Няма случай затворена 4 месеца банка после да работи нормално, твърди икономист

Няма случай затворена 4 месеца банка после да работи нормално, твърди икономист

© Дневник



Няма банка в света, която да е била затворена за 4 месеца, а след това да е продължила работата си нормално. Това коментира Петър Ганев, икономист в Института за пазарна икономика, цитиран от агенция "Фокус".


"Съществуват много подобни случаи на КТБ. Имаме примери за спасявани банки, за национализирани, за разделяне на "добра" и "лоша" банка и за ликвидиране на банки. Особеното в нашия случай е, че системният риск го няма. Това дали банката ще бъде спасена, или ще бъде ликвидирана по никакъв начин не разклаща цялата банкова система. Не се налага КТБ да бъде спасена само и само да не се сринат всички банки. Дупката в тази банка е огромна на фона на възможностите на нашата държава, както и за самата банка, защото 2/3 от КТБ на практика ги няма", обясни Ганев.


"Третата характеристика е, че КТБ е затворена вече 4 месеца. Много примери се дават за европейската практика как се оздравяват различни институции, но никой не може да даде пример за банка, която е била затворена 4 месеца, след това е отворила и всичко е било наред. Няма такъв случай. Тези специфични характеристики в общия случай водят към едно логично заключение, което е разписано в закона – в петък се обявява, че КТБ е с отрицателен капитал, след една седмица й се взима лицензът и до 20 дни се изплащат депозитите", заяви Петър Ганев.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Добро утро.

    Много ясно, че от КТБ нищо не става.

  2. 2 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Ганев, къв си ти бре? Я виж Мендата и Ментата какви други неща говорят. Още малко ще ни накарат в Дядо Коледа да повярваме

  3. 3 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 896 Неутрално

    ... в петък се обявява, че КТБ е с отрицателен капитал, след една седмица й се взима лицензът и до 20 дни се изплащат депозитите", заяви Петър Ганев.

    И кой от къде е: Цветан Василев и Иван Искров в затвора, прасчо да връща парите къде ги е взел, Иван Костов и Елена да пият по една студена вода. А Веждито да сяда и да делка камъни.

  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    "Тези специфични характеристики в общия случай водят към едно логично заключение, което е разписано в закона – в петък се обявява, че КТБ е с отрицателен капитал, след една седмица й се взима лицензът и до 20 дни се изплащат депозитите", заяви Петър Ганев."Браво.Всичко друго е Пунт и Пластика.

  5. 5 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#2] от "stanislavdi":

    Какво говорят?

  6. 6 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 824 Весело

    Ние винаги сме едни гърди напред. Чутовни подвизи ни чакат, сега пишем Историята !

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Е аз затова предлагам Китайския вариант На националния стадион и всеки каквото си е заслужил.
    Иначе е прав как може 4 месеца да не може да вземе решение не е нормално освен ако му плащат допълнително над 10 000 заплата

  8. 8 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 645 Неутрално

    А какво стана със стрес теста на фонда? Оказва се, че тоя фонд не може да плати гарантираните депозити дори само на една единствена банка! Някой правил ли си е труда да провери на каква сума вузлизат гарантираните депозити във всяка една от 29-те лицензирани банки в България?

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  9. 9 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    И аз не вярвам да бъде това което е било, така че да не си правят труда да кърпят съдран чувал , цялото дъно му липсва.

  10. 10 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    КТБ трябва да се национализира, оздрави от Държавата и да се продаде след това, за да се възстановят парите на данъкоплатеца, отишли за bail-outa.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Какво оздравяване, какво са тия глупости? Кой ще налее 4 млрд в банка с кухи активи, а няма да си отвори чисто нова с 4 млрд лева капитал???

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    [quote#10:"socialen"]КТБ трябва да се национализира, оздрави от Държавата и да се продаде след това, за да се възстановят парите на данъкоплатеца, отишли за bail-outa.[/quote]
    С колко пари трябва да се оздрави?

  13. 13 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    КТБ може да не е релевантна за банковата система, но е икономически релевантна, защото в нея са значителна част от парите на малкото останали държавни предприятия. Една ненамеса на Държавата е добре дошла за либертарианеца "икономист" (те всички така се наричат) Ганев от либертарианския мозъчен тръст ИПИ.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  14. 14 Профил на today
    today
    Рейтинг: 781 Неутрално

    [quote#12:"stanislavdi"]С колко пари трябва да се оздрави?[/quote]
    Първо всички ще си изтеглят депозитите, после ще и трябва пак капитал за да почне да оперира, и в крайна сметка с какво разполага, освен с абревиатурата КТБ, която като я чуе някой и ще бяга с 200, никой няма да вложи там никакви пари.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  15. 15 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#14] от "today ":

    Но има кредити, които се погасяват в КТБ
    Изтеглянето на депозитите не е голям проблем. Те остават в системата. Национализацията и оздравяването и продажбата би позволило да се избегнат загубите.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  16. 16 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    "Съществуват много подобни случаи на КТБ.
    ===================================
    С други думи - кой каквото крал, крал, собственикът отива в чужбина, живее в лукс, а данъкоплатците (повечето бедни) плащат на вложителите (повечето богати) откраднатите от "бизнесмените" пари. Е това е то економикса според икономиста - либерал Ганев.

  17. 17 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#14] от "today ":

    Икономистите се изказаха фалит означава -2,5-5% от БВП на фирмите и общините парите изгарят, защо са им там е друг въпрос ама Бургас и Сливен остават без пари

  18. 18 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#12] от "stanislavdi":

    Ако се национализира, оздрави и продаде, то с много по-малко от посочената от одиторите капитална дупка. Не забравяй, че има кредити, взети от КТБ, които трябва да се съберат. Няма по-добър за това от Държавата.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  19. 19 Профил на alienfromcuba
    alienfromcuba
    Рейтинг: 426 Неутрално

    1. Въпросът е не исторически, а чисто прагматичен. Какво можем да направим с КТБ, за да плати данъкоплатеца най-малко пари.

    2. Тезата, която разглежада г-н Ганев е напълно вярна, но не и изчерпателна. Въпросът е дали да продадем КТБ актив по актив или като цяло търговско предприятие. Естествено КТБ в прединият й вид няма как да я има, но да не забравяме колко банки смениха ръце средата на 90-те.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    Много ясно.Това беше и целта на занятието.

  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#17:"1001"]Икономистите се изказаха фалит означава -2,5-5% от БВП на фирмите и общините парите изгарят, защо са им там е друг въпрос ама Бургас и Сливен остават без пари [/quote]

    Айде като лъжете , да го правите по умно, парите на общините са обезпечени с ДЦК по закон, защото са първостепенен разпоредител с бюджетни средства.

  22. 22 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ... ей след този цирк, кой ще е луд да вложи пари в България ???
    ... най-хубавото ни очаква ...

  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    В момента, който отворят КТБ с налятите държавни пари, всички ще си изтеглят депозитите. И КТБ ще фалира.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    [quote#18:"socialen"]Ако се национализира, оздрави и продаде, то с много по-малко от посочената от одиторите капитална дупка. Не забравяй, че има кредити, взети от КТБ, които трябва да се съберат. Няма по-добър за това от Държавата.[/quote]
    Синдиците да си събират парите и да си ги разпределят. Аз нямам касателство към депозитите в тази банка и никаква национализация с моите данъци. Другия вариант е да я национализират и да освободят от всякакви данъци тези които нямат общо с банката. Това, че върнали на някой лакомия депозитите с взети от мен пари мислиш, че ще направи системата по-справедлива. Нищо подобно

  25. 25 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    [quote#17:"1001"]Икономистите се изказаха фалит означава -2,5-5% от БВП на фирмите и общините парите изгарят, защо са им там е друг въпрос ама Бургас и Сливен остават без пари[/quote]
    Ти за колко фирми и общини си чувал да фалират заради това, че КТБ не работи 4 месеца? Щом досега не си чул, няма причина и за напред да чуеш

  26. 26 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 740 Любопитно

    Абсолютно активно мероприятие.
    Но ако лъсне истината, Багдад ще изглежда като райско островче.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  27. 27 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Говори се само за губещите /'орта с депозити/. Ма за печелившите никой нищо не казва...

    Пък и тез' 100 хил евра за наш'те ширини са много. Най-много - 15-20 и не повече от това, което има у фонда... Ама европата е мноо загрижена........

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Няма случай затворена 4 месеца банка после да работи нормално, твърди икономист
    верно . ами това и селски герой на Вазов може да го твърди със същата тежест на мисълта .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#1] от "Wornoxmaniak":
    +++++++++++++++++++++
    КТБ е куха структура и никой няма доверие в нея/а както е известно във финансовия свят доверието е най-важния капитал!Последното се демонстрира от векове в Швейцария-!

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Любопитно

    До коментар [#21] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    да затова искат спешни заеми от правителството

  31. 31 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#25] от "stanislavdi":

    ами Бургас и Сливен искаха спешен заем от правителството за други не знам

  32. 32 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Любопитно

    кмета на Бургас спомена 13 мил влог на общината съгласно правилата му възстановяват 100 000 ако изобщо е страна по въпроса

  33. 33 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#24] от "stanislavdi":

    Но не и справедливо вложителите да обират пишкира след като регулаторът не си е вършил работата с години.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  34. 34 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#33] от "socialen":

    Говориш истини, но няма да намериш разбиране за истината, защото тук властва кръгът капитал. Той не се ръйководи от истината, а от интереса. Ганев е един от тях, а както знаеш "който плаща, той поръчва и музиката".

  35. 35 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#34] от "lcj30372597":

    Мерси. Аз изразявам своето мнение.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  36. 36 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#17] от "1001":

    Значи държавата да даде 4 милиарда за да спаси банка в която има 400 млн пари на държавни фирми. Защо да не ги даде тези 400 млн директно на фирмите си вместо покрай тях да спасява много мошеници и крадци?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  37. 37 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    [quote#1:"Wornoxmaniak"]Добро утро.

    Много ясно, че от КТБ нищо не става. [/quote]

    Много ясно, че от КТБ ВЕЧЕ нищо не става. Много се постараха линджиперите за това. Сега остана тарторите да си поделят активите, които са "обезценени до 0".

  38. 38 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Такаа, нека да помислим с главите си. Банка, която е с отрицателен капитал по пазарни цени, има на практика отрицателна пазарна стойност, освен ако няма положителна репутация (goodwill) или други нематериални активи като клиентска база и т.н., които се материализират само при продажба на бизнеса като действащо предприятие (business combination).
    Каролев говореше нещо подобно като направи разлика между счетоводна и бизнес оценка. Обаче кой ще ме убеди, че положителната репутация на КТБ е по-голяма от стойността на отрицателния собствен капитал? А клиентските листове не струват пукната пара, ако скьпите ти клиенти се редят ден и нощ да се оттьрват от теб?
    А отделен е вапросьт дали КТБ е действащо предприятие...

  39. 39 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Няма случай Кандидат-студент, да дава мнение по важна тема за България!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  40. 40 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#23] от "Росфалитнадзор":

    С уточнението, пьрво нашите хора ще си ги изтеглят

  41. 41 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "1001":[quote#32:"1001"]кмета на Бургас спомена 13 мил влог на общината съгласно правилата му възстановяват 100 000 ако изобщо е страна по въпроса [/quote]
    На държавата и общините депозитите са гарантирани по закон с ДЦК.

  42. 42 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 628 Неутрално

    НЕКАКВИ Ремъци, Шайби и темподобна сволочь дават съвети как да доубием държавата и повечето народонаселение...Явно са им внушили тези "съвети"...Откъде ли? Дали не е от една северна столица, транзит през Позитано (домът на АБпФК)

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  43. 43 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    Ще спасяват на босият цървулите!

    klimentm
  44. 44 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 820 Гневно

    Изгорелите общински и други държавни пари (над 100 000)вложени в КТБ, да се вземат от вложилите ги там отговорни държавни служители (кмет + гл. счетоводител примерно).
    За милионите на Доган, Първанов и т.н. НЕ ме грее въобще, НЯМА аз и невръстни деца да плащат игрите на "големите".

  45. 45 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 820 Весело

    До коментар [#29] от "bat_plamen":

    Въпреки, че Швейцарската дискретност вече не е това, което беше. Имат споразумение с ЕС да разкриват банковите влогове на престъпници. Списъкът с имена не стана популярен само в БГ.
    В това отношение КТБ вече е пред швейцарците :Д !

  46. 46 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 820 Весело

    До коментар [#23] от "Росфалитнадзор":

    Ще ги изтеглят някои "наши"хора, ако не си от тях, след като "отново'' фалира КТБнова, ще си получат по 100 000 еврака от фонда. Сценарият е "гениален".

  47. 47 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    До коментар [#7] от "1001":

    " Е за това предлагам китайския вариант . Всичко на стадиона и кой каквото си е заслужил "


    Имаш предвид чилийския вариант . Преди около 30-35 години това прави генерал Аугустино Пиночет,тогава българските комунисти ореваха " изстрадалия чилийски народ,тероризиран от хунтата на генерал Пиночет " и т.н. салати . Животът недвусмислено показа,че Пиночет е бил прав - всички престъпници и крадци,не върнали ограбеното - на стадион " Сантяго " и нещата си дойдоха на място . Да,но генерал Пиночет беше МЪЖ,а днес в България,освен рубладжии по върховете,други няма ...

    ПП. Генерал Пиночет почина от собствената си смърт на 93 годинишна възраст .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Трябват поне 300 тежки присъди за убийството на тази банка. Гледах почти цялото заседание на комисията и останах втрещена, когато попитаха Искров дали е наясно, че всъщност поставянето на една банка под надзор НЕ[ цели тя да бъде фалирана и умъртвена, а да се направи нещо за оздравяването й. Той гледаше като подмокрен!
    ПС Че в нея се е крало яко, крало се е. Проблемът е, че вместо да пресекат краденето, те създадоха варианти за ново крадене. Ей тия от БНБ.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    "Няма случай затворена 4 месеца банка после да работи нормално, твърди икономист" Неоспорим факт!

    goblenka
  50. 50 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Напълно съм съгласен с тезата на автора.
    Но никой, поне аз не съм чул да говори, от утре да се отвори КТБ, все едно нищо не се случило.
    Ако се реши да се приложи план оздравяване, което както се установява, а е и видно, че на нас, данъкоплатците ще ни струва почти едно и също или дори фалита ще ни излезе и по-скъпо, то означава и преструктуриране на собствеността и на практика сливане с друга, може би и държавна банка и от утре това става друга банка - все едно как ще се казва. Да, тепърва тази банка ще трябва да се доказва, да се бори за доверие, но офисите и персонала ( с променено ръководство) е налице и нещата ще си дойдат на място без кой знае какви драми и познайте кой ще остане неприятно изненадан. Тези, който се облизват в очакване техните дългове да бъдат "отписани" и другите, дето се облизват да придобият за жълти пари активите.
    И даже др. Цацаров, просто ще трябва да си гледа работата, да търси кои са прецаквали банката преди юли и кои са искали да намажат от атаката срещу нея. Разбирам и неговото разочарование, но затова му плащаме, а не да се изживява като спасител или отровител на банки, не мислите ли?

  51. 51 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#50] от "tsvetko_51":


    " че на нас, данъкоплатците ще ни струва почти едно и също или дори фалита ще ни излезе и по-скъпо,"
    Не бих казала. Да! фалитът ще е много скъп, ако! Ако както до сега, отговорните фактори не си свършат работата и не намерят парите! Ако не ги върнат! Това забавяне на рационални действия не е случайно! Надяваха се и така стана: времето ерозира капитала, пропуснатите ползи се натрупаха, загубите, поради необслужване на кредити набъбнаха и вече, вместо да търсят млд, търсят 4-5! Т.е, има едни виртуални 3-4 млр, които ще станат реални, благодарение на заем, който си е съвсем реален и ще бъде погасен, в едно с лихвите от нас! Родените и все още неродените! Къде ще идат тия млди? Където са отишли и капиталите на ТКБ! А, със предложението на ДПС за нов закон за банките, КТБ ще е първата от многото изживели това наши банки! Ако 25 години реални активи от публични ставаха частни и така ни ограбиха, то сега се граби на зелено! Задължават ни със заеми за напред! А, те, днес, получават и разполагат с огромни капитали!

    goblenka
  52. 52 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#51] от "goblenka":

    Не съм любител на дългите спорове, но вие си отговаряте сама.
    Ако и когато се намерят парите ( това не е противоречи по никакъв начин на кое да е от двете решания), защо трябва да фалираме банката.
    Крадците в затвора, лошия мажоритарен собственик си губи собствеността ( оздравяването няма как да мине без преструктуриране на собствеността), а вложителите имат достъп до парите си и постъпват с тях както желаят.
    Затова основния въпрос е кое ни струва по-малко на нас, дето на пръв поглед нито губим, нито печелим от кое да е от двете решения и сме малко в ролята на сеирджии, при това леко злобни такива, дето заради бълхата сме готови да изгорим юргана. Под бълха визирам якобинското задоволство от това, че Вежди или някой друг наш "любимец" ще си загуби парите, наказан за алчността си.
    Доста съмнителна позиция, не мислите ли?

  53. 53 Профил на r3v0lv3r
    r3v0lv3r
    Рейтинг: 8 Неутрално

    КТБ е свършена дори и да налеят 8 милиарда веднага след отваряното тези пари ще бъдат изтеглени от вложителити. Евала на исланците като ги натискаха да плащат направиха референдум и не позволиха да стават жертви на чужди интереси.

  54. 54 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#52] от "tsvetko_51":

    Не! Не сме в ролята на сеирджии! Ние ще платим! И в двата случая! Ние сме втъкани в проблема! Дълговете, като номинал стават изискуеми! Начислените лихви,такси, неустойки, в голямата си част - също! Кой ще ги плати? Фирмите, които са взели кредит? Как това ще се отрази на работата им и на разплащането с партньори и наети? Париете на вложителите също не са дължими в номинал! Но... колко му е да ги обезщетят с ценни книжа и после, номиналите и лихвите да се преполовят? За пръв път ли ще стане? Защо за мен фалита е по-добър от спасяването? Защото незабавния фалит спира производството на дълг! Натрупаните 4 и кусур милиарда дълг се дължат именно на това, че банката не е работила! На неустойки, лихви, пропуснати ползи и т.н. Така че, не е точно така, както го казвате!

    goblenka
  55. 55 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Няма банка в света, която да е била затворена за 4 месеца, а след това да е продължила работата си нормално."

    Особено банка която никога не е работила по конкурентни търговски правила. Вложителите ще си изтеглят вложеният веднага щом могат. Няма да се намери луд който да си държи парите там и пак ще се затрие. А държавната помощ ще е пак за сметка на народа.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  56. 56 Профил на today
    today
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#15] от "socialen":

    Ами що не си купиш акции от банката с прекрасните активи?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  57. 57 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    КТБ бе създадена погрешно и сега според мен е вече евтаназирана!

    Tony
  58. 58 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#13:"socialen"]защото в нея са значителна част от парите на малкото останали държавни предприятия.[/quote]
    Ами тогава е по-добре направо да дадем пари на държавните предприятия и тях да спасяваме вместо да даваме пари на банка, която доказано е престъпна. Освен това трябва да си припомним кой накара държавните предприятия да си държат парите в КТБ. Не беше ли Борисов? Нямаше ли едно служебно правителство през 2013, което нареди да се държат най-много 1/4 от обществените средства в една банка и нямаше ли едно правителство на БСП и ДПС, което отмени това решение.
    Цялата схема е повторение на фалита от 1997 с дребната разлика, че огромното мнозинство активи не са държавни. Иначе щеше да фалирват държавата сега.

  59. 59 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Нам чужди примери не ни вършат работа-уникални сме.
    Налива държавата пари,спасява банката,веднага си изтеглят парите вложителите,банката фалира.
    Става това,което е логично да стане,само че сега и ние ще сме зле,а щастливите вложители-пак добре.

  60. 60 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#57] от "Free person":


    [quote#57:"Free person"]КТБ бе създадена погрешно [/quote]
    Обратното - целенасочено...и малко международно...да припомня, че в момента тече разследване срещу Василев за пране на пари. Араби и руснаци имат участие в банката. Няма случайни неща...

  61. 61 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Естествено, че никой никога повече няма да има доверие в тази банка, дори и да я спасят.
    Затова трябва да бъде изпълнен закона, а на управниците от БНБ да им бъде потърсена отговорност защо досега не са обявили в несъстоятелност КТБ...

  62. 62 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 428 Любопитно

    Да, безсмислена операция - хората ще си изтеглят парите и никой няма да внася, единственият смисъл е ДЪРЖАВАТА да върне парите на МИЛИОНЕРИТЕ...ДЪРЖАВАТА! А онези капути в БНБ с шапка на тояга.

  63. 63 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 947 Любопитно

    Тук има доста БСП лимонки и прозира играта на комунистите ,както и на Пеевски. Уж са за фалирането на банката КТБ а се готвят под масата едни други номера за изсмукване на пари за сметка на бюджета.Днес в медиите на претъпкания шишко ,пардон преуспелия младеж имаше заглавие ,че вложитеита били бесни на Радан Кънев за гдето искал да се обяви фалит на КТБ.
    Смешни вопли ,тези които ще изгорят след фалит едва ли са повече от 200 частни лица и отдавна повечето от тях са бесни на Радан Кънев но по съвсем ,съвсем други причини.

  64. 64 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    [quote#38:"Kbeam"]Такаа, нека да помислим с главите си. Банка, която е с отрицателен капитал по пазарни цени, има на практика отрицателна пазарна стойност, освен ако няма положителна репутация (goodwill) или други нематериални активи като клиентска база и т.н.[/quote]
    Да де, ама дадените кредити са обезпечени с МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ, които т.н. "одитори", с помощтта на НОВА МЕТОДИКА, спусната от БНБ и неприлагана в НИТО ЕДНА друга банка в България, се изкарват НУЛЕВИ или с големи обезценки. И тук попада винарска изба с най-модерна технология, но обезценена до НУЛА и много други подобни. С какъв КЕФ поръчителите на екшъна ще изкупят на смешни цени тези МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ, които по НОВАТА МЕТОДИКА са без стойност. А папагалите ще повтарят до втръсване "дупка от 4.2 млрд". Гангстерският екшън отива към своя закономерен край. ТЕ УСПЯХА. А овченаселението, както обикновено безкритично прие малоумните обяснения и ще плаща придобивките на гангстерите от собствения си продънен джоб.
    Ум царува, ум робува, ум патки пасе...

  65. 65 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 287 Весело

    До коментар [#18] от "socialen":

    Затова ли на Ковачки не му събраха над 40 млн за осигуровки?
    Държавата е много добър събирач, шЪ знайш...

    Пакистанец кара джет ;)
  66. 66 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Изглежда и този парламент и това правителство няма да ги бъде.
    И кучетата в БГ знаят че КТБ беше собственост на Доган Холдинг, те си я създадоха и източиха по схемата на класическа пирамида.
    Сринаха я заради лакомия и боричкания между Ц.В. и Д.П. И двамата се вживяват като безсмъртни.
    Бившите премиер Олигарски и финансов министър (сега депутат от ДПС) Чобанов стартираха атаката с нареждане държавни предприятия да си изгеглят средствата, медиите бухалки на Пеевски и бездействието на БНБ доубиха... докато още мърдаше. Това беше една публична екзекуция....
    И сега в НС дебатират, ни лук яли, ни лук мирисали... главните виновници за това престъпление, сега се пишат спасители!
    Перверзно. Отвратително.
    Как да вярвам че имаме държава?

  67. 67 Профил на fockwest
    fockwest
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Интересно защо на соросчетата са им спуснали опорната точка - КТБ да фалира
    !?

  68. 68 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 636 Весело

    "Няма банка в света, която да е била затворена за 4 месеца, а след това да е продължила работата си нормално."

    Това заключение е по силите на буден третокласник.

    "Winter is Coming"
  69. 69 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#67] от "fockwest":

    Няма никаква опорна точка в искането за фалит! Той е естествено следствие от всичко случило се до момента и Сорос няма нищо общо, бълнувате.

    "Winter is Coming"
  70. 70 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#54] от "goblenka":

    Компетентно и разумно!

    "Winter is Coming"
  71. 71 Профил на fockwest
    fockwest
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#69] от "Arya Stark":

    Следете темата. След година ще е ясно кой какво е искал ... и най-вече какво е получил - ако има фалит

  72. 72 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#70] от "Arya Stark":

    Това е моето мнение. Днес имаше ТВ сблъсък по темаата и май надделява противополжното мнение.Това е лошо! Много лошо!

    goblenka
  73. 73 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#65] от "42":

    Защото Държавата и държавната власт се състоят от неолиберали, либертарианци, дерегулатори, либерализатори и приватизатори. Затова сме на този хал.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  74. 74 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#73] от "socialen":

    Искаш да кажеш либерасти, толерасти, мултикултурасти, банкстъри и клептократи.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  75. 75 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#74] от "Sars Saraktos":

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  76. 76 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Любопитно

    До коментар [#45] от "tademan":
    За това ,че има вече обмяна между ЕС и Швейцария на данни за банкови влогове знам много добре!Имах предвид консервативното управление /разумното /на банките в тази страна и за това те са толкова стабилни и се знае ,че всеки ,които иска да е сигурен за парите си /в големи количества/може спокойно да ги вложи там-!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK