същата тази държава дето се управлява от партийни подлоги и келяви специалисти като теб се е продала на ЕРП-тата, набутала е НЕК с 4 милиарда лева дългове, нахакала ни е най-високата цена на ВЕИ и няма никаква представа как ще развива сектора, но има претенции. И към кого? Към едни частни фирми, дето са дошли тук с парите си, дали са ги на едни държавни хрантутници като теб и се мъчат да правят бизнес. По правилата, които едни комунисти, едни измекяри и едни шибани демагози си мислят, че могат да измислят. Освен да крадете и лъжете, нищо друго не става от вас.

  49. 49 Профил на elgrande
    elgrande
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "Вальо":

    ++++++++++++++++

  50. 50 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    [quote#12:"vladimirkarolev"]Комунистите нали знаеш какво са ползвали преди свещите? Електричество[/quote]

    Тоя лаф в средите на ДС ли се разпространява? Предполагам е от там.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4323 Весело

    Това привикване във връзка с пазарното определяне на цените на тока в България ли е?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4323 Весело

    [quote#33:"tolex"]Др.Куюмджиев, това не е като да извикаш: "келнер, една голяма водка". [/quote]
    Тяхното е като привикване в районното, защото си си обул дънки и поради това си враг на народа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 418 Весело

    Тия наистина ли се взеха за цК на бКП. Найстина са искукали за да покажат че са готини.Ало лукумджиев тия коли на мерцедес много скъпи я ги привикайте че нещо много се разпищолиха.

  54. 54 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    През шейсетте години на МВ когато учех в механотехникум изучавахме и предмет ИКОНОМИКА. Та там комунистическата пропаганда ни учеше, че при евентуална печалба от 20% капитала е готов на всякакви далавери, при печалба от 50% капитала е готов да продаде и държавата си, да не говоря за печалба над 50% акво пишеше. Там също така пишеше, че в капиталистическите държави, държавата се стреми да намали печалбата на капитала в рамките на 15-20%. Докато ние тука при социализма сме намалили печалбата на 10% на държавното предприятие. Та сега да направим една малка сметчица каква е печалбата на нашите ЕРП-та. При положение, че те от държавния микс копуват тока на цена от 0,09 лв./ Кв.ч а на нас го продават средно по 0,157645 лв./Кв.ч. Та да извадим от 0,157645-0,09=0,067645, позваолете ми да го закръгля към по голямото число , при тези цифри се закръглява към по голямото число нали така бе Каролев, нали така. И получаваме разлика от 0,06 лв. Да направим най простата сметка 0,045 е точно 50% от 0,09. Е какво излиза, че тези ЕРП-та ни продават тока с печалба над 60%, А аз какво писах понапред, че за печалба от 50% капитала е готов да продаде и страната си. А при пазарната икономика ролята на държавата се свежда до това да задава горната граница на печалбата на капитала, която за да бъде стабилно едно общество не би трябвало да е повече от 20%. И да допълня, че с тази печалба капитала си покрива разходите.

  55. 55 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    И получаваме разлика от 0,06 лв.
    Тука съм сгрешил цифрата трябва да е 0,07 лв.

  56. 56 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#12] от "vladimirkarolev":
    Престани непрекъснато да се излагаш, Каменчо!

  57. 57 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#54] от "сидер":

    Малко бъркаш в сметките. Моите не са професионални и вероятно тук-там бъркам.

    В общи линии сметката за ток има 2 компонента:
    А) самия ток (2 тарифи);
    Б) добавки (4-5 вида).

    От (А) само една част е за ЕРП-та и е под 20%.
    От (Б) всичко се превежда на Системния енергиен оператор.

    Преди последните промени А и Б имаха почти равен дял (разлика под 5%, в зависимост от отношението дневна/нощна тарифа).

    Преди да "намалят тока" (с извинение), беше обявено, че това ще е САМО за крайните потребители?!

    Какво означава това: във фактурата ще виждаш (уж) по-малко пари по частта Б, но ЕРП-то ще плаща пълната му стойност към НЕК и Системния оператор. Заради което цената по част А се вдигна - по 1,5 стотинки на тарифа, като за нощната тарифа това са цели 56%.

    Ето тук направих бегло сравнение нови-стари цени: http://www.dnevnik.bg/biznes/2013/08/31/2132382_fakturite_na_chez_za_avgust_shte_budat_s_dva_otchetni/?ref=id#comment-8

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  58. 58 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "russian78": Тези хора се самозабравиха напълно. Някой ги е излъгал, че могат да привикват когото си искат и когато си искат.

    Не стига че чехи и австрийци ни ограбват като магистрални бандити, ами и някакви руснаци са седнали да ни учат, какво можем като държава и какво не можем. Не че това правителство и неговият парламент наистина имат намерение да ни защитят от ограбване. Но до кога всяко чуждостранно перекенде, дори ако е тъпо като галош или е корумпирано като български политик, ще се меси да ни учи какво да правим, макар че и то разбира от това толкова, колкото и ние?

    Пък и управлението на Путин не е по-малко разбойническо от управлението на полуукраинеца Сергей Станишев и на бандата около него. Защо "russian78" не отиде да поучава Путин, а се заяжда с нас?

  59. 59 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#17:"mib58316647"]Що бе, ЧЕЗ не е ли държавно? ЕВН не е ли общинска фирма? [/quote]

    Не са, това са публично търгувани дружества. Направи и нашите такива и им гледай сеира. Ще се приватизират за нула време всичките Аз съм "за"

    Governments never learn. Only people learn.
  60. 60 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#59] от "vladimirkarolev":
    Чешкият енергиен концерн CEZ, в който държавата притежава две трети, приключва финансовата 2012 г. с нетна печалба в размер на 40,2 млрд. крони (1,57 млрд. евро). Това представлява спад от 1,5 на сто спрямо предходната година. EVN е австрийска общинска фирма.

  61. 61 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#60:"Гневник"]Чешкият енергиен концерн CEZ, в който държавата притежава две трети, приключва финансовата 2012 г. с нетна печалба в размер на 40,2 млрд. крони (1,57 млрд. евро). Това представлява спад от 1,5 на сто спрямо предходната година. EVN е австрийска общинска фирма.[/quote]

    Да, но са публично търгувани компании. Направи и всички български 120 държавни фирми публично търгувани И им гледай сеира.

    Governments never learn. Only people learn.
  62. 62 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#60:"Гневник"]EVN е австрийска общинска фирма[/quote]
    51% от капитала са притежание на Холдинг за участие на провинция Долна Австрия ГмбХ
    "EVN" AG (ЕВН) е акционерно дружество, регистрирано под FN 7200 h в Регистъра на фирмите на Областния Съд Виена Нойщат. Дружеството е учредено и съществуващо съгласно законите на Австрия. Дружеството има седалище в Мария Енцерсдорф и адрес на управление площад ЕВН, 2344 Мария Енцерсдорф. Предметът на дейност на дружеството включва широк кръг дейности, сред които производство, добиване, набавяне, обработване, разпределение, транспорт и пласмент на енергия и енергоносители от всякакъв вид и на вода..., както и пазарна реализация на странични продукти от производството на енергия. Предметът на дейност включва също единно организиране и експлоатация на собствени и чужди инсталации за производство, добиване, снабдяване, разпределение, транспорт, пласмент и потребление на енергия, енергоносители и води, планирането и изпълнението на проекти за такива инсталации, както и тяхното инсталиране. В предмета на дейност се включва също оползотворяване на отпадъци, материали и вещества от всякакъв вид, както и проектиране, изграждане, експлоатация и всякакъв вид промишлено използване на собствени и чужди съоръжения за оползотворяване. Дружеството също така развива дейност в областта на планирането, изграждането, експлоатацията, промишленото използване и пласмента на уреди, инсталации и съоръжения в областите на газовата и водна техника, топлотехника и електротехниката, електрониката, автоматизираното обработване на данни и комуникационната техника, както и на машиностроенето, производството на инсталации и уредостроенето. В устава са изброени и други дейности, развивани от дружеството.
    Според бизнес-профила на ЕВН
    Капиталът на ЕВН е в размер на 99 069 392,62 евро, разпределен в 40 881 455 отделни акции на притежател.
    Капиталът на дружеството е разпределен, както следва: 51% от капитала са притежание на Холдинг за участие на провинция Долна Австрия ГмбХ; останалата част е притежание на акционери, чиито акции се търгуват свободно на Австрийската фондова борса и за които според декларация от страна на ЕВН дружеството няма задължение да разполага с информация за броя притежавани акции. Сред тези акционери е ЕнБВ Енерги Баден-Вюртенберг АГ, притежаващо повече от 30% от акциите и други акционери, притежаващи общо около 19%, а поотделно всеки от тях - по-малко от 5%.
    Дружеството има Управителен Съвет от трима члена и Надзорен Съвет, както и прокуристи. ЕВН се представлява от членовете на управителния съвет и прокуристките .

  63. 63 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#60:"Гневник"] приключва финансовата 2012 г. с нетна печалба в размер на 40,2 млрд. крони [/quote]

    Между другото, може пък чехите да си изберат частно да си вложат парите в по-печеливша компания? Откъде знаеш, че ЧЕЗ е най-печелившата опция? ТОва е един от проблемите на държавните фирми. Аз знам как да си вложа парите по-добре, не искам да имам дял в държавна фирма. Каквато и печалба да прави тя, аз мога да анправя инвестиция с по-висока.

    Governments never learn. Only people learn.
  64. 64 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#63] от "vladimirkarolev":
    ЧЕЗ е основано на 6 май 1992 г. от Фонда за национално имущество на Чешката Република, като единствен учредител, чрез обединяването на бивши държавни предприятия в едно дружество. Създаденото в резултат на това обединение дружество е най-големият производител на електроенергия в Чешката Република от гледна точка на инсталирани мощности за производство на електроенергия и едно от най-големите дружества в Чешката Република от гледна точка на приходи от дейността. Крайният акционер в ЧЕЗ е Фондът за национално имущество на Чешката Република ("ФНИ", учреден през 1991 г., по силата на специален закон, създадено с цел да притежава акции на държавни дружества по време на разпределението и продажбата на техните акции по силата на решения на правителството за приватизацията на тези дружества.
    Понастоящем ФНИ контролира пряко или непряко различни чешки дружества (Ч. а., дружеството за машиностроене добив на метали В., минното дружество С. д. и др.).
    Капиталовите участия на ФНИ са предназначени за продажба (т.е. за приватизация) и след като тя бъде осъществена ФНИ ще преустанови дейността си. ФНИ се отчита пред парламента на Чешката Република. На 1 април 2003 г. групата на ЧЕЗ е значително разширена чрез придобиване на миноритарни и мажоритарни пакети от акциите на осем регионални чешки електроразпределителни дружества. Заедно с това за да се запази конкуренцията на пазара ЧЕЗ, като едноличен собственик на ЧЕПС, а.с. (CEPS, a.s.) - дружеството, притежаващо изключителна лицензия за пренос на електрическа енергия, продава 66% от акциите си в ЧЕПС, като по този начин изгубва контрола си върху дружеството. Като условие за одобряването на концентрацията между ЧЕЗ и пет регионални електроразпределителни дружества (РЕРД), чешката Антимонополна агенция поставя условия ЧЕЗ да продаде: (i) миноритарните си участия в три други регионални електроразпределителни дружества*1 и в ЧЕПС, както и (и) мажоритарния пакет от акциите си в едно от петте интегрирани РЕРД, в което има мажоритарно участие. ЧЕЗ е в процес на осъществяване на необходимите мерки за изпълнение на посочените условия. Групата на ЧЕЗ е една от десетте най-големи енергийни групи в Европа и най-голямата в Централна и Източна Европа към 31 декември 2003 г.
    Групата на ЧЕЗ включва общо 94 дружества, включително дъщерни и други свързани дружества.
    Структурата на капитала на ЧЕЗ е: Фонд за национално имущество (ФНИ) на Чешката република - 67,61 %; други юридически лица - 21.95 %; физически лица - 4.96 % и управители на активи 5,48 %. Основните дейности на Групата на ЧЕЗ обхващат: производство на електроенергия и предоставяне на допълнителни услуги свързани с енергийната мрежа; разпределение на електроенергия; продажби на електричество, включително внос и износ на електроенергия.


  65. 65 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#61] от "vladimirkarolev":
    Държавните компании трябва да са публични - т.е. (тоест) части от тях да се търгуват на борсата. Нужна е и прозрачност в управлението на държавните предприятия.

  66. 66 Профил на Кака Пена от голямото село
    Кака Пена от голямото село
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Крайно време е да ги задължат да пишат ясни и прости сметки:
    дневна: консумирана енергия, цена на киловат, крайна цена;
    нощна: консумирана енергия, цена на киловат, крайна цена;
    –––––––––––––––––––––––––––
    Обща сума: ..................

    Каквито бяха и бележките преди години.
    Който се интересува от подробности, да ходи да му направят разбивка на фактурата.
    Когато си купя килограм домати, да не би да ми пишат на касовата бележка колко струва семето, саденето, торенето, поливането, брането ... и накрая да не мога да разбера колко струва килограм домати?

    Истинският софиянец се отличава с това, че си затиска киселото зеле в мазето с жълто паве.
  67. 67 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Весело

    на тоя само по снимка му давам коефициент за интелигентност под 50. ако го видя на живо и го чуя как говори в Парламента вероятно ще сваля още малко.

    иначе старите шумкарски методи вкарваме в оборот.
    да привикаме шефовете на ЕРП-тата, да се обясняват пред депутатите. ние ще сме много, те ще са сами
    ние ще ги хокаме, те ще се извиняват, ние ще им показваме колко сме силни, а те колко са слаби, ще се гърчат...

    за да може да казват после и да доставят наслада на Явор Умното:
    "два пъти Куюмджиев здравата ме дра..."

    РЕФОРМИ !
  68. 68 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 803 Весело

    И като как и защо ще ги извикаш,червен тъпунгер?В качеството си на какъв?Прочети какви са пълномощията на НС и не се гърби с неща,които са извън твоята компетенция!Докато не ви одрусат от ЕС с някоя глоба- която ще платя аз и другите като мене,няма да мирясате!
    Впрочем,който не е доволен - да си ограничи консумацията,да мине на свещи,да прекара кабел от Швейцария - абе мога още много идеи да му дам.
    И като иска нещо без да плаща,да си помисли дали той е съгласен да си продава произведеното на символични цени,със забавяне от няколко месеца,без да му плащат наказателни лихви за просрочието и т.н......

  69. 69 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#66] от "Кака Пена от голямото село":

    Аз си следя сметките от поне година + предишни, свалени от сайта на ЧЕЗ - до където не ме домързя .

    Сега ще ти обясня, защо не може да е просто.

    Проблемът е в двете тарифи - нощна и дневна. Нощната е около 8 часа в денонощието. Но някои хора успяват да изперат, изгладят детските дрешки и мъжките ризи, и чаршафите... и един куп други домашни работи с тоци през тези 8 часа - вкарват в 1/3 от денонощието 4/5 от електро-потреблението си. Познавам такова семейство, познавам сметките му за ток. А точно това прави невъзможно да получиш "проста сметка".

    Всъщност е възможно, но няма да знаеш (пък и 99,9999% от хората не се интересуват) колко взима държавата (НЕК и Системният оператор) и колко - ЕРП-тата. Беше лесно, когато всичко беше държавно. Сега цялата сметка се дели на "това взима държавата" vs това взима "проклетото частно" ЕРП.

    Да, ама не! ОТново "държавата" (такава, че вече 3 месеца има протести срещу държавата!), взима над 90% от паричките ти. И заради това ЕС исска подобно изписване на всяко перо по сметките за ток. За да можеш ти, като проста "кака от Долно Нанагорнище" все по някое време да вденеш! Ако наистина си това, за което се представяш. Иначе - поредното PR-лекенце.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  70. 70 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Водя точна статистика за тока си от няколко години насам... Последната ми сметка е отчет до 01.08.2013... Средната цена на тока ми е спаднала на 18.2ст/кВч... Но разхода ми е скочил в сравнение с предходни години... Навярно защото предходните години този месец съм бил в отпуска извън дома... Така, че не виждам никаква разлика в разхода... Както не виждах разлика и зимата когато се вдигна панаира и протестите...

  71. 71 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#66] от "Кака Пена от голямото село":

    И още нещо - досега не ми се е налагало да обяснява толкова прости неща дори на хора от балканджийски колиби. Ти не си "кака от големо село", а чиста лъжкиня (е, женски ник използваш).

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  72. 72 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#70] от "varna_11":

    Не знам дали достатъчно ясно го написах, или просто не си чел коментарите (еее, нормално, не те упреквам).

    НАУжким намалението на тока е само (!) във фактурата. Реално няма! Просто обявиха, че част от цената за тока - точно тази, която се плаща от посредниците (ЕРП), ще е по-ниска за крайните клиенти (твоята фактура), но не и за останалите (дето ти довеждат тока до вкъщи).

    За по-просто: на теб такса пренос през високоволтовата (високо напрежнеие) мрежа е (измислени числа, лесни за съпоставка) е 1 стотинка във фактурата. Но за доставчика ти (ЕРП-то) си остава 2 стотинки. И доставчикът, за да компенсира тази аномалия, ти вдига това, което може - цената на самия ток (там са му оставили "вратичка". Вдига ти дневната тарифа с около 30%, а нощната с около 70% (измислени числа). По този начин ЕРП-то компенсира кражбата, която държавата прави, но задължава ЕРП-тата да ти демонстрират като "своя" във фактурите си.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  73. 73 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#68:"tedif"]И като как и защо ще ги извикаш,червен тъпунгер?В качеството си на какъв?Прочети какви са пълномощията на НС и не се гърби с неща,които са извън твоята компетенция![/quote]

    До коментар [#68] от "tedif":


    [quote#32:"Гневник"]В чл. 80 от Конституцията е вменено в задължение на длъжностните лица и гражданите, когато бъдат поканени, да се явяват пред парламентарните комисии и да им предоставят исканите от тях сведения и документи. Но, ако Народното събрание изземва функциите на съдебната власт, то променя конституционно установения баланс между властите и се отнемат правомощия, които Конституцията е предоставила на съдебната власт -[/quote] [quote#3:"Гневник"]"Ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока, виновните ще бъдат наказани", обяви Явор Куюмджиев - с “оня прякор” Явор Тъпото, а често наричан и Явор, обратното на острото, набеден за депутат от БСП и заместник-председател на енергийната комисия в Народното събрание, той щял да наказва виновните ако се установи систематично нарушаване на новите цени на тока...тъпак до тапира, мила моя майно ле.[/quote]

  74. 74 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#72] от "Музар":

    Това намаление все още не съм го видял реално във фактурата, защото е включен само един ден по новата цена - 01.08.2013...
    При мен средната реална единична цена (която съм указал в поста си) се променя заради разликата в процента дневна/нощна енергия която ползвам

  75. 75 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#74] от "varna_11":

    Да, и този 1 ден е включен на принципа: ползвал си ток 300 киловата в продължение на 30 дена, следователно 1 ден ти е 100 киловата (опростяване).

    Бегло, домързя ме да правя пълен анализ, прецених, че всъщност няма никакво намаление. Тази част, която държавата определя и отива само към нея, ако е намалена, е с не повече от половин стонинка (реално). В същото време задълженията на ЕРП-та към държавата не са намалени! Това беше официално оповестено - намаляването е САМО за крайни потребители. Просто ЕРП-та прехвърлиха това ужнамаление към техния дял от сметката. И сега те ще са лошите. Усещаш ли, как ни работят?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  76. 76 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#75] от мен - е, май някоя нула е в повече, но няма съществено значение

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  77. 77 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#23] от "Бенк-Бенк":

    заради емисиите от МИ2 и сме и наказани от европейската комисия / да си слушал новините преди месец/ ама ще се платят глобите от бюджета... или по-вероятно от НЕК
    пък после НЕК фалирал... ако се глобяваше директно централата цената на тока от нея щеше да скочи двойно
    ми2 е за затваряне - технологията за електропроизводство е мнооооого остаряла, а ръководния състав - тотално корумпиран

  78. 78 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#63] от "vladimirkarolev":
    каролев, производството и разпределението на електроенергия не е твоя работа...
    или и ти като доган .... си корумпиран...


  79. 79 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#58] от "glog":

    Да съдиш за националността ми по ника, който ползвам, е като да определим биологичния ти вид по твоя ник.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    [quote#69:"Музар"]Аз си следя сметките от поне година + предишни, свалени от сайта на ЧЕЗ - до където не ме домързя[/quote]
    Добре, следиш, е и? Ако нещо не ти хареса к'о прайм? Нищо. Избор нямаме, ти си венчан за ЧЕЗ, аз за Енерго Про. И всичко приключва, информация имаме (или прозрачността е налице), но избор, или реална демонополизация ЙОК!

  81. 81 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Страхуват ги тези сметки за ток,толкова популизъм хвърлиха за удържане на цените и сега ще бъде голям гаф точно заради тях собствения им електорат да се вдигне на протест.

  82. 82 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#30:"shumkar"]До коментар [#23] от "Бенк-Бенк":
    Забрави да споменеш, че точно токът от АЕЦ се изнася,[/quote]

    - Шефът на АЕЦ "Козлодуй" Валентин Николов,назначен от ГЕРБ:„В момента 60 процента от произведената енергия на АЕЦ "Козлодуй" отиват за регулирания пазар на цена от 44 лева за киловатчас, останалите 40 на сто се продават на свободния пазар и за износ, обясни Николов. Той обаче посочи, че тази цена от 44 лв. не покрива себестойността на енергията. На свободния пазар енергията се продавала средно за около 71 лева.“/В-к „Дневник“, 20 фев 2013, „АЕЦ "Козлодуй" щяла да си влезе в социалните функции“/

  83. 83 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#70:"varna_11"]

    Водя точна статистика за тока си от няколко години насам... Последната ми сметка е отчет до 01.08.2013... [/quote]

    -Която ще платиш след 1 Октомври 2013 г.

  84. 84 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#66:"Кака Пена от голямото село"]Крайно време е да ги задължат да пишат ясни и прости сметки:
    дневна: консумирана енергия, цена на киловат, крайна цена;
    нощна: консумирана енергия, цена на киловат, крайна цена;
    –––––––––––––––––––––––––––
    Обща сума: ..................

    Каквито бяха и бележките преди години. [/quote]

    -Може,ама тогава матр,яла протестираше,че не му е ясно за какво по колко плаща.Та затова тогава се въведоха тези НЕ" ясни и прости сметки".

  85. 85 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#80] от "historama":
    [quote#80:"historama"]Избор нямаме, [/quote]

    Така е. Което директно означава, че няма пазар, а само симулация.

    [quote#80:"historama"]информация имаме[/quote]

    От тази информация само виждам, че държавата, а не ЕРП-та манипулират сметките. Но Оправ(л)яващите продължават да лъжат и мажат.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  86. 86 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Единственият ми (последен) критерии за Бойко Борисов е,ако дойде отново на власт,да изгони ЧЕЗ. Не може една корпорация да се дърви на българската държава! Вижте Албания какво направи...Но като го знам Борисов какъв страхливец е...

  87. 87 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#86] от "deaf":Борисов на 08 Април 2010 г.
    се закани да анулира договорите с ЧЕЗ, ЕОН и ЕВН и...жестоко излъга.
    http://www.segabg.com/article.php?id=0000101&issueid=5550&sectionid=16
    БОРИСОВ СЛОЖИ УПРАВИТЕЛ НА ФИРМА НА ПАШАТА ДА ПРЕДСТАВЛЯВА ДЪРЖАВАТА В ЧЕЗ С 35 БОНА ЗАПЛАТА - Митко Каратиста - Управлението на ГЕРБ доведе до тотално дебалансиране и срив в енергийната система, които се дължат на безстопансвеност, неконтрулируемо пускане на ВЕИ централи в корпоративен интерес, срив в индустриалното и битово потребление, въвеждане на неконуретна такса за пренос на електроенергия, като отново може да се постави чувствителния за Бойко Борисов въпрос "чии интереси е защитавал Митко Каратиста в ЧЕЗ".
    http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2013/02/19/2005880_borisov_dnes_shte_bude_otnet_licenzut_na_chez_borsata/

  88. 88 Профил на svetovit
    svetovit
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Яворчо не успя да изнуди ЧЕЗ с кинти, като достоен чешки възпитаник и сега ще се опита да изкопчи каквото може, сиреч продава власт. Най-продажнотп мекере от Овчарово време насам квто го играеше зам министър

  89. 89 Профил на ekolog
    ekolog
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#34] от "Танас":
    "...а Оревоарски си прави устата за догодина да теглят 2 - 3 млрд. заем..."

    Съгласен съм с тебе бай Танасе, а "ОРЕВОАРСКИ" - много ми харесва! Вкарвам го в употреба.

  90. 90 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Шефове на ЕРП-тата може да бъдат извикани в парламента заради сметките за ток за август...

    - Не тормозете хората ,
    идеите Ви , за намаление на сметките, са тъпи
    - Катастрофално, ще загубите...
    предсрочите избори ..

    urkobozambo
  91. 91 Профил на Alexandar Ivanov
    Alexandar Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пролетта,когато станаха протестите от 40 лв. сметка падна до
    25лв. как става тоя номер ще ми обясните ли? Това е за Плевен
    значи може и може просто трябва натиск на тия от Чез,между другото 4 пъти си сменяха стъклопакета на офиса поради счупване на предишния.3 месеца след събитията охранителите проверяваха дали няма отново проблем ,значи ето го отговора
    тормоз на монополиста!!!

  92. 92 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Ей, този има изключително неприятна физиономия. И при гостувания из тв студията винаги е също толкова невъзпитан и заядлив. По-точно се държи като току-що влязло в пубуртета мамино синче.

    И пак по стария изпитан метод ще се действа - с отклоняване на вниманието към най-малко виновните за ситуацията в енергетиката - ЕРП-тата, а не към същинските такива - собствениците на прозвеждащите тока мощности. Освен това нали методиката я правиха денонщно и на "ура" техния ДКЕВР, за да се ударят мощно в гърдите с изключителното намаление от 5%. Което всъщност се оказва още по-голям грабеж и от досегашния за потребителите, както някои хора на които повече вярвам от на този от снимката, обясниха още тогава.

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  93. 93 Профил на daniel_wahrheit
    daniel_wahrheit
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе, олигофрен, що не се замислиш как да се увеличат доходите на хората и да създадете предпоставки за бизнеса за повече работни места! Все дрънкате за намаляване на цени, а за доходите - нищо, само някакви трохи! От некомпетентност в тая политика и институциите вече ми се повръща!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK