Русия ще задължи банките да ползват национална платежна система

Русия ще задължи банките да ползват национална платежна система

© Reuters



Руската Дума обсъжда законопроект, който ще задължи всички банки, които издават разплащателни карти да ползват Национална система на платежните карти, пише "Ведомости". Законопроектът е дело на депутати от "Единная Россия" и предвижда банките, които използват карти, обвързани с международни платежни системи да бъдат задължени да провеждат операциите и да изпълняват клиринг чрез национална руска система по регламент, опреден от централната банка.


Поддръжниците на законопроекта заявяват, че е необходимо държавата да разполага с точна информация какво се случва във финансовия свят на страната и изтъкват, че Visa и MasterCard вече работят с такива системи в страни като Турция.


Законопроектът дава на Visa и MasterCard отсрочка до 31 март да внесат в централната банка застрахователен депозит на стойност 25% от среднодневния оборот за предишното тримесечие, с който да се обезпечи платежната система като "залог за безпроблемната работа на международните платежни системи в Русия".




Неназован директор на голяма банка коментира пред "Ведомости", че проектът е изгоден и за Visa и MasterCard, понеже така те ще получат солиден партньор и гаранция за дейността си, а руската страна ще има алтернатива, в случай, че те прекратят дейността си. Според него изпълнението му е въпрос на време и изпълнение на техническите процедури.


Директорът посочва, че в близко бъдеще системата ще обхваща 50-70 банки, които ще бъдат свързани помежду си с националната платежна система. Според него за банките това няма да представлява особено голяма инвестиция – приблизително 200 000 долара, заедно с изграждането на нова компютърна инфраструктура.


Председателят на централната банка Елвира Набиулина потвърди пред "РИА Новости" намерението за създаване на национална платежна система, която да може да бъде ползвана и от международните платежни системи.


Анализатори посочват пред "Ведомости", че въвеждането на контролирана от държавата платежна система може да се превърне в заплаха за конкуренцията във финансовия сектор. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mgrigoro
    mgrigoro
    Рейтинг: 217 Неутрално


    Че коя система да ползват ако не руската, на Патагония ли?

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    "ще задължи всички банки, които издават разплащателни карти да ползват Национална система на платежните карти"

    Само за сравнение, такава система съществува в България от 1994 и е доброволна. Сами сметнете колко изостанали са руснаците от НАС.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Я си направете и една алтернатива на SWIFT. Безаналогова.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1043 Весело

    Много добра снимка сте избрали.
    Путя ще си прокара поредния инструмент за контрол на хората.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  5. 5 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Браво, докато не върнат Крим Путин не трябва да спира със санкциите. Мачкай, Вова!!!

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    Следващи стъпки на Великия Кормчия:
    1. Руснаците да ползват само РУБЛИ - в Россссия и в чужбина (ако им ги приемат);
    2. Ако в чужбина не им ги приемат, да ги налагат със силата на оръжието;
    3. Руснаците да полват само стоки, произвидине в Росссия;
    4. Ако Россссия не е в състояние да произведе дадена стока (напр. самобръсначка), да не ползват такава;
    5. Руснаците да не излизат извън Росссссия, за да не сравняват между Россссия и нормалния свят.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]произвидине [/quote]

    произведени

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#2] от "RIP БСП":
    Не са изостанали - при социализЪма парите губят значение защото стоките се разпределят и самозадоволяване!

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    [quote#5:"oos19355380"]Путин не трябва да спира със санкциите. [/quote]

    Европейските се позабавиха, затова Путин им наложи свои - чанч и кашимерия, да не се отпускат.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#2:"RIP БСП"]Само за сравнение, такава система съществува в България от 1994 и е доброволна.[/quote]

    Пропуснах и още нещо - БОРИКА не е държавна структура. В нея акционери са банките - клиенти. За разлика от поредния руски държавен мастодонт....

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#9:"Norman Granz"]Европейските се позабавиха, затова Путин им наложи свои - чанч и кашимерия, да не се отпускат. [/quote]

    Определено има завидни лидерски способности, поне като стане дума за налагане на санкции върху руския народ и руския бизнес.

  12. 12 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Ми не знам какво да си мисля.

    Ние имаме наша система не знам от колко години с име RINGS, която е за заявки за сетълмент и включва пет спомагателни системи – БИСЕРА, БОРИКА, СЕП, Централен депозитар и Системата за сетълмент на ДЦК

    Другата система е TARGET 2

    Та не знам що са чинили до сега рашките ?!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"] Ако в чужбина не им ги приемат, да ги налагат със силата на оръжието[/quote]

    Каждъй расиийский турист - с ТОПОЛ М!!!

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#12:"ironhorse"]Та не знам що са чинили до сега рашките ?![/quote]

    Воювали са. С фашистите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4942 Неутрално

    СЕВЕРОКОРЕЙСКОТО ноу-хау в действие.
    Още една стъпка към САМОДОСТАТЪЧНОСТТА.
    На фона на ескалираща МИЛИТАРИЗАЦИЯ
    На северокорейски се казва ЧУЧХЕ - СОНГУН
    МИЛИТАРИЗИРАНА САМОДОСТАТЪЧНОСТ

  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Весело

    До коментар [#14] от "RIP БСП":

    Абе майтап, тези не разбраха ли че експеримента с Революцията от 1917 се провали ?
    Ако не, горко им.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Хахха......па то до преди 30 години мнозинството от руските дами , не познаваха интимните превръзки, а за тампони да не говорим....сега вече ще се разплащат с телеграфен Суифт....

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Някъде четох, че VISA и Mastercard имат над 70% дял от безналичните плащания в Русия. Направо са ги КОЛОНИЗИРАЛИ

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Весело

    Редно е сега централната банка на русия, да накара всички граждани да използват руски телефони за телефонно банкиране и руски компютри за Интернет банкиране.
    За софтуера няма да питам, щото докато настигнат Оракъл, Майкрософт и НР по банков софтуер, сигурно ще е някъде в светлото бъдеще.
    Пазаруването он-лайн следва да се забрани. Щото москалии ще останат без тоалетна хартия.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  20. 20 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"Tasmania"]Че коя система да ползват ако не руската, на Патагония ли? [/quote]

    Може и на Патагония ако тя има такава система. Защото великата сила Русия, която съвсем скоро ще разгроми гнилия Запад и ще възроди СССР, явно няма.

  21. 21 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "...че Visa и MasterCard вече работят с такива системи в страни като Турция...."
    Мдаа, комшиите не спят...
    А иначе, какво гарантира на руснаците, че утре VISA и Mastercard по нареждане от Вашингтон няма да блокират руската финансова система....ами нищо. Е защо да не противодействат на такава заплаха, вече това беше факт, макар и за малко време.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  22. 22 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Те и сега трябва да са по ГОСТ .

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    [quote#3:"RIP БСП"]Я си направете и една алтернатива на SWIFT. Безаналогова. [/quote]
    Да си фирма и да ползваш SWIFT е голям кеф защото е задължителна и си плащаш като поп !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#21:"graoveca"]Е защо да не противодействат на такава заплаха, вече това беше факт, макар и за малко време. [/quote]

    Ами да си направят система, като нас преди 20 години. И да е толкова добра, че банките сами да искат да я ползват. Мечти

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#2] от "RIP БСП":

    Русия все още няма Национална система на платежните карти. Надяват се Visa и Masterkard да им я построят за година - година и половина. При предния кръг на изнудването се опитаха да искат от Виза и Мастеркард около 1 милиард долара депозит. На което им беше отговорено, че двете компании ще прекратят дейността си в Русия, и руските чиновници склониха на 100 милиона долара. Явно дефицитът на долари става много голям...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#26:"comandante"]Абе вярно ли ,че Раша и Чайна вече имали договорвности с над 50 страни за детрониране да USD по разплащанията ? [/quote]

    Не

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#26:"comandante"]Абе вярно ли ,че Раша и Чайна вече имали договорвности с над 50 страни за детрониране да USD по разплащанията ?[/quote]

    Освен по-значимите като КНДР, Зимбабве, Судан и Монголия кои са останалите 46?

  29. 29 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante":

    1. Отварящ www.alibaba.com
    2. Намираш ЕДНА цена в рубли сред милионите оферти.

    The best way to predict the future is to invent it.
  30. 30 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#26:"comandante"]Абе вярно ли ,че Раша и Чайна вече имали договорвности с над 50 страни за детрониране да USD по разплащанията ? [/quote]

    Стана много късно тука, аз ще си лягам, в зависимост от това какво сънувам утре ще мога да ти отговоря на този въпрос. Очаквай подробности.

  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#28] от "oos19355380":

    КНДР, Зимбабве, Судан и Монголия се повтарят 48 пъти и към тях се добавят Белорусия и Куба/всъщност Белорусия започна нещо да се цепи от Союз разрушимый республик свободних/.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  32. 32 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Русия все повече затъва в съветското блато. Азиатска империя непригодна към развитие, неспособна към демокрация, с феодално-крепостно право крепящо се на криминалния контингент благословен от КГБ. Ще си останат суровинен придатък на Запада, а умните хора на Русия в повечето случаи се реализират на Запад и в Америка, понеже в Русия инженери и конструктори си остават крепостни, а решенията се взимат от КГБ муцуните. В 21-ви век, ръководителите на Русия мислят и действат с категории от 19-ти век и си вярват, че са велика империя, като в същото време Западът им изтегля черджето изпод краката и ги поставя на място като регионален производител на суровини и нищо повече.

  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    До коментар [#29] от "RIP БСП":
    Божееее, абе някакъв по-креативен метод да рекламираш рекламираш МТЦ Илиянци не можа ли да измислиш ?

    Какъв е проблема руснаците да си ползват националната система за разплащане а не като нас да даваме от 1 до 30 евро евро за всяка малка транзакция на чуждестранни финансови покровители?
    Питай някой от вещите търговски директори тук колко струва услугата SWIFT която е задължителна и дори ти и търговския ти партньор да не я искате ще ви одържат тази такса.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    [quote#1:"Tasmania"]Че коя система да ползват ако не руската, на Патагония ли? [/quote]
    http://otvet-plus.ru/karti.htm

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#26] от "comandante":

    Не, не е вярно. Както виждаш, доларът не само не отслабва, а даже доста се качи напоследък. Рублата за нищо не става - икономиката на Русия е колкото две Холандии, най-много, колкото една Италия. Само че, Италия създава стоки с вложен интелект, а Русия е базирана на суровини и петрол, подобно на арабите и нигерийците. Китай произвежда, но с благословията на Запада, понеже Америка абсорбира половината китайски износ от 15 години насам и понеже Запада доставя технологиите. Иначе, без технологии и достъп до пазарите, китайците умират прави. Съвсем нормално е, валутата на страната, която има 43 университета в Топ 100 и прави 80% от световната наука, както и повечето модерни технологии, да бъде световната валута. И ще бъде така, поне до тогава, когато някоя друга страна вземе да прави половината световна наука. А това няма как да стане, освен ако целият свят се напълно американизира. Само тогава Щатите биха могли да бъдат изместени от друга страна като лидер на света.

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    До коментар [#32] от "transvaal":
    Еха ти си лауреат за тол на седмицата!

    Ти знаеш ли само нашата скромна колония колко плаща на чужди банки за малки такси по-преводите ???
    У нас за 25 години не се намери политик който да каже НЕ ние няма да ви плащаме за това.
    Путин си ги обичат ушанките защото за пореден път удря по джоба финансовите социопати зад водещите европейски и американски банки !



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#36] от "comandante":
    Живея в чужбина от 24 години и никога не ми е идвало на ум да ползвам други платежни системи, освен американските, понеже са 100% надеждни, таксите са нормални, сроковете - бързи и пр. Тези системи работят. От всяка друга система - най-много пишман да стане човек че им се е доверил. От опит знам, че на платежна система, която не е центрирана в Манхатан просто не може да се вярва. Това е истината. Колкото рублата може да се мери с долара, толкова и руските платежни системи могат да се мерят с американските. Все едно да сравнявяш потемкинские деревни с аеропорта в Атланта.

  38. 38 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    До коментар [#37] от "transvaal":
    И аз имам приятел като тебе в Британския Халифат каза ,че американската система е прекалено алчна и вярва на TransferWise !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  39. 39 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    До коментар [#36] от "comandante":


    [quote#36:"comandante"]Ти знаеш ли само нашата скромна колония колко плаща на чужди банки за малки такси по-преводите ??? [/quote]

    Колко? Теглене през БОРИКА е 20 стотинки. Превод през БИСЕРА е 1 лв., с включена печалба на банката, която инициира плащането. И т.н. БГ от много отдавна има свои платежни системи.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  40. 40 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Хубаво е да решиш, че си велик но първо трябва да го подплатиш. Само със суровини не става. Ако по някакъв начин промениш по-долу описаната таблица, тогава имаш шанс.
    Нобелови лауреати по страни:
    САЩ - 338
    Великобритания - 110
    Германия - 82
    Франция - 56
    Швеция - 30
    Русия - 22
    като участва и Царска Русия.
    От всичките по икономика е само една, повечето са по физика.

  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#11] от "oos19355380":
    Бий своите, да ги е страх чуждите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Напред към натурално-разменното стопанство!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  43. 43 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    [quote#3:"RIP БСП"]Я си направете и една алтернатива на SWIFT. Безаналогова.[/quote]
    Аналогава. с телекс, с телеграми и с Руските национални пощи

  44. 44 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Изклюване от СУИФТ, Мастеркард и Виза е най голямия бич за една държава и е жалко че тези компании се исползват за политически лостове. Време беше независимите от САЩ държави да създадат паралелна система.

  45. 45 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Весело

    До коментар [#9] от "Norman Granz":



    Путин стратегически е поне 30-40 хода по-напред от соросоидите, че вече сам си налага санкции и сам налага контрасанкции на самосанкциите си.

    РЕФОРМИ !
  46. 46 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#37] от "transvaal":

    Ще видим. А до колко надежни са - питай Руснаците. В момент в който изявиха различия в мнението (макар и валидни) ги изключиха и оставиха без достъп до парите им. Ти явно и затова си без мнение - страх системата да не те одреже. 25г не ти стигат. Продължавай да се гониш с другите плъхове, върти въртелешката, пъхай си кредитната карта и се радвай на това което изплюе машинката но най вече си трай.

  47. 47 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Весело

    До коментар [#44] от "chushko":

    комунист,
    направо си създавайте паралелни светове и се пренасяйте в тях.

    РЕФОРМИ !
  48. 48 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#44] от "chushko":

    Няма независими от САЩ държави. Това е невъзможно. САЩ правят поне 80% от фундаменталната наука. От там и по-голямата част от новите технологии и новите материали. Като следствие са най-могъщата икономика и т.н. Всичко това обаче, се корени в една първопричина - държавна и правна уредба основоположена преди 230 години от Бащите Основатели. Уредба, която с всичките си недостатъци е най-съвършената в света. Не случайно, американската конституция е най-старата действаща днес конституция, 11-те поправки в която са направени още през 18-ти век и до ден-днешен няма никаква нужда от поправки. Америка в самата си основа е общество на свободни хора. Откриватели и създатели на нови неща могат да бъдат само свободни и мотивирани хора. Америка създаде тези условия и привлече способните хора от цял свят. Ето защо, детронирането на Америка няма да бъде възможно. Това е моделът на бъдещето за човечеството. Руснаците може би ще направят техни платежни системи, но те ще са ефективни, колкото беше ефективен СССР, т.е. никак!

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  50. 50 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#46] от "chushko":
    Ама разбира се - и аз да съм на мястото на американците, след анексиите на чужди земи бих им праснал на руснаците дори много по-тежки санкции, да се научат какво може и какво не може. Америка има моралното право да налага определени неща в международната политика. Като оставим настрана науки и технологии, самият факт, че Щатите имат 10-15 пъти по-голяма икономика от Русия, ясно показва, че тия две страни не са равнопоставени и Русия ще трябва да се съобразява с по-способните и далеч по-могъщи американци. И това е за доброто на света. Я се огледай наоколо и кажи кое от нещата, които ползваш всеки ден не е измислено или развито в САЩ. Ако не са американците, светът ще е в непрекъснати войни по всички територии, ще тъне в мрак и средновековие. Само погледни поразиите нанесени върху България от страна на Русия и СССР през изтеклите 150 години! Айде стига с този антиамериканизъм. Модата му беше през времето на хипитата. Реализмът изисква отговор на един въпрос - кое е по-добре за света, дали да доминира само Америка или да участват разни мракобесия като Русия или Китай, където дори манталитетът на хората е средновековно-крепостнически?

  51. 51 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#48] от "transvaal":

    Жалко че фалира през 1970та и не спази Бретън удс отосно монетарната си система. Жалко че след това вклчючи фълшивото турбо в икономиката базирайки се на безконечна война, типов империализъм и принтиране на допълнителна валута за финансиране. Жалко че посредствено се е отворил най голямия рифт между бедни и богати. Жалко че като резултат от рифта има много вътрешни напрежения и 230г-ата конституцията е дефакто отменена от федералното правителство. Жалко че реално няма свободен достъп до информация за милиони хора - премълчаване или изопачаване на фактите и нулев анализ на ситуацията по света и у тях са на дневен ред. Думите демокрация, свобода и тероризъм се превърнаха в евтини разменни монети и се исползват според изгодната за САЩ ситуация.

    Този театър е познат и ще свърши зле някой ден въпреки оптимисти като теб.

  52. 52 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#50] от "transvaal":

    Преди това Великобритания е била на същото място. Оценявам мотивиращия ти ферман но само един наивник би се хванал. Не и след като човек си даде равносметка за мъката на чуждите народи върху чиите рамене Америка се запазва на това място. Не благодаря - по добре да има няколко сили за да може да се лавира между тях.

  53. 53 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#47] от "Rage Against":

    Ако можех бих го направил но рано или късно и там ще ми дойдете. Корпоративния социялизъм непрестанно има нужда от нови стълбици върху които да стъпи.

  54. 54 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    [quote#50:"transvaal"]Америка има моралното право да налага определени неща в международната политика.[/quote]

    [quote#50:"transvaal"]Ако не са американците, светът ще е в непрекъснати войни по всички територии, ще тъне в мрак и средновековие. [/quote]

    Уау!!!
    Нещо там международни отношения базирани на равнопоставеността на международните договори? Нещо като национален суверинитет? Нещо като човешки права?
    Тези викаш да ги отменим с "налагане" от някой на нещо, надявайки се , че този някой е добрия цар бащица? В това не обвиняват ли точно имперска Русия?
    Половината просветители на западна европа, че и бащите на нацията на САЩ се търкалят в гробовете си, при подобни доводи. Самите американци не се ли бориха срещу едно такова налагане от британската корона?
    Наистина малко са свободните и демократите в България! Мнозинството обича робството и тиранията и си мисли, че като смени името на робовладелеца, ще реши проблема.
    Уви, само ако има разум и сърце, роба може да се стреми към свобода, а свободният към съвършенство!

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    Боже,колко е изостанала великата сила.

  56. 56 Профил на today
    today
    Рейтинг: 942 Неутрално

    [quote#8:"telqk"]Не са изостанали - при социализЪма парите губят значение защото стоките се разпределят и самозадоволяване![/quote]

    Дори можем да приемем, че са напреднали, особено откъм самозадоволяването, казано по друг начин, маструбиране.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  57. 57 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 621 Весело

    До коментар [#24] от "RIP БСП":

    "Ами да си направят система, като нас "

    Ферно !Чакай да се обадя на Вова за
    КТБ.

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  58. 58 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#6] от "Norman Granz":

    Съгласен съм. Дори точка 5 трябва да се допълни, че вече намиращите се за рубежом рассияне трябва да бъдат прибрани незабавно обратно в радината си.

    zenrus.ru
  59. 59 Профил на Кана Ювиги
    Кана Ювиги
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#58:"S.P.Q.R."]Съгласен съм. Дори точка 5 трябва да се допълни, че вече намиращите се за рубежом рассияне трябва да бъдат прибрани незабавно обратно в радината си.[/quote]
    И имотите им да се раздадат на бедните

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    [quote#39:"misho73"]Теглене през БОРИКА е 20 стотинки. Превод през БИСЕРА е 1 лв., с включена печалба на банката[/quote]
    Мислиш за банкомата и семейните ти сметки !

    Аз говоря за това как се източват държавата , държавни дружества , общини , общински дружества и фирми на българи !
    От кумова срама някой практики спряха като тези на банкерката близка до Боко !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  62. 62 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    Ами да си направят. Ама пак няма да са неявисими от световната финансова система. Суровините, които съставляват голямата част от БВП на Русия се търгуват по Света на световните борси - котировките са в долари. Руската икономика няма потенциала да ги използва сама. Китай представлява около 1/5 от световната икономика и не може да поеме всички суровини на Русия, та да промени нещо на борсите и да започне котировка в юани. При това от 2-3 години потенциалът им за ртастеж е подкопан и за сега решение няма - населението бързо застарява, а растежите от по 7-8% годишно се поддържат само на хартия с дива екплоатация на населението, на околната среда и с фатки от типа на «мъртвите градове» - цели новопостроени градове, в които не живее почти никой и които се конструират, за да не се срине заетостта.

    E PLVRIBVS VNVM
  63. 63 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "Tasmania":извинявай, вместо плюсче чукнах докладване (удивителната) - чукам с 2 неаристократични палеца на таблетче. Ето ти плюсчето +++++++++++, дето се затри. Жив и здрав и прощавай!

    Назови очевидното
  64. 64 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]Следващи стъпки на Великия Кормчия:
    1. Руснаците да ползват само РУБЛИ - ...[/quote]
    Ами те руснаците веднъж са минавали по тия стъпки с предишния Велик Кормчия. Резултата е... да кажем, че не е особено дипломатично да се говори за резултата в присъствието на руснаци.
    А пък сегашния кормчия е нещо като Mini-Me на предишния.

  65. 65 Профил на my_dnevnik
    my_dnevnik
    Рейтинг: 426 Неутрално

    АЗ РАЗБИРАМ ТАЗИ НОВИНА КАТО ВИД САНКЦИЯ НА РУСИЯ СПРЯМО БАНКИТЕ НА ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ, НО .... ДЕМОКРАЦИЯ ... ВСЕКИ МОЖЕ ДА КАЗВА НА ЧЕРНОТО БЯЛО ....

  66. 66 Профил на casus_fortuitus
    casus_fortuitus
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Велика Русия бавно върви към пълна независимост от нагло-саксонския свят.
    Чувате ли този звук? Звука от обръщането на геополитическата палачинка?

    Одессу не простим! Фашизм не пройдет!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK