"Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от ръста на автопазара в Европа

"Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от ръста на автопазара в Европа

© Reuters



Автомобилните марки "Мицубиши", "Джип" и "Дачия" са големите печеливши от продължаващия повече от година без прекъсване ръст на автомобилния пазар в Европа, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Като концерни най-доволни би трябвало да са в "Рено груп" и "Фолксваген груп".


Сериозната работа на концерна "Фиат" в дъщерната американска марка "Джип" вече започва да дава плодове и ръстът за деветмесечието е 47%, като в страните от ЕС са продадени 23 187 автомобила.


Японците от "Мицубиши" демонстрират цели 38.2% ръст, но все още са далеч от отличинците по отношение на обема със своите едва 66 786 доставени коли.




Румънската марка на френския концерн "Рено" отчита за деветте месеца на година ръст на продажбите от 29.2% до 273 743. Едно от обясненията е, че "Дачия" обнови съвсем наскоро почти цялата си гама, естествено и атрактивните цени не са без значение.


"Фолксваген груп" остават N1
"Фолксваген груп" остава най-големият производител и продавач на нови автомобили в Европа с общо 2 234 207 доставки за деветмесечието. Това е със 7.9% повече от същия период на миналата година.


PSA груп са втори, като техните марки "Пежо" и "Ситроен" са намерили 1 041 581 клиенти. Ръстът е 4.8 на сто. Бронзът е за "Рено Груп" с 921 038 сделки и 15.9% по-висок резултат от периода януари-септември 2013 г.


Губещите
Поглед върху цялата статистика показва отстъпление единствено при GM Груп (-3.3%) и "Хонда" (- 5%). В първия случай причината е сривът на продажбите на "Шевролет" (-68.5%), марка която от следващата година напрактика се оттегля от Европа. При японците вероятно забавеното обновяване на гамата е водещият фактор за този резултат.


"Мерцедес" вече продава повече от "Ситроен"
При луксозните марки най-сериозен е ръстът при "Лексус" - 23.5%, но формиран от 20 150 сделки, следват "Волво" (+13.6, 170 023 продажби) и "Ленд Роувър" (+ 6.8, 86 507 доставки). Любопитна подробност е, че в края на септември "Мерцедес" измества по популярност "Ситроен", като заема осмото място на най-предпочитаните марки в Европа.


Най-популярните автомобилни марки в Европа*


"Фолксваген" 1 171 308 (+4.8%)


"Форд" 723 008 (+7.3%)


"Опел/Воксъл" 671 198 (+8.2%)


"Рено" 647 295 (+11.1%)


"Пежо" 583 132 (+6.6%)


"Ауди" 538 219 (+4.9%)


БМВ 486 228 (+4.0%)


"Мерцедес" 474 959 (+4.0%)


"Ситроен" 458 449 (+2.5)


Фиат 448 008 (+2.5%)


* - за периода януари-септември по данни на АСЕА

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на putlernopassaran
    putlernopassaran
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тойота толкова плаши, че не я съобщават сред големите продавачи на коли в Европа и по света. Лексус е луксозна марка на Тойота. В България Тойота е номер едно, а първият сериен автомобил с водород е пак на Тойота за смешната сума от 100 000 лева....

  2. 2 Профил на putlernopassaran
    putlernopassaran
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Дачия като качество е голям компромис! Тя е по-зле дори от Фиат - адът на шофьори и сервизи

  3. 3 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#1:"putlernopassaran"] В България Тойота е номер едно,[/quote]
    не знам откъде вадиш тези твърдения ..

    Вагин са първи за миналата година
    http://news.expert.bg/n444618

    Истината е , че Тойота се продава ..може би по-малко зле от останалите

    Мицубиши обаче .....с 224 регистрации за 2013,
    доста скромно

    ако си намалят цените с 20 - 25 % ,
    дилърите в БГ имат шанс да хванат онези купувачи ,

    които купуват "Изморени" автомобили -

    Нов внос на по 2-3 год на 150 000 - 200 000 км
    с "нов километраж"

  4. 4 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 674 Любопитно

    Който обича цифрите и иска повече данни може да ги намери тук http://goo.gl/vXGg3l

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  5. 5 Профил на va1terego
    va1terego
    Рейтинг: 374 Весело

    Аз явно нищо не разбирам от коли, щото моите любими марки Ягуар, Ленд Роувър, Мазерати и Мини практически не се споменават (е, казва се, че Ленд Роувър прави малък скок от почти 7%, а пък Мини си е част от БМВ, като не е ясно каква част от успеха на баварците се дължи на англичанина, но..., както се казваше в оня стар виц - а, хубави коли ли били Ягуарите, щото не виждам много-много да ги карат... размислил Вуте)

  6. 6 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депозитни Балони":

    Ако знаят как са Субару, от Мицубиши ще сихвърлят шапките!
    Не можеха да докарат двуцифрено число...

    I Want To Believe
  7. 7 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#6:"2.5"]Ако знаят как са Субару, от Мицубиши ще сихвърлят шапките!
    Не можеха да докарат двуцифрено число...[/quote]

    знаят , не може да не знаят

    но Субару е друг автомобил , той не е за всеки

    44 съгл справката - защо да не са докарали двуцифрено число ?

    аз нямам друга инфо - ти ако имаш и е доказуема , сподели

    лека вечер

  8. 8 Профил на galbi
    galbi
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "putlernopassaran":
    До коментар [#3] от "Депозитни Балони":
    До коментар [#5] от "va1terego":

    Японците дръпнаха много напред като цена и качество в средния клас и високия клас!!
    Дори и корейците предлага смного повече опции колите си.
    А за цените да не говорим!
    И ако ЕС няма защитни миханизми срещу японците , то да сега европейците щяха да карат азиатски коли.И има защо!
    Почти във всички сигменти европейските коли отстъпват.
    За тези които са в Европа може и да не вярват, но в САЩ знаят за качеството на германските коли- и то е много лошо!
    Не се учудвайте- в САЩ германските коли са симфол на богатство ,който ги кара,защото може да си позволи да плаща огромни пари за подръжка!
    Смяната на масло само за БМВ или Мерцидес е над 300 долара.
    И стига до 1000 ,за по скъпуте модели.
    Да не говорим за скъпите и честите ремонти, особенно за БМВ.
    ЗА Аудито смяната на гарнитура на картера на двигателя е около 8000 долара.А това е повреда на всяко второ.
    И да не говорим за елементарни други неща, или влизане в сервиз за каквото и да е започва от 2000 долара на горе!

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK