Евросредства няма да се насочват приоритетно за магистрала "Хемус"

Магистрала "Хемус"

© Георги Кожухаров

Магистрала "Хемус"



Магистрала "Хемус" не е инфраструктурен проект, към който приоритетно да се насочват европейски средства. Това обяви премиерът Пламен Орешарски по време на парламентарния контрол днес. Изказването му беше в отговор на въпрос на Лиляна Павлова от ГЕРБ дали "Хемус" ще бъде финансирана приоритетно с европейски средства и по какъв начин ще бъдат разпределени субсидиите от ЕС в транспорта за следващия програмен период.


"Изграждането на магистрала "Хемус" никога не е бил основният приоритетен инфраструктурен проект за изграждане с европейски средства нито в сегашния период, нито в следващия програмен период. Вашето правителство многократно е настоявала пред Европейската комисия, че приоритетна е магистрала "Струма". Това не е упрек към вас, а припомняне на факти", отговори премиерът.


Той се мотивира, че новата политика на ЕС да се стимулира екотранспортът и да се развиват жп инфраструктурата и водния транспорт.  На този етап обаче било прибързано да се посочват конкретни дялова за разпределение на парите от оперативна програма "Транспорт", тъй като не били готови анализите. По програма "Транспорт" България ще разполага с около 1 млрд. евро.




Довършването на магистрала "Струма" е преди магистрала "Хемус", а средствата, които се ангажират с нея, заемат голяма част от средствата, които най-вероятно няма да стигнат за северната магистрала, обясни още премиерът.


И аз съм варненски депутат, и за мен е важно да се отчета, но трябва да довършим "Струма", пошегува се Орешарски, който също като Павлова е избран за депутат от Варна.


През седмицата стана ясно, че пускът на участъка от магистрала "Струма" между Сандански и Кулата се забавя с три месеца. Причината е, че се налага изместване на подземни съоръжения, които се оказали на мястото на строителството.


Решението за начина на финансиране на магистрала "Хемус" се очаква да бъде взето до 2-3 месеца. Сред обсъжданите варианти са публично-частно партньорство, заем или чрез националния бюджет.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1002 Весело

    БКП мрази северна България, а там народо-мат'риала традиционно гласува за тях.
    лУбоФта е необясними чувство

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на novina
    novina
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ОК! Нека да е Струма! Но внимавайте как харчите!

    novina
  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Имам чувството,че всичките ни политици падат от Марс.Северна Българи обезлюдява и се топи със страхотни темпове,но те не могат да се преборят да не харчим милиарди за жп линии,които ще стоят почти неизползвани.Ако не построим Хемус,скоростния път Ботевград-Видин и тунела под Шипка през следващия програмен период,после няма да има нито бизнес,нито хора за които да ги строим.

  4. 4 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    На това му се казва антидържавна политика, както на правителството на ГЕРБ, така и на сегашното. За България е по-важна Хемус, отколокото 50 км. участък в Кресненското дефиле.

  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 563 Разстроено

    "Магистрала "Хемус" не е инфраструктурен проект, към който приоритетно да се насочват европейски средства."

    Таман идиотите от ГЕРБ разбраха че тя е ПРИОРИТЕТЕН проек и почнаха да лобират за него в Еврропата и май бяха успели да осигурят някакво финансиране и те ти булка Спасов ден. За ИДИОТИТЕ от БСП тя не е приоритетен.

    Приоритетен е ж.п. линията Карнобат-Синдел за 420 млн.евра да може електората на ДПС да ходи на пазар. То там по линията има 20 паланки с по 200 жителя и те всеки ден по 2-3 пътуват до областния град но за тях ще се пръснат едни пари дето можеше да подобрят икономиката на сев.българия и да ни отворят към пазара на Румъния.

  6. 6 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 739 Неутрално

    На тройната е въпрос на време да спрат евро фондовете.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 702 Разстроено

    Задължително през редуциращ разпределител!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  8. 8 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#3:"purple_rain"]Имам чувството,че всичките ни политици падат от Марс.Северна Българи обезлюдява и се топи със страхотни темпове,но те не могат да се преборят да не харчим милиарди за жп линии,които ще стоят почти неизползвани.Ако не построим Хемус,скоростния път Ботевград-Видин и тунела под Шипка през следващия програмен период,после няма да има нито бизнес,нито хора за които да ги строим.[/quote]

    АМ Тракия като минава през Пазарджик,Ямбол,Сливен те да не са цъфнали и вързали?Намаляването на населението е по-голямо ,отколкото на Варна до която няма магистрала.Не казвам,че Хемус не трябва да се строи,но няма никаква връзка между магистралите и това дали даден район се обезлюдява.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#4] от "b_d_s":

    Аз тук изобщо не виждам политика. Политиката е мерки, идеи, планове, свързани логически и следвани с времето. Тук имаме просто крадене и некадърност, а нещата се движат кое как стане..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пламен Орешарски защо просто не подаде оставка, след като не може да се справи да осигури европейски пари за автомагистрали, като Хемус?

  11. 11 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1002 Весело

    1 000 000 000 лв допълнитлно в бюджета за 2013 за кръговете от фирми и ромчтата първокласници, но няма пари за АМ Хемус... ХАХА

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  12. 12 Профил на nikolov1905
    nikolov1905
    Рейтинг: 374 Неутрално

    май е време за северна лига

  13. 13 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Естествено, че Струма трябва да е преди Хемус...Шополандците си осигуриха бърз достъп до Черно Море, чрез Тракия, а сега трябва да се подсигури и Бяло. Кое има по-голям икономически ефект, социален или т.н няма значение. Важно е да си търкалят витошките г***** по магистрали по 1 месец лятото....

  14. 14 Профил на tripleaaa
    tripleaaa
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Хемус е абсолютно безмислена. Това е един вид пътното "Беля Не". Би свързвала най-бедния регион в ЕС с Черноморието,

    а пък североизточна България гледа към сърцето на Европа, а не към скромната столица. При това успоредна на

    съседните Букурещ-Констанца, на Тракия и дори на Игнатия. Хемус би бил пуста и празна права.

    Агресивност, Арогантност, Аргументираност
  15. 15 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 687 Гневно

    Ноо ясно! Приоритет на кремълските слуги са ЮП и Белене.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  16. 16 Профил на br Tuck
    br Tuck
    Рейтинг: 426 Гневно

    Не разбрахте ли че целта на КОМУНЯГИТЕ е пълно обезлюдяване на северна България за да се превърне по лесно в Руска задунайска губерния

    jolly monck
  17. 17 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#16:"br Tuck"]Не разбрахте ли че целта на КОМУНЯГИТЕ е пълно обезлюдяване на северна България за да се превърне по лесно в Руска задунайска губерния [/quote]
    Махни това "северна" и пак ще си прав.

  18. 18 Профил на mcmlxxiv
    mcmlxxiv
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Тези крадци скоро няма да има какво да насочват.Ще им спрат парите както предишния им мандат.

  19. 19 Профил на kokobo
    kokobo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Севера си избра тази тройна коалиция, сега нека видят резултата от собствената си глупост и пак да гласуват за комунистите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До Гърция, Турция, Сърбия и унуй другото около Охрид ще има магистрали, до Варна - няма.
    А "Хемус" е започната 1984 г...
    Да не говорим , че Русе също няма магистрална връзка с България, а румънците щурмуват пазарите в Южна Добруджа, алъж-верижа става.
    Но от шмкаря какво друго да очакваш, так където е текло, той му слага по една тапа и няма да тече.
    Там където не е текло, там налива вода и тя си се попива и отива закономерно у киреча.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  21. 21 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Спокойно, от ЕК казаха, че пари за железопътният транспорт ще има САМО И ЕДИНСТВЕНО при ясни анализи на линиите и как те ще допринесат за развитието на региона и инфраструктурата. Като знаем цялата некадърност на правителството, най-вероятно няма да успеят да се обосноват. От там има два пътя - или ЕК ни спира парите по Транспорт или правителството променя приоритетите. Според мен ще е първото, а това значи още протести и вече окончателно падане на правителството (ако до този момент не е паднало вече).

  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 982 Гневно

    Некадърни лъжливи чугуни!
    Направо побеснях, като го прочетох!
    Ми като не можеш земи та са майни вееее Пламеньееей

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  23. 23 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#21] от "Sinergy":
    Чул те Господ!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  24. 24 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Весело

    Споко, никой не се и надява, по вероятно е от курва запис да получи човек.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#6] от "web_2.0_vs._dc":


    На тройната е въпрос на време да спрат евро фондовете."

    -Въпрос на време/секунди/ беше да се появи такъв"позитивен"коментар.
    Няма да се случи!

  26. 26 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Хемус не е приоритет просто защото вместо ЕС-парите за транспорт да са повече, те стават по-малко. И докато някой си правеше сметки за примерно 2 млрд. евро само европари, те се оказаха наполовина. Каза ви се, че само тунелите край Кресна ще струват към милиард в евро и затова не остават пари за Хемус. За разлика от Тракия, на Хемус и остават прекалено много километри и не са в толкова равен и безпроблемен терен като този на Южна България.
    Все пак аз мисля, че държава трябва да харчи пари и да вдигне държавния дълг до около 30-40%, така че един-два-три заема за инфраструктура, както и да го гледаме няма да отиде на вятъра.

  27. 27 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 616 Неутрално

    На всички вече стана ясно,че за новата тройна коалиция северна България на практика не съществува и все едно кучета я яли.То на практика северна България се състои от три основни района:
    1.Северо-западнала България
    2.Централно-пропаднала България
    3.Северно-изпаднала България.
    Може и уж да проявят интерес и загрижаност,колкото да откраднат още пари примерно по проекта БеляНЕ.Комунистическо-мафиотска работа.
    За съжаление това е положението.

  28. 28 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1270 Разстроено

    Магистрала "Хемус" изостана в последните километри,

  29. 29 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    Не защитавам Олигарски - но Струма е част от проект защитен през предишния период, и ако не бъде завършена изцяло, ще трябва да се връщат средставата за ЦЯЛАТА магистрала!

    Друг е въпроса, че тия мижитурки не могат да се преборят за преразпределение от жп сектора към завършване на АМ и СП...но от БДЖ и НКЖИ се краде много по-лесно....

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  30. 30 Профил на tims
    tims
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Не мога да разбера как други страни си строят автомагистрали и без Европейския съюз. Няма нужда да ходим много далеч да почерпим опит. Магистрали имаше в бивша Югославия при Тито. И сега ги има и без ЕС. Кой ли им е дал пари да си ги построят? За съжаление нашата държава никога не е била управлявана от държавници, а винаги от дребни шмекери.

  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3955 Неутрално

    Все пак България се нуждае от магистрала в Северна България!Ясно е ,че и това ще стане някой ден реалност,но не в близките десетина години!Понеже в тази част на страната няма пан-европейски коридор няма и пари от ЕС и за това държавата трябва да отдели сериозни пари за това,но на този етап това няма как да стане!

  32. 32 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ето една хубава идея, дано някой да я доразвие...До коментар [#12] от "nikolov1905":

  33. 33 Профил на haskovo
    haskovo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ако БСП и ДПС не бяха дали половин милиард на австрийската фирма за язовир "Цанков камък", от които Ахмед Доган взе официално 1 милион комисионна, щеше да има пари за магистрала Хемус

  34. 34 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#12] от "nikolov1905":

    Време, щото не остана икономика на Север от Стара планина.... намо икономика, няма движение на стоки и хора.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  35. 35 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    Особено актуален е тунел под Шипка!!! какво си забравил там?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  36. 36 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#13] от "encor3":

    Трасе РР22 _Арад, Калафат, София, Солун, Атина) е приоритет и на ЕС затова и го строят, макар че моренцето по гръцко никак не е лошо....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK