БДЖ са изплатили 12 млн. лв. кредити, билети вече се продават онлайн

БДЖ са изплатили 12 млн. лв. кредити, билети вече се продават онлайн

© Красимир Юскеселиев



Към средата на декември БДЖ са изплатили заложените 12 млн. лева към кредиторите си, обяви директорът на Холдинг БДЖ Християн Кръстев, цитиран от агенция "Фокус".


"За 2014 година ни остават да изплатим 55 милиона лева. Тези пари са ни заложени като падежи по месеци и имаме разпределение на парите. Те са в рамките на 12 месеца. Това са задълженията към всички кредитори на БДЖ"’, каза Християн Кръстев.


Стабилизирането на Холдинг БДЖ е сред основните ми приоритети като министър, това пък обяви министърът на транспорта Данаил Папазов. Той представи онлайн системата за резервация на билети за влаковете.




Общите задължения на компанията към 1 юни бяха над 700 млн. лева, а в момента са към 625 млн. лева, посочи още Папазов. По думите му освен това продължавали преговорите с кредиторите.


"Само няколко месеца след дадените обещания, стартирането на програмата е налице. Системата е базирана на най-съвременните ИТ технологии. Особено доволен съм от факта, че до този етап тя беше изпълнена изцяло от служители на Министерството на транспорта. Радвам се, че част от набелязаните мерки вече действат", каза Папазов.


Самият той получи първия електронен билет, издаден от системата, за която от няколко години се казва, че тръгва, но досега не се беше случило. Преди време беше обявено, че онлайн може да се направи резервация, а самият билет да се вземе от някоя от касите.


Проверка на сайта на БДЖ показва, че през него няма достъп до тази онлайн система, от която би трябвало чрез кредитна карта пътниците да могат да си купят билет без да ходят до някое гише. На телефоните на компанията никой не отговаря, за да даде повече информация по темата.


От обясненията, дадени при представянето на електронната система и цитирани от БТА, се разбира, че ще могат да се купуват билети само по направленията София - Пловдив - Бургас; София - Карлово -
Бургас и София - Варна. По тези маршрути има общо 55 гари, от които може да се отпътува при купуване на онлайн билети.


Електронният билет се съхранява в профила на купувача, но се изпраща и на електронната поща на купувача и трябва да бъде разпечатан. Към една заявка могат да се включат до петима пътници.


"Надяваме се заради изключителното удобство на системата да има минимум 10 процента увеличение на пътниците по БДЖ до лятото", коментира Папазов.


Онлайн резервацията влиза в сила от днес, но до лятото ще отпадне валидацията на билета - разчитането на бар кода и издаване на контролен талон от кондуктора във влака. Тогава ще бъде включена и цялата железопътна мрежа, казаха от БДЖ.


Автомати за издаване на билети на гарите обаче няма да има скоро. "Знаете в какво състояние са българските железници, системата струва немалко пари, близо 60 хил. лева, и затова автоматите ще са на по-късен етап след лятото", коментира министър Папазов. Евентуален отказ от билет може да става само
на гише засега.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Това си е един вид удобство да можеш да си закупиш електронен билет вместо да чакаш по опашки.

  2. 2 Профил на galia66
    galia66
    Рейтинг: 426 Весело

    Врачка казва на Орешарски:

    - Ще подадеш оставка на голям български празник!

    - Добре де, ама на кой? – пита той.

    - Ами на който и ден да я подадеш, ще е голям празник за България.



  3. 3 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 489 Весело

    "Надяваме се заради изключителното удобство на системата да има минимум 10 процента увеличение на пътниците по БДЖ до лятото", коментира Папазов.

    Ще ни разсипят от смях тези хора.

  4. 4 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Проверка на сайта на БДЖ показва, че през него няма достъп до тази онлайн система, от която би трябвало чрез кредитна карта пътниците да могат да си купят билет без да ходят до някое гише. На телефоните на компанията никой не отговаря, за да даде повече информация по темата.
    ________________________________
    Какво има повече да го коментираме БДЖ и задълженията им са "скромната" сума от 625 милиона лева!!!

  5. 5 Профил на potrebitel42
    potrebitel42
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бдж има къде по-жолеми проблем. Редовно закъсняващи влакове, лоша инфраструктура и др. Да, най-евтиният транапорт в България е това, но вече се уверявам, че не можеш да му разчиташ. В момента се возя в експресен влак София - Варна, и влака има вече 1 час закъснение. Никой не обяснява защо и кондуктори заявяват след 4-5 часа пътуване, как хората за Добрич няма да имат връзка на гара Повеляново и ще трябва да се оправят сами. Не можело да си доплтят за билети до Варна примерно и трябва задължително да слезнат и да чакат в студа. Онлайн билетите са им къде по-маловажен проблем

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на I
    I
    Рейтинг: 588 Неутрално

    'Автомати за издаване на билети на гарите обаче няма да има скоро. Знаете в какво състояние са българските железници, системата струва немалко пари, близо 60 хил. лева, и затова автоматите ще са на по-късен етап'

    А колко излизат заплати, осигуровки и прочие на продаващите билети на всяка гара в страната? Като касите в метрото, до които има автомати.. На А'дам Централ има 5 каси за вътрешни и 5 за м/ународни влакове и 250хил пътници/ден. Всичко останало са автомати и селф чек-ин.

  7. 7 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    https://bdz.transportinfo.bg/
    ето линк за купуване на билети.

  8. 8 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Електронният билет се съхранява в профила на купувача, но се изпраща и на електронната поща на купувача и трябва да бъде разпечатан. Към една заявка могат да се включат до петима пътници."

    2014 година, всички имат смарт-телефони и таблети, но далеч не всички имат работещи принтери и билетът *трябва* да бъде *разпечатан*? REALLY?

    "Надяваме се заради изключителното удобство на системата..."

    БДЖ — вие сте тотални индианци ако на това му викате изключително удобство.

  9. 9 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#7] от "alextan":

    Кво прави това на този адрес? Защо не е на bdz.bg където всеки нормален човек би го търсил? (да, знам, забили са един грозен линк горе в главата на страницата). Сакато изпълнение както винаги...

  10. 10 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "incognito":

    Да, би трябвало да е някъде вдясно и да има картинка - например на кредитни карти или нещо подобно, за да се намери по-лесно.Ама де толкова акъл...

  11. 11 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Системата е базирана на най-съвременните ИТ технологии."

    Сблъсъкът с най-съвременните ИТ технологии на този човек звучи малко като 2001-ва година.

    Бърз преглед:
    Задължителна регистрация?
    Разпечакти на билетите?
    Задължително искат имената и телефона за да се регистрираш?
    Чакане за получаване на email от регистрацията?
    От общо 15 влака София — Пловдив за дата 23ти Декември (razpisanie.bdz.bg), "системата" дава само 2 резултата.
    Избор на тип място "седящо", наистина?
    2 часа 37 минути от София до Пловдив?

    Този май работят повече за доброто на автобусните компании отколкото на жалкото БДЖ.

  12. 12 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#10] от "alextan":

    Би трябвало да е най-главното на началната им страница. Вместо това, БДЖ смята, че посетителите на сайта им ги интересува повече местоположението на товарните вагони в страната. Пенсийките трябва да им вземат на всичките, които имат пръст в това малоумие. Да отворят 1 сайт на нормална железница — не е толкова трудно.

    http://www.ns.nl/en/travellers/home
    http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/
    http://www.trenitalia.com
    http://www.nationalrail.co.uk

    Но най-вероятно са много заети да си измислят далаверки за гладните гуши.

  13. 13 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Въртят там някакви пари и един господ знае какво става.
    Върнал 12 млн! На кого ВЕ, кви са тиА кредитори, кви са тия Ора ве еееееееееееей?! Дай информация като БАЩА на СИН(или обратното, тия съвсем ни омагьосаха)!!!
    Оставали още 55 млн. за връщане! За какво-за крадене ли, за КВО, на кой, че ги връщаш, на тато ли, на сино ли?!

  14. 14 Профил на Dragomir Dragomirov
    Dragomir Dragomirov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Към средата на декември БДЖ са изплатили заложените 12 млн. лева към кредиторите си" - супер, а останалите около 700 млрд. (ако не бъркам)? Или пак ще се работи по старата схема - наливаме пари в БДЖ-то, като през това време то продължава да си трупа дългове. Май скоро няма да видим някакви реални реформи в сектора и ще се радваме на "нововъведения" като пускането в продажба на онлайн билети, което между другото, познавайки БДЖ, не е гаранция, че ако си купя билет онлайн няма да бъда изненадан от яростна пенсионерка седнала на мястото ми, държейки билет със същия номер.

    "Show me a sane man and I will cure him."
  15. 15 Профил на petar.ognjnov
    petar.ognjnov
    Рейтинг: 217 Неутрално
  16. 16 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#15] от "petar.ognjnov":

    Опитахте ли го?

    Това е абсолютният минимум за онлайн резервации! И след 5 години забавяне, би трябвало да се постараят да направят повече от абсолютния минимум.

  17. 17 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ОК, остава да видим дали изобщо ще тръгне и доколко добра е системата...

  18. 18 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Спокойно,хора,ще заработи,ще се усъвършенства.С всяко ново начинание е така.По-важното е,че се въвежда,че нещо се прави,че дълговете се изплащат и се пускат нови влакове.
    Нали не искате да ви вярвам,че предишното управление,което само закриваше,уволняваше и въпреки това трупаше дългове,ви се харесваше повече.
    Добре,вярвам ви,интелигентни сте.

  19. 19 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Проверка на сайта на БДЖ показва, че през него няма достъп до тази онлайн система, от която би трябвало чрез кредитна карта пътниците да могат да си купят билет без да ходят до някое гише. На телефоните на компанията никой не отговаря, за да даде повече информация по темата."
    ===============================

    Мисля, че това изчерпва темата за успешно реализираната ИТ система за електронна продажба на билет ...

    it comes from inside, just listen ...
  20. 20 Профил на walker
    walker
    Рейтинг: 210 Весело

    "Знаете в какво състояние са българските железници, системата струва немалко пари, близо 60 хил. лева"

    Сериозно ли, г-н министър? 60 хил. лева са една ХИЛЯДНА от дълга който е насъбрал БДЖ, и Ви се виждат много за въвеждането на компания с такъв размер в света на сървърите и мрежите? Самият достъп до централизирана информация (и то в реално време) има потенциала да спести МИЛИОНИ на БДЖ ако се използва кадърно. Да не говорим какво количество пари са похарчени (и по всяка вероятност - присвоени) при предишните провалени опити да се внедри нормална информационна система в БДЖ. Вероятно и два месеца за срок на изпълнение Ви се виждат твърде много?

    От мен - поздравления за инициативата, от нея излезе нещо добро за БДЖ; браво и на хората от ИО. Но не се излагайте с подоби окачествявания.

  21. 21 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Добре,вярвам ви,интелигентни сте-цитат от поста ми №18

    -Вземам си думите назад.като видях минусите,дето сте ми наблъскали,явно не сте интелигентни.

  22. 22 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Този гнилоч БДЖ още ли не е фалирал? До кога ще го плащаме и него? Като е губещ да затваря.

    Предразсъдъците са за ограничените.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK