Околовръстното на София е най-натовареният второкласен път в страната

Околовръстното на София е най-натовареният второкласен път в страната

© Георги Пауновски



Над 2.8 млн. лв от ОП "Регионално развитие" са инвестирани в изграждането на първата система за автоматизирано събиране на данните за трафика по републиканските пътища от II и III клас и обобщените данни са много интересни, каза днес Мирослав Ценов от Агенция "Пътна инфраструктура", цитиран от "Фокус". Оказало се например, че на места по второкласните и третокласните пътища трафикът е по-натоварен от този по автомагистралите и първокласните пътища.


Най-натовареният второкласен път в страната е Околовръстното на София, по което средно на денонощие преминават между 20 000 и 35 000 моторни превозни средства. Според Ценов с въвеждането на автоматизираното броене на трафика се поставя началото на интелигентните транспортни системи в България.


Системата за събиране на данни за трафика по второкласната и третокласната пътна мрежа е със 120 автоматични устройства, които отчитат трафика денонощно. 91 от монтираните броячи са на второкласните пътища, а 29 са на третокласни.




"Системата е иновативна в страната. Отчитането се извършва с много голяма точност. Технологията, която използваме, изпраща данни до АПИ от 120 устройства на всеки 5 минути, което е почти в реално време", уточнява Ценов.


Според данните от автоматичното броене, другито много натоварени пътни участъци са Костинброд – Монтана (между 15 хил. и 20 хил. МПС на ден.), Ботевград – Мездра (около 10 хил), Пловдив – Граф Игнатиево (близо 15 хил), Черноморец – Приморско (между 10 хил. и 15 хил.), Разлог – Банско (между 5 хил. и 10 хил.), Дупница – Самоков (около 10 хил.) и др.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Добре че беше Бойко да го е разшири, Станишев не е направил и метър от него, камо ли да го завърши цялото.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  2. 2 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"dragozow"]Добре че беше Бойко[/quote]
    Вие в БГ ще бъдете на това дередже дотогава, докато си ги мерите по този начин.

  3. 3 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"dragozow"]Добре че беше Бойко[/quote]
    Вие в БГ ще бъдете на това дередже дотогава, докато си ги мерите по този начин!

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    и ... какъв ще е резултата? ... най-вероятно частна кабинка за такси!? ... на приближен или част от властта човечец ...

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 935 Любопитно

    [quote#2:"matthew.g"]Вие в БГ[/quote]

    Вие извън БГ - какво ви засяга?

    Знанието е сила, информацията - власт
  6. 6 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Маттю тръгнал с ни учи на дередже :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 475 Любопитно

    Как може околовръсното на София да е второкласен път?!?!?

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  8. 8 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#7] от "dohco":

    Броячът е на Казичене, там си е второкласен, но разбирам какво имаш предвид.

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Всеки сочи за пример Швейцария, Германия, Австрия като държави с добра инфраструктура, но не по-малко важна е тяхната нематериална инфраструктура. Дори измервателните прагове за нивата на реките и рекичките качват информацията си онлайн, за да се изпревари с критичните час-два възможен прилив.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  10. 10 Профил на sssmokie
    sssmokie
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да ви имам и статистиката: "средно на денонощие преминават между 20 000 и 35 000 моторни превозни средства"... Разликата между двете е почти 100%... Може би на денонощие преминават между 20 и 35 хилияди, а средно по 27 примерно............

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    А сега остава да видим, дали тази информация от броячите ще се обявява публично, или ще се води "класифицирана", "платена услуга" и пр., докато флашките с нея се продават на черния пазар за по 1000 лева.

    Длъжен съм да кажа, че услугата е особено търсена и всеки сериозен инвеститор в автомивка, бензиностанция, мотел и пр. си поръчва такова броене, което е желателно да обхваща всички сезони и така излиза хиляди.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  12. 12 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3074 Неутрално

    До коментар [#10] от "sssmokie":


    [quote#10:"sssmokie"]Да ви имам и статистиката: "средно на денонощие преминават между 20 000 и 35 000 моторни превозни средства"... Разликата между двете е почти 100%... Може би на денонощие преминават между 20 и 35 хилияди, а средно по 27 примерно............ [/quote]Може би все пак статистиката им в разделена за различните дни от седмицата и за различните сезони-та затова да варира.

  13. 13 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3074 Весело

    До коментар [#1] от "dragozow":


    [quote#1:"dragozow"]Добре че беше Бойко да го е разшири, [/quote]Сакън!!Какви са тези скверни слова!? Борисов е мутра,пожарникар,помпиер,престъпник,глупав и какво ли не още...

  14. 14 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1052 Весело

    От "Околовръстно" до "Околовръстно" има разлика.
    И все пак ако се смята цялото околовръстно - 20 000 си е силно занижена цифра.
    Но ако колегата горе е прав, че камерата е на Казичене, тогава сметката донякъде излиза.

  15. 15 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Дали ще ги качат някъде тези данни?

    I shave with Occam's razor
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":

    Резултатите от измерването са крайно важни при мотивирането на решения, защо една отсечка е редно да се направи преди друга отсечка и още куп показатели, като например брой произшествия спрямо преминаващия трафик.

    Без тази информация инвестиционните решения в пътната инфраструктура се вземат на сляпо, водени най-вече от принципа "районът е на ДПС - не бива да им правим сечено" или пък "това е пътят към селото на шефа на областния партиен координатор - да видят хората, че има полза да е на власт!".

    Точно затова си мисля, че информацията ще бъде скоропостижно потулена. Като се знаят числата, не можеш да направиш мост на Силистра - Кълъраш, където две баржи с по 2 места за камиони превозват целия трафик и даже се налага да тръгват през 2 часа, защото и за толкова няма.

    Не изключвам специалистът, който е прокарал тази система, вече да отнася сочни псувни, че "заради него на 7-те милиона отрепки ще вземе да им порасне работата, вместо да си налагат парцалите и да залагат бойна манерка за инструктаж, е*** съм ги в капутите..."

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  17. 17 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 374 Неутрално

    В някои градове, дори вътрешно градски артерии са държавен първокласен път.
    За съжаление тези градове не са в бг обаче..

  18. 18 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#10] от "sssmokie":

    може да е средно за зимен период - 20000, средно за летен период 35000.

  19. 19 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 763 Неутрално

    ... система за автоматизирано събиране на данните за трафика по републиканските пътища от II и III клас...

    А за I клас пътища?
    Или ако има за I клас, ще възникнат много въпроси за приоритетите на всички досега управлявали и стремежа им да построят "пътя до морето" (по Лиляна Павлова) и други такива отпускарски направления.

  20. 20 Профил на Jogy
    Jogy
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "dragozow":

    Бойко, Бойко .. все Бойко ...всичко бил построил ...
    Той направи част от южната дъга - от Симеоново до пътя за Бистрица.
    Останалата част, до Младост, после я довърших, след церемониалното Му рязане на лента.

    А сега не е Бойко този който разширява и северната дъга.

  21. 21 Профил на Jogy
    Jogy
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "после я довърших" - да се чете "после я довършиха", на съм я аз направил

  22. 22 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 636 Неутрално

    ...Околовръстното на София е най-натовареният път в страната...

    М-да, и затова има толкова много "комерсиални секс работнички" по него - да "разтоварват" пътуващите!

  23. 23 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1562 Любопитно

    И кога ще намеря най-после някъде обосновка при колко коли има смисъл от магистрала, при колко от първокласен път и колко - второкласен.
    Магистралите са в пъти по-скъпи и за изграждане и за поддръжка. Някой трябва да каже на всички защо магистрала Хемус е безсмислена и трябва да се прави бърз път. (Иначе защо да не направим магистрала и Златоград - Джебел.)
    както и някой да обоснове "вчения" тунел под Шипка с числа.

    Никола Йорданов
  24. 24 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 531 Неутрално

    В предаването по телевизията репортерът два пъти напомни, че устройствата НЕ ИЗМЕРВАТ СКОРОСТТА и АКТОВЕ НЯМА ДА ИМА....Защо да не мерят и скорост и да изпращат автоматично снимки на нарушителите в КАТ....Всичко ни е НЕпрактично....

  25. 25 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Хубаво е да се публикуват данните за по-продължителен период от време за да се изчистят сезонните колебания. Аз мисля, че най-натовареното трасе е между Бяла и Русе понеже там като във фуния се събира трафик от Гърция и Турция за Румъния и обратно. Не ми стана ясно дали замерват там.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  26. 26 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Магистрала Тракия да не се окаже излишна...

  27. 27 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Уточнете, че става въпрос за Околовръстното на София - южна дъга (като най-натоварен път)

  28. 28 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#23:"Никола Йорданов"]И кога ще намеря най-после някъде обосновка при колко коли има смисъл от магистрала, при колко от първокласен път и колко - второкласен.
    Магистралите са в пъти по-скъпи и за изграждане и за поддръжка. Някой трябва да каже на всички защо магистрала Хемус е безсмислена и трябва да се прави бърз път. (Иначе защо да не направим магистрала и Златоград - Джебел.)
    както и някой да обоснове "вчения" тунел под Шипка с числа. [/quote]

    Какво да го обосноваваме, поели сме ангажимент при присъединяването ни към ЕС и трябва да го направим, тъй като изглежда е част от нещо наречено трансевропейски транспортен коридор 9

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK