"Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от ръста на автопазара в Европа

"Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от ръста на автопазара в Европа

© Reuters



Автомобилните марки "Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от продължаващия повече от година без прекъсване ръст на автомобилния пазар в Европа, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Като концерни най-доволни би трябвало да са в "Рено груп" и "Фолксваген груп".


Сериозната работа на концерна "Фиат" в дъщерната американска марка "Джип" вече започва да дава плодове и ръстът за деветмесечието е 47%, като в страните от ЕС са продадени 23 187 автомобила.


Японците от "Мицубиши" демонстрират цели 38.2% ръст, но все още са далеч от отличинците по отношение на обема със своите едва 66 786 доставени коли.




Румънската марка на френския концерн "Рено" отчита за деветте месеца на година ръст на продажбите от 29.2% до 273 743. Едно от обясненията е, че "Дачия" обнови съвсем наскоро почти цялата си гама, естествено и атрактивните цени не са без значение.


"Фолксваген груп" остават N1
"Фолксваген груп" остава най-големият производител и продавач на нови автомобили в Европа с общо 2 234 207 доставки за деветмесечието. Това е със 7.9% повече от същия период на миналата година.


PSA груп са втори, като техните марки "Пежо" и "Ситроен" са намерили 1 041 581 клиенти. Ръстът е 4.8 на сто. Бронзът е за "Рено Груп" с 921 038 сделки и 15.9% по-висок резултат от периода януари-септември 2013 г.


Губещите
Поглед върху цялата статистика показва отстъпление единствено при GM Груп (-3.3%) и "Хонда" (- 5%). В първия случай причината е сривът на продажбите на "Шевролет" (-68.5%), марка която от следващата година напрактика се оттегля от Европа. При японците вероятно забавеното обновяване на гамата е водещият фактор за този резултат.


"Мерцедес" вече продава повече от "Ситроен"
При луксозните марки най-сериозен е ръстът при "Лексус" - 23.5%, но формиран от 20 150 сделки, следват "Волво" (+13.6, 170 023 продажби) и "Ленд Роувър" (+ 6.8, 86 507 доставки). Любопитна подробност е, че в края на септември "Мерцедес" измества по популярност "Ситроен", като заема осмото място на най-предпочитаните марки в Европа.


Най-популярните автомобилни марки в Европа*


"Фолксваген" 1 171 308 (+4.8%)


"Форд" 723 008 (+7.3%)


"Опел/Воксъл" 671 198 (+8.2%)


"Рено" 647 295 (+11.1%)


"Пежо" 583 132 (+6.6%)


"Ауди" 538 219 (+4.9%)


БМВ 486 228 (+4.0%)


"Мерцедес" 474 959 (+4.0%)


"Ситроен" 458 449 (+2.5)


Фиат 448 008 (+2.5%)


* - за периода януари-септември по данни на АСЕА

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK