Прокурор: Срещу повечето рискови кредити в КТБ стоят имена на шофьори, секретарки и охранители

Прокурор: Срещу повечето рискови кредити в КТБ стоят имена на шофьори, секретарки и охранители

© Велко Ангелов



Около 90% от общия кредитен портфейл на КТБ е към фирми на лица, които са свързани с банката във физическия смисъл на думата, а не по закон. Основната част от рисковите кредити са отпуснати на служители на ниски позиции - шофьор, секретарка, архивар, портиер, охранител. Това съобщава в интервю за днешния брой на вестник "24 часа" прокурорът Иван Гешев, който е в екипа, разследващ КТБ. 


Той уточнява, че заеми са давани и на служители на фирми, включително и охранителни, които охраняват офисите на бул."Цар Борис" 159, където има офис на КТБ и е седалището на дружеството "Бромак". 


По думите му колкото по-голям е кредитът, толкова по-тънко е кредитното досие, т.е. толкова по-малко документи има в него и толкова по-бързо е предоставян. За част от заемите не са предоставени обезпечения, липсва документ кога е учредена фирмата-кредитополучател, липсва информация за финансовото  състояние, голяма част от тях са новоучредени, т.е. създадени са непосредствено преди получаването на кредита, или пък нямат реална дейност.




"Един от разпитаните свидетели е охранител с над 15 г. стаж. Регистрирали са му фирма, подписал е документите и на нея е отпуснат голям кредит. Той не знае какво е цесия, какво е годишен финансов отчет, знае, че има някакви кредити, но не знае колко милиона , има земи, дава ги под аренда, но не знае на кого. Получава 500 лв. заплата, има 3000 лв. потребителски кредит и вноската му е около 150 лв. месечно, направил си е сметката", разказва прокурорът.


Според установените от разследващия екип данни заеми за милиони евро са били обезпечавани с панелен апартамент от 60 квадратни метра, ливада или бъдещи постъпления по разплащателна сметка, която обаче е празна.


Попитан дали ще бъдат повдигнати обвинения на мажоритарния собственик на КТБ Цветан Василев или на управителя на БНБ Иван Искров, прокурорът отговаря: "Всеки, за когото бъдат събрани достатъчно данни, че е извършил престъпление, ще бъде обвинен и разследван". 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (176)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 880 Весело

    ...на поставените лица не им дреме....тия мафиоти зад тях сега искат да ги обезщетяваме!

  2. 2 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Може пък да носят маршалски жезъл и да са следвощшни олигарси, примери много.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  3. 3 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Веднага Костов да спасява положението.Не е приятно да те метне сътенник,а?

  4. 4 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1277 Любопитно

    Любопитна подробност,която ме заинтригува- секретарките живеели на кредит?-за охранителите мога да си го обесня

  5. 5 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Звучи като глупости в досегашния стил. Ако на една компания е отпуснат кредит за покупка на акциите на БТК, то дори и тази компания да има само една панелка, обезпечение по кредита освен панелката са и акциите на БТК.

  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4261 Неутрално

    До коментар [#1] от "Косьо":
    Тези подставени лица трябва да го отнесат сега, та да се замислят какво правят следващия път!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Това ми прилича малко на номерета,които се въртяха преди време/може и още да ги има/,когато собственици на фирми ставаха нищо неподозиращи роми,булките им,дребни пенсионери и т.н.!Не се ли иска някаква гаранция според която се определя и размера на кредита!Не са важни кредите отпускани за фирми на портиерите,охранителите,дребните чиновници,а КОЙ СТОИ ЗАД ТЯХ???
    Спомням си,че Ментата доволно съобщи в медиите,че "демонизираният"Пеевски В ЛИЧНО КАЧЕСТВО нямал влогове и кредити от КТБ?!!!!
    Това не ви ли кара да се замислите????

  8. 8 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Е това вече е нещо конкретно.
    В такъв случай шофьорите, секретарките и охранителите ще трябва да си платят (доколкото могат) за наивността. Както и този, чийто подпис стои в договора за отпускане на кредита.

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    !!! При толкова много неграмотни цигани !!! или циганските "кредити" тепърва ще излизат.

  10. 10 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    малко скалъпена ми се вижда тази история , отпуснати милиони за панелка , тези от прокуратурата ни взеха за канар4ета

  11. 11 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    Стига, бе! А аз си мислех, че лично Доган се е подписвал в досиетата. Надявах се навсякъде да има по едно "Х" вместо подпис (от Хидролог Ахмед). Пък то... гавази и гювендии някакви.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  12. 12 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1904 Любопитно

    "а не по закон" - сега, нека да не издребняват чак толкова, колко му е да спретнат един закон! КЪДЕ са контролиращите органи, получаващи заплати сигурно значително по-големи от ХОРАТА, които правят реалния БВП в държавата? Хората, които са подложени на невероятни врътки докато успеят да вземат някое и друго заемче, за някаква дейност, която честно да ги изхранва! Със сигурност тая банка е била най-лоша от лошите!?!

    Коментиране на анализираното, вече...
  13. 13 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Основната част от рисковите 3.5 млрд. лв. кредити са отпуснати на служители на ниски позиции - шофьор, секретарка, архивар, портиер, охранител. ----Не бяха ли тези от основните избиратели на ГЕРБ.Комунистите не ги споменавам.Тях си ги знаем ...

    Моля, не ме свързвайте.нито с Позитано ,нито с ГЕРБ.... Свободен съм да пиша това което мисля....
  14. 14 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Я виж ти! Според прокурора има физическа връзка между физическо и юридическо лице. Това трябва да е готино.

  15. 15 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Те подобни доскоро управляваха и пак се канят да го правят. Явно лобито им в България е доста могъщо.
    Шегата настрана, прокуратурата е вдигнала мерника на БНБ, а от там, без да защитавам кадровите недоразумения на БНБ, и на цялата държава.

  16. 16 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "Храбър":и как ще го отнесат не ми е ясно , те не са откраднали , искали са кредит , дали съм и , няма престъпление от тяхна страна , този , които е отпуснал кредита тои е престъпника

  17. 17 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 521 Неутрално

    90% !??!

    Формално спазен закон, а реално непазарно поведение, обилно подкрепяно от широко затворените очи на ВСИЧКИ(БНБ, Прокуратура, ДАНС, КФН) институции.

    Я да видим сега, кои другари от тези институциийки имат я депозит на висока лихва , я кредит със смешна лихва и без обезпечение!?!?!?

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  18. 18 Профил на today
    today
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Едва ли някой е учуден.
    А прокуратурата къде бля, когато финансираха предизборната кампания на Бареков и медиите на Пеевски?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  20. 20 Профил на легионер
    легионер
    Рейтинг: 431 Неутрално

    ако това е факт, не само ръководството на КТБ, ами и одиторите им, както и управата на БНБ, са за затвора.

  21. 21 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Социализъм другари. Имаме сумати регулатори, също БНБ бди над банките. Всчичи са спокойни и никой не го е еня от къде идват високите лихви, нали държавата "гарантира".
    Берете сега плодовете.

  22. 22 Профил на nspassov2007
    nspassov2007
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Пуснете колекторските фирми и за нула време кредитите ще бъдат събрани.

  23. 23 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 487 Любопитно

    Стига бе!!! Чак пък толкоз левашки?! И това години наред не са го виждали международни одитори?! Цацаратурата май пак се е престарала...

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  24. 24 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#19] от "dgidgo":

    Няма как да стане, от години се работи по това прокуратурата да е недосегаема, една банка натъпкана с държавни пари да бъде източена чрез лоши кредити, а когато този банков балон се спука, да бъде обвинена БНБ и да се срине финансовата стабилност на държавата, за да може тези кредити да се изпарят.

  25. 25 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 896 Весело

    Напълно нормално и очаквано,хахахаха! И какво правим сега?

    Джордж Оруел-1984
  26. 26 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Ще си съберете парите - скоро, съвсем скоро..

  27. 27 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За прокурор трябва да се назначават само лица, завършили Софийския университет, с повече от 20 години стаж. Прокурор, чиито обвинителни актове са паднали в съда повече от четири пъти в продължение на 4 години, да бъде уволняван по непригодност. Прокурор, който не е внесъл в съда поне два обвинителни акта в съда в продължение на една година - вън! За следователите нещо сходно.

  28. 28 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 431 Неутрално

    А, излиза че шофьорлъка е най проспериращата професия в Циганория!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  29. 29 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 690 Любопитно

    Ало,Прокуратурата,какво ровите там?Само това не разбрах.Всичко разбрах,все едно Бойко ми го е обяснил,но чий го търсите в банката наистина не разбрах.

  30. 30 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#21] от "lordcris":то лемън брадърс не гръмна с 600 милиарда долара

  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    Чудесно просто. Значи с тези пари се финансираха едни предизборни кампании и едни девойки на по 26 години отдаваха под наем едни имоти за милиони... на Бареков.. имаше нещо такова. И висяха едни тв екипи по всяко село и паланка и се правеха едни кебапчета. Така излиза.

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 764 Неутрално
  33. 33 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#24] от "oos19355380":затова или оманците да я взимат тази банка за тях или да фалира и да се изплатят до 100 хиляди евро , вси4ко отгоре да пие по една студена вода ,да не се имитира нов дълг народа да плаща за тези простотии

  34. 34 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    А годишните одити кой ги е правил на тая банка... това е безобразие направо. Професионално безобразие. Или корупция в огромни размери!

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#18:"today (we are not going to pay)"]
    Едва ли някой е учуден.
    А прокуратурата къде бля, когато финансираха предизборната кампания на Бареков и медиите на Пеевски?[/quote]
    Не,тя не бля,просто не гледаше там...съвсем удобно за всички страни,нали?

    Джордж Оруел-1984
  36. 36 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4382 Неутрално

    Аха, фризьорките и секретарките са заподозряни отново!

    klimentm
  37. 37 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#33] от "dgidgo":

    Съгласен съм, но първото е близко до нещо, което Костов може да е или да не е предложил, което означава, че е лошо, особено при положение, че Костов имаше нахалството да не анатемоса и прокълне Пеевски в ефир, така че данъкоплатецът да развързва кесията и да си плаща за сеира, тук не е като в Рим, не само хлябът, а дори и зрелищата за тълпите не са безплатни.

  38. 38 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Какви неща още ще излезат, бедна ни е фантазията. Но тези , които са го извършили, сигурно вече са далеч от тук.

  39. 39 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А аз балъка,си мислех,че охранител е лоша професия.Шегата настрана,горките хорица,ще ги подлудят,а са невинни.

  40. 40 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#10] от "dgidgo":
    Не малко, а много нескопосана манипулация. По закон докато се разследва, инфо не трябва да излиза, а тук се обясняват като на женския пазар. Второ, от Костинброд повтарям, че прокуратурата е отдел "пропаганда и агитация" на БСПДПС, е така ли е? Трето, колко секретарки, чистачки охранители има банката и по колко милиона се пада на глава от 3,5 млрд??? Четвърто, видя ли прокурор да обяснява нещо, то той го прави неграмотно и винаги лъже! Доказателства трябват ли ви?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  41. 41 Профил на Дива Селянка
    Дива Селянка
    Рейтинг: 418 Неутрално

    тая работа като оная дето перяха ДДС с фирми регистрирани на името на неграмотни,бе3имотни ломски цигани.

  42. 42 Профил на sivo_magare
    sivo_magare
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Става все по-интересно! Без малко да заметат работата...

  43. 43 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Прокурорите събират доказателства като свиня в кочина. Кой прокурор познава Международните стандарти за одит? И защо трябва точно те да се приемат за доказателство? Как се провизират кредитите? Какво е касова липса? Капиталово неадекватната балнка неликвидна ли е или ликвидността е проблем на капиталовата адекватност? Квесторът орган на какво е и с какво се занимава? Кога се удовлетворяват вложителите - след отнет лиценз или преди това? В България няма прокурор, който да знае това. Те само снемат. Фотографи.

  44. 44 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Добре де , а банковия надзор и KPMG семки ли са люпили

  45. 45 Профил на putlernopassaran
    putlernopassaran
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#39] от "hmc12310991":никой не е невинен в случая КТБ - като са подписвали за многомилионни заеми да не би някой да е стоял с Калашников зад гърба им? Някакви трохи са им подхвърляни, а те са мълчали...Защо обаче го няма чувалът на Борат във Виена - цялата схема е негова, помагачи са такива като Доган, Костов, Данчо Ментата - тях кой ще ги потърси за раздумка?

  46. 46 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 435 Неутрално

    "Един от разпитаните свидетели е охранител с над 15 г. стаж. Регистрирали са му фирма, подписал е документите и на нея е отпуснат голям кредит. " този човек по закона на фалитите ще загуби всичко, но поне няма да отиде в затвор. Въпросът е защо е мълчал....през 95 кредито получателите даваха по 15% от кредита обратно на банкерите от Първа Частна и за тази практика научихме след като банката фалира...
    Защо трябва винаги да се разкриват престъпления когато е твърде късно, къде е банковият надзор.. всеки кредит се регистрира в БНБ

  47. 47 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    ами прибират ги всички на топло ,места на белене колкото искаш и докато си кажат

  48. 48 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    ""Един от разпитаните свидетели е охранител с над 15 г. стаж. Регистрирали са му фирма, подписал е документите и на нея е отпуснат голям кредит. Той не знае какво е цесия, какво е годишен финансов отчет, знае, че има някакви кредити, но не знае колко милиона , има земи, дава ги под аренда, но не знае на кого. Получава 500 лв. заплата"

    Крайно време и такива да лежат в затвора за да се научат, че удрянето на подпис не е такава безобидна работа. Били са съучастници не могат сега да излизат с номера, "ама аз нищо не разбирам". Да си разбирал.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  49. 49 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    **************
    Това съобщава в интервю за днешния брой на вестник "24 часа" прокурорът Иван Гешев, който е в екипа, разследващ КТБ.

    **************

    Абе да питам - закона за всяване смут при говорене за банки влезе ли в сила?

  50. 50 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Да разбирам ли, че срещу рисковите кредите стои Бърборко Борисов, който е шофьор (кара си сам лимузината), беше главна секретарка и охранител?

  51. 51 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Когато решат да обвинят Цветанов, той ще е далече, далече....

    Справка - Галеви, Меджидиева (или нещо подобно) и др. банкери.

    Иначе банката е здрава, добре одитирана, надзиравана и т. н.

  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Пуснах набързо една търсачка и преброих, че в миналото съм написал приблизително 70 коментара на темата за съзнателната данъчна дискриминация срещу Едноличните търговци спрямо дружествата. 15% данък върху дохода спрямо 10% за дружества и пак 10% за физически лица, без възможност за задържане на печалбата в баланса, без възможност за пренасяне на годишни загуби, с пълните осигуровки върху печалбата спрямо 5% данък дивидент за притежателите на дялове.

    И написах още, че причините за това са основно две:

    1) създаване на по-голям шубрак от ЕООД, ООД и АД, така че да не бият на очи кухите фирми, дедесарките, фирмите-камикадзе и др. където политическата класа не само активно заработва, но и голяма част от нея ПРОИЗХОЖДА от тези далавераджийско-криминални среди. От там е събрала париците, за да си купи мястото в изборната листа, или поста в агенцията, министерството или съда

    2) на второ място, чисто човешка завист и презрение - къде съзнателни, къде подсъзнателни към хората, които застават зад това, което вършат, с истинското си име и цялото си имущество

    Ето това второто няма как да го преглътнат. Тях вътрешно ги яде фактът, че още 5 поколения потомците им ще бъдат известни като "внука на оня катил, който плячкоса еди какво си..." или "ей тази къща баба му я направи от спестовните книжки на хората", или "дядо му си замина с камъни от парламента", или просто "същински бащичко" и "крушата не пада по-далеч от дървото". Това ми е нещо като лакмус -почне ли едно управление да разтяга локуми за защитата на дребния и семеен бизнес, без да отмени тази дискриминация, значи управленският матрял се е запазил

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  53. 53 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#49] от "xmm":

    Не. Май няма и да влезе. Този закон си беше "мъртво роден". Данчо Ментата му бе майчица, бащица и пастрок... Нима очаквате да оцелее горкото?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  54. 54 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3458 Весело

    До коментар [#35] от "kashpirovska": Точно така. Нашата прокуратура не отстъпва, тя просто настъпва в обратна посока.

    Доброто е заразно
  55. 55 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В банките трябва да работят само прокурори занапред. Те познават риска и работят на пазарите. Не намериха нито един виновен в банковата криза през 96-97 г. И сега ще е така. Има отговорни, но няма виновни. Като Шпеер - архитекта на Хитлер, който остана ненаказан, защото пое отговорността, но не и вината. После се оказа, че е клал наред с другите.

  56. 56 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1358 Весело

    А портиерите,охранителите и секретарките все пак са изнасяли с чували.Не се отказвайте толкова лесно от детските представи за Али баба.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  57. 57 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#53:"moriarti"]Не. Май няма и да влезе. Този закон си беше "мъртво роден". Данчо Ментата му бе майчица, бащица и пастрок... Нима очаквате да оцелее горкото?[/quote]

    Май от толкова близко общуване с представители на турския етнос и той е прихванал някои навици по отношение на практиките на оплождане.

  58. 58 Профил на xxxxx1
    xxxxx1
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Това ще се окаже наистина кражбата на века, но не защото мафиотите са много умни и хитри, а защото съдебната система е продажна и корумпирана. Не е луд този, който яде баницата, а който му я дава.

  59. 59 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Естествено, че ако някой иска да източва банка и е поне малко умен, то ще се подсигури с "бушони". Така че не очаквайте кой знае какви разкрития...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  60. 60 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Човек трябва да е с леки интелектуални отклонения, за да вярва на каквото и да било, излизащо от прокуратурата и БНБ.

    Hang on tightly, let go lightly
  61. 61 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#56:"Майндърбайндър"]А портиерите,охранителите и секретарките все пак са изнасяли с чували.Не се отказвайте толкова лесно от детските представи за Али баба.[/quote]

    Очаквам прокуратурата да оттегли тази недостоверна хипотеза и да обясни как всъщност шофьорите и охранителите са се дегизирали като секретарки и са изнасяли милиони натъпкани в сутиените, това е къде по-достойна версия за детективския гений на Цацаров и оглавяваните от него корифеи.

  62. 62 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    То констатациите на цацаратурата - добре, но къде е бил т.н. "банков надзор" в БНБ и т.н. "одитори" подписвали отчèти в които КТБ е с 2% (само) "лоши кредити"?

    Май са си "затваряли очите" - яко.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  63. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1808 Любопитно

    "Попитан дали ще бъдат повдигнати обвинения на мажоритарния собственик на КТБ Цветан Василев или на управителя на БНБ Иван Искров, прокурорът отговаря: "Всеки, за когото бъдат събрани достатъчно данни, че е извършил престъпление, ще бъде обвинен и разследван"."

    ясно, т.е. - няма... поредния костинбродски кьорфишек, така ли

  64. 64 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това му дай на прокурора - име. Чрез ЕГН-то той ще намери връзки, други имена, роднини, ще праща призовки, ще малтретира, ще проследява, ще подслушва, ще разузнава, ще изхарчи хиляди държавни пари, за да оправдае съществуването си. Накрая ще прекрати разследването, после може да го поднови, ако му каже някой, после пак и пак... Когато осъдят прокуратурата, плаща държавата. Къде е държавата в момента?

  65. 65 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    цитат:
    ....Около 90% от общия кредитен портфейл на КТБ е към фирми на лица, които са свързани с банката.....
    ----------
    Значи всички кредити са проверени,така ли да го разбираме?

  66. 66 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1808 Любопитно

    [quote#62:"Чарли от Позитания#15?"]Май са си "затваряли очите" - яко.[/quote]

    много ми е интересно как стоят нещата с одита на KPMG... на практика Цацаратурата казва че и те са забъркани във врътката

  67. 67 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Айдааа, пак опряхме до портиера!

    Първо - подкрепям всички мнения преди мен, че въпросните хорица ТРЯБВА да си понесат последиците от лакомията/зависимостта. Съжалявам, но има хора с тежки житейски и/или здравословни проблеми, които не се включват в подобни схеми, независимо тежкото си положение.

    Второ - от страна на банковите служители също трябва да се понесе материална отговорност за сключените ИЗВЪН добрите практити кредити. Освен да се подчиниш на Шефа, има и възможност да напуснеш. С всичките гадни последствия, но е възможен изход. Сега наказанието им трябва да е по-скъпо, отколкото ако сами се бяха отказали да участват в измамната схема.

    Трето - най-важно - най-големи финансови и дори наказателни отговорности трябва да поемат от Банков надзор на БНБ и разните му регулатори. При това ЛИЧНИ. Нека най-сетне Държавата заведе дела към своите служители, които са измамили гражданите на същата тази държава.

    В противен случай се връщаме към отдавна известното - самата държава с всичките си структури, които УЖ трябва да защитават интереса на гражданите, играе като обикновен телефонен измамник или пладнешки обирджия.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  68. 68 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#29:"vjacho"]Ало,Прокуратурата,какво ровите там?Само това не разбрах.Всичко разбрах,все едно Бойко ми го е обяснил,но чий го търсите в банката наистина не разбрах.[/quote]

    Е как не сте разбрал започнаха предизборната пропаганда и сега до на есен ще има само това и то без да споменават имена а само ще шантажират и на края ще започне следизборно броене на кредитни досиета и инвенатризация на секретарки, шофьори, охранители и чистачки и то само при положение, че са преброили вече Костинбродските бИлетини.
    На края виновни и осъдени няма да има.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  69. 69 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Крайно време е прокуратурата да посочи кои са истинските кредитополучатели от банката,а не да ни занимава с опашката на мафията ..

    Моля, не ме свързвайте.нито с Позитано ,нито с ГЕРБ.... Свободен съм да пиша това което мисля....
  70. 70 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Добре е да се каже колко такива лица са установени. Например 3600 по 1 мл. = 3.6 млрд.

    Например, Батков е взел 1 млн. Но не ми се вярва да са раздали повече от 20-тина такива кредита - 20 млн. Дайте истинските имена до 3.6 млрд, не ми говорете за секретарките.

  71. 71 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    91-96 г. гаспада каманистите правеха същото. дори тогава бяха още по-прости и тъпи, та си ги отпускаха директно на себе си, или на жените си.

    и после, когато Иван Костов направи регистъра на кредитните милионери и имената им не можеха да получат разрешително дори за застрахователен брокер (виждал съм го с очите си), се научиха да крадат с подставени лица.

    айде сега, като приключи разследването за разсипията на банката, защото за мен е видно, че няма да се стигне до спасяването й, всичките имена на шофьорчета, секретарки, боклуци и други тъпанарчета с по 500 лв. заплата да станат публични и тези хора да започнат да връщат заемите, на чиито договори са се подписали. и да им вземат и всичкото имущество, дано да има клауза, че и семействата им са солидарно отговорни, или поне поръчителите им ще отнесат плувката.

    така веднъж и завинаги ще разкараме от "бизнеса с кредитите" поне няколкостотин тъпанаро-хитреца, които са искали да излъжат системата...

    РЕФОРМИ !
  72. 72 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 726 Неутрално

    необезпечен кредит за огромна сума на името на човек, който дори не подозира - това е очеваден грабеж на банката. Цялото ръководство на КТБ трябва да поседи в затвора поне десетина години, в компанията на банковия надзор на БНБ. Тук очевидно няма как да става дума за грешка или недоглеждане нито от КТБ, нито от банковия надзор - съвсем ясно е, че ръководството на КТБ и това на банковия надзор са били в престъпен заговор и са извършили грабеж в особено големи размери.

  73. 73 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#52:"cinik"]Тях вътрешно ги яде фактът, че още 5 поколения потомците им ще бъдат известни като "внука на оня катил, който плячкоса еди какво си..." или "ей тази къща баба му я направи от спестовните книжки на хората", или "дядо му си замина с камъни от парламента", или просто "същински бащичко" и "крушата не пада по-далеч от дървото". [/quote]

    Дори без каквато и да е лустрация.

    Дано неколцина от описаните от теб имат желание да бъдат себе си! Но това минава през реална и ефективна лустрация.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  74. 74 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Като си бил толкова прост да се съгласиш на подобна схема, нека сега да си търсят начин да връщат парите, секретарки и охранители.Едно е да си го направил с умисъл, друго е от тъпотия, но това, че си прост не те слага над закона, нали?

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  75. 75 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не можах да разбера две неща. Защо БНБ и КФН не приложиха закона - първо. Защо политиците се съгласиха законът да не бъде приложен - второ. Третото е у нас - вотът. Нямаме друго. Освен да го пуснем на борсата като дериват. Ама и борсата си има наказателен КФН-орган, който не й позволява - кофти. Лошо е, когато държавата не спазва законите. Революционно е.

  76. 76 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Банката вакуумирана. Вси4ки доволни. Следва обез6тетение от страна на данъкоплатеца. България страна от ЕС.

    ne mutlu türküm diyene.
  77. 77 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Този Гешев на кой е Прокурор?
    На Доган, на Пеевски или на държавата?

  78. 78 Профил на pyn
    pyn
    Рейтинг: 495 Неутрално

    А стига бе...Тва са 3.5 милиарда! Прави, да речем по стотина милиона кредит на секретарка и петдесетина на охранител...И всичко това година след година под сериозен международен одит? Тук плува ли корабче?
    Някой знае ли как може да се арестува главния прокурор? За държавна измяна или нещо такова, все трябва да е възможно...

  79. 79 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Със сигурност ще се играе по тънката струна и ще се настоява, че горките секретарки, шофьорчета, портиерчета и тем подобни чисти като пролетна роса невинни душици нямали никаква представа в какво ги замесват, защото ако ги натиснат със сигурност всички един по един ще си кажат абсолютно всичко, което ще насочи към истинските замесени в случващото се.
    Но на българите им дай сеир и сапунени опери, другото е твърде скучно.

  80. 80 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Като натиснат тези цаци и веднага ще излезе как се финансира Бареков,а и още много неща.Ако са внасяни вноски,кой лично ги е внасял и кой му е дал парите за да ги внесе....по този ред,ако се тръгне...

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  81. 81 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4261 Неутрално

    [quote#62:"Чарли от Позитания#15?"]То констатациите на цацаратурата - добре, но къде е бил т.н. "банков надзор" в БНБ и т.н. "одитори" подписвали отчèти в които КТБ е с 2% (само) "лоши кредити"? [/quote]
    Тези всичките трябва да си минат по реда. Съд, присъда и затвор. Какво прави цацаратурата!? Сигурно работи като по случаите с Вальо Топлото, Христо Бисеров и всички знайни и незнайни мошеници, които се облажиха през това 13 годишно безвремие и безхаберие!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  82. 82 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Ми ето значи - списъка се дава на оманците да знаят кой ше им върне парите, те наливат 3,5 милярда и всички доволни.

  83. 83 Профил на petrova835
    petrova835
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Тъпо е да ни залъгват със секретарки и охранители - опитват се да играят на струна, която вече се е скъсала. Въпросът е не на кого са отпускани кредити, а дали са били коректно обслужвани. И вторият въпрос е след цялото бездействие на държавата и целенасочени действия от прокуратурата да сринат банката, в какво състояние е тя в момента и има ли полезен ход за спасяване или онези, които я срутиха сега спекулират, "сещайки се" за закона и акционерите. Кой трябва да плати нанесените вреди за този вече дълъг период на агония? Най-вероятно не акционерите, нещо повече, в правото си са да съдят държавата, т.е. нас в крайна сметка. Кой ще плати? - да проверим платежоспособността на Искров и компания.

  84. 84 Профил на БД
    БД
    Рейтинг: 227 Любопитно

    Проста сметка:
    90% от 3 500 000 000 са 3 150 000 000. Това значи по 315 000 лева кредит на 10 000 секретарки, шофъори и охранители или по 3 150 000 ако са хиляда секретарки и охранители. Прокуратурата прави ли си поне груба сметка, преди да се изкаже или ни разказват приказки (не търся отговор на въпроса)?

  85. 85 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    това ми прилича на чувалите -2 , или убийците на Пеевски -3

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  86. 86 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 917 Любопитно

    До коментар [#80] от "д-р Петроff":

    A дали ще има воля за такова разследване?

    Да разлая троловете!!
  87. 87 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Щом прокурорите вместо да внасят обвинения, започнат да обикалят медиите и да говорят, значи работата е ясна.

    Вчера стана ясно че Оманците проявяват интерес да спасят банката, и на следващия ден започна да се говори колко зле било положението в КТБ.

  88. 88 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Основната част от рисковите 3.5 млрд. лв. кредити са отпуснати на служители на ниски позиции - шофьор, секретарка, архивар, портиер, охранител.

    Тю, тази банка била народна бе. Направо като при комунизма - всекиму според потребностите. А прокурорът вместо да дава интервюта да се беше взел за работа.

  89. 89 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2428 Разстроено

    До коментар [#5] от "svoboden":


    [quote#5:"svoboden"]Ако на една компания е отпуснат кредит за покупка на акциите на БТК, то дори и тази компания да има само една панелка, обезпечение по кредита освен панелката са и акциите на БТК.[/quote]
    =====================

    Абсолютно прав си !
    Но виждаш ли че се правят на дръж ми шапката ,
    вместо да наложат запрещение върху акциите ,
    или закупения с кредита предмет или стока !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  90. 90 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3965 Гневно

    Все повече взе да лъсва истината за огромната злоупотреба извършена в КТБ!Кога най-сетне държавата ще издаде заповед за арест на Цветан Василев..................?!

  91. 91 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#88] от "koko65bg":то сега щото е много гот на 7000 депозита само 9 са за над 100 000 евро , зна4и само 0,03 % от населението е спе4елило от новия ред пазарна икономика

  92. 92 Профил на Сабака Баскервіляў
    Сабака Баскервіляў
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Прокурор за тия, които допуснаха това.

    Ще не вмерла Україна
  93. 93 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#90:"bat_plamen"]Кога най-сетне държавата ще издаде заповед за арест на Цветан Василев..................?![/quote]

    Това е въпросът!

    И на Пеевски.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  94. 94 Профил на martin4y
    martin4y
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Щом е лъснало дори и това е повече от ясно че вече е измислено как да се прикрие задника на истинските виновни. Явно дребните риби ще операт пешкира

  95. 95 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#90] от "bat_plamen":хахаха , мислех те за по умен , кукловодите на цацаров , ако можеха да направят това , досега да са го направили . Цветан Василев е много богат и умен мъж , дал е показания пред съдии в няколко европеиски страни , които са нотариално заверени , след като облаците се разспръснат Цветан Василев , ще осъди държавата пред европеиски съдилища , за неправилна намеса на институциите по време на банковата криза и бъди сигурен , ще спе4ели делата

  96. 96 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Империята отвръща на Костов... Прокурорът май се е объркал като вместо 90 кредита е споменал 90 % от кредитите.
    Когато кажеш, че с чували са изнесени 205 млн. как да ви вярваме още? Не че няма да има кредии на секретарки и охранители (те са подставени лица). Нали тези кредити са обслужвани?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  97. 97 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    До коментар [#91] от "dgidgo":
    Нещо не схванах - 7000 депозита по 100 000евро...А от къде ресурс за 3.5 млрд. кредити...

  98. 98 Профил на ikonata
    ikonata
    Рейтинг: 367 Неутрално

    има си хас-да не искате да видитеДоган-Б.Б. или Пеевски!!! Те да не са глупаци!!!

  99. 99 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    [quote#7:"doroteus"]Не се ли иска някаква гаранция според която се определя и размера на кредита![/quote]
    Купени оценители и готово. Мошеници е имало и ще има но има процедури които да ги хващат.

    Лошото е другото, че няма система която да реагира навреме. Нещо повече, тези от надзора на БНБ които трябва да хващат тези неща навреме, докато не е станало лошо 3 /ТРИ!/ години са си затваряли очите въпреки многократните сигнали на Капитал и други медии. Същото и за прокуратурата до ниво главен прокурор. Не става дума за нещо скрито, тези неща се знаеха и многократно са обсъждани тук но те не вземаха мерки.

    Това се нарича СЪУЧАСТНИЧЕСТВО в престъпление и то от страна на тези които трябва да се борят с престъпниците! Надзора на БНБ, прокуратура, Комитет финансов надзор, Финансовото разузнаване на ДАНС които трябва да се борят с такива престъпници СЪЗНАТЕЛНО не са вземали мерки.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  100. 100 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Пак приказки за лека нощ.
    Това са 3 млрд. лева, за нашата страна доста пари. Така че не могат да се изпарят. Отделно, ако има някакво обезпечение, няма проблем кое е лицето.
    И накрая, цялата държава по цял ден тормози коректните, а как не може да схване 3 млрд. кредити отпуснати на новосформирани дружества от една банка, като се появат в кредитния регистър.
    Сега ще излезе, че не били 90%, че не било само на шофьори и т.н. Стига циркове от институциите, хората им е писнало вече и искат истината.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK