Кредиторите на БДЖ ще получат нов вариант на споразумение

Кредиторите на БДЖ ще получат нов вариант на споразумение

© Мария Съботинова



През следващата седмица експертите на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и БДЖ ще представят на кредиторите нов вариант на предварително споразумение между двете страни, с конкретен план за действие, срокове и мерки. То ще послужи за основа при следващите преговори, които се очаква да се проведат в началото на месец октомври.


Това съобщиха от транспортното ведомство след като там се състоя среща с представители на кредиторите от KFW, както и от представители на облигационерите.


Транспортният министър Николина Ангелкова е посочила, че за стабилизирането и финансовото оздравяване на БДЖ от съществено значение, е постигането на споразумение с кредиторите на компанията.


По-рано днес в телевизионно интервю тя съобщи, че Започват съкращения на централната администрация в БДЖ. Експлоатационният персонал ще бъде запазен, за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    От 20 години го стабилизират и укрепват това БДЖ!

  2. 2 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Концепцията за БДЖ трябва да се преосмисли. Необходимо е да се обособят три отделни дружества. "Железен път и инфраструктура", "Пътнически подвижен състав" и "Товарен подвижен състав".
    "Железен път и инфраструктура" да включва и развива железните трасета, гарите и недвижимите имоти. Те никога не трябва да се приватизират, защото са стратегически най-ценното. Инак ще се повтори "царският" опит с ЕРП-та в енергетиката.
    Подвижният състав (пътнически и товарен) може да се приватизира ако се намери надежден купувач, но не на всяка цена!

  3. 3 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Време е да се допусне частният капитал да стъпи на ЖП линиите със свой подвижен състав, при взаимно изгодни условия... За това е необходимо Минст. на Транспорта да разработи проект за човеко-потока по железниците до всяка гара и спирка стъпила на реални статистически данни (продадени билети, от, до, час потегляне, час пристигане), перспектива за развитие на превозите на пътници... Подобно, би трябвало да се направи и с каргото.
    Дружеството "Железен път и инфраструктура" е необходимо да разработи калкулация за цените, които ще събира от ЖП превозвачите стъпила на композиция-тонаж, километри, скорост/ч, спирания на гари/спирки, обслужване-услуги...

    Това, което пиша не е ново. Приятели, можете да се поучите от чешкият опит. ЧД (Чешке Драхи) чешките железници се съпротивляваха много на това частници да стъпят на линиите им, но правителството ги принуди и това е факт от 2011. Сега две частни компании успешно превозват пътници със собствени композиции... Вижте ги тук
    RegioJet - http://www.regiojet.cz/cs/index.html
    LEO Express - http://www.le.cz/

  4. 4 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Любопитно

    LEO Express - собственик на компанията е 27 годишният бивш банков консултант Леош Новотни. Компанията започна редовни рейсове през ноември 2012. Предприемачът поръча и закупи пет нови швейцарски композиции на обща стройност 58,8 млн. евро.
    Вижте видеото...
    http://www.youtube.com/watch?v=6Ik9Vefbdf4

    тук може да видите черно-жълтите влакове как изглеждат отвътре.
    http://www.youtube.com/watch?v=-dduNh8F3rU

  5. 5 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#3] от "dereck":

    ако министерството трябва да разработва проект за човекопотока, то ще трябжва да се закрият губещите линии. Което няма как да стане щото имат "социални функции". На частните фирми не им трябва министерството да им казва колко човека по коя линия ще пътуват. Те могат и сами да си разберат.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  6. 6 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "DareDebil":

    Темата за превозването на пътници (ЖП и автобусни) е много дълбока и само с писане на коментари не можем да я обхванем...
    Без да влагам лоши чувства, предполагам, че хората които са на позиции да определят тенденциите на развитие на транспорта (автобусен и ЖП) не познават "добрите примери" в Европа отвътре и в детайли, т.е. не са живели продължително време в такава страна, интегрирайки се към стандарта на живот там и изучавайки проблематиката...
    Просто, им липсва визия за развитие, не могат да отскочат от родното ежедневие. Мислят, че ще излязат от глухата улица като я "закърпят". Липсата на пари е само предлог за оправдание, а парите ще стават все по малко.

  7. 7 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#5:"DareDebil"]проект за човекопотока, то ще трябва да се закрият губещите линии. Което няма как да стане щото имат "социални функции".[/quote]
    Статистическата обработка на пътници и товари е неразделна част от отговорностите на Минист. на Транспорта (МТр). Това е информация, на която база то взима своите решения за управление на транспорта. Включително предоставя информацията на заинтересовани лица. Примерно, потенциални превозвачи...

    В Чехия също има губещи линии до някои малки места и проблема се решава по три пътя превозвача се задоволява с по-малка (до 0%) печалба, държавата субсидира в някакви граници и на трето място се включват общините които искат да запазят или подобрят транспортната услугата на съгражданите си.

    Чешките железници (ЧД), предвидливо са сключили дългосрочни договори с общините там където това е от взаимен интерес, като общините декларират минимален брой пътници, които ще използват влак през годината, ако това не се случи те се задължават да изплатят някаква сума пропорционална на разликата... Но това е възможно само ако в МТр се събира ежедневно информация от фискалните устройства за продадени билети! Тази информация е необходима и за държ. субсидия!

  8. 8 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#7] от "dereck":

    викаш не може самата фирма БДЖ или местния клон в село тънково да събере тази информация, трябва министерството да е. Сигурно и министерството дава информация на летище бургас колко пътника преминават през летището, щото самото летище няма как да знае.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  9. 9 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Интересен коментар от 2011 г. на инж. Радим Янчура изпълн. директор на СТУДЕНТ АГЕНЦИ КД (Student Agency k.s.), която е собственик на РЕГИОДЖЕТ (RegioJet, a.s.). Коментара е на чешки но който се интересува от темата може да намери начин да го преведе...

    http://www.youtube.com/watch?v=OarBW9SYLAs

    СТУДЕНТ АГЕНЦИ КД (Student Agency k.s.) пробиха в железниците, но за мене успехът им автобусните превози е по-значим и би могъл да бъде модел за подражание от нашите автобусни превозвачи. При цени на билетите за км. съизмерими и в определени случаи по-малки от българските те предлагат комфорт и сервиз с пъти по-добър от най-добрите български фирми... За това автобусите им пътуват винаги 90% - 100% пълни. Печалбите им позволиха да стъпят и на железниците...
    Прочетете какъв сервиз предлагат и изпълняват по-всяка линия..
    https://jizdenky.studentagency.cz/web/autobus/servis-pro-cestujici/servis-pro-cestujici.html

    [quote#0:" "]Dbáme na vaše pohodlí
    - Všem cestujícím nabízíme ZDARMA teplé nápoje a k zakoupení také chlazené nápoje a občerstvení (nápoje a občerstvení dle aktuální nabídky).
    - Pro vaše pohodlí jsou všechny Žluté autobusy vybaveny prostornými, celokoženými sedačkami, které lze samozřejmě polohovat podle vašich potřeb.
    - Toalety na palubě autobusu jsou u nás samozřejmostí.
    - Po celou dobu cesty je vám k dispozici sympatická stevardka či stevard, na které se můžete obracet s prosbou či dotazem, ale také se stížností nebo jinými problémy. Rádi vám přinesou nápoje, občerstvení i denní tisk.
    - K dispozici je WiFi internet zdarma. Wifi připojení máme na všech vnitrostátních linkách. Autobusy vybavené připojením na internet snadno poznáte podle vnějších informačních polepů „WiFi zdarma“, nebo vám tuto informaci rád/a sdělí náš/e stevard/ka. Naše WiFi síť se jmenuje „ŽLUTÝ“.[/quote]

    Каквото и да пиша, няма да разберете усещането. Трябва да пътувате с тях, за да разберете за какво става въпрос!...






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK