Осемнайсет на сто от българите пазаруват онлайн

Осемнайсет на сто от българите пазаруват онлайн

© Георги Кожухаров



18 на сто от българските потребители пазаруват онлайн, показва изследване на Google Barometer, представено от Даниел Майер, директор "Пазарни проучвания" за Северна и Централна Европа в компанията. Той участва в тазгодишното издание на конференцията Retail in Detail, организирано от списание "Регал" и GfK България.


Данните сочат още, че 71 на сто от българските потребители задължително правят онлайн проучване преди да стигнат до покупка. В съседна Румъния 27% от потребителите пазаруват виртуално, а 77% правят преди това проучване в мрежата на желания от тях продукт.


Изследването е проведено в 47 страни, а данните са обобщени след 150 хил. интервюта.




Майер коментира, че е бил изненадан от това колко хора в България ползват интернет. Проучването отчита, че това са 68 на сто от потребителите, при 82 на сто за Великобритания, 89 на сто – за Словакия, 78 на сто – за Полша. У нас 66 процента от хората ползват компютър, 28 на сто – смартфон, а 8 процента – таблети. Някои от българите има достъп и до така наречените два екрана – тоест до повече от едно от тези устройства, за да правят пазарните си проучвания в мрежата.


България се движи в същата посока, в която Германия и Великобритания – на постоянно насищане на потребителите с устройства, които им дават достъп до интернет, посочи Майер. Той показа, че пазаруващите онлайн в Германия през 2011 г. са били колкото са в момента в Германия, приблизително същите са данните за Великобритания две години назад. Според него още през първото тримесечие на 2014 г. България ще показва същите резултати като в други страни по отношение на пазаруването. "Не сте различни, въпрос на време е", обясни той.


В изследването на Google за всички страни, в които е проведено, са включени общо 36 продукта – храни, медикаменти, авточасти, пътуване, финансови инструменти и др.


Данните от изследването показват още, че 61 на сто от потребителите едновременно гледат телевизия и сърфират в интернет, а по време на телевизионните реклами често се търси из в мрежата. Това е показателно за рекламодателите, когато избират къде и как да представят продуктите.


Майер даде пример с изследване в Германия, което трябва да покаже какъв е ефектът от 1 долар, вложен в реклама в различни медии. Резултатите сочат, че най-голяма възвръщаемост – от 1.17 долара има при така наречения SEM – Search Engine Marketing, или с други думи – в маркетинг за интернет търсачки. В социалните мрежи показателят е 0.82 долара, в печатни издания – 0.66 долара, в телевизия - 0.27 долара. С други думи, инвестирането в телевизионна реклама е прахосване на ресурс, обясни Майер.

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Това категорично не е вярно.. Истинският процент е около 5, останалите са хора, които някога са виждали интернет магазин или са поръчали по един продукт максимум.

  2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Повечето хора на такива изследвания лъжат за да не изглеждат изостанали.

  3. 3 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 488 Неутрално

    По-тежко значение има тв рекламата, поне в България.

  4. 4 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 443 Неутрално

    bestbuy, сега ако ни покажеш и някакви статистики, може да се окаже, че не си празнодумко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    [quote#1:"bestbuy"]Това категорично не е вярно.. Истинският процент е около 5[/quote]
    Сигурно пазаруват онлайн веднъж годишно!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Щом има търсене, нека он-лайн търговията се развива ...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Твърде висок процент.Излиза, че в мол-а ходим само на кино и да пием кафе

  8. 8 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Любопитно

    18% от какво? От цялото население? Смях!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  9. 9 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Весело

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    Сигурно, а също имат повече от един профил. И мобилните оператори така си броят клиентите, а това, че има хора с десетки карти... е детайл от пейзажа.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  10. 10 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Любимият сайт на българите е http://www.sportsdirect.com
    Това лято останах приятно изненадан, че можеш да си купиш билети на Груп и Етап онлайн.

  11. 11 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Аз пък друго се чудя като стане въпрос за телевизионна реклама в България. Как ли се чувства създателят и поръчителят на една средностатистическа малоумна българска реклама, излъчена в рамките на един рекламен блок, заедно с все по-остроумните и някакси малко по-интелигентни реклами на чужди продукти ?!? Защо по немските телевизии няма чак пък толкова плоски и тъпи реклами на наденици, салами и др...?

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  12. 12 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    И повече ще стават. Безсрамните български търговци завишават цените на едни и същи стоки, които можеш да си поръчаш от ЕС през нета, по две и по три.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  13. 13 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#8] от "etty1":

    От софийското летище пътуват към 4млн пътници на година, незнам колко от тях за българи, но гаранция са над 50% от които 95% са си купили билетите онлайн.

  14. 14 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    За немските тв незнам, но по английските се рекламират в рамките на 5мин Ауди, Бмв, Шанел, Ролекс....
    Някой от тея фирми не са пускали даже рекламо по Бг тв

  15. 15 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Весело

    [quote#13:"angelboy8008"]50% от които 95% са си купили билетите онлайн.[/quote]

    Моите впечатления са други.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  16. 16 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да не говорим, че ако хванеш подходящи намаления по известните търговски сайтове, можеш да си купиш примерно маратонки от прилична марка за 25-45 лв., докато в България за тия пари ще наденеш китайско менте от балатум. Родните търговски сайтове също се опитват да дерат по две кожи, затова е добре да се избягват.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#1] от "bestbuy":

    Личните ми наблюдения сочат съвсем различно нещо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#11] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    ... отговора е професионализъм.

    Маркетинга в българските фирми е на ... отчайващо ниво!

  19. 19 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1102 Весело

    Изцяло рекламна статия за Гуугъл.
    А проблема с инернет пазаруването в България е проблем на доверието на клиента към продукта.То в магазина го иждаш на живо и ти набутват менте та през екрана ли.
    И този проблем за в бъдеще ще се задълбочава.А и много хора се наиграха.Според мен нещата ще растат но в посока В2В..
    другото + липсата на преживяване при покупката ..скоро ще забавят или дори ще обърнат тренда.

  20. 20 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#5] от "comandante":

    а колко пъти годишно пазаруване са нужни за да се брои?

    Birds of a feather flock together.
  21. 21 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Много добре се чувства, предполагам. Що си мислиш, че контраста му пречи на самочувствието... той все пак кара лъскава кола, вечеря в гурме ресторанти и пътува на разходки до курорти по цял свят, ама това не му е попречило също.

    Birds of a feather flock together.
  22. 22 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#15] от "etty1":

    Кое, че повечето от половината пътници на софийското летище не са българи, или че не са си купили билетите онлайн.

  23. 23 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    До коментар [#22] от "angelboy8008":

    Не знам какъв е процентът на българите, предполагам, че летище София има такава статистика, по-скоро твърдението Ви, че 95% от българите си купуват самолетни билети онлайн се отнася само до живеещите извън страната. Помислете колко от пътниците са с чартърни полети, които обикновено са част от ваканционни пакети, те все още се търгуват по традиционния начин, особено при потребители около и над 50-годишна възраст.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  24. 24 Профил на vicada
    vicada
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#11] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Аз вече съм наизустил шаблона на БГ рекламите

    1. Салам

    Хора в народни носии и фалшиви мустаци крещят нещо за мезе и ракия, по възможност да участва поне един от Любо Нейков/Руслан Мъйнов/Христо Гърбов

    2. Бира

    Мъже гледат футбол и пият бира

    3. Твърд алкохол

    Мадама с огромни силикони се появява на екрана и рецитира реплика от сорта на "размерът има значение", ролята на продука остава неясна

    4. Масло/маргарин

    Изключително слаби актьори демонстрират сутрешно настроение, което може да се постигне единствено чрез употребата на много силни халюциногенни наркотици. Създава се и представата, че цялото 4-членно семейство сяда на обилна закуска до към 10:00 часа

    5. Банков кредит

    Вземете заем, за да отидете на почивка до Бахамите

    6. Застраховка

    Добре облечен мъж на средна възраст си седи в домашната библиотека и чете Гьоте, докато навън има едновременно земетресение, наводнение, торнадо, градушка и нападение на скакалци. Той обаче е застрахован и знае, че когато го изровят от отломките на следващия ден няма да се е минал с къщата.


  25. 25 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Аз и предполагам моите приятели познати /за някой знам сътс сигурност/ си поръчвам дрехи и обувки до голяма степен от интернет - тук същите марки са на 3 пъти по-висока цена...

    www.soundcloud.com/x2805
  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    У нас е много рисковано да се пазарува чрез интернет ,защото често стават измами!Държавата трябва да засили контрола си върху този тип търговия,за да се намали до минимум измамите!

  27. 27 Профил на Мафията си има държава
    Мафията си има държава
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#23] от "etty1":
    [quote#23:"etty1"]твърдението Ви, че 95% от българите си купуват самолетни билети онлайн се отнася само до живеещите извън страната[/quote]

    Все повече българи купуват билети онлайн и се чекират онлайн за да не се редят на опашки - виждам го по принтираните им бордни карти все по-често когато пътувам.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#19] от "id_1":

    Аз имам онлайн книжарница и ръст за последните две години 65%. Дали според теб се влошава положението, или просто аз съм изключение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Любопитно

    До коментар [#27] от "jozi81":

    Колко често пътувате, за да има личното Ви впечатление статистическо значение?
    Всеки преценява според собствения си опит и потребителско поведение. Просто 18% от цялото население ми изглежда нереално. Възможно е да греша. Има толкова много хора без достъп до Интернет, не са малко и тези, които не притежават кредитни карти, нито пък тези, които избягват онлайн пазаруването заради съмнения в сигурността. Нямам претенции за представителност, споделям впечатления, които се простират извън личните ми пътувания.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  30. 30 Профил на Мафията си има държава
    Мафията си има държава
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#29] от "etty1":

    Ами на база собствения си опит преценявам и не случайно не споменавам проценти. Пътувам достатъчно често за да забележа нарастващата тенденция за купуване на самолетни билети и чекиране онлайн, така правят и болшинството от приятелите и познатите ми.

  31. 31 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#29] от "etty1":

    Работата ми е свързана с много самолетни пътувания.
    Място, от където да си купя самолетни билети физически, дори не знам къде има.Мисля, че такива места изобщо няма вече.
    Не съм и виждал, от времето на авиокомпания Балкан.


  32. 32 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#24] от "vicada":

    Хихихихихи, култово!

  33. 33 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Други 18% пазаруват от кофите за боклук.

    malart.blog.bg
  34. 34 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#33] от "malart":

    да бе, как не ни е срам?

    Birds of a feather flock together.
  35. 35 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    обществео порицание и принудителен труд за всеки, който има кредитна карта

    Birds of a feather flock together.
  36. 36 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    18% са 1311000, на мен ми изглежда неправдоподобно толкова хора да пазаруват онлайн и аргументите в някои монолози тук, заключени между "аз пазарувам така" и "аз много летя" не могат да разсеят това съмнение.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  37. 37 Профил на Chievo
    Chievo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#36] от "etty1":

    "18 на сто от българските потребители пазаруват онлайн"

    В "потребители" се включват само пълнолетните граждани. Статистиката на НСИ е малко по-широка: 16-74 години.

    Гугъл обаче не доуточняват - може да е 18% от потребителите на интернет, и са решили просто да го пропуснат, за да изглежда по-внушителна цифрата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK