Синдикатите се опълчиха срещу нови съкращения в БДЖ

Синдикатите се опълчиха срещу нови съкращения в БДЖ

© Надежда Чипева, Капитал



Транспортните звена на двете синдикални организации у нас - КНСБ и КТ "Подкрепа" - разпратиха днес до институциите и медиите декларация, в която настояват да се прекратят съкращенията на служители в държавните железници. Това според тях е грубо нарушение на колективните трудови договори и изобщо на договореностите между социалните партньори.


"Не е нормално близо месец след подписването на колективните трудови договори да се предприемат действия за съкращаване на 700 служители от системата на БДЖ, както се тиражира в медиите. Това води до разрушаване на доверието и до ескалация на социалното напражение", пише в съобщението. Освен това според синдикатите в момента "тази оптимизация е абсолютно необоснована и не се налага от никакви жизнено важни за БДЖ причини". 


В декларацията се посочва още и недоволство от това, че синдикалните организации "като социални партньори за пореден път научават информация за намеренията за драстични промени в структурата на българската железница единствено и само чрез средствата за масово осведомяване", а не лично от министерството.  


Документът е адресиран до министъра на транспорта, инфорамционните технологии и съобщенията Данаил Папазов, също и до изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, управителя на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД и до управителя на "БДЖ – Товарни превози" ЕООД. Подписан е от инж. Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България – КНСБ и Розен Зарков – председател на ФТР "Подкрепа", и инж. Зоринчо Йорданов – председател на НЖС "Подкрепа".

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    А пари за заплати от къде бе....? И не се казва съкращаване на работници, а оздравително съкращаване на разходите....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  2. 2 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Синдикатите са едни от най-големите виновници са окаяното състояние в което се намира БДЖ.Но на тях не им пука,важното е да няма съкращения,въпреки че БДЖ потъва все повече.Затова заслужават държавата да остави БДЖ да фалира и съкращенията да не са 700,а всички работещи.

  3. 3 Профил на blader
    blader
    Рейтинг: 418 Неутрално

    ми тогава да се затвори...

    They didn't know it was impossible so they did it...
  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Вместо да защитават работниците ,че защитават чиновниците.Ако се съкратят 50% от лемурите ,ще има по-добри заплати за железничарите

  5. 5 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Затваряй!

    Враг на модератори и други комунистически привърженици!
  6. 6 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 516 Весело

    Фалитът на БДЖ въобще не жижнено важна причина, тя просто не застрашава далаверката на синдикатите, а че компанията е фалирала, е*и и ... Държавата пск щре даде пари и далаверата ще продължи.
    Няма как да оставят електората бе безплатен превоз

  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1276 Неутрално
  8. 8 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 668 Гневно

    Хрантутниците пак зареваха! Даже и 700 души са малко за съкращаване. Железниците трябва да се приватизират, субсидията в размер на 170 млн. лв. годишно да се пренасочи към строителство на скоростни ж.п. линии, и железопътния транспорт да конкурира успешно автомобилния, Това е и икономически и екологично и социално обосновано. Всичко друго е пилеене на средства.

  9. 9 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 978 Неутрално

    синдикатите гък не продумаха по време на предната тройна коалиция и разхищенията на тогавашния министър мутафчиев (златните вагони, закупени десетки пъти по-скъпо и също мотрисите сименс).

  10. 10 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    "...КНСБ и КТ "Подкрепа" - разпратиха днес до институциите и медиите декларация, в която настояват да се прекратят съкращенията на служители в държавните железници..."

    ...щото, иначе, квооо...???

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  11. 11 Профил на Андрейко
    Андрейко
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Щом не искат съкращения - ЛИКВИДАЦИЯ!!!

    Sileto et spera!
  12. 12 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Приватизация му е майката!

  13. 13 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Някой знае ли сумарно колко са дълговете на БДЖ + НЕК + ТЕЦ София ?

    Простщината победи с ИПОН
  14. 14 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Не е толкова трагично положението ако се съкратят 700 души.Много по-трагично ще стане,ако не се съкратят.А колективните трудови договори са камък на шията на всяко държавно предприятие.Такива не бива да се подписват от принципалът безусловно.

  15. 15 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "...Освен това според синдикатите в момента "тази оптимизация е абсолютно необоснована и не се налага от никакви жизнено важни за БДЖ причини". .."
    ?????!!!
    Тия съвсем са изпушили??Тя компанията е пред пълен блокаж и фалит,нямало било жизнено важни причини??

  16. 16 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3520 Неутрално

    Оптимизация на административния персонал е една от набелязаните мерки, с които шефовете на БДЖ ще се стремят да убедят кредиторите, че „Холдинг БДЖ“ полага усилия за намаляване на разходите на Общото събрание на кредиторите през м. юни.
    Защото те, кредиторите, са в правото си да вземат решение да поискат фалит на Бдж, нали. Този факт, обаче, не е в полезрението на синдикалистите-търтеи.
    Подкрепям мнението на vjacho за вредата от колективните тр.договори. Такива може да се изготвят, но - разумно, без извиване ръцете на работодателя.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  17. 17 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ами като няма кадърно управление как искат да имат приходи. В този случай заставам за съкращения, ама трябва да се почне от шефовете и началниците. На БДЖ проблема е, че няма приходи, а това, че няма приходи се дължи на множество фактори като:
    - безразборно източване (разпродаване на ДМА, точене на евтина навта и др.) продължило почти две десетилетия
    - уникално занижено ниво на обслужване - с влак пътуват само тези, които нямат пари за автобус
    - уникално лоша поддръжка на всички влакове и гари - последния пък като се качих на влак се сещам, че ми напомняше за химическа тоалетна
    И много други такива. Така, че проблема е комплексен и изисква много силна воля от страна на управляващите на железниците. Трябва да има предварителна стратегия относно това как ще се развива БДЖ. Да си се направи план как мислят да подобрят условията... Ако трябва и за Европари ще кандидатсват. Има начини, ама няма желание - най-лесно съкращения!

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    Интересна е разликата между поведението на западноевропейските и на българските синдикати в подобни ситуации. Щом няма работа, първите ще предпочетат да си извоюват обезщетения и повече да не се занимават, вместо да кибичат в затъваща фирма и да искат работници там, където няма работа за вършене.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Досега СиндиКалните лидери не са спрели нито едно съкращение и сега ще е така.

  20. 20 Профил на Да, ама не
    Да, ама не
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това вече е нахалство. Благодарение на синдикатите, почти нито едно държавно предприятие не е реформирано, вместо да скачат сега, да бяха скачали когато най-големите предприятия отидоха в неясни ръце по времето на синия циганин.

  21. 21 Профил на earthian
    earthian
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "hodounski":
    ++++
    Само им вижте лъскавите служебни автомобили на паркинга на главно управление Холдинг БДЖ откъм Славянска в двора на гърба на ул. Иван Вазов 3.... и си мислете за какви административни разходи става дума! Като тези возила си ги ползват като лични автомобили....

  22. 22 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8607 Неутрално

    реформа трябва да се направи, и да започнат от раздулата се администрация .

  23. 23 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Зоринчо, мама, защо тъй?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  24. 24 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Затваряй!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  25. 25 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    "Това води до разрушаване на доверието и до ескалация на социалното напражение"

    'Баси кухите клишета! След като и Орешарски опря до съкращения, тези херпеси от синдикатите трябва да вдянат, че не остана място за популизъм. Могат само да го накривят на Трендафил Акациев...

    I Want To Believe
  26. 26 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Бе, тия синдикат все се опълчват срещу решения на правителството, на едрия бизнес и кого ли не, и все става каквото са решили големите! Никога не става както искат наетите!

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK