Одитите на КТБ са по международните стандарти, обявиха от "КПМГ България"

Одитите на КТБ са по международните стандарти, обявиха от "КПМГ България"

© Анелия Николова



Одиторската компания, заверявала отчетите на КТБ - "КПМГ България" обяви в съобщение до медиите, цитирано от БТА, че това е ставало по действащите изисквания на Международните стандарти за финансово отчитане, приети от Европейския съюз, и приложимото местно законодателство към съответната дата.


От компанията посочват, че са направили одит на финансовите отчети на КТБ към 31 декември 2013 г.


"Одитът бе проведен в съответствие с изискванията на Международните одиторски стандарти. Той е извършен въз основа на предоставена информация и документи на извадкова база и включва оценка на уместността на прилаганите счетоводни политики и преценки, направени от ръководството, допълват от дружеството.




Така одиторски доклад е издаден върху индивидуалния финансов отчет на КТБ на 24 януари 2014 г., а върху консолидирания финансов отчет - на 20 февруари 2014 г. През 2014 г. от компанията не са правили одит на отчетите на банката.


Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори провежда разследване по отношение качеството на изпълнение на ангажиментите за независим финансов одит на КТБ, на което оказваме пълно съдействие, уточняват от фирмата.


По-рано днес по време на дебатите в Народното събрание по казуса с КТБ председателят на временната бюджетна комисия Менда Стоянова посочи сред виновните за случилото се и "КПМГ", която е заверявала отчетите на банката без да има забележки.


Управителят на БНБ Иван Искров се застрахова, че списъкът с одиторите, които могат да заверяват отчети на финансови институции, е под контрола на Комисията за финансов надзор.


Депутатът от БСП Георги Кадиев преди ден публикува в личния си блог списък с компании с кредити за общо 2.4 млрд. лв., чиито отчети са заверени от одитор, който в същото време е член на одитния комитет на същата тази КТБ.


"Одитният комитет съгласно Закона за независим финансов одит наблюдава ефективността на системите за управление на риска /чл. 40/ в КТБ, а в същото време Орешаров одитира самите клиенти? И как тогава оценява кредитния риск, като наблюдава сам себе си? Задавам прост въпрос: КЪДЕ Е КОМИСИЯТА ЗА ПУБЛИЧЕН НАДЗОР НАД РЕГИСТРИРАНИТЕ ОДИТОРИ, та е допуснала това?", пише депутатът.


При дебатите в парламента днес Кадиев обяви, че заради случилото се с КТБ оставки трябва да има и от Комисията за финансов надзор.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ами да направят и един одит на ПИБ. В бюджетната поправка има 900 млн. лв. за рефинансиране на кредита им който уж беше заради банк рън-а около КТБ. Ако е така трябваше да си го върнат, но те рефинансират. ОДИТ НА ПИБ!

  2. 2 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Значи или международните стандарти не става за никакъв ***, или все пак нещо не е било точно по стандартите.
    Ако стандарта е "седим, чакаме банките да подадат каквито си искат данни, и само заверяваме одита", това би обяснило и кризата от 2008-ма.
    Тогава за какво са ни тия одитори, само да взимат едни пари?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9015 Неутрално

    Орешаров наблюдава сам себе си ? как става така .

  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Никога няма да разберем истината.Ще си прехвърлят вината и ще замазват.За 4 мес. парите са препрани и виновните са си получили комисионните.

  5. 5 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 922 Неутрално

    шефът на КФН явно е бил много зает с офшорките на Брендо.

  6. 6 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    една глобичка от 500млн.лева ще ви дойде изтрезвяващо. Ако бяхте подписали такова нещо в САЩ или Германия сумата щеше да е десеторно по-голяма

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4523 Гневно

    Тези от КПМГ стават по-нагли и от Искров с такива твърдения!

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#1] от "abdul15":

    За ПИБ всички мълчат като бити зад-ници.Добре ,че спряха малоумната реклама.

  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    То тогава какъв одит е?! Мога да им харзулна измислени отчети, колкото си искам и съм готов! ЕЕЕЙ, всичко се проверява на място!
    Дори и бензина в колата на шефа!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8313 Неутрално

    Само че,тези стандарти ще се прилагат в България от 2015 година.

  11. 11 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    КПМГ все едно нищо не са казали... одитите на банки и особено големи фирми (КТБ е и двете) ВИНАГИ се правят по международните стандарти. Малко биене на тъпана и оправдателни нищоказвания.

    По-интересен е въпросът фирмите, които сега са с обезценени кредити обслужвали ли са си дълговете преди да затворят банката преди повече от 4 месеца (индикациите са че повечето дългове са били обслужвани), откъде са вземали парите ако са нямали дейност и персонал както се твърди. Дали са си покривали вноските с нови заеми от други свързани фирми или са спрели да си внасят вноските след затварянето на банките (нещо напълно нормално и очакван ефект. Тия които затвориха банката са заели, че така много фирми ще спрат да плащат и ще могат да сложат кредит в графа лоши и да го обезценят).

    Сега е важно да се знае кои са имали кредити и влогове там, как са ги обслужвали, кои задължения са цесирани (чу се за 800 милиона купен дълг) и като отговорим на тези въпроси ще знаем кой имаше полза от цялата работа.

    И как ще се продават активите тепърва...

    Няма шики-мики.
  12. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":

    Остави,ами и разноглед става с тези 50 фирми

  13. 13 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално


    КПМГ, ама българско!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  14. 14 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#10] от "rosiraycheva50._":


    [quote#10:"rosiraycheva50._"]Само че,тези стандарти ще се прилагат в България от 2015 година. [/quote]

    Тая пък глупост откъде я измисли. Струва ми се че некои костаци нарочни дезинформират. има си закон кога се прилагат международни стандарти, отвори и чети!

    Няма шики-мики.
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    Определено в тези стандарти не пише изрично, че чистачката и шофьорите са свързани лица на управителя. Но да ми кажат одиторите, че не четат преса и не са чували за паралелните процеси....

    ПС. Кой е одитор на пенсионните фондове?

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3415 Весело

    Да се смееш ли, да плачеш ли!

    Начи ... ако одитът на КПМГ е по прословутите "международни стандарти", то ... къде отива "методиката", която спусна наскоро БНБ?
    А ако "методиката" на БНБ е по "международните стандарти" - то каква е тогава методиката на КПМГ?

    Т'ва е като по Ленин, бе, другаре и другарки!
    Два свята - единият е излишен!
    Изберете си сами Кой

  17. 17 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Н.О. е еманация на корупцията в одита.

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  18. 18 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#10:"rosiraycheva50._"]Само че,тези стандарти ще се прилагат в България от 2015 година. [/quote]

    човек - не говори глупости моля те

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  19. 19 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1394 Весело

    глупости, леля шМента Капелова вече се произнесе по казуса

  20. 20 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Бидейки човек с фирма,чийто бизнес подлежи на задължителна одиторска заверка всяка година,отдавна съм разбрал,че тия одити са 90% бошлаф работа.Още повече,че одитът се плаща от одитираната компания..

  21. 21 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    одиторът Николай Орешаров е направил одит на 50 компании с кредити от КТБ на общ размер 2.4 млрд лева, като в същото време е член на одитния комитет на същата тази КТБ!

    Значи изводът е един. Ако се казва Орешаров или Орешарски е абсолютен мошеник и стойте по-далече от него

    Няма шики-мики.
  22. 22 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Странно защо и Мавродиев не го привикаха в парламента да дава обяснения заедно с Искров. Този Орешаров не го бях чувал до днес, ама и той трябва да е там. Колкото до одиторите, не вярвам да може да им се търси отговорност. Те в Америка не могат да ги обуздаят, та тук ли. Но за горните трима юнаци се надявам да има някакви последици и то не само оставки.

  23. 23 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 398 Неутрално

    КПМГ са егати смешниците. Когато са взимали тлъстите хонорари за да правят индулгенции, са си траели, сега се оправдават...
    Въобще сегашната система за т.н. "независим"одит е тотално сбъркана - срещу тлъсти одиторски хонорари, които се плащат от одитираната компания (явен конфликт на интереси), одиторските фирми завееряват отчети, но с уговорката, че не носят никаква отговорност!!!???
    Бих казал, че това е абсолютно порочна система и практика. Този скандал с КТБ и КПМГ не е изолирано явление, в Щатите и Европа също последните десетилетия имаше много подобни одиторски простотии.

  24. 24 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#8] от "Трябва съдебна реформа":

    Онзи ден пак я гледах. Кога са я спряли. Те трябва да минат през ОДИТ иначе след КТБ идват те наред и тогава вече става грозно..

  25. 25 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1967 Весело

    До коментар [#2] от "today ":Като чета за тези "международни стандарти" се сещам, как преди няколко години мои близки бяха настанени в Инфекциозната болницав София в стая със счупени прозорци и неработещо осветление, та трябвашеда им занеса нощна лампа от вкъщи /един контакт работеше/. Наотправеното оплакване до министерството получих официален писмен отговор, че лечението в Инфекциозна болница се извършвало по европейски международни стандарти...

  26. 26 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    егати международните стандарти в такъв случай...
    те променяли ли са ги след 2008-а?

    властта ражда паразити
  27. 27 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    алооо - кпмг-то - като гледам МСФО и МОС са най-малко приложените стандарти в случая - щото в МОС има термини като "критичен преглед", "преценка" - не е като цецо василев да каже - всичко е наред - и да подпишете - това говори за фрод, не за прилагане на стандарти - най-малкото на международни

    интересно - такъв оср.ан отчет - как успяхте да го подишете на 24 януари - не говори за много мислене и проверки

    що не вземе КПМГ сега да покрие загубите на вложителите като толкова умни

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  28. 28 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3415 Весело

    [quote#20:"eurogi"]тия одити са 90% бошлаф работа[/quote]


    Това одитирането и баш по въпросните "международни стандарти" е като урока по аритметика в еврейското училище.
    2+2 е ... колко? Зависи дали купуваш или продаваш ...
    А може и да е 4

  29. 29 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Сега КПМГ,ще излязат най-лошите одитори, а трите фирми правили сегашния одит - най-добрите! Защо на едните да вярваме, а на другите - не? Защото са повече на брой ли? Аз съм сигурен, че резултатите щяха да са същите в каквато и конфигурация да се бяха подредили тези 4 фирми.

  30. 30 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 495 Неутрално

    преди години и артър андерсен разправяше за Енрон, пък накрая друго се оказа

  31. 31 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Има 2 варианта:
    1. От КПМГ си измислят с цел замитане под килима.
    2. Международните стандарти не струват и пукнат грош.

  32. 32 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1287 Весело

    До коментар [#15] от "cinik":


    [quote#15:"cinik"]Кой е одитор на пенсионните фондове?[/quote]

    Всяко дружество само си избира одитора.
    УС на дружеството предлага и гласува кой да го натоварят с тази "нелека" задача...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  33. 33 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Пълен хаос. Вината е на БНБ.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  34. 34 Профил на val71
    val71
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ""Одитът бе проведен в съответствие с изискванията на Международните одиторски стандарти."
    =================
    Ами добре, тогава да осчетоводят обезценката от 4.2 млрд.лв. както каза Искров и отчетите с обезценката да бъдат заверени от одитор, съгласно изискванията на Международните одиторски стандарти. Тогава ще разберем малко повече за това какво се случва и кой какви ги дроби с тази банка, включително разни одитори.

  35. 35 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Методиката е за ... оплождане...

  36. 36 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#22] от "orchis":

    Мавродиев си е техан/на ГЕРБ/ и се спотайва като п..... в гащи.

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    До коментар [#32] от "Кирето":

    Накрая съсловието на одиторите ще се изравни по репутация с това на социолозите. Само споменаването на професията ще предизвиква бързо преминаващи усмивки на лицето...

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  38. 38 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#31] от "Индиана":

    Е, ако не струват пукнат грош, няма да има фалит на банката. (нали се сещаш че тази загуба - 4.2. млрд е по МСФО). Иначе щяхме да ги отпишем чак като им изтече срока на кредитите (ако се предоговарят - никога)

  39. 39 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#24] от "abdul15":

    На тях ще им направят друг одит.Проклет да е Цеко е близък на Цв.Цв. и Б.Б.

  40. 40 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Значи --падането на банковата тайна е най-голямата реформа...ако Гоце изгори съм навит да фалират още една две банки ...

  41. 41 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Одита на КПМГ е в съотвествие с европейската валута, не с европейските стандарти.Както прочем 99 да не кажа 100 % от одитите.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2121 Неутрално

    Е добро утро. Само да ви кажа, че де що имаше фалирала банка в ЕС и САЩ, всичките преди това бяха одитирани и всичките бяха в цветущо положение....

  43. 43 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#39] от "Трябва съдебна реформа":

    Стой бе, купона тепърва започва . Ти кво мислиш, че като фалират КТБ няма да ударят и ПИБ ли ? Или че веждито и цецо ще стоят и ще гледат как им заминават милионите ? Или пък гоце ? Ситуацията е цунг-цванг. Или народа плаща или породистите тигри на бойко и останалата ДС сволоч ще се изкормят взаимно. На народа вече му писна, ама много му писна..., така че познай коя опция остава.

  44. 44 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#4] от "Трябва съдебна реформа":
    Никога няма да разберем истината
    -----------------------------------------
    99 % сигурно.
    Оптимистичен 1 % за евентуално наличие на прозорливост какво означава пак да няма виновни, както обикновено в БГ

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  45. 45 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Аз си го представям така: Банката финансира фирма А за покупка на фирма Б, която притежава да кажем апартамент в Младост. КПМГ одитират банката виждат кредита, виждат нотариалния акт за апартамента (т.е. реалното обезпечение) и казват ОК. Още повече че от наеми се плаща редовно по кредита. В следващия момент нотариалния акт изчезва и е нормално всеки одитор да каже - финансиране на "куха фирма А", щото никъде не се вижда че Б има реални активи.
    Въпроса е кой е скрил нот. акт.
    Малко не ми се връзва как стоят нещата ако не става дума за апартамент в Младост, а за БТК, Техномаркет или други, както и наличието на Регистър на особените залози, но ако схемата е подобна - наистина не са виновни одиторите

  46. 46 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ами да, значи банката е ОК.
    Пак ви обират и вие нищо не разбирате!
    Българите са най-умната и интелигентна нация в света, след евреите! Ха, ха!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  47. 47 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    До коментар [#40] от "lynyrdS":

    Тогава днес 18.30 часа. Няма много време

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  48. 48 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdul15":

    Може би това е начинът да се разчисти мазалото.Двата клона на мафията да се хванат за гушите и да се приключат.

  49. 49 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 439 Весело

    До коментар [#20] от "eurogi":

    И аз имам подобно впечатление. Одиторските фирми в България, дори големите, са нужни само ако трябва да показваш на някого нещо и като си платиш ( да кажем 20 бинберици) и те си турят печата и подписите, написаното става някак си по-истинско... Да бе!
    Дори съм чувал. че ако помолиш учтиво и без да се пазариш за оферираната за одит цена, биха могли да масажират някой числа до още по-красиви състояния. И после не са виновни за нищо. Одитирали са банката по отчетите, заверявани от Орешаров, Сливов и Крушов. А това, че те са си откровени престъпници няма значение, защото са регистрирани одитори и се намират в списъка с този тип пача.
    Пак да си припомним красивата фраза на един Нейчо Неев "Егати държавата, щом аз съм й вицепремиер!" ...

  50. 50 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    КПМДжи са наистина със световен авторитет в одита,но в БГ вариант.

    Tony
  51. 51 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#48] от "Трябва съдебна реформа":

    Съгласен, хубаво би било и при тях да сработи конкурентния принцип и да разберат, че тоз народ само една мафия може да храни кво са се наредили тука руска, турска, европейска и други цигански кланове ..

    Проблема е, че ще насъскат "малкия" човек, този които е гласувал етнически, този който работи за единствената фабрика, мина или местен феодал... И тогава протеста вече няма да е на "умните и красивите" ... Кофти ситуация. Не искам да съм на мястото на политиците в момента.

  52. 52 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#45] от "dan1":

    Нотариалните актове могат да се крият и да си играят на жмичка по цял ден, но задача на всяка банка, която ги е приела за залог е да ги запише в Регистъра...От там няма къде да отидат и ако това не е станало, а парите са отпуснати има НПК.

  53. 53 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Любопитно

    КПМГ е име което трябва да се пази при всеки одит и във всяка държава.
    След като са допуснали тези мерзости ... ще трябва да плащат на Черните ПиАри... но дано и навън и от вън сега им се потърси сметка.Защото техните сметки за услугите на са никак малки, а услугите май некачествени.

  54. 54 Профил на marij57
    marij57
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Сега на дневен ред е и одит на способностите на КПМГ - България от централата им. Очевидно е че не може да си одитор и да те лъжат за финансовите си дейност. Тогава каква е нуждата да се плаща за външен одит????

  55. 55 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    КПМГ се СЪБУДИ след ТОЛКОВА МЕСЕЦИ. Пиленцата те, одитът перфектен, докладът на БНБ тоже, а парите СЕ ИЗПАРИЛИ. Резил, май някой живее в паралелна действителност....

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  56. 56 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    [quote#2:"today "]Значи или международните стандарти не става за никакъв ***, или все пак нещо не е било точно по стандартите. [/quote]
    Хехе, ами не става ЗА ДАЛАВЕРИ. Затова сега, ПЕТ МЕСЕЦА след поставянето на КТБ под специален надзор, се наложи да се приложи МЕТОДИКА, КОЯТО НЕ ОТГОВАРЯ НА Международните стандарти, но пък дава ИСКАНАТА в ЗАДАНИЕТО дупка от 4 млрд. Ако пак имаш съмнение, че нямаме работа с изпечени мошеници, извършващи екшъна над КТБ, спомни си "убийците" на прас, които се оказа, че не са никави убийци. После чувалите се оказа, че не са били никакви чували. Ами защо сега да не допуснем, че и с 4-те милиарда хавата не е такава? След като се катурне каруцата (КТБ), и дядо Господ няма да може да разбере какво е ставало и всичко ще се потули, а бай Ставри ще си седи самотен, завалията...

  57. 57 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#49] от "s.o.a.d.":
    Масажирането на числата е част от бизнесът им.Иначе най-доброто описание на одиторския бизнес е"... мижи да те лажем..."

  58. 58 Профил на alienfromcuba
    alienfromcuba
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Oдитът е по международни счетоводни стандарти (МСС), а не по международни стандарти. Направен си е изцяло по нашенски стандарти.

    Иначе, 2003-та КПМГ в САЩ имат още по-забележителна проява. За любознателните:

    http://en.wikipedia.org/wiki/KPMG_tax_shelter_fraud

    Казвайки това, не означава, че проблемът се ограничава с КПМГ. Това е проблем и на другите "уотчдогс" - одитори и рейтингови агенции. Докато плащаш да те проверяват, винаги имаш определно ниво на "левъридж" в/у проверяващия.

    Имам доста наблюдения в/у финансовите среди и честно казано ни регулатори, ни рейтингови агенции, ни одитори будят безрезервно доверие у мен, но да не забравяме и че съм Булгар, Булгар, а ние принципно сме по-скептични: освен в случаите, когато гледаме да намажем от далаверата, тогава...

    Сега все пак нека да кажа нещо хубаво и за одиторите в големите 4 - 90% са млади девойки, който не са много в час, та поне покрай одита, може и човек да си създаде романтична атмосфера...

  59. 59 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#56:"alexsilver"] наложи да се приложи МЕТОДИКА, КОЯТО НЕ ОТГОВАРЯ НА Международните стандарти, но пък дава ИСКАНАТА в ЗАДАНИЕТО дупка от 4 млрд. [/quote]

    оллееее - и ква точно е тая методика - ще може ли пояснение

    одита си е одит, необезпечените кредити са си необезпечени кредити, кредити отпуснати на на сульо и пульо са си кредити отпуснати на сульо и пульо - няма значение дали ще прилагаш международни, марсиянски, пакистански стандарти или пък някаква вездесъща МЕТОДОЛОГИЯ - и при всички одити се гледа критично и се мисли - очевидно не в кпмг разбира се

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  60. 60 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Тази история поражда съмнения относно достоверността на всички одити извършвани от КПМГ.

    Апропо, след едни такива глупости реномираната одиторска къща Артър Андерсън премина в небитието.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  61. 61 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#60:"Николай Николов"]Тази история поражда съмнения относно достоверността на всички одити извършвани от КПМГ.

    Апропо, след едни такива глупости реномираната одиторска къща Артър Андерсън премина в небитието. [/quote]

    с КПМГ в световен мащаб няма как да стане това - точно заради този случай в БГ, но на българското КПМГ трябва да му се вземе лиценза задължително - това подкопава отвсякъде доверието в тази професия като цяло

    да не говорим, че КПМГ одитира по една или друга причина повечето банки в БГ + повечето (ако не и всички) фирми на г-на Цв Василев - интересно нали ...

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  62. 62 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Абе какви са тези глупости от КПМГ! Стана ясно, че кредитополучателите се събират на един лист хартия, а общите им собственици - на пръстите на една ръка.
    Явно извадковата им база се е целила мнооого внимателно.
    Да прочетат пак стандартите за провизии, него, както и принципа на предпазливостта ги има неслучайно, точно за да няма отписвания на 2/3 от активите от днес за утре (или вчера)!

  63. 63 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Аз бъркам ли, или до сега тези одитори не са се обаждали (излизали с каквото и да е съобщение) по горещата тема КТБ. Или има нещо гнило в това да не отсояват позицията си още преди месеци, когато пак бяха обвинявани и си замълчаха, или сега, това съобщение е кризисен ПР, защото са нагазили в блатото до шия, както се казва, и последната им надежда, някой да спаси банка, се изпари днес ...

  64. 64 Профил на marto76
    marto76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Хора, събудете се! КПМГ е международна компания с отличен авторитет по целия свят. Българският клон на компанията се подчинява на същите принципи както и международните й подразделения! КПМГ одитира стотици фирми в България и досега не е имала пропуск. Това, че Цветан Василев е използвал неприети финансови практики и е замитал следи под килими, не прави фирмата виновна затова, че всичко на хартия е изглеждало ок към 31.12.2013, а ситуацията с КТБ стана чак през юни 2014. Нека престанем с глупавите обвинения, без да сме запознати с цялата картинка.

  65. 65 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#0:" "]"Одитът бе проведен в съответствие с изискванията на Международните одиторски стандарти. Той е извършен въз основа на ПРЕДОСТАВЕНА информация и документи на ИЗВАДКОВА БАЗА и включва...[/quote] С "KPMG България", трябва да се захване Прокуратурата и финансовият надзор... Капацитетите в KPMG, или смятат българите за де**ли или те са такива!?... Не разбирам как тяхната ИЗВАДКОВА БАЗА не успя да засече нищо съмнително в кредитният портфейл на банката, като 90% от всички кредити са към свързани лица!! Или са ДИЛЕТАНТИ в статистическите методи или... им е добре заплатено?... Там като, че ли има потенциални клиенти на Развигор.

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  66. 66 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#64] от "marto76":[quote#64:"marto76"]Българският клон на компанията се подчинява на същите принципи както и международните й подразделения! КПМГ одитира стотици фирми в България и досега не е имала пропуск. [/quote]
    Марто76, ти като че ли работиш във въпросната компания?... Какво ще кажеш?... Да не би ти да си един от експертите им за "СТАТИСТИЧЕСКИ ПРЕДСТАВИТЕЛНИ ИЗВАДКИ"?!

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  67. 67 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#64] от "marto76":
    [quote#64:"marto76"]Хора, събудете се! КПМГ е международна компания с отличен авторитет по целия свят. [/quote]

    Неоспорим факт! обаче за централата, за фирмата в други държави. Но ... ако не дай си боже българското представителство се е "побългарило", както много други подобни примери мога да изброя тук, тепирва от KPMG ще се нагледаме и на кризисен ПР и на смяна на мениджмънта в съвсем скоро време!

  68. 68 Профил на marto76
    marto76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#67] от "Наблюдател":

    Прав си, но ако няма смяна на мениджъри в компанията, значи излиза, че все пак всичко е точно при тях. Аз не съм привърженик на теорията да търсим под вола теле. Проблемът не е КПМГ, проблема е КТБ!

  69. 69 Профил на marto76
    marto76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#66] от "dereck":

    Не, не работя при тях. Даже нямам и познат там. Просто се опитвам винаги да видя и различната гледна точка. Когато много очи са вперени вляво, ти погледни надясно - може пък да видиш истинската картинка.

  70. 70 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#68] от "marto76":

    Никой не оспорва, че проблема е КТБ, а спора е кои институции в България са проспали проблема КТБ, или пък другата версия - създали проблема КТБ, но и при двата варианта си е проблем. А каква ще е ролята в това на одитиращата KPMG България ..е тепърва предстои да се види. Ако са били заблудени, без значение умишленно или неумишленно, смяна в мениджмънта мобе да има още в понеделник ... или да речем след една година, когато всичко ще е отщумяло, въпрос на фирменна политика и пак на този кризисен ПР, който споменах ... предстои да видим. Ако обаче, KPMG разполагаше с неопровержими доказателства, че нападките още преди месеци срещу нея са били неоснователни ... или щяха още тогава да реагират, и ще могат това и в съда да го дикажат, или ... много слабаб кризисен ПР.

  71. 71 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 558 Разстроено

    Оставки... затвор трябва да има!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  72. 72 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#69] от "marto76":
    [quote#69:"marto76"]...ти погледни надясно - може пък да видиш истинската картинка. [/quote]
    Картината, мили ми приятелю, е 4 057 000 000 лв. завлечени средства от българските вложители, ЮЛ и ФЛ. При средна работна заплата от 800 лв. и работещи лица 2 935 000 човека и годишен БВП 39 940 млн. евро.
    Направи сметка и ще разбереш каква е ИСТИНСКАТА КАРТИНА!!

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  73. 73 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#64:"marto76"]КПМГ одитира стотици фирми в България и досега не е имала пропуск. Това, че Цветан Василев е използвал неприети финансови практики и е замитал следи под килими, не прави фирмата виновна затова, че всичко на хартия е изглеждало ок към 31.12.2013, а ситуацията с КТБ стана чак през юни 2014. Нека престанем с глупавите обвинения, без да сме запознати с цялата картинка. [/quote]

    и какво значи няма пропуск - че други големи фирми не са изгъмяли така ли ?!?

    как било изглеждало на хартия - хартията е на база на реални факти - като гледам в момента и хартия няма - и както писах и по-горе - в одита не се гледа само хартията - ами се мисли и се задават неудобни въпроси

    КПМГ-то и БНБ-то са може би най-виновни в ситуацита щото отвсякъде убиха всякакво доверието в одита и контрола - мошенниците от дпс (и политическия елит като цяло) и такива като цв василев са ясни - тук е мястото на т.нар "междун. фирми" да си вършат работат - очевидно обаче "БГ" елемент в "БГ" клон на КПМГ-то си казва думата

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  74. 74 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Конфликтът на интереси е безспорен - да ти плаща онзи, който проверяваш.
    В САЩ имаха същия проблем и го решиха законово с текст от само два члена - единият гласи, че балансът и отчетът се подписват от ръководителите на компанията в условия на клетвена декларация (а там за погазване на клетва се лежи със сигурност, и то дълго). В условия на клетва престъплението лесно се доказва - дори и сбъркана запетайка ще те вкара на топло.
    И втори член, с който дадоха срок от няколко месеца да се представят действителни отчети и баланси, за да не се стига до член първи. Няколко хиляди компании на Уолстрийт веднага се възползваха от втората опция.
    У нас щяха да направят временна парламентарна комисия за разследване на случилото се, поне две държавни агенции за управление на тази дейност, една специализирана прокуратура, едно специализирано следствие, един специализиран съд, някаква поредна, но одитна ДАНС към МВР, закон от поне 150 члена + преходни и заключителни разпоредби с промени в други закони, няколко Наредби към него, 4-5 постановления на кабинета, десетина указания на МФ и НАП, параграф в бюджета за издръжката на тези органи с поне едни стотина милиона и маса назначения на синчета, дъщери, тъщи, балдъзи, братовчеди, любовници и т.н.... И естествено, пак нищо нямаше да се промени.

  75. 75 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#68:"marto76"]Проблемът не е КПМГ, проблема е КТБ! [/quote]

    и двете са проблем - даже еднакво голям

    щото одита затова е измислен

    и ако КПМГ си бяха свършили работата - сега нямаше да има проблем КТБ, нямаше и да има проблем КПМГ - точно затова сега и двете са проблем

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  76. 76 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#74] от "pogled":

    Ех, кога ще ги стигнем, американците ...
    Това в кръга на шегата, иначе не знаех, чега научавам за този американски закон, ама той по-скоро ми прилича на завоалирана амнистия, демек, дайте си сега всички реалните отчети, да не ви гоним по чл. 1

  77. 77 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdul15":

    А на нас не ни ли стига, че удариха КТБ, та да се надяваме и същото да стане с ПИБ. В крайна сметка всеки има право да си пуска реклама, каквато поиска. На мен лично ми харесва. И ако трябва да говорим за норми има достатъчно много реклами, които са далеч под моралните и етични норми. Хората имат нужда от омиротворение и намиране на върешно спокойствие в морето от държавни турбуленции. Без значение, кой дава повод за усещане за стабилност, заслужава личните ми адмирации.

  78. 78 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Много е интерсно че един от длъжниците е ТЦ ИМЕ ВЕСТ АД на няколко пъти теглили кредит от КТБ и ги дава на Цветан Василев за да се увеличи капиталът на банката.
    Поведението на тази фирма е много интересно, примерно като Мая Манолова нападна ГЕРБ заради печатницата в Костинброд, то печатницата получи заем от 1милион евро от ТЦ ИМЕ ВЕСТ АД

  79. 79 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#58] от "cooldude3":
    Блазя ти.Моя одитор е един дъртак...Никва романтична обстановка на създава...

  80. 80
    ****

    Този коментар е изтрит, защото съдържа информация, която може да бъде санкционирана по Закона за кредитните институции, предвиждащ глоби за разпространяване на невярна информация или обстоятелства за банка, с което се уронват доброто име на банката и доверието към нея.

  81. 81 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#80] от "abdul15":
    Виждам, че си доста не запознат и доста хейтиш ПИБ (явно си го окъсал с кредитите). Да те светна за някои неща.
    1) ПИБ ги провериха от ЕС и в момента са под пряк техен надзор. Назначени е международна компания (Бейн мисля, че се казваха), които ги следят. Ако трябва да сме честни, ПИБ в момента е най-строго следената и проверявана банка в България.
    2) Не знам от къде имаш информация за тия дупки, но такава информация публично няма. Или си им влизал в системите и знаеш, нещо, което никой друг не знае или си измисляш. Явно е че е второто, защото съм им чела подробно последния отчет на бнаката и подобни цифри няма.
    Стига говори глупости като не разбираш.

  82. 82 Профил на curious1234
    curious1234
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#31] от "Индиана":

    Има и трети вариант - т. 1 и т. 2 кумулативно.

  83. 83 Профил на marto76
    marto76
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#80] от "abdul15":

    Цецо, ти ли си? Познах те? Как е времето в Сърбия? При нас днес е малко мъгляво? Престани да пишеш само в защита на КТБ - ти доведе банката до това състояние и фрапиращата капиталово дупка. Не се прави на ощипан.

  84. 84
    ****

    Този коментар е изтрит, защото съдържа информация, която може да бъде санкционирана по Закона за кредитните институции, предвиждащ глоби за разпространяване на невярна информация или обстоятелства за банка, с което се уронват доброто име на банката и доверието към нея.

  85. 85 Профил на marto76
    marto76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#75] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Добре, ще се опитам да ти го обясня малко по-просто. Надявам се да вземеш да схванеш идеята най-накрая! Ти си управител на фирма, която по отчети за 2013 е печеливша. Одитират те счетоводна фирма, която гледа данните, които ти подаваш. Прави ти последен отчет или одит декември 2013 и следващият ти отчет е през декември 2014. Та, в това време ти като управител на КТБ ЕООД решаваш да поотклониш още няколко милиона или млрд. за да закупиш проспериращата телевизия със седмица в заглавието. След това се изкушаваш да купиш и един футболен клуб за да имаш запалянковци, които да оказват уличен натиск. И в един момент, поради твоята недалновидна политика КТБ ЕООД се оказва изправена пред голяма дупка. Е, кой е виновен в този случай - одиторът или ти като управител?
    По-просто не мога да ти го обясня, съжалявам.

  86. 86 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#84] от "abdul15":

    Аз като ти казвам, че не разбираш какво четеш, ти продължаваш.
    Тези 900 млн. всъщност са реално средсвата за подкрепата. С други думи като си направиш простата сметна 1,2 млрд. - 900 млн. се вижда, че ПИБ ВРЪЩАТ 300 млн. лв. ОТ ПОДКРЕПАТА СЕГА.
    Иначе, не виждам кое не ти е ясно в собствеността на банката. Прочети им отчета и ще видиш, кои са собствениците на банка. В собствеността на банката даже няма и офшорки. Да не говорим, че и банката е публично дружество и 15% от капитала й са на борасата. Та в коя сериозна банка ми предлагаш - Уникредит ли? При оня Леврон, който всички забравиха какви далавери извъртя, за да вземе банката заедно с Костов? Като е толкова читава, защо не е на борсата, а? Нещо май го е страх Левончо да дава отчет как управлява банката си.

  87. 87 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#72] от "dereck":

    Ти поне да беше учил малко икономика преди да се изказваш авторитетно. БВП-то НЕ се получава по кръчмарските ти сметки от средна работна по брой заети. КЪДЕ ОСТАВАТ ДАНЪЦИТЕ, КОИТО ФИРМИТЕ ПЛАЩАТ, А? ПРИХОДИТЕ ОТ ДДС-ТО НЕ ВЛИЗАТ ЛИ ТАМ?
    Странно ми е защо обвинявате КПМГ за престъпленията на Цветан Василев. Ясно е, че този мургав габровец е правил всички на маймуни и сега, вместо да е в ареста, му гъбясва задника в джакузито. А вие обвинявате КПМГ. Какво да правят от там като им предавата подвеждаща информация. Нали не очакваш, че те подслушват телефона на Василев, че да знаят какви далавери иска да върти. В САЩ им трябваше безпрецедентна световна икономическа криза, че да разберат, че Мадоф ги прави на луди всички там и е завлякал милиарди.

    www.economistbg.com/
  88. 88 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#86] от "mammita":

    Виж сега, аз няма да убеждавам в противното. Просто после моля, не крякай за спасяване, рефинансиране и всякакъв друг вид държавни помощи като не излязат сметките и с тази банка. Става ли ?

  89. 89 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#88] от "abdul15":

    Е, че кой кряка за спасение. Те така или иначе тези пари ги сложи държавата там с идеята не да спасява банката, а да успокои хората от паниката, която ги беше обхванала. Нима забравихте каква истерия беше обхванала народа.

    За моите сметки не се притеснявай, имам диплома по счетоводство и контрол, така че си смятам добре данните и за това ме хващат бесните като започнат едни бакалджийски сметки да се правят. Би трябвало медиите да дават мнения на специалисти и доказани експерти. Да се води експертен диспут по темата, а не да се развяват някакви цифри извадени от контекста и да се истерясва. От това полза няма никой.

  90. 90 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Дневник, има грешка.
    ""Одитният комитет съгласно Закона за независим финансов одит наблюдава ефективността на системите за управление на риска /чл. 40/ "

    Чл.40 Е от Закон за независимия финансов одит урежда правилата за Одитния комитет, не чл.40.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  91. 91 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    [quote#59:"Sinite - завоят наляво забранен"]одита си е одит, необезпечените кредити са си необезпечени кредити, кредити отпуснати на на сульо и пульо са си кредити отпуснати на сульо и пульо - няма значение дали ще прилагаш международни, марсиянски, пакистански стандарти или пък някаква вездесъща МЕТОДОЛОГИЯ - и при всички одити се гледа критично и се мисли - очевидно не в кпмг разбира се [/quote]
    Умрем да четем "грамотни и просветени" постинги.

    Ха сега погледни по-долу какво твърдят трите одиторски компании в Писмо за поемане на ангажимент:

    "По своята същност услугите са консултантски. Услугите няма да представляват одит или преглед или друг ангажимент, извършен в съответствие с Международните одиторски стандарти или Международните стандарти за ангажименти за извършване на преглед. Съответно ние няма да изразим мнение или каквато и да е друга форма на сигурност по счетоводни въпроси, финансови отчети или друга финансова информация или вътрешни контроли, като част от Услугите." (Писмо за поемане на ангажимент, 13.10.2014г.).

    Резонен е въпросът как при едва 12% просрочен дълг към 30.09.2014 г. (малко над 680 млн лв.) се оповестяват обезценки за 4.2 милиарда лева? Може да се предположи, че това е вследствие на прилагането на процедурата по обезценка, приета през м. август 2014 г., след поставянето на банката под специален надзор. Така например, вследствие прилагането на тази процедура, за несъбираем се приема кредит, който е редовен, но кредитополучателят не е отговорил на писмо на квесторите или не е декларирал съгласие квесторите да се разпореждат по тяхно усмотрение със заложените активи. Естествено е нежеланието на кредитополучателите да дадат съгласие за произволно разпореждане с предоставените обезпечения.

    Бившите директори на КТБ казват:
    "...Ще си позволим да цитираме одиторите, които изрично отказват да предоставят „мнение, относно съгласуването на избраните от Вас (т.е. от квесторите, респективно – БНБ) счетоводни политики с Международните стандарти за финансови отчети или съответните местни стандарти. Услугите или доклади, свързани с тези услуги не предоставят правно мнение или съвет нито ангажимент за оценка на качеството на активите”. В такъв случай задаваме въпроса кой е оценил активите на банката, респективно кой е разпоредил точно този размер на обезценка, след като одиторите нямат ангажимент нито за оценка на активите, нито за мнение по прилаганата методика за обезценка?..."

    Аз ЗАДАВАМ СЪЩИЯ ВЪПРОС:

    КОЙ е оценил активите на банката, респективно КОЙ е разпоредил точно този размер на обезценка, след като одиторите нямат ангажимент нито за оценка на активите, нито за мнение по прилаганата методика за обезценка?

  92. 92 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#85:"marto76"]Добре, ще се опитам да ти го обясня малко по-просто. Надявам се да вземеш да схванеш идеята най-накрая! Ти си управител на фирма, която по отчети за 2013 е печеливша. Одитират те счетоводна фирма, която гледа данните, които ти подаваш. Прави ти последен отчет или одит декември 2013 и следващият ти отчет е през декември 2014. Та, в това време ти като управител на КТБ ЕООД решаваш да поотклониш още няколко милиона [/quote]

    дай сега и аз да ти го опиша "по-просто" - тия източвания на милиарди, както и милиарди раздадени кредити без обезпечения НЕ са станали през последните 5 месеца - не знам как да го обясня по-просто

    това е практика от станишево време още - не знам как си представяш отклоняването на милиарди - ама със сигурнст наивното ти обяснение е гола вода - да не говорим че има едно нещо наречено гоинг кънсърн ревю което се прави точно с идея за бъдещето преди да се подпише който и да е отчет - в тоя случай горе е цитирана дата 20 февр за заверка на консолидирания отчет и към тази дата трябва да се направи подобно ревю

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  93. 93 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "abdul15":

    Ти пък кой си че да искаш одити.??? Аз пък искам да ти направят пълна данъчна проверка 15 години назад на теб и семейството ти. И на всеки друг който се прави на съвестен и не разбира какво пише. Одити има всяко тримесечие, ходи и ги чети. Ако не ти харесва си отваряй очите като гласуваш, ако гласуваш де.

  94. 94 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#91] от "alexsilver":

    ахахахахахаххаха

    виж сега - никой не те кара да четеш какво и да било - така или иначе с копи-пействани неща, събрани тук и там, които явно не разбираш - от това очевидно няма как да разбереш нещо - ествествено че ще пише това в писмото за ангажимент - то ТОВА е стандартен текст щото тия три фирми НЕ СА ПРАВИЛИ одит, ами са правили конкретни процедури поискани от БНБ

    затова и НЯМА одит мнение - ти да си видял такова - последния одит, който е правен на КТБ е от смешниците от КПМЖ на отчета към 31 декември 2013 г. - одит се прави към контретен период между другото и въсщност се одитира отчет - ти отчет към днешна дата видял ли си - да не говорим че на такъв отчет щяха да откажат мнение

    изпращането на потвърдителни писма е една от най-сигурните процедури която се прави - и то не е както явно си го представяш - да пуснеш писмо в пощата ами се пращат по всякави комуникациони линии - факс, имайл, поща, прозвъняват се по телефона контрагентите и се пита защо не отговорят и т.н - тоест особено в тоя случай (със сигурност е имало сериозни усилия в тази посока) - съответно НЕ отговарянето на такова писмо показва просто, че такава фирма не съществува, фиктивна е, няма желание да плаща - надявам се разбираш, че такъв заем като няма оббезпечение (то затова се искат обезпечения) - то тогава стойноста му е една кръгла НУЛА - както по МСФО, така и по марсианската "методика"

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  95. 95 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#85:"marto76"]Добре, ще се опитам да ти го обясня малко по-просто. Надявам се да вземеш да схванеш идеята най-накрая! Ти си управител на фирма, която по отчети за 2013 е печеливша. ........ решаваш да поотклониш още няколко милиона или млрд. за да закупиш проспериращата телевизия със седмица в заглавието. След това се изкушаваш да купиш и един футболен клуб за да имаш запалянковци, които да оказват уличен натиск. ........
    По-просто не мога да ти го обясня, съжалявам[/quote]

    чакай че сега изчетох всичките ти глупости - 1) футболния отбор на Ботев е на Василев поне от 2 години, 2) телевизията също; 3) въпреки че си невероятен спец, който обяснява кражбата на десетилетие в БГ с толкоз просто примерче - даже и да приемем, че за тия неща от 1) и 2), за които даваш толкоз детайлно обяснение, си просто неосведомен - то само за справка - тук никой не говори за ПЕЧАЛБА (относно печалившата ти компания от примерчето) - някакси говорим за Вземания най- вече (отпуснатите кредита за банката са вземания)

    толкоз за простите обяснения

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  96. 96 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#93] от "prokopi":

    Един от тия дето плащат, като не Ви излезе сметката. Иначе мерси, чист съм като момина сълза

  97. 97 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Как да няма одит мнение като в доклада на одиторите, който бе представен, ясно се казваше, че от КТБ е подавана умишлено грешна информация. Струва ми се,че наблюдаваме поредния опит на Цветан Василев и хората около него да прехвърлят собствената си вина върху другите. И доколкото си спомням имаше публикация интервю с един от бившите изпълнителни директори на КТБ където сам казва, че след като Василев придобива банката започва да се подава умишлено неточна информация към БНБ и одиторите.

  98. 98 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#81] от "mammita":
    А аз не знам за какъвто и да е надзор над ПИБ нито от ЕС, пък дори и от ЕЦБ, камо ли за назначена от тях компания. Изискваше се план за преструктуриране, съгласувано с родното правителство и нищо друго. Еврокомисията въобще няма право на надзор върху банките, дори Европейската централна банка все още (именно все още) не разполага с такива прерогативи. Така че нека да не пишем фантазии. Обаче е факт, че депозитът на правителството с цел ликвидност трябваше да се върне ноември, а сега срокът му е продължен чак до началото на 2016 г. И там както при Корпоративна има маса големи кредити на свързани лица, вкл. и на бедни момци, какъвто беше случаят с онзи от Надин и Кремиковци и да не давам др. примери.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#98] от "pogled":

    Вижадаш ли не следиш информацията, но се изказваш компетентно. При ПИБ беше назначена международна компания, която да установи състоянието й и изработи плана за подкрепата. Владимир Каролев беше споменал даже, че има назначен и човек от ЕС в банката, който пряко да следи изпълнението на плана и връщането на средствата. Можеш сам да си го изровиш преди 2 седмици в сутрешния блок на БТВ го каза.
    Първоначално в паниката от правителството обявиха, че подкрепата ще е за 3 месеца (до ноември), в последствие в плана беше заложено, че този срок ще удължи и това го каза самия Порожанов. Най-вероятно консултантите са преценили, че рискът от атаки не преминал и са се подсигурили. Такива като теб, не прочели, не разбрали, не чули обясняваха, че ПИБ ще връща парите ноември, месец-два след като официално бе обявен срокът за това. Както казах и по-горе ПИБ-ци явно ще върнат 300 млн. от тези средства още сега. Така е заложено в бюджтните промени, които се гласуваха. Така, че явно няма никакви поводи да я сравняваш с КТБ, където трябва да се наливат с кофи пари в бездънната яма и не се знае дали някога тия пари могат да се върнат, а ПИБ си ги връща с лихвите.
    На 1,2 млрд. с 2.2% лихва сам си сметни какви пари ще влязат в хазната и какво може да се направи с тях.
    Иначе твоята теза явно е - Цветан Василев е най-честния бизнемен и компетентен финансист, а КТБ е чиста като сълза и стабилна като планина. Надявам се, че добре ти плащат за да ги говориш такива небивалици да лъжеш хората.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK