Порожанов: Потреблението е свито, инвестициите отсъстват

Румен Порожанов

© Георги Кожухаров

Румен Порожанов



Заемът е опция за държавен дълг и формира следното: първо 1.7 млрд. лв. са за дефицита в бюджета. Останалото е в рамките на хипотези за банковата сфера. Това каза в сутрешния блок на "Нова телевизия" министърът на финансите Румен Порожанов.


По думите му трябва да има наличен ресурс за банковата сфера. "Банката, която получи ликвидна подкрепа през лятото, е внесла плана си за преструктуриране в Брюксел, той подлежи на одобрение. До края на годината ще бъде възстановена частично помощта, останалата част ще дойде следващата година", обясни финансовият министър.


Той коментира актуализацията на бюджета, чието обсъждане в Съвета за тристранно сътрудничество би трябвало да се случи днес. То трябва да предшества одобряването на проекта от правителството, което се очаква да стане в сряда. Промените предвиждат нов държавен дълг до 4.5 млрд. лева. Актуализацията се налага заради неизпълнението на приходите, заложени в сегашния вариант на бюджета. За да влезе в сила, изменението трябва да бъде одобрено от Народното събрание, което ще се състави след изборите на 5 октомври.




Заседанието на тристранката обаче вероятно няма да се проведе. Миналия петък синдикати и работодатели поискаха отлагане на заседанието, за да получат повече време да се запознаят с новите разчети. Те заплашиха, че няма да присъстват, ако материалите не им бъдат пратени предварително. 


Румен Порожанов каза, че бюджетът, който предлага служебното правителство, е една актуална снимка на състоянието на публичните финанси в момента. "От гледна точка на неблагоприятна макроикономическа среда самият брутен вътрешен продукт от 81.7 милиарда лева, който беше заложен, реално по номинална стойност намалява на 79 милиарда лева. Това означава, че продуктът, който създаваме, е по-малък в абсолютна стойност спрямо заложеното. Потреблението е свито, инвестициите отсъстват", каза финансовият министър.


По думите му служебното правителство има за цел да представи на парламента състоянието такова, каквото е. "Съобразяваме се с всички показатели, които влияят на бюджета, за да могат ведомствата да работят нормално. Одобряването на новия бюджет е право и възможност на редовно правителство, но няма време за това. Подготовката за актуализацията трябва да чака новото правителство, когато бъде излъчено", подчерта Порожанов.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Благодарение на герп!

    Директните чуждестранни инвестиции намаляха в периода февруари 2012 - февруари 2013 година с катастрофалните 78% и стигнаха до 0.3% от БВП! Което означава на практика, че няма чуждестранни инвестиции! Като прибавим и 245.000 унищожени работни места за 3.5 години при Борисов, дефлация в края на 2012 година, спрян икономически растеж и забатачена от Борисов икономика в трайна рецесия, продължаваща вече 5та година, картината се изяснява.

    Конграчюлейшънс, герп!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  2. 2 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    След "великото" управление на Орешарски с многото му "експерти" ще се чудим как да оцелеем...

    Благодарим ти БСП

    Няма шики-мики.
  3. 3 Профил на today
    today
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Ми нормално, винаги след управление на ДПС и БСП е така.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  4. 4 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#1] от "socialen":

    Бесепарче, обясни какви и колко са инвестициите през последната година, колко заеми взехте, каква е дефлацията, колко е дупката в хазната, колко е недобора в митниците и т.н. (за да сметна набързо колко милиарда откраднахте само за една година) не ми пускай опорни точки.

    Няма шики-мики.
  5. 5 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#1:"socialen"]Благодарение на герп!

    Директните чуждестранни инвестиции намаляха в периода февруари 2012 - февруари 2013 година с катастрофалните 78% и стигнаха до 0.3% от БВП! Което означава на практика, че няма чуждестранни инвестиции! Като прибавим и 245.000 унищожени работни места за 3.5 години при Борисов, дефлация в края на 2012 година, спрян икономически растеж и забатачена от Борисов икономика в трайна рецесия, продължаваща вече 5та година, картината се изяснява.

    Конграчюлейшънс, герп![/quote]


    Каквото повикало такова се обадило и при следващите. Направо цъфнахме и вързахме при тях. Смешко.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  6. 6 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "Смешен, тъп и заблуден костовак ":

    Прочети коментар 1. Там са фактите. Да добавя, че за 1 година Орешарски създаде 50.000 нови работни места като намали безработицата от 13.8% на 11.3%. За разлика от Борисов, който за 3.5 години не само, че не създаде нито едно работно место, но и унищожи 245.000 работни места като експлоадира безработицата от 6.8% на 13.8%. Младежката безработица се изстреля при Борисов като ракета от 16.2% на 33%.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  7. 7 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#4] от "Смешен, тъп и заблуден костовак ":

    Нормално. Кой ще иска да инвестира в рецесирала икономика. Обърни се към Борисов и започни да четеш макроикономическите статистики.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    ..."Останалото е в рамките на хипотези ".........


    Е извинявам се,но за пари не се говори така!

  9. 9 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#5] от "tom_sawyer":

    Твоят коментар потвърждава, че нямаш престава как работи една макроикономика! Не случайно се казва, че Борисов върна икономиката и заетостта с 12 години назад, на ниво 2001-2002 година, и унищожи така постигнатото от 1997 година насам! Ще минат години и ще са нужни милиарди, които нямаме, за да се компенсира катастрофалното "управление" на Борисов и герп, и да достигнем (забележи сам!) нивото на икономиката и заетостта от 2008 година! 2008 година! Не 2014!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  10. 10 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 515 Любопитно

    абе тези на много сериозно се взеха - вместо да подготвят изборите за каквото са турени там, те започнаха да решават глобални въпроси, да оправят бюджета, външната политика, енергетиката и какво ли не още, а не може ли да бъдат изринати още преди изборите?

  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4242 Весело

    Интересно,всички политици стигат до едно и също заключение,че потреблението е свито и доходите са ниски и няма почти никакъв растеж.Всички политици обвиняват предните.

  12. 12 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално
  13. 13 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Водя си лична статистика в областта на услугите
    - спад спрямо миналата година = 2 пъти
    - спад спрямо 2008 година = 5 пъти
    2001 ****
    2002 *****
    2003 ******
    2004 ********
    2005 *******
    2006 *******
    2007 ******
    2008 *******
    2009 ******
    2010 *****
    2011 ****
    2012 ***
    2013 **

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  14. 14 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#9] от "socialen":

    Пич, това дали имам или нямам нищо общо с реалността в страната. Коментара ми беше че, и едните и другите за чеп за **** не стават. Да плюеш че, ГЕРП са по некадърни от БСП/ДПС файда никаква. Резултатите са налице - все на по-лошо върви всичко. Последното което измислиха за законни кражби са външните заеми а оправданията едни и същи - чистят дълговете на предишните. По добре си замълчи кой е по по най. Всички са еднакви.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  15. 15 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1758 Разстроено

    До коментар [#1] от "socialen":
    Дребния бизнес помни ГЕРБ и опустошенията на калинките. Като се знае кои вероятно ще дойдат на власт ... кой е луд да инвестира = разпродава се наличното, не се влага в ново и се чака да отмине поредното нашествие на скакалци в икономиката.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  16. 16 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 752 Любопитно

    [quote#0:"Заглавие"] Потреблението е свито [/quote]
    Пачему!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  17. 17 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#14] от "tom_sawyer":

    Дискутираме по конкретния случай.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  18. 18 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Неутрално

    40 млрд евро БВП. За сравнение гърците, с които често се бъзикаме имат 300 млрд БВП...
    Или статистиката не е наред или ние просто нищо не правим...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  19. 19 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#15] от "dark'star":

    И го има протоколирано черно на бяло в макроикономическите статистики в периода август 2009-март 2013 година. Ма герп писатели, не читатели!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  20. 20 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#6] от "socialen":

    пич, поискай някакви по-достоверни опорни точки от ръководството. По време на най-голямата криза през последните 80 години, в която управляваше ГЕРБ, отлив на инвестиции и загуба на работни места имаше по цял свят, като в повечето европейски държави нещата бяха по-зле в процентно изражение. Загубените по време на кризата работни места са точно "създадените" по време на строителното безумие при правителството на Станишев. Когато с началото на кризата строителното безумие спря, работните места за изкопчии и общи работници естествено отидоха в канала. За съжаление въпреки златното време в което управляваше правителството на Сергея, то не създаде нито едно устойчиво работно място.
    Освен това въпреки жестоката криза, правителството на ГЕРБ управлява без да увеличава дълга ни с нови заеми. След това само за година и нещо (и то след края на кризата) кафяво-червената слуз натовари нас и децата ни с незнайно колко милиарда нови заеми, открадна два пъти по толкова и остави страната в пълна разруха.

  21. 21 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Весело

    Трябва да повикате "Великия хидроинженер" да оправи нещата... техническа мисъл се иска тука, за някой и друг милион хонорар всички ни ще оправи...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  22. 22 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#14] от "tom_sawyer": "Всички са еднакви."
    Очевидно не са еднакви
    при Виденов - погром
    при Костов - растеж
    при Царя - растеж
    при Станишев - растеж
    при Бойко - спад
    при Орешарски - застой

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  23. 23 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Весело

    Трябва да повикате "Великия хидроинженер" да оправи нещата... техническа мисъл се иска тука, за някой и друг милион хонорар всички ни ще оправи...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  24. 24 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ментор":

    Твоят коментар само потвърждава катастрофалното "управление" на Борисов.
    Сега към фактите:
    Обаче вие го избрахте през юли 2009 година с 43% заради антикризисната му програма! Както и на 5.10.2024 ще го изберете. Резултатът му го описах в коментар 1. Резултатът му след 5.10.2014 няма да е по-различен. Борисов взе и най-много заеми , 4 милиарда лева, допълнително към изядения фискален резерв. Виж статистиките на държавния дълг от 1997 година насам.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#14] от "tom_sawyer": "Всички са еднакви."
    Очевидно не са еднакви
    http://www.econstats.com/weo/V001.htm
    BG-BNP bilion $
    1997 31.04 ****** I.Kostov
    1998 32.32 *******
    1999 33.05 ********
    2000 34.84 *********
    2001 36.28 *********** Simeon II
    2002 37.97 ************
    2003 40.06 **************
    2004 42.77 ***************** Sergey
    2005 45.48 *******************
    2006 48.45 **********************
    2007 51.57 *************************
    2008 54.76 ************************** B.B.
    2009 51.76 ***********************
    2010 51.97 ***********************
    2011 52.83 ************************
    2012 53.26 ************************

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#22] от "dark'star":

    Не съм съгласен с едно. Виденов и Борисов са на едно стъпало. Попарата, надробена от Борисов и герп, тепърва ще я сърбаме. Това, което 'сториха" в периода август 2009-март 2013 година с години не можем да го компенсираме. И милиарди също нямаме, за да го направим.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  27. 27 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Потреблението било "свито". И за да стане още по голямо "мазалото", ще вдигнем цената на тока, туй па ше повлече нагоре и останалите цени и глей ко става тогава. Хептен ше я овапцотим. Така е, когато се отнасяме недалновидно към предстоящите събития и всички говорения в общественото пространство са оцветени политически. Послушайте ме поне веднъж, вее - върнете Орешарски, дайте му на човека възможност да изправи икономиката на крака. Токът изобщо не бива да поскъпва, защото последиците ще са ужасни. Всеки уж го знае, но мънка: "Видите ли, дупката в НЕК е огромна, нема паре". Дефицитът е НЕК няма нищо общо с цената на тока. Намалете частта от ВЕИ-тата и топлоцентралите/некои от тях/ в микса, сложете таксата за присъединяване на фотоволтаиците и готово? Толкова ли е силна мафията, че трябва да и се подчинява цяло правителство? Вижте кой изнася на поразия ток, вижте фирмите, които с по 5-6 човека ежегодно реализират десетки милиони от неконтролиран износ на ток и то на мижави цени към съседните държави. Всъщност, вие го знаете този факт, но..не ви държи да се изправите срещу октопода, пуснал пипалата си навсякъде, във всички власти.

  28. 28 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#25] от "dark'star":

    При Борисов дори е още по-трагично! Докато след Виденов имахме надежда и започнахме икономически и с парична реформа на ново, то Борисов я разби тази надежда окончателно. Ако се е виждала светлина в края на тунела, то се оказа, че тя е била от локомотива, на който Борисов е машинист.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  29. 29 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#22] от "dark'star":

    Пич, нищо не се е променило. Къде изчезнаха парите от растежа - при "наши" хора. Така е било, така и ще бъде, докато някой не висне на въже за назидание. Поне опит от украинците да бяхме взели, но народ който не е изстрадал свободата си а постоянно е бил "освобождаван" действие не чакай.В момента спориш на безсмислена тема - при кой е било ПО ЗЛЕ! Нормален ли си?! На трол ми миришеш - като ти броя постовете...

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  30. 30 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Какво потребление като безработицата е поне 20 %,кредитите са затруднени и все по-скъпи,беззаконието шества узаконено от най-малкото селце до НС(най-вече),простотията и мутрите са на почит сред подрастващите,ислямските клетки си набъбват на спокойствие,някои хора си откраднаха 8,5 милиарда лева и нищо няма да им се случи и сега ще ни спасяват пак(?)?Изобщо прост народ,слаба(в случая липсваща)държава.

  31. 31 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Положението е страшно трагично щом трябва да избираме между първия и втория ешалон на БСП и ДС да ни управлява. Е*и му майката и кочина...

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  32. 32 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#27] от "Култура ми Бойко":

    Потреблението е свито.Няма инвестиции.Има дефлация.Доходите намаляват.Преди 3г. Костов описа точно тази картина в НС. Казва се стагфлация .От нея се излиза по-трудно отколкото от инфлация.С мерки на парче не става.Трябва икономист с поглед напред. Но ние/българите/ толкова си можем.Ще си поръчаме още веднъж от същото.Нищо ,че ни се повдига!

  33. 33 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#11] от "chicago514":

    Ако си чел по сайтовете, същия проблем го има в Европа.
    "Немските граждани не си харчат парите".
    А те са най мощната икономика в общността...
    Гражданите са станали предпазливи, поради икономическата ситуция.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  34. 34 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1641 Любопитно

    А приходи нема и нема...

  35. 35 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 679 Весело

    До коментар [#18] от "graoveca":

    И бира чадо, и бира!

    pastor
  36. 36 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#29] от "tom_sawyer":

    Парите от растежа са във вид на празни бизнес сгради, молове Ц.камък и един гьол Белене.

  37. 37 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "Култура ми Бойко":

    Ако вдигнат и лихвите ,и айде към Централните гробища.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  38. 38 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2376 Весело

    До коментар [#1] от "socialen":

    Периодът 2013-2014 явно сте успял да прескочите в собственото си битие!
    Как - балсамация, хибернация, махмурлук?

    I Want To Believe
  39. 39 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "Култура ми Бойко":

    +

    Ма не искат! Любовта и Култът към Борисов са по-силни от здравия разум! А и образовните са вече в чужбина.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  40. 40 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Това означава, че продуктът, който създаваме, е по-малък в абсолютна стойност спрямо заложеното. Потреблението е свито, инвестициите отсъстват", каза финансовият министър.

    С една дума сМе изправени пред фалит. "Спасителния заем" ще ни спаси ли, а ако не успеем да съставим стабилно правителство и политическата криза се задълбочи какво ще стане? Ще има ли наказани?

  41. 41 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#39] от "socialen":
    Западът точно това и прави. Ако погледнем събитията у финансовите им дела, не може да не забележим стремителното нарастване на държаните дългове и на най-развитите, в това число и най-голямата - САЩ. Ниски цени, високи обороти, като се стремят да запазят покупателната способност на населението си. На всяка цена. Защото иначе започва срив, който се нарича "криза". Платежоспособността на хората, според мен/ и не само според мен/ е първото и най-важно условие за растежа на всяка икономика. Орешарски много пъти го повтаря на лекциите си. Умен човек.

  42. 42 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар 1

    Инвестициите намаляха 2009-2010 не защото ГЕРБ управляваше, а защото имаше световна финансова криза и тези които инвестираха в България или фалираха или парите им толкова намаляха че не им беше изобщо до инвестции в малка България. Ако не си спомняте световната икономика се сви с 4-5 % 2009г и оттогава расте енемично. Относно това как ГЕРБ изпукал резерва от 8 млрд лева все пак остави едно 4 млрд лева. Което значи че ГЕРБ изхарчи за 4 г само 4 млрд лева. А комунистите за по малко от година за 2013 изхарчиха 3 млрд лева нови заеми. И за 2014 си гласуваха нови 3 млрд лева заеми. Отделно от това фалираха една банка и разклатиха банковата система за което сега трябва да се теглят нови заеми от 4-5 млрд лева.
    ГЕРБ можеше да си тегли 4 г по 2-3 млрд лева заеми. Но не не се изкуши и затегна коланите. И спести това на бъдещите поколения. Така че ако ГЕРБ не бяха спрели пропадането и не бяха затегнали коланите 2009г. Това което се случи юни 2014г щеше да се случи през 2009. Така че ГЕРБ спаси тогава България и колкото и Дянков да беше лош и да приказваше на език на който един финансов министър не трябва да говори. Все пак не може да му се отрече че спаси страната.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  43. 43 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#40:"baxter"]"Спасителния заем" ще ни спаси ли[/quote]
    Ще ни спаси, ако заетите средства се инвестират разумно. В нови производства. С нови работни места. За да има у населението доходи. С които да пазарят. Щом пазарят, ще трябват и стоки. Които пък ще осигури бизнесът. Но..трябва много да си чел, много да знаеш, да познаваш движението на паричните потоци и да си уверен в действията си. Орешарски е един такъв професионалист. Гаврийски, Ангарски. Няма да споменавам името на дедо Ваньо, че гербавите много се дразнят Но.. да станеш сутринта с една "идея", да я изтъпаниш по телевизора, после, към края на деня да си на противоположно мнение - туй е най-малкото скандално. Така правят неуверените в себе си личности. Именно такива задълбочват кризите в обществото. Няма да споменавам името Му. Ше ме баннат.

  44. 44 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Потреблението е свито, инвестициите отсъстват",

    -Началото.
    Какво тепърва ни подготвяте!

  45. 45 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#42:"neutron"]Инвестициите намаляха 2009-2010 не защото ГЕРБ управляваше, а защото имаше световна финансова криза [/quote]
    Тогава, как така правителствата в западните бели държави всячески се опитаха да запазят жизнения стандарт на населението, макар и с цената на огромни заеми, за които може да се осведомим, като погледнем делата им финансови в този период? Защо янките "прегряха" машините си за печатане на банкноти? Защо Барак Обама спаси Детройт с държавни пари от неминуем фалит? Отговорът е лесен. Защото , ако бяха направили като Дянков, какъвто акъл по ено време им даде и Боце, па и на всеослушание, без да го е еня, че ше му се смеят, щяха да са на нашето дередже - с окастрени доходи, че даже и замразени, свито потребление, унищожен малък и среден бизнес/защото няма кой да купува стоките/. Хората на Запад мислят. С главите си. И действуват. Не знам как го правят, но начело на държавите си слагат почти без изключение кадърни хора. Дано някога и ние се научим да го правим.

  46. 46 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "socialen":

    глупендер.
    всичките данни дето ги даваш са тенденциозни.
    да не забравяме че през 2009г до август управляваше тройната коалиция. тогава те си раздадоха 13 пенсия и заплата и увеличиха пенсиите април 2009г с 10% точно когато икономиката тримисечието на януари-март излязоха данни че рецесията е 6%
    а те си раздаваха пари все едно криза няма.
    точно тогава фирмите почнаха масови уволнения заради рецесията. а не защото бил управлявал борисов.
    ако ворисов и дянков не бяха орязали разходите и не бяха взели пари от резерва за да стабилизират страната. а и да плащат увеличените пенсии с 10% . при положение че икономиката се сриваше , данъчните приходи главоломно намаляваха. тогава наистина щеше да стане кататрофа и щехме до декември 2009 да молим МВФ за заем и помощ.
    което и правителство да беше на власт безработицата щеше да се увеличи.
    и не е виновен борисов за глобалната рецесия.
    всички държави инвестициите намаляха и замръзнаха близо до нулата. толкова си тъп че даже не разбираш термина световна финансова криза.
    и колко банки по света изгърмяха или бяха спасени от техните правителсва. но да хвърляш обвинения си много велик. най лошото е че има голям процент лумпен елекорат който заправя какво се е случило и ти вярва.

  47. 47 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "socialen":

    във всяка страна по света безработицата се удвои
    във франция от 5% стана 11%
    в холандия от 4% на 8%
    в българия от 6%на 12-13%
    естествено че след като положението се стабилизира и икономиката расте безработицата ще намалява. но нисък растеж води до много бавно намаление на безработицата.
    другото което е много от тези 50000 работни места са създадени от частният сектор. което значи че орешарски няма никаква заслуга за тях. орешарски съдаде само част от тези работни места с програмите за временна заетост. сиреч със заеми плаща на циганите да метат и копат улиците. и раздаде на наши фирми пари за пътища и градинки в районите на дпс. и да и дпс районите безработицата наистина намаля.

  48. 48 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#24] от "socialen":

    Аз лично никога не съм гласувал за ГЕРБ и нямам намерение да го правя но това не променя факта, че тяхното правителство управлява по време на жестока криза без заеми (чак накрая взеха заем за да се разплатят предварително май със земеделци, но ЕС възстанови парите след месец-два). А рубладжийската коалиция БКПДПСАтака без да има криза взе толкова заеми, че никой вече не може да се ориентира нито колко са, нито къде отидоха парите. Например взе над един милиард за НЕК, а в момента НЕК е във фактически фалит.
    Събираемостта от митници и др. по времето на ГЕРБ беше на светлинни години от днешната, енергетиката и здравеопазването естествено не цъфтяха, но не бяха и във фалит, нямаше заеми. А само година и нещо след като рубладжиите узурпираха властта, държавата е в плачевно състояние, оглозгана до кокал и нуждаеща от още заеми.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#29] от "tom_sawyer":

    ти пък голям пример даваш с украинците. какво постигнаха след революцията си?

    нищо едно голо споразумения за асоцииране и разбита държава.

    имаме приказка да би мирно седяло не би чудо видяло.

    истината е че след като свалиха янукович си назначиха всички олигарси за областни управители, а най големият си го избраха за президент. а се бореха срещу корупцията и срещу олигасите които ограбваха украйна последните 20г. няма олигарх който да е спечелил парите си по честен начин.
    след това почнаха да гласуват меко казано не демократички закони, да не каза фашистки. и само смениха господаря от кремъл с този от вашингтон.

    ако украинците имаха добър лидер. който мисли за страната си. то този лидер нямаше да дразни руската мечка след като и украинците, и ЕС и САЩ са наясно на какво е способна тази мечка.
    не да я ръгаш, ръчкаш и когато тази ядосана мечка те налегне да пищиш и да се молиш за помощ от лъже приятели, които те насъскват срещу нея а не ти помагат да се бориш, а само гледат отстрани и пискат.
    един добър украински лидер които мисли за страната си. щеше вместо да се противопоставя безсмислено политически или военно на руснаците. да се опита да се договори с тях.
    все пак управляваш страна с 44 млн души от които имаш 2 млн не украинци и други 17 млн руснаци. ако не отчиташ настроенията и желанията на тези малцинства то тогава тази държава не може да просъществува и не може да бъде единна.

    всички във киев знаят че източна украйна симпатизира на русия . прекрасно го знаят това. и знаят че там гасуват винаги за руски кандидати. и гласуват за блиски връски с русия. и не желаят в ЕС И НАТО.
    щом страната ти е толкова разделена , не може ти да си затвориш очите и да искаш НАТО и ЕС на всяка цена дори това да значи потълкване желанието и избора на тези твои граждани на изток
    какво решение може да вземе един добър политик???
    Ами много просто или разделя страна на две защото са толкова различни че не могат да живеят заедно и искат различни неща и различна идея за бъдещето по модела на разделянето по мирен път като чехословакия. и източна от одеса то донецк се интегрира с русия щото там това искат, а западна украйна начело с киев се интегрира в ЕС И НАТО. или ако толкова му е мила обединена украйна тогава казва на тези майдановци които с пяна на уста искат НАТО че няма как като президент да обяви присъединява към нато и ес и страната ако иска да е едиина запазва неутралитет подобен на австрия и финландия след 2 световна война. това би успокоило хората и на изток и на запад в украйна.

    другото което е този малоумен закон за лустрацията.
    какво ще направят с него??? ами ще лишат 17 млн руснаци от правото да заемат дъжности, в правителството, в парламента, в полиция, армия, общественият живот на украйна. по този начин само ще ги маргинализират и останали без работа и тези хора ще бъдат обедени насила че украйна не ги иска и тя не им е родина а им е мащеха. а европа и сащ мълчат.
    защот тогава ни натискаха нас и македонците да приемем закон за малцинствата и да им се дадат права да говорят на майчин език и да гледат програми на турски или албански и албанците дори получиха автономия в македония. а на руснаците това право се отказва. и забраниха руските телевизии.
    това ако не е диктатура здраве му кажи
    киев потъпква всички протести. арестува всеки който протестира срещу властта. арестуваха всички които този ъикенд искаха да участва в митинги срещу войната.
    започнаха терористична операция срещу собственото си население, отказаха да ги чуят и преговарят с тях. в крайна сметка тази операция не е антитерористична, а е терор над местното население. което го бомбандират с авиация, гаубици, системи град, минохвъргачки,

    по принцип каквво значи терористи. това са хора които убиват невинни. но това не се случка в украйна. армията и десен сектор са тези които убиват невиини.з
    защото 3700 жители местни са загинали от тези 3700 само 700 са украински войници. останалите са мирни жители жени и деца
    в това число 45 деца

    равносметка загинали украинци 700
    загинали руснаци местни жители на донбас и луганкс 3000. отделно в мариопул през май бяха убити 40 жители разтреляни от десен сектор. в одеса други 50 бяха изгорени живи.
    сега разкриха 4-5 масови гробове на местни жители и опълченци в нижная кринка където украйнците се изтеглиха миналата седмица.
    там наблюдателите от ОССЕ коментират че са намерени тела като някои от тях са затреляни в главата от упор. просто ей така за отмъщение

    е сега числата говорят
    кой е агресора?
    по принцип агресора убива моли и беси
    а тук 90% от жертвите са украинци от руски произход.
    явно украинската армия е агресора защото уби сумати народ.
    там в киев е диктатурата

  51. 51 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    "Останалото е в рамките на хипотези за банковата сфера. "
    Когато става въпрос за бюджет, трябва да се говори с цифри, а не с хипотези. Освен тези 1.7 милиарда, които ще покриват бюджетния дефицит, за какво са останалите 1.8 милиарда? Трябва да има яснота за какво се изразходват парите ни, а такава липсва. Ако е за спасяване на пирамидата КТБ не сме съгласни. Стига сме спасявали вече удавени пациенти. И нека отговорните институции да кажат защо е заложен завишен бюджет и защо НАП и митниците не са си свършили работата.

  52. 52 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#45] от "Култура ми Бойко":

    съгласен съм с теб. но САЩ И ЕС имат лостове да си запазят стандарта.
    ние също го запазихме благодарение на борда и на разумната финансова политика на правителството 2009-2013г
    да стабилни сме в мизерията. но след събитията от юни 2014г всички ние видяхме че може да стане и по зле от това че заплатите ни си стоят на 400евро последните 4 г.
    можеха да стана пак 5 евро като 1997г
    сащ могат да си печатат колкот си искат. те имат подкрепата на федералният резерв които държя световната икономика в шах. така че да сравняваш как САЩ и ЕС се спасили а ние не е малко не на място

  53. 53 Профил на Питащият
    Питащият
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дефлационният натиск в глобалното икономика расте, а прогнозите и надеждите за растеж намаляват. Вероятно до края на следващата година световната икономика ще влезе отново в рецесия, а нашата ще катастрофира. Ще има фалити на банки, НЕК ще фалира и в крайна сметка тази Бананова република управлявана от тарикати, мошеници и мафиоти.
    Причината всичко това да се случва е много фундаментална. Растящата производителност на труда и включването в световният пазар на труда на големи трудови ресурси поставят капитала в изгодното положение да разпределя добавената стойност в своя полза и да изнудва държавите за отстъпки в данъците и други благини. Резултата е изоставащо търсене,дефлация и криза,която може да се превърне всеки момент в Голямата депресия на 21 век. Производителността на труда в България е 40% от средната за Европа, а средната заплата доста по-ниска. Това допълнително свива търсенето, но в същото време работодателите грачат срещу евентуално повишаване на минималната работна заплата. Ами сравнете с Румъния. Колко е БВП на глава от населението и колко е средното заплащане на труда приравнени към покупателната способност.

    Обичам да питам
  54. 54 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    В момента в българските и чуждестранните банки залежават милиарди левове на богати български предприемачи и бизнесмени. Преди време пък Цветан Василев вложи пари в сръбски завод за стъкло, а не в български. Ако половината от тези предприемачи инвестират 1/10 от парите си в нови заводи, ще се открият няколко хиляди нови работни места. Новите работещи ще харчат, потреблението ще се вдигне и тръгваме нагоре. Но кой да инвестира в нови заводи и услуги? Ключът за развитието на страната е в джоба на богатите български предприемачи, но те не желаят да го извадят оттам.
    Потреблението винаги е било следствие от икономическото състояние на страната и от нивото на безработицата. Колкото повече българи работят и взимат по-високи заплати, толкова се вдига и потреблението. Не е проблем самото потребление, а липсата на работа и ниските доходи на работещите.
    Чуждите инвестиции пък са следствие от здравословната конкурентна среда на пазара и работещата администрация. В момента и двете са зле. В администрацията цари невиждана бюрокрация, а пазарът е стиснат за гърлото от монополисти и олигарси. Няма как само с ниския данък 10 % да привлечем разумни чужди инвеститори да си вложат парите при нас.
    Въртим се в безкраен затворен кръг и вече 25 години не се вижда изход от него.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  55. 55 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#53] от "Питащият":
    Съгласявам се. Но искам да попитам нещо. Брутният вътрешен продукт (БВП) на глава от населението на България, примерно за 2012 година е в размер на 49% от средния такъв за Европейския съюз, докато при Сърбия тази стойност е 43%. Това означава, че в България се произвежда повече, по-качествена и по-скъпо струваща продукция. Безработицата при нас също е доста по-ниска от сръбската – 12,6% сравнено с 22,4%. За сметка на това заплащането на труда в Сърбия е по-високо. Излиза, че въпреки по-слабата си икономика сърбите получават повече пари от нас и тези данни още повече затвърждават усещането, че ние сме най-големите мизерници на света. Че работим за жълти стотинки и че причината за бедността ни не е само в слабото ни икономическо развитие, след като дори такива, които работят по-малко и по некачествено от нас, в крайна сметка са по-високо платени. Що тъй?

  56. 56 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#11:"chicago514"]Интересно,всички политици стигат до едно и също заключение,че потреблението е свито и доходите са ниски и няма почти никакъв растеж.Всички политици обвиняват предните.[/quote]
    ++++++++И продължават да не правят НИЩО.....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  57. 57 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#56:"sto67nes"]++++++++И продължават да не правят НИЩО.....[/quote]

    Е как нищо - теглят нови заеми и ги приписват на старите а парите пак изчезват.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  58. 58 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "socialen":

    лъжеш, и то нагло!
    [quote#1:"socialen"] 245.000 унищожени работни места за 3.5 години при Борисов[/quote] , унищожените работни места са над 450 000 за 3г и 8 мес!

  59. 59 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1208 Любопитно

    "....Порожанов: Потреблението е свито, инвестициите отсъстват...."

    Потреблението няма как да нарасне при тези ниски доходи. Ако доходите са по-нормални, сравними с европейски страни, нали и приходите в хазната ще се увеличат пропорционално? Всеки, и най-мизерният скитник, купувайки нещо, плаща НА ДЪРЖАВАТА поне 20% ДДС. А ДДС е основен данък, пълнещ хазната. Но лакомията на т.н. ЕЛИТ от клептократи е толкова голяма, че ще изгризят клона, на който седят...

  60. 60 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#55] от "Култура ми Бойко":

    +++

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8274 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ментор":
    Световната криза беше финансова.В България нямаше финансова криза и няма защо да цитирате Борисов.Той 3,5 години ни убеждава,как управлявал през най-голямата криза,а ние бяхме с най-ниския бюджетен дефицит и най-стабилните банки.А сега изведнъж от ГЕРБ искат 4,5% дефицит.При това условие никога няма да влезем в Еврозоната.

  62. 62 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#59:"alexsilver"]А ДДС е основен данък, пълнещ хазната. Но лакомията на т.н. ЕЛИТ от клептократи е толкова голяма, че ще изгризят клона, на който седят...[/quote]
    Почти същото го четох наскоро като коментар на Георги Даскалов по ТВ Европа+++++

  63. 63 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#1] от "socialen":бсо;бс
    Адсолютно си прав, само че пропускаш , че след това нещата станаха още по кофти и продължават и сега да се влошават, защото и ГЕРБ и БСП и ДПС и там разните ГМО - партии са от един генезис и произход....
    Така че, .....пе да ни е яко

  64. 64 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#61] от "rosiraycheva50._":

    мила госпожо Райчева, световната криза започна като финансова, след което се прехвърли много бързо в реалната икономика и доведе до двуцифрени спадове в една камара индустрии.
    Наистина при Борисов в най-голямата криза ние бяхме с най-ниския бюджетен дефицит и най-стабилните банки. А след само година и нещо върлуване на рубладжийската шайка вече не сме нито с едното, нито с другото въпреки, че криза няма.
    Тоя дефицит не го искат "сега изведнъж" от ГЕРБ, той вече е натрупан. Рубладжийската ДС-дружинка открадна над 10 милиарда под различни форми, и просто държавата остана без пари. За да функционира, да плаща заплати на държавни служители, пенсии и пр., трябва да стане едно от двете - или откраднатите от БКП-ДПС-Атака милиарди да се върнат, или нови милиарди да се вземат назаем.

  65. 65 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Няколко мерки от лаик за икономиката:
    1. Стимулиране на потреблението
    2. Стимулиране на малкия и среден бизнес
    3. Привличане на чуждестранни инвеститори
    Икономиката ни е малка и не и трябват много пари, за да се рестартира. Трябва акъл и воля. А тия неща са рядкост в нашата територия, бивша още държава.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  66. 66 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    Нищо ново под слънцето!Ситуацията на макро-ниво е много тежка и това рефлектира върху цялата ни икономика!

  67. 67 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#46] от "neutron":
    До коментар [#47] от "neutron":
    До коментар [#49] от "neutron":

    Нищо подобно! Сравняваш круши с ябълки. И Франция, и Холандия имат Държавни Дългове от над 70% от БВП (при 60% от БВП позволени по Маастрихските критерии)! И двете се борят от години с бюджетен дефицит от м/у 4 и 5%. Абсолютно никакво сравнение не може да става с нас тогава! Да не говорим, че безработицата в Холандия никога от 2009 година насам не е била повече от 5%! Във Франция - 8 до 9%! У нас, катастрофалните 13.8% при Борисов!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  68. 68 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#58] от "Граждани за Европейски Цени на Тока в България":

    и ИПИ посочва в актуална статия 500.000 унищожени работни места при Борисов. Аз смятам, че е пресилено. 245.000 унищожени работни места при Борисов е върната цифра.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  69. 69 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#47] от "neutron":

    Понеже не си макроикономист, то да те науча! За да правиш сравнение, взимаш подобна макроикономика. Виж Румъния през 2009 година! Като нас! Нисък държавен дълг от много по 60% от БВП, бюджетен излишък, равно ниво на безработица като нас от 6.8%-6.9%. 3.5 години по-късно, през февруари 2013 година, безработицата в Румъния беше станала 7.1% (ръст 0.2%), у нас - безработицата експлоадира на катастрофалните 13.8% (ръст с цели 7%)! Сега безработицата в Румъния е 6.5%. У нас, 11.4%!

    Правителството на Борисов взе най-много държавен дълг досега - 4 милиарда лева! Виж статистиката на държавния дълг от 1997 година насам. Като прибавиш към това и факта, че Борисов изяде фискалния резерв и резерва на Здравната Каса може и да те светне за плачевното състояние.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  70. 70 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#59] от "alexsilver":
    До коментар [#62] от "Култура ми Бойко":

    Плоският данък се оказа, че е приет на базата на опростени и, за съжаление, както вече знаем след 2007-2008 година, грешни макроикономически модели, които са базирани на прогнози за постоянен икономически растеж. Тези модели, които ИПИ използва (ИПИ лобира за плоския данък и Тройната го въведе, защото им повярва на техните модели) са толкова опростени, че дори и не предположиха, че съществува в световен мащаб балон, който доведе до кризата 2007 година. Дори в периода 2007-2008 година техните макроикономически модели продължаваха да генерират прогнози за растеж. Обобщено, плоският данък е приложим само при постоянен растеж. Сега обаче да го заменим с пропорционален на сегашното положение не е умно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  71. 71 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#52] от "neutron":

    Ха, ха, ха! Разумна политика?! При 245.000 унищожени работни места и дефлация в края на 2012 година!? При спад на директните чужди инвестиции от близо 90% до 0.3% от БВП в периода август 2009-март 2013 година!? Нали имаш нас предвид!?

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  72. 72 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Благодарение на Борисов нашата икономика стана Double-Dip Recession - моменти на слаб растеж биват следвани от продължителни периоди на рецесия, увеличаващи безработицата до ниво, което не позволява на икономиката в периоди на подем да се възстанови напълно и да се пребори с нея. Конграчюлейшънс!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK