В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова

В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова

© Цветелина Белутова, Капитал



С сферата на транспорта има пет високорискови проекта, каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебния кабинет Николина Ангелкова. В железопътния сектор това са жп линията "Септември – Пловдив", "Първомай – Свиленград" и "Пловдив - Бургас", а при пътните - Лот 1 и 2 на магистрала "Марица", Лот 1 и 4 на "Струма" и "Западна дъга на околовръстното на София от река Какач до Северна скоростна тангента. Усилията на служебното правителство са да гарантира, че те ще приключав в рамките на допустимост на разходите по програмата, а именно до края на 2015 г., уточнява Ангелкова, цитирана от "Фокус".


Агенция "Пътна инфраструктура" е направила проверка на място на Лот 4 от автомагистрала "Струма" и е установено, че там не се работи. Изискана спешна среща с директора на фирмата-изпълнител, която ще се състои следващата седмица. От строителите се иска да представят ревизирана строителна програма и ако тя не е реалистична, договорът ще бъде прекратен. "Към момента работим в проучване и идентификация на възможностите за прекратяване по три договора – един пътен и два железопътни", уточни Ангелкова.


С реализацията на цялата автомагистрата "Хемус" ще привлечем допълнително инвестиции за Северна България, каза министърът на транспорта. Участъкът, който тепърва ще започва да се изгражда (от Ябланица до Шумен) е с дължина 248 километра и с индикативна стойност 780 млн. евро. В момента Националната компания за стратегически инфраструктурни проекти подготвя и проектира цялата магистрала "Хемус".




За да приключим успешно пътните проекти сме включили увеличаване на националното съфинансиране от страна на държавата на 50% . Това ще доведе до увеличаване на цялата оперативна програма, която ще бъде около 2.5 млрд. евро", посочи Ангелкова.


Основен проблем в железопътните проекти е липсата на съфинансиране от страна на НКЖИ в размер на 109 млн. лева. Министърът уточни, че съгласно договора за безвъзмездна помощ съфинансирането е задължително.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 721 Любопитно

    Крайно време беше да се изритат фирмите, които нямат капацитет да работят по инфраструктурите проекти. Добре следващият път кандидатите да внесат 20% гаранция от стойността на проекта и при безпричинно забавяне на проект слъжещият, спечелил търга да продължи изграждането.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  2. 2 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Имате грешка в текста - Лот 1 на Струма е готов, а Лот 2 се строи с бесни темпове.

  3. 3 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А кога ще свържат 8-те км между Тракия и Хемус, т.н. източна тангента?

  4. 4 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Всичко ще се оправи.
    Строителя иде!

  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1951 Любопитно



    [quote#3:"matthew.g"]

    А кога ще свържат 8-те км между Тракия и Хемус, т.н. източна тангента? [/quote]
    Пътувал ли си по нея ?
    В по-голямата си част е двулентов , а някъде и трилентов скоростен път с разделителна зелена ивица между двете платна
    Има само един участък от 600 м на отбивката за Казичене и Г.Искър където пътя е едно платно с две ленти
    Това да му е кусура

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 698 Весело

    До коментар [#3] от "matthew.g":

    Когато Стивън Ло си завърши аквапарка/казиното за 1.5 млрд.

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8572 Неутрално

    Те всички проекти май се оказаха рискови.

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    В сферата на транспорта има пет рискови европроекта, каза министър Ангелкова. В железопътния сектор това са жп линията "Септември – Пловдив", "Първомай – Свиленград" и "Пловдив - Бургас", а при пътните - Лот 1 и 2 на магистрала "Марица", Лот 1 и 4 на "Струма" и "Западна дъга на околовръстното на София от река Какач до Северна скоростна тангента.

    Хайде да броим:

    1) ЖП линията "Септември – Пловдив"
    2) ЖП линията "Първомай – Свиленград"
    3) и "Пловдив - Бургас",
    4) Лот 1
    5) и 2 на магистрала "Марица"
    6) Лот 1
    7) и 4 на "Струма" и
    8) Западна дъга на околовръстното на София от река Какач до Северна скоростна тангента.

    Или тези проекти са 8, или старият шоп не може да брои вече...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK