Първият участък от Западната дъга на околовръстното на София ще бъде пуснат през юли



Строителството на Западната дъга на околовръстния път на София върви по график и през юли трябва да е завършен първият участък от около 3 км, каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева. Заедно с председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Стефан Чайков тя провери как върви работата на обекта.


Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор IV на Трансевропейската транспортна мрежа, свързваща Видин с Кулата. С изграждането на отсечката значително ще се облекчи трафикът от и към София, задръстванията ще намалеят и ще се пътува много по-безопасно, посочи регионалният министър. Изпълнител е обединение "Трейс СОП" ДЗЗД, като стойността на договора е 47.8 млн. лв. с ДДС.


Вижте карта




През юли трябва да е готово трасето на участък едно от Западната дъга от кръговото в края на магистрала "Люлин" до след моста на р. Какач. Общо пътят е с ширина 46 м. Включва директно трасе, разделителна ивица, разделителни ивици между довеждащите платна, директното трасе и тротоари.


В този участък са трите големи пътни възела - при бул. "Сливница", при бул. "Царица Йоана" и моста над река Какач. Пътен възел Сливница е проектиран на три нива. С построяването му ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността при пътуване, обясни инж. Чайков.


Така ще изглежда пътен възел "Сливница"

Така ще изглежда пътен възел "Сливница"


Първото ниво е под нивото на съществуващото кръстовище. По него ще се осъществява транзитното движение по Софийския околовръстен път посока север-юг. Второто ниво е на нивото на терена и ще бъде кръгово кръстовище с два дъговидни моста над Околовръстното. Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище. По нея ще преминава транзитният поток по направлението бул. "Сливница" - ГКПП Калотина.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Стои се интензивно - често минавам от там.
    Но това, което се чудя е дали не трябваше да има директни ленти от Калотина към Околоврсътното посока Хемус и обратно?
    Обичайно особено през лятото в това направление трафика е най- голям...
    Май е късно обаче за такива въпроси - чиновника друго е решил!

  2. 2 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Асфалт яде ли се че още се чудя. Така и не разбрах. Другарите какво казват. Или ако строи Боко не се яде, ако строи Чоко се яде. Според случая и опорната точка.

    Няма шики-мики.
  3. 3 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#1] от "ial":

    Абсолютно си прав - там тежкото и натовареното движение е от Околовръстното (двете посоки) към Калотина и това трябваше да е директната и улеснена та дестинация

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#2] от "Daniel Defoe - Аз ходя на протест. А ти?":

    Яде се. Но и се краде. Кръстовището на Сливница в тоя вид е крайно безмислено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Добра новина!
    Хубаво решение на пътния възел !
    Имам следната забележка: Проектно решение със стълб на естакадата по бул. Сливница в разделителната полоса на Околовръстния път е опасно и неестетично!

  6. 6 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#4] от "Тони!":

    Щом едно кръстовище е безконфликтно не може да е безсмислено!!!!!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  7. 7 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#2] от "Daniel Defoe - Аз ходя на протест. А ти?": А проектираното по време на "реалният социализъм" - позитив или негатив е?

    и най-умният си е малко прост....
  8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Мдааа, чудесно мостче са планирали отгоре... за велосипеди ?!?

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  9. 9 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#6] от "dohco":

    В случая Тони е прав - оставянето на само едно двулентово мостче за директния трафик по Сливница е крайно недостатъчно и меко казано малоумно!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  10. 10 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Все пак 48 млн. лв. за... 3 км участък?! Това прави 16 млн. на км, не е ли твърде много???!!!

  11. 11 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Със северната скоростна тангента и магистралата за ниш, трафикът за хемус няма да минава от там. Единствено направлението юг-запад може би е имало нужда от директна връзка. Другото са габаритите на съоръженията...траншеята също изтлежда само като за 2х2 платна, което е несериозно а двупосочен мост на сливница с по едно платно е брутално.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на liubopitkovski
    liubopitkovski
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#3] от "zheravna":
    Ако не се лъжа магистралата към Калотина ще излиза по-на север от Сливница (където ще е северната скоростна тангента) и предполагам там ще е друга организацията на движението.

  13. 13 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 394 Весело

    Освен напредък със Западната дъга, виждам и напредък в Дневник с начина на показване на снимките, като не нужно презареждане на страницата всеки път.

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  14. 14 Профил на liubopitkovski
    liubopitkovski
    Рейтинг: 213 Неутрално

    По интересно ми е кога ще направят Околоврстното от Бояна до Люлин. Тези парчета, които правят помагат но не достатъчно.

  15. 15 Профил на k
    k
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#9] от "anihilator_jack":

    ... според мен не можем да првим изводи от една такава визуализация. Това всъчщност е 3D модел по скоро за някаква елементарна визуализация, а не инженерни чертежи по които ще се изгражда пътния възел.

    Да не говорим, че "Дневник" не са посочили източника. Възможно е дори да не е крайния вариант а някоя презентация, която имат под ръка!

  16. 16 Профил на k
    k
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#14] от "liubopitkovski":


    [quote#14:"liubopitkovski"]По интересно ми е кога ще направят Околоврстното от Бояна до Люлин.[/quote]

    ... "запдна дъга на околовръстното" не е ли точно това?

  17. 17 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#1] от "ial":[quote#1:"ial"]Стои се интензивно[/quote]
    Много добро попадение, дори да е неволно!

    Ще си го добавя в списъка, редом с "кипи безмислен труд" и другите подобни.

    10х

  18. 18 Профил на liubopitkovski
    liubopitkovski
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#16] от "k":
    Ако следваме простата логика би трябвало да си прав. Но тук става дума за логиката на българската бюрокрация и никога не се знае. Може от Бояна до Люлин да е Югозападна дъга И все пак ако някой има информация моля споделете.

  19. 19 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 457 Разстроено

    А зашо не е направена една проста детелина на 2 нива с 2 платна във всяка от 4 посоки, ами такова сложно съоръжение?

  20. 20 Профил на mariya85
    mariya85
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#16] от "k":

    Именно там е. Строи се интензивно в момента, честичко минавам от там. Но по-интересното е, че сега, въпреки ремонтните дейности, се минава по-бързо от преди.

  21. 21 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    завършването на едно кръгово кръстовище и 3 км път за 48 млн лв. и за 1 година време е постижение само в много изостанала държава. а наименуването на една малка отсечка като отделна магистрала "Люлин", за да се каже после "завършихме една магистрала" е направо смешно.
    постижение би било ако от Калотина до Капитан Андреево съществува перфектна магистрала, а не както досега 1/3 от пътя е двулентов, а половината от магистралата между София и Пловдив е с толкова много кръпки като 4-класен път.

    Истината ни прави свободни.
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#6] от "dohco":

    Може. Защото е важно да се търсят възможно най-подходящите решения, а не просто някакви, при това за 50млн.

    Трафикът там основно е международен, идващ от Калотина, и завиващ наляво по околовръстното. Само три километра по-натам ще се изгражда северна тангента, която трябва да поеме този трафик - и там също ще има такова кръстовище. В резултат, целия трафик ще минава не по основните артерии, а по детелините и локалните, но за сметка на това на много висока цена.

    Вместо това, трябваше да се изгради нов участък с разклонение още зад Метро Люлин, което да се свързва директно със Северната тангента. Така нуждата от едното кръстовище отпада директно, а другото може да е по-опростено, тъй като основния трафик ще минава по основната му артерия.

    Така по-ясно ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 394 Неутрално

    [quote#20:"mariya85"]Но по-интересното е, че сега, въпреки ремонтните дейности, се минава по-бързо от преди.[/quote]
    Потвърждавам! И за мен тази мистерия е необяснима...

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  24. 24 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тони!": +++

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK