Превозвачи ще обжалват наложените им ограничения от пътната агенция

Превозвачи ще обжалват наложените им ограничения от пътната агенция

© Георги Кожухаров



Управителният съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) е взел решение да се обжалва заповедта на Агенция "Пътна инфраструктура", с която се въвеждат допълнителни ограничения за движението на тировете през лятото.


От организацията посочват, че разбират причината за това - премахването на мобилите камери по пътищата, нарасналия брой на катастрофите, но отказват да подкрепят наредба, в чието съставяне те не са участвали.


В документа освен обичайните за лятото ограничения са добавени седем първокласни и четири второкласни пътища, като целта е да се осигури по-спокойно придвижване на леките автомобили.




За разлика от тази нова заповед текстът на предишната, с която бяха въведени базовите ограничения на движението по-рано тази година, беше широко дискутиран и договорен в рамките на гореспоменатата работна група, посочват от АЕБТРИ, цитирани от агенция "Фокус".


Според асоциацията всяко въвеждане на допълнителни ограничения в тежката за автотранспортния сектор обстановка изисква прецизни анализи с подробното разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик, допълват превозвачите.


Оттам са в недоумение защо въпросната заповед, която е представена за спешна и се анонсира влизането й в сила от 23 юли на сайта на пътното ведомство, се предвижда да бъде въведена най-рано на 22 август.  На практика допълнителните ограничения ще бъдат валидни само максимум 25 дни, тъй като срокът на действие на заповедта е до 15 септември, посочват превозвачите.


Междувременно стана известно, че превозвачи от различни организации готвят блокада на изходите на София в петък следобед в знак на протест срещу новата заповед.


Днес от Съюза на международните превозвачи обявиха, че подкрепят колегите си, които не са съгласни с новите ограничения. Днес управителният съвет на сдружението ще обсъди как точно ще изрази подкрепата си, съобщи Илиян Филипов, член на управителния съвет, цитиран от агенция "Фокус".


Според него заповедта за нови ограничения за тежкотоварни автомобили не е справедлива, защото превозвачите плащат винетни такси и пътни данъци. "Нормално ли е в 16:00 часа или в 17.00 часа да спрем да работим, при положение че всички предприятия работят и до 18:00 – 19:00 часа. Спира едно превозно средство на 20 км преди разтоварения адрес и разтоварва в понеделник. Загубите на транспортната фирма на ден, като камионът стои, са 150 евро", обяснява той.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 506 Гневно

    Хайде, сега, кажете ми къде е ролята на държавата тук? Значи тираджии и скрападжии могат да си правят каквото си искат, и няма държавна институция, която да въведе ред! Тираджиите били плащали данъци и винетки!... А да не би милионите водачи на леки коли да не плащат данъци и винетки? И ако се съпостави платената такса от едните и другите с щетите, които едните и другите нанасят върху пътната мрежа, ще се види колко безпочвени и нагли са исканията на тираджиите!!!!

  2. 2 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Хайде по-скромно,че доста сме ви набрали...

  3. 3 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Обективно погледнато са съвсем прави хората - понеже държавата не е построила нормални пътища, а гласоподавателите искат да идат на море, то държава нарежда на бизнеса да спре да работи, за да могат да пътуват спокойно курортистите. Същевременно всички плащат пътни данъци и винетки.

  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    трябва да се спре войната на тираджиите с останалите шофьори ,към тях да не забравим и тези на микробусите ,всички те карат крайно безотговорно и като за последно ,без никакви правила ,трябва да се въведат преки имуществени отговорности само при залавяне за превишена скорост или за нарушение ,не само да им плащат застрахователите като стане беля ,а те да не ги интересува и утре пак на пътя ,за да трепи .

  5. 5 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Имайте предвид, че тираджии и други шофиори на товарни камиони са притиснати от ранни кът-офф-и и миниатюрни времеви прозорци за огромни разстояния.
    Те карат в по-голямата част от времето незаконно.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  6. 6 Профил на id
    id
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Само недейте да затваряте пътя към село смрадливи тираджии, че иначе ще трябва да седя в столицата цял уикенд.

  7. 7 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 395 Весело

    Това с блокадата на София в петък е пълен абсурд. Ще стане гражданска война, ако затапят изходите

  8. 8 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nikolay":

    Дайте да видим как е в Европа? Да не би там тиражиите да се движат както си искат?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK