Компании за авточасти са разкрили над 20 000 работни места в България

Снимката е от производствените мощности в България на Melexis, която произвежда чипове за автомобили.

© Надежда Чипева, Каптиал

Снимката е от производствените мощности в България на Melexis, която произвежда чипове за автомобили.



Около 50 чуждестранни компании за доставка на авточасти за водещите автомобилни компании по света имат производствени мощности у нас и са разкрили 20 000 работни места сочат данни на Агенцията за чуждестранни инвестиции, обобщени в "Бяла книга за нова високотехнологична индустриализация 2015 - 2025 г.", която до седмица ще излезе от печат. Книгата е с издател "Атлас Финанс" АД и има за цел да формира политики по нова индустриализация на страната ни в периода до 2025 г.


В районите на София и Пловдив вече работят два автомобилни клъстера, а тази индустрия може да даде силен тласък в развитието на микроелектрониката, се казва още в изданието. Негови автори са водещи икономисти, финансисти, инженери, учени и експерти от България и чужбина.


Заради водещата роля на автомобилостроенето в европейската индустрия перспективно изглежда производството на електроника за автомобили. Все повече основни доставчици на големите европейски автомобилни концерни започват да разкриват производствени мощности в България като немските Festo (производство на сензори) и Behr-Hella (климатични инсталации за леки автомобили).


Нараства интересът и на китайските автомобилостроители. С разширяването на производството на "Грейт Уол" в Баховица може да се очаква да се пристъпи към производство на определени части в България. Американската Johnson Control’s има научноизследователски и развоен център в София в сферата на електрониката, който разработва нови технологии за информация на водача на автомобила, както и на електронни средства, предназначени за купето на автомобила.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Не е голяма драма,че освен Грейт уол няма нито един производител,който да произвежда автомобили у нас,ако продължаваме да привличаме производители на автомобилни компоненти.А и ако този сектор продължава да се развива няма начин да не привлечем интерес.

  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Дано има някакъв тласък по отношение на цялата икономика........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 790 Неутрално

    По времето на кое правителство са разкрити тези работни места.

  4. 4 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Къде са вечните ревачи дето все опяват, че ни била съсипана индустрията ( дето такава фактически нямаше ), че нищо не се произвеждало и т. н. - не мога да им възпроизведа целия тъп репертоар.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  5. 5 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#2] от "sto67nes":

    "... обобщени в "Бяла книга за нова високотехнологична индустриализация 2015-2025 г.", която до седмица ще излезе от печат"

    демек като от вица:

    книгата "България, еди-къв-си-център-на-Балканите" търсете на втори етаж в раздел "Научна фантастика"

  6. 6 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    [quote#1:"moloko_"]Не е голяма драма,че освен Грейт уол няма нито един производител,който да произвежда автомобили у нас,[/quote]

    Значи, това с производството на автомобили у нас е пълна глупост. Първо, огромни икономики не могат да произвеждат всичко и внасят та ние ли. Второ, повечето държави ( ако не и всички ) от нашия калибър не произвеждат автомобили. Затова си има причини за които не е трудно да се досети човек стига да иска да си напъне мозъка.
    Има купища не по-малко важни и печеливши производства от автомобилостроенето, така че няма никакъв зор да произвеждаме точно автомобили.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  7. 7 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ian Smith":

    [quote#4:"Ian Smith"]Къде са вечните ревачи дето все опяват, че ни била съсипана индустрията [/quote]

    Ами заети са да ти цъкат минуси...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  8. 8 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Ама точно 20 000?
    Айде стига с тая стъкмистика, аман от манипулации и откровени лъжи. От 72 държавни агенции една не знам да си върши работата, а само създават шум и хаос, за да оправадаят заплатите си.

  9. 9 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Как ги изчислиха. Много ми е интересно

  10. 10 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ian Smith":


    [quote#6:"Ian Smith"]Значи, това с производството на автомобили у нас е пълна глупост. [/quote]

    я си събери цялата налична умност и ми изброй другите умни европейски страни в които не се произвеждат автомобили.

    после ми пиши, че това било глупост;

    след енергоизточниците, второто перо за износ на национален доход у нас е вноса на автомобили; както вървиш и гледаш по улиците - де видиш трошка (събрахме всичките на европа) са ти няколко бона излезнали от икономиката...
    един автомобил на резервни части е 4 пъти по скъп, ние като си го внесем на втора ръка "евтино" си го купуваме още веднъж на части...

  11. 11 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#3] от "deepblue":

    "По времето на кое правителство са разкрити тези работни места."

    Какво точна значение има това? Но все пак, за да не си капо ще ти отговоря. Доколкото съм запознат секторът е динамичен, фирмите се сливат, разделят и сменят иманата си, но са тук сравнително отдавна (има фирми, които са тук от средата на 90-те). Една от базите им са бившите кадри по микроелектроника в Ботевград.

  12. 12 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ian Smith":

    "Има купища не по-малко важни и печеливши производства от автомобилостроенето, така че няма никакъв зор да произвеждаме точно автомобили."

    А нима някой те е спрял да произвеждаш каквото ти искаш?

  13. 13 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Весело

    [quote#7:"nv"]Ами заети са да ти цъкат минуси... [/quote]

    Хм, да
    След няколко статии ще се появят да оревават орталъка.
    Само, че това са точно същите хора които 1990-а гласуваха за малоумния "плавен" преход с който комунистите си осигуриха време за грабеж. Вместо 1990-а да бяхме започнали приватизацията както всички останали направиха започнахме 1998-а. ОСЕМ ГОДИНИ ГРАБЕЖ И РАЗРУХА ! Защото комунистите не могат да грабят като римляните, строейки, а грабят като монголите - рушейки.
    Обясняваше им се, че "шокова терапия" не значи да ти бият шокове, а просто бързо лечение на болестта - бързо преустройство. Ама те не та не. България сега щеше да е другаде и нямаше да се срамим на опашката на ЕС.
    Пък дали ще произвеждаме автомобили или цепелини ... това не е чак толкова важно.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  14. 14 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#8] от "tily_lily":
    До коментар [#9] от "tmax500":

    Абе аланкоолу, нали всяка фирма си регистрира трудовите договори в НОИ ...

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  15. 15 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    [quote#10:"samarianin"]я си събери цялата налична умност и ми изброй другите умни европейски страни в които не се произвеждат автомобили. [/quote]

    Португалия, Гърция, Дания, Люксембург, Ирландия, Белгия, Холандия, Дания, Норвегия, Финландия, Швейцария ... за Австрия не съм сигурен.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  16. 16 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#10] от "samarianin":
    [quote#10:"samarianin"]я си събери цялата налична умност и ми изброй другите умни европейски страни в които не се произвеждат автомобили. [/quote]
    Финландия, Норвегия, Швейцария, Белгия, Дания от умните европейски страни ли са?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  17. 17 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#15] от "Ian Smith":

    Писали сме почти едно и също, ама в едно и също време В Австрия не произвеждат коли, в Холандия произвеждат камиони (ДАФ).

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  18. 18 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ian Smith":

    Белгия и Холандия нямат собствени марки, но се скъсват да сглобяват германски такива. Just sayin ...

  19. 19 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело
  20. 20 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1133 Весело

    Ей, това парите са странно нещо! Някой инвестира, въпреки проблемите в съдебната система и тромавата администрация. Дали този някой не е нашенец от ошфорка, дето трябва да опере малко от тях...

  21. 21 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#18] от "xax":

    Да добавя, в Холандия се намира европейският център за сглобяване на автомобилите на Мицубиши.
    Изобщо, да си призная, не мога да свана логиката на спора. Те ни казват: "У нас произвеждаме части за автомобили", а някои отговарят: "Е па точно това ли намерихме да правим. Виж еди коя си страна - там не правят". Сякаш производителите са се наредили на опашка пред България. Друг пък иска да знае при кое точно правителство са дошли. Демек ако ГЕРБ ги е докарал сега е времето да ги закрием (или обратно). Българино, не гледай в канчето на другите, а вземи да работиш!

  22. 22 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#4:"Ian Smith"]Къде са вечните ревачи дето все опяват, че ни била съсипана индустрията [/quote]

    Да, индустрията и земеделието ни бяха съсипани. Изредиха им се червени, сини, жълти, и всякакви други диваци.
    А това в статията е една чудесна новина, и дай Боже този сектор да се развива, а и други покрай него.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  23. 23 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ian Smith":

    Аланкоолу я ) А КОЯ е била началната дата, спрямо която са отчетени с натрупване тези..20 000 места? Я чети, пък и мисли повече.
    Глюпости на търкалета.

  24. 24 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1176 Любопитно

    Статията е доста повърхностна, а темата е доста интересна и очевидно злободневна. Аз лично, макар че специално се интересувам и имам други източници на информация, не разбрах от тази статия кой, кога и точно колко или приблизително, работни места е разкрил. За колко време са се случили тези 20 хил., индустрията какъв процент от БВП прави или някакви подобни факти?
    Дневник, хайде натиснете малко тези репортери за повишаване на качеството! Повече инфо ще получа ако тракна в Гугъл и прочета само заглавията!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  25. 25 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#16] от "Мойше! Толкоз!!!":
    До коментар [#17] от "Мойше! Толкоз!!!":

    миналата година 2013
    Белгия е произвела 449,600 автомобила
    Австрия -148,320 автомобила

    Финландия 2012 - 2,900 автомобила
    Холандия - 2011 - 73,151 автомобила / без ДАФ/

    Норвегия /са бели араби/ имат премного петродолари, макар че правят опити да произвеждат електроавтомобили; в Швейцария е централата на Дженерал моторс и шевролет за Европа, чист въздух, добра инфраструктура, място за банки и корпоративни централи, точно с тези две страни най-обичам да се сравняваме...
    наистина са най-умните...
    изравнихме се с тях по непроизводство на автомобили...

    поздрави

  26. 26 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    [quote#25:"samarianin"]Белгия е произвела 449,600 автомобила
    Австрия -148,320 автомобила [/quote]
    Не съм чул за белгийски автомобил (вероятно сглобяват френски), и за австрийски. Навремето имаше Ото Щайер...нещо подобно, австрийско, но отдавна не го травят. Иначе вероятно сглобяват нещо немско

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  27. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Цитат: " разкрили над 20 000 работни места в България" ... След като жандалите на СДС закриха 2 милиона работни места и прогониха 2 милиона българи в чужбина с безработица ... сега открили 20 хиляди. Все едно Василий Българоубиец да се хвали, че на 100 човека е оставил един с едно око. Това е реалността !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  28. 28 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    [quote#19:"samarianin"]поправи се - [/quote]

    Не виждам никаква причина да се поправям - от всичките държави които сме изброили с Мойше виждам само Белгия, Холандия ... за Австрия казах, че не съм сигурен.
    Тези държави са с в пъти по-силна икономика, бивши империи или колониални империи, а Белгия и Холандия са и с доста по-голямо население ... аха и Финландия, ако 2900 автомобила са бройка която трябва да наричаме автомобилостроене.
    Совен това и в трите държави производството намалява като в Белгия за 12 години, от 1990-2012 се е свило над 2 пъти - доста показателно, нали.
    Освен това въобще не съм наясно каква точно е тази статистика и за какво иде реч - аз не се сещам за нито един автомобил произведен в тези държави или поне сглобен.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  29. 29 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Весело

    [quote#25:"samarianin"]в Швейцария е централата на Дженерал моторс и шевролет за Европа[/quote]

    Централата за автомобилостроене ли се брои

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  30. 30 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Любопитно

    [quote#25:"samarianin"]Норвегия /са бели араби/ имат премного петродолари, макар че правят опити да произвеждат електроавтомобили; в Швейцария е централата на Дженерал моторс и шевролет за Европа, чист въздух, добра инфраструктура, място за банки и корпоративни централи, точно с тези две страни най-обичам да се сравняваме... [/quote]

    Ами тогава защо се сравняваш с Белгия, Холандия, Финландия и Австрия ?!

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  31. 31 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1688 Любопитно

    [quote#27:"dark'star"]След като жандалите на СДС закриха 2 милиона работни места и прогониха 2 милиона българи в чужбина с безработица ... [/quote]

    Искаш ли да ти обясня защо това са лъжи или сам си знаеш ?

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  32. 32 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#26] от "Мойше! Толкоз!!!":

    До коментар [#28] от "Ian Smith":

    не е необходимо да откриваш автомобила и да измисляш свой, това което имаш е пазар, това е дефицита днес, и да успееш да го продадеш, т.е . да накараш някой да прави автомобила си при теб, или поне да го сглобява, или каквото и да е нещо друго...
    т.е. да създава и оставя Доход тук...
    ние щото сме умни за производство на автомобили, а както ни е известно имаме толкоз пари, че се чудим какво да си внесем, т.е. да изнесем доход;
    като се разхождам по улицата и гледам трошките и джиповете, виждам "зелено" излезнало и създало работа на някой отвън - и честно не мога да се начудя, с какво сме вкарали това "зелено" /какво сме изнесли/ че да можем да си вкараме тез трошки...
    /за резервните части е още по-болно/

    но сега като разбрах, че производството на автомобили е глупост, се успокоих, а като гледам най-добре е и да не се "сещам", щото тогаз ще мога да правя категорични изказвания от последна инстанция...

  33. 33 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#30] от "Ian Smith":

    не се сравнявам с Белгия, Холандия, Австрия бе мъжки, сравнявам се с произведените автомобили през 2013 година от глупаците

    Чехия 1,128,473
    Словакия 975,000
    Унгария 217,840 /2012/ дето допреди 1989 коли също не произвеждаше
    Полша 475,000
    Румъния 410,959
    Сърбия 10,100

    Ян Смит е бил сериозен мъж, ти да не си мулат...

  34. 34 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Колите отдавна станаха като компютрите - важни са компонентите и дизайна, сглобката може да се прави във всеки маймунарник. Това че БГ концентрира производство на компоненти е добре, защото обикновено производителя на компоненти работи с много марки и е по-добре защитен от флуктуациите на пазара. Освен това, ако говорим за шасита и кросерии - не е голяма работа, защото там вече почти всичко е роботизирано. Виж, това че в БГ има поне два развойни центъра (Джонсън Конктролс и онези французи, не им помня името) вече говори добре. Тук в един гьол са сложени коренно различни производства, дето нямат нищ общо - като например кабелажи (абсолютна маймунщина), стъклата на Шише Джам (пак каймунщина) и авто-елетроника, което е коренно различна бира. Но както и да е - маймуни имаме също, така че и маймунарници трябват. З защо не сглабяме цели коли - защото не субсидираме, затова. На практика всички дето сглабят яко субсидират. Това че сглабяме само китайки е добре, не зле - значи не трошим пари залуду като сърбите с Фиат и субсиидите от 10К евро на калпак. Стига ревали.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  35. 35 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#33] от "samarianin":


    [quote#33:"samarianin"]сравнявам се с произведените автомобили през 2013 година от глупаците[/quote]

    1. Сравни субсидиите дето ги наливат и смятай пак.
    2. Защо не ревеш че не правим антибиотици 4-то поколение или ваксини за полиомиелит? И турбини за реактивни двигатели не правим...
    4. Виж съседната статия за изследването на ПИЗА и помисли какво можем да правим с този мат'рял. Само с искане не става, нито с постановление на министерски съвет. Първо трябва да признаем че сме нация дебили, след това да го поправим и чак тогава да вменяваме задължения на "държавата", която по принцип не ѝ е работа да сглабя автомобили, това се прави от фирми. Не го виждам Орешко или Стойньо Пръдлето да завинтват джанти ...
    4. "Дайте да дадем" е инфантилен артефакт на комунистическата диктатура, когато някой "умник" (ТЖ) беше решил "да даде" и направи онова безумие Кремиковци, дето няма печеливш период за цялото си съществуване.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  36. 36 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ian Smith":

    ++++++++++++
    "Елементарно, Уотсън!"
    ..... Ако имахме един завод за автомобили, произвеждащ /сглобяващ/ , примерно 25,000 автомобила годишно през 2012 г.
    и вследствие на кризата, компанията беше принудена да го затвори... Щеше да го сполети съдбата на ВМЗ Сопот!!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  37. 37 Профил на pruch
    pruch
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#35] от "misho73":

    Първо трябва да признаем че сме нация дебили, след това да го поправим и чак тогава да вменяваме задължения на "държавата"

    ++++++++++++++++

    Алеко би се подписал на това.

    Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
  38. 38 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#27] от "dark'star":

    Ясно на целия форум, че гледаш с едно око, защото другото ти е генетично ориентирано на североизток!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  39. 39 Профил на zzzzz
    zzzzz
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ian Smith":
    В Белгия доскоро правеха Волво, сега не знам, но въпреки това списъкът ти е сериозен.

  40. 40 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#35] от "misho73":

    айде още един професор...
    естествено че ще налива субсидии, я ми кажи къде няма субсидии;
    естествено че като дойде криза, има ... криза свиване...
    нали е капитализъм, не е социализъм...

    ти виждал ли си Платежен баланс на БНБ, има една таблица на вноса по стокови групи, Глава 87 е "Автомобили и превозни средства", виж за какви суми става дума... и туй всяка година;

    къде има голяма инвестиция дето държавата да не поеме задължения, или ти си от тези дето вярват, че всичко е "пазар";
    като ми пишеш за комунизъм - нали бай Тошо изгони Рено, та отидаха в Румъния, и какъв е резултата купувахме москвичи, щото друго нямашем
    нали луканов изгони ровър като искаха да идват в началото на 90-те, ама той комунист, а ти антикомунист;
    туй със субсидиите и загубите си го приказвай в клуба на пазарния фундаменталист / с какво ни разбиха селското стопанство бе, приятел, със субсидии, ний щото сме много пазарни затуй им дъвчем субсидираните домати и картофи/ ако беше толкоз зле, нямаше само Норвегия, Швейцария и ... България да не произвеждат автомобили в Европа...
    пак ти казвам - гледай Платежния баланс и мисли, що само ний сме "най-умните"...

  41. 41 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#32] от "samarianin":

    Можеш ли да кажеш написаното от теб в 3-4 къси изречения Щото нищо не разбрах от този ти коментар.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  42. 42 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ian Smith":

    Произвеждай нещо друго, като си такъв икономически гений
    Автомобилите са един от най-комплексните продукти на пазара в момента има технологии от почти всяка област вътре.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  43. 43 Профил на veniaminov_1985.
    veniaminov_1985.
    Рейтинг: 8 Неутрално

    http://rq85.wordpress.com/автомобилостроене/примерът от ловеч.
    пичове вижте този блог адрес и ще видите къде в европа има производство...

  44. 44 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#41] от "Мойше! Толкоз!!!":

    не...
    това е пределната ми яснота

    инак виж линка на пича он мнение 43

  45. 45 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 848 Неутрално

    при положение, че България е разположена близо до Турция, Словакия и Румъния, които произвеждат милиони автомобили годишно, и като добавим ниските заплати и данъци в България, би трябвало производството на авточасти да се развива още по-бързо, особено в градовете по река Дунав.

    Истината ни прави свободни.
  46. 46 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    Много добра новина, най-после де похваля Дневник че отбелязват и позитивните новини в България!

    Дано да се подкрепят и иновациите на местни компании и клъстъри - имаме такива за разработка на батерии, електромобили, електрокари, и др. http://www.emic-bg.org/

    Не знам какво стана с проекта до Видин за автоклъстъра там?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  47. 47 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Само в Русе сме сигурно над 1500 човека в три фирми работещи за автомобилната индустрия, така че на авторите на Бялата книга да си прегледат данните.

  48. 48 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Но още по-голяма индустрия от тази за авточасти е медийната индустрия, която описва всяко кихване и почесване на инвеститорите в тези заводи. А като теглим чертата, става въпрос за 2 броя на година. Но като почнеш с инвеститорът дойде, запозна се, разгледа, срещна се, отпътува си, отправил е запитване, пак дойде, забелязали са го еди къде си, адвокат му е еди кой си, пуснал е вече обяви в джобс. бг, първа копка, кота било, акт 15, акт 16....И то от всеки завод става материал за цял алманах, като този на "Атлас Финанс" АД

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  49. 49 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#10] от "samarianin":
    А я ти си събери умността и ми кажи, какъв автомобил ще правиш за 7 милиона пазар (с бебетата и мъртвите души за изборите) дето е от най-бедните в ЕС? А автомобили от резервни части бяха онези 2000 Rover Maestro във Варна. Оползотвориха частите, понадуха акциите, местните политици се снимаха пред "новите работни места" и ...който от където е дошъл.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  50. 50 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#49] от "gost22":

    ех... мъжки, винаги е хубаво да си общувам със знатоки като теб...

    намесих се в темата, щото един умен като теб участник каза, че
    [quote#6:"Ian Smith"]производството на автомобили у нас е пълна глупост. [/quote]

    призовах да се види Платежния баланс на БНБ
    [quote#40:"samarianin"]таблица на вноса по стокови групи, Глава 87 е "Автомобили и превозни средства",[/quote]

    ти като прочел всички мнения - явно този довод не те е убедил...
    разбрахме че само в няколко държави коли не се произвеждат, което според умните е голяма умност, а според мен дето не съм толкоз умен е глупост...

    сега ти ми праскаш някакъв довод - който ме оставя безсловесен...
    "как 7 милионна държава може да произвежда автомобили?!"
    ами виж сега - 2 милионна Словения за 2013 е произвела 89,395
    значи не е до големината на пазара...

    ама сме били бедни...
    разликата ни в доходите с Румъния е 7000 към 8000 $ /приблизително/ не е чак толкоз много...
    ама ние им купуваме Дачиите, а не те нашите нИща...
    това не е като петрола, дето те го имат, а ний го нямаме, туй е до решение и политика...

    това какви са ни политиците е ясно, не това е темата за която стана спора, май не си забелязал; като чета мненията тук ми става повече от ясно, че умната маст от популацията е като елитО, даже с малко самочувствие прим, и ни пази от фаталната грешка да са загробим със сглобяването на някакви си автомобили... трябва наистина да сме много умни за да сме преценили, че не си заслужава това, а всички други, трябва да са много тъпи, да се скъсват да "субсидират" производство, дето ние да купуваме, като хитриците на европа...

    поздрави

  51. 51 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ian Smith":

    в белгия форд, в холандия волво, мицубиши и ДАФ. В австрия магна-щайер прави автомобили за БМВ, мерцедес.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  52. 52 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Две много важни неща - в Русе фирмите за производство на авточасти са сериозни и като капацитет, и като потенциал. Не знам как точно определеиха автоклъстер или както там му казват, но определено е редно да се спомене и Русе в групичката София- Пловдив, колкото и да е неприятно на столичани, че в провинцията се случват такива неща...

    Другото важно - предишният шеф на Агенцията за инвестиции се оказа златна находка, такива хора трябва да се търсят, а не "квалифицирани" в Москва другари, защото се вижда кой колко струва, а резултатите от кадърно свършената работа се изразяват в работа и нелоши заплати за изключително много хора!

  53. 53 Профил на btl56358577
    btl56358577
    Рейтинг: 367 Весело

    20000 РАБОТНИ МЕСТА в развит сектор
    това е страхотна новина, но защо поражда толкова негативни
    коментари и оценки
    сглобяването е около 10% останалото е производство на части
    това е бъдеще а не възстановяването на ХИМКО и КРЕМИКОВЦИ
    за съжаление сегашното правителство е наи-идеологическото от
    Т.Живков насам,дори конгреси си правят в БОРОВЕЦ и приемат планове за РЕИДУСТРИАЛИЗАЦИЯ,а отзад прозира РЕВАНШИЗЪМ

  54. 54 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Весело

    До коментар [#50] от "samarianin":
    Ми отваряй завод в България, прави автомобили и печели. Щом според теб има достатъчно хора с достатъчно пари на вътрешният пазар, действай. Ние тъпите така или иначе няма да ти пречим...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  55. 55 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#54] от "gost22":

    [quote#54:"gost22"]Ние тъпите така или иначе няма да ти пречим...[/quote]

    хахахаха, мерси, това е добро начало...

  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Весело

    До коментар [#55] от "samarianin":
    ...и няма да ти помагаме с по 10 000 държавна подкрепа на работно място от парите ни от данъците дето внасяме в бюджета...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 489 Весело


    До коментар [#56] от "gost22":

    ок...
    а идвало ли ти е на акъла да изчислиш - с колко помагаш на западните здравни системи с безплатното висше медицинско образование ( платено с парите ни от данъци ), чрез стотиците български лекари които работят в тях...
    или пък за всеки млад специалист, който е получил образованието си у нас - и потеглил към терминал 1 или 2...
    въпроса със "парите от бюджета" и субсидиите е много по-сложен отколкото изглежда, но това е дълга тема...

    бъди здрав

  58. 58 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#57] от "samarianin":
    По-евтино ми е, отколкото да внасям такива специалисти. Отделно, че тези дето все пак остават са истински лекари, а не вносни некадърници с диплома "про ориенте".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1892 Весело

    [quote#57:"samarianin"]въпроса със "парите от бюджета" и субсидиите е много по-сложен отколкото изглежда, но това е дълга тема... [/quote]
    Не е дълга. Един останал специалист е много по-полезен от двайсетина субсидирани работни места в някое производство. За справка проследи какво носят сега работните места от завода на НОКИЯ в Румъния. То, дори и да избяга специалиста, поне връща пари към старите си роднини, което също е вид "връщане на инвестицията".
    Абе икономиката си е наука от ранга на топлотехниката, а не е начална аритметика както си мислят повечето хора.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK