
© Велко Ангелов, Капитал
Собствениците на терени по трасето на Северната тангента протестираха както заради отчуждаването на земите им, така и заради цените, на които стана това. В допълнение постъпиха и жалби в съда.
С гласовете на ДПС Народното събрание одобри на първо четене промени в Закона за държавната собственост, които позволяват при изграждане на значими за обществото проекти отчуждаването на терени по тяхното трасе да става по бърза процедура.
Поправката мина с одобрението на 150 депутати, като само трима бяха против, а 41 се въздържаха - от "БСП-Лява България" и Патриотичния фронт.
В мотивите на вносителя се посочва, че с промените се цели да се ускори изграждането на значими за обществото национални обекти и обекти от първостепенно значение - публична общинска собственост, и своевременно усвояване на средствата от фондовете на Европейския съюз. Допълва се, че това ще става "при справедлив баланс между защитата на частната собственост и обществените интереси, без да се нарушават правата на собствениците на имотите, които се отчуждават".
Проектът беше изготвен и внесен от служебното правителство, но подкрепен от сегашния регионален министър Лиляна Павлова. Подобни промени, приети от ГЕРБ в началото на 2011 г. в Закона за устройство на територията, бяха отменени от Конституционния съд. Обжалванията пък бавят строителството на магистралите "Струма", "Марица" и Северната тангента на София, а това поставя под въпрос усвояването на евросредствата.
Компетентен
Рейтинг: 506 НеутралноВ крайна сметка стига това да не се изроди под някаква форма е добра стъпка.
kpenkov
Рейтинг: 726 НеутралноСамо така, требе да се национализира, а кво значи "значими за обществото проекти", ще преценява вождето или чиновника по целесъобразност, а цените... според комисионните и тетека.
Mark Twain
Рейтинг: 447 НеутралноНормално. Не може заради един да не се строи път за милиони. Да почват, а после да договарят цените - да напишат пазарна методика със срокове и да я прилагат.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордНатътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 1044 Неутрално"Поправката мина с одобрението на 150 депутати, като само трима бяха против, а 41 се въздържаха - от "БСП-Лява България" и Патриотичния фронт."
Няма шики-мики.Тогава не виждам защо в заглавието се натъртва, че било прието с гласовете на ДПС. Политиката на изкривено поднасяне на информация продължава.
dr_t
Рейтинг: 442 НеутралноДано донесе по-добри и бързи практики с които да се развиват големите инфраструктурни обекти по-бързо и качествено...
bettber
Рейтинг: 388 НеутралноЛошо за хората на които ще им вземат парцелите за никакви пари. Ще започнат и едни дела....
Аз ако съм на мястото на хората ще пробвам нещо превантивно да направя. Да го продам възможно най- бързо, така че ако има някой будала да ми го купи и след това на него да му го взима държавата на минимални пари.
Или си строя един Форт отгоре с един-два 50ти калибър, нека дойдат.
bettber
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#3] от "Mark Twain":
Ако ти имаш парцел там би ли го продал на държавата за 0.85лв на квадрат?!
Много лесно е да се говори, когато не е засегнат човек лично.
ck2013
Рейтинг: 901 Неутралнона тези от снимката сега им дават по 20 лв/мм (т.е. 20 000 лв на декар) и пак не им стигат.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalSS
Рейтинг: 3111 НеутралноРазгеле ...
shilliew
Рейтинг: 500 НеутралноОсвен нормалните собственици, които имат тези земи от десетилетия (като изключим насилственото отнемане по време на комунизма); има и "собственици", които са купили парчета земя почти на безценица (и тук-таме малко от онези неща), като са знаели предварително определена вътрешна информация с цел продажба повече над реалната цена.
Ще видим дали законопроектът е сполучлив, но където е намесено ДПС, далавера се очаква под една или друга форма.
Митко Василев
Рейтинг: 647 НеутралноИзобщо не ми харесва посоката, в която се движи държавата.
това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно товаextraCACA
Рейтинг: 2355 Любопитнообекти от първостепенно значение - публична общинска собственост
е да видим кои имоти са си харесали другарите... а след това е ясно какъв е единствения механизъм за защита
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноПФ като се въздържат още един-два пъти, щото са сърдити, и може да се разтурва седянката.
Доброто е заразноВзе да омръзва на зрителите.
SS
Рейтинг: 3111 ВеселоДо коментар [#7] от "bettber":
За това си има съд !
Намираш съдия с подходяща нагласа (по нашенски корумпе) , обещаваш му половината и ще имаш цена по 850 лв. / квадрата !!!
extraCACA
Рейтинг: 2355 Любопитно[quote#9:"SS"]Разгеле ... [/quote]
гоуем зор, ма доживяхте, а... карай, поне със ЗОС няма да се морите
alabalko
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#7] от "bettber":
850лв/декар извън регулация е много добра цена, особено че не е в Добруджа. За земите в регулация има други цени.
extraCACA
Рейтинг: 2355 Неутрално[quote#16:"alabalko"]извън регулация [/quote]
стига с тая регулация бе, голям зор ли е да вкараш парцел в регулация... аман от гербаджийски простотии
hodounski
Рейтинг: 2939 НеутралноКонст.съд пак ще го отмени.
ДЗВЕР
Рейтинг: 605 Неутрално... т'ва си е национализация(кражба)... ама тайфата има опит... видЕ, че тумбата пА я избра, въпреки национализацията(кражбата) на парите за здраве и пенЦии...
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...Mark Twain
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#7] от "bettber":
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордНаписал съм, че е нужна пазарна методика, разбира се. Четете, хора.
ДЗВЕР
Рейтинг: 605 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "ck2013":
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... хм, 'начи когИ нЕкой купува от дрЪжавата за 850 лв един декар земя, врявата, че е далавера нЕма равна... Коги дрЪжавата "купува" за същите пари от чаСник е... нормално... И т'ва го мисли "десен" чиляк.
ДСиБ
Рейтинг: 624 Неутралнокрайно време беше да се промени закона, не може заради няколко проточени дела да се бавят големи инфраструктурни обекти с години... дано да се отсъди правилно съдът, нито да е прекалено ниска, нито нереално висока както искат собствениците
traveler1
Рейтинг: 820 Неутрално[quote#1:"Боби"]В крайна сметка стига това да не се изроди под някаква форма е добра стъпка. [/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОНе само, че няма как да не се изроди, а е просто задължително това да се случи.
Тук е така!!!!
BIG AL
Рейтинг: 1366 ВеселоНе продавам , на никаква ЦЕНА : казала бабата , наследничка на имение по брега на Темза и автомагистралата ЗАОБИКОЛИЛА с голям завой - имението и ....
)))
))))
BIG ALТака е в Англия ....
pentuer
Рейтинг: 660 НеутралноАко е само за големи и значими проекти може би е за добро...
jilieff
Рейтинг: 497 ГневноТова си е престъпление както и да го погледнеш. Собствеността е неприкосновена!
alex.p.ivanov
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#16] от "alabalko":
)
Пусна вентилатора срещу урагана, пич
Единствената причина хората да негодуват срещу това е, че те се поставят на мястото на "милите хорица", което е много хубаво нещо по принцип, но тези "мили хорица" как така са взели земя точно по пътя на магистралите/околовръстното? От къде накъде искат 20000 лева за 1000 квадратни метра?
Абе хора, вие осъзнавате ли колко квадратни метра земя е необходима, за да се направи магистрала/околовръстно?! 20 лева на квадратен метър прави десетки милиони разход ПРЕДИ да започне истинския разход за строежа на инфрструктурата.
С дже думи - манипулират ви.
До коментар [#17] от "extraCACA":
Аз не съм гласувал за ГЕРБ, прочети закона и ще разбереш колко ТРУДНО е да се смени регулацията на земята. Или си купи някое поле и се пробвай да си построиш къща там, да видим какво ще стане (особено препоръчвам да гледаш за тарифата за такси и глоби
alex.p.ivanov
Рейтинг: 388 НеутралноЧакайте - ето ви малко математика
Околовръстното на софия е приблизително 40 км дълго в целостта си. Широчината му е приблизително 30 метра. Както знаем това прави площ от 1,200,000 квадратни метра. Цената при 20 лева на квадрат (а в предни случаи е била и повече) е 24 милиона лева.
НО, голямо НО
Когато се купува земята, някой има ххх квадратни метра на бъдещето платно, но прави аргумента, че цялата му земя вече е неизползваема за целите, за които я иска той/тя. Тоест при 100 метра дължина и 10 широчина, вместо 1000 квадратни метра, се купуват целите 7ххх квадратни метра площ. И тогава далаверата е пълна и сумите стават наиииистина големи.
А народът се манипулира ли манипулира
Най-смешното е, че това не са бизнесмени, това са долни същества, които правят пари на твой и мой гръб.
Open your eyes damn it :/
alex.p.ivanov
Рейтинг: 388 ВеселоСъжалявам за правописните грешки, към хората, на които им пука за това. Просто когато някой ми краде парите ставам малко емоционален.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Николай Теллалов
Рейтинг: 442 НеутралноЕто колко държавата уважава собствените си декларации за "свещената" частна собственост... на дребните собственици.
властта ражда паразитиПубликувано през m.dnevnik.bg
Николай Теллалов
Рейтинг: 442 НеутралноЗамислете се малко кому са изгодни "големите инфраструктурни проекти".
властта ражда паразитиЩо не оправят железниците, третокласните шосета?
Публикувано през m.dnevnik.bg
Роси
Рейтинг: 7738 НеутралноЧувала съм,че и в други държави от ЕС има подобен закон.
alabalko
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#32] от "Николай Теллалов":
железният път София-Бургас се ремонтира на етапи. София-Пд след няколко години ще трябва да се изминава за час (сега са близо 3 с бързия влак). Само че там няма нужда от отчуждаването, защото трасето го има (освен новите части между Сф и Пд). Докато в случая става въпрос за северната скоростна тангента, която е изключително голямо значение за град София. Защо? Защото турският трафик цепи през града, цариградско или по сливница, в летните месеци, за да не обикаля по прекалено дългото околовръстно (северна дъга). Този трафик като се махне означава по-малко натоварване, по-чист въздух. Същото важи и за заблудените тирове, които въртят през центъра. Да не говорим, че по този начин ще се освободи и южната дъга от тирове.