Иво Прокопиев: От КТБ са източени поне 2 млрд. лв, които няма да бъдат върнати

Иво Прокопиев: От КТБ са източени поне 2 млрд. лв, които няма да бъдат върнати

© Надежда Чипева, Капитал



Поне 2 млрд. лв са източени от КТБ и никога няма да бъдат върнати. Това коментира в предаването "Неделя 150" бизнесменът Иво Прокопиев, който е съиздател на "Капитал" и "Дневник". Той допълни, че по личното му мнение финансовата щета, нанесена след случилото се с банката, ще бъде доста по-голяма. 


Прокопиев се позова на изнесените вчера в интервю за "24 часа" данни от участващи в разследването прокурори, според които 90% от кредитите са дадени на свързани с банката лица. Ако данните на прокуратурата се обърнат в пари, това означава, че около 4.9 млрд. лв. от 5.4 млрд.лв. кредитен портфейл са кредити към свързани лица, обясни Прокопиев. 


По думите му самият факт, че банката има такава голяма експозиция към фирми, които са свързани с мажоритарния собственик, е незаконен. "Когато банката кредитира фирми на собственика си, се предполага, че оценката на риска не е обективна и затова този размер е ограничен до 10% от нейния собствен капитал. В случая на КТБ става дума за са 60 - 70 млн. лв. спрямо 4.9 млрд. лв. Говорим за грубо нарушение на закона и единственият начин то да се санира е да бъде заделена огромна провизия, като така зейва гигантска капиталова дупка", каза бизнесменът. 




Иво Прокопиев допълни, че е трудно да се изчисли какъв е истинският размер на капиталовата дупка, тъй като има известна пазарна индикация, но никой не разполага с достатъчно информация. Той уточни, че пазарът оценява необезпечените вземания от КТБ, които се търгуват на международните капиталови пазари, на 40% от тяхната номинална стойност.


"Издадените от банката облигации се търгуват в Ирландия и в момента цената е 40% за всеки сто долара номинал. Ако приложим обратно това изчисление спрямо всички необезпечени задължения на банката, виждаме, че според пазара дупката е около 2 млрд. Т.е. 2 млрд. в момента е щетата - парите, които са източени и никога няма да бъдат върнати", прогнозира Прокопиев и добави: "Личното ми мнение е, че това, което няма да бъде възстановено от цялата тази история, ще бъде доста повече".


В студиото на "Неделя 150" Иво Прокопиев влезе в спор с бившият председател на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете Милети Младенов, който настоя, че държавата не трябва да допуска затваряне на КТБ, тъй като тя е системна банка и това ще се отрази на целия банков сектор и на икономиката като цяло. Младенов се позова на популярната максима, според която банката е "твърде голяма, за да бъде оставена на фалира".


"Информацията, която вече идва по официални източници, е за толкова голяма и плашеща капиталова дупка в КТБ, че доверието в нея няма как да бъде възстановено", опонира Прокопиев. Той настоя с КТБ да се процедира по законовия ред, за да се съхрани доверието в банковата система и в регулаторите. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (178)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Това беше ясно още преди година, че и повече.
    Но не съм съгласен да се изплащат влогове над 196 000, както и някакви преференциални. Да се научат вложителите да внимават къде си държат парите. А отговорните лица да бъдат съдени с жялата строгост (което обаче едва ли ще стане).

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Т.е. КТБ трябва да фалира.
    Отиде пенцията Костова!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1310 Любопитно

    Самоцитирам се от друтата статия:

    Защо един от договорните фондове - "Алфа ликвидни средства", управляван от "Алфа Асет Мениджмънт" (част от "Алфа Финанс Холдинг" на Прокопиев), е влагал средства в КТБ? И не само е влагал в КТБ, а е увеличавал сумата в последните години?

    2009 г - 0 лв
    2010 г - 0 лв
    2011 г - 383 хиляди лв
    2012 г - 474 хиляди лв
    2013 г - 655 хиляди лв в КТБ

    Данните са от финансовите отчети на договорен фонд "Алфа ликвидни средства": http://www.alfafunds.com/?page=otchetimarket

  4. 4 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 681 Неутрално

    класическа пирамида
    който има да взема пари от КТБ, да си ги търси от КТБ.
    А не от държавата

  5. 5 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Законите са за да се спазват. Айде на боклука.
    Язък само, че от цацаратура оод едва ли може да се очаква читаво разследване и наказание.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Мина ли вече международният одит?
    Хайде да не вземаме решения преди да е ясно всичко в тази банка.
    Засега има само предположения.
    И няколко доста атрактивни предприятия - може да не са чак за 2 милиарда,но ако се разбърза одита,ще стане.

  7. 7 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    дали ще фалира ще видим , според мен не трябва да фалира

  8. 8 Профил на Deyan Yordanov
    Deyan Yordanov
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Всеки продължава да приказва без на масата да има каквито и да било конкретни документи и достоверни и задълбочени одити (освен тези на KPMG, които говорят за точно обратното). Протакат се разни милиарди насам-натам. Прокопиев вика 2 милиарда, жена му ги удвои на всичко коз и каза 5, цацаратурата по-скромна - 3,5. В момента се приказват откровени простотии за забавление и раздумка на мат'риала.

  9. 9 Профил на holandka
    holandka
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Каквото и да е данъкоплатците пак ще платят сметката. И олигарсите ще им се радват и ще кроят нови планове. Докога бълграските гласоподаватели ще са толкова наивни?

  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    ...бизнесменът Иво Прокопиев, който е съиздател на "Капитал" и "Дневник".
    СЪиздател? Доста официално обръщение. Кой е другият СЪидател?
    [quote#3:"Гогич"]Защо един от договорните фондове - "Алфа ликвидни средства", [/quote]
    Горното дали не е отговорът?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  11. 11 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    след като видяхме някои от вложителите ,сега е редно да видим и пълният списък на длъжниците на тази банка ?

  12. 12 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1229 Весело

    Това че няма да бъдат върнати не ме засяга, нямам пари там... Но това че аз ще платя част от тях, бесен съм!!

  13. 13 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Откъде знаем колко пари липсват и колко не, като прокуратурата лъже, Мустака лъже, Лаборанта лъже, всички лъжат и ни гласят да платим с парите от данъците ни.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  14. 14 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#1:"today (we are not going to pay)"]Но не съм съгласен да се изплащат влогове над 196 000, както и някакви преференциални. Да се научат вложителите да внимават къде си държат парите.[/quote]

    Не е точно така. Вложителят няма откъде и не е длъжен да знае.
    Казвам го като човек, съзнателно избягвал банката на политическата мафия КТБ, както съм избягвал и всички свързано с нея - Лафка, Виваком, Техномаркет и т.н. Но когато някой тръгне да търси кредит или търси най-добри условия за влога си, нещата стават други. Според мен правилата трябва да се еднакви за всички.
    Но къде е Цветан Василев? Защо още не е арестуван? Разследва ли се Пеевски? Разследва ли се Доган? Проверява ли се Костов (аз го поддържам, но и той трябва да се провери, прошка за никого!)?

  15. 15 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Е, какво са 2 млрд за българскиа народ.. ще ги покрием и тях... Важното е Сполука да има и 250 000 нови раб. места..

  16. 16 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ми хубаво де - взимаме 2 мрд. от гаранционния фонд и приключваме с въпроса. Линчуваме публично Иван Искров и Цветан Гунев. Докарваме в чувал Цветан Василев и заедно с Делян Пеевски ги овърляме с катран и пера и после някой пали клечката.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  17. 17 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 630 Весело
  18. 18 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#11:"Stewie"]пълният списък на длъжниците на тази банка ?[/quote]
    1. Цветан Василев
    2. Ахмед Доган
    3. Делян Пеевски
    4. Цветан Василев
    5. Ахмед Доган
    6. Делян Пеевски
    7. Цветан Василев
    8. Ахмед Доган
    9. Делян Пеевски
    10. Цветан Василев
    11. Ахмед Доган
    12. Делян Пеевски

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  19. 19 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#3:"Гогич"]Защо един от договорните фондове - "Алфа ликвидни средства", управляван от "Алфа Асет Мениджмънт" (част от "Алфа Финанс Холдинг" на Прокопиев), е влагал средства в КТБ?[/quote]
    Интересен е въпросът Ви,четох го преди час под друга статия.Не Ви опонирам,само искам да Ви обърна внимание че става вече въпрос за кредитополучатели,а не за вложители.Нали повечето от нас тука искахме най-накрая да се заговори за кредитополучателите,а не за вложителите.
    Нали по тази тема се мълчеше,а по всичко личеше че там е заровено кучето-кой има интерес верисиите му да бъдат покрити със задружните усилия на държавата?

  20. 20 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Издадените от банката облигации се търгуват в Ирландия и в момента цената е 40% за всеки сто долара номинал. Ако приложим обратно това изчисление спрямо всички необезпечени задължения на банката, виждаме, че според пазара дупката е около 2 млрд.
    ---
    пазарът очаква такива резултати, но пазарът в такива случаи като правило е консервативен и песимистичен... След като излезе в понеделник доклада на квесторите, акциите може да скочат и на 110 % от номинала. Да почакаме...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  21. 21 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Между другото, ако се докаже схемата за източване на банката чрез подставени лица, които при това са свързани с банката, макар самите подставени лица да не притежават имоти за 2 милиарда, Цветан, Доган и Пеевски, мисля, че имат имоти и активи за 2 милиарда. Така че е въпрос на добро желание от страна на държавните институции да оправят кръчмарските сметки.

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  22. 22 Профил на Cvetan Rusev
    Cvetan Rusev
    Рейтинг: 402 Неутрално

    голямият въпрос е защо и как БНБ само преди месец и малко обявиха КТБ за напълно нормално функционираща банка , със едва 2% лоши кредити. в решението на въпроса се крият сърцето и мозъка на помийната яма КТБ.

  23. 23 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    всеки си тегли чергата към него си. Факт е че трябва задълбочен анализ и ако може да се възстановят парите БЕЗ това да стане от данъците ни.

    Бърз фалит ще значи големи държавни дружества като топлофикация да загубят много, а тези пари ще бъдат избити пак от нашите данъци. Изобщо, за къде са се разбързали всички?

  24. 24 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    И БНБ и въобще всички регулатори са проспали това

  25. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    парите може да са загубени ,ама шоуто е неповторимо , как реват като гладни линейки всички тарикати дето си трупаха по 10% на влогчетата откраднати от народа ,е ,откъдето дошло ,там отишло , на това отгоре са и безкрайно нагли , да им се покрие от държавата всичко дето са крали ,ами не може ,щото няма пари ,както народа няма пари ,така и тез тарикати няма да имат ,в което няма нищо лошо .

  26. 26 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Явно Прокопиев се е сдобил с информация за големите длъжници. Оттам произтича и скандала с Костов. Може би Костя е получавал помощ от групата- или с публикации само или и с пари. И в един момент се е разбрало, че Мавъра си има свои пари, които не пипа, а и играе скрито с КТБ. Нещата подхождат на разрив между близки хора след измама.

  27. 27 Профил на daria_vip
    daria_vip
    Рейтинг: 515 Весело

    Щом и началника ви се включи с хипотези ................ значи Преврата с/у КТБ съвсем се ''омаза '' и "втаса"
    Очаквам Орешарски от утре да обяви как ще си довърши и изкара мандата (за радост на всички превратаджии ) както и да започнат арести на изпълнители ,помагачи и организатори!

  28. 28 Профил на Станимир Михайлов
    Станимир Михайлов
    Рейтинг: 12 Неутрално

    НЕ РАЗБРАХ САМО .........ЗАЩО КРЕДИТНИТЕ МИЛИОНЕРИ ПАК НИЩО НЯМА ДА ПЛАЩАТ ???? БНБ ,ПРАВИТЕЛСТВО , СЪД ,ПРОКУРАТУРА ПАК ЛИ СА НА ТЯХНА СТРАНА ?

  29. 29 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Иво, защо искаш фалита на всяка цена? Не съм защитник на Цв Василев, но фалита ще ужили много нормални българи, а може и без фалит. Тогава Костов става виновен. И още "По данни /информация на Капитал "! ?????

  30. 30 Профил на mrtosh
    mrtosh
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Е, на него най-много му се иска нещата да се усучат и КТБ да потъне, но реално трябва да се спаси защото това са 10% оф икономиката на БГ.

  31. 31 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#10] от "Николай Колев":

    Натисни клавиша "End"

    Прочети имената над броячите.

    Вече знаеш кой е съиздател. Трябва малко, но навреме.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  32. 32 Профил на t_o_m_o_v
    t_o_m_o_v
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Някои хора като че ли не са наясно че държавата носи отговорността на регулатор според закона.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Който е бил тъп да вярва на Василев и КТБ, да си носи съответната отговорност и последици.Имам познати, които по време на протестите казваха, че нищо не ги интересува, всичко е едно и също и щом някъде е по-изгодно за тях, няма значение на кой са Лафка, КТБ и прочие.Е, сега са ошашавени и уплашени, че паричките им, макар и малко, могат да бъдат, ако не изгубени, то за дълго забравени.
    Казвам "НЕКА", защото всичко, което ни заобикаля ни влияе и всеки отговаря за избора си.
    И не съм съгласен аз да плащам пари на богаташи и милионери, подлъгани от лихви и обещания.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  35. 35 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Прокуратурата за пореден път доказа импотентност...вместо да беше търсила под вола, теле/набедени ревизии/, да се беше самосезирала за проверка на поръчителите им...но, не би...и днес тя е съизвършител на кражбата на века...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  36. 36 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#3] от "Гогич":

    кутевец,
    не отклонявай най-важното с подобни евтини опорни точки !

    става въпрос за откраднати милиарди и те са откраднати от комунистите около Василев и БСП и ДПС. както през всички останали кризи при всяко комунистическо правителство.

    РЕФОРМИ !
  37. 37 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Малко странно е да се позоваваш на цените на облигациите в Ирландия и да екстраполираш от тях размера на дупката в кредитирането. Най-малкото подобна връзка показва пропорции, а не точни измервания.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    Всъщност говорим за един перпетуум мобиле, в който държавата захранва банката с ресурсите на държавни фирми, ресурсите се влагат повторно в политическо влияние, което да докара още пари от държавни фирми, държавни поръчки, евросредства за "медийно отразяване" и държавни кредитни линии. Накрая се стига дори до назначаването и свалянето на правителства. Както при всяка пирамида, работата се разпада с изчерпването на ресуристе. Особено когато същият, ама напълно същият модел се прилага от цял файтон конкуренти, разбира се не с тази мощ. Но на общинско ниво и в съдебната власт са стотици.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  39. 39 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Прокопиев като носител на лошите вести, за съжаление, истински.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  40. 40 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Аз съм съгласен с Прокопиев, да се покрият само кредитите до 196000лв, всичко останало само от продажба на активи на банката(защото тази банка е обречена, след такъв скандал репутацията и е нула)

  41. 41 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    [quote#37:"mapto"]

    Малко странно е да се позоваваш на цените на облигациите в Ирландия[/quote]
    Той прави това сравнение под две подусловия. Ако така се сравняваше, нямаше да има капиталови пазари.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#19] от "vjacho":
    Въпросът за кредитополучателите е по-важен, естествено.

    Но има голяма доза двуличие в economedia в последната седмица. Визирам атаката срещу лошия Костов, който си държал депозит в КТБ (всъщност разплащателна сметка на жена му, но кой ти прави разлика).

  45. 45 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Накрая ще се окаже, че кредитополучатели са баба Иванка от с. Горно, дядо Иван от с. Долно, някои и други лица от ромски произход, които се подписват с палец....
    Всичко говорят за вложителите.
    Кучето е заровено при кредитополучателите!
    А тук мълчанието е гробно.... Подхвърлят се едни цифри, едни проценти

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  46. 46 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Всеки момент очакваме Цветан Василев да избяга в ЮАР! Спонсорирал е твърде мног политици и други с твърде мнго пари и едва ли някой ще го преследва

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  47. 47 Профил на z82
    z82
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "90% от кредитите са дадени на свързани с банката лица"
    Искров и шефовете в Банков надзор - в затвора!

  48. 48 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#44:"Гогич"]Визирам атаката срещу лошия Костов, който си държал депозит в КТБ (всъщност разплащателна сметка на жена му, но кой ти прави разлика).
    [/quote]
    Да,безспорно там му беше мястото на този резонен ваш въпрос.
    Съгласен съм.

  49. 49 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Весело

    [quote#46:"Диверсификация на корупцията и излишните проекти"]в ЮАР[/quote]
    Е то ЮАР станА като квартал на БГ

  50. 50 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    Айде и този почна да се изказва в стил Пеевски/Цацаров.

  51. 51 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Младенов се позова на популярната максима, според която банката е "твърде голяма, за да бъде оставена на фалира".

    Значи по неговата логика частна банка може да бъде източвана от собственика си, БНБ не оказва никакъв контрол макар, че това е нейно задължение а когато става ясно, че няма пари - обществото да плаща за некадърността и корумпираността на длъжностните лица!

  52. 52 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    "Младенов се позова на популярната максима, според която банката е "твърде голяма, за да бъде оставена на фалира".



    Да,но народа е твърде беден,за да я финансира.Така че да я закриват.

  53. 53 Профил на ne
    ne
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И тоя започна да плаши.
    А къде беше досега разбирачът!?
    Защо си мълча докато сикаджията покриваше раздаването на кредити!?

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на baikor
    baikor
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Знаете ли, за да по-ясно и честно всичко - напишете и фирмите на г-н Прокопиев - те колко кредити имат и какъв процент са обслужвани? За да се знае всеки който говори какъв интерес има?

    Че става малко като с Костов - той е конфликт на интереси, но Прокопиев не е?

  56. 56 Профил на ne
    ne
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#42] от "seola":

    +++++

  57. 57 Профил на pchelatamaika
    pchelatamaika
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Този господин да не би да е квестор, или? От КОЙ източник черпи "инфо"? Подозирам, че след ден ще има статия опровергаваща това заглавие. И не без основание!

  58. 58 Профил на kamen_m
    kamen_m
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Нямам нищо против, когато в статия някой защищава личния си интерес-това е нормално. Но имам много против, когато този интерес е в противоречие с обществения интерес. А това е в случая. Иво Прокопиев, когото уважавам заради качеството на списване на неговите издания, иска да затрие най-големия си враг - Цв. Василев. И се старае всячески да го постигне. Но обществения интерес е КТБ да оцелее в максимална степен. За да не наливаме повече от необходимото пари на данъкоплатците в нея. Затова в случая Ст. Александров и И. Костов са правите. Съжалявам Иво - замълчи!

  59. 59 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#1:"today (we are not going to pay)"]Това беше ясно още преди година, че и повече.
    Но не съм съгласен да се изплащат влогове над 196 000, както и някакви преференциални.[/quote]
    Така е... Тези над 196 х. пак може да си вземат всичко, ако изведнъж се окаже че масата на несъстоятелността е достатъчна за изплащане на всички влогове - т. е. дупката да не е по-голяма от 620 млн. - колкото е капиталът на банката. Тогава акционерите ще пият една студена вода.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  60. 60 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    [quote#29:"Alexander97"]Иво, защо искаш фалита на всяка цена? Не съм защитник на Цв Василев, но фалита ще ужили много нормални българи, а може и без фалит. [/quote]Може без фалит само ако акционерите запълнят дупката от 3 милиарда и нещо. Дупката е над 3 милиарда защото се формира не от пазарната оценка на активите, а от изискването за 100% провизии за кредитите за свързани лица.

    Та нека дадат възможност на акционерите да запълнят дупката. Но силно ме съмнява, че те ще го направят. И ако те не го направят, то друг избор освен фалит няма.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на baikor
    baikor
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#36] от "Rage Against":

    Аааха, какъв патос, господине, опорните точки ги дава вашия човек Прокопиев
    Нали Капитал-ци толкова се възмутиха, че Костов и други държали пари в банката на мафията и т.н и сега когато лъсва и вашия зад.к - изскачате на амбразурата с комсомолски плам да громите грешните коментари

  63. 63 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Всъщност искате ли истината -ЗАЩО ЦВ. ВАСИЛЕВ СТАНА ТОЛКОВА НЕУДОБЕН??Защо искат да фалират КТБ ? Защо и политиците са намесиха? Част от отговора се намира във позицията на Василев ,която изразява публично в лекцията си в УНСС /април 2012/..
    ,,Аз лично смятам, че сделките за ТЕЦ „Марица Изток 1“ и ТЕЦ „Марица Изток 3“ са национално предателство. Премиерът наскоро каза, че това било диверсификация. Не бих приел този довод, защото за каква диверсификация говорим, когато става въпрос за енергия, произведена със същите лигнитни въглища, с които се произвежда токът в ТЕЦ „Марица Изток 2“. Само че държавният ТЕЦ продава електричеството на три пъти по-ниска цена от тази на двата други ТЕЦ-а. В ТЕЦ „Марица Изток 3“ сделката е направена с американската енергийна компания „Ентерджи“, която половин година по-късно фалира в САЩ. Ако продължаваме да търсим примери как сме пропуснали 20 години от развитието на нашата икономика, мога да приведа още много. Истината е, че отсъства каквато и да било стратегия и програма за развитие на конкурентоспособността и в частност тази на износа. При оскъдния, малък вътрешен пазар — и като население, и като общ размер на платежоспособното търсене и респективно потребление — ние нямаме друг шанс. Няма как да оцелеем, освен ако не търсим допълнителен доход чрез каналите на външната търговия"
    Сега-няма да споменавам ,кои са лобистите за Мариците ,но има и още;
    ,,Ние направихме приватизацията по чисто стахановски. Продавахме, за да се отървем. Държавата рапортуваше, когато се е отървала от нещо, а на каква цена — това вече не искам да коментирам. Един от налагащите се изводи е, че в България почти нямаме сделка с участието на чужд капитал, която да не е била в ущърб на националния интерес. Като започнем от банките, за „Лукойл“ ли да говорим, за „БТК“ ли, за електроразпределителните дружества ли? Ние сме известни с това, че сме готови на всяка цена да дадем приоритет на чуждото, само за да не ни обвинят, че сме направили някаква сделка с български капитал. Защото сделката с български капитал задължително е с привкус на корупция, докато тази с чужд капитал при всички случаи минава за чиста. А колко е чиста мога да ви кажа като ви дам пример със сделката за т.нар. локомотиви за „БДЖ“. Не знам защо в момента трябва да се оправдаваме на Германия и да се чудим как да върнем парите на Kreditanstalt für Wiederaufbau (KFW), след като се оказа, че самата KFW, за да осъществи продажбата на локомотивите на „Сименс“, е финансирала цялата сделка, включително и комисионата. Парадокс. В същото време „БДЖ“ през 2005 г. е било толкова фалирало, колкото и сега. Няма никаква разлика във финансовото му състояние.
    С такива практики няма как да изградим конкурентоспособна икономика, която да ни даде съответните предимства. Ние виждаме какво се случва дори в енергетиката, която е може би единственият конкурентоспособен отрасъл в България — заради разумния подход при изграждането й и чудесната и добре развита преносна мрежа (нещо, което ни дава изключителни предимства). Ние и това не успяхме да доразвием. Напротив — за тези 20 години успяхме да го похабим. Мрежата вече се нуждае от сериозни инвестиции."

  64. 64 Профил на tosko
    tosko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Прокопиев да каже как купи Каолин чрез Булброкърс и Алфа Финанс
    http://frognews.bg/news_58668/Stroiteli_na_kapitalizma_Ivo_Prokopiev_%E2%80%93_klasika_v_janra_oligarhiia_-_I_chast/

  65. 65 Профил на baikor
    baikor
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#45] от "serafin":

    Да наистина, чета гения Бойко предложил народен съд над вложителите, пардон - данъчна ревизия...над вложителите, те са врага, а кредитополучателите, кандидат кредитни милионери - тях ги отписаха още в началото - никой няма да се занимава с тях!
    Всеки говори и спори за това да се изплатят ли само гарантираните 196к или не...

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  68. 68 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Само не разбрах, защо няма да бъдат върнати (поне частично)? Това са доста пари, и ако са използвани за купуване на собственост, тя съвсем спокойно може да бъде отнета при спиране на платежите по кредитите. Ако парите са обърнати във валута и изнесени зад граница, е още по-лесно, цял ЕС ще ни помага да ги върнем. Трудно е да се скрият следите в съвременния свят...

  69. 69 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Прокопиев се позова на изнесените вчера в интервю за "24 часа" данни от участващи в разследването прокурори, според които 90% от кредитите са дадени на свързани с банката лица
    ---
    Един прокурор с бръсната глава "убедително" говори по финансови теми и после един вестникоиздател с удоволствие поема прокуроската топка...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9048 Неутрално

    Фирмите на Цветанов,които са изтеглили кредитите изчезнали ли са.Защото вчера прочетах,че той управлява активи за 10 млрд.,доста повече от липсващите/според прокурора,на който много не може да се вярва/ милиарди.Казвам пак,под условие,че наистина е така.Все пак тези кредити не са без обезпечения,дори да ги е взел Цв.васолев.А стойността на обезпечението е по-голямо от дълга.Така че,не разбрах,защо са загубени парите.

  71. 71 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#68:"stein"]Това са доста пари, и ако са използвани за купуване на собственост, тя съвсем спокойно може да бъде отнета при спиране на платежите по кредитите.[/quote]

    Само за медиите са дадени стотици милиони, за партията на Барека се дадени и там доста милиони, за подкупи на магистрати един бог знае колко, за спортни отбори и мероприятия също са дадени много милиони. Тези пари са поне милиард, тях ги няма и няма откъде да бъдат възстановени, защото те са вложение за влияние с което да се откраднат още пари.

  72. 72 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Във всички случай е по-добре КТБ да фалира, само така ще се предпазим от по-големи проблеми с банките в бъдеще... а всички виновни да бъдат осъдени, вкарани в затвора и им бъде конфискувано имуществото на 100%.

  73. 73 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#11:"Stewie"]след като видяхме някои от вложителите ,сега е редно да видим и пълният списък на длъжниците на тази банка ?[/quote]

    ++++++++++++ подкрепям.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  74. 74 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Не виждам никой от гласовитите костомолци да е коментирал шокиращия факт, че наричаният от тях "боко тиквата", "милиционер", "прост пожарникар" и т.н. ласкави имена, няма и лев в банката на мафията, а прехваленият от тях "финансист", "икономист", "експерт", "лаборант" и пр. - самият др. Костов - се оказа вътре с двата крака с влогове за милиони. Партията на тези, които се самопровъзгласяваха за "най-автентично-десните", "най-автентично-демократичните", "спасители", "реформатори" - също държала парите си в банката на мустакатия банкер, а бащицата Костов обикаля като цветарка от студио на студио, за да обяснява как трябвало да му дадат банката да я "спаси".
    Другари костомолци, коментирайте тези факти!

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  75. 75 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В България спряха търговията с акции на КТБ отдавна. Ирладците явно са по-проЗти.Ами да си купуват.Днес 40%, утре 30%...А Алфа финанс с колко потъна в КТБ,въпреки,че Капитал отдавна пише за състоянието и?

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  76. 76 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Според мен, тази банка вече е фалирала, но не защото Прокопиев или други господа го казват, а поради простата причина, че доверието към банката клони към минус безкрайност. Банка с такова доверие просто не може да съществува.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  77. 77 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#72:"dr_t"]Във всички случай е по-добре КТБ да фалира, само така ще се предпазим от по-големи проблеми с банките в бъдеще... а всички виновни да бъдат осъдени, вкарани в затвора и им бъде конфискувано имуществото на 100%.
    [/quote]
    Ако КТБ фалира -то за виновници за този фалит са-
    -Цацаров
    -БНБ
    -Пеевски и компания

  78. 78 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#60:"Николай Николов"]Дупката е над 3 милиарда защото се формира не от пазарната оценка на активите, а от изискването за 100% провизии за кредитите за свързани лица. [/quote]
    Сигурно провизията ще е 100 % за свързаните лица. Но дали всичи от съмнителните 3 млрд. са от свързани лица? Вчера прокурорът цитираше заем даден на фирма на охранител на банката. Той и банката не са свързани лица, защото между тях няма отношение работодател-работник. На пазвантина работодател му е някоя лиценцирана охранителна фирма, а не банката

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  79. 79 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#76:"clarkv622"]Банка с такова доверие просто не може да съществува.[/quote]
    Точно! Дори да бъде одържавена (каквото бе първоначалното намерение) това едва ли ще да върне доверието.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  80. 80 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#74:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"] бащицата Костов обикаля като цветарка от студио на студио, за да обяснява как трябвало да му дадат банката да я "спаси". [/quote]
    Е то си е от ясно ,по -ясно .Костов като един умен политик и финансист( очевиден факт без да съм му привърженик) но целящ винаги своята собственна изгода ,вероятно е наясно ,че банката е добре гледана и доста успешна и чрез минимални усилия ,ще може да я върне на пазара-като една оборотна и добра банка.С това Костов печели много-Първо-славата на оздравител на банката, Второ-апетитните активи на КТБ, Трето-търговските връзки на тая банка.
    Затова и публично оповести ,че Цв.Василев не е добър банкер(нищо че четири пъти е награждаван за банкер на годината),но той-Костов- може да вдигне банката на крака.Но тук аз си задавам въпроса-Ако Василев не е добър банкер и банката е толкова зле-ЗАЩО всички се натискат да я прилапат

  81. 81 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    Прокопиев, браво за работата на Дневник и Капитал около КТБ. Тя обаче вече е в историята. Очакваме да ни информирате занапред за следващата банка на властта

  82. 82 Профил на atanassova.ani
    atanassova.ani
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Понякога ме е гнус, когато чета такива статии. Все едно онзиденшния прокурор слушам... Не по-малко неприятни са и масата коментари отдолу. Да ви се чуди човек на акъла.

    Да формираш мнение без да имаш потвърдена информация е на нивото на пенсионер-комунист, който кълве, каквото му подхвърлят.

  83. 83 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#29] от "Alexander97":

    ти ли ще възстановиш парите на вложителите в банката?

    twitter.com/voxybg
  84. 84 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Весело

    [quote#80:"Irina"]Ако Василев не е добър банкер и банката е толкова зле-ЗАЩО всички се натискат да я прилапат[/quote]
    Защото явно "добрите" и активи са наистина добри и биха покрили "дупката"
    /ако наистина има дупка/

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 86 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#84] от "xmm":

    и кой е този актив който Цв. Василев е купил и е увеличил стойността си?

    twitter.com/voxybg
  87. 87 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#82] от "atanassova.ani":

    ти ако чакаш само на потвърдената информация да те светна че до преди месец и половина по официална информация всичко беше наред с КТБ

    twitter.com/voxybg
  88. 88 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#86] от "voxy":

    Виваком?

  89. 89 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#82:"atanassova.ani"]Да формираш мнение без да имаш потвърдена информация е на нивото на пенсионер-комунист, който кълве, каквото му подхвърлят. [/quote]

    Точно така! През цялото време Прокопиев говори, че няма информация, че не е ясно нищо, ама били 2 млрд. Веднага професионалиста Милети се вижда как говори с КЛАСА, с ум и разум над еднодневката Прокопиев. Но нищо чудно и Милети да бъде подложен на охулване и обвинения за мафиотски игри. Това е нивото на Прокопиев!

  90. 90 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    В последните години КТБ е работила,като пирамидата на Мъйдов в Америка,като е зарибявала с високи лихвени проценти,но за разлика от Мъйдов,който влезе в затвора,нашият избяга в чужбина...

  91. 91 Профил на atanassova.ani
    atanassova.ani
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#87] от "voxy":

    Мерси, че ме светна. Приятно кълване.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 515 Неутрално

    От КТБ /"Каолин Тарикат Банк"/ били източени 2млрд лв., които нямало да бъдат върнати?

    Ами, да. Знаем го това отдавна.
    Само, за точната сума не бяхме сигурни, но сега вече и това научихме.

  94. 94 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#84:"xmm"]Защото явно "добрите" и активи са наистина добри и биха покрили "дупката" [/quote]

    абсолютно вярно! Срещу тези 2 млрд не може да няма обезпечения. Дори да са на 60-70% пак дупката не е 2 млрд. За василев се говореше, че държи Виваков, Булгартабак, Техномаркет и много още. Провизират се лошите дългове, намаляват се лихвите по депозити и се увеличават тези по кредити! Както направиха гръцикет банки в БГ и много бързо дупката ще се затвори ПРИ РАБОТЕЩА БАНКА и ново ръководство!

  95. 95 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Теодор Захов, познавам го, свестен човек е.
    До коментар [#10] от "Николай Колев":

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  96. 96 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    [quote#35:"Γαλλα"]Прокуратурата за пореден път доказа импотентност..[/quote]
    ....или платено нежелание да се търси истината! Цацаратурата вече доказа, че не е способна на безпристрастност и че е корумпирана!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  97. 97 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#90:"aiaks"]В последните години КТБ е работила,като пирамидата на Мъйдов в Америка,като е зарибявала с високи лихвени проценти,но за разлика от Мъйдов,който влезе в затвора,нашият избяга в чужбина...[/quote]
    Мъйдов?
    Кой е този?
    Да не би да говориш за моше-ника Bernie Madoff ?
    Toй влиза в затвора, защото допусна фаталната грешка да измами и хора от своя произход.
    Ако не беше направил това, сега щеше да бъде обявен за филантроп.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    След като и разградският комсомолец се намеси в играта, става още по-интересно.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK