С видеовръзка от първата заварка започна строежът на "Южен поток" в България (допълнена, видео)

С видеовръзка от първата заварка започна строежът на "Южен поток" в България (допълнена, видео)

© Красимир Юскеселиев



От днес започва строежът на газопровода "Южен поток" на българска територия, обяви на пресконференция в Министерския съвет председателят на управителния съвет на "Газпром" Алексей Милер.


Официалното начало на строителството бе дадено от министъра на икономиката Драгомир Стойнев в гранитната зала на Министерския съвет и в директно включване от телевизионните екрани бе показано как българските работници, ангажирани от проектна компания "Южен поток", направиха първата заварка по газопровода, съобщи БТА.


Можем да дадем условен старт на проекта "Южен поток", обяви министър-председателят Пламен Орешарски след близо четиричасова среща с председателя на управителния съвет на РАО "Газпром" Алексей Милер в Министерски съвет.




"Сутринта си мислехме, че сме уговорили почти всичко, но винаги изникват детайли, които трябва да се доуточнят. В съвсем добронамерен стил двете страни продължиха по-дълго разговорите от очакваното. Важното е краят да е добър", допълни Орешарски, цитиран от агенция "Фокус".


Премиерът за пореден път подчерта колко важен е този проект за България и че страната успява да се включи в първоначалния график за изграждането му.


За разговорите днес Орешарски каза, че са били доуточнени основните параметри на финансовия модел.
"Аз оставам удовлетворен, че българската страна няма да инвестира нито лев в този проект, а в същото време параметрите са направени така, че са изгодни за нашата страна. Вярвам, че са изгодни и за руската страна. Когато се преговаря дълго време, и двете страни трябва да са доволни", заяви Пламен Орешарски.


По думите му проектът създава предпоставки за по-евтин газ на българските производители, което ще подобри тяхната конкурентоспособност.


"Вярвам, че и в бъдеще ще запазим този добронамерен тон, за да не изоставаме. Предстои много работа", посочи той.


Очакваните приходи за 2013-2043 г. от "Южен поток" се равняват на 2.8 млрд. евро, които ще влязат в бюджета на България, припомни Драгомир Стойнев.

С видеовръзка от първата заварка започна строежът на "Южен поток" в България (допълнена, видео)

© Красимир Юскеселиев


Българската страна ще започне да получава дивидент от проекта "Южен поток" , когато бъде запълнен капацитетът на тръбата или още от 2018 г., обясни Стойнев. той посочи, че вместо първоначално обсъжданият вариант българската страна да не получава дивидент в рамките на първите 15 години от експлоатацията на газопровода, за да може през този период да изплати финансирането на своя дял, то сега е договорено страната да получава дивидент, който ще се равнява на приблизително 715 млн. евро годишно.


Подписаните днес договорености предвиждат съотношение на привлечения към собствения капитал 70 към 30, а заемът, който следва да бъде усвоен от БЕХ - 620 млн. евро.
Единственото обезпечение по този заем са дивидентите, които ще получава компанията от транспортирането на природен газ на територията на България, подчерта Стойнев.


Годишният лихвен процент по заема на БЕХ ще бъде 4.25 на сто, тоест наполовина от договорения по-рано процент от 8 на сто, обясни министърът. Срокът за погасяване ще бъде 22 години.


Договорихме се и че тези 93 км. от газопреносната мрежа на България, които ще останат неизползвани след включването в експлоатация на "Южен поток", ще бъдат изцяло компенсирани от страна на "Газпром", добави той.


Второто подписано споразумение днес предвижда проектът да се изпълнява и функционира в съответствие с българското законодателство, а ние като държава - членка на ЕС сме транспонирали и европейското законодателство в нашите закони. Затова бе решено, че БЕХ и "Газпром" могат да дадат на
проектната компания "Южен поток" възможност да предостави достъп  за използване на капацитета на газопровода на трети страни, каза Стойнев и добави, че това досега не е било договорено.


"Преговорите бяха интензивни. Българската страна не бе удовлетворена от това наследство, което получихме от предишното управление. Днес се подновиха преговорите и се подписаха два протокола, които касаят финансовата част на осъществяването на проекта в България", обясни още Стойнев.


Той допълни, че голяма част от работата ще се извършва от български фирми.


За пристигането на Алексей Милер и енергийния министър Александър Новак не се знаеше до късно снощи.


Предишната визита на Милер беше в началото на юли. Тогава не се даде много информация, но премиерът Орешарски обяви, че иска ускорено изготвяне на документите за проекта.


В края на август Министерството на околната среда и водите одобри доклада за Оценката за въздействие върху околната среда на проекта. Предстои да се одобри и този за морската част на проекта.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (209)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на galia66
    galia66
    Рейтинг: 418 Неутрално
  3. 3 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Поне газопровод лесно се прекъсва. Руснаците са си надули безмерно цената на труда и материала. Тукашните параметри са по- скъпи и от немските. Те после се прихващат от нашите печалби и става, какво- руски безплатен газопровод, който може да взриви туризма ни. Няколко милиона след 5 години срещу няколко милиарда сега.

  4. 4 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 624 Весело

    Споко ! Трудовия пазар на ЕС се отваря от 1.1.2014. за всеки който прецени, че това вече не е същата България.

    EU now have 1 GB empty space
  5. 5 Профил на Йордан Халачев
    Йордан Халачев
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Не става ясно,как ще бъдат спазени изискванията на Третия енергиен пакет на ЕС за достъп на трети страни до тръбата?
    България няма да инвестира нито лев,означава ли,че няма да има и транзитни такси?
    Има ли неочаквано,като добри цени и други отстъпки в договора за газа?
    До 1 април 2012 , цената за България бе към 520 долара на 1000 куб. м,
    След 1 април 2012 откогато действа отстъпката от 11% цената стана 472 долара.
    Руските медии по-рано изчисляваха,че съгласието на България за „Южен поток” струва на „Газпром” между $2,75 и $3 млрд,сега така ли е?
    Идеята беше договорът да е 10-годишен - за 6+4 години. След като изминат шестте години, България да може да намали количествата газ, ако започне добив от собствени находища или намери по-евтин газ от руския.
    Не е ясно и колко газ,ще преминава,по старите,досегашни тръби през Украина,след стартирането на "Южен поток" и ще загубим ли и старите транзитните такси?
    http://1223bg.blogspot.com/2013/10/blog-post_1264.html

  6. 6 Профил на kipe
    kipe
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Питам се дали някога тези руснаци ще ни оставят намира, май никога, по дяволите...Всичко това което става от февруари насам е тяхно дело...

  7. 7 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 367 Гневно

    Какво точно са уреждали във финансовата част. Нали точно това касае държавата, а не дългите безсмислени изречения на политиците ни!

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 838 Разстроено

    Ужас! Голямото крадене започва!!!
    Никога няма да им дойде акъла на тези!
    Ех... ще доживея ли видео представяне на първият добит кубик шистов газ?

  10. 10 Профил на efta
    efta
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#6:"kipe"]Всичко това което става от февруари насам е тяхно дело... [/quote]

    От фервуари, но 1877....

  11. 11 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 533 Любопитно

    Айде, айде - договора за същия проект го подписа Бойко Борисов, защо не кажете, че и той е комунист (не, че е лъжа де)!

  12. 12 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Как ли ще "прецакат" държавата ? С какво и по какъв начин ще ни заробят? Затова подкрепяме студентите.Те ще са които ще търсят отговорност на "О" и КУКЛОВОДИТЕ за това.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  13. 13 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 684 Любопитно

    Т.е. по 93млн лв ще влязат на година преди дисконтирането Невероятно големи пари нали

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  14. 14 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Весело

    [quote#4:"ASTYLE"]Споко ! Трудовия пазар на ЕС се отваря от 1.1.2014. за всеки който прецени, че това вече не е същата България. [/quote]
    Чакаме ви с нетърпение.

  15. 15 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 616 Весело

    Явно са решили да подават оставка, за това бързат и полу легално пускат Южен поток....

    Взеха заема, пуснаха тая простотия, сега ще спрат Еврофондовете и после някой да оправя лайната след тях...

  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    А нещо за околна среда, оценка, разрешение ЕС- подробности, а? Защо е това мълчание?

  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 748 Неутрално

    [quote#14:"dissident"]Чакаме ви с нетърпение.[/quote]

    В КНДР няма да дойдем, споко.

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 624 Весело

    Есента ще има: Ама къде отидоха младите? Защо избягаха ? Тука е толкова хубаво !

    EU now have 1 GB empty space
  19. 19 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#7] от "tochka87":
    Пише го в статията.

  20. 20 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#15] от "Big_Villager":
    Трудно се оправят екскременти, пуснати ей така, лаф да става...

  21. 21 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 565 Любопитно

    Ако е вярно,че са успели да договорят достъп до свободния капацитет на газопровода на трети страни това е добър пробив,както и това,че ще получаваме такси още сега.

  22. 22 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Отново ни завариха за Русия.

  23. 23 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Българската страна ще започне да получава дивидент от проекта "Южен поток" , когато бъде запълнен капацитетът на тръбата или още от 2018 г., обясни Стойнев.
    -----------------------------------------------------
    Той реално може да се запълни, но по документи едва ли?
    Тук мисля че е една от уловките!

  24. 24 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Началото на строежа беше тайна! Това отново е абсурдно! Ей ще съжалявате предатели!

  25. 25 Профил на Аvеree
    Аvеree
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]От днес започва строежът на газопровода "Южен поток" на българска територия[/quote]
    Една добра новина.
    На който не му харесва, да направи референдум.
    Ама не му стиска.

  26. 26 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 719 Неутрално

    българската държава нямало да плати и лев за изграждането а ?
    Собственик на 100% от акциите на Български Енергиен Холдинг ЕАД е "БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА ЧРЕЗ МИНИСТЪРА НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА, ЕИК: 130169256"
    Лихвен процент 4,25% на 620 млн евро означава годишен разход за лихви в размер на 26, 35 млн евро. Или 51, 5 млн лв лихви всяка година.
    Само лихвите. 620 млн евро за 22 години са 28,19 млн евро главнца годишно. Или 55,11 млн лв годишно главници.
    Т.е. общо имаме има няма 100-110 млн лв разход всяка година. И така 22 години.
    Нали нямало да даваме пари ?

    Eff U Greta
  27. 27 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Интересно какво ще стане като падне правителството...

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 712 Неутрално

    "Аз оставам удовлетворен, че българската страна няма да инвестира нито лев в този проект, ....", заяви Пламен Орешарски.
    и в същото време:
    "Българската страна ще започне да получава дивидент от проекта "Южен поток" , когато бъде запълнен капацитетът на тръбата или още от 2018 г., обясни Стойнев."
    Егати нонсенса! Как така ще получаваш дивидент без да си инвестирал! Или някой от двамата лъже, или не разбира основни финансови понятия. Не искам да вярвам, че е второто, така че остава първото.

  30. 30 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Весело

    А кога тиквето подписва договора за ю. пАток се радвахте.....аплодирахте....и пр. дитирамби.....а ся се чумерите и не сте съгласни......Млък бре....га тиквето яде кифтетата, мълчахте....а ся рИвете......

    Кой....кой....кой подписа за пАтока...???? КОЙ БЕ ????
    КОЙ ПОДПИСА ????

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  31. 31 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Гневно

    Така,както го говорят,всичко е едва ли не цветя и рози,обаче изплащане на дивидент от транзита е след 5 години,а лихвеният % на заема на Газпром към БЕХ/във фалит/ е 4,25 %.Това е извиване на ръцете на всички нас,а 3-ната коалиция клекна пред Русия.
    ОСТАВКА!

    Tony
  32. 32 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Да се опитаме все пак да извадим нещо позитивно от тази новина - това предполага по-бързото подаване на ОСТАВКА.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  33. 33 Профил на today
    today
    Рейтинг: 758 Любопитно

    Как мислите, това правителство нашите интереси ли е защитило, или пак руските?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  34. 34 Профил на deelee
    deelee
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Какъв 4.25% какви 100 лева! Тия луди ли са да подпишат договор на такива лихви - Русия на нас трябва да плаща за минаване на тръбата, не ние на тях! Мръсни национални предатели, махайте се! Къде е опозицията да разнищи това огромно престъпление?

  35. 35 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 748 Неутрално

    [quote#4:"ASTYLE"]Споко ! Трудовия пазар на ЕС се отваря от 1.1.2014. за всеки който прецени, че това вече не е същата България.[/quote]

    +++ Ще останат само цигани и пенсионери да плащат заема на Газпром. Тогава вече ще има физическо унищожение на наследниците на БКП и ДС.

    The best way to predict the future is to invent it.
  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Защо трябва да теглим заем? Защо Газпром не си финансира тръбата и да ни плаща наем за ползване на територията ни? Какво е това безумие?

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Р. Овч. ни заложи на Париба.
    Орешарски на Газпром.

  38. 38 Профил на urquell1
    urquell1
    Рейтинг: 213 Неутрално

    ... Но основно всичко се свежда до това, под което политико-културно, цивилизационно влияние ще се окажат районите на Централна и Източна Европа. Русия никога вече, поне в краткосрочен план, а според мен, дори в средносрочен, няма да се нуждае от присъствието на своите хиляди танкове и ракети в тези два района. Ще и бъде достатъчно да наложи своята политико-бизнес култура, в която руската държава и руски бизнесмени, а вероятно и мафията ще се чувстват добре. Разбира се, този вид политическа култура се налага по-лесно в страна която е в една или друга степен зависима от Русия, например в областта на енергиката. Нека си изясниме тази култура: това са най-различни стратегически предприятия с много тесни връзки към правителствaта и тайните служби, които използват непрозрачни и задкулисни структури зада осъществяват и развиват своята търговска дейност. От търговския спор между Русия и Украйна се вижда, че тава са редица непрозрачни, обвързани помежду си структури които които по задкулисен начин реализират своите печалби. В същото време тези структури са обвързани по някакъв начин и с тайните служби...
    Цитат от Енергетическата Сигурност в Европа (Ян Махачек)

  39. 39 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    За 4 месеца Орешарски направи рекорд по вземане на заеми.
    За 4 години ......

  40. 40 Профил на http://www.vbox7.com/play:84a74fb2e3
    http://www.vbox7.com/play:84a74fb2e3
    Рейтинг: 623 Неутрално

    яяяя,ще има ''южен паток''.

  41. 41 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 418 Неутрално

    БЕХ днес пусна облигации за 500млн. евро...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  42. 42 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    [quote#34:"deelee"]Какъв 4.25% какви 100 лева! Тия луди ли са да подпишат договор на такива лихви - Русия на нас трябва да плаща за минаване на тръбата,[/quote]
    Не стана ли ясно и за слепите,че БЪЛГАРИЯ НЯМА ИКОНОМИЧЕСКИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ С РУСИЯ.
    България,като КОЛОНИАЛНО ГАСУДАРСТВО

    ПЛАЩА ДАНЪК НА РУСИЯ.

    Самият факт,че ББ подписва едно,после дохвърчава Милер и се ПРЕПОДПИСВА НЕЩО СЪВСЕМ ДРУГО,
    А преди това и Р.Овч. ПРЕПОДПИСВА В ПОЛЗА НА РУСИЯ действащ договор показва,че МЕТРОПОЛИЯТА РУСИЯ във всеки един момент свежда до КОЛОНИЯТА АКТУАЛНИЯ РАЗМЕР НА ДЪЛЖИМИЯ ДАНЪК.
    ЛИХВИТЕ са за да регулират РАЗМЕРА НА ДАНЪКА.

  43. 43 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Екоактивистите къде сте.Знаете ли колко земеделска земя и защитени територии ще унищожи това чудо.Май мълчахте и като до устието на Камчия и в сащитена територия община Москва построи детски лагер,а Б.Б. ряза лентата.

  44. 44 Профил на DISCOVER BULGARIA
    DISCOVER BULGARIA
    Рейтинг: 418 Неутрално
  45. 45 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#29] от "marker":

    Е нали брез България минава тръбата ....

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  46. 46 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ебаси измамата.
    Ще го направя нещо с Мои пари,
    на Моя земя,
    и после да дам половината на комшията...

  47. 47 Профил на dnewnik
    dnewnik
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Най после нещо реално и добро за страната.
    От където и да го погледнеш все е добре за нас.
    А някой, ако иска всичко безплатно и подарено на табличка да се обърне към новият голям брат. Той сервират безплатните обяди редовно.

  48. 48 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    "До преди няколко месеца строителството на българския участък се оценяваше на 3.3 млрд. евро, а преди две години по времето на ГЕРБ на 2.3 млрд. евро. Не стана ясно на какво се дължи това поскъпване."

    Южен поток мистериозно поскъпна с милиард за година. Това за бузлуджанци - да знаят КОЙ им взе парите за пенсии.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  49. 49 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 675 Любопитно

    Няма ли някакъв голям член, т.е. шлем?

  50. 50 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 438 Неутрално

    200% зависими от руски газ, честито!

  51. 51 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Лицето на Олигарски би трябвало да излъчва триумф, а вместо това гледа сякаш си мисли "свърших мръсната работа и станах излишен"

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7033 Неутрално

    Не вярвай на данайците дори когато носят дарове.

  53. 53 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 664 Неутрално

    "Сутринта си мислехме, че сме уговорили почти всичко, но винаги изникват детайли, които трябва да се доуточнят. В съвсем добронамерен стил двете страни продължиха по-дълго разговорите от очакваното. Важното е краят да е добър" допълни Орешарски

    Пламене, ти по-зле и от Боко взе да вземаш мат'ряла за мезе...

  54. 54 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 639 Неутрално

    при съотношение 70:30 на привлечен и собствен капитал, нашия дял трябва да 500 млн евро. Защо БЕХ ще взема 620 млн кредит?
    715 млн евро годишен дивиден за България?!?! Министъра от сорбоната или не знае на кой свят е или ни взема за идиоти.

  55. 55 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#28] от "Нефертити":

    е тръбата ще ги покрива де ...
    ЧЕТЕТЕ ...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  56. 56 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 675 Весело

    Така е , комисионните вече накрая, а не като по миналата година, член , шлем ...

  57. 57 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#53] от "Yomega":

    +++++

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  58. 58 Профил на Вальо
    Вальо
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Има сделка. И тя да се намали цената на газа с 11%, да се премахнат посредниците и срещу това да се строи Южен поток. Плюс договор, който изтича, а зимата идва. Иска ли онова френско конте Стойнев да си играе със синьото пламъче? Ами ще трябва Булгаргаз да предплати на много по-висока цена газ за новия договорен период, Топлофикация ще трябва да намери едни 340 милиона, за да ги даде на Булгаргаз, а електората, особено в София ще купува масово духалки. Бесни страшни пенсии от столицата ще стачкуват масово…Кой иска да му се случи нещо подобно? Никой, особено ако иска да остане на власт на всяка цена. Значи потока се строи задължително.
    От тук следва и врътката с финансирането. Руснаците казват: „Пичове, като искате да получавате транзитна такса, направете си тръбата“. Ама нямаме денги, да не говорим, че няма и кой да я направи, защото добри заварчици в България не останаха. Окей тогава пичове, ние ще я строим, но цената е такава и такава(висока). Висока, висока, ама като няма денги, какво да правим? Ще подписваме всичко като селски кметове. Ех, как ли е мигал Стойнев на парцали…..
    А Третия енергиен пакет е една глупост в главичките на европейските бюрократи, който никога няма да влезе в сила. Обща мрежа, равноправен достъп – това са глупости. Ще даде някой 20 милиарда да си направи тръба, пък ще я даде на някой друг да печели от нея. Защо ще инвестира милиарди? Няма балами, че и с пари. Балами с парички са само политиците. Но пък техните са на свършване.

  59. 59 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    Честито!Поздравления Орешарски,Стойнев.Благодарим на Алексей Милер

  60. 60 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#29] от "marker":

    забравяш апортната вноска на държавата - земята/територия през която да върви тръбата, може би най-важната инвестиция в проекта. А в случая Орешарски се е изказал аматьорски, защото не е дивидент а транзитна такса. А че и лев няма да дадем хич не го вярвам

  61. 61 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 624 Любопитно

    Орешарски,Стойнев вижте какво ви очаква за държавна измяна в полза на Русия !
    "Юлия Тимошенко излежава 7-годишна присъда по обвинение, че е превишила пълномощията си като премиер при подписването на газови договори с Русия през 2009 г. "
    http://www.vesti.bg/sviat/biiat-iuliia-timoshenko-v-zatvora-4751311

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  62. 62 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#58] от "Вальо":

    +1
    мнда ... съгласен съм...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  63. 63 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1325 Весело

    Аре честито на матряла! Ей за кво били спешните тайни разговори - да ни дойде Сполука.

    От дописката се разбира следното:

    - търбата няма да се изплати за 15, а за 30 години
    - дивидента от 715 млн годишно е от рубриката "журналист и цифри" . Следва да се разбира 71,5 млн
    - "българската страна няма да инвестира нито лев в този проект" също е верно. Няма да е лев, а евро. И няма да е един, а 620 млн. И не са собствени, ами назаем.
    - "Очакваните приходи за 2013-2043 г. от "Южен поток" се равняват на 2.8 млрд. евро, които ще влязат в бюджета на България, припомни Драгомир Стойнев" Пропуснал е да добави, че като влязат и в следващия момент ще излязат за плащане на заема и изкупуване на 50% дял
    Оттука може и да се сметне, че търбата ще струва 2 х 2,8 = 5,6 млрд евро.
    - скромно е пропуснато да се отбележи какво става при новата схема, ако таксите от преноса не могат да покрият 22 млн вноска по кредита + кинтите за откупуване на акционерния дял. По старата схема беше ясно - 15 г нищо не даваш и нищо не земаш, а от 16-тата почваш да земаш половината такси.
    - тоз заем от 620 млн сигур е различен от милярда за пенции. То нали от БЕХ сега обикалят да дирят неколкостотин млн заем да рефинансират предишния за гьола в Белене, че нема кинти. Направо да тръгват с 2 куфара - таман ше спестят от пътни.

  64. 64 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 639 Неутрално

    между другото при 50 % резервиран капацитет за други доставчици, няма да получим 1 стотинка поне 20 години. Но може би до 2018 ще забравим какво са обещавали.

  65. 65 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    До коментар [#26] от "lo_ridah":
    Руснаците са подпряни отзад от ниските цени на шистовия газ и дадоха заден относно финансирането както беше уговорено предварително.
    Сега БЕХ взима заема и това, че ще го гарантират само с дивидента от тръбата, означава че либерализация на газовия пазар няма да има в БГ докато не се изплати.
    Иначе никой няма да им даде кредит, както и никоя банка не би финансирала ВЕИ проект ако няма договор за изкупуване на фиксирани цени, достатъчни да покриват кредитния план.
    Напълно е възможно основната скъпа руска газ по Южен Поток да върви само до България и може би Сърбия.
    Хърватска вече си построи терминал за течна газ, в Унгария и Словения няма монопол на доставките и руснаците могат да я продадат там само на конкуретни цени.
    Така както в момента Булгаргаз му крепят монопола, за да не фалира, по същия начин ще се опитат да крепят и ЮП за да не фалира БЕХ.
    Единствения проблем в случая се явява Европа с натиска за либерализация на енелгийните доставки, но очевидно се разчита, че до няколко години България ще бъди откачена от европейския влак.
    Звучи невероятно, но още по невероятно преди време звучеше България член на НАТО, нали?
    В момента обществените настроения са много по-антиевроепейски отколкото про-натовски навремето. Антиевропейската реторика вече без никакво притеснение се лее от чучурите на цяла медийна групировка и товав няма как да остане без последствие в общественото съзнание.

  66. 66 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 521 Любопитно

    СПИСЪК на собствениците на НИВИ от където щте минават ТРЪБИТЕ - (кой колко десетки-стотици декари е закупил и на каква цена се одържавяват ????) ...
    Кой е казал,че е трудно да се събудиш МИЛИОНЕР ???

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  67. 67 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Оришарски вече си свърши работата.Може да подава оставка.

  68. 68 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Какво разправяше преди месец Стойнев?
    "До края на годината е възможно да има първа копка на газопровода "Южен поток", но преди да се пристъпи към това или провеждане на обществени поръчки, трябва да бъдат изяснени всички въпроси по проекта и действията да бъдат съгласувани с Европейската комисия. "
    Лъжи, мръсни путинистки лъжи. Какво се изясни за тоя месец, че на пожар тръгва строежа? Това, че правителството се клати и всеки ден може да му е последен, та затова е добре да се побърза, па ако ще после да плащаме санкции?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  69. 69 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 521 Весело

    Кво ривете бе,че ще правят газопровод...Направете и Набуко не съм против!

  70. 70 Профил на Антон56
    Антон56
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Така-а-а. Вече можем да чакаме оставката до дни. Щото и да се оспори този договор, неустойките също вероятно са сладки. Надявам се Брюксел да удари по масата. Но, повтарям - можем да чакаме оставка до дни.

    Нацизмът и комунизмът са еднакво престъпни.
  71. 71 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 520 Гневно

    Днес мужиците забиха поредният ръждясал гвоздей в снагата на България, с чук услужливо подаден от българските безродници - комунистите и техните мекерета от Петата колона на Русия! Колкото разбрахте, че ще идва государят Милер и ще има първа копка, толкова и ще бъдете уведомени за първата копка на БелеНЕ! Впрочем руснаците не са виновни, те като всяка друга голяма имперска сила, просто имат интерес от завоюване на територии, без значение по какъв начин и метод, проблемът е, че само по тези географски ширини се намират "родолюбци", които да им съдействат! Понятие като РУСОФИЛИЯ не съществува никъде другаде!

  72. 72 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#58] от "Вальо":

    Лъжеш се Вал! Ще ги накарат да си продадат тръбата и няма да е на тяхна дъщерна фирма. Те Майкрософт осъдиха, та на Газпром ще простят.

  73. 73 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#19] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    А според теб защо е тази конспиративна първа копка?
    Защо се договаря заем който ще плаща България на тъмно?
    Защо е толкова спешно?

  74. 74 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    [quote#30:"ARRI"]КОЙ ПОДПИСА ???? [/quote]

    Още като кмет го бяха емнали да му фалшифицират подписа (говореше че околостотина и повече), че сега ли?

  75. 75 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 420 Неутрално

    А някои ревяха, че чужденците от ЕС ще ни изкупят земята. Затова и бързат да я подарят на руснаците сега, защото чужденците от ЕС няма да си я дадат бадева както бай Ганю.
    Честито патриоти. Спасихте се от независимост ощв 30 г.

  76. 76 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#65] от "k_":

    То това е най-притеснителното от всичко. Излизането от ЕС ще е равносилно на спиране на де що има евтино финансиране, програми и прочие бози, на които ни се крепи и без това комичния „растеж” на икономиката.
    Но ако орешарски&сие са решили да правят „бърза продажба” на каквото може и да бягат после, не е изключено да не им пука дали сме в ЕС дали сме вън, и т.н. А и сякаш нямат никакъв стимул да мислят по тая тема.

    Eff U Greta
  77. 77 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 616 Неутрално
  78. 78 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 455 Разстроено

    Обзалагам се, че този проект няма да завърши никога. Поредната далавера на БСП.

  79. 79 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#63:"dosetliv"] дивидента от 715 млн годишно е от рубриката "журналист и цифри" . Следва да се разбира 71,5 млн [/quote]
    Като абсолютен лаик в тази област таман се зарадвах че сме ударили кьоравото и всяка година ще прибираме по 715 милиона и то се оказа, че не било съвсем така.
    И не само че измислените от журналистите стотици милиони няма да ги получим , ами и се оказа че и ще ги връщаме и то с лихвите, защото преди това сме ги взели назаем.

    Да ми се изясни картинката някой ще каже ли чия собственост ще е тръбата и каква ще ни е ползата или вредата от това?

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  80. 80 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Като ми кажат голям шлем, намаляване на цени и други уж хубави работи ме втриса.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  81. 81 Профил на absfresh
    absfresh
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Нещо ни послъгват наедро.
    2.8 милиарда за 30 години, което е смешно. Пък после 715 милиона годишно. По-ми се чини да е 71.5.

    А колко получаваме от сегашните тръби. Струва ми се , че е повече.

    Хем земя даваме, хем кредит теглим, хем вадим старото оборудване от експлоатация, че за жълти стотинки.

    А ако не се запълни капацитета на тръбата?

  82. 82 Профил на georgixristoff
    georgixristoff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Североизточният сатрап отново тъпче българска земя

  83. 83 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 932 Любопитно

    До коментар [#72] Путин контролира 37% от акциите на „ Сургутнефтегаз”, пазарната цена на каято е 20 млрд. долара. Освен това, той притежава 4,5% от акциите на „Газпром – още 12 млрд.долара.
    В компанията Gunvor търгуваща с нефт и газ, чрез подставеното лице Генадий Тимченко Путин притежава 50%. Фирмата има годишен оборот от 40 млрд. долара и печалба 8 милиарда.
    http://razuznavane.com/?p=1144

    Timchenko Генадий Николаевич
    През 1997 г., заедно с партньор Торнквист Турбьорн основана Gunvor [18] , която в момента е водеща независима енергия търговеца . Благоприятната макроикономическа среда и предлагат благоприятни ценови условия позволи на компанията да се обхване по-голям дял на международния и вътрешния пазар, печели търгове за дългосрочно масло от други търговци масло - швейцарската Glencore и британската BP . Oil през Gunvor, продаван като публично (" Роснефт "," Газпром нефт " и частни фирми ( TNK-BP, и " Сургутнефтегаз " [20] . В момента клиентите Gunvor Group е най-голямата международна петролни и газови компании [21] . Gunvor приходи през 2010 г. е $ 71.70 милиарда през 2011 г. - $ 87,000 милиарда
    На 12 октомври 2013 Timchenko получи френски Кавалер на Почетния легион
    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE,_%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B9_%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  84. 84 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 932 Любопитно

    Визитата на руския президент Владимир Путин в България на 17-18 януари е повод отново да обърнем внимание на руския ядрен и енергиен сектор, който е острието на новата външна политика на Москва. Миналата и тази седмица "Дневник" предлага в поредица статии първо за опитите за атомен ренесанс в Русия и за интересите около петролопроводите и газопроводите. В първите две публикации от тази седмица описахме проблемите с намаляващия руски петролен износ, както и кой по-точно е новият шеф на "Транснефт".
    http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2008/01/15/448150_misteriozniiat_timchenko_-_petrolniiat_chovek_na_kremul/

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  85. 85 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    До коментар [#13] от "zaza":


    [quote#13:"zaza"]Т.е. по 93млн лв ще влязат на година преди дисконтирането Невероятно големи пари нали [/quote]На фона на милиард и половина евро,които ще връщаме като заем...

  86. 86 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#78:"MMK"]Обзалагам се, че този проект няма да завърши никога. Поредната далавера на БСП.[/quote]

    Може, ама Орешарски ще опука заема за соц. помощи за гласоподавателите си.

  87. 87 Профил на chedomir
    chedomir
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А защо не пискахте вчера,когато прочетохте в интервюто на Прокопиев,че основните инвеститори в скъпата зелена енергия са-цитирам-"EБВР,Международната финансова корпорация/от групата на Световната банка/,Уникредит,Сосиете Женерал,Лукойл,Сън Едисън,Eй и Ес,Самсунг,държавата Китай."

  88. 88 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Публикувайте всички договори , анекси и приложения !
    Едва тогава ще е ясно дали печелим .
    Моето мнение е :
    ЗА тръбата , само ако печелим
    ПРОТИВ АЕЦ Белене , независимо дали печелим /това си е търговия със смъртта /

  89. 89 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 726 Неутрално

    шистака ще ви оправи вас, азиатски гниди

  90. 90 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#79] от "ivailo_kirov":

    Нема как да стане:
    2.8 млрд за 30 г = 30 х 93 млн "очаквани" .

    Годишната вноска по кредита е 44 млн евро (горе ги смятах на полугодишни) . Значи ако дивидента е 72 , 22 г се плаща 44 кредит + 28 изкупуване на дял и 8 г х 72 само за дял. 970 млн кредит + 1,2 млрд дял = 2,2 млрд ще ни струва търбата на 30- тата година , когато би трябвало вече да носи чиста печалба.

    Ама това са приходи на база 100% запълване. При предишната схема с 15 г нямахме тоя риск. Със сегашната, ако запълването е 50% , дивидента пада под вноската за кредита.
    Далаверата е единствено за собственика на газа, понеже кара стока дето му струва 50 $ да я продава за 400$ и ще си избие разходите за няколко години. А търбоинвеститорът треба 30 г да се надева на 9$ такса пренос и да прави молебени дано приходите му покрият поне кредита.

  91. 91 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Много е странно е как винаги всякакви изблици на протестиу нас съвпадат с идването и преговорите на Газпром. Така беше и през юни, а преди и през януари, а същото бепе и през 97-а. И все същите "реформатори" са начело на тези протести.

  92. 92 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#73] от "Big_Villager":
    Няма конспиративна копка - договора е подготвен и подписан отдавна - даже и в статията е написано,
    За останалите въпроси, вкл. и сакралния КОЙ - обърнете се към Б. Борисов

  93. 93 Профил на Kostadin Kostadinov
    Kostadin Kostadinov
    Рейтинг: 213 Гневно
  94. 94 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    31.Х.2013..Евростат:
    Безработицата в България продължава да расте

  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Дойде гАсудара да даде заповедите на петата си колона! Станишев скоро ще напусне пАртията с кален отпечатък от гасударският ботуш на г.за, за поста се гласи сифилистика от Сиришник.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#24] от "vasill":

    мда те вече 69 години така съжаляват....

    Birds of a feather flock together.
  97. 97 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 572 Неутрално

    като във вица за поручик Ржевски и просячето

    Birds of a feather flock together.
  98. 98 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Голям социалистически шлем

    Birds of a feather flock together.
  99. 99 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    На руснаците ли е Южен Поток?
    Най-скъпата част е морската, Черно море, 10млрд евро. В нея инвестират 50% руснаци, 20% италиянци, 15% немци, 15% французи.
    Сухоземната част е оценена на общо 6млд евро. Всяка страна през която минава сама я инвестира и строи. Сухоземната минава през много страни от ЕС.
    Излиза, че страните от ЕС имат по-голям дял.

  100. 100 Профил на a.petroff
    a.petroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#90] от "dosetliv":

    Кой изчисли цената на тръбата?--Газпром

    Комшията минава с тръбата на Топлофикация през имота ми, а аз вземам заем ОТ НЕГО да му финансирам проекта и да му плащам 4.25% лихва.
    Ами ако комшията не желае да го ползва?

    Ще се намери ли друг такъв глупак като Орешарски.






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK