Бизнес климатът през 2013 г. се е влошил, смятат 53% от мениджърите, сочи анкета

Бизнес климатът през 2013 г. се е влошил, смятат 53% от мениджърите, сочи анкета

© Надежда Чипева, Капитал



Българската икономика се оттласква от дъното, показват резултатите от традиционната годишна анкета на БСК сред членовете на камарата "2013 г. през погледа на бизнеса", посочват от организацията.


Проучването е проведено сред 462 мениджъри и собственици на компании в периода 1-10 декември 2013 г. Според 22% от анкетираните бизнес климатът през 2013 г. се е подобрил спрямо предходната година, докато през 2012 г. позитивните оценки бяха едва 2 на сто. И през настоящата година, обаче, се запазва високият процент (53%) отговорили, че има влошаване на икономическите условия в страната, а според 23% от анкетираните те не са се променили.


Макар 39% да предвиждат застой в икономическите процеси през 2014 г., анкетата показва наченки на оптимизъм – 33% очакват възстановяване на растежа над 1.5%, докато през 2012 г. оптимистично настроени са били едва 16 на сто от анкетираните. Обръща се и тенденцията сред отговорилите "очаквам задълбочаване на кризата" – през миналата година далите такъв отговор са били два пъти повече (51%) спрямо 2013 година (25%).




Всеки трети бизнесмен (29%) декларира подобряване на икономическото състояние на своята фирма. 36% са успели да запазят показателите от предходната година, а 32% отчитат спад на фирмените си показатели. Най-негативно икономическата криза се е отразила върху продажбите/оборотите (50% от фирмите, участвали в анкетата, отчитат спад), следвани от обемите на производство (41%), работните места (36%), инвестициите (33%) и пазарното присъствие (31%).


Действията на изпълнителната власт за преодоляване на негативните ефекти от икономическата криза са оценени от анкетираните негативно, като най-много негативи събира правителството "Борисов" (72%), следвано от правителството "Орешарски" (45%) и правителството "Райков" (31%).


Според анкетираните най-често случаи на корупция се наблюдават при обществените поръчки (включително по европейските проекти) – 82%, съдебната система – 73%, здравеопазването – 64%, и управлението на регулаторни режими – 59%, а най-незасегната от корупционни практики е системата на образование (12.5%).


Спрямо предходното проучване (за 2012 г.) практически във всички посочени сфери е отчетен ръст на корупционния индекс, като най-сериозно е увеличението при МВР/КАТ, данъчното обслужване и контрол, контрола по спазване на трудовото законодателство, обществените поръчки и управлението на регулаторни режими. Нивата на корупция в съдебната система и здравеопазването остават без промяна.


Сред най-изявените ефекти от икономическата криза е нарастващата невъзможност на фирмите да обслужват кредитите си – и към финансовите институции, и към контрагенти.


Както и през изтеклата година, така и през 2013 г. се запазва процентът на фирмите, които имат просрочени задължения към банките - 10 на сто, 20% са преструктурирали заемите си, от 70% през 2012 г. на 64 на сто спада процентът на тези, които успяват навреме да си плащат кредитите.


От 50% на 54% нараства процентът на фирмите, които през тази година посочват, че имат несъбрани вземания.


Една от ключовите причини за фирмената задлъжнялост е забавянето на плащания от страна на държавата и общините за изпълнени обществени поръчки, посочват от камарата.


По отношение на работната сила най-често работодателите страдат от липса на строго профилирани специалисти (67%), ръководен персонал (37.5%) и изпълнителски състав (37.5%). Това за пореден път показва, че работодателите насочват вниманието си приоритетно към висококвалифицираните кадри за сметка на тези с ниско образование, посочват авторите на акнетата.


Според нея най-често срещаните дефицити у работната сила работодателите откриват по отношение на професионалните умения и компетенции (52%).


По отношение на бизнес плановете за 2013 г. най-сериозна активност фирмите планират във връзка с разработването на нови продукти и услуги (62.5%), търсенето на нови пазари (59.4%) и увеличаването на обема на производството (54.7%). В същото време готовност да инвестират в иновации, марки и патенти са декларирали 33.3% от анкетираните.


Обръща се тенденцията спрямо 2012 г. по отношение на намерението на мениджърите да ползват европейските фондове за развитие на своята дейност. 59% от анкетираните планират да кандидатстват през 2014 г. с европроекти, 25% нямат подобно намерение, а 16% все още не са решили. За сравнение, през 2012 г. планове за кандидатстване с европроекти са декларирали едва 24% от анкетираните.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1129 Весело

    Положителни резултати под отрицателно заглавие!Така всички са доволни.

  3. 3 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1619 Весело

    Костов е виновен. В краен случай може да е Румен Николов - Пашата , евреите или американците!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  4. 4 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 614 Неутрално

    И що бе имаме най доброто правителство от сътворението на света.

    писнало ми е от левичари
  5. 5 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Не е истина. За Мустак-банк, Ски-банк, Шахтьор - Ковачки, Главстрой, Винпром и подобни се е подобрило. А те са важните. Другите нямат значение.

    Миша
  6. 6 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3261 Весело

    ...Според 22% от анкетираните бизнес климатът през 2013 г. се е подобрил спрямо предходната година, докато през 2012 г. позитивните оценки бяха едва 2 на сто...

    Като извадим от 22 - 2 се получава , че 20% ( една пета) са БСП/ДПС производни умрели от глад при Дянков !

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3213 Любопитно

    Много интересна реципрочност с данните на Алфа Рисърч.
    Според тях - 53% от мат'ряла са в "положителната" зона.
    Пък бизнеса, според БСК - 53% от мениджърите - наобратно.

    Дали не са плащали по-високи заплати?

  8. 8 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "#оставка":

    Че червените са калпави - калпави са, но колко калпави са били хората на Боко вече почва да става показателно. Щом при сегашното положение, с тоя ужас начело на държавата бизнесът е по-оптимистичен....прави сметка.

  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Задълженията към бизнеса се увеличават с 37%! Връщането на ДДС закъснява! Бизнес климата се влошава! От лошо, по лошо!

    Няма и 6 месеца управление на мъпет Орешарски и катастрофата взе да се показва!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#3] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    За какво е виновен Костов? За това, че нещата са се подобрили в сравнение с времето на пицко ли?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#9] от "lz2":

    Разплети си чорапите сега, за да разберем, че си истински патриот!

    За ървите 9 месеца от министерстването на Пицко, просрочените задължения се увеличиха с 1 034.1%

    С думи - хиляда и тридесет и четири процента.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Весело

    [quote#3:"Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)"]Костов е виновен. В краен случай може да е Румен Николов - Пашата , евреите или американците![/quote] Аз обвинявам Аспарух... само ако беше продължил да язди към залеза още два-три дни!

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#8] от "hinhril":

    Ма то си е ясно! Тия понеже са заети с протестите не им остава достатъчно време да рекетират бизнеса!

    Докато при Боца и Цецо време бол.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Влошил се е "бизнес климатът" само за "тиквоч - бизнесмените". То от милиционер бизнесмен не става. Какво си мислеха като съсипаха фирмите и иззеха бизнеса на комшиите си = че е много лесно ли ... Сега вече умряла крава мляко не дава!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  15. 15 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 527 Неутрално

    А някой, някъде се опита да ни каже, че нещата се подобряват. В кои ли фантазии се случва това.... Уви, не виждам как и през 2014 нещата ще станат по-добри.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  16. 16 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тук да не е фен клуб на ГЕРБ

  17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    [quote#6:"SS"]Като извадим от 22 - 2 се получава , че 20% ( една пета) са БСП/ДПС производни умрели от глад при Дянков ![/quote]
    Мой познат си закри фирмата когато ГЕРБ почнаха да "управляват".Обслужваше само приятели.Когато Борисов си подаде оставката,ама същият ден,не на следващият,му се обадиха стари клиенти да го питат има ли готовност отново да си разкрие фирмата?Умен човек!

  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1129 Весело

    [quote#8:"hinhril"]Че червените са калпави - калпави са, но колко калпави са били хората на Боко вече почва да става показателно. [/quote]
    Защо ги представяш така нещата?Човек ще си помисли че от хората на Боко има по-червени.А то няма.

  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    Много ми е интересно, Костов като го няма кой ще е виновен сега???

    Сто пъти съм казвала, че бизнес климата много зависи освен от обичайните фактори, в много голяма степен от очакванията на хората. Когато хората с пари не вярват на правителството, те не харчат, спестяват, няма кой да купува стоките и хората остават без работа. На БСП вярват пенсионерите, те генерират смешен стокооборот.

    Любовта ще спаси света!!!
  20. 20 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1419 Весело

    Щом мениджърите казват...

  21. 21 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Маса пари се изсипаха във фирмите, близки до управляващите. Това се нарича разплащане на държавата с бизнеса. А парите са взети назаем и ще ги плащат нашите деца. С чужда пита помен правят.

  22. 22 Профил на today
    today
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Не само се е влошил през 2013, но и продължава да се влошава с всеки изминал ден с това некадърно управление.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#5] от "Миша":

    При тях има застой. Защото винаги са добре. И боце си ги обслужваше най-коректно.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  24. 24 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Бизнес климатът през 2013 г. се е влошил, смятат 53% от мениджърите, сочи анкета..

    - Бизнес климата е здраво закотвен ..
    - Оттласнати от дъното са ..
    мафиотските кръгове, на ДПС и БСП..

    urkobozambo
  25. 25 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    [quote#19:"hope"]На БСП вярват пенсионерите, те генерират смешен стокооборот.[/quote]
    Няма да възразявам,само ще споделя че пенсионерите,които са мои клиенти,са два пъти по-добри клиенти от т.нар. пишман -бизнесмени,които застроиха всичко тука по морето.Тези,последните,са абсолютни помияри и отдавна съм решил че това са хора без стопанско значение за мен.

  26. 26 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#2] от "vjacho":
    Заглавието е към днешна дата, а изложението описва резултата от заложеното през 2012-та, Намерение за развитие...
    Специалистите се тревожат за догодина, тъй като през тази сме с повече харчлък и по-малко "намерение"...

  27. 27 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    [quote#14:"EVOLYUCIONER"]

    Влошил се е "бизнес климатът" само за "тиквоч - бизнесмените". То от милиционер бизнесмен не става. Какво си мислеха като съсипаха фирмите и иззеха бизнеса на комшиите си = че е много лесно ли ... Сега вече умряла крава мляко не дава! [/quote]
    Различните от "тиквоч - бизнесмените" вече или не са мениджъри и собственици на компании или поне български такива,или гледат да не се показват,за да не им мине Тиквата път и да не пипнат и налазят калинки.

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Неутрално

    [quote#25:"vjacho"]Няма да възразявам,само ще споделя че пенсионерите,които са мои клиенти,са два пъти по-добри клиенти от т.нар. пишман -бизнесмени,които застроиха всичко тука по морето.[/quote] Казваш го така, сякаш между двете категории няма нищо. Колцина са "пишман-бизнесмени, които застроиха..."? Статистически пренебрежима величина са. По-скоро да говорим за хората в активна възраст, които работят и гледат деца! Напоследък картината не изглежда никак цветуща - не че си я спомням скоро да е била, де. Последният път, когато безспорно имаше feel-good фактор, беше в началото на управлението на НДСВ (и преди изтичането на прословутите 800 дни). Признавам, това е мое субективно мнение, но мисля, че мнозина ще го потвърдят.

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Весело

    Ейййй.. калпави хора...
    Не си четат Опорните точки, и туй то..
    Как бе - правителството Голишарски уж е най-доброто, а работата взела че "отишла в киреча"..?!
    Що говорите така?
    Сорос ви е платил!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  30. 30 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    И аз, като дребен, нищожен и незначителен за държавата бизнесмен, да кажа, че не виждам подобрение в бизнес климата, а само влошаване. Подобрение ще има, когато има "Закон за защита на работодателя"!
    Няма ли такъв закон, няма да има и възстановяване в бизнеса. Безработицата ще расте, социалните плащания и пенсионерите също, а децата ни ще бягат зад граница!

  31. 31 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Подобрението е, че продължаваме да копаем надолу.Все си мислим,че сме стигнали дъното,ама ядец....все се намира път надолу...........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  32. 32 Профил на Нощен злодей
    Нощен злодей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Светере заглавието и съдържанието, моля...

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#8] от "hinhril":

    Хората на Боко може да са били калпави, но хората на Серго и Доган са и престъпници, не само некадърници.

    Иначе забравяш за едно събитие, което се нарича "кризата", което тръгва при края на Тройната. Три години по-късно нещата в Еврозоната се влошават значително. Преди това да стане икономиката на България расте с почти 2% през 2011-та. А сега за пръв път то години се говори за оптимзъм в Европа. Ирландия излиза от спасителния план, говори се това скоро да стане и в Гърция, правят се прогнози за растеж. Това е причината да има и оптимизъм в БГ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Интересни заключения . 53 % смятат ,че бизнесклимата е влошен. Толкова са били и предишната година . 22 % смятат , че се е подобрил. Предишната година така са смятали само 2% 23 % смятат , че дереджето си е същото . Пита се откъде са дошли тези 20 % , за които средата се е подобрила . И как така извода е , че средата се е влошила , като хората в бизнеса , цели двадесет процента , казват обратното - средата е по-добра . И няма как да не са прави - доволните са се увеличили , недоволните са си тези от предишната година . Мърморковците . Лаишки разсъждения , но все пак , разсъждения .

  36. 36 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Не виждам анкетьорите да са отразили ДАВАНИЯТА , които имат работодателите към работниците и служителите си . За разлика от ВЗЕМАНИЯТА ,които имат между себе си . За да се види , дали оправдания от рода " Когато си получа дължимото от колеги бизнесмени , тогава и ще ви платя " са основателни , или просто на чорбаджиите не им се развързва кесията . Защото са хиляди работниците и служители в частния сектор , които на всяко плащане получават част от това , което им се полага . Та и това вижте , уважаеми анкетьори .

  37. 37 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Погледът на СЛЕПЦИТЕ!
    "анкетата показва наченки на оптимизъм – 33% очакват възстановяване на растежа над 1.5%"
    Затова !Джеимс Бранч Кабел:"Оптимистът твърди, че живеем в най-добрия свят, а песимистът се страхува, че е така."

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  38. 38 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#33:"deutschwagen"]Иначе забравяш за едно събитие, което се нарича "кризата", което тръгва при края на Тройнат[/quote]
    Само че , за кой криза става въпрос? Ако е за финансовата , тя , както е всеизвестно , започна с фалита на банките в Америка . И не даде почти никакво отражение на финансовата стабилност на България . Стабилност , започната от Костов, продължена от Царя и ДПС, и затвърдена от Тройната . И в момента България е една от отличниците на Емропа . По признание на самата Европа . Ако пък говориш за икономическа криза , то тя започна за България от 1989-та година . И все още се работи за достигане на тогавашното й ниво . За съжаление , ще се работи още много . Без да има гаранция , че ще се достигне . По този начин.

  39. 39 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#30:"razlichen123"]Подобрение ще има, когато има "Закон за защита на работодателя"! [/quote]
    Само че не казваш къде те стяга чепика . И от кого трябва да те пази този закон , дето го чакаш като лекарство пен килер. Само не казвай - от държавата . Щото държавата е като Господ - дава , ала в кошара не вкарва .

  40. 40 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#14:"EVOLYUCIONER"]Сега вече умряла крава мляко не дава! [/quote]
    Що ти е мляко " Ще имаш поне кожа за цървули .

  41. 41 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    Вижте, има много прост показател, който показва състоянието и тенденциите в икономиката. Лоши ли са очакванията, хората спестяват.
    Според БНБ последните три години спестяванията се увеличават. Последното тримесечие също.

    Оставяме на страна какъв е средния доход, на който работещите се осигуряват или нивото на инвестициите. Гледайте спестяванията.

    Любовта ще спаси света!!!
  42. 42 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Е, дано догодина без това правителство на пълната неадекватност . Ще се подобри бизнес климатът

  43. 43 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    До коментар [#34] от "pe6kata":

    Твоят отговор е в такъв стил ,изследва се динамика,т,е 43 % са заявили,че през 2013 г са предприети или се е проявил негативния ефект от действия на правителството,спрямо състоянието в края на 2012,75% са били тези,които са на мнение,че през 2012 г са предприети или се е проявил негативния ефект от действия на правителството,спрямо състоянието в края на 2011.

  44. 44 Профил на Иванка Ватева
    Иванка Ватева
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Ако бяха анкетирали 100% от фирмите отговора от заглавието щяха да изберат не 53, а 93 процента.

  45. 45 Профил на Oberyn
    Oberyn
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ами освен да върнем ГЕРБ на власт и те от своя страна този път да не се отметнат и да дадат линценз за банка на Прокопиев и да се приключва.

  46. 46 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 493 Неутрално

    красните боклуци се клеха, че държавата ще се разплати с бизнеса, че ще върне задържаното ддс, а то - точно обратното.

  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#38] от "papyre":

    Вярно е, че от Костов започва стабилността, а също и увеличаването на конкурентноспособността, и следователно се увеличават инвестициите, растежа и стандарта на живота. До фалитите на американските банка светът е в икономически бум и това се отразява и в България. Но ако погледнеш индикаторите в България за края на 2008-ма и цялата 2009-та ще видиш, че кризата е имала големи последствия в България. Няма как иначе, след като България е икономически свързана с Европа. Спадът през 2009-та е около 5%, а този самоназван експерт Орешарски беше базирал боджета на 4% ръст. Отделно нещата в Европа се сриват края на 2011-та и началото на 2012-та заради трагичното положнеие в Гърция, и опасността от "заразяване" при големи страни като Испания, Португалия, Ирландия и Италия. Икономическата ситуация в Европа не бе никак розова до скоро (то и сега трябва да се внимава, например заради Франция).
    Колкото до "икономическата криза" в България, тя почва най-късно 1983/4-та, и всичко до 1989-та се държи със заеми, точно клакто в Гърция последното десетилетие. Въобще може да се спори за икономическия строй построен от комунистите и дали изобщо е имало функционираща икономика в България. След това кризата се задълбочава, правят се реформи 1999-та, и 2002-ра България има призната пазарна икономика. Нищо подобно с бомбата със закъснител от края на 80-те.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3025 Неутрално

    [quote#19:"hope"] На БСП вярват пенсионерите, те генерират смешен стокооборот. [/quote]
    Ето къде е заровено кучето. Правителството на олигарсите и милиционерите възпитва в ленност, крадливост и непукизъм.
    Един пример - правителството даде още 3 почивни дни догодина.
    Дашно правителство - дава. Щото е експертно и календара може да прекрои.
    Съответно ето какво пишат за нас. Британското списание "Икономист" пресметна, че най-мързеливата страна в света е България.
    Авторитетното икономическо издание изчислява колко дни от годината работещите си почиват.
    България е на второ място по брой почивни дни заради официални празници - 13, като Япония води със своите 16.
    Освен това всеки българин може да се възползва от най-малко 20 дни годишен отпуск.
    "Икономист" изчислява, че в България работещите ползват средно и по 22 дни болнични.
    Този резултат поставя страната на първо място в Европа без никаква конкуренция. Изданието посочва, че всяка година българите почиват по 55 дни в годината без да се броят съботите и неделите.
    Според "Икономист", при това положение не е изненадващо, че страната е най-бедната в Европа. За сравнение, Франция и Германия имат съответно 48 и 42 почивни дни годишно.


    Пазете се от доносника vesolr
  49. 49 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И аз така го усещам! Задлъжнялостта на държавата към фирмите е нараснала. Натискът за социални мерки - също. Несигурността, страхът че, ще се променят отношенията им с администрацията, ще им наложат нови изисквания, или налози е съвсем основателен. Много от фирмите усеща фалита да диша във вратовете им!

    goblenka
  50. 50 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#48] от "GreenEyes":

    Поздравления! Каза им го направо в очите, че сме най-мързеливи! Но не бизнесът, а държавните хрантутници, които и без това нищо не правят, както и работниците, но иначе обичат много да си почиват и да са привилегировани! Що не сметнат, колко дни в годината почиват обикновените работодатели и дребни и средни бизнесмени!

  51. 51 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 936 Неутрално

    За задлъжнялостта на фирмите към персонала нищо не пише... а това е най-голямият им кредитор. Вече четвърта година някои фирми го кютат на "аванс", заплати-с няколкомесечно закъснение или без заплата... Безработица-достатъчно голяма, за да не можеш да напуснеш просто така...


    [quote#0:"статията"]Обръща се тенденцията спрямо 2012 г. по отношение на намерението на мениджърите да ползват европейските фондове за развитие на своята дейност.[/quote]
    Естествено, кой ще се дърпа от безлихвен ресурс?


    [quote#48:"GreenEyes"]Британското списание "Икономист" пресметна, че най-мързеливата страна в света е България.[/quote]
    Точно с англичаните в случая не съм съгласна. Да, прави са за празниците и почивните дни. За разлика от тях обаче, у нас магазини и сфера на услугите работят във всички почивни дни, както и с много по-дълго работно време, отколкото в Англия. Там след 17 ч. е трудно да намериш отворен магазин, докато тук няма събота, няма неделя. Айде стига са ни плюли.Друг е въпросът, при толкова дълго работно време у нас що не са прокопсали същите тия предприемачи....

  52. 52 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#39] от "papyre":


    -----------------------------
    Подобрение ще има, когато има "Закон за защита на работодателя"! - цитат на коментар #30 от “razlichen123”

    Само че не казваш къде те стяга чепика . И от кого трябва да те пази този закон , дето го чакаш като лекарство пен килер. Само не казвай - от държавата . Щото държавата е като Господ - дава , ала в кошара не вкарва . "-------------

    Само да те запитам, като голям специалист и разбирач!
    Та какво ми е дала държавата?
    Закони? -Боклук от всякъде!
    Здравеопазване?-За циганите може, а за нас трябва да си плащаме!
    Социални?Аз детски не съм вземал, защото не ми се полагат! Родителите ни са на мизерни пенсии. За циганите има, без да са работили и ден!
    Полиция?-Никога не са ми помогнали, когато съм имал нужда от тях, само са ме рекетирали!
    По отношение на законите. Тези, които защитават работещите, заедно с поднормативните актове и правилниците са общо 191 на брой, а насреща няма нито един, който да защитава работодателите!
    За това безработицата ще се увеличава, държавата ще тегли кредити, за да си плаща на чиновниците и циганите, а нормалните млади българи ще бягат от тук!

  53. 53 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#47:"deutschwagen"]Колкото до "икономическата криза" в България, тя почва най-късно 1983/4-та, и всичко до 1989-та се държи със заеми[/quote]
    Неверни твърдения . Мътилката в икономиката започна след обявяване курс към перестройка от Горбачив. Защото се размъти политиката . Започна действително перестройка м България . Тоест , запобнаха ръководни партийни дейци да се оглеждат и напасват към предстоящите политически промени . И както стана ясно , напълно оправдано.Просто си подсигуриха ресурси , , с които започнаха да се променят демократично . А тогавашната икономика и сегашната са изобщо несравними . Много добре ПОМНЯ какво се построи за 25 години след 44-та и какво след 89- та .

  54. 54 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#52:"razlichen123"]Само да те запитам, като голям специалист и разбирач!
    Та какво ми е дала държавата?[/quote]
    Аааа, не така . Всичко , за което се оплакваш по- долу , беше гарантирано от ДЪРЖАНАТА , само че преди 89- та . Циганите работеха , всички , и си плащаха като попове - за всичко . Но след 89-та едни господа призоваваха - Колкото по- малко държава в икономиката , толкова по добре . Държавата е лош стопанин. Е сега що ревете на впатата на държавата ? Нали е работодателите щяха да вдигнат държавата? За тях просто не ми се говори -не са мениджъри , а просто са меринджей .

  55. 55 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#54] от "papyre":

    Работодателите ще дигнат икономиката и държавата, когато има подходящите закони и условия. Или Вие си мислите, че работодателите са глупаци и ще се бъхтят по 14-16 часа на ден, за да има за паразитите! Нема такъв филм! Всичко се разпродава, парите в банките, работодателите и те на борсата, та да вземат и те нЕкой лев, а след това Терминал 2 и където има по-добри условия-Там има и бизнес! Ако ли не излизат в пенсия, а държавата и прелюбезните и паразитстващи държавни служители и циганорията да го духат! Ще изкарат с заеми още 1-2 годинки и тях ще им ги спрат! Тогава глад и кървава революция и разстрел за докаралите ни до този хал! Ако ги намерят и не са офейкали и те някъде по света с последният "влак"!

  56. 56 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#55:"razlichen123"]Тогава глад и кървава революция и разстрел за докаралите ни до този хал! Ако ги намерят и не са офейкали и те някъде по света с последният "влак"! [/quote]
    Да живее революцията !!!
    Абе да живее , да живее, ама важното е какво иде след нея . Знаеме и Френска та , и Октомврийската , и Деветокептемврийската и Десетоноемврийската ... Е , и ?. Ами да изчакаме и Майската , па да затваряме дюкяна . Което впрочем ,не е никакво решение . А работодатели , които бъхтят по 14 - 16 часа на ден , не са работодатели . Те са самонаети . И ако дават работа на някого и го карат и него да работи по толкова , ще фалира . Защото извънредния труд се заплаща по- скъпо и няма файда да го налага . Освен това е ограничен по време от Кодекса . И за да се оправим , моли се държавата да поеме функциите на ОСНОВЕН работодател. А частните бизнесмени да помагат и да крепят фронта . Тогава ще има хляб за всички . Както имаше .

  57. 57 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#52] от "razlichen123":

    А, кога правата на наетите ще се изравнят реално с тия на работодателите? И, кога бизнесът ще се разглежда като партньор на държавната администрация, а не като враг? Не ми казвайте, че правата на наетите са защитени със закон и чрез синдикати! Всичко е: мижи да те лажем! Не ми казвайте, че спрямо бизнеса няма отношение, като към перманентен престъпник! Практиката е пред вас!

    goblenka
  58. 58 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#56] от "papyre":

    Разбрах накъде биеш! Частично съм съгласен. Държавата трябва да си върне участието, контрола, делът и решаващата роля в доста сфери. С това съм съгласен, но не навсякъде. Тя няма тази гъвкавост и заинтересованост, която има дребния и среден частник, както и неговата изобретателност. Все пак това е огромна, тромава и често пълна с ненужни "специалисти" машина!
    Аз съм работодател и работя по толкова. Имам 17 човека персонал. Посрещам първа смяна, след това втора, изпращам първа, след това втора и оставаме с жена ми да си доработим, щот малко сме работили. Това лято работихме и 6 месеца двамата без събота и неделя, но съвсем се скапахме, та поне в неделя вече понякога си почиваме. Не сме ходили и на почивка.
    Добре, че се върна дъщеря ни от Англия, след като завърши образованието си, че вече помага и правим опити да се разтоварваме. Така, че не си прав за самонаетите. Битката е трудна и отчайваща, а държавата не само не помага, а се чуди с какво да те тормози ежедневно и как да те унищожи. Тя, или може би нейните служители и представители не разбират и не осъзнават, че ако не сме ние да внасяме ДДС, осигуровки и данъци, просто са фалирали и умрели от глад!

  59. 59 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#58] от "razlichen123":

    Абсолютно си прав!

    goblenka
  60. 60 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#59] от "goblenka":

    Благодаря за разбирането!

  61. 61 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#58:"razlichen123"]Разбрах накъде биеш[/quote]
    Мисля , че си разбрал недостатъчно . Може би причината е м мен , че не съм достатъчно ясен л За мен ДЪРЖАВАТА С Н трябва да е основен работодател и организатор на развитието на икономиката НА ДЪРЖАВАТА чрез нейните институции, през държавната собственост. И едновременно да НЕ ПРЕЧИ на частни , кооперативни и други дребни и едри собственици и предприемачи да организират и развиват икономическа дейност. Както е по конституция . Но когато непрекъснато се говори как държавата е лош собственик и не може да върши работа , а когато се вижда че , оставена на ЧАСТНИТЕ дребни и едри собственици ,икономиката боксува и затъва , това означава , че частния сектор се проваля като фактор за растяща икономика . И пред очевидния факт, почва да се търси кусур , че държавата не помага на частниците . Тя не е идлъжна . Тя трябва да не пречи . А ако има съмнения , че пречи , моля , покажете си претенциите . Но докега поне , не съм чул конкретно с КАКВО държавата пречи . Освен общи лафове и клишета . С извинение , то и ти нищо конкретно не казваш л Освен ,че много работиш и не почиваш. Ами анализирай защо и какво е виновна държавата . А иначе , ясно е че под небето име място за части , държавни и кооперативни ниши за развитие . Но държавата може да дондурка само държавните интереси . Разбира се , НЕ ЗА СМЕТКА на останалите .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK