Търсенето на камиони и автобуси в страните от ЕС расте за седми пореден месец

Търсенето на камиони и автобуси в страните от ЕС расте за седми пореден месец

© Дневник



Продажбите на нови товарни автомобили и автобуси в страните от ЕС бележат ръст от 9.8% до 443 038 бройки за първите три месеца на годината, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). Доставените през март камиони и рейсове са 185 520, което е с 11.1 на сто по-добър показател от същия период на миналата година. Като цяло търсенето расте за седми пореден месец, което може да се приеме като знак за възстановяването на икономиката на страните от ЕС.


От големите пазари най-сериозен ръст за тримесечието има в Испания (+39.0 %), Италия (+14.1%), Германия (+10.5%) и Великобритания. Единствено във Франция има спад от 0.6%.


В статистиката България присъства единствено с превозните средства с обща маса до 3.5 тона. За разлика от един от най-високите ръстове в Европа при леките коли, тук спадът е с 4.1% за март и с над една четвърт за тримесечието, за което има едва 918 сделки.




Като цяло най-леките товарни автомобили имат с 10.6% по-висок резултат от периода януари-март 2013 г. Продадените 369 311 превозни средства формират и най-голяма част от общите сделки.


При камионите от най-тежката гама, използвани в строителството и международния транспорт, ръстът е 11.9% за тримесечието (52 278 продажби). Товарните автомобили от средната категория (над 3.5 тона обща маса) са намерили с 6.7% повече купувачи за периода януари-март, като сделките са общо 66 477.


Най-символично - само с 0.3% расте пазарът на автобуси, като за тримесечието сделките са 7250. Спад на търсенето се забелязва в Италия (-2.4%), Великобритания (-5.1%) и Испания (-13.7%). В Германия сделките са се повишили с 10.7 на сто, а във Франция с 8.7%.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Това означава че се търсят работни превозни средства,които носят приходи.А не леки коли които по принцип са разходи.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK