БНБ: Препоръките на банковия орган за изплащане на депозити не са задължителни

БНБ: Препоръките на банковия орган за изплащане на депозити не са задължителни

© Надежда Чипева, Капитал



Препоръките, отправяни от Европейския банков орган (ЕБО), нямат задължителен характер. За това информират от БНБ българската общественост след като от ЕБО на 17 септември са изпратили писмо до централната банка и до Фонда за гарантиране на влоговете с препоръка да започне изплащането на гарантираните влогове в поставената под специален надзор КТБ. Препоръката беше изплащането да започне до 21 октомври.


Днес от централната банка съобщават, че са отговорили на ЕБО като припомнят позицията си, че според българското законодателство изплащането на влогове може да стане само след отнемане лиценза на една банка, което не е факт. Освен това от БНБ напомнят, че отнемането на банков лиценз подлежи на обжалване пред Върховния административен съд.


Именно единствено чрез отнемането на лиценза БНБ може да установи дали депозитите в една банка са неналични - дефиниция, на която се позовават от ЕБО, обясняват от централната банка.




От там допълват и че тези законови ограничения са валидни и за Фонда за гарантиране на влоговете, който не може да започне изплащане без отнет лиценз на съответната банка.


"Освен това такова решение предполага изразходване на средства на Фонда за милиарди левове и не би могло да бъде взето без ясно правно основание в националното законодателство", посочват от БНБ.


От там подчертават, че въпреки посочените от ЕБО, а и преди няколко месеца от ЕК несъответствия между европейското право и българските закони по въпроса с изплащането на гарантираните влогове, промяната на това положение не е в компетенциите нито на централната банка, нито на Фонда. 


В отговора до ЕБО се допълва и че в националното законодателство не са налице разпоредби и процедури, които оправомощават БНБ да даде възможност за частичен достъп до депозити.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1652 Весело

    Лицето Иван Искров скоро ще стане клиент на бай Ставри...

  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    Текстът е доста обстоятелствен и не съвсем понятен за старческите ми уши.
    Просто питам къде беше ГУВЕРНЬОРЪТ бнб,който разреши на КТБ да си "осинови"дъщеричка Виктория,като каза,че осиновителката КТБ ще бъде много добра майка??????

  3. 3 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Искров и подуправителите В ЗАТВОРА! Къде бяхте бе идиоти, когато кредити за милиони са се раздавали на секретарки и шофьори? Едно задължение имахте, да следите как се харчат и раздават народни пари и вие не се справихте. Не просто не се справихте, а съучастници станахте!

    Цацаров, къде още блееш че няма обвинения? И ти ли си съучастник?

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Да дойде някой по-читав от ЕС,защото нашите......са много нефелни!

  5. 5 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 660 Разстроено

    Трудно ми е да асимилирам всички невероятни неща, които се случват в тази "държава"?! Как може?!? Какво става?!? Нямам думиии!!!

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  6. 6 Профил на tourlache
    tourlache
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Е, не, няма такъв тапигьозлък!

    11.03.2015 год., изказване на Премиера от трибуната на Парламента: "За КТБ ще я спасим, пари са, ще ги наваксаме. Етническият мир... Не ги провокирайте".
  7. 7 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Целта е увъртания, докато хората се примирят с липсващите им депозити.
    Нормална практика на политическата класа от години.

  8. 8 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 605 Неутрално


    [quote#1:"palav_nik"]Лицето Иван Искров скоро ще стане клиент на бай Ставри..[/quote]
    Не знам дали ще стане, но знам, че трябва да стане..
    До коментар [#1] от "palav_nik":

  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Ма разбира се! Мани ги тия от ЕС...ние си имаме културни особености в банковото дело...

  10. 10 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Той и нарежданията на КОЙ са само препоръчителни, ама вас КОЙ ви би с прът през ушите да ги изпълнявате?

  11. 11 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 442 Неутрално

    " Препоръките, отправяни от Европейския банков орган (ЕБО), нямат задължителен характер"

    Ок, но Европа ще не припомни това когато кандидатсваме за приемане на еврото....

    Направо ме е гнус от цялата тази клоунада

  12. 12 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 442 Неутрално

    БНБ май са много нагли... не стига, че мълчаха половин година, ами сега се опитват да бъдат умни?!?

  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3753 Любопитно

    -Прокуратурата, защо Искров още е на свобода?

  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    Сигурно.Това е големия проблем на цялата държава.Болшевишката банда от Москва е успяла да "нагуши" жизнено важни органи и сега чака от тях принадена стойност.

  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6575 Неутрално

    Искрев е за затвора, КОЙ така раздава кредити НЕ обезпечени и прави такива пирамиди, ЦВ. Василев и той е същата работа.

  16. 16 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 451 Неутрално

    не е задължително и едно общество да се опитва да живее почтено и достойно, няма сила да го накара, ако то не иска това

  17. 17 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Все си мисля, че тази дупка от 4.2 милярда се получи след неуморните тримесечни усиля на престъпното лице Искров.

  18. 18 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#3] от "emil":

    Много яко! +++++++++

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  19. 19 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Народонаселението е почти в терминален стадий с изчерпани съпротивителни сили.В нормална страна с мислещи хора цялата тази ''съдебномедийнаполитическаикономическа''паплач щеще да е изпарена.Защо не се организират 500000 хиляди вложители в КТБ и не натискат властта,докато благоволи да изпълни задълженията си?Ама не,в БГ всяка коза на собствен крак и така до пълно оскотяване.Индивидуалното спасяване води до колективно потопяване.За какво правителство се дърдори по продажните медии,възможно ли е изобщо правителство(работещо)в такава обстановка на милиметри от анархията?

  20. 20 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 576 Гневно

    [quote#3:"emil"]Цацаров, къде още блееш че няма обвинения? [/quote]Спомням си в "Изкуплението Шоушенк", как като излезе статията за корупцията в затвора, как една сюрия полицейски коли се запътиха незабавно барабар с прокурора да приберат съответните маймуни. Тук, най-много да му се обадят на Искров и да го питат кога ще му е удобно да мине на кафе.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  21. 21 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alexander97":

    Защото др./или може би ефенди/Искров не е ОТПРАВЯЛ ЗАПЛАХИ ЗА УБИЙСТВО КЪМ ДЕЛЯН ПЕЕВСКИ И КОМПАНИЯ!!!!

  22. 22 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    ""Освен това такова решение предполага изразходване на средства на Фонда за милиарди левове и не би могло да бъде взето без ясно правно основание в националното законодателство", посочват от БНБ."

    Брей, колко компетентни сте били. Че то като чете човек как не сте "забелязали" огромните далавери в КТБ, току-виж ви упрекнал съвсем незаслужено в противоположното. И току-виж не оценил гениалността на идеята ви да искате промяна на законодателството, за да покривате с държавни средства дупка от кредити за фирми фантоми.

  23. 23 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 680 Неутрално

    "Освен това такова решение предполага изразходване на средства на Фонда за милиарди левове и не би могло да бъде взето без ясно правно основание в националното законодателство", посочват от БНБ.
    ============
    Искров?! А краденето на 4.22 млрд лева с ясно правно основание ли го осъществи?
    Защо тогава си затвори очите, а сега въртиш задните си части, като маймуна на горяща палма.
    Искров, затвор за теб!

  24. 24 Профил на Александър Тодоров
    Александър Тодоров
    Рейтинг: 227 Гневно

    Поведението на БНБ е престъпно. Така увъртат, намират си извинения, сочат с пръст закона, само и само да си запазят скъпоценната банчица цветанвасилева. Гнусно е безочието им, но е и болезнено да гледам как робски народа им слуша приказките. Тъжно е.

  25. 25 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#17] от "bpcorp":

    През тези три месеца усилено потулваха дупката за която отлично са знаели. Тази милиардна дупка се е отворила след неколкогодишното им съучастие чрез затваряне на очите. Под носа им неправомерно са раздавани кредити за милиони и те не са предприели абсолютно нищо за да го спрат или поне да уведомят прокуратурата. Такова поведение се нарича съучастие и би следвало да се третира като криминално престъпление. Тепърва има да разберем дали и прокуратурата е била съучастник.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  26. 26 Профил на На Баба Фърчилото
    На Баба Фърчилото
    Рейтинг: 279 Весело

    Искров съвсем скоро ще стане изкупителна жертва на много хора. Дори сам ще предпочете затвора, вместо да се блъсне в някой снегорин без да иска... Чух че бая тежка зима идва.... к

  27. 27 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ударът срещу КТБ не беше от БНБ и прокуратурата, те бяха оръжието, а истинските поръчители кръгът Пеевски-Бориисов-Плевналиев.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  28. 28 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Затвор за престъпниците от Бнб.

  29. 29 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#9:"СЪВЕТНИК на свободна практика"]Ма разбира се! Мани ги тия от ЕС...ние си имаме културни особености в банковото дело...[/quote]
    ++++++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  30. 30 Профил на neliohd
    neliohd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Трябва групово нахлуване в БНБ и публично обесване на Искров пред банката. Май ще трябва да станеме брутални като тия от ИДИЛ за да се научат тия по върховете. Ама нали сме толерантни, умни и красиви...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Тия от БНБ са изтрещели напълно та нали сме член на ЕС и сме приели и подписали да уеднаквим и спазваме общото Европейско законодателство което се прилага над Българското ! ! !
    Цацаров недей спа !
    ИСКРОВ ОСТАВКА ВЕДНАГА НЕЩАСТНИК !

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  32. 32 Профил на VL
    VL
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Браво!
    И за БНБ еврозаконите не важат на е българска територия.
    Както не важат за съдебната система, енергетиката, МВР, МО...
    Дали е случайно???
    Или очакват скоро Сидеров да замени знамената на ЕС с руските?


    “It is easier to fool people than it is to convince them they have been fooled.” – Mark Twain
  33. 33 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Искров ,до кога ще си управител наглецо ?

  34. 34 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално
  35. 35 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Гневно

    Омерзена съм от безотговорното поведение на БНБ и лицето Иван Искров.Това се вижда и от отговора на БНБ до ЕС.Вместо да се отговори с писмо за намерения и да се присъединим към ЕБСъюз,ние се държим арогантно и непрофесионално.А това,че КТБ ще повлече цялата банкова система,това все едно нас не ни засягало.....

    Tony
  36. 36 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#25] от "emil":

    Дупката е много по-малка. Според доклада на одиторите до 20 юни 2014 г. по-голямата част от кредитите са обслужвани.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  37. 37 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Tova e varha na naglostta i bezochieto!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  38. 38 Профил на tourlache
    tourlache
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#31] от "Танас":
    Танасе, ти си умен човек, какъв Цацаров, каква оставка на Искров. Четири милиарда плюс двеста и кусур милиона дупка, или както било по-правилно да се каже - необезпечени кредити. Та не било цъфнало кокиче, ами най-било Велка-хубавелка. Както виждаш никой не е в състояние да ги стресне. Никой!

    11.03.2015 год., изказване на Премиера от трибуната на Парламента: "За КТБ ще я спасим, пари са, ще ги наваксаме. Етническият мир... Не ги провокирайте".
  39. 39 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#38] от "tourlache":
    Благодаря.Вярно но всичко си има граница и таван на търпение така беше и 1997 януари и само наглостта взриви всичко и хората излязоха а сега има почти същото и то не може да е друго поради факта, че действащите лица са от същата пасмина но те въобще не правят сметка, че ще ги помете такъв тайфун, че 1997 година ще им се види празник не забравяйте, че са завлечени много хора с много възможности и познанства а и няма какво да губят повече.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  40. 40 Профил на miroslavb
    miroslavb
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#36] от "mitko11":

    Дори най-оптимистичните предположеня си бяха много печални. През това време такива като теб врещяха: "ВЕДНАГА отворете здравата банка".

    Сега какво? "Има малка дупчица. Едва я виждам." Я стига.

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    "Освен това от БНБ напомнят, че отнемането на банков лиценз подлежи на обжалване пред Върховния административен съд."

    ..и ако такова има, отекохме минимум догодина!😄

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    [quote#19:"hmc12310991"]Защо не се организират 500000 хиляди вложители в КТБ[/quote]
    Големите вложители са около 100, а сред тях физическите лица като др. Костов, другарката и дъщеря му са твърде малка част... Клиентите на КТБ й бяха "скъпи", не помните ли?
    От БНБ са прави. Точно така е! Никоя международна институция няма право да ни натиска да плащаме народна пара заради петоколонниците - настоящи и бивши политици, магистрати и висши чиновници, които са оставили стотици хиляди, а някои и милиони "честно" спечелени пари. Лансираната от Костов, Ангарски, Хърсев, Миланова, Александров версия за "оздравяването" на банката е начин да се ограби още веднъж държавата със същата сума, представляваща капиталовата "дупка" в КТБ.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  43. 43 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    ,,Препоръките, отправяни от Европейския банков орган (ЕБО), нямат задължителен характер....,,

    Ми да прав е дрогарът Искров. За негу задължителни са препоръките на др. оришарски и станишев. Те му препоръчаа, чи гарантираните влогове да са изплатат кугат дойдат другите на власт, че и във фонда нямало един милиард лева, които по закон требе да ти има. Другите, еропейците ряпа да ядат. Ние ша си карами пу ганювски, язе шефът на БНБ Иван Искров ша кая куга да са платат гарантираните влогове

  44. 44 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#42] от "непукистка":

    Ма ти не чети ли, чи в фонда на гарантираните влогове липсвали саму един милиард лева, ей затва не бързат да изплащат гарантираните влогове

  45. 45 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#41] от "2.5":

    "Освен това от БНБ напомнят, че отнемането на банков лиценз подлежи на обжалване пред Върховния административен съд."

    ..и ако такова има, отекохме минимум догодина!😄,,

    Ми да чеки га съфнат лалъмити

  46. 46 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Българският отговор.

  47. 47 Профил на baikor
    baikor
    Рейтинг: 225 Неутрално

    БНБ - какво падение! Толкова арогантни хора, възмутен съм!
    Не било задължително, не било това-онова..Абе ей, гнусни мошеници - нали уж има държавна гаранция за гарантирани влогове?!?!? И тя ли не е задължителна? Или малко време мина и още одити ще правите? За 200 досиета половин година одит?!
    Вие осъзнавате ли, че с вашето арогантно поведение е само въпрос на време да предизвикате масова паника?!
    Лично аз повече и стотинка няма да сложа в БГ банка!

  48. 48 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#35] от "Free person":

    ,,А това,че КТБ ще повлече цялата банкова система,това все едно нас не ни засягало..... ,,

    Ми точно това е играта на комуниста Иван Искров. Чрез КТБ да срине цялата банкова система и това да го стовари на главата на следващото правителство след това на финансовия корифей орешарски, по поръка на позитано

  49. 49 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    До коментар [#44] от "сидер":

    Четох, четох. "Хубавата" новина е, че този милиард и половина ще трябва да бъде заем на ФГВБ, който държавата ще гарантира, а "лошата" - че за да изплати гарантираните депозити, към споменатата сума фондът ще прибави още 2,1 млрд. левчета и ще остане на минус 1,5 млрд. БЕЗ лихвите. Тоест следващите най-малко 5 години всички останали банки ще внасят по 300 млн. годишно, без във ФГВБ да има една стотинка натрупване. И ако, недай Бог, се случи нещо с друга банка, държавата пак ще извади милиард-два... и така....

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  50. 50 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#33] от "shileto":

    ,,Искров ,до кога ще си управител наглецо ?,,

    Да когато от позитано го държат

  51. 51 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#33] от "shileto":

    ,,Искров ,до кога ще си управител наглецо ? ,,

    Бе ти не знаеш ли, че Искров е комунист, а комуниста веднаж докопал властта я дава с кръв

  52. 52 Профил на tourlache
    tourlache
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#39] от "Танас":
    Съгласна изцяло. Като добавя, че аз до вчера бях една идея по-оптимист. Докато не съобщха новината за самоубийството на бившия зам.-прокурор и докато не чух с ушите си изтърваната реплика /а може би умишлено/ на Менда Стоянова по БНТ късно вечерта. Днес решиха да ни запознаят с доклада - можем само да гадаем какво са ни спестили. Виолина Маринова подаде оставка като член на управителния съвет на БСК - май беше във вторник. Малко по-назад, в неделя, главния прокурор ни уведоми, че и той може да чупи ръце. Към това наслагвам убита баба, починал от "ромски" побой... А ни предстои циклона Гонсало и някое дъра-бъра за съставяне на правителство. Прав си, зимата на 1996 год. - 1997 год. ще ни се види празник.

    11.03.2015 год., изказване на Премиера от трибуната на Парламента: "За КТБ ще я спасим, пари са, ще ги наваксаме. Етническият мир... Не ги провокирайте".
  53. 53 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#49] от "непукистка":

    Ми то това е играта на комуниста Искров по поръка на позитано, да са люлее банковата система, така че в удобен за позитано момент да са срине банковата система. Ти не виждаш ли, че на възлови за страната ни места са турени само комунисти

  54. 54 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 442 Неутрално

    АААА, значи в едни случаи може да не спазваме закони и да не бръснем ЕС а за Южен поток спазваме закона и слушкаме ЕС! Е=а си и държавата и законите както ни е удобно така ще постъпваме! Страхотни институции имаме! Евалла! Браво на тях!

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  55. 55 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    До коментар [#53] от "сидер":


    [quote#53:"сидер"]Ти не виждаш ли, че на възлови за страната ни места са турени само комунисти
    [/quote]
    Абсолютно вярно. Монтерейските пичове тия дни курдисват и Бойко като премиерче и нема мърдане. Поредната смяна на отбор А с отбор Б.

  56. 56 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 2283 Разстроено

    До коментар [#53] от "сидер":

    Виждам, не съм сляпа още Де да бяха комунисти само, Сидере... Искров е играл по свирката на Доган, а той пък играе по едни кремълски балалайки... КТБ е банка на КГБ, ограбена пак от КГБ (тия "предателите", дето си предпочитат Европата, вместо да ги пращат към Сибир). Путин си търси парите по други канали, а ние - балъците от Задунайската му губерния да плащаме на съветници, анализатори на риска и шараните, полакомили се за големи лихви и преференциални условия... Да плащаме сметките от трапезите на костовци, рашидовци (натрупали богатство покрай Мултигруп и тяхната бандитска приватизация), романвасилевци... Това ми беше мечтата в живота...

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  57. 57 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    ,,От там допълват и че тези законови ограничения са валидни и за Фонда за гарантиране на влоговете, който не може да започне изплащане без отнет лиценз на съответната банка.,,

    И ко стаа ся. С това ала балене май ша са укажи, че таа липса от един милиард във фонда не е само тя, ами във фонда, че и в БНБ няаа пари за гарантираните влогове барем, дан говорим за теа от държавнити фирми

  58. 58 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Ето няколкото ми съвета към Цацаров за да не се офлянква.

    1. Моментален арест на "лицата без дейност" получили кредитите. Изискване от тях на информация относно КОЙ им е заръчал кредитите? С кого от банката са работили за одобряване на кредитите? На кого са превели или предали изплатената сума? От техните отговори и кооперативност ще зависи колко време ще лежат. Не трябва да има пощада нито за секретарки, нито за шофьори, нито за бездомни. И трябва да се разчуе!

    2. Моментален арест на лицата от КТБ одобрявали и отпускали кредити на "лица без дейност". Изискване от тях на информация относно КОЙ им е нареждал, въздействал, заплашвал да одобрят и отпуснат кредитите. От тяхното съдействие ще зависи размерът на поисканата присъда.

    3. Моментален арест на Искров и подуправителите на БНБ. Изискване на информация относно занижения контрол. Конкретно кой е провеждал надзора на КТБ и по чие нареждане? Получавал ли е Искров (или подуправителите) обезпокоителни доклади относно надзора на КТБ? Как е била събирана, проверявана и засичана информацията получавана от КТБ? Оказван ли е политически или криминален натиск върху Искров да не се оказва ефективен надзор и да не се проверява информацията в докладите от КТБ? Кой извърши миналогодишния одит и кой представи задоволителни резултати. Моментално да бъде арестуван? Всички те отиват в затвора за различни но справедливи периоди от време. За нехайство или престъпление по служба не може да има пощада.

    4. Моментален арест на служителите от КТБ изготвяли нереални и заблуждаващи доклади до БНБ относно състоянието на кредитите в КТБ. КОЙ им е нареждал да подправят или скриват информация? Оказван ли им е служебен или криминален натиск? Присъдите ще са в съответствие с тяхната кооперативност.

    5. Покана за разговор на шефа на ДАНС и установяване на отговорностите на лица от ДАНС относно финансовата стабилност като фактор на националната сигурност? Кой от контраразузнаването проспа изнасяне на близо 70% процента от парите на една национална банка и в чии ръце попаднаха тези пари? Кой и какъв натиск е осъществявал върху тяхната дейност. Ако не са достатъчно кооперативни присъдите им ще бъдат поне за престъпления в резултат на неизпълнение на служебните задължения.

    6. Да бъде извършена проверка в прокуратурата дали са плучавани сигнали относно финансови престъпления или порочни практики в КТБ? Кои са прокурорите игнорирали или скривали подобни сигнали? Ако има такива те веднага да бъдат освободени и аресувани. Парламентарна проверка ще провери отговорността на самия Цацаров и дали е бил информиран за подобни сигнали. Иначе и той е за затвора.

    7. Прокуратурата моментално да подготви обвинение към Цветан Василев съобразно неговата отговорност по резултатите от извършеният одит. Информацията да бъде предадена на сръбския съд разискващ екстрадацията на Ц. Василев.

    ЦАЦАРОВ РАЗМЪРДАЙ СЕ!!!

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  59. 59 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#55] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    ,,Абсолютно вярно. Монтерейските пичове тия дни курдисват и Бойко като премиерче и нема мърдане. Поредната смяна на отбор А с отбор Б. ,,

    А ти да не смяташ Костов за друга бира.
    Не знам дали знаеш, но Борисов е едноличен персонален член на Световната организация на охранителите ,,IAPPA,,, а там не приемат персони комунисти. За да та приемат в ,,IAPPA,, та обезкостяват до гръбначния стълб и ако си зависим дори и на хилядна от комунистическа организация ти бият шута одма.

  60. 60 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#56] от "непукистка":

    ,,....Това ми беше мечтата в живота... ,,

    Каквоо? Това ти било мечтата да платаш сметките на софрите ли бе момиче. Ма моята мечта е да поживея малко без комунета в нашата страна. Дан чувам за такива като дугань, за сержа, за искрова, за костова

  61. 61 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    " Лицето Иван Искров,скоро ще стане клиент на бай Ставри "


    Не се знае ...! Може да поеме по пътя на зам. Главния прокурор Христо Манчев .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  62. 62 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Весело




    До коментар [#59] от "сидер":


    [quote#59:"сидер"]Борисов е едноличен персонален член на Световната организация на охранителите ,,IAPPA,,, а там не приемат персони комунисти[/quote]
    Бе направо нобелов лауреат. Как беше - хи-хи-хи

  63. 63 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    До коментар [#61] от "niksan1":


    [quote#61:"niksan1"] Може да поеме по пътя на зам. Главния прокурор Христо Манчев . [/quote]
    Що? Болен е от рак в последен стадии?

  64. 64 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#62] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    ,,Бе направо нобелов лауреат. Как беше - хи-хи-хи ,,

    Ми даа ,,съветници на свободна практикта,, даващи съвети на комунистите не признават капиталистическите световни организации хи хи хи

  65. 65 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alexander97":

    " -Прокуратурата,защо Искров е още на свобода ? "


    А,защо Цацаров не само не е затворен,но и продължава да е главен прокурор ? Това отговаря на въпроса ти .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  66. 66 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Весело

    До коментар [#64] от "сидер":

    Съвети давам на който плаща. Комунисти няма отдавна сидере, чудя се що не си разбрал още. Ма проблема си е само твой. Иначе си добър човек, личи си.

  67. 67 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#66] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    Еее да прав си. Комунисти нема, те сите станаа баш цоциалисти

  68. 68 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Весело

    До коментар [#66] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    ,,Комунисти няма отдавна сидере,...,,

    И да допълна, комунистите сите станаа баш цоциалисти с мильони в джобите и палати по градищата, па ние с панелките, баш капиталисти

  69. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#25] от "emil":

    " Тепърва има да разберем,дали прокуратурата е била съучастник "


    За себе си съм сигурен,че е била активен участник ! Спомни си,как преди изборите Цацаров бе свикал консилиум от " специалисти " ( разбирай играчи ), синдикалисти и всякаква паплач за " оздравяване на КТБ " ! В коя бяла държава,главния прокурор взема в свой ръце съдбата на една банка ? Я да си представим обратното,че Искров стане главен държавен обвинител и пледира в съда за затвор на някого . Не е ли същото главния прокурор да " оздравява банка " ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 70 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    До коментар [#67] от "сидер":

    Още по-вярно - олигарси. И си имат държава сидере. И са по-алчни от капиталистите.

  71. 71 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#31] от "Танас":

    " ИСКРОВ ОСТАВКА ВЕДНАГА НЕЩАСТНИК "


    Айде, холан,така ли се освобождава място,кихащо всеки месец 90 000 лева заплата ? А другите " бонуси ", които дава ежемесечно същото това място ? А с какви пари ще се строят хотели по черноморието ? Ти за това помисли ли ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  72. 72 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално
  73. 73 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 770 Неутрално

    грабежа на КТБ е добре планирано престъпление, извършено от няколко съучастника- ДПС-БСП, БНБ, ДАНС и цацаратурата.
    При току-що приключилото 'управление' на ДПС-БСП-Атака (станало възможно благодарение на костинбродската измама, организирана от цацаратурата) бяха откраднати между 10 и 15 милиарда лева. Непреките загуби, като понижен рейтинг, спрени евросредства, загубено доверие и пр. са трудно изчислими но минимум трикратно надхвърлят размера на директния грабеж. Между страничните ефекти са енергетика във фалит, здравеопазване в колапс, планини от нов дълг и подновена емиграция на младите образовани българи. Всичко това явно се видя недостатъчно на БСП-ДПС, и в края на 'управлението' решиха да ограбят и банка. Речено-сторено, КТБ я няма. За да стане това факт, отново беше необходима намеса на прокуратурата. Всичко става под крилото и с активното съучастие на БНБ и ДАНС - каквито и идиоти да са там, абсолютно невъзможно е да пропуснат грабеж с подобни размери. Това е все едно да откраднеш селската кръчма от мегдана и никой в селото да не разбере. (В ДАНС са като орли, днес са разкрили кражба на хранителни продукти в Карлуково). Сегата цялата тая престъпна пасмина иска да ни ограби още веднъж, като "спаси" току-що убитата от самите тях КТБ. Как ще я спаси - ами като налее в нея нашите пари, естествено без да ни пита.
    Какво стана с всички пари, до които тази престъпна шайка е имала достъп до момента? Правилно, откраднати са.
    Има ли някаква причина да вярваме, че само тоя път няма да крадат? Не, няма такава.
    Никакво спасяване, никакви изплащания. Вложителите трябва да получат акции в банката срещу парите си и да станат съсобственици. След това да наемат реномирана фирма за финансови разследвания, и да приберат каквото може от откраднатото.

  74. 74 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#58] от "emil":

    " ЦАЦАРОВ РАЗМЪРДАЙ СЕ !!! "


    Братле,в този си коментар,направо си се размечтал ... Та,нали Цацаров,преди всичко трябва да арестува себе си,а чак след това тези от ДАНС и зам.прокурорите да подхванат Искров и ... да не ги изреждам ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  75. 75 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#63] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    " Що ? Болен от рак в последен стадии ? "


    Не,подобно на мръсника Манчев да налапа дулото на пистолета !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  76. 76 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    До коментар [#70] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    ,,И са по-алчни от капиталистите. ,,

    Как няма да са по алчни от капиталистите. Един каиталист се създава за десетки години докато комуниста прави революция експоприира създаденото от капиталиста, сам става капиталист, но по алчен и лош от каиталиста

  77. 77 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Цялото ръководство на БНБ - клиент на прокуратурата ! Ама, нали и едните и другите служат на едни и същи господари !

  78. 78 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 388 Неутрално

    няма да има пари за всички...то е по- ясно от бел ден (

    Т.е. тия с "уж" гарантираните влогове може и да изгорят.



  79. 79 Профил на Radical
    Radical
    Рейтинг: 388 Гневно

    Скоро ще ринем. Еб*ваме ви и политиците и банкерите.

  80. 80 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Хе-хе! Има си хас!

    goblenka
  81. 81 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#31] от "Танас":
    "От там подчертават, че въпреки посочените от ЕБО, а и преди няколко месеца от ЕК несъответствия между европейското право и българските закони по въпроса с изплащането на гарантираните влогове, промяната на това положение не е в компетенциите нито на централната банка, нито на Фонда.
    В отговора до ЕБО се допълва и че в националното законодателство не са налице разпоредби и процедури, които оправомощават БНБ да даде възможност за частичен достъп до депозити."
    Не е нужен парламент. В случай на неправилно транспониране или неприлагане на съответната директива/става дума единствено и само за гарантирания размер на сепозитите на вложителите/, какъвто е случаят, държавата - членка или компетентните и органи са длъжни да я приложат директно, както регламента/директен ефект на Правото на ЕС, което е самостоятелен правопорядък и е с приоритет пред националното законодателство, което му противоречи/. Точно това напомни изрично в писмото си и ЕК до този, който за 7г. членство още не си е научил урока. Наказателната процедура на ЕК срещу България вече започна.

  82. 82 Профил на jeanne_dark
    jeanne_dark
    Рейтинг: 394 Неутрално

    НАГЛИ КРАДЦИ!ПЛАЧАТ ЗА ТОЯГА!ГЛАВНИЯТ ПРОКУРОР Е ЗАВИСИМ!НЕ ВИЖДАМ КАК ЩЕ ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ В КОРУМПИРАННАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА.СЕГА ЩЕ БАВЯТ ДОКАТО ОКРАДАТ ВСИЧКО!БЕДНИЯТ БЪЛГАРСКИ НАРОД!

  83. 83 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Тези, които обраха КТБ са печелившите от това че ЕС законодателството не е транспонирано в българския закон. Това е направено нарочно за да е можело (както и стана) българските вносители (за сега само тези в КТБ) да бъдат обрани.

  84. 84 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Весело

    [quote#83:"ck"]Тези, които обраха КТБ са печелившите от това че ЕС законодателството не е транспонирано в българския закон.[/quote]
    Я си помисли кои са те, и кой и кои най-много настояват за фалита на КТБ...
    Само им споменаваш имената и получаваш светкавичен бан...

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  85. 85 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 497 Весело

    [quote#78:"tequila_sunrise"]Т.е. тия с "уж" гарантираните влогове може и да изгорят. [/quote]
    Това беше целта на тези, които публично по собствени и чужди медии настояват за фалита на КТБ и твърдят, че тази банка не може и не трябва да бъде оздравявана и нейната собственост, нейната банкова инфраструктура и нейните клиенти, трябва да бъдат подарени на "правилните хора", обслужващи "правилните политици"...
    В условията на ЕСсср-колапс и социално-икономическа и политическа агония на окупационната територия от покрайнините на германския ЕСсср, всеки от местните офшорни "бизнесмени"започва да се спасява поединично и за сметка и на гърба на туземните унтерменши .

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  86. 86 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 652 Разстроено

    "БНБ: Препоръките на банковия орган за изплащане на депозити не са задължителни'

    У нас и спазването на законитре не е задължително, та едни препоръки ?

  87. 87 Профил на think
    think
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Тоя Искров и подуправителите са си направо за затвора, то това е ясно, лошото е, че няма кой да ги вкара там.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK