Още 12 млн. лв. отиват за Западната дъга на Околовръстното шосе

Първата копка на проекта беше през август 2012 г.

© Красимир Юскеселиев

Първата копка на проекта беше през август 2012 г.



Още 12 млн. лв. ще бъдат налети в изграждането на Западната дъга на Ооколовръстното шосе на София с мотива, че по този начин се допълват пропуски в проекта на трасето. Това се разбира от обявена в края на юни обществена поръчка от Агенция "Пътна инфраструктура", съобщава "Капитал daily". По договор изпълнението на проекта струва 39.85 млн. лв. без ДДС.


Договарянето на дейностите по допълнителната сума ще е без състезание - директно с изпълнителя обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд".


Според текста на обществената поръчка за Западната дъга допълнителните средства се отпускат за два вида дейности – реконструкция и удължаване на водопроводната и канализационната мрежа, както и за изграждане на шумозаглушителни стени. Посочено е, че се изчистват пропуски в проекта, подготвен от Столична община и дарен на АПИ през 2012 г.




Запознати с хода на строителството обясниха, че средствата ще бъдат изразходвани за преместване на централен топлопровод, както и за удължаване на канализационната мрежа и заустване на водите от шосето в нея. Това се налагало заради липсата на канализация в част от кварталите по протежение на пътя.


Възлагането на поръчка без състезание от АПИ обосноваха по обичайния начин - допълнителното строителство не може технически да бъде разделено от предмета на основния договор, без това да доведе до значителни затруднения за възложителя. По сходен начин през последните години бе отпуснато финансиране от бюджета за редица пътни проекти - лот 2 на магистрала "Марица" (16 млн. лв.), частично – за лот 4 от "Тракия" (25 млн. лв.), лот 2 от "Струма" (6 млн. лв.). За допълнително строителство на стойност 5.5 млн. лв. за лот 4 от "Струма" (Сандански – Кулата) бе обявена обществена поръчка, но тя също бе спечелена от изпълнителя на трасето – гръцката компания "Актор".


В тази допълнителна сума не влиза надлезът към квартал Филиповци, който също не е предвиден в първоначалния проект за трасето на общината.


Строежът на дъгата трябва да приключи до края на август, но вече е ясно, че строителството ще се забави пет-шест месеца заради неприключили отчуждителни процедури на прилежащите терени.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 936 Любопитно

    Ех...а имаше обещания за "...генерална промяна".

    Какво се случи: Преоблякъл се Илия,погледнал-пак в тия.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  2. 2 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Пак нескопосано Из4ислено в на4алото за да лапне някой допълнително
    старите курви със стари номера

  3. 3 Профил на cybersas
    cybersas
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Е ся, кво са 12 милки - пари за семки... Направо недоумявам как е възможно това да се случва в страна - членка на ЕС?! 39.8 Струва - Сега още 12?! Ми то това е сериозен процент ве, драги?!

  4. 4 Профил на sssmokie
    sssmokie
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какъв надлез над Филиповци... Има две кръгови в рамките на 500 метра. Правят една отбивка от страната на Филиповци, а който идва от другата, се завърта и толкоз...

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4927 Неутрално

    къде е ОЛАФ ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Не е нормално един такъв проект да се оскъпи с близо 1/3.

  7. 7 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Проектът недооценен с около 30%, поръчка без търг. Явно в АПИ пак са се наредили тато, брато и очинайки.

  8. 8 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Освен ако "Западната дъга" не е псевдоним на Велико Желев, не знам дали парите ще отидат при "Западната дъга"...

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  9. 9 Профил на ivobog
    ivobog
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Добре измислено, евала: "Посочено е, че се изчистват пропуски в проекта, подготвен от Столична община и дарен на АПИ през 2012 г.". Даряваш един проект, а после цицаш сериозно при изпълнението

  10. 10 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 952 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jeremy Irons":


    [quote#6:"Jeremy Irons"]Не е нормално един такъв проект да се оскъпи с близо 1/3.[/quote]

    Че кой е казал, че е нормално. Някъде видя ли написано, прочете ли някъде. Не, никой не твърди, че е нормално, само те осведомяват за увеличението.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  11. 11 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Не знам, доколко сте наясно, но обектът на Трейс в този участък се строи изключително бавно и мърляво, но за сметка на това пък, както се разбира ще струва и по-скъпо.
    Да напомням ли, че тези мърлячи спечелиха пред останалите кандидати именно с по-ниската оферта, а какво стана - и изпълнението некачествено, и парите не ги икономисахме.
    Те поне тези милиони наистина да ги бяха вложили в проекта, а то е повече от ясно, че скоростното им отпускане от отиващото си правителство е една доста смрадлива схема... както винаги.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 602 Любопитно

    Поне анексите се сключват 2 години след началото на договора, което понякога е обосновано и по-изключение. В случая започва да става правило, което е жалко.

    Друго си е старата тройна. При подписването на договора се сключваше и анекс за промяна в цената два до три пъти.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1078 Любопитно

    До коментар [#11] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Тази част от СОП наистина се строи бавно, но за действително мърлява и некачествена работа едва ли може да се говори. Сериозният проблем е оскъпяването, то изглежда неоправдано и рекордно като дял от общата стойност на проекта. По магистралните лотове на "Тракия", "Марица" и "Струма" е достигало до 13%. Тук е 30%.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  14. 14 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И какво направиха двете министерства занимаващи се почти с една и съща дейност - НИщО...

  15. 15 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    http://www.api.bg/index.php/bg/prescentar/novini/v-api-byaha-otvoreni-cenovite-oferti-za-stroitelstvo-na-pt-ii-18-sofijski-okolovrsten-pt--zapadna-dga


    Това са ценовите оферти на различните компании. Забележете колко евтино предложение са направили Трейс в сравнение със СТРАБАГ например, само и само за да спечелят, а сега е приложена обичайната схема за оскъпяване.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK