БДЖ води преговори за директна линия от София до Будапеща

БДЖ води преговори за директна линия от София до Будапеща

© Цветелина Николаева



БДЖ води преговори с румънските и унгарските железници за отварянето на директна жп линия от София за Будапеща през мост "Нова Европа". Това обяви Антон Гинев, заместник-министър на транспорта, цитиран от агенция "Фокус".


"Очакванията ни са международният влак по този маршрут да бъде включен в графика за движение за 2014 г./2015 г. Така ще възстановим връзката с Централна и Западна Европа. В БДЖ вече има постъпили няколко искания за превоз на товари и по тази тема също текат разговори", обясни Гинев.


Железопътната линия Видин - София е разположенa по протежение на оста Атина - София - Будапеща - Виена - Прага - Нюрнберг/Дрезден, Общоевропейски транспортен коридор IV и Товарен железопътен коридор Orient.




Изграждането на моста "Нова Европа", по-известен като Дунав мост 2, е предпоставка за увеличение на железопътния трафик. За да посрещнем прогнозния трафик, е необходимо да предприемем стъпки за модернизация на железопътната линия Видин - София, което означава да постигнем по-високи скорости и да отговорим на изискванията за извършване на товарни превози, посочва заместник-министърът.


В инвестиционния проект, по който работи Национална компания "Железопътна инфраструктура" "Модернизация на железопътната линия Видин - София", финансиран по ОП "Транспорт" е заложено изцяло ново изграждане на почти цялата част от настоящата железопътна линия.


Целта е след завършването на цялата линия да предложим железопътна услуга с високо качество на българските и чуждестранните пътници и осигуряване на вътрешния и международния товарен жп трафик. Реализацията на този проект ще допринесе за намаляване времето за пътуване с влак и естествено за увеличаване конкурентоспособността на железопътния транспорт, посочва Гинев.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 524 Неутрално
  2. 2 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 810 Любопитно

    Гащи няма гайда иска....

    С какво ще карат до там? С велосипеди ли?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1412 Весело

    "амаляване времето за пътуване с влак "Как беше София-Варна 10-12 часа нещо такова ми се върти София-Будапеща 48 часа
    Има и един-два работещи парни локомотиви може и тях да ползват

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 623 Любопитно

    И колко дена ще се пътува до Будапеща? Железопътния транспорт е много хубаво нещо,но не и в българският вариант в който БДЖ са застинали някъде в началото на 20 век!

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Аз съм пътувал с влак до Будапеща. Не беше зле. Спиш по цял ден, не е като в раздрънкан автобус. А полети няма, и уиз и българия еър ги спряха. Два пъти съм ходил с кола. На отиване се търпо, но ако се връщаш на следващия ден си е доста кофти преживане.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Супер! Стискам палци наистина да се реализира до 2015.

    Моралът не е порок!
  7. 7 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Ако БДЖ смята че е рентабилно да го прави. Нека после да ре-инвестират парите от доходите в модернизация на влаковия парк и нещата ще тръгнат леко по леко.

  8. 8 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Те нямат пари да изплатят заплатите, а се заканват да строят нова линия.
    Фантазиите са добро нещо. Човек се чувства щастлив и значим.

  9. 9 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Весело

    Заглавия в Дневник:
    Заради дълговете си БДЖ може да започне разпродажбата на влакове
    Кредитори са запорирали централите на БДЖ и на инфраструктурната компания
    БДЖ иска от кредиторите си разсрочване на дълга за 10 г.
    Германска финансова институция е запорирала сметките на БДЖ

  10. 10 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    докато стигне влака и отпуската свършила.

  11. 11 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Със или без тоалетни?

    Предишният началник на БДЖ ми беше обещал нещо, но не го изпълни.

    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2011/04/11/1073251_bdj_ostanali_sa_chetiri_vagona_s_takiva_toaletni_shte/

  12. 12 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    това е много добро решение ,но румънците няма да се съгласят ,щото са егоисти

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Аз досега си мислех,че смелост е:Когато човек страда от стомашно разстройство да пръдне,но БДЖ явно това ниво са го преодолели.

  14. 14 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#1:"vojdek"]Добра новина![/quote]Каква добра новина? Кой ще е този, който ще плати 100 и повече лева да се лашка 2 дена с влак до Будапеща? БДЖ открива поредната губеща линия. Сякаш не са малко загубите до момента.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 810 Неутрално

    С влак от София до Будапеща (през Сърбия) се отива за 12 часа. С влак от Калафат до Будапеща се отива за 15 часа и 23 минути.
    Сърбия и ЕС водят преговори за присъединяване. Присъединяването на Сърбия е по-вероятно от тази фантазирана ЖП линия, която всъщност я има но е само за товари, които не се развалят.

    Тези от БДЖ по-добре да мислят за бързи влакове в България, че е срамота от София до Бургас да се пътува ОСЕМ часа.

  16. 16 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#5:"Позитаник потъна"]Не беше зле. Спиш по цял ден, не е като в раздрънкан автобус. А полети няма, и уиз и българия еър ги спряха.[/quote]Ако има достатъчно пътници е въпрос на време е да се появят. До Белград също нямаше, а сега пак има. А Белград е дори по-малко като разстояние.

    Но ако няма достатъчно пътници за полет, то за влак хептен няма да има.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  17. 17 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 543 Неутрално

    2016 г. София - Будапеща - 42 км/ч макс. - Време на пътуване - Кога дооде!!! И така ще влезем в 31 век направо... Може да го кръстят влак на Осталгията /немска игра на думи/.

    www.soundcloud.com/x2805
  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тя линията няма да се строи от БДЖ. БДЖ биха обслужвали такава линия с влакове, но самото трасе ще се строи от НКЖИ и ще е с европари. Какво по-добро евросъюза да плати за добрата връзка на София с Види, с железница, а и по асфалт? Нищо! Проблемът е после в Румъния, щото там инфраструктурата е зле.
    Във всеки случай минаването през Румъния за товарните превози е за предпочитане. В събота пътувах през Румъния за БГ и от БГ идваха доста тирове, включително полски. Мостът явно е натоварен и въпреки че през Румъния отнема повече време - около 7 часа с кола, ако не се бърза, а през Сърбия са 550км, от които 450 по магистрала, е по-добре. Мен сърбите са ме разкоствали като е пълна колата с багаж. Опитвал съм да минавеам и не през Рьозке, а на малък пункт и там директно изкихах 20 евро (4х5) на 4-ма служители. Затова чинно минавам през Румъния. Евтината винетка (3 евро) + 6 за моста излиза малко по-евтино от минаване през Сърбия. Просто е тегаво през населените места.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Но в събота влезнах в Румъния за 30 секунди. На Калафат ме пуснаха за 1 минута. С тия опашки лятото на Рьозке, в двете посоки, може да се окаже че времето е почти еднакво за пътуване.

  20. 20 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Добра е идеята,но ще има ли какво да се движи по трасето?!

  21. 21 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#18:"alabalko"]самото трасе ще се строи от НКЖИ и ще е с европари. Какво по-добро евросъюза да плати за добрата връзка на София с Види, с железница, а и по асфалт? Нищо! Проблемът е после в Румъния, щото там инфраструктурата е зле. [/quote]Проблемът е, че същите пари може да се използват за по-смислен проект. А такива много - жп линията София-Пловдив е една от тях, пътят Русе - Бяла е друг. Магистрала Хемус (или скоростния път, който да я замести) е трети. Изобщо, 2.5 милиарда са много пари и човек би следвало здраво да помисли какво е КПД-то на отделните проекти. София-Видин със сигурност не е начело в това отношение.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK