
© Красимир Юскеселиев
Трябва да се направи анализ кои са печелившите звена в БДЖ и само те да останат в рамките на компанията, а останалите да се закрият или дейностите им да се отдадат на външни фирми. Това коментира в интервю пред в. "Преса" министърът на транспорта Данаил Папазов.
Това според него естествено ще доведе до съкращения, но нямало как да се поддържа армия от служители в отделните дейности, при което фондът за работни заплати да надхвърля приходите.
Това е първият път, в който Папазов споменава съкращения, след като през септември за пореден път конкретно заяви, че Министерството на транспорта засега не предвижда съкращения нито в БДЖ, нито в "Български пощи".
Железниците ще завършат 2013 г. със загуба от около 5 млн. лв. "Това е изключителен успех", обяснява Папазов, като сравнява резултатите с предходната 2012 г., когато компанията завършва с 30 млн. лв. загуба.
БДЖ е в много тежко състояние, но пред него все пак има някакви перспективи, докато "Български пощи" трябва драстично да променят дейността си, казва още министърът. "Електронизацията трудно може да бъде преборена с универсалната пощенска услуга". Търсели се нестандартни решения.
Пощите са вече оператор на ваучерите за социални помощи, откъдето се разчита на 600 - 700 хил. лв. допълнителни приходи.