Турско-китайски консорциум имал интерес да строи жп линията Русе - Варна

Турско-китайски консорциум имал интерес да строи жп линията Русе - Варна

© Красимир Юскеселиев



Френска фирма и турско-китайски консорциум проявяват интерес към жп линията Русе - Варна. Това каза в Русе в отговор на журналистически въпрос министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от БТА.


Той обясни, че трасето е определено за приоритетен обект в програмата за следващия програмен период.
По думите му към жп връзката има много сериозен интерес от инвеститори, които са подали вече писма в Министерския съвет. Един от тях била френската фирма "Болоре".


"Тя е заявила с писмо до министър-председателя Пламен Орешарски своя интерес за концесиoниране на пристанищата във Варна и в Русе, а също и за жп линията Русе - Варна. Има интерес и от турско-китайски консорциум, който се интересува от същия пакет", обясни Папазов.




Министърът е в крайдунавския град за среща с румънския си колега Дан Шова. Двамата ще обсъдят и ще набележат мерки за подобряване на плавателния път по река Дунав през лятото и есента, когато водите са ниски и корабоплаването е силно затруднено.


"Това е основната цел на нашата среща. Искаме по-рано да набележим адекватни мерки", обясни министърът и допълни, че най-важната от тях е да се обсъди как да се драгира и в кои участъци по реката да се прави това, както и да се предвидят средства за дейностите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 388 Весело

    Ще си правят конкуренция с катарците, които построиха магистралата Русе - В. Търново...

  2. 2 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 543 Неутрално

    А на бас че е катарски. То към Русе никой друг не "поглежда".

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    В тази корупция тези са големи смелчаци.

  4. 4 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Нещо по принцип не му вярвам много на този министър,но би било много хубаво ако има инвеститори за това да строят нова жп линия и за концесия на пристанища.Като говори с румънския си колега няма да е лошо да се разберат за нови мостове над Дунав с европейски средства,защото определено имаме нужда.

  5. 5 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Само интерес не стига,трябва и работа.......

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  6. 6 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Хората на Орешарски отдавна са на пълен щат,
    в екипа на "Нека говорят"...

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Кви са тия интерисчии чак толкова дето са се загрижили за жп връзката Русе - Варна !!! Ще има търг, който е успЕл да улезе под кожата на власт имеющите ще работи, тва е.

  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2686 Весело
  9. 9 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Стига вече с това Русе-Варна. 750 млн лв ще се хвърлят на вятъра, за да се повиши средната скорост по трасето от 60 км/ч в момента на 80 км/ч. Пари на вятъра !

  10. 10 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Е нали го вкараха в ОП Транспорт, какви са тези глупости за консорциуми и т.н. Или от Брюксел вече казаха, че пари по този проект няма да видим.
    И една поправка - жп линията Варна-Русе никога, ама никога не е била приоритет за пари по кохезионните фондове!

  11. 11 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    А не може ли БЪЛГАРСКА фирма да строи жп линия В ТУРЦИЯ??!!! А???!!! Що за изродщина е турците да шетата из цяла България, а ние да не припарваме там??!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 643 Неутрално

    И кой ще се вози по тази железница?? То в Русе хора не останаха.
    Градът е със затихващи функции и то много отдавна.

  13. 13 Профил на Chi Cho
    Chi Cho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    От скоростен влак Букурещ-Варна има голям смисъл за много хора в източна България, щото има по-евтини полети до Букурещ, отколкото до София. Но тия няма нищо да направят, само си приказват.

    Мразя да мразя!
  14. 14 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Вече на смях ме напушва като чуя изявления от сорта на:еди коя си фирма,консорциум,държава проявяват интерес към еди какво си производство,път,пристанище и т.н.
    Как не им омръзна едни и същи кьор фишеци да ръсят..Разчитат на късата памет и малоумието на избирателите си..

  15. 15 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#1] от "skch":

    Изпреварихте ме с написаното......

  16. 16 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#12] от "naskom44":

    Тук хората не влизат в сметката. Важни са товарните контейнерни превози от Европа през пристанище Русе, до пристанище Варна, а от там до Близкия Изток....

  17. 17 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Абе тая ЖП линия турците не я ли построиха още през 1866?!?
    Какво пак ще строят?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  18. 18 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#17:"Athanatos"]Абе тая ЖП линия турците не я ли построиха още през 1866?!?[/quote]
    Именно. И оттогава така си стои.

  19. 19 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#16] от "miho45":

    че то и по вода става и е по-евтино





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK