"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

© Associated Press



Мобилното приложение за споделени пътувания се сблъска със забрани в Индия, Испания, Белгия, Холандия, Тайланд и много други страни. То обаче също така достига нови градове с главоломна скорост, която оставя препятствията далеч назад. Това пише в свой анализ списание "Форбс".


В сряда тази седмица приложението бе пуснато в китайския град Тянцзин, във вторник - в българската столица София.


Миналата седмица Uber стигна до Портланд (където сега срещу него се води дело), виетнамската столица Ханой и няколко града в централната част на Флорида. В края на ноември ръководителят на отдела за глобална експанзия на Uber заяви пред списание "Бизнесуик", че през ден приложението бива пускано в нов град. Само няколко седмици по-късно тази оценка изглежда остаряла.




В зависимост от това как разпределите данните, събирани от "Форбс", темпът на растеж на Uber е близо един град дневно. За последните 30 дни услугата е била пусната в 30 града, макар че в някои случаи става дума за региони, в които има по няколко градове.


Авторът на "Форбс" Франк Бай нанася на карта разпространението на Uber от 2010 година, когато приложението бе пуснато в Сан Франциско, до 2014 година, когато е нараснало шесткратно.

"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

© Sergio Perez, Reuters


Растежът му започва като няколко капки, разпръснати из Северна Америка. След това набира скорост и малко по-късно залива цялото земно кълбо.


Бързото разпространение на Uber е насочено към Азия. Миналата седмица компанията събра чудовищните 1.2 милиарда ранда финансиране, което увеличава пазарната й капитализация до 40
милиарда долара. Фирмата обещава да използва парите за устойчиви инвестиции, най-вече в Азиатско-тихоокеанския регион, писа главният й изпълнителен директор Травис Каланик.

"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

© Anindito Mukherjee, Reuters


Растежът на Uber в Азия не бе гладък, нито лесен. На огромни чуждестранни пазари като Китай и Индия местни конкуренти твърдят, че имат много по-голям пазарен дял от Uber, защото много по-добре разбират културата на страната - въпреки че Uber обикновено се старае да наема генерални мениджъри с опит на
местния пазар.


В Китай Uber се бори с Kuadi Dache и Didi Dache - две приложения за повикване на таксита, които са подкрепяни съответно от китайските гиганти Alibaba и Tencent. В Индия местното приложение OlaCabs твърди, че държи 70 % от пазара, а Uber има едва 10 %. В понеделник Uber бе забранено и в региона
на Делхи, след като бяха отправени обвинения, че пътничка е била изнасилена от шофьор на Uber, за който се предполага, че и преди е извършвал сексуални посегателства.


Междувременно Uber проникна в голяма част от САЩ - миналата седмица в 64 % от територията на САЩ е имало достъп до услугата. Компанията обяви, че сега излиза в по-малките градове, някои от които обаче не могат да поддържат силни мрежи Uber след първоначалната вълна на интерес.

"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

© Anindito Mukherjee, Reuters


Градове като Флинт (Мичиган), Акрон (Охайо), Корпус Кристи (Тексас), Анкъридж (Аляска) често нямат коли на разположение или свободната кола е твърде далеч, независимо че там услугата бе въведена с фанфари и предложения за безплатни пътувания.


Основният конкурент на Uber в САЩ е Lyft, който е разпространен в около 65 града и не е излязъл на чуждестранния пазар. В Азия обаче огромни градове (които са и огромни пазари) все още очакват услугата. Uber работи в 11 града в Индия и мащабно набира хора в Китай. Карта на местата, в които Uber
търси служители, показва десетки нови локации в Китай, Индия и Холандия, както и много места в целия свят.


Екипът по разрастването на компанията се движи с толкова бърз темп, че вече не се притеснява особено кое ще бъде следващото място, до което ще стигнат.


"Форбс": Няколко забрани тук и там не могат да спрат шествието на Uber по света

© Uber

"В този момент се движим толкова бързо, че бих казал, това няма особено значение. Ако не сме на някое място сега, то ще бъдем там след седмица", казва ръководителят на отдела за глобална експанзия на компанията Остин Гайд пред "Бизнесуик".

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 458 Весело
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    В Гърция рекцията е много силна от синдиката на таксиметровите шофьори.В Индия забраниха Uber след като шофьор изнасили клиентка.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    темпът на растеж на Uber е близо един град дневно.....

    Мрежа, не йерархия?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Това единствено показва, че закони от 19-20 век не са за приложение в 21 ! Има нужда от глобална промяна на закони и правила, защото светът живее в технолигичната ера и новите тех нологии са тези, които управляват живота. И този, който не може и не иска да се приспособи ще е големият губещ ! Май и бизнеса с таксита, трябва да се промени изцяло и да заработят по начина на Uber. Държавните регулации са от отминали времена. Лицензите трябва да се отменят, а на тяхно място да има съвсем други правила. Добре дошли в 21 век !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  8. 8 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Голяма реклама му правят Днвеник и Капитал. Скъсаха се последните дни. В България с толкова много таксита и с цените които са в момента, едва ли ще има голям подем на Убер.

  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1476 Весело

    "Рационалност" и "ефективност".
    Добре е бакшишите да научат тези думички.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    До коментар [#8] от "A.K":

    И "Нова" му направиха рекламка - с цял репортаж в централната емисия новини. Има статия и в "Mediapool". Такова продуктово позициониране скоро не бях виждал.

    До коментар [#7] от "InmoInvestments":

    Да, ве, полечка. Не хората трябва да вървят след технологиите, а обратното. Инак в един момент ще се кланяме на роботи и техния изкуствен интелект, вместо ние да ги управляваме.

  11. 11 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нямам търпение да ги пробвам, омръзна ми от груби бакшиши и от измами!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 547 Весело

    Тази услуга в София няма никакво бъдеще. А за по - малък град пък съвсем. Варна е истината!
    Още повече, ще срещне и проблеми със законите в страната!
    И да, съгласен съм с коментарите по - горе...само липсва карето "Реклама"!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  14. 14 Профил на drunk
    drunk
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Онази вечер се возих на ок такси, които са на ПИБ (смях). Разстояние: 5.9 км, нощна тарифа 0,90/км, първоначална 0,70. Спирахме само на един светофар. Сметка: 11,50.. оставяш съответно 12. Опитвам се да ги сметна, но каквото и да правя излиза по-малко от 12 лева. Някой може ли да ми каже, ако бъркам в сметките някъде?

  15. 15 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#11:"gruntig"]

    Нямам търпение да ги пробвам, омръзна ми от груби бакшиши и от измами! [/quote]
    Ако ползваш доказали се "бакшиши" няма да си толкова недоволен.

    И какво и е толкова на услугата...просто нов "Сураттегфтер".

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  16. 16 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#6] от "EREBUS":

    Кажи им го, щото тук във форума повечето са космополити "арийци"... и не усещат, че загиват.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Сега, ако ще плащат някакви данъци и осигуровки в България, да стоят, ако ще са поредните тарикати, които само ще лапат...да ги забраняват още сега.

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  20. 20 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4116 Весело

    Дай бате да ползваме Уберо !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  21. 21 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 402 Гневно

    Ако зависеше от мен, бих наритал със шутове тия поредни измамници - далеч зад пределите на страната !

    )

  22. 22 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#15] от "dustman":

    Точно от доказалите се съм патил. И услугата ми харесва, защото ти казва колко ще ти струва и плащаш веднага. Няма "нямам да ти върна" и прочие евтини номера. Освен това като гледам цените им за километър са наполовина на средното в София

  23. 23 Профил на Obey theMonkey
    Obey theMonkey
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тя преведена едно към едно, бе

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  24. 24 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#19:"graoveca"]Сега, ако ще плащат някакви данъци и осигуровки в България, да стоят, ако ще са поредните тарикати, които само ще лапат...да ги забраняват още сега. [/quote]

    Волен не е ли заел вече позиция по въпроса?!
    Мръсни капиталисти!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  25. 25 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Доста рев в коментарите, че Дневник били правили реклама. Като гледам за последните 2 седмици има-няма 4 статии за Убер, 2 от които са откровено негативни.

