Транспортният министър ще иска от ЕК да разреши държавна помощ за БДЖ

Транспортният министър ще иска от ЕК да разреши държавна помощ за БДЖ

© Анелия Николова



В началото на септември министърът на транспорта Николина Ангелкова ще пътува до Брюксел за среща с директора на дирекция "Конкурентоспособност" в Европейската комисия. На нея министърът ще преговаря за разрешение да бъде отпусната допълнителна държавна помощ за БДЖ. След това предстои среща с германските кредитори на държавните железници, на която ще се иска ново разсрочване на задълженията на компанията.


Това съобщи Ангелкова при посещението си в Стара Загора.


В Министерството на транспорта тепърва предстои разискване на цените на билетите и дали е необходимо повишаване им, заяви министър Николина Ангелкова.




В средата на юни предишното ръководство на транспортното министерство поиска от кредиторите по втория облигационен заем на "БДЖ холдинг", редуциране на задълженията с 30%. Т.нар. втори облигационен заем беше взет през 2007 г. с основната цел погасяване на стари задължения. От четири години обаче държавният превозвач изпитва сериозни затруднения при погасяването на задълженията, като просрочията са 76 млн. лв. В края на май кредиторите дадоха сигнал, че може да предприемат крайни мерки, за да си съберат дължимото.


В края на 2014 или началото на 2015 г. ще започне ремонтът на жп гарата в Стара Загора. Това обяви пред журналисти Ангелкова. Днес тя инспектира участъка от жп линията Пловдив - Бургас, между Стара Загора и село Зимница, съобщи БТА.


"В момента приключваме с плана за ремонт на жп гарата в Стара Загора. Финансирането е в размер на около 3 млн. лева и ще бъде осигурено от Националната компания "Железопътна инфраструктура".


Обсъждаме кога е реалистично да бъде започнат - дали в края на годината, или в началото на следващата, но това е един от приоритетните обекти", уточни министърът.


Тя допълни, че срокът за приключване на ремонта на жп линията между Стара Загора и село Зимница ще бъде удължен със 160 дни. Първоначално обектът трябваше да бъде приключен до средата на май.


"Получих уверение, че до края на годината обектът ще бъде пуснат в експлоатация с необходимите за това разрешителни. Удължаваме срока, тъй като са възникнали непредвидени дейности. Според строителите вече са изпълнени около 90 на сто от дейностите", посочи министър Ангелкова.


Предстои основно работа по сигнализацията и контактната мрежа, което е изключително сложно от гледна точка на координацията между БДЖ и НКЖИ, за да няма нарушение в графика на движение на влаковете".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1047 Весело

    Закривай! (всички губещи линии)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1105 Любопитно

    Затова ли ще теглим кредити?

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    Тоя е поредния тарикат който си мисли,че може да продаде на краставичар,краставици.

  4. 4 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2962 Весело

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Покрай БДЖ някои ще си ''помогнат'' !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  5. 5 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Колко влака трябва да се подпалят, за да спрем да наливаме пари в ямата БДЖ и най-накрая да я приватизираме?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1821 Любопитно

    До коментар [#1] от "#оставка":

    те печелившите са 2 С-Вн и С-Бс но ми е любопитно защо няма алтернативен превозвач по тях при безумното разписание в полза на автобусите

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1821 Любопитно

    До коментар [#5] от "Сашо":

    ами то няма проблем който иска може да пуска линии, по интересен е въпроса защо никой не иска

  8. 8 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#7] от "1001":

    Айде бе ? Пробвай да направиш жп-линия между София и Бургас и да те видя как ще я регистрираш.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  9. 9 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сашо":

    ами не знам вече се чудя регистрират се само за товарни превози има 6-8 фирми но с пътнически никой не се хваща

  10. 10 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Честито на данъкоплатците- ще платят и дълговите на БДЖ. Явно това е най-лесния вариант.

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#1] от "#оставка":

    Дори за губещите линии отдавна можеше да се направи търг, коя частна компания е готова да ги обслужва срещу най-ниска субсидия.

    Те просто измамиха обществото с номера че "толкова струва, ама нали е социална дейност"? Как да струва толкова, вие направихте ли един търг да видите, дали някой друг няма да го свърши по-евтино?

    Тази млада и зелена министърка ще я изпързалят по същата плоскост. Дъртите ченгета и олигарси, налепени около железниците няма да изпуснат работата току-така...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  12. 12 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Билет за влака на запад струва 5 пъти по-скъпо. Държавата просто трябва да плати социалната цена за това, че и по-бедните искат и трябва да пътуват. И не е нужно да питат за това брюкселските сатрапи.

  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Какво ще приватизирате бе шемети какво монопол ли искате и на железниците,железницата е с функция на национална сигурност,аман от приватизации,какво искате да ме убедите както наишите политици които са толкова некадърни или не желаещи да направят реформа виждаш ли държавата не може дай сега да ги подариме,освен и оръжейниците си да ги подариме и направо и себе си да продадем и да закрием държавата!като е толкова хубава тая конкуренция защо междуградските автобуси са пълни трошки които дори някои и климати нямат,защо!защо таксиметровите фирми карат още с чалга и с костюм-потник!?

  14. 14 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Президент!
    Това правителство не сме го избирали.
    Ти го назначи и носиш отговорност за действията му.
    Хвани юздите!

  15. 15 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Тук чета много отрицателни коментари относно БДЖ. Хора, в нормалните държави точно железниците са най-поддържаният транспорт. Хората масово пътуват с влакове, автобусите не са така популярни. Ако и ние започнем да пълним желеюзниците, в началото няма да са приятни условията, но ще я подкрепим и ще се модернизира.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    [quote#13:"gembirdkz"]Какво ще приватизирате бе шемети какво монопол ли искате и на железниците[/quote]

    От 2007 насам има поне 6 лицензирани частни превозвачи за товарни превози, които си работят без да вдигат шум.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  17. 17 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Тази министърка май твърдо е решила да изпълнава програта на БСП - субсидии, субсидии и пак субсидии.

    Изобщо този служебен кабинет на Президента е доста по-слаб в сравнение с предишния.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  18. 18 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#9] от "1001":

    Бизнесът с товарните ж.п. превози на много места, вкл. у нас, е по-лесен и печеливш. Първо, в сравнение с камионния превоз ж.п. излиза по-евтино на километър, особено за големи товари. Второ, не изисква големи инвестиции: достатъчно е вагоните да отговарят на минималните изисквания за съответния товар, но не е нужно да са чисто нови и модерни. Трето, вагоните потеглят само когато има товари, т.е. приходите са гарантирани. И четвърто, дори при занемарена инфраструктура като българската, повечето видове товарни превози все пак ще достигнат до направлението си в приемлив срок, вкл. пътувайки през нощта.

    Пътническите влакове изискват много повече инвестиции в комфортни и бързи влакове, съвременна и добре поддържана инфраструктура по която тези бързи влакове да се движат, удобни и редовни разписания и пр. за да изградят солиден пътникопоток - да не говорим за печалби!

    Апропо, много малко пътнически влакове по света са печеливши - повечето не могат дори текущите си разходи да покрият и разчитат на обществени субсидии. В много случаи (има и изключения, разбира се) тези субсидии са оправдани, понеже, подобно на субсидиите за публични услуги като образование, здравеопазване, противопожарна охрана и др., имат значителни положителни социални и икономически ефекти. Да не говорим, че другите видове транспорт се радват на не по-малко обществени субсидии под формата на изграждане и поддръжка на пътища и магистрали, летища и КВД, пристанища и плавателни пътища.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK