Северната дъга на Околовръстния път трябва да е готова до края на 2015 г. (обновена)

Северната дъга на Околовръстния път трябва да е готова до края на 2015 г. (обновена)

© Красимир Юскеселиев



До края на 2015 г. трябва да е готово трасето на така наречената Северна тангента - част от Околовръстния път на София. Това е записано в договорите на фирмите, които ще изпълняват проекта, подписани днес в Агенция "Пътна инфраструктура".


Проектът се финансира от Оперативна програма "Регионално развитие", съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Общата дължина на предвидения за строителство участък е 16.54 км, а цената му е 235 млн. лв.


Пътният проект е важен за София и страната, тъй като в нея се пресичат Автомагистрала "Тракия", "Хемус", "Люлин" и пътят София–Калотина, коментира министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева. Обектът не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но свързва няколко коридора – IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.




Консорциумът "ХПВС-ССТ", в който участват "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД ще проектира и строи трасето. Договорът за това е за 149.9 млн. лв. без ДДС.


От петте компании в обединение ХПВС ССТ единствено "Водстрой 98" няма опит в пътното строителство, затова пък има най-голям дял. Компанията е специализирана във водните проекти и през последните години натрупа впечатляващ обем от поръчки в тази сфера, както и в строителството на депа за отпадъци, пише "Капитал daily".


Изданието припомня, че за победител в поръчката за този проект миналата пролет бе обявено италианското обединение Salini-Impregilo, но след жалба на ХПВС ССТ изборът е отменен. Според запознати по случая е имало активна намеса на Делян Пеевски, в чиято орбита напоследък хора от сектора поставят "Водстрой 98". Компанията е почти еднолична собственост на Иван Мирински, който държи 99.3% от капитала през дружеството "ПМ контрол". Доскоро обаче тя се свързваше с основния й кредитор КТБ, като често е участвала и в консорциуми с други близки до Цветан Василев и финансирани от банката дружества като "Интегрирани пътни системи". Самият Мирински отрича отношенията му с КТБ да са нещо повече от тези между кредитор и длъжник.


Проектирането на обекта започва веднага след подписването на договора, а строителните дейности - през лятото.


По проекта е предвидено изграждането на 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Ще бъдат построени 19 големи съоръжения, 5 пътни възела и др. Трасето преминава над 3 реки - р. Какач, Владайска и Перловска, пресича 20 електропровода и газопровода и 20 ВиК мрежи.


Строителният надзор ще се извършва от Обединение "СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ", в което влизат "СЖС България" ЕООД, гр. София и "СЖС Технос С.А.", Испания. Стойността му е 735 000 лв. без ДДС.


Северната скоростна тангента е един от най-сложните обекти в техническо отношение, посочи шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков. По данни на ведомството в момента средно на денонощие по Северната дъга на Софийския околовръстен път преминават около 15 хиляди превозни средства. Прогнозата е, че през 2030 г. трафикът ще нарасне до 25 хиляди средно за 24 часа.


Десислава Терзиева обясни, че след изготвянето на техническия  проект ще бъде съставена пътна карта, в която ще бъдат записани детайлно ангажиментите и сроковете, които имат АПИ и Столична община за успешното изпълнение на проекта. Тя припомни, че ангажимент на общината са отчуждителните процедури за изместване на обекти на техническата инфраструктура, попадащи извън обхвата на пътя, осигуряването на устройствените планове, изграждане на продължението на бул. "Илиянци" от надлеза на съществуващата околовръстна жп линия до връзката му с бул. "Лазар Михайлов", изграждане на продължението на бул. "Източна тангента" от бул. "Ботевградско шосе" до бул. "Чепинско шосе".


По-рано днес пред пътната агенция отново имаше протест на жители на няколко села, през територията на които минава това трасе.  Те са недоволни от ниските цени, които са получили за имотите си.


По този проблем Терзиева коментира, цитирана от пресцентъра си, че експертните оценки на засегнатите имоти са изготвени от външни изпълнители в съответствие с разпоредбите на Закона за държавната собственост. 

Северната дъга на Околовръстния път трябва да е готова до края на 2015 г. (обновена)

© Красимир Юскеселиев


"Методиката по Закона за държавната собственост в този й вид е приета в края на 2010 г. и съгласно нея лицензираният оценител по закон няма правно основание да издирва по своя инициатива вписани сделки  и да ги използва като пазарни аналози", заяви министър Терзиева.


Тя добави, че оценките са подготвени от експерти,  определени с обществена поръчка и по методика, приета от  предишното правителството. "Експертните оценки подлежат на съдебно обжалване, така  че всеки собственик може да обжалва оценката. Крайно ще е решението на съда", подчерта Терзиева.


Тя каза, че  като министър еднолично не може да реши и да отмени оценките. "Аз нямам такива правомощия, затова решението на съда е решаващо", подчерта министърът.



Шефът на АПИ Стефан Чайков и членове на управителния съвет на ведомството се срещнаха за трети път с недоволните от оценката на земите им, съобщиха от пътното ведомство. Ръководството на агенцията е поело ангажимент представители на собствениците на имотите, недоволни от определената им оценка, да участват в работните групи при изпълнението на техническия проект, за да не се допуснат технически решения.


От АПИ още веднъж припомниха как са формираните оценките на земите по трасето на Северната тангента=


• за землища Орландовци и Враждебна са налице подходящи пазарни аналози и оценката е изработена чрез осредняване на посочените в тях цени. Осреднената стойност е между 16 000 – 20 000 лв./дка;


• за землища Бенковски, Илиенци, Требич и Малашевци от представените вписани сделки не са открити подходящи аналози и оценката за земеделските земи е изготвена по Наредба за реда за определяне на цени на земеделските земи. Стойността е между 400 – 1 200 лв./дка;


• За засегнатите урегулираните имоти, поради липса на подходящи пазарни аналози, равностойното парично обезщетение е определено като удвоена данъчна оценка и е между 37 000 – 47 000 лв./дка.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    Северната дъга на Околовръстния път на София и Северната скоростна тангента на София не са един и същи обект. Първата е отдавна построена, втората тепърва ще се изгражда. Трасетата им не съвпадат. Северната дъга на Околовръстния път описва голяма 25-километрова дъга далеч на север от София, като минава при Чепинци, Световрачене, Нови Искър и Мировяне. Северната скоростна тангента цели скъсяване на северния обход на столицата и при дължина от 16,5 км ще минава по права линия между краищата на магистрала "Хемус" и бъдещата магистрала към Калотина.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  2. 2 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    П. п. В подкрепа на предния ми коментар:


    Подписани са договорите, свързани с изграждането на Северната скоростна тангента

    17.02.2014 13:32

    http://www.api.bg/index.php/bg/prescentar/novini/podpisani-sa-dogovorite-svrzani-s-izgrazhdaneto-na-severnata-skorostna-tangenta/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  3. 3 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    П. п. п. Карта на АПИ, показваща различните трасета на Северната дъга на Околовръстния път на София и Северната скоростна тангента на София:

    http://www.api.bg/files/1513/8961/9714/SST__.jpg

    Източник:

    На 17 февруари ще бъдат подписани договорите за изграждането на Северната скоростна тангента

    14.02.2014 16:51

    http://www.api.bg/index.php/bg/prescentar/novini/na-17-fevruari-she-bdat-podpisani-dogovorite-za-izgrazhdaneto-na-severnata-skorostna-tangenta/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#2] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Добре , че разясни , че това са ДВЕ различни трасета ,
    иначе от статията излиза , че ще се строи околоМръсното ,
    а в действителност е съвсем ново трасе !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  5. 5 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Изпълнителите на ССТ са близки до КТБанда и Пеевски!

  6. 6 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 434 Весело

    Всъщност тази ТАНГЕНТА май трябваше да се нарича СЕКАНТА!
    Нали пресича ринга на две места. Но на кой ли му пука за час по математика!? Здраве да е. Важното е наистина да стане!

  7. 7 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Абе спецове какво става с Юндола? Зарязаха го в нищото тоя път? Някой виновен??!?!? Поне един министър няма ли да разстреляте?

  8. 8 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#5] от "chevyvolt - ОСТАВКА на правителството "Олигарски"!":

    Ако в верно, спираме и чакаме боко да се върне!

  9. 9 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#5] от "chevyvolt - ОСТАВКА на правителството "Олигарски"!":

    Така е! И за да може обектът да се даде на правилните компании, италианският победител в търга беше отстранен от независимия български съд със съмнителни аргументи. Сега ни остава да се надяваме, че строителството и европейското финансиране няма да бъдат забавени безкрайно или дори опропастени според обичайния за БСП и ДПС управленски подход към инфраструктурата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  10. 10 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#6] от "bulgaria111":

    А спрямо града не е ли тангента?! Градът е важен а не околомръсното

  11. 11 Профил на liubopitkovski
    liubopitkovski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ако някой може да ми обясни защо се затваря градът в северна посока ще съм благодарен. Какво му беше на старото трасе на Околовръстното, че трябваше да прокарват ново. Сега ако/когато градът се разрастне на север ще има магистрала през средата.

  12. 12 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    малка поправка. Към Калотина няма да има магистрала. Циганили са се за пари и не са строили достатъчно широко. Ще бъде скоростен път. Възможно е да е било да бъде направена магистрала с тясна аварийна лента, но е щяло да струва 10% отгоре и не са ги дали парите. Това пестене просто яде глави....

  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тангентата се строи, щото и в момента има шофьори на камиони, които се правят на луди и минават през града. Лятно време турците цепят през града защото е по-късо от въртенето по северната дъга. София на север няма да се развие поради бившият индустриален характер на северна София, а може би близостта с Кремиковци и Яна.

  14. 14 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#11] от "liubopitkovski":

    Старото трасе на Софийския околовръстен път след развитието на столицата предимно в южна посока през последните две десетилетия остана доста на север от крайните квартали, а освен това е и по-дълго с около 10 км, тоест модернизацията му ще е и по-неефективна, и по-скъпа. Разбира се, за никакво "затваряне" на града не може да става дума, показва го разширяването на южната дъга на СОП.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  15. 15 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 895 Весело

    Като гледам неграмотните надписи на английски на плакатите на втората снимка, яко е играл Google Translate

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  16. 16 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#12] от "alabalko":

    Доколкото зная, идеята за скоростен път отпадна и отново ще се работи за магистрала.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  17. 17 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#12] от "alabalko":

    Според председателя на АПИ инж. Стефан Чайков, интервю от 14 ноември 2013 г.:

    "Търгът за магистралата от София до Калотина беше спрян, защото нямаше финансов ресурс по оперативна програма "Транспорт" за сегашния програмен период. Водени са предварителни разговори с Европейската комисия. Търсят се форми и начини за финансирането му. Имаме надежди, че в един момент обектът ще се окаже най-бързо стартиралият проект в следващия програмен период, защото е най-напред в подготовката.
    Ако разговорите с Европейската комисия приключат до края на годината, много е вероятно търгът за проектиране и строителство да стартира още януари. Със сигурност новата обществена поръчка няма да е съвсем същата като старата, защото ще зависи от начина на финансиране. Възможно е да се наложи разделянето на проекта на няколко етапа, ако финансирането е от два или три източника. Магистралата е 48 км, но индикативната стойност е 140 млн. евро само за първите 32 км."

    http://www.mediapool.bg/starite-uchastatsi-na-trakiya-i-hemus-shte-se-remontirat-do-2020-g-news213519.html

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#17] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    да, излежда пак са решили да се строи магистрала вместо скоростен път, което е похвално. Само да намерят и пари

  19. 19 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Малко встрани от темата, ама като видя протестиращи с табели на английски и започва да ми се повръща.
    Фандъкова не е трябвало да коментира искания на английски - исканията явно са към Камерън и Обама

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  20. 20 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#5] от "chevyvolt - ОСТАВКА на правителството "Олигарски"!":


    Под възгласи "мафия" и "боклуци"

    Пътната агенция подписа първия голям договор с близка до Пеевски фирма

    Строежът на Северната скоростна тангента е под въпрос заради отчужденията

    13:53 | 17.02.2014

    http://www.mediapool.bg/patnata-agentsiya-podpisa-parviya-golyam-dogovor-s-blizka-do-peevski-firma-news216913.html

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  21. 21 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#20] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    честито на всички , комунистите стабилно ни управляват ,ще вземат без пари земите на хората ,след това ще ги продават на техни си хора ,а иначе съм далеч от мисълта ,че край пътя декар земя ще е 1000 лв ,по скоро 100000 евра ,но това е друга работа .

  22. 22 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#11] от "liubopitkovski":

    Значи според теб "Източна тангента" е затворил града да се развива на изток?!

  23. 23 Профил на Ivailo Asparouhov
    Ivailo Asparouhov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Дневник, не е зле освен копи пейст на новините да вземете да прогледнете малко по-глобално на нещата и да запитате Данчето какво се случва с отсечката между жк Люлин и Бояна както и от бизнес парка до разклона за Лозен. Чак тогава ще имаме завършен " ринг роуд".

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  24. 24 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#10] от "chevyvolt - ОСТАВКА на правителството "Олигарски"!":

    Май си прав! Спрямо града наистина е по-скоро тангента. И дъга не може да е, защото е сравнително права, а и трасето и е директно от Калотина-София. Крива-права, както и да е- само да стане!

    Факт е иначе, че градът през последните години се измести към планината. Дори южният парк се превърна в нещо като централен парк!

  25. 25 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1883 Весело

    До коментар [#15] от "nv":

    А контра-протеста е излязъл с лозунги: "Сомтаймс уин, сомтаймс люн."

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  26. 26 Профил на diablo
    diablo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#11] от "liubopitkovski":
    Целта на тази отсечка е в последствие да се превърне във вътрешноградска магистрала. Когато това стане транзитния трафик ще се отклонява.

  27. 27 Профил на diablo
    diablo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":
    В www.skyscrapercity.com дълго се дискотираше поместеното от тебе интервю. Много от съфорумците стигнаха до извода, че Чайков има предвид че ССТ е част от Калотина и именно тази част е часта която ще стартира. За Останалата част (Именно реалната магистрала Калотина от София до границата) нищо не се знае.

  28. 28 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#27] от "diablo":

    В интервюто се говори за 48 км магистрала, това е разстоянието от Софийския околовръстен път до Калотина, за която тепърва ще трябва да се осигури финансиране. Очевидно е, че не става въпрос за Северната скоростна тангента, тя се финансира от първия за България финансов период на ЕС от 2007 до 2013 г.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  29. 29 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    [quote#21:"tur671"]честито на всички , комунистите стабилно ни управляват ,ще вземат без пари земите на хората ,[/quote]
    ... ... нЕма да стане кат' далаверите при Дедо за земите около летището... Боце и тайфата определиха земите около ССТ за земеделски. Отчуждават сА кат' земеделски и т'ва е... 800 лв за декар е над средното...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  30. 30 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#11:"liubopitkovski"]Ако някой може да ми обясни защо се затваря градът в северна посока ще съм благодарен. [/quote]

    Защото, всички места около ОколоМръсното шосе са изкупени от правилните хора и са вкарани в Промишлена регулация и съответно обезщетенията ще са в пъти по - високи а наш Боце като беше кмет сърбА една попара с отчуждаването на Южната дъга и сега рЪгнА напреки през нивите понеже са по евтини а и закона го измениха и ако оспориш в съда оценката като платиш на адвокат експертизи и държавни такси все едно ще си купиш имота на пазарна цена.
    Да не са луди да дадат някой лев на бай Шоп като могат да ги цунат през строежа.
    Нема лабаво.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  31. 31 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#13:"alabalko"] София на север няма да се развие поради бившият индустриален характер на северна София[/quote]

    Кое и е индустриалното на северна София, че нещо не моЕм да схванем ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  32. 32 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#30] от "Танас":

    И обработваните ниви по северната дъга на СОП ли?

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  33. 33 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#32] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Да погледни в кадастъра и ще видиш около Световрачене по - специално.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  34. 34 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#33] от "Танас":

    Голяма част от терените по 25-километровото трасе на северната дъга на СОП продължават да са земеделски земи.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    [quote#1:"статията"]Тя добави, че оценките са подготвени от експерти, определени с обществена поръчка и по методика, приета от предишното правителството. [/quote]

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    Към цитата от пост №35.
    От какъв зор сменихте герберите тогава бе. Та вие нищо не сте направили!?.....
    Поне така излиза от непрекъснатите ви оправдания с предните.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    [quote#32:"Югозомби (цензуриран от "Икономедиа""]И обработваните ниви по северната дъга на СОП ли? [/quote]
    Има ли сайт където да се види къде точно минава тази "тангента"?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#37] от "Храбър":

    Коментар №3.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  39. 39 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#37:"Храбър"]Има ли сайт където да се види къде точно минава тази "тангента"?[/quote]

    Общ устройствен план на гр. София и се разрови насам натам което те интересува го има.


    http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=OUP_GOTOV_25000_2010-01-26/

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  40. 40 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#35] от "Храбър":

    Павлова: Твърденията на Терзиева за Северната тангента не са верни

    17.02.2014 15:56

    [...]

    „Самата оценка на конкретните земи по трасето на Северна скоростна тангента е направена в момента, от наетата от Агенция „Пътна инфраструктура” фирма. Оценките на земите, конкретно за Северна Скоростна тангента, са внесени в пътната агенция през декември 2013 г., когато са одобрени и са вкарани на Министерски съвет. Поредната некомпетентност на министъра и опит да се оправдава с правителство, което не е на власт от една година. Именно методиката предвижда, при оценяване на земите по протежението на трасето (Северна скоростна тангента минава през урбанизираната територия на София) пазарни аналози на сходни продажби и сделки на тези земи да бъдат взети предвид”, допълни още Павлова.

    http://business.actualno.com/Pavlova-Tvyrdenijata-na-Terzieva-za-Severnata-tangenta-ne-sa-verni---news_15918.html

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  41. 41 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1345 Любопитно

    До коментар [#34] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    За тангентата е ясно - пътя е нужен и ще става все по-натоварен. Калотина-София също ще го започват скоро, според форумите и АПИ.

    Защо никой не говори за връзките между магистралите ИЗВЪН София? Как някой от Струма да тръгне към Пловдив/Бургас или към АМ Хемус, без да минава през София? Да не говорим за СП към Македония през Кюстендил/Гюешево.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  42. 42 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#37] от "Храбър":

    Ето я цялата само цъкаш върху номерата и се показват отделни части с номера на имотите.

    http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=348&Itemid=26

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  43. 43 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    До коментар [#41] от "Пешката":

    Напротив, говори се. Като основен транзитен преход от "Струма" към "Хемус" и "Тракия" би трябвало да служи именно Северната скоростна тангента. Затова и се бърза с модернизацията на Западната дъга на СОП, свързваща края на "Люлин" с тангентата. Що се отнася до връзката с Бившата югославска република, правителството й няма намерение да строи магистрала или поне скоростен път към ГКПП "Гюешево" в близко бъдеще, така че смисъл да бързаме няма. Рискуваме да изпаднем в положението с жп линията, ние да сме я построили до границата, а там тя да свършва в нищото.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  44. 44 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#43] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Ето схемата на транспортните коридори за цяла България.

    http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/05.pdf

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  45. 45 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#43] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Ето ги всички коридори в цяла България.

    http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/05.pdf

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  46. 46 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 894 Неутрално

    а дано се справят в сроковете да не изпуснем евро финансирането

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  47. 47 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 586 Весело

    [quote#15:"nv"]
    Като гледам неграмотните надписи на английски на плакатите на втората снимка, яко е играл Google Translate [/quote]
    Drive to go!!!

    стара английска поговорка ))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK