Как България да тръгне в правилната посока

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хорошо там где нас нет
    Хорошо там где нас нет
    Рейтинг: 1415 Весело

    МНОГО ПРОСТО - Като гледа Киев. Слава Богу , ако не с друго , то поне с примера си Украйна е заразителна

    Хотели как лучше, получилось как всегда
  2. 2 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Като се вижда кои "корифеи" ще вземат участие и от чий опит ще се учим пак, отговорът е ясен -

    С неолиберализъм, т.е. с псевдоикономика а ла Милтон Фрийдман!

    Т.е. всичко зависи от чуждите инвестиции, ниското данъчно облагане и рязане на социалните разходи.

    Демек, всичко си остава по старо му.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  3. 3 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Всъщност, като се вземе предвид задлъжнялостта на глава от населението по отношение на външния държавен дълг, май естонците ще се учат от нашия "опит":

    Дълг/българин 1.000 €
    Дълг/естонец 1.280 €

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  4. 4 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    "... Как България да тръгне в правилната посока..."

    Основополагащ е въпросът...Коя е правилната посока за развитие на България...

    Когато се постигне единомислие по него, тогава би било възможно да се мисли за начините на постигането му...до тогава ще сме орел, рак и щука...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  5. 5 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Само с магия би могло да стане нещо.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  6. 6 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Електронно правителство, работеща съдебна система, предвидима бизнес среда, по-малко бюрокрация, по-малко монополи, по-малко ДС бизнесмени с протекции....въобще все неща познати до болка и превърнати в безсмислено клише от политиците....

  7. 7 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Предлагам да гледат на боб.

  8. 8 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Великият бизнесмен Иван Кръстев пак ще агитира в полза на чужди политически и корпоративни интереси...

  9. 9 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    То пътят е ясен: образование, къртовски труд и масов спорт и ако може да се крадне по малко......ама дали е възможно всичко това тук ?

  10. 10 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#1:"Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)"]МНОГО ПРОСТО - Като гледа Киев[/quote]
    Причината, зароди която се бият в Киев, ние я преживяхме 1993 година. От тогава все търсим "пътя", ама "водачите" си гледат собствения интерес. "Стадото" е оставено на самооцеляване, но не пропускат да го доят, стрижат и дерат.

  11. 11 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 593 Неутрално

    България ще тръгна в правилната посока, когато се приемат закони, които да направят съществуването на МАФИЯТА невъзможно:1) закон за забрана на "бързите" кредити раздавани на абсолютно неплатежоспособни младежи. Отпускането им да се счита за преднамерено, целящо изнудване на семействата им и придобиване на недвижимите им собствености;2) закон за пълна забрана на всякаква хазартна дейност на територията на България за вечни времена, затваряне на бинго-залите и казината;3) закон за доживотна присъда, без право на замяна за всички производители и търговци на наркотици.

  12. 12 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Цунг-цванг! Не може Гей Дмитриевич да е на власт и България да тръгне в правилната посока!

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#3] от "socialen":

    Можеш да направиш проучване, колко точно естонци искат да емигрират в БГ.

  14. 14 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Характерен белег е пазарното оживление,ефикасен контрол, прозрачност при обществените поръчки

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4116 Весело

    Правилна посока няма !!! Да си стоим тук !
    За това напускане на EU и път към независимост без EU и без Евразия.
    За 5-10 години само ще заживеем по-добре !
    Офшорковците да си върнат капитала тук заедно с международните клептомани . По конституция държавата да не може да преговаря с МВФ,СБ ,ЕЦБ или други финансови терористи!
    За по-малко от 50г. ще стигнем Швейцария!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Весело

    До коментар [#3] от "socialen":

    US national debt - 17 338 182 000 000 $
    Debt per citizen 54 627$
    Debt per taxpayer 150 582
    +
    Mortgage debt 13 222 967 000 000$
    Student loan debt 1 068 117 000 000$
    Credi card debt 868 608 000 000$
    Personal debt per citizen 51 504$

    И въпреки всичко още не са дошли да се учат точно от нас!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#2:"socialen"]С неолиберализъм[/quote]

    Неолиберализма си е чист соцализъм и няма нищо общо с Фрийдман!

    Път без препятствия не води до никъде.
  18. 18 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#6:"Big_Villager"]по-малко ДС бизнесмени с протекции[/quote]

    не по-малко, а никакви!!!

    Път без препятствия не води до никъде.
  19. 19 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Докато в тази държава продължават да се дават повече пари за подслушване и за репресивните органи, вместо за образование нищо няма да тръгне. И това - при намаляващо население. Затъпяването на политическата класа е свързано със затъпяването на нацията. Но е видимо лесното забогатяване на едните иоскотяването на другите.
    Всичко е следствие на дългото задържане на комунисти иченгета във властта

  20. 20 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#5] от "Митко Василев":

    Ето едно магическо заклинание за намиране на правилната посока:

    Абракадабра, симсалабим!...
    Да тръгнем в правилна посока ний!
    Амин!

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    [quote#19:"SSS"]
    Докато в тази държава продължават да се дават повече пари за подслушване и за репресивните органи, вместо за образование[/quote]
    Тази система я усъвършенстваха Боко&Цвъ естествено информацията беше оперативно интересна на чуждите посолства и на групички като наглите !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#9:"elevation04"] образование, къртовски труд и масов спорт [/quote]

    Образованието ни става по лошо с всяка година, не се славим като много трудолюбиви, държавата предпочита да дава пари на разни мутрагенски измислени спортни федерации, но за масов спорт няма.....

  23. 23 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Как да тръгне в правилната ли? Ми като за начало няма да е зле първо да спрем да вървим в грешната...

  24. 24 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Чакайте от Орешарски, Бобева и Данчо Ментата да оправят икономиката. Ще го направят точно , като ''височеството'' за 800 дни.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на Atanas Sabahtyanov
    Atanas Sabahtyanov
    Рейтинг: 450 Неутрално
  27. 27 Профил на svetofar
    svetofar
    Рейтинг: 395 Неутрално

    1.По-малко държава в икономиката
    2.Децентрализация и повече власт на общините
    3.Всеки държавен и общински разход и решение в интернет
    4.Повече законност,всеки да има право да отбранява своя живот и собственост с оръжие без последствия
    5.Всеки ученик с таблет
    6.Държавна степендия за всеки,който учи информационни технологии.
    7.Задължителна здравна осигуровка и индивидуална партида

  28. 28 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    1. Политиката да не се меси в бизнеса
    2. тотална подмяна на "бизнесмените" поименно - от милиционери и шофьори на бивши величия бизнесмени НЕ става
    3. Капитализма тук НЕ работи ! Социализма също НЕ работи. Чужди инвеститори няма. Нещо друго - държавата в роля на инвеститор на едро по националните преоритети и частни подизпълнители на ниско ниво. Отворен съм за други предложения.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  29. 29 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Как България да тръгне в правилната посока
    Преди 8 дни написах как-но ми изтриха коментара и ми ограничиха правата за 7 дни-явно защото НЕ искат това да се случи! Докато съдии, прокурори, висши чиновници и политици са по местата си без да могат да докажат огромите си доходи-тая държава няма да се оправи!
    Дневник-изтрийте го и това!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  30. 30 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#6] от "Big_Villager":

    ++++++++++++++++++++++++.Само че за електронноправителство единствения начин да се направие да се аутсорсне тази дейност на латвийското правителство.Щото не виждам начин тузамните чиновници да се лишат от "уваженито" на живия контакт,а и да не завлекат парите.

  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    [quote#27:"svetofar"]6.Държавна степендия за всеки,който учи информационни технологии. [/quote]Каква полза от нформатици, когато "бизнеса" търси само пазачи, мазачи и кенлерки/мултифункционални

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    "...Как България да тръгне в правилната посока..."
    "...как да тръгне..." е подробност. Първо трябва да се избере "правилната посока". Трудничко. Както е известно "правилната посока" е нашата. Ами сега! Те тука прецакахме пътешествието към светлото бъдеще.

  33. 33 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Да напиша пак :
    FDISK
    FORMAT C:\s ...( или format hda1)
    SETUP NEW OS

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  34. 34 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    [quote#7:"greentree"]Предлагам да гледат на боб[/quote] Предлагам да гледат бързо развиващи се икономики - Китай, Турция, Бразилия, Индия = нещо работещо

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  35. 35 Профил на Landlord
    Landlord
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Първа стъпка - правото на гласуване да се дава само на тези които към момента се обучават, работят и плащат данъци, осигуровки, нямат дължими данъци към държавата и не са осъждани. Единствено тези които с труда си допринасят за развитието на държавата имат право да определят посоката и на развитие.
    Втора стъпка - Избирателт трябва да може да оттегля подкрепата си за този който е избрал и да прекрати мандата му преди изтичането на мандата.
    Трета стъпка - държавна помощ до второ дете. Премахване на всякакви социални помощи за професионално безработни. Спиране на социалните пенсии за тези които никога не са работили. Медицински услуги само ако си осигурен.
    Четвърта стъпка - Криминализиране на националистически, етнически и комунистически партии и техните производни.

  36. 36 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    елементарно . като спрем да си избираме "човек от народа" , като спрем да си избираме хора преминали през три партии две бригади и един политически проект ,като почнем да си обичаме ДЪРЖАВАТА . оттам насетне е лесно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  37. 37 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 856 Разстроено

    Аз викам да предложим на Тоомас Илвес по съвместителство длъжността министър-председател на България. С правото да си назначи свой екип. Тогава може и да тръгнем по правилния път.

  38. 38 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#31:"EVOLYUCIONER"]Каква полза от нформатици, когато "бизнеса" търси само пазачи, мазачи и кенлерки/мултифункционални[/quote]
    В ИТ бизнеса част от специалистите създават компаниите,в коитоработят останалите.Не им трябва мутра или милиционер ,назначен за бизнесмен,за да ги наема.

  39. 39 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#4] от "Γαλλα":

    С празни приказки, обаче, също не става!

    Всъщност, никой не знае - и не само у нас - каква е правилната посока.

    Всяка страна се лута в "икономическата система" и се опитва да прави най-доброто за себе си, и може само да предполага, че това, което и се струва, по една или друга причина, логично, би било "правилната" икономическа посока за тази страна.

    Ето, конкретно, тази конференция е организирана от нашите пазарни либерали, поканили са си и либерални лектори, и президента на страна, Естония, с много силно либерализирана икономика.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  40. 40 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1250 Весело

    Шъ съ упраим...

  41. 41 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    [quote#39:"socialen"]Ето, конкретно, тази конференция е организирана от нашите пазарни либерали, поканили са си и либерални лектори, и президента на страна, Естония, с много силно либерализирана икономика. [/quote]

    Моите поздравления към хората, организирали срещата!

    ПП: Ако една държава не е способна за 120 години да избере правилната посока на развитие, в резултат на което през 20-30 години я спохождат икономически и политически катастрофи, не мисля, че би го направила сама и през следващите, още толкова години...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  42. 42 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    До коментар [#37] от "murttle":
    аз пък викам да имаме вяра в себе си , да спрем да сме продажници и да каним този и онзи да ни оправят . щото сме канили турци , германци и руснаци .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  43. 43 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    [quote#38:"slonsco"]В ИТ бизнеса част от специалистите създават компаниите,в коитоработят останалите.Не им трябва мутра или милиционер ,назначен за бизнесмен,за да ги наема. [/quote]В Канада и Дания е така ... Пробвай в България ?!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  44. 44 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#4] от "Γαλλα":

    Понеже нашата икономика от 1997 година стана над 80% частна, имаме валутен борд, вързани сме за Еврото, пазарът е абсолютно отворен за всеки, то сме либерална икономика.

    Като такава ни трябват инвеститори, инвеститори и още повече инвеститори.

    Такива, обаче, в броя, който е нужен, няма!
    Причините - различни - корупция, високи производствени разходи отколкото в Азия, синдикати, световна рецесия и прочие.

    Така, че сега ще умуват на тази конференция, какво, аджеба да става още, че да докараме инвеститори, и как го е направила Естония.

    Резултатът го виждам още от сега - още по-голяма либерализация като още повече свиване на социалните разходи, премахване на мита и акцизи, окастряне на държавния апарат, окастряне на работозащитното законодателство, като още по-малко законови пречки за уволняване и незадължително осигуряване на работниците. Окастряне на правата на синдикатите.

    Т.е. мерки за намаляване на разходите на потенциалните инвестори с надеждата да привлечем някои.

    И после с надеждата, че като дойдат, ще останат колкото се може по-дълго преди да си отидат.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  45. 45 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 720 Весело

    Започва се с ОСТАВКА и Нови ИЗБОРИ!
    Поставяне на червените комуноиди и националистите извън закона!
    Така наречените български бизнесмени,особено онези с куфарчетата с пари от БКП/БСП не могат да ни научат на нищо,освен как да "присвояваме" и да препираме!
    Ако не става по този начин,става с по- хард средства/справка Украина/.
    ОСТАВКА!

    Tony
  46. 46 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Това са масали.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  47. 47 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#44] от "socialen":

    специално за socialen една дефиниция на кроникапитализъм.
    Само си направете изводите до каква степен икономиката ни е либерална.

    Definition of 'Crony Capitalism'

    A description of capitalist society as being based on the close relationships between businessmen and the state. Instead of success being determined by a free market and the rule of law, the success of a business is dependent on the favoritism that is shown to it by the ruling government in the form of tax breaks, government grants and other incentives.

  48. 48 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#31] от "EVOLYUCIONER":

    защо лъжеш? ИТ секторът се задъхва от работа, изпитва недостиг на подготвени кадри и предстои внос на такива. Не е вярно, че не ни трябват "информатици".

  49. 49 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "tribiri":

    +!

    Само, че това не е майтап, а математически и макроикономически доказано, че богатите страни са с най-големи дългове про глава на населението.

    Не са фалирали, защото тези страни са богати и успяват да си плащат лихвите.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  50. 50 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#17] от "Еколог":

    Ти, от една страна, си прав. От друга, не.

    Прав си, защото оригиналното понятие идва от Александър Рюстов, философ и социаллиберал, искащ да направи Капитализма по-социален, регулиран, за да може последствията от следващата криза - която винаги идва със сигурност, само, че никой не знае кога, защото са ациклични - да е колкото се може по-хуманна за средната класа и бедните, и по този начин да не застраши Капитализма от Комунизъм или Фашизъм.

    Не си прав, защото Рюстов не отрича Капитализма и Печалбата!

    Следователно, не може да е социалист! Няма как!

    Образованите знаем, че Социализмът като икономическа система отрича Печалбата и негативните и икономически и финансови ефекти, т.е. отрича Капитализма.

    Социализмът, икономически погледнат, и разбираемо казано, е производство и търговия без печалба.

    Днешно време понятието Неолиберализъм е символ на точно обратното - асоциалност, икономическа обвързаност, граничеща до робство, т.е. Чист, освободен, дерегулиран Капитализъм, който е виновен, както за Великата Депресия в САЩ в края на 20те години, така и за финансовата криза 2008. (за да го разбереш това, трябва да си следвал истинска икономика, а не ненауката на Икономическия пазарен либерализъм и Монетаризма, които се преподават в днешно време).

    Виновник за новото значение на Неолиберализма, което всички използуваме днес, е Милтон Фрийдман. И разбира се, Джон Кейнс.

    Надявам се, да съм събудил люпопитството ти, за да намериш и прочетеш историята на това понятие до край.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  51. 51 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#50] от "socialen":

    Как "чистия, свободен, дерегулиран Капитализъм" е причина за финансовата криза в САЩ през 2008 след като, първо такъв в САЩ не съществува, второ, кризата бе провокирана от дългогодишното надуване на имотен балон, резултат от социалната политика на редица администрации.
    Инструментариум за провеждане на тази политика бяха банки и финансови къщи, които биваха поощрявани и стимулирани финансово от държавата да се включат в съответната програма.




  52. 52 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#50] от "socialen":

    ако се интересуваш от темата за кризата от 2008, ето една книга, която със сигурност няма да ти се понрави:
    http://www.academia.edu/498824/_..._

  53. 53 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#47] от "Busy":

    Е, ти пак с твоите неолиберални, абсурдни индекси!

    Ми, то е ясно, че за един пазарен фундаменталист винаги има критерии, които спъват икономическата либерализация - там, където по случайност не му е "виновна" държавата, му е "виновно" обществото - касти, религии, култура, "неправилното" образование, прочие.

    Вчера ти писах, че фактите от тези помпозни индеци, нямат нищо общо с икономическата наука, още по-малко с математиката или със сериозната статистика.

    Те просто сугестират обикновените хора в някакви абстракции и целенасочено, умишлено, им внушават, че сами са си виновни за собствените си беди.

    Това не само, че е цинично!

    Това е най-лошото - това е антихуманно!

    Понеже немците са прагматични, рационални хора, то затова изритаха либералите, икономическите пазарни либерали и либертарианците от Парламента си на последните избори през септември 2013.

    Просто разбраха от кризата, че за да има икономически подем, тези лъжци не трябва да определят политиката и икономическата политика в страната!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  54. 54 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#53] от "socialen":

    не зная за какви индекси говориш.
    Подадох ти една книга, която ако прочетеш и разбереш, само ще ти бъде от полза.
    Либертарианците традиционно не печелят много повече от 5-10%, нито в Германия нито в САЩ.
    Нека не навлизаме в дискусия относно какво е това либертарианство, либерализъм, как ги разбират в ЕУ и в САЩ, и дали ти си разбрал кое какво е, че отиваме към друга тема.

  55. 55 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#51] от "Busy":

    Прав си, че "чистия, свободен, дерегулиран Капитализъм", във формата, която го искат икономическите пазарни либерали и либертарианците, го няма в САЩ и бъди щастлив, че е така!

    Но има един "отрасъл", който е силно либерализиран и дерегулиран до немай си, в който "фантазията" на играчите в него няма граници.

    Това е финансовият, капиталовият пазар на САЩ!

    Именно той е виновен за цялата тази мизерия през 2007, 2008 и 2009.

    Това, което пишеш, е само последствие, а не причина!

    Но икономическите пазарни либерали, пазарните фундаменталисти и либертарианците, като хора без икономически познания, с удоволствие си избърсват ръцето с това и го наложиха нарочно почти като причина в общественото пространство чрез медии и тем подобни.

    Причините са доста по-дълбоки и имат корените си от 70те и 80те години на миналия век, когато Фрийдман с Монетаризма и с "икономическите му успехите" в Чили по времето на Пиночет възроди забравения почти 40 години и виновен за Великата Депресия класически пазарен либерализъм и пазарен фундаментализъм, познати днес като "Неолиберализъм".

    С тях той възроди и идеите на либертарианеца фон Мизес. За съжаление!

    За да види човек причината за кризата 2008 трябва да разбира от истинска макроикономика и да познава взаимодействията на отделните величини в нея.

    Понеже в днешно време, водещо течение е Монетаризма, т.е. Псевдонаука, което се учи в университетите, то липсват елементарните макроикономически познания, позволили да се види истинската причина, която произтича от либерализирания и дерегулиран финансов пазар.

    Това е и причината да ви се разказват глупостите, които ти написа 1:1 в твоя коментар.


    За разясняване на проблема, обаче, мястото тука за съжаление е контрапродуктивно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  56. 56 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#52] от "Busy":

    Всъщност, отговорът и на този ти коментар го дадох вече в моя коментар 55.

    Авторът на тази книга е представител на виенската школа на класическия пазарен либерал фон Хайек и на либертанеца фон Мизес!

    Понеже Монетаризмът на Милтон Фрийдман е "доразвиването" и за съжаление, въжраждането, на "икономическите идеи" на горните двама юнаци, познати днес на обществото като Неолиберализъм, то тезите на този автор, както ти обясних в коментар 55, разбира се, не са икономика, а идеология, т.е. Грешни!

    Човекът е просто неолиберал, т.е. не е икономист!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  57. 57 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#54] от "Busy":

    Е, за книгата ти отговорих в моя коментар 56.

    Не може в книга, писана от неолиберал за причините за криза, породена от неолибералите, да е обективна.

    Дори и да не е умишлено това, то е от липсата на икономически познания.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  58. 58 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#54] от "Busy":

    Това, че не печелят либертарианците повече от 5-10% на избори, погледнато абсолютно, е добре!

    Макар че, реално погледнато един резултат от 5% за тях е също катастрофа!

    Аз също не искам да навлизам с тебе в дискусия за либертарианство и икономически пазарен либерализъм и пазарен фундаментализъм, обобщени и възродени "икономически" като неолиберализъм, защото това са идеологии, "философии", пропаганда, абстрактни теории, произтичащи от на пръв поглед логично изглеждащи за обикновения човек понятия като "лична" и "икономическа" свобода и право на безпрепятствена обмяна на стоки. Особено са привлекателни за хората в бедните страни като нашата, защото им изглежда, че чрез тях могат бързо да забогатеят.

    Като идеологии и пропаганда, те не представляват нито икономика, нито математика, затова опитът да се приложат в икономическите системи са най-бързият и сигурен път да се стигне до икономическа и политическа катастрофв.

    Както и видяхме през 2008 година!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  59. 59 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#56] от "socialen":

    Коментари ad hominem без логическа аргументация не са интересни ... освен ако не си на партиен пленум или в пенсионерски клуб.
    Наздраве!
    А книгите се четат не само първата страница, желателно е до край

  60. 60 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "Busy":

    Да, когато книгите имат субстанция.

    Но когато конкретната е от представител на т.н. Австрийска школа, то крайният резултат е известен.

    Така, че вместо с нея, по-добре с една книга по икономика.

    Апропо, на Сорос анализът за икономическата криза е точно на този, чиято книга препоръчваш.

    Сорос посочва, че това, което аз горе посочих е истинската причина.

    Ако на мен не вярваш, тогава вярвай на Сорос.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  61. 61 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "Busy":

    Книгата на Сорос за причините за световната криза, която ти препоръчах горе, се казва "The Crash of 2008 and What it Means: The New Paradigm for Financial Markets".

    Тя е добро четиво и загатва за изключително добрите му разбирания по макроикономика.

    Сорос казва, че именно тези знания са му помогнали да намира слабите места в "системата", позволили му да натрупа печалбите на финансовия пазар.

    Той казва, че една от главните причини е глупостта на политиците и ръководените от тях правителства да повярват на неолибералните глупости за саободни, либерализирани и дерегулирани пазари, и да отворят икономика и финансови пазари до такава степен, че всеки би могъл да ги срине.

    Това той го доказва със спекулациите си с/у британската централна банка и пфунда и Индонезия през 90-те години на миналия век.

    Сорос казва, че единствената мярка за спасение са регулацията, здравословният протекционизм, делиберализацията, и отхвърляне на неолибералния буламач, властващ в света през последните 40 години.

    Това ти го казва Сорос, а не функционер на партийна вечеринка!

    Какво правим тогава?

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  62. 62 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "Busy":

    Сорос казва в едно интервю, че за да правиш тези неща на капиталните пазари до 2007 година и след това, трябва да си човек без изобщо никакъв морал!

    Той казва, че не е такъв и се възприема като един вид тестващ "системата" за слаби места и използуващ тези слаби места, които намира, както казва благодарение на блестящите си познания по макроикономика, за да показва на правителствата по целия свят, какви грешки правят с либерализацията.

    Също, Сорос казва, че е изумен от ниските познания по макроикономика на по-младите от него, приели "училището" на Фрийдман, т.е. на неолиберализма без никаква съпротива.

    Сорос казва сам, че като човек преживял Холокоста и като такъв, който е натрупал богатството си за сметка на другите винаги е държал да го връща на последните чрез филантропска дейност за борба с/у тиранията, диктатурата, апартейда и икономическото робство.

    Досега е раздал 7 милиарда от своето състояние чрез "Отворено Общество".

    Аз мисля, че този мъж е достоен за вярване и уважение.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  63. 63 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "Busy":

    Но това, което исках и да ти кажа е, че Сорос казва, че по-младите му "колеги", които са заклети либертарианци и неолиберали, т.е. икономически пазарни либерали и пазарни фундаменталисти, са толкова радикализирани, че всеки, който ги критикува и опитва да регулира работата им, бива псуван като "комунист" в това число и самият той!

    Но той казва и най-важното нещо-

    Че с действията си, те са реална заплаха за демокрацията, икономиката и благосъстоянието на всяка една страна!

    Защото, според Сорос, кризата през 2008 е показала, че дори едно демократично правителство не е в състояние да ги контролира.

    Т.е. Те са показали, че са над Демоса!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  64. 64 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#59] от "Busy":

    В моя коментар 60 не се изразих правилно!

    Исках да кажа, че Сорос е на противоположното мнение на автора на препоръчаната от тебе книга!

    Т.е. Сорос е на мнението, което и аз, и всеки икономист поддържаме за причините за финансовата криза 2008.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  65. 65 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#61] от "socialen":

    Я! Аз пък си мислех, че Сорос финансира заразяването с идеите на "неолибералната проказа". Поне в това го обвинява българската социалистическа пропагандна машина. Иначе, да, Сорос е по-скоро социалист. Не съм чел точно тази книга и не мога да коментирам конкретно по нея.

  66. 66 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#64] от "socialen":

    Това ли е книгата? http://www.e-reading.co.uk/bookreader.php/135987/The_New_Paradigm_for_Financial_Markets.pdf

    Четем.

  67. 67 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#65] от "Busy":

    Виждаш ли!

    Доказателство, че човек трябва да е против течението, за да научи истината!


    Забелязах, че употреби и ти думата "социалист" неправилно.

    Не, Сорос не е социалист, защото не отрича Капитализма и Печалбата.

    Ако оставим политическите, идеологическите неща на страни и погледнем Социализма през "очите на икономиката", т.е. чисто икономически, то това е икономическа система, в която производството и търговията се извършват без Печалба!

    Под "Печалба" имам предвид икономическа величина.

    Поради изключването на тази величина, Социализма изключва от макроикономическа гледна точка най-вече отрицателните ефекти, до които тя води.

    Така, че Сорос няма как да е социалист. Той е хуманист и това е едно много по-важно качество, дори, най-важното, най-човешкото!

    Това, че той се поларизира тука така и че е станал символ на нещо лошо, е поредното доказателство, че у нас всичко е с главата надолу!

    Но затова ние сами сме си виновни, а не той!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  68. 68 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#66] от "Busy":

    Да. Това е книгата.

    Приятно четене.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK