Китай вече е най-голямата икономика в света, сочат данни на МВФ

Един от двигателите на китайската икономика през последното десетилетие беше строителството

© Associated Press

Един от двигателите на китайската икономика през последното десетилетие беше строителството



Китайската икономика е задминала тази на САЩ по паритет на покупателна способност, съобщи "Файненшъл таймс".


През пролетта Програмата за международни сравнения представи нова методология за сравняване на продукта на икономиките на различни страни. Още тогава се смяташе, че Китай е най-голямата икономика в света, най-вече заради относително ниската стойност на продуктите там.


Нови данни, публикувани вчера от Международния валутен фонд, сочат, че размерът на американската икономика възлиза на 17.4 трилиона долара, а тази на Китай – на 17.6 трилиона долара.




Тенденцията не е нова, посочва "Файненшъл таймс". Изпреварващият растеж на китайската икономика е видим още през 2005 г., когато тази на САЩ е приблизително два пъти по-голяма. Очаква се до 2019 г. Китай да е задминал САЩ с 20%.


"Китайското чудо" е част от по-широка експанзия на брутния вътрешен продукт на развиващите се икономики в сравнение с развитие свят. През 2007 г. Развиващите си икономики са съставлявали 50% от продукта на световно равнище, а през 2014 г. това вече са 57%.

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Тия откак въведоха пазарните принципи много се развиха, комунягите да се опитат да помислят по въпроса.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    Сега вече спокойно могат да си купят Русия. Путин ще им я продаде за 1 рубла.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2666 Весело

    Нови данни, публикувани вчера данни от Международния валутен фонд данни сочат, че размерът на американската икономика възлиза на 17.4 трилиона долара, а тази на Китай – на 17.6 милиарда долара.

    В пети клас учихме,че 17.4 трлн са малко повече от 17.6 млрд???!!!

  4. 4 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А по времето на Мао, БВП по-малко от Белгия. Лош капитализъм

  5. 5 Профил на kucarov_ic
    kucarov_ic
    Рейтинг: 234 Неутрално

    17.4 трилиона долара, а тази на Китай – на 17.6 милиарда долара
    Не Китай е задминал Щатите, ние сме задминали Китай?!?!?!

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    Мисля, че изкупуването на Сибир може да започва.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 451 Неутрално

    "Китайската икономика е задминала тази на САЩ по паритет на покупателна способност, съобщи "Файненшъл таймс"."

    Това не е вярно. Вярното е да се, каже че китайската икономика е задминала тази на САЩ (при използване на ППС). Даже може да се обяснява за ППС, защото в случая за да се правят коректни сравнения задъллжително се ползва ППС.

  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Нека да продължават в същия дух 1.3-те млрд. китайци.
    Индийците да се ослушват и почесват, а и те да си вземат пример.

  9. 9 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    [quote#1:"today "]комунягите да се опитат да помислят по въпроса[/quote]
    че те и там са комуняги .. просто тяхното мутира и се развива.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  10. 10 Профил на Cayo Lara
    Cayo Lara
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Кой сега е номер 1 ?!?!

    hasta la victoria siempre
  11. 11 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2666 Весело

    Тези,които ми слагат минуси на коментар #3, да не са от ДСБ? Щото действително в пети клас учихме,че трилион е 1000 пъти по-голям от милиард!

  12. 12 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Абе аз съм леееко скептичен към подобни изследвания, още повече с оглед на това колко непрозрачна е икономиката им...Ако е вярно обаче, психологическият шок ще бъде огромен.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  13. 13 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 803 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]Мисля, че изкупуването на Сибир може да започва.[/quote]
    Ако Сибир беше привлекателен за инвеститорите, щяхме да ги гледаме отдавна как се тълпят да инвестират и да купуват там, а Русия щеше да е съвсем друга държава.

    А китайците много повече предпочитат да изкупят контролния пакет я на Майкрософт, я на Епъл.

    ДНЕВНИК, ЗАЩО ПРЕЦАКАХТЕ АРХИВА? СЕГА КАК ЩЕ ГЛЕДАМЕ КАКВО СЕ Е СЛУЧВАЛО И КАКВО СЕ Е КОМЕНТИРАЛО ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ?
  14. 14 Профил на true_original
    true_original
    Рейтинг: 469 Неутрално

    интересно на кое място са по доход на глава на населението и свобода и благоденствие

  15. 15 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Весело

    [quote#11:"Дон Кихот"]

    Тези,които ми слагат минуси на коментар #3, да не са от ДСБ?[/quote]

    Е нали знаеш 8,8% ≥ 33,5% (или там колкото бяха на ББ )

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  16. 16 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дон Кихот":

    Заради превода на "billion" е, при нас това значи хиляда милиарда, в американския английски е хиляда милиона, в бързината човек се бърка.

  17. 17 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 475 Неутрално

    [quote#13:"Отнесен"]А китайците много повече предпочитат да изкупят контролния пакет я на Майкрософт, я на Епъл. [/quote]

    Ако бяха такива балъци, нямаше да са #1, технологиите си ги крадат, но ментетата не са на нивото на оригинала.

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  18. 18 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Браво на Китайците,единствено не ми харесва това че е комунизъм,но техния вид комунизъм е нещо съвсем различно има задължително опресняване на партията от нови кадри,така че нещата са по различни от нашия бивш комунизъм!За мен лично това е много хубаво че един толкова голям народ забогатява,защото светът ще стане по-добър след тази криза!Смятам че Китай напълно заслужено е сред големите икономики,тяхното богатство не е основано на късмета да се родиш на една територия било тя с нефт или с газ,а основана на битието на хората!

  19. 19 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Весело

    Комунистическата система доказа превъзходството си ! Явно "великият скок" успя /Жалко, че Перестройката не успя = сега ние щахме да сме дори ПРЕДИ Китай - бяхме по развити технологично и разполагахме с повече ресурс/!
    Кой сега е НОМЕР ЕДНО ?! Водете си записки поне ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  20. 20 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Абе Дневник,как може такова неграмотно списване..Поне като преписвате статии,ги давайте на хора имащи елементарни познания що е то ППП и БВП..Китай задминават САЩ по БВП а не по ППП..Аман от неграмотници в тази държава.

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  21. 21 Профил на kikoleppard
    kikoleppard
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#11] от "Дон Кихот":

    Абе единият ти минус сигурно е от автора, че се е почувствал глупаво от правилната ти забележка.

    Благодарение на теб вече са коригирали числените стойности.

  22. 22 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#19] от "dark'star":

    уахахахх явно причинно-следствената връзка при комунистите не е силна черта. Я се запитай, в момента повече Китай ли прилича на Хонг Конг, или обратното?

  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Би трябвало да е нормално. 1.3 милиарда срещу 330 милиона. Индия също би трябвало да е там някъде с 1.2 милиарда.

    California Über Alles
  24. 24 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 907 Весело

    Да, ама не .... И ясно се вижда в сайта на МВФ :

    САЩ 17.4 трлн, долара
    Китай 10,3 трлн долара

    http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2014/02/weodata/weorept.aspx?pr.x=19&pr.y=2&sy=2014&ey=2019&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=924%2C111&s=NGDPD&grp=0&a=

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  25. 25 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 808 Любопитно

    [quote#1:"today "]Тия откак въведоха пазарните принципи много се развиха, комунягите да се опитат да помислят по въпроса.[/quote]

    Интересно, защо китайскитя пазарен принцип е различният от този, който проповядват САЩ и ко?

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  26. 26 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Т.е. четирима китайци прозвеждат колкото един американец. Добра работа!

  27. 27 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 907 Весело

    Задминали са американската смятано в юани, а американската ако я обърнем в юани. Няма ли да е повече пак...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  28. 28 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#26] от "Yard":

    Преди 40 години съотношението е били 17 китаеца за 1 американец. Не е смешно, плашещо е.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  29. 29 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ахам, никой не споменава, че китайците са с население над 1,3 милиарда, щатите с 330 милиона...,за какво говорим, глад, мизерия, погазени човешки права, мръсна и нещадяща природата индустрия...
    Колко още да изброявам ?

    Happy face says, adios !
  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Весело

    БРАВО на ККП ! Комунистическата система доказа превъзходството си ! Чукайте си (-) колкото си искате ... Ленинския НЕП доказано работи !
    ... А след социализъм чисто ЧАСТНОТО НЕ РАБОТИ !
    Работи частно-държавното партньорство и държавното съфинансиране + железния контрол

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#30] от "dark'star":
    Правилно! А на тия хейтъре от Хонконг - Сибир!

  32. 32 Профил на ha4o
    ha4o
    Рейтинг: Весело

    Ами Китай да благодари на Рейгън, он закопа Америка, бутайки СССР!

  33. 33 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ба си,смятайте колко са били бедни преди Дън Сяопин да започне реформите през 1978 г.,щом като след 36 години стремглав растеж,БВП на глава от населението все още е 4 пъти по нисък от този на САЩ.
    Това комунизмът и обърканите идеологии не прощават...

  34. 34 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#24] от "angevins"

    Прaв си нaпълно, интересно от къде Дневник е копирaл новинaтa

  35. 35 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#29:"r.drazhev"]за какво говорим, глад, мизерия, погазени човешки права, мръсна и нещадяща природата индустрия... [/quote]

    Ти какви ги говориш просто. САЩ си започват индустриализацията още в средата на 19-век, Китай в средата на 20-ти. САЩ са капиалистическа страна от създаването си преди около 250 години , Китай разрешава такова нещо през 1978 г. Бедна ти е фантазията с какви изпитания се е сблъсквал Китай и колко огромен е напредъкът му. Да поясня в Индия, която е с население равно на Китайското и никога не е преживявала 1/10 от ужасите в Китай около 600-800 милиона души нямат достъп до тоалетна и нормална водопреносна система.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  36. 36 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#13] от "Отнесен":
    Ще купят и Сибир, не се безпокой. Нека да започне втората степен на разпада на "империята на злото" и няма да има кой да ги спре.

  37. 37 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#25] от "Борислава (be_free)":

    защото голяма част от населението им все още живее примитивно и не знае що е частна собственост и личен интерес. но и това ще стане.

  38. 38 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#22] от "ungeheuer": "Китай ли прилича на Хонг Конг, или обратното?"
    В по-голямата си част Китай прилича на България при бай Тошо - децата са пионери и искат да станат космонавти. В някои икономически зони е почти като Хонконг, ама с държавно -частно съфинансиране и партиен контрол. В други зони си е като беше при нас по времето на величие и благоденствие - държавни заводи работа за всички ... за заплати от по 60 -110 $. Има от всичко в Китай.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  39. 39 Профил на vilson
    vilson
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#13:"Отнесен"]А китайците много повече предпочитат да изкупят контролния пакет я на Майкрософт, я на Епъл. [/quote]

    и имоти в Париж

    Слава Украйне!
  40. 40 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#24] от "angevins":

    Само че тези данни са в текущи цени. Като се "преработят" като се използва ППС става нещо друго.

  41. 41 Профил на vilson
    vilson
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Китай - сега наследник на СССР.
    Разликата - липсата на Горбачов.

    Слава Украйне!
  42. 42 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#29:"r.drazhev"]Ахам, никой не споменава, че китайците са с население над 1,3 милиарда, щатите с 330 милиона...,за какво говорим, глад, мизерия, погазени човешки права, мръсна и нещадяща природата индустрия...
    Колко още да изброявам ? [/quote]

    Става въпрос за големина на икономиката и тя се измерва като се ползва БВП. За нищо друго не става въпрос.

  43. 43 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#24] от "angevins":
    И твоите цифри са вярни,и тези ,които дневник коментира също са вярни.
    Разминаването идва от следното:едните цифри са по текущ валутен курс,а другите са преизчислени през паритетът на покупателната способност,като по този начин се елиминира влиянието на значително по-ниските цени в Китай.
    За международните търговско-финансови отношения по-меродавани са данните по текущ валутен курс,а преизчислените данни по ППП показват реалният размер на икономиката във вътрешен план и стандарта на живот на анселението.

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3868 Весело

    [quote#30:"dark'star"]Ленинския НЕП доказано работи ! [/quote]

    Урраааааа!

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    До коментар [#18] от "gembirdkz":

    Съгласен съм с вашият коментар. И на мен не ми харесва, че в Китай има още комунизъм, но се радвам, че китайския народ все повече забогатява и живее при все по-добри условия на живот... сравнено с годините на Мао. Китайците изстрадаха страшно много през 20-век, какво ли не преживяха хората там: сепаратизъм, революции, японска окупация, гражданска война, глад и мизерия заради грешките на Мао.... и добре, че на власт дойдоха по мъдри хора като Дън Сяо Пин, който отвори страната за света, въведе икономически и пазарни реформи, даде право на частна собственост, започна да се отделя по-голямо внимание и пари за развитието на инфраструктурата и образованието в страната... и това даде положителен ефект.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Любопитно

    До коментар [#30] от "dark'star":
    [quote#30:"dark'star"]

    БРАВО на ККП ! Комунистическата система доказа превъзходството си ![/quote]

    Икономическата система на Китай няма нищо общо с комунизма, там е възможно най-капиталистическата, експлоататорска система, коята някога съм виждал с очите си, след Големия глад и Тянанмън и основно заради огромното изоставане от Тайван, комунистите изцяло реформират икономиката си и я оставят на свободния пазар и закона на джунглата.

    Фабриките се конкурират помежду си и на световния пазар, копират абсолютно всяка работеща идея, работниците работят и живеят в мизерни, изключително мизерни условия, за 4-5 долара на ден. Във фабрика на Huawei, използвана по програмата им за аутсорсинг в помещение от 8 квадратни метра без прозорци работеха 10 човека всички обърнати с гръб един към друг за 5 долара на ден.

    Комунистите в Китай само обират подкупите и държат полицията и армията, всичко останало са го оставили на предприемачите и свободния пазар, а хората по фабриките са най-обикновени роби

    Толкова за мечтите ти, за комунизъм и Ленин. Моли се никога да не си работник в Китай...


    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  47. 47 Профил на vilson
    vilson
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#26:"Yard"]Т.е. четирима китайци прозвеждат колкото един американец. Добра работа! [/quote]

    китайци - произвеждат промишлено оборудване, нови градове. и т.н.
    американци се занимават основно в услуга + финанси.

    Икономиката на Китай расте над 7% годишно. Американска 2%.
    След 5 години, разликата ще бъде огромна.

    Слава Украйне!
  48. 48 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#35] от "civis_eu_sum":

    Струва ми се , че Индия е преживяла по големи ужаси от Китай. За 2 века губи независимостта си.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  49. 49 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Весело

    До коментар [#46] от "toffeetwr": "Икономическата система на Китай няма нищо общо с комунизма,Моли се никога да не си работник в Китай..."
    Така е САМО в ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ЗОНИ !

    Баща ми работи 2 години в Нан-Чан и Чун-Цин
    ... като при бай Тошо си е в тези райони.
    Ако ти лично си работил там - кажи си и ти !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  50. 50 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#48:"angevins"]Струва ми се , че Индия е преживяла по големи ужаси от Китай. За 2 века губи независимостта си. [/quote]

    Ами и Чехия си я губи за повече от два века, това не е мярка за ужасите, които е преживяла една страна.

    А Китай за 30 години губи около 90 милиона от населението си във войни и тоталитарни експерименти. Да не говорим, че всичко от 20-те до 40-те е гражданска война и японска окупация. Преди това през 19-век, страната е зарибена с опиум от Британците, преживява въстание, което може би е коствало живота на поне 20 милиона души, идват колонизатори...Мъчно е да се опише колко гаден и унизителен е периодът 1850-1950 за Китай.

    А британската империя в Индия им остави много - влаковете които ползват са още от това време, апропо. Остави и образован елит, който да създаде държава от нещо, което почти никога не е било обединено. Сега, че нямат клозети е ужасно по своя характер, но не е същото...

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  51. 51 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    дивият капитализъм изглежда работи даже и в Китай! не може да бъде!
    и в Китай и в България и на много други места всеки ден ни казват обратното - за да напреднем и "се оправим" социализъм и комунизъм трябвало...

    Истината ни прави свободни.
  52. 52 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Весело

    До коментар [#19] от "dark'star":
    "Жалко, че Перестройката не успя"

    Само перестройката ли не успя. Май преди нея се провали и Развитият социализъм

    подпис
  53. 53 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#38] от "dark'star":

    така де, точно защото има и бай-тошовщина, все още средният китаец живее доста по-зле от средния българин.

    Като чуя имало работа и ми призлява. Откога работата е право, коеото някой трябва да ти осигури?

  54. 54 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Любопитно

    До коментар [#49] от "dark'star":


    [quote#49:"dark'star"]Баща ми работи 2 години в Нан-Чан и Чун-Цин
    ... като при бай Тошо си е в тези райони.
    Ако ти лично си работил там - кажи си и ти ! [/quote]

    Внасям стоки от Китай, та ми се налага 1-2 пъти в годината да бъда там и да договарям на място. Ще ви платя еднопосечен билет до всяка една от фабриките, с които търгувам и дори ще успея да ви назнача на работа.

    Приказките за комунизъм - Тошо, Мошо и Гошо и раят, който си представяте с клатене на краката и имитиране на работа, ще ги забравите на първия ден, а ако изкарате месец на работа в комунистически Китай, ще забравите и всичките комунистически идеи....

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  55. 55 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 478 Весело

    Сега да посочат и резервите им в каква валута са, че да стане ясно коя държава ще изкупят в най-скоро време.
    Китай държи достатъчно американски ценни книжа, срещу чията стойност може да изкупи миноритарни дялове в около 5 000 хамерикански дружества. Единствения проблем е, че публично се търгуват само около 4 100. Така че, дрогаре седерасти, преговорете пак опорните точки с Русия и Сибир.
    Хахахаааа...

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  56. 56 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Весело

    До коментар [#41] от "vilson": "Китай - сега наследник на СССР. Разликата - липсата на Горбачов."
    Грешиш ... Китай не скъса със нито със ленинизма, нито със сталинизма , а ги надстрои и докато Горбачов НЕ ПОЛУЧИ подкрепа от КПСС , то Дън ПОЛУЧИ ПОДКРЕПА за великия скок планиран от Мао. На съветския модел му СВЪРШИ ВЯРАТА преди скока и паднахме лошо. Китай скочи на наше ниво към 68-70 ПРЕДИ да влезе в ЗАСТОЙ. Жалко, че не успяхме да скочим ние , но света върви натам.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  57. 57 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#34:"achtung"] интересно от къде Дневник е копирaл новинaтa[/quote]

    Да, не беше лошо да сложат линк. И как преди да е свършила 2014 как се знае колко са БВП на Китай и САЩ, нали тези трилиони са за една година. За 2013 МВФ дава 16.2 трилиона за САЩ и 13.4 трлн за Китай - точно БВП по съпоставими цени (РРР).

  58. 58 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#30] от "dark'star":

    хахаха така е... Ленинският НЕП доказано работи, пред гражданска война и тотален комунизъм. Добре, че са имали малко акъл да пуснат малко капитализъм, че иначе са щели да измрат до един.

    Разбира се, има и по-елегантни строеве, но си признавам, че НЕП е по-добре от чист комунизъм.

  59. 59 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#56:"dark'star"]Грешиш ... Китай не скъса със нито със ленинизма, нито със сталинизма , а ги надстрои и докато Горбачов НЕ ПОЛУЧИ подкрепа от КПСС , то Дън ПОЛУЧИ ПОДКРЕПА за великия скок планиран от Мао. На съветския модел му СВЪРШИ ВЯРАТА преди скока и паднахме лошо. Китай скочи на наше ниво към 68-70 ПРЕДИ да влезе в ЗАСТОЙ. Жалко, че не успяхме да скочим ние , но света върви натам. [/quote]

    Чак сега осъзнах, че сте олигофрена Таньо Танев известен по целия интернет, забрави за всичките ми обяснения - вярвай в комунизма, терора и борбата с държавата и уживай...

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  60. 60 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Весело

    http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1329/6638/original.jpg?w=600&h

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  61. 61 Профил на Йосиф
    Йосиф
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#13] от "Отнесен":
    То инвеститори за Сибир има отдааавна, но не им харесва местния национален спорт "Руска рулетка".

    rakas
  62. 62 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#53] от "ungeheuer": "Откога работата е право, коеото някой трябва да ти осигури?"
    Откакто има чл.48 ал. 1 написан черно на бяло в Конституцията на Република България. цитирам по памет: = Гражданите имат ПРАВО на ТРУД. Държавата се грижи да създаде условия за ползването на това Право. Други въпроси кой на кого какво трябва да осигури?! # Вземи си хапче ... ако ....

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  63. 63 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#62] от "dark'star":

    условия за да имаш право на работа изобщо не включват това държавата да ти осигурява, търси и дава работа в ръцете. Страшни мързели, ей.

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    До коментар [#46] от "toffeetwr":

    Сериозно ли мислиш, че някой ще повярва на лъжите ти за тези "китайски роби"!? Вие знаете ли какви са средните заплати в Китай днес? Ето повече информация, първо на български:

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2150012

    http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1293269

    А, ето и на английски:

    "Тhe average monthly income of China’s 269 million rural migrant workers stood at 2,609 yuan at the end of 2013, an increase of about 14 percent over the previous year, according to data from the Ministry of Human Resources and Social Security."

    За тези които не знаят, курса на юана към 08.10.2014 г. е: 1 лев е = 3,9750 юана!

    2,606 yuan = 655 лева

    "However, wage levels for migrant workers are still far below the average wage in the cities, which in 2012 stood at 3,897 yuan per month, according to the National Bureau of Statistics, still 50 percent higher than the figure for migrant workers last year."

    3897 yuan = 980 лева.

    За тези които не знаят, средната работна заплата в България е около 830 лева, а минималната е 340 лева. т.е. китайските "робски" заплати са сравними с тези в България, която е членка на ЕС! Още повече, тези данни са от миналата година, тъй като за разлика от България в Китай заплатите се увеличават всяка година, сега тамошните заплати са даже и по-високи...

    П.П.
    Ето и по сектори, как се движат заплатите в Китай:

    http://www.clb.org.hk/en/content/income-disparity-continues-rise-china

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1619 Любопитно

    Значи ли това, че животът в най-голямата икономика е за предпочитане в някоя по-малка.

  66. 66 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#38] от "dark'star":

    Пропускаш важен момент: Китай в момента яко се реформира - в посока към нашия либерализъм и далече от твоя байТошовизъм - как ще обясниш това?

  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    Ето и от къде съм цитирал информацията, която показах в [#64] коментар.

    http://www.clb.org.hk/en/content/migrant-worker-wages-increased-14-percent-2013

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  69. 69 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Любопитно

    До коментар [#64] от "Иво":

    На теб също мога да ти осигуря и билет и работа в Китай, напълно съм сериозен.

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  70. 70 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#25] от "Борислава (be_free)":


    [quote#25:"Борислава (be_free)"]защо китайскитя пазарен принцип е различният от този, който проповядват САЩ[/quote]

    Същият е, просто собствеността на благата е различна. В САЩ собственици са ХОРАТА, а в Китай - Партията и придворните олигарси.

  71. 71 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Браво!
    Кога ще дойдат китайците?!

  72. 72 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Егати наглите комунисти, да не са въвели рейганомика?

  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    [quote#2:"RIP БСП"]

    Сега вече спокойно могат да си купят Русия. [/quote]
    Китайците продавали излишните долари за злато !?
    Това хубаво ли е?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    [quote#72:"ДОБИ ВЕЛКОВ"]Егати наглите комунисти, да не са въвели рейганомика? [/quote]
    Путин може да седна да си почива и да им гледа сеира !
    https://www.youtube.com/watch?v=U0W219KCrJk

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  75. 75 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#64] от "Иво":


    [quote#64:"Иво"]269 million rural migrant workers stood at 2,609 yuan = 655 лева [/quote]

    Трагедия! Горната 1/3 на Китай е по-зле от нашата долна 1/3 !
    Но така е, който няма сили/акъл за либералния модел, винаги яде дървото.

  76. 76 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    До коментар [#49] от "dark'star":

    Повечето които пишат за китайските "роби" и китайския "ад" въобще не са ходили до Китай. Аз бях там преди три месеца и не ги видях въпросните роби.... точно обратното видях доста богати хора, огромни пазари, растеж навсякъде и развити градове. Не казвам, че там няма бедни хора, сигурно има.... но бедни хора има навсякъде по света, даже и в любимата на местните американофили САЩ.

    Ето още една статия за "робите":

    http://www.dw.de/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9/a-17867766

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  77. 77 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    До коментар [#50] от "civis_eu_sum":

    Абсолютно вярно и точно. Според мен китайците и руснаците са едни от народите, които преживяха най-много катастрофи и бедствия (икономически, социални, военни) през миналия век..... има разбира се и други, като камбоджанците. Те пострадаха даже повече, защото лудия Пол Пот изтреби около 1/4 от цялото население на страната си. И днес Камбоджа е най-бедната страна в Източна Азия....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  78. 78 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Най-голямата икономика в света а правят по $50 на месец?

  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Весело

    [quote#69:"toffeetwr"]На теб също мога да ти осигуря и билет и работа в Китай, напълно съм сериозен.[/quote]

    Добре пич, аз пък ще те запозная с мои китайски приятели, които работят в Китай за заплати сравними с тези в България. И аз съм сериозен.... не само ти си ходил до Китай и не само ти познаваш китайци.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на stiga_be
    stiga_be
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#76] от "Иво":


    До коментар [#69] от "toffeetwr":

    Абе какво им се обяснявате на комунетата, Много ми е смешно когато хора дето никога не са ходили в Китай да ми развиват теории как комунизма бил просперирал в Китай ... хахаха...

    По див капитализъм от Китайския не съм виждал никъде другаде - факт. Факт е и обаче че там държавата си върши работата - инфраструктура, образование, насърчаване на по слабо развитите райони. За такива неща там се хвърлят много милиарди годишно.

    А за Индия истината е много проста - те са прекалено мързеливи за да се развиват. Обикновенно са по комисионерските истории, да купят/продадат нещо. Нали ги виждам - из Цяла Азия и Африка (напоследък и Южна Америка) са плъзнали. За Англия да не говорим.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  81. 81 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Весело

    [quote#78:"Делян"]Най-голямата икономика в света а правят по $50 на месец?[/quote]

    Сега остава да докажеш, че повечето китайци работят за по 50 долара на месец.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  82. 82 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    [quote#80:"stiga_be"]По див капитализъм от Китайския не съм виждал никъде другаде - факт. Факт е и обаче че там държавата си върши работата - инфраструктура, образование, насърчаване на по слабо развитите райони. За такива неща там се хвърлят много милиарди годишно. [/quote]

    Съгласен съм с това.... в икономически и пазарен план Китай отдавна не е комунистическа държава. И има голямо развитие навсякъде.... това дори американците не го отричат.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  83. 83 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Весело

    До коментар [#66] от "iazdakaja": ": Китай в момента яко се реформира - в посока към нашия либерализъм и далече от твоя байТошовизъм - как ще обясниш това?"
    Нямате никаква представа за китайската система и разчитате като плещите глупости и другите да нямат представа. Номерът не мина

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  84. 84 Профил на stiga_be
    stiga_be
    Рейтинг: 402 Любопитно

    [quote#83:"dark'star"]Нямате никаква представа за китайската система и разчитате като плещите глупости и другите да нямат представа.[/quote]

    Като ти чета постовете, май ти си този дето си няма никаква представа. Ти освен от работническо дело, от къде другаде я взимаш информацията за Китай?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  85. 85 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#81] от "Иво": "Сега остава да докажеш, че повечето китайци работят за по 50 долара на месец."
    Не мога да кажа за всички китайци ...
    но колегите на баща ми са получавали по 60 $ и са живеели в стаи долепени до оградата на завода използвайки я за една от стените на стаята.
    Директора получавал 110 $. имал 3 деца и живеел в 2 стаи. Техниците на машините живеели над цеха и като звънне сигнал, че машината е спряла са се спускали по тръби като пожарникари за минута.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  86. 86 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":
    Жалко е че има 5 аборигена които са ти сложили минуси за това което си казал,мършата на народа.Вече забравихме какво е добро и какво е лошо!А което си е добро си е такова,браво на хората защото комунизъм не комунизъм,разбрах от живота че когато държавата върви напред това означава че има хора които мислят за народа,дали се нарича комунизъм или не,дали нещо друго,само бедните душици като тези си викат абе гледай ги тези еди какви си са!пълен разпад е в нашата държава,пълен!на всякакви нива!

  87. 87 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Любопитно

    До коментар [#85] от "dark'star":

    Добре, аз ти вярвам... остава само да уточниш за коя година става въпрос!? Имам предвид кога баща ти е бил там?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  88. 88 Профил на Да, ама не
    Да, ама не
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#1] от "today ":

    Пазарни принципи, като присъствието на държавата в икономиката е 80%. От банки до алуминиеви гиганти.Точно "комунягата" Дън Сяо Пин разката майката на всички неолиберали отвъд океана, които въртят интриги с НПО-та в бананови републики като България

  89. 89 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Не вярвам на никакви преразкази от уж познати и роднини. За да прецениш каква е заплатата в един сектор на Китай избираш едно изделие и пресмяташ колко часа труд е нужно за да се произведе. След това от цената му на пазара, заедно с другите доставни разходи можеш да прецениш колко плащат на част в тази икономика.
    Не всеки може да направи такава преценки и този който може, го може само за определена индустрия.
    Например в България разходите за екология последните 25 години свиха икономиката.
    Само да припомня. Преди години никой не се притесняваше със серните окиси на електоцентралите до Стара Загора. Сега обгазяването го няма, но новите централи струват скъпо и всички вги гледат накриво. Да припомня ли какво обгазяване идваше от Румъния. И тези румънски заводи вече ги няма или са поскъпнали.

    подпис
  90. 90 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4695 Разстроено

    До коментар [#86] от "gembirdkz":

    Да, за съжаление си напълно прав.... има много озлобени и завистливи хора в България. И за лошото положение в България не са ни виновни само политиците.... проблемът е и хората (не всички разбира се), в начина на мислене, народо психологията... затова нещата вървят на много зле в родината ни.... за съжаление.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  91. 91 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Как Кремиковци да се конкурира с Китай или Индия, като Кремиковци от всякъде го притискаха за екология. Екология се прави с пари, дисциплина и квалификация.
    Казвам го в подкрепа на тезата си, че икономиката на Китай е икономика назаем от природата а разтежът се изчерпа с демографията. Няма повече нови хора за индустрията. Нещо повече от 2017 година броят на работоспособните започва да намалява. Този растеж основан на намалената раждаемост и от там поток от жени в производството го изживяхме в България през 1950 - 1970 г

    подпис
  92. 92 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    За да расте от тук нататък на Китай му трябва интелигенция - тези дето още не са се научили да си търсят правата.

    подпис
  93. 93 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#57] от "aralambi":
    Тези неща освен на годишна база се смятат и на тримесечие,ако нз да ти кажа!Това беше ясно че ще се случи беше въпрос на време,с тази рецесия щатите трудно ще излезнат от дъното впрочем както и ние от ЕС.Китай също усети световната криза,но той има страшно голямо вътрешно потребление все пак 1/6 от целия свят живее там да не говорим и за другата 1/6 която им е съседна държава и там пласират мн стока както ние правим с гърция,румъния и турция!

  94. 94 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Адмирации за Китай с о4акване да задминат Америка и по демокрация.

    ne mutlu türküm diyene.
  95. 95 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#91] от "Иван К":
    Пълни глупости,пълни глупости говориш,замълчи моля те!Стига сме се оправдавали с някакви неща!Погледни богатите държави по света и европа,как го може Германия,как го може Франция с тази екология дето й викаш ти.

  96. 96 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#77:"Иво"]китайците и руснаците са едни от народите, които преживяха най-много катастрофи и бедствия[/quote]

    И евреите бих добавил.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  97. 97 Профил на wwwrrr
    wwwrrr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    За първи път в световната история комунистическа държава е с най-голямата икономика в света. Евала на Китай погребаха капитализма, какъв шамар, какъв удар. И ся кво най великата нация не е Америка, не знам как ще го преглътнат това атлантиците, ами как - лесно - реформирайте се братя, реформирайте се

  98. 98 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#78:"Делян"]Най-голямата икономика в света а правят по $50 на месец? [/quote]

    По тази логика - Люксембург, Катар и Кувейт са флагманите на световната икономика.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  99. 99 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Любопитно

    До коментар [#79] от "Иво":

    Първо сравнявате несравними неща, никъде не съм казал, че в цял Китай нещата са зле или, че всички са роби. Нито съм сравнявал макроикономическите им показатели или сектори от икономиката.

    В големите градове и центрове това не може да се почувства определено, нито в Шанхай, нито в Гуанджоу. Освен това преполгагам приятелят ви работи квалифициран труд. В мениджмънта на фабриката, с която търгувам също взимат около 1000 долара. Това е малък старт-ъп, който намерих чрез Алибаба и се бори да оцелее в условията на голяма конкуренция, Аз говорех за хора обикновени работници, които подготвят и сглобяват платки и хардуер, било за телефони, било за телевизори или сглобяване на Сегауей и взимат 150$ на месец. Както и да ги сметна са не повече от 10 долара на ден

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  100. 100 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#46:"toffeetwr"]Във фабрика на Huawei, използвана по програмата им за аутсорсинг в помещение от 8 квадратни метра без прозорци работеха 10 човека всички обърнати с гръб един към друг за 5 долара на ден. [/quote]

    Това е моето твърдение, за тази фабрика с която аз търгувам - в малък град с население под 1 млн жители и не става въпрос за секторни заплати, или за квалифициран труд - говоря за редови работници.

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK