Строителят на "Бурдж ал Араб" ще прави "Белград на вода"

Строителят на "Бурдж ал Араб" ще прави "Белград на вода"

© Reuters



Компания "Игъл хилс" (Eagle Hills) на Мохамед ел Абар от Обединените арабски емирства ще инвестира между 2.5 и 2.8 млрд. евро в проекта "Белград на вода", в рамките на който на десния бряг на река Сава в сръбската столица ще бъде изграден комплекс, включващ петдесететажна кула, търговски център, хотели, бизнес сгради и жилища, предаде агенция "Бета".


Сръбският вицепремиер Александър Вучич съобщи снощи в предаване на тв "Пинк", че първите работи по проекта "Белград на вода" ще започнат през май и целият комплекс ще бъде завършен до 2019 г., предаде агенция МИА, цитирана от БТА.


Вучич каза, че инвеститорът от Обединените арабски емирства ще вложи в проекта 3 млрд. долара, а по-късно приходите от продажбата на имоти на това пространство ще се делят между него и държавата.
Кулата, която трябва да бъде изградена до март 2017 година, ще има 50 етажа и ще бъде най-високата в тази част на Европа. Очаква се скоро да бъдат излъчени и реклами на проекта по световни телевизии, в които инвеститорът ще вложи десетки милиони долари.


Компания "Игъл хилс" се занимава с големи проекти на международния пазар с недвижими имоти. Мохамед ел Абар има голям опит в изграждането на модерни градски комплекси в Близкия изток и Азия, които са се превърнали в едни от най-посещаваните туристически атракции в света и са създали хиляди работни места. Той е собственик и на компанията "Амар пропъртис" (Ammar Properties), построила най-високата сграда в света "Бурдж ал Араб".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsetsin
    tsetsin
    Рейтинг: 221 Любопитно

    "Бурдж ал Араб" не е най-високата сграда в света.

  2. 2 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 480 Весело

    ох леле, Србия до Токио

    proudly built in Bulgaria
  3. 3 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Докато не го видя готов не вярвам на нищо.... Да не забравяме че сме на балканите и няма голяма разлика между сърбин и българин. То и тука говореха и започваха десетки големи и важни проекти, ама на един завод за боклук не могат да направят.... Иначе искрено им пожелавам да го построят. Не бъркайте скептичността ми балканския начин на правене на бизнес с злобеене по посока на такива проекти.... Това какво искаме, какво можем и на какво реално сме способни са доста различни неща. ЕС започва бавно да разбира това и са доста предпазливи, ако токова искаше някои да строи, то досега да се беше пробвал. Но някак не е странно че няма нито един концерн от Германия, Холандия или Англия да инвестира в такова нещо в Сърбия. Докато в същото време тези държави наливат пари на други места. .... Ще поживеем и ще видим докъде ще я докарат съседите, като има знам политиците! Пожелавам им късмет и успех, защото това ще изтегли Белград в съвсем друга група ако този проект се реализира.....

    БСП и ДПС вън от политиката
  4. 4 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 640 Весело

    това пък за какво им е? всичко Мара втасала та опреха до небостъргач.....

  5. 5 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 541 Разстроено

    Да, ама софийското метро е най-хубаво...

  6. 6 Профил на Belgun
    Belgun
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Сърбите и арабите кво се залюбиха напоследък - авиолинии, небостъргачи...

  7. 7 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Ей, и на араби не случихме...наще катарци много стиснати...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  8. 8 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1234 Весело

    Това отиваше повече на македонците,ама да си се разберат.
    Честито да им е!

  9. 9 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Разстроено

    Мдаааа!
    Очертаваме се вече не като "СевероЗападнала България", а като "ЦелоЗападнала България"!
    Като си представиш, че сърбите вече нямат и море, а какви атрактивни инвестиции им идват?!
    Нашите мутри не искат инвестиции от такива, като ОАЕ, където за корупция режат ръце, вадят езици и още куп вадещи дъхът възпрепятствия!
    То и затова "курортите" ни приличат на бетонни гета!

    А София с този "бизнес център" е станал град на абстрактите!
    И всичко е облепено с украшения "Продава се", но луди за покупки нямааааа!

  10. 10 Профил на rrv
    rrv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    , а по-късно приходите от продажбата на имоти на това пространство ще се делят между него и държавата.

    Много добра идея!!!

  11. 11 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#3] от "BIKER":

    Колега, от върха на такава кула ще се вижда Регенсбург на Горен Дунав...
    В нашия "джоб" и двойно по-висока да вдигнеш, само минаретата на Едирне ще ти се бялнат...
    Все още слаба ни иде, политическата География...

  12. 12 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Успех на проекта.И да ни поканите да си направим по снимка

  13. 13 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    Проект с неясни интереси и отговорности и със съмнителна възвръщаемост, налаган без конкурси и търгове. Александър Вучич пред телевизия "Пинк":

    http://www.youtube.com/watch?v=0420yG6dVC0

    В Сърбия съществуват дори съмнения, че става дума за пропагандна манипулация, тъй като предстоят избори за парламент и кмет на Белград.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  14. 14 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    П. п. Едновременно с това в Сърбия най-сериозно се говори за строителство на плавателен канал от Дунав до Бяло море по реките Морава и Вардар. Мегаломанските проекти явно са на мода там.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  15. 15 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3077 Весело

    Сърбия е пред избори, обещанията са поголовни

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  16. 16 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 594 Весело
  17. 17 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#5] от "dimko":

    Първа фаза на джихада - създаване на присъствие под формата на "инвестиции". И ние сме същите с Катар и Турция. И с Турция. С Турция на Ердоган, чийто чобанин консул в Пловдив пише ноти и писма.

  18. 18 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#17] от "Снежанко":

    По-горе съм драснал, за политическата, География в историята...

  19. 19 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#9] от "péro":

    "....като ОАЕ, където за корупция режат ръце, вадят езици и още куп вадещи дъхът възпрепятствия!..."

    Аре по-леко, тука много любители на клишета и силни думи не отговарящи на действителноста...

  20. 20 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#14] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"":

    Хе, че такива суперканали опитаха едно време и в СССР, и в Румъния - пълна трагедия. Даже в Румъния тази недомислица само задълбочи и без това тежката им криза

  21. 21 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    До коментар [#20] от "iron_cross":

    Румънският канал Дунав - Черно море все пак е завършен и работи, той е в основата на превръщането на Констанца в най-натовареното пристанище по Западното Черноморие. За разлика от него сръбският "проект" е практически неосъществим.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  22. 22 Профил на Jeunesse
    Jeunesse
    Рейтинг: 434 Неутрално

    То и някои наши политици обещаваха финансови потоци от арабския свят за насам , ама само предиизборно... :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    that`s all folk
  23. 23 Профил на legaltk
    legaltk
    Рейтинг: 381 Неутрално

    инвестиции-протекции-религия ....., като почнат да се преплитат. Не, благодаря!

  24. 24 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 648 Весело

    С нетърпение очаквам македонския отговор на този проект

    rock n' roll is king!
  25. 25 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#21] от "Югозомби":

    Малко си в грешка за основата. Основата е упорития отказ да си модернизираме пристанищата, прилежащата им и пътната инфраструктура. Това би върнало Констанца към второстепенен статут, колкото и да се пънат комшиите...

  26. 26 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    До коментар [#25] от "iron_cross":

    Напротив. Показвате неоправдан патриотичен оптимизъм. Румънската пътна и железопътна инфраструктура във вътрешността на страната не е драстично по-добра от българската. Предимствата се създават най-вече от друго. Пряката връзка с Дунав прави пристанището на Констанца универсално, между него и Централна Европа може да се използва автомобилен, жп или воден транспорт. Нито едно българско черноморско пристанище не може да предложи речен транспорт от и към вътрешността на континента, а за някои от товарите той е за предпочитане. Не е случайност това, че сегашният български транспорен министър, доскорошен дългогодишен ръководител на варненското пристанище, приоритизира модернизацията на жп линията Варна - Русе. Това е опит Варна да подобри връзката си с дунавския воден път и частично да намали предимствата на Констанца. Частично, подчертавам. Констанца и в обозримо бъдеще ще продължи да има повече товари от Варна и Бургас, взети заедно.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  27. 27 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#6] от "Belgun":

    Сърбите пласират петрола на арабите на Балканите,а арабите финансират откупуването на дяловете на местните вериги,които са неконкурентни на лукойл и газпром.

  28. 28 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#26] от "Югозомби":

    За речния транспорт не съм спорил, но ако пристанищата се разглеждат в основната си роля - първата точка от сухопътния (основния начин за) транспорт на стоките, в комбинация с по-стратегическото ни разположение, теоретично предимството е по-скоро на наша страна. Ако пък товарът идва от другата страна на Черноморието, през колко държави ще искаш да мине - колкото може по-малко, нали?

  29. 29 Профил на tskoleff
    tskoleff
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#1] от "tsetsin":

    Дори не е и най-високият хотел в света.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK