Плевнелиев: Във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има произведени в България компоненти (видео)

Плевнелиев: Във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има произведени в България компоненти (видео)

© Архив



Във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има технически компоненти, произведени в България, това каза президентът Росен Пленвнелиев при откриването в София на провежданата под негов патронаж тридневна международна конференция. Форумът събира повече от 300 висши мениджъри от Европа и Азия, експерти от автомобилната индустрия, доставчици, представители на изпълнителната и на местните власти и ще обсъди възможностите за нови инвестиции в областта на изграждането на мощности за производство на автомобилни части и аксесоари у нас.


Според Плевнелиев България вече е доказала, че е конкурентно място за подобен род производства. "Над 15 000 души работят в сектора. До пет години този брой ще се удвои до 30 000 души. Страната ни бързо се разраства като доставчик на автомобилни компоненти за гигантите в сектора", допълни държавният глава.


Плевнелиев припомни, че България през 80-те години е била една от най-индустриално развитите държави, и призова да не се подценява потенциалът на техническите университети. Според президента държавата трябва да се ангажира с подготовката на кадри за автомобилното производство. "Българските техникуми знаят, могат, но държавата трябва да ги подкрепи. Реформата в сектор образование ще въведе дуалната система на образование и в България и ще я надгради на база на съществуващия опит", заяви президентът. Плевнелиев каза, че България става все по-амбициозна и доказателство за това е проектът "Автопарк България", който ще се намира в индустриалната зона във Видин. Има сериозен инвестиционен интерес към проекта", добави той.


Една от най-интересните дискусии, насрочени за днес на конференцията, е именно на тема "Бъдещето на автомобилната индустрия в България: Проектът "Автопарк България" - уроците, научени от автопарковете в Европа". За участие в дискусията са поканени вицепремиерът Даниела Бобева и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.

Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това е добро начало, макар и закъсняло. Само да не бъркаме компютри с компоти...

  2. 2 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Отдавна във всеки 8 от 10 страни произвеждат автомобили, а не само части. Ние от 1-2 год. сглобяваме китайски и отдавна сме на опашката.

  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Много хубаво,но ще е още по-хубаво ако вместо да сме евтина работна ръка,да развиваме развойни центрове които да произвеждат интелектуални продукти с висока добавена стойност.Другата нисша в която може да се наместим е на електромобилите,електро скутерите,ел.велосипеди и т.н. в които е бъдещето.

  4. 4 Профил на ченгел
    ченгел
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Тоя и от автомобили започна да разбира. А КСНС кога ще свика?

  5. 5 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да - борчето дето се клати под огледалото и още няколко жички-мички.

  6. 6 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ако някой го слуша президентът ни ще си помисли, че в България е рай, а всъщност животът ни тук не е никак лек и наистина се нуждаем от повече заетост и производство, в което да бъдат заети работници.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    Доста чугунени тикви твърдят все още, че след социализъма в България нищо ме се произвеждало Само като влезеш например в Язаки в Ямбол и може да ти падне ченето.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    [quote#4:"ченгел"]Тоя и от автомобили започна да разбира.[/quote] Никъде не се твърди такова нещо.

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 368 Неутрално

    На Плевнелиев инфантилният ентусиазъм идва в повече. Вместо да говори за кризата с бежанците, че вече изтървахме положението, той се занимава с пионерски хвалби. Прав е форумеца пред мен, че 8 от 10 страни вече правят автомобили. Преди като малоумен се хилеше, че с метрото софиянци щели да ходят на планина и оттам на ски пистата, а през това време господарят му Боко беше затворил Витоша за скиори

  14. 14 Профил на Амилия Соня Тейлър
    *****
    Неутрално

    [quote#0:"Плевнелиев"]Плевнелиев припомни, че България през 80-те години е била една от най-индустриално развитите държави [/quote]
    Минало незабравимо

  15. 15 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#13] от "dimitar2007":

    Като вземеш да правиш бизнес и то особено с хора от Запада, ще разбереш, че ако си темерут, ако ще позлатени ферарита за два лева да продаваш, никой няма да те уважава.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 17 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ще го пейстна и под тази статия.
    Хайде да не сгъстяваме краските с уклон само към черното. Не сме цъфнали, но и да не мрънкаме с повод и без повод. Ясно е, че живота е несправедлив към всеки от нас, защото всички ще умрем, но малко факти.
    Сензор - найт индъстриъл - работници за 2012 г. - 1260 човека.
    Монтюпе - работници за 2012 - 671 човека при 498 за 2011 г.
    АЛС България - работници за 2012 г. - 398 човека при 47 за 2011 г.
    Мадара АД - работници за 2012 г. - 333 човека при 311 за 2011 г.
    Мадара Автомост - работници за 2012 г. 122 човека при 144 за 2011 г.
    Дружба АД - работници за 2012 г. - 230 при 271 за 2011 г.
    Динамо Сливен - работници за 2012 г. 351 човека при 349 за 2011 г.
    и тъй нататък
    */ - данните за броя осигурени работници са средногодишни на база месечни сведения.
    Да не забравя Литекс Моторс - към момента 206 работници.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  18. 18 Профил на НЕгласуващ
    НЕгласуващ
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Yazaki Bulgaria
    YAZAKI Corporation е компания, притежаваща най-големия дял от автомобилния международен пазар за производство на кабелно оборудване. Yazaki Bulgaria EOOD e 100% собственост на японската компания Yazaki Corporation.
    В България компанията вече е инвестирала повече от 60 млн. лв. и е разкрила над 2000 работни места. "Язаки България ЕООД" е основен работодател за регионът на Ямбол и Сливен. http://www.yazaki-bulgaria.com/home/

    Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !
  19. 19 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#15] от "Трезвен":

    Той се води държавен глава, а перманентно се държи като клоун. Като стана президент шефа на "Линдер" го похвали и обяви, че му бил един от най-добрите служители, а държавния глава на България се хилеше като прилежна ученичка. Айде моля те, Плевнята е тотално недоразумение като президент, като министър беше що годе успешен, защото все пак има европейско и демократично мислене.

  20. 20 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Ако нищо не се е разбрало,заради нисшата ,да си довърша мисълта.Нямаме много традиции в производството на автомобили,но можем да търсим инвестиции в производството на електрически автомобили,автобуси,скутери и т.н.Трябват обаче стимули за младите хора да избират инженерните специалности,а и самото ниво на обучението да се подобри значително.

  21. 21 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Плевнелиев малко разкрасява, но ентусиазмът е хубаво нещо. Всички големи дела започват с ентусиазъм и мечти. Важното е да има цел, а в България последния четвърт век се лутаме безцелно. При все, че Плевнелиев има много недостатъци, има и едно преимущество - не се заиграва много с политически боричкания и идеология, а мисленето му е с практическа насоченост.

  22. 22 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2010 Весело

    Плюшеното кученце отзад, което си клати главата при всяко подрусване?

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    [quote#17:"graoveca"]Не сме цъфнали, но и да не мрънкаме с повод и без повод.[/quote]

    Ние сме властелини на мрънкането. Заводи, производители на компоненти за автомобили са и Епик, Монбат, Грамер, Мелексис, Джонсън Контролс, АЛС, Фесто, Уилям Хюз, Икзетик, Костал, Аркомат, Стандарт Профил, Витте Отомотив, Шишеджам, Теклас, Борднетце и други.
    Квичим, че не сме произвеждали автомобили освен китайски. Ето, в Сърбия направиха завод на Фиат, сглобяват грозника Чинкуеченто. Само дето държавата наля милиарди в спорен проект....

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24
    Baldzhi
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  25. 25 Профил на анализирам данни
    анализирам данни
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#3:"purple_rain"]Много хубаво,но ще е още по-хубаво ако вместо да сме евтина работна ръка,да развиваме развойни центрове които да произвеждат интелектуални продукти с висока добавена стойност.[/quote]

    Това отдавна е направено:
    http://www.johnsoncontrols.com/content/us/en/products/automotive_experience/our-approach/global-leadership/Sofia.html

    Само че не им достигат свестни кадри, та се налага да събират хора и от съседни страни, да плащат квартирите им и т.н.
    Та проблема не е да се направи... проблема е кой ще работи в тези производства.

    Добре образованите нямат никакъв проблем в България да си намерят работа с прилично заплащане. Но много по важно за страната в момента е да се осигури работа и препитание на хората с едвам завършен 8-ми клас. Поне да се самоиздържат, а не да стоят декласирани и в тежест на социалната система.

    МАФИЯ ОСТАВКА НЕ ПОДАВА, но опитите в България продължават
  26. 26 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#16] от "purple_rain":


  27. 27 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 497 Неутрално
  28. 28 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Това е заблуда. Трябва да се гледа за колко пари са произведени части за коли спрямо европрейското производство на коли.

  29. 29 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#4:"ченгел"]Тоя и от автомобили започна да разбира. А КСНС кога ще свика? [/quote]

    За да стимулира развитието на един бранш, на един президент не му е необходимо да е завършил Двигатели с вътрешно горене. Само един квартален автомоньор може да прави изказвания като твоето.

  30. 30 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    [quote#25:"БСП ИСКА КРЪВ"]не им достигат свестни кадри[/quote]
    бря, сериозно, ами да внасят тогава, нали е капитализъм, ей на Левски, Лудогорец, ЦСКА и на тях не им стигат, и си внасят!
    Що се отнася до частите, трябва да се знае, че само с една промишленост няма да стане, нито само с услуги, нито само с туризъм, дори пък и със софтуер, примери бол по света за провалили се държави, разчитащи само на едно нещо!

  31. 31 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#14:"Амилия Соня Тейлър"]Минало незабравимо [/quote]

    А защо не "там където е текло, пак ще тече"? Този мил любим всенароден спорт, плюенето на всичко и на всяка цена. Плевнелиев се опитва да даде едно рамо на един преспективен за България бизнес. И реакциите на част от скъпите ни съфорумци: Уууу, клоун, той не разбира нищо, това е минала работа. А после сме бедни и нещастни. Бедно и ограничено ни е ни е въображението и мислим само как да очерним нещо, вместо да търсим възможности и да ги оползотворяваме. И подлагаме краче на тези, които го правят.

  32. 32 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1479 Весело

    Да, сигурно има части във всеки 8 от 10 автомобила - болтчета, гайки, тапицерии, лагери и др. такива.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  33. 33 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#30:"ban"]бря, сериозно, ами да внасят тогава, нали е капитализъм,[/quote]
    Идеята е не да инсталираш едно производство и да внасяш за него работна рака от вън, а да създадеш работни места за българите преди всичко. И един държавен глава не го е толкова грижа за високите печалби на сектор Х, а за подобряване условията за живот на хората, вкл. и разкриване на нови работни места.

  34. 34 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#11] от "ТМаринов":

    повтори го още 3 пъти ** ** *** в правописната полиция...

    Birds of a feather flock together.
  35. 35 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#19] от "dimitar2007":

    Знаем че Гоце ти е любимия президент, друго си е да стеляш по вълци и архари

    Birds of a feather flock together.
  36. 36 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Невероятно постижение на олигархията и децата на комунистическите келеши. След 110 години автомобилопроизводтво по света и унас започнахме да правим тасове.

    "Vernunft wird unsinn, wohltat plage."
  37. 37 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не е ли 8 от 10 откраднати коли в Европа са дело на българи?

  38. 38 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ох, сега да не ме налази правиписната полиция?
    В коментар #35 е "стреляш", май съм изпуснал и запетайката пред "че". Да не говорим за липсващата точка на края...

    Birds of a feather flock together.
  39. 39 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#37:"mopper"]Не е ли 8 от 10 откраднати коли в Европа са дело на българи? [/quote]

    Само за уточнение: тези, които се занимават с открадването на 8 от 10 коли в Европа не са същите тези, които произвеждат части за 8 от 10 коли в Европа. И няма нужда да ги слагаш под един знаменател.

  40. 40 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    [quote#32:"Bulgarische Motoren Werke"]Да, сигурно има части във всеки 8 от 10 автомобила - болтчета, гайки, тапицерии, лагери и др. такива.[/quote]

    Електроника, стъкла, гумени уплътнения, седалки, окабеляване, фарове ...

    The best way to predict the future is to invent it.
  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    Такива производства нямат големи проблеми в България, защото не конкурират местните играчи, а произвеждат за собствени нужди - камион влиза в страната/завода - камион излиза от завода/страната без да се нарушават интересите на местните олигарси/политици... и без да трябва да се ходи по съдилища... и да те обявяват за колнизатор.... защото за външни лица бизнесът си е блекбокс: демек камион влиза в завода - камион излиза от завода.

  42. 42 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    [quote#36:"marquis"]Невероятно постижение на олигархията и децата на комунистическите келеши. [/quote]

    Въпреки тях, чугунче.

    The best way to predict the future is to invent it.
  43. 43 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    Ами заводът в Монтана произвежда електро велосипеди. Доколкото знам ги изнася на цена 1500-2000 евро бройката.

    Това разбира се е ужасна новина за местните хейтъри, които живечт благодарение на увереността си, че България е скапана държава, в която нищо не се произвежда.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  44. 44 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 367 Весело

    Тази година полупроводници, догодина - цели проводници!!!

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  45. 45 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Шегата настрана, но ако това с работните места се реализира, би било добре.

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  46. 46 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#42] от "virakocha":

    скъпи, нима е твое(значката на солидарност имаш за гиф) производството на тасове, а не на някой комунистически принц, бащата на който е бил подгъзулник в ловното стопанство на Тошо, примерно, че не ми е ясно?

    "Vernunft wird unsinn, wohltat plage."
  47. 47 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    [quote#21:"teridan"]Плевнелиев малко разкрасява, но ентусиазмът е хубаво нещо[/quote]

    И защо решихте, че Плевненлиев малко поразкрасява?!

    При положение, че в България не произвеждаме автомобили, а внасяме отвън, за първите 7 месеца на 2013-та имаме износ за 1 292.7 милиона лева на Машини, оборудване и превозни средства срещу внос от 1 382.2. Т.е. постигнали сме вече почти балансирано търговско салдо.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  48. 48 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#46] от "marquis":

    Не е мое, но не е и на комунистически принц - принадлежи на международен концерн. И в България тасове не се прозвеждат, ама няма кой да се поинтересува

    The best way to predict the future is to invent it.
  49. 49 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Да ви успокоя малко, част от компонентите са ел кабелчета....

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  50. 50 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Това светло бъдеще е хубаво, но вижте намерете хора от Русе да ви обяснят за какво става дума. Как Монтюпе работят с износени модели за отливките, как имат постоянно текучество защото условията и заплащането са идеални. Може и за немците от Витте да ви обяснят как нормите в Германия са едни, в завода им в Чехия по-високи а в русенския са около два пъти по-високи от в Германия. Може да потърсите и за израелската Ал филтер да ви разкажат.

  51. 51 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Плевнелиев, стелките ли са български?

  52. 52 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":


    [quote#41:"Ф.Нинов"]Такива производства нямат големи проблеми[/quote]

    Хем да се съглася , хем не. Точно в един такъв завод, произвеждащ компоненти за автомобили се случи интересна случка.2 месеца след новооткритото производство шефовете на завода бяха привикани от местните феодали за да бъдат критикувани "защо дават високи заплати ".Така те се принуждават и те да вдигат заплати. Мина се кратко време и заплатите бяха намалени.Така че това е пример за "приятен за инвеститора" проблем.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  53. 53 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 880 Гневно

    Царе сме на мрънкането, ей - Богу. Северозападна България има най-ниския БВП на глава от населението - под 7000 Е, при 24 500 Е средно в Евросъюза. Хубаво ли е Автопарк България да бъде във Видин? Хубаво е. Ще помогне ли на местната икономика? Ще помогне. Обаче, не. Кабелчета и полупроводници сме щели да правим. Дори и да са кабели и полупроводници, нека ги правим ние, а не румънците!

  54. 54 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    [quote#49:"~песимист с бедна фантазия"]а ви успокоя малко, част от компонентите са ел кабелчета....[/quote]

    В Ядзаки се произвежда цялостната електрозахранваща система на Рено...

    The best way to predict the future is to invent it.
  55. 55 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#53] от "cor.ne.edito":

    Върви поработи за минималната заплата при евреите от Ал филтер и може да ги хвалиш колкото искаш и да им ръкопляскаш.

  56. 56 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#34] от "rldkfl":

    Бъг, колега, бъг

  57. 57 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    До коментар [#54] от "virakocha":

    И на Фолксваген груп.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    До коментар [#52] от "kasko":

    Да, така е, но това може би е единствения проблем.

    Иначе преди време в айти сектора един голям шеф в голяма чужда фирма се оплакваше как видители друга голяма чужда лошава фирма (техен пряк конкурент) привличала хората с по-високи заплати... и аз си викам на акъла: "ако имах калпак на главата - щях да го ударя от радост в земята, ако само тва ни бяха проблемите"

  59. 59 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "Плевнелиев припомни, че България през 80-те години е била една от най-индустриално развитите държави"
    Ех, и Плевнелиев и Бойко мечтаят за времето на Т Живков.

  60. 60 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "ще въведе дуалната система"
    Що не ви надуе някой, с тази дуална система.

  61. 61 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Плевнелиев малко е объркал държавите. Словакия почти не произвеждаше нищо, свързано с коли, преди години. Сега произвежда над 750хлд и е на първо място в света по производство на човек.

  62. 62 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    [quote#14:"Амилия Соня Тейлър"]Минало незабравимо[/quote]Където е текло пак ще тече ... и ще бъдем пак каквито бяхме... колкото и да им се иска на някои ГЕРБ не селяните, а точно инженерите да "копат картофи и да гледат овчо"

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4064 Неутрално

    До коментар [#43] от "tribiri":


    [quote#43:"tribiri"]Ами заводът в Монтана произвежда електро велосипеди. Доколкото знам ги изнася на цена 1500-2000 евро бройката. [/quote]България е един от големите производители на велосипеди в Европа и Света като цяло.И това е факт..

  64. 64 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#63] от "yanne":

    Разбира се. Нали българин е изобретил колелото.

  65. 65 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 525 Неутрално

    много интересно как го изчисли това 8 от 10, защото едва ли някъде има такава обхватна статистика... най-вероятно съветниците му сутринта са се събудили с това просветление

  66. 66 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    [quote#59:"dissident"]Ех, и Плевнелиев и Бойко мечтаят за времето на Т Живков.[/quote]ИМА ЗАЩО да се мечтае за тогава ... България беше водеща промишлена държава при СОЦа и се мерехме с Япония, Тайван и Южна Корея , а бездарните български частници ни докараха до ниво то на Папуа-Нова Гвинея. Безумие и позор.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1292 Весело

    Има, ама са произведени с кръвта и потта на чадата на KLETA MAJKA BALGARIQ в заводите-затвори на западните колонизатори!

    Не може да се радваме и да се гордеем с такова нещо - друго си беше, когато заводите-затвори бяха на североизточни колонизатори, или както сега в Ловеч има на далечно-източни колонизатори. Само когато работим под нагайката на "братски" народи тогава робството е свобода, войната - мир, а незнанието - сила, ура другари!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  69. 69 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#67:"nina_26"]Плевнелиев: Във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има произведени в България компоненти-вместо да се радва на тези новини,да се замисли,че са ни докарали до там да сме по-евтина работна ръка и от китайците,хората у нас работят безумно за жълти стотинки.[/quote]
    Ами скъпо Нинче, ще споделя една голяма тайна с теб: той президентът не може да диктува работните заплати. Това вече 20 и кусур години. Има парламент, който да създава закони, които да регулират бизнеса.

  70. 70 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    [quote#67:"nina_26"]Какво има да се радва този п*разноглавец,да погледне по-далеч от офшорките си [/quote]
    Аз уважавам нашия президент! Това за офшорките е ена долна клевета! Плевнелиев е чист като момина сълза!

  71. 71 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#69] от "heliana":

    И ти грешиш. Никой не може да определя нивото на заплатите. НС може да каже нещо само за заплатите които са от бюджета. Единствено повишено производство може да доведе до по-високи заплати, а такова не се очаква в скоро време.
    Виж къде се намира България в тази област:
    http://www.weforum.org/issues/global-competitiveness

  72. 72 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#71:"dissident"]И ти грешиш. Никой не може да определя нивото на заплатите. НС може да каже нещо само за заплатите които са от бюджета. [/quote]
    Аз не съм писала, че парламентът определя нивото на заплатите. А само създава закони, които да регулират бизнеса. Те от своя страна могат да повлияят на заплатите - не да ги определят.

  73. 73 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Дано се случи това, да се увеличат работните места, дано са и заплатени по-добре!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  74. 74 Профил на Лола
    Лола
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Имам чувтвото, че президентът ни често не се изказва според опбстановката и това , което вълнува хората. Смятам , че има доста по - важни и приоритетни неща за България, на които може да се отдели повече време !

  75. 75 Профил на divane_to
    divane_to
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Президенте, побърка ли се?! Имаме само един завод за прозиводство на автомобили и той е китайски! Какъв център на автмобилната индустрия бихме могли да бъдем в такъв случай, бе Росене?! Защо не докараш американските си приятелчета да инвестират още за два, три, пък тогава можем пак да говорим! Ама някак си пак слагаме телето пред кравата!

  76. 76 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#4] от "ченгел":

    Вчера като си се регистрирал си бил нещо разсеян. Добавил си "л" към името си - правописна грешка.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  77. 77 Профил на xpc
    xpc
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Е, и?
    Да се гордеем ли трябва, или по-скоро да се срамуваме, че засега се задоволяваме само с компонентите?
    А само като се замисля, че през първата половина на предния век България е имала и производство на самолиети...
    Е, дано все пак, това се окаже начало на нова тенденция за развитие.

  78. 78 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 695 Весело

    Радвайте се на тия манифактури дорде е време, защото те почиват единствено на ниските заплати, а заплатите в България са най-бързо растящите в Европа!

    Въобще който не вярва на учебниците, че бъдещето е на услугите, може да погледне идващите поколения контейнеровози, с които транспортът не е стотинки, а хилядинки. Скоро всички "масови материални неща" ще се произвеждат на едно място, разпространяват глобално и струват стотинки. Който се надява занапред да печели от производство на джунджурийки, вкл.автоджунджурийки, ще си падне на носа лошо.

  79. 79 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#43] от "tribiri":

    Поправка :България е скапана държава в ,която въпреки всичко все още нещо се произвежда!

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  80. 80 Профил на merunka
    merunka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#4] от "ченгел":

    Президентът има готовност да свика КСНС, но явно горчивия опит с Волен, който им развали седянката последния път, го възпира.
    Иначе към момента и това предложение на президента си остава в сферата на добрите пожелания, както и клъстерите покрай магистралите и тех парка. Много говорене, резултати - йок.

  81. 81 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#75] от "divane_to":

    а вие що не докарате съветските си другари, да правят москвичи?

    Birds of a feather flock together.
  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    До коментар [#75] от "divane_to":

    Чукча, чети бе - не цели автомобили, а компоненти. Ето ти малко жокери - EPIQ Ботевград и т.н.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  84. 84 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    Плевнелиев стана фактор чрез строежа на бизнеспарка в Младост и явно бизнеспарковете винаги ще му останат слабост и пенкилер - щеше да прави IT бизнеспарк, сега пък автомобилен. Не е лошо, но бизнеспарковете не правят бизнеса сами по себе си, както и не моловете правят търговията. Да не забравят другите фактори - образование, бизнес климат и т.н. - на които на думи обръщат внимание, но на дела гонят яките комисиони в големите инфраструктурни проекти.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  85. 85 Профил на tatalakya
    tatalakya
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Една от най-интересните теми за днес: "Проектът от къде да си вземем още парички с моя първи приятел." Заучени приказки, това ми прави впечатление. Във всяко едно изказване, едно и също, термини, сложни и изречения, за да не може никой да схване. Та да си кажем, ей умни неща говори той. Умни за тези, който не знаят за неговите парички и далавери. И къде сме били преди 30 години, а сега къде сме? Да дъното на блатото.

  86. 86 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#43] от "tribiri":

    ... в която нищо не се произвежда, понеже развалихме "вечната дружба" с Русия и загубихме огромните и пазари, авангардното и ноухау и евтините суровини.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  87. 87 Профил на savsemnov
    savsemnov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако става въпрос за разни пластмасови крепежи по кори, тапицерии, табла, винтове и други ала-бала... нетехнологични джаджи, какво толкова?!
    Да каже конкретно: такива и такива блокове, агрегати, релета, динамо, стартери или там други, както и като % от заводската стойност на един условен среден автомобил..., на базата на всички произведени коли с "български" изделия сглобени в тях!

  88. 88 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#78:"iazdakaja"]Радвайте се на тия манифактури дорде е време, защото те почиват единствено на ниските заплати,[/quote]

    [quote#78:"iazdakaja"]Въобще който не вярва на учебниците, че бъдещето е на услугите, може да погледне идващите поколения контейнеровози, с които транспортът не е стотинки, а хилядинки. .. Който се надява занапред да печели от производство на джунджурийки, вкл.автоджунджурийки, ще си падне на носа лошо. [/quote]

    Това за услугите им го кажи на германците, че те нещо хич не са в час и си произвеждат ли произвеждат. И така са се хипнотизирали от своето незнание, че дори и най-голямата икономика на Европа са станали. Предполагам като излязат от хипнозата и се събудят в един момент ще станат последни.
    А иначе - да, да се опитваш да конкурираш другите, предлагайки най-ниска цена, е загубена битка. Винаги някой ще предложи по-ниска цена. Това не обезмисля реалното производаство, само изискава специализиране и развитие на целия пакет едновременно - образование, законодателство, научни изследвания и развойна дейност, високо качество на приемлива за купувача ти цена. Множеството германски производители са се специализирали всъщност в производството на едно болтче или една тръбичка, но са най-добри в света именно в тяхното производство.
    Пишейки това, не казвам, че услуги не трябва да се развиват. Но и там просто трябва да си много добър, на приемлива цена. И при тях важи, че ако залагаш на най-ниските цени, все някой ще предложи и по-ниска.

  89. 89 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1292 Весело

    [quote#85:"tatalakya"]И къде сме били преди 30 години, а сега къде сме? Да дъното на блатото. [/quote]

    Интересно, че на това "дъно" все пак 3 от 4 българи си живеят в България, макар че много от тях обмислят емиграция, а преди 30 години едно отваряне на границата щеше да предизвика бежанска вълна на запад сякаш тука има война.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  90. 90 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Тук се цитират само чужди фирми, които произвеждат нещо в България, А къде се дянаха нашите капитали? Какво стана с парите ни, раздадени на назначени капиталисти? С какво ще се похвали нашият доморасъл бизнес и в какви производства е инвестирал? Картината, нарисувана от Плевнелиев е наистина прекрасна, но това е в сферата на пожеланията. Големите автомобилостроителни фирми изнесоха производствата си в Китай, за да ползват евтината работна ръка. Щом изнасят някои производства у нас, целта е същата, икономия от работни заплати. Не можем да се гордеем с това, дано поне има повече работни места, та хората да не са без работа. Още дълго време ще се наложи да работим за жълти стотинки.

  91. 91 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#87:"savsemnov"]Ако става въпрос за разни пластмасови крепежи по кори, тапицерии, табла, винтове и други ала-бала... нетехнологични джаджи, какво толкова?!
    Да каже конкретно: такива и такива блокове, агрегати, релета, динамо, стартери или там други, както и като % от заводската стойност на един условен среден автомобил...[/quote]
    Та какво казваш, ако се окаже, че процентът на произведеното от нас в един автомобил е по-нисък да кажем от 10, захвърляме всичкото производство и гоним всички инвеститори. И ако случайно се окаже, че произвеждаме "непрестижни" части също. Така де, и ние си имаме национална гордост, ако не сме баш юнаците тогава тази игра няма да я играем. Нека разните лузъри да тръгнат да си ги произвеждат, ние ще си седим и ще си обясняваме колко сме велики и колко другите не могат да ни оценят.

  92. 92 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#86] от "Настрадин Ходжа":

    Да се чуди човек, как нищо не произвеждаме пък успяваме да изнесем стоки за 40 милиарда лева годишно.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  93. 93 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#91] от "heliana":

    няма да слугуваме на западните колониалисти, я

    Birds of a feather flock together.
  94. 94 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Още малко и ще повярвам. Бях на последния Пловдивски технически панаир. По-слаб панаир не бях виждал. Със всяка изминала година слиза надолу и тази удари дъното. Това е последица от безобразната политика към производителите на Тройната коалиция, ГЕРБ и настоящето правителство. Човекът, който назначи Плевнелиев беше в основата на правителството, което се постара да издои бизнеса по време на кризата за да се фука колко стабилни финанси сме имали. А в други държави се помагаше на бизнеса и на хората, дори с недозакърпен бюджет. Резултатите у нас са налице - пълна разспия, като единствено се държим над водата заради евросредствата, които се наливат у нас. Без тях Виденовата зима щеше да ни се види като мечта спрямо Станишевите, Бойковите и Орешарските зими.

  95. 95 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#88] от "heliana":

    Глупости, Германия губи всяка година 5% от производството си. Но икономиката расте с 2%, заетостта с още повече...

    Интерсно какво ли е твоето обяснение?

  96. 96 Профил на sharon
    sharon
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ако България беше на конкурентно ниво в автомобилното производство, това нямаше ли да се усеща малко по-осезаемо. Щеше малко или много да повлия по проблема с безработицата. Президентът пак си приказва неговите фантасмагории.

  97. 97 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#93:"rldkfl"]няма да слугуваме на западните колониалисти, я [/quote]
    Точно

  98. 98 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Той Росен хубаво се хвали, че произвеждаме части за доста автомобили, но защо не лобира за малко по-високи заплати на служителите работещи в тази сфера? Мисля че заслужават по-добри заплати и условия на работа. Малко са местата, където производителите на части плащат колкото трябва.

  99. 99 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#95:"iazdakaja"]Глупости, Германия губи всяка година 5% от производството си. Но икономиката расте с 2%, заетостта с още повече...

    Интерсно какво ли е твоето обяснение? [/quote]
    За да не се задълбавам много в икономически анализи, няколко факти от Викито: " Износът на страната възлиза на 1 354 млрд. щатски долара (2007). ...През 2011 г. Германия е на второ място по износ в света.... Основните пера в износа на Германия са автомобилите, машините, битовата техника и продукти на химическата и леката промишленост."

    Което означава, че дори и да има много развити услуги, те са главно за вътрешно потребление. А вътрешно потребление има, защото има платежоспособно търсене.
    И едно допълниение - по време на настоящата криза Германия е с най-добри показатели за Европа. Това накара Холандия да поднови дебата за по-успешно внедряване на немския модел и увеличаване на производството за сметка на услугите. Явно холандските икономисти не са такива светила тебе, какво да ги правиш горките, явно има много какво да учат от нас.

  100. 100 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1298 Весело

    Плевнелиев: Във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има произведени в България компоненти

    Първото, за което се сещам са "ключодържатели" с емблемите на различните марки коли. Това, в рамките на шегата. Иначе, евала на братчедите, които са напипали тази пазарна ниша. Бих се радвал, ако след време, навлезем и в най-върховите технологии и започнем да произвеждаме кутии за таблети. Плевнелиев, с тази грухтяща на "Пеевски" икономика и разюзден държавен грабеж, след 20 години може, ние живеещите в България, да се познаваме по име. Та ако ще дотогава да сме започнали да произвеждаме, вместо полупроводници - цели.

    /не се чете/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK