Мост над Дунав между Свищов и Зимнич обсъждат бизнес и общини

Мост над Дунав между Свищов и Зимнич обсъждат бизнес и общини

© Надежда Чипева, Капитал



Възможностите за изграждане на Дунав мост между Свищов и Зимнич са били обсъждани по време на провелата се в Свищов Международна конференция "Регионалните сътрудничества на дунавските местни власти", Това каза Станислав Благов, кмет на крайдунавската община, цитиран от агенция "Фокус".


На срещата са присъствали представители на Панонската бизнес организация, представители на Австрийското посолство, както и на област Телеорман в Румъния и на община Зимнич. Гост на конференцията е бил и председателят на Института за Дунавския регион и Централна Европа и бивш вицеканцлер на Австрия Ерхард Бузек.


Станислав Благов припомни, че той е една от основните фигури, спомогнали за изграждането на Дунав мост между Видин и Калафат.




По време на конференцията Бузек е заявил, че не фериботите, които съществуват в момента, свързват народите, а мостове трябват за тази голяма граница.


"Ние очертахме необходимостта от мост между Свищов и Зимнич като се опитваме да привлечем инвеститори не само от централните власти и от регионите от двете страни на реката, а и да търсим възможност за публично-частно партниране, за възможности, които се дават и от частния бизнес. Разговаряхме за координиране на икономическия потенциал в двата региона", посочи Станислав Благов.


По думите му от организацията "CREAM Europa" са проявили интерес към изграждането на мост между Свищов и Зимнич.


"Така че интересът за изграждането на мостове съществува. Ние трябва институционално да съумеем да го обосновем и да обединим усилия с всички власти в двете страни. Изобщо не е истина това, че не съществува реален бизнес или инвестиционен интерес за изграждане на мостове", коментира Благов.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 699 Весело

    Станислав Благов припомни, че той е една от основните фигури, спомогнали за изграждането на Дунав мост между Видин и Калафат.

    Лелееееееееее, бат Бойко как ще го нашамари

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  2. 2 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ох , това добре.
    Отварянето на границите .
    Ама къде сме ние , като на видинския пазар румънците ни продават по - евтини чушки?

    Ние какво ще им изнасяме - безработни роми ли?

  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    [quote#2:"rorikabc"]Ние какво ще им изнасяме - безработни роми ли?[/quote]
    Виж са!
    Роми няма да можем да им изнасяме, защото на румънския пазар търсенето им е нищожно и търговията няма да е изгодна.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Само един поглед на картата и всеки ще се убеди колко би бил безсмислен строежът на мост при Свищов.

  5. 5 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#4] от "Yard":
    Безмислен не ,но нерентабилен може би ще е.

    Бля Бля Бля
  6. 6 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Хм, разстоянието между Свищов и Русе е около 82 км., което се изминава за около 1 час и 10 минути. Този мост има смисъл, ако мостът при Русе се махне-между другото той е материално остарял...

    Тази идея май идва в подкрепа на Белене... тъй като в свищовския регион наоколо не виждам друга значителна възможност за правене на икономика.

  7. 7 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Според мен, всеки мост над Дунав има смисъл. Погледнете, нагоре по реката колко много мостове има. А над Рейн - мост до мост.

    Е, вижда се, къде са развитите държави - там където се изграждат мостове, тунели и пътища.

  8. 8 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#6] от "shilliew":

    Пътя е ужасен ,ако трябва да замества Дунав мост 1 ,нали се сещаш ,че трафика ще се увеличи многократно .

    Бля Бля Бля
  9. 9 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Колкото повече мостове между двете страни толкова по-добре, за населението в региона от двете страни на реката!

  10. 10 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    [quote#7:"irons"]Погледнете, нагоре по реката колко много мостове има. А над Рейн - мост до мост. [/quote]
    В България за момента има смисъл да има мостове при Русе и при Видин, където минават пан-Европейските коридори от Гърция и Турция за Централна и Източна Европа.

    Също е смешно да се сравняват мостовете на Рейн в Холандия и западната част на Германия, където живеят десетки милиони хора, със Свищов и Зимнич.

  11. 11 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#8] от "bitsiani":

    Да, това имах предвид. Да се построи мост "Свищов", който временно да замести мост "Русе". Не съм казал, че няма нужда от Дунав мост 1, там трябва нов. Също така и мост "Оряхово" и мост "Силистра". Този Дунав мост 2 - "Видин", отдавна трябваше да го има. Така местната икономика при тези региони ще процъфти.

    Коментарът ми за Белене беше в смисъл, че някои ще ревнат, видите ли, имало смисъл от АЕЦ Белене (с руски реактори). Точно от това се притеснявам. И накрая, всички мостове да бъдат построявани по съответния ред, а не със съмнителни участия на строителната мафия...

  12. 12 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#8] от "bitsiani":

    За кой точно път говориш? Защото този от Полски Тръмбеж го асфалтираха миналата година! Този от Ценово през Нов град и той е асфалтиран от разклона до Нов град. На излизане от Ценово пък се ремонтира в момента! Та за кой точно път говориш?

  13. 13 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#3:"Храбър"]Виж са!
    Роми няма да можем да им изнасяме, защото на румънския пазар търсенето им е нищожно и търговията няма да е изгодна. [/quote]

    Виж ся.
    Прозирам свободно движения на хора , стоки , .. Юг - запад , - Юг - Север. .
    Поне така го бяха замислили западняците преди патакламата в Украйна.
    Щом като ще оправят и железния път за 300 млн Видин - София.Щото 2/3 от него се влачи още в 20- ти век

  14. 14 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#10] от "Yard":

    Как тогава Германия има високо развита икономика за последните два века, при положение че те се обединиха в една държава чак през 1871 и имаха на два пъти разсипана държава?

  15. 15 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Никопол-Търно Мъгуреле сякаш е по-удачно решение.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  16. 16 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 264 Неутрално

    То хубаво да има мостове,ама като погледнем картата на България е логично да си зададете въпроса какво точно ще свързва един мост за 500млн.като няма пътища за автомобили и камиони да стигнат до този мост.

  17. 17 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Връзката е Солунската митница - Западна Европа

    Новините- Тръгват влаковете София - Солун , Видин - Калафат.
    Тези трасета си ги има , само трябва да станат по-бързи.

  18. 18 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    [quote#15:"СДС"]Никопол-Търно Мъгуреле сякаш е по-удачно решение.[/quote]И аз така мисля. Ако ще се строи 3-и мост е по-добре да е някъде по средата между двата съществуващи. Никопол е много по-близко до средата. Освен това, третия мост би трябвало да поеме трафика от Западна България, Македония и Гърция към Русия и Украина който сега се налага да минава край Русе. След Плевен има удобна отбивка от Е-83 към Никопол докато за Свищов ако пътува от Запад човек трябва да отиде на изток до Бяла и после да се връща леко на (северо-)запад. Ненужен зигзаг.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  19. 19 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#14] от "shilliew":

    Това какво общо има с каквото аз казвам?
    Дали в Германия биха направили голям и скъп мост между два малки града, при положение, че такъв има на 80км от тях? Не мисля. Но пък мисля, че точно затова имат развита високо икономика, защото насочват ресурсите си към по-практични проекти.

  20. 20 Профил на comment
    comment
    Рейтинг: 15 Весело

    [quote#18:"Николай Николов"]докато за Свищов ако пътува от Запад човек трябва да отиде на изток до Бяла и после да се връща леко на (северо-)запад. Ненужен зигзаг.[/quote]

    Къде чак Бяла? Има отбивка за Свищов в с. Българене.

  21. 21 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    Всяко село и град по Дунав с мост!

    klimentm
  22. 22 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#19] от "Yard":

    Всеки голям град в началото е било малко селище, който се е развил благодарение на икономичен растеж, заедно с умело решение за образование на местните деца, което води до увеличаване на населението и привлича други хора, търсещи работа, възможности за бизнес. Как мислите, са възникнали градовете в Америка? Просто посочвам общ пример как една държава да има много "сърца", а не всичко да е концентрирано на едно място, а останалото на местни феодали.

  23. 23 Профил на azzzy
    azzzy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Първо да пуснат ферибот Тутракан - Олтеница. Това е най-прекият път до Букурещ, а и районът от нашата страна на границата ще живне.

  24. 24 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#22] от "shilliew":

    При държава с икономика като България строежът на трети мост на Дунав на това място е нелогичен, защото няма да си "избие" парите, както се казва. Такъв мост едва ли ще отклони транспортния поток през моста на Русе, най-много жителите на Свищов да ходят да пазаруват по-евтино в Зимнич, или пък обратното за стоките, които са по-евтини в Свищов. Но това според мен не е достатъчно за да даде България стотици милиони за такъв мост.

  25. 25 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#6] от "shilliew":

    и кво ще помага моста на АЕЦ? ще изнасят ток по него?

    Birds of a feather flock together.
  26. 26 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#24] от "Yard":

    ти пък кой си та се изказа като последна инстанция по въпроса?

    Birds of a feather flock together.
  27. 27 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#26] от "rldkfl":

    Разсъждавам бе, гражданино. Имам и доводи, ти имаш ли?

  28. 28 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    [quote#20:"comment"]Има отбивка за Свищов в с. Българене.[/quote]Така е, макар, че пътя е от по-нисък клас. По принцип няма проблем и от там да минава трафика, но според мен колкото по-рано пътуващите от (юго)запад към Румъния/Русия/Украина отбият от Е83, толкова по-добре. Така би се облегчил трафика по Е83. Като гледам Хемус още дълго време няма да я има, но поне трафикът между Плевен и Бяла може да се оптимизира.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  29. 29 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    [quote#24:"Yard"]Такъв мост едва ли ще отклони транспортния поток през моста на Русе, най-много жителите на Свищов да ходят да пазаруват по-евтино в Зимнич[/quote]Трети мост е необходим - въпросът е дали Свищов или, да речем, Никопол е по-добрата локация. Има силен трафик от Западна България и Гърция към Румъния/Украина/Русия и обратно, който сега минава през Русе наред с трафика от/за Турция. Ако се построи трети мост между двата съществуващи западно-българския и гръцкия трафик ще могат да минат по него и така ще избегнат задръстванията край Русе. Това би облегчило и трафика край Русе.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  30. 30 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Инвестиции в нов мост над Дунав? Защо не.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  31. 31 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#20] от "comment":

    Е този точно път е разбит и с доста големи дупки

  32. 32 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#17] от "rorikabc":

    За да имаме бързи влакове трябва и нови железни пътища.Ако се спрат сегашните и се започне генерална реконструкция това означава милиони лева загуба за икономиката защото нямаме нито един релсов път като хората.Пътища се правят и се поддържат а при нас поддръжката е катастрофална прави се само когато има проблеми а не когато е срока за подмяна на траверси и релси и укрепване на трасетата.Виждаме колко зачестиха проблемите през последните двадесет години с железниците защото само се краде а не се строи.Трябва часни фирми да се заемат с тях а не държавата,навсякъде по света поддръжката е от частни фирми и ако има инцидент то те отнасят калая че не са си свършили работата а не като при нас всеки да си прехвърля топката а парите да ги няма и виновни също.

  33. 33 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Има нужда от поне още 2,3 моста и със сигурност ще се построят в бьдеще и дано не е много далеч бъдещето,защото трасето към Русе трябва да се облекчи.
    Струва ми се,че трябва да се започне с мост при Силистра,за да облекчим приема на румънци,руснаци,украинци към морето.

  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Първо трябва да се направи мост при Силистра, след това при Свищов или Никопол...! Но независимо от това, къде се направи по-напред, не трябва да се допуска грешката от моста при Видин, т.е. липсата на добър достъп до самия мост! Така или иначе, мост не се прави сам за себе си, достъпа до него гарантира и по-добрата натовареност!

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#34] от "tww09306483":

    Така е - защо да изпускаме този трафик още на Свищов, като може да мине през цяла северна България до Силистра и от там на Север към Русия и Украйна? РомЪнците защо се натискаха да прекарват всичкият трафик чак към Русе, за да минава през Букурещ и бавеха Дунав Мост 2 толкова години.

    В крайна сметка, ако се мисли в перспектива, търговските потоци не са само от югоизток към северозапад, а и на север и североизток. Свиленград - Силистра е важен маршрут.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK