Китайските власти ще проверяват чуждите автомобилни марки за антипазарно поведение

Китайските власти ще проверяват чуждите автомобилни марки за антипазарно поведение

© Reuters



Китайските власти имат намерение да проверят дали чуждестранните автомобилни марки не завоюват пазарен дял за сметка на местните производители с антипазарно поведение, съобщи "Файненшъл таймс". Според последните данни на местната асоциация на автомобилните компании местните марки продължават да губят позиции, докато "вносните" продават все повече.


За целта представители на правителството ще имат серия от срещи с китайски производители на коли, които да обяснят какви пречки срещат за лансирането на своята продукция. Всъщност това е част от серия консултации с представители на различни браншове.


Според данните за май на най-големия автомобилен пазар в света са продадени 1.9 млн. нови коли, което е ръст от 8.5%. В същото време за местните производители търсенето се е повишило с едва 5.4 на сто.




Всъщност повечето чужди производители присъстват на китайски пазар чрез автомобили, сглобявани в съвместни производства с местни компании. Според китайското законодателство компания от чужбина може да има производство само в джойнт венчър с китайска държавна фирма, която държи половината акции и има свои представители в ръководството.


Въпреки това властите искат да гарантират пазар и за изцяло китайските производители. Към момента трите най-популярни модела автомобили на пазара в Китай са седаните "Форд Фокус", "Фолксваген Сантана" и "Фолксваген Лавида". За първите пет месеца на годината на тях се дължат 500 000 от всички сделки. В същото време най-популярните китайски марки BYD и Chang’an реализират общо половин милион коли.


Според анализатори успехът на вносните автомобилни марки се дължи на факта, че те имат в портфолиото си модели, които да са подходящи за набиращата сила средна класа в Китай. Освен това "чужденците" откриват представителства в по-малки градове, където често китайските брандове не присъстват.


По реномето на местните марки удрят и появяващите се в моделите им технически проблеми, които не подминаха и най-успешната частна автомобилна компания "Грейт Уол".

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Значи наместо местните да повишат качеството, ще ограничават вносното. Типично по комунистически. Тези сигурно се учат от нас.

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3162 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Фактите показват друго! Първо трябва да набереш голяма мощ,(чрез протекционизъм,например),а после да повишаваш качеството!
    Тези либерални приказки се оказаха поредната голяма измама!
    (А комунизмът е друга история...)

  3. 3 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 659 Неутрално

    [quote#2:"deaf"]Първо трябва да набереш голяма мощ,(чрез протекционизъм,например),[/quote]

    Сигурно Куба, Северна Корея, Венесуела и Русия са най-мощтине икономики.
    Те ви ли омръзна да говорите идиотщини, бе другари комунисти? Защо не прочетете 1 страница икономика да видите какви са последствията от протекционизма?
    Невежи!

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3162 Неутрално

    До коментар [#3] от "lordcris":

    Казах ти,че не говорим за комунистически държави като С.Корея и Куба! (Русия и Венесуела са корумпирани до шията и нагоре,и затова се провалят!)
    Всички икономически свръхсили от Римската империя,Британската,Османската дори,та до САЩ,Западна Европа,(която наложи убийствени мита на американските стоки преди шестдесет (60) години),та и Япония също,са се замогнали отначало с протекционизъм!

  5. 5 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1054 Весело

    Иронията е убийствена.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK