Европейски проект в помощ на малките фирми може да се удължи с 1 г.

Европейски проект в помощ на малките фирми може да се удължи с 1 г.

© Юлия Лазарова



Изпълнителната агенция за малките и средни предприятия (ИАНМСП) е поискала от управляващия орган на оперативна програма "Конкурентоспособност" удължаване на срока на проекта "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия" с една година. Очаква се до края на тази седмица да има отговор от управляващия орган, каза Милена Христова - главен секретар на агенцията, цитирана от БТА.


По проекта се работи от 2010 г. и той е на стойност 27 млн. лева, като към момента са реализирани икономии от около 8 млн. лева. С тази сума се очаква да бъдат финансирани дейностите по проекта до април 2015 г. , като за международни изложения са предвидени около 6 млн. лева.


Сред дейностите в подкрепа на експорта на българските предприятия е обучение на представители на малките и средните предприятия, участие в международни изложения и панаири, търговски мисии и бизнес форуми в и извън страна с логистична и финансова подкрепа от агенцията. По проекта е създаден и Национален експортен портал.




80 на сто от фирмите, възползвали се от проекта, отчитат ползи от участието си в промоционалните прояви, под формата на увеличение на поръчките поне в едно от три направления - нов чуждестранен пазар, наличен чужд пазар или български пазар.


Данните са от анкета, възложена от агенцията на Института за икономическа политика, сред близо 1000 фирми, участвали в първите две проектни години в международни панаири, специализирани изложби и търговски мисии. 28.5 на сто от анкетираните посочват сред ползите от проекта, че са разкрили
нови работни места, а 66.9 на сто, че са реализирали износ след участието си в подобни форуми.
Най-голяма активност в рамките на проекта проявяват фирмите от секторите хранителни продукти и напитки, следвани от парфюмерия и козметика, на трето място са мебелна промишленост и дървообработващи компании.


От агенцията съобщиха, че през следващия програмен период отново ще има подобен проект, като допълниха, че все още няма информация какви средства ще бъдат отделени. Водени са разговори
за нови възможности за финансиране на фирмите чрез ваучерна схема за участие в изложения извън страната, където агенцията не прави организация. Идеята е компаниите да получават ваучери на
определена стойност, а после разходите им да бъдат поети.


Ваучерната схема може да се приложи и за обучение, както и за насърчаване на предприемачеството, обясниха от агенцията.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK