Транспортният министър: Основни приоритети по ОП "Транспорт" са магистрали "Струма" и "Хемус"

Николина Ангелкова

© Юлия Лазарова

Николина Ангелкова



Основни приоритети по оперативна програма "Транспорт" са магистралите "Струма" и "Хемус" в Южна и Северна България. Всички проекти, включени в програмата, трябва да бъдат завършени и въведени в експлоатация до 2022 г. Това обясни служебният министър на транспорта и информационните технологии Николина Ангелкова в сутрешния блок на "Нова телевизия".


По думите на Ангелкова сред основните приоритети е завършването на лот 3 от автомагистрала "Струма" от Благоевград до Сандански. Той ще осигурява пряка връзка с Гърция и трябва да бъде завършен до 2020-2022 г. Тя обясни, че магистралата се намира в зона от "Натура" и поради тази причина от осемте разгледани варианта от решенията по ОВОС от 2008 г. е избран най-екологосъобразният – изграждане на тунел с дължина 15.5 км.


"Ние сме включили в ОП "Транспорт" довършването на автомагистралата тунелен вариант, тъй като вече имаме одобрена апликационна форма за лот 1, 2 и 4 и планирането на лот 3 от Европейската комисия, която в момента се изпълнява и е на стойност около 578 милиона евро", обясни Ангелкова.




Лот 4 на "Струма" от друга страна е квалифициран като високорисков и Агенция "Пътна инфраструктура", която е бенефициент по проекта, прави редовни проверки по искане на транспортното министерство, обясни служебният транспортен министър. Последната направена от АПИ проверка показа, че дейностите в участъка са замразени.


"Поставено е условие за пълна мобилизация и промяна на строително-технологичната програма. Проектът до момента е изпълнен  55%. Факт е, че по проекта не се работи. Нямаме реални доказателства, че ще бъде завършен в срок", добави Николина Ангелкова.


И автомагистрала "Хемус" е основен приоритет, стана ясно от думите ѝ. Нейното завършване и въвеждане в експлоатация трябва да стане също най-късно до 2022 г., което се отнася за всички проекти, включени в оперативната програма.


Индикативната стойност на магистралата е 780 млн. евро. Ползващите я няма да плащат за период от седем години, защото проектът се финансира с европейски средства. В бъдеще обаче ще се разработи стратегия за таксуване по пътищата.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Това е добре !

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  2. 2 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 633 Любопитно

    "Ползващите я няма да плащат за период от седем години, защото проектът се финансира с европейски средства."

    Къде няма да плащат? Отсечката между Ябланица и Шумен? Или ще сложат такса на цялата магистрала, въпреки, че най-трудните и скъпи участъци са правени през социализма?

  3. 3 Профил на kollin
    kollin
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#2] от "_dan_":

    Това, че са правени "по соца" не ги прави нито безплатни, нито без поддръжка!

    How to tell Heretics from Catholics?Papal legate Arnaud Amalric:Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.(Kill them all, the Lord will recognise His own.)
  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 696 Неутрално

    ... абе, май пак я правим „по нашенски“ - ще, обаче, ако, трябва, в бъдеще .... уж, приоритетите ясни, пък в крайна сметка - насреща само общи приказки.

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Хей маце, ти ако се интересуваш само от хубав асфалт за да си разхождаш дупето по гладко през уйкенда на море помисли малко за гигантския трафик от стоки и камиони , който върви в отсечката Ботевград - Видин. Представи си само как 50 т ТИР-ове минават през ями и легнали полицаи нощем. Тогава движението по Хемус и Кресна ще ти заизглеждат като пустош. Защото именно тази отсечка обединява трафика по Хемус, Кресна, Хаинбоаз, Шипка и Беклемето.

  6. 6 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#5] от "kepler":

    Тъпашки хейт, но явно нивото е такова.

    Ботевград - Видин ще се строи със заем от ЕБВР по програмата Транзитни пътища. Но това няма как да се прочете в сайтовете за дупета.

  7. 7 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 711 Неутрално

    всички мерки в транспорта трябва да ограничават въглеродната интензивност на националната система. всичко друго си е наливане на пари в лукойл и оттам на путин! в момента за бензин отиват около 10 млрд. лева или 12-13% от българския БВП...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK