
Съобщението на ebg.bg
Единственият портал за онлайн плащания от бизнеса към Търговския регистър www.eBG.bg спира работа, съобщи читател на "Дневник", който е и собственик на фирма в Габрово. На сайта си "ИБГ.БГ" АД е публикувало съобщение, разпратено по и-мейл адресите и на клиентите на дружеството.
Малко по-късно от Агенцията по вписванията излязоха с позиция по случая - виж по-надолу.
"Уведомяваме Ви, че ръководството на "ИБГ.БГ" АД взе решение за прекратяване на дейността си в областта на платежните услуги. В тази връзка, считано от 30.11 - 01.12.2013г. порталът eBG.bg, както и всички останали системи/сайтове и услуги на eBG.bg в областта на плащанията няма да бъдат достъпни и поддържани", пише в съобщението.
Порталът съветва клиентите при необходимост да извършат желаните проверки и справки в системата преди 30 ноември, като дотогава те ще оказват съдействие. Не се посочва какво става от декември.
"През годините, наша основна цел винаги е била подпомагането на потребителите, бизнеса и администрацията, чрез реализирането на електронни и мобилни услуги за улесняване на техните дейности и ежедневие, в частност и извършването на плащания", посочва се още в съобщението.
Порталът работеше и с клиенти, които са физически лица. Той е еквивалент на чуждите сайтове за онлайн разплащания.
Според Търговския регистър съветът на директорите на "ИБГ.БГ" се състои от четирима членове - Борислав Пантев, Йордан Велчев, Панайот Николов и Любомира Пантелеева-Евстатиева.
"Преди години ни принудиха задължително да плащаме през този никому неизвестен тогава сайт, а сега ни уведомяват, че той спира работа", каза пред "Дневник" и добави, че досега никоя институция не е посочила какво следва оттук насетне. "Кой ще опосредства бизнеса с Търговския регистър", попита той.
"Информираме Ви, че "ИБГ.БГ" АД взе решение за прекратяване едностранно дейността си в областта на платежните услуги и договорните отношения с Агенция по вписванията, считано от дата 30 ноември", пише в становището по случая на Агенцията по вписванията, публикувано на сайта им.
От институцията вече провеждат срещи с алтернативен оператор за подпомагане на потребителите, които ползват услугите на регистрите. Решение ще бъде взето преди 30 ноември и ще бъдат уведомени всички потребители, уверяват от Агенцията по вписванията.