    Почвам да си мисля дали нашите приятели от ОК, Радио СВ и прочие не са впрегнали малко персонала да охлади ентусиазма, че конкуренцията не е добре дошла...

  26. 26 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#22:"gruntig"] Освен това като гледам цените им за километър са наполовина на средното в София [/quote]


    Пропускаш, че имат и едни постоянни 0,20ст на минута!
    А и аз съм си патил от бакшиши, най-вече "помпа".

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#25] от "gruntig":

    За коя друга компания има по две статии на седмица?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на pen52398208
    pen52398208
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ние си имахме Uber още преди 30 години. Само името му беше различно: Кооп-такси.

  29. 29 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Не може да се возят хора без лиценз. Нито знаеш какъв те вози ( не ми казвайте "моя си работа" , понеже после ще скимтите в полицията и болницата" , нито плащаш данъци , нито покриваш елементарни мерки за сигурност

    15.02.1989 - 07.02.2018
  30. 30 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4767 Неутрално

    Пробвал съм няколко пъти(в чужбина) и мисля че е много удобно и лесно.Принципа е че всичко което не е забранено е разрешено.Ясно е че ще имат много противници от страна на съществуващите до сега в тази услуга компании,мисля че имат голямо бъдеще,и са намерили най съвременно решение на този вид услуги.

    klimentm
  31. 31 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    Поправка, за последния месец има 3 статии за Убер, 2 от които са "Вицепрезидент на Uber предложил компанията да злепоставя критични към нея журналисти" и "Спорните дейности на Uber увеличават недоволството срещу компанията"

    страшна реклама, няма що

  32. 32 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Да се криминализира както предлагането , така и ползването и ще видите как няма да има драма

    15.02.1989 - 07.02.2018
  33. 33 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#26] от "dustman":

    Нормалните таксита също имат тарифа за минута към тази за пробег, малко ли съм гледал как сме в задръстване а метърчето си се катери нагоре.

    Както и да е, ако не потръгне бизнеса им, ще си тръгнат сами. Аз като един клиент искам да ги пробвам, защото съм недоволен като цяло от големите фирми в София.

  34. 34 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4767 Неутрално

    До коментар [#29] от "Враг номер едно на тутраканската селищна система":

    В лицензираното такси също често не знаеш кой те вози.Публична тайна е например че този който държи лиценза изобщо не върти волана а дава "под наем"на всеки който желае да работи,в големите градове едно такси се кара от двама или трима различни шофьори,непрекъснато 24 часа.

    klimentm
  35. 35 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#34] от "klimentm":

    Не знам къде живееш , но в София срещу всяко място до шофьора задължително има информация за шофьора + актуална снимка. Има още какво да се желае , но като цяло няма шанс да те изпържат големите фирми

    15.02.1989 - 07.02.2018
  36. 36 Профил на vicada
    vicada
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#35] от "Враг номер едно на тутраканската селищна система":

    А колко пъти на снимката хич не е този шофьор? Случвало ми се е на снимката да е мъж, а да ме вози жена. Честно казано, мързяло ме е да подавам сигнали и пр. което си е моя вина. Но софийските таксита са сенчеста работа отвсякъде.

  37. 37 Профил на dalaver3
    dalaver3
    Рейтинг: 468 Любопитно

    До коментар [#19] от "graoveca":

    И за какво да плащаме, а ??
    За да ги лапат мангустите соц. помощи и зелените чорапи на 45 да се пенсионират на 45 г., а ??
    Айде стига крадлив социализъм бе чичка !!
    За младите хора с сигурност пенсий няма да има, кво се прайте на луди.

    Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.
  38. 38 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Не съм ползвала услугите на Юбер,възможно е да са подходящи,а и има дива ревност от нашите български таксиметрови компании.

    Tony
  39. 39 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Безпорен факт е, че за младите хора пенсии няма да има, но не заради соца, а защото капитализма изпука пенсионните фондове навсякъде по света.
    Така или иначе споровете за вината са безсмислени, пенсии няма да има.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  40. 40 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Аз, как да кажа, все си мисля, че човек се ражда свободен. Той има изконното право да измисля варианти, чрез които да прави живота си по-лесен и по-приемлив. Стига прибягването до тези варианти да не представлява престъпление, нито държава, нито община, нито профсъюз могат да го спрат, без да се превърнат в тирани.

    Свобода за Надежда Савченко!
  41. 41 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 746 Любопитно

    До коментар [#39] от "др. Иванов":

    Комуне, не ограбихте ли вие всички държавни фондове на НРБ? Чии пари раздаде Луканов в куфарчетата?
    В Русия върхушкатра около Путин раздава от пенсионните фондове на олигарсите!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  42. 42 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Тези дни се возих в такси и се сетих, че като разрешиха частните таксита в някой продаваха безалкохолни. Във връзка с което се замислих какво ще е нужно за да се прави това и при капитализма, модел ЕС. На първо време:
    1. Счетоводна кантора;
    2. Адвокатска такава;
    3. Регистрация по закона за храните;
    4. Отделен касов апарат;
    5. Категоризация по закона за туризма;
    6. Договор с фирма за рециклиране на опаковки и т.н. и т.н.

    Абе капитализъм, без държавна грижа загива!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  43. 43 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "EREBUS":

    В Индия и без Юбер, изнасилванията са си ежедневие.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 746 Любопитно

    Uber е нов модел и просто трябва да се възприеме от всички.
    Вместо да го борят със закони и пречки, по-добре да прегърнат идеята и да я използват.
    Общината да направи свое приложение, после да го предложи на таксиметраджиите и да го рекламира.
    Първо ще се спестят апарати, принтери, инсталации и т.т. безсмислени ресурси и занимания...
    Второ шофьорите ще имат публичен рейтинг! Това значи конкуренция между тях кой да предложи по-комфортно пътуване!
    Има само ползи от модела на Убер... иска се малко фантазия и инициативност просто...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  46. 46 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#42] от "др. Иванов":

    1,2,3,4,5,6,и т.н. типичните ти галактически глупости

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  47. 47 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#44] от "др. Иванов":

    Отново глупости...
    Държавни фондове за здравеопазване, образование, пенсии и т.н., ама не били фондове ами били държавни...
    Факта е, че вие комунистите ги окрадохрте както винаги сте правили...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  48. 48 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "окрадохте"

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Пазарът ще покаже дали ще оцелее в България.Да не го оплюваме, преди да сме ползвали услугитя на Uber .

  50. 50 Профил на hariman
    hariman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#33] от "gruntig":

    Не е същото. Такситата имат тарифа за престой - тя си "цъка", когато колата е спряла и превключва на тарифа за пробег, когато колата е в движение. Т.е. в определен момент, в зависимост дали колата е в движение или е спряла ти се начислява само една от двете тарифи.
    При Юбер имаш тарифа за километър пробег и тарифа за минута ползване на колата, т.е. ако си пътувал на разстояние 10 км. за примерно 15 мин.плащаш тарифа за пробегХ10км. + тарифа за минута ползванеХ15 мин. и така се формира крайната цена за пътуване.

  51. 51 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#45:"Торбалан"]Uber е нов модел и просто трябва да се възприеме от всички.
    Вместо да го борят със закони и пречки, по-добре да прегърнат идеята и да я използват. [/quote]
    именно
    войната срещу uber е подобна на войната срещу napster в ранните 2000 години от страна на музикалната индустрия. в крайна сметка се появи apple и легализира модела на napster и музикалната индустрия се хапа отзад... същото и с такситата

    zenrus.ru




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK