През 2015 г. няма да се вдига възрастта за пенсиониране (допълнена)

През 2015 г. няма да се вдига възрастта за пенсиониране (допълнена)

© Анелия Николова



През 2015 г. няма да се увеличава възрастта за пенсиониране, като до 31 март догодина трябва да се постигне дългосрочно решение на въпросите, свързани с пенсионната реформа.


Това е записано в меморандум за разбирателство, който днес подписаха правителството и синдикатите в сградата на Министерския съвет, съобщи БТА.


В меморандума е записано още, че през 2015 г. за всички категории осигурени лица ще се въведе минимална възраст за пенсиониране.




Правителството и синдикатите се разбраха още да се криминализира осигурителната измама, свързана с укриване на осигурителни вноски от осигурителите и самоосигуряващите се лица, както и да се приемат други мерки за повишаване събираемостта на публичните вземания.


От 2015 г. ще се въведе принципът на свободен избор на осигурените лица за режима на осигуряване за ранно пенсиониране - чрез Държавното обществено осигуряване или чрез професионалните пенсионни фондове, при запазване на действащите условия за ранно пенсиониране.


От следващата година ще се въведе и принципът на свободен избор на хората, родени след 31 декември 1959 г., да се осигуряват задължително за допълнителна пенсия в универсален пенсионен фонд или изцяло за пожизнена пенсия в Държавното обществено осигуряване.


Не може цял живот да плащаш малко за пенсия, а след това да отидеш като пенсионер и да искаш висока пенсия, коментира премиерът Бойко Борисов след срещата с представители на синдикатите и работодателите, цитиран от агенция "Фокус".


Всичко е объркано с главата надолу, затова се намесих в тези разговори, защото на практика, така както години наред банковата система, така сега пенсионните фондове и самата система всички партии и политици политиканстват и си слагат главата като щрауса в пясъка, обясни премиерът.


Той съобщи, че по въпроса за възрастта за пенсиониране на служителите на МВР и на отбраната ще се води разговор с техните синдикати.


"Искам да разделим тези, които са на улицата, полицаи, жандармеристи, пожарникарите, които гасят пожарите и реално рискуват живота си, дишат дима, те да имат едни условия на пенсиониране и тези, които са "с чантите", както им казваме, да могат да работят по-дълго. Аз съм сигурен, че ако питаме колегите от ДАНС, ако и 70 години им направим възрастта за пенсията, те няма да протестират при тези заплати, които имат. Ще кажат: "Да, силни сме, млади сме, можем още." Така че ние не търсим нито политически актив, нито каквото и да било", каза още Бойко Борисов.


Подписването на меморандума идва след протест в София през седмицата, организиран от КНСБ, на който работници от втора и трета категория възразиха срещу увеличаването на възрастта за пенсиониране. При предишния кабинет "Борисов" беше взето решение да започне увеличаването на възрастта с по четири месеца на година, но следващото правителство не го приложи.


Вицепремиерът Ивайло Калфин обяви, че е съгласен със споразумението, макара че вчера обяви повишението с два месеца на година за приемливо.


Той посочи, че сед обсъжданите варианти е бил този сега да се направи една малка крачка и след това тя бъде допълнена с по-голяма в следващите месеци.


"Продължавам и държа на мнението си, че пенсионната система в този вид обрича на мизерни доходи сегашните и бъдещите пенсионери. Тя трябва да бъде сериозно поправена. Като казвам сериозно, имам предвид по начин, който е поносим за хората – дългосрочен стабилен и предвидим", допълни Калфин.

Коментари (126)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Весело

    Колко щедро правителство!
    Благодарим ти бате бойко!

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Сега видяхте ли Боко колко е десен и колко е реформатор. А дано най-накрая да сте го разбрали.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Реформаторското мнозинство се превръща в рефорамторско малцинство.

    Тоя парламент е по-смешен и от предишния.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  5. 5 Профил на akostamosta
    akostamosta
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Цитат: ......"хората, родени след 31 декември 1959 г., да се осигуряват задължително за допълнителна пенсия в универсален пенсионен фонд или изцяло за пожизнена пенсия в Държавното обществено осигуряване....."

    Това как по-точно да се разбира? Или само аз не мога да вдяна?

  6. 6 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Бойко Борисов доказа с това си решение две фундаментални неща:
    1) въпреки всичките приказки за промяна, които изприказва той изобщо не се е променил и си остава един СЪРАХЛИВЕЦ!
    2) Реформи това правителство НЯМА да направи никакви!!!
    3) всеки, който остане в тази държава мащеха е обречен на мутри, чалга и бедност - финансова и духовна.
    Да ни е честито , гаврата и геноцида продължават!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на iziy
    iziy
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Пак отлагане на проблеми нали уж трябваше решителни реформи?

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Любопитно

    А аз може ли да не се осигурявам за пенсия?
    така и така ми липсват май няколко години осигурителен стаж, няма да си събера точките? А и докато дойде време за пенсия възрастта сигурно ще е вдигната на 85 години?

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Гневно
  10. 10 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Бая социализъм лъха от този меморандум.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  11. 11 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Бат бойко изглежда смел на приказки, може би и в спорта, но за реформи е кръглка нула! Каже нещо сутринта-до вечерта се е отрекъл и се е завъртял на 180 градуса! Не може да се угоди на всички, всички да са доволни! Решаваш нещо и го правиш! независимо от писъците, воплите или заплахите!

    В Русия съм! В Русия съм!
  12. 12 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 649 Любопитно

    Плащането за не достигащ до 5 г. стаж пак на куп ли остава или разсрочено от пенсията за 5 години. До 2011 година беше разсрочено и Дянков го направи на куп.
    Сега как ще е за бедните висшисти с не достигащ стаж ?

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  13. 13 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#5] от "akostamosta":

    Прочети цялото изречение, а не от средата и ще разбереш.

  14. 14 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Весело

    Хахахахаааа, първо решително заявиха, че ще вдигат с 2 м/г, след седмица-две още по-решително отсякоха "4 м и нито ден по-малко!', а днес съвършено решително "никакво вдигане!".
    Решителни хора са тези от ГЕРБ, тотални реформатори! Както е тръгнало, ще ни уморят с тази своя решителност!

  15. 15 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    Този меморандум напълно обърква представите ми. Означава ли това, че родените след 59 г. могат да прехвърлят събраните по партидите им средства от частните пенсионни дружества в ДОО от 2015 ? И че вноските , които отиваха задължително в ДОО могат да бъдат прехвърляни в частните фондове? Ще чакам с интерес развитието.
    Убеден съм в едно- не може да се отстъпва пред всеки протест, това НЯМА ДА ДОВЕДЕ ДО НИКАКВИ РЕФОРМИ

  16. 16 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Бойко Борисов е безподобен популист и вреден за управлението на страната. Дори Калфин въпреки , че също е такъв, говореше за увеличение от два месеца. Скоро кредитния рейтинг страната ще отиде на BB----- . Или безподобен боклук, още /Бойко Борисов/ с тенденция за допълнително милиционеро-мутренско вбоклучаване.

  17. 17 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    Иди ми, дойди ми...ма така ще е със социален министър социалист...

  18. 18 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Гневно

    .."по въпроса за възрастта за пенсиониране на служителите на МВР и на отбраната ще се води разговор с техните синдикати" - От сега нататък ще водят разговори е ако се съгласели, евентуално.....Боже, Боже....До 5 години ще стане ли?!

  19. 19 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Въвеждането на пенсионните фондове е най-голямата реформа в пенсионната ни система през последните 25 години. Проблема е че след 2000г. никой не направи нищо повече, а трябваше да бъде доразвита, като в професионалните или други трябваше да се включат лицата по чл. 69 от КСО, вноската в универсалните фондове трябваше да нараства и в момента да е между 13-16%, да се предвиди по-гъвкаво осигуряване на родените между 1960 и 1970г. (тъй като за тях периода на акумулиране на вноските е по-кратък), да се оптимизира системата за категорийните работници и да се криминализира неплащането и укриването на осигурителните вноски. Само при тия промени пенсионните фондове щяха да са в състояние да плащат значими пенсии. Писал съм много за осигурителната система, защото последните 5 години ГЕРБ я изправиха пред стресове, които само настройват неграмотното население против пенсионните фондове.

  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Разстроено

    Хайде пк отстъпиха!
    До кога? Нима не ни стана ясно, че всяка отстъпка в името на сегашните поколения, унищожаваме бъдещето нанаследниците му!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#15] от "daam":

    Абсолютно вярно. Една от причините за недоброто управление на ГЕРБ при предишния мандат, беше отказа от реформи и туширането на всеки протест с неадекватни мерки и решения носещи полза за определена група (в повечето случаи доста ограничена) и ощетяващи обществото като цяло и спиращи развитието.

  22. 22 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Борисов, Кънев,
    Хората гласъваха за вас а не за синдикатите. Стига сте се крили зад тях и направете неотложните вече реформи!
    Изгонете и комунистите от коалицията, щото на следващите избори едва ли ще гласувам за вас!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#15:"daam"]Означава ли това, че родените след 59 г. могат да прехвърлят събраните по партидите им средства от частните пенсионни дружества в ДОО от 2015 ? И че вноските , които отиваха задължително в ДОО могат да бъдат прехвърляни в частните фондове? Ще чакам с интерес развитието. [/quote]
    Може да имат пред вид нещо като 401К в САЩ. Допълнително заплащане за по-голям доход след пенсиониране.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Реалната средна пенсия в България е 55 за жените и 56 за мъжете. 80% се пенсионират предсрочно. Само 20% достигат истинската пенсионна възраст. От 2,2 милиони пенсионери 800 000 са се "уредили" като инвалиди. Производителността на труда у нас е в пъти по-ниска от европейската. БВП е 3 пъти по-ниско от германското. НОИ едва събира 40% от бюджета си чрез вноски от работещите, другото се добавя НЕЗАКОННО от държавния бюджет. За пенсии се харчат към 8 милиарда годишно, а се събират само 3,5. Средната пенсия е 300 лева, а минималната заплата за млади хора - 340лв. И т.н. команистически порядки.

  25. 25 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Приоритетите на правителството - съдебна власт, здравеопазване, енергетика, финансова стабилност. Някакви възражения?

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  26. 26 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#18] от "dobrich":

    Ето ти какво ще стане:
    -Водихме разговори,но те (синдикатите) не са съгласни-Какво мога да направя аз и защо всички мен ме обминяват ?

  27. 27 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#5] от "akostamosta":
    [quote#5:"akostamosta"]Това как по-точно да се разбира? Или само аз не мога да вдяна?[/quote]
    Както изглежда мутропожарникарят пак е хвърлил око на натрупаните парички по фондовете за допълнително задължително пенсионно осигуряване. Бая парички има там, 3 ли 6 млрд ли бяха. Иска да ги опука , докато е на власт. Бъдещите пенсионери , тоест ние , които сега внасяме там, /де факто/ ще пием по една студена вода.

  28. 28 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Значи ранното пенсиониране си остава. Остава си и положението държавата да не внася осигуровки за чантаджии и фуражки. Щото 60 лева при заплата 800 са нищо. Остава си и положението социалните плащания да са сметка на НОИ. Какво е новото?Новото е че няколко хиляди българи ще се пенсионират преди да сложат памперсите. Е и това е добра новина.Ама чак фанфари?

  29. 29 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иван55":

    Да
    Ако тези реформи се направят като пенионната...........по добре направо МФВ да извикаме-поне няма да си губим времето.

  30. 30 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Реалната средна пенсия в България е 55 за жените и 56 за мъжете.

    *Реалната средна пенсионна възрас е съответните години.

    А за тея частни пенсионни фондове мога да каже, че са едни КТБ-енца, които никой не контролира и си инвестират опасно хорските бели пари в СВЪРЗАНИ ФИРМИ. И пак никой не му пука. И някой ден ще гръмнат. И ще видите пенсии на кукуво лято.

  31. 31 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 434 Гневно

    До коментар [#24] от "Дундурук":

    Куца ти статистиката драги, колко процента не доживяват до пенсионна възраст!?

  32. 32 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    401К план са си направо лични партиди-внасят си ги всеки месец,като частни дружества им управляват парите(най често в инвестиране в акции).
    Тази сиситема има доста минуси и не са личните пъртиди както трябва да бъдат,но е в пъти по добре от мижавата система ккавато е тук сега(300 лева мизерна пенсийка с нулев достъп до парите си).

  33. 33 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2957 Неутрално

    Отвратително!
    И за какво гласувахме за реформаторите РБ.
    Ето сега трябва да скочи Радан Кънев, а не за глупости.

    подпис
  34. 34 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    [quote#31:"capricorn2014"]Куца ти статистиката драги, колко процента не доживяват до пенсионна възраст!? [/quote]

    Поредния цоциалист! Ай стига с тея сирахомилски ревове! Средната продължителност на живота в България се е увеличила доста през последните 15 години и няой ден ще настигне европейската. Да ровя ли за данни, за да видиш, че е така?

  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#24:"Дундурук"]От 2,2 милиони пенсионери 800 000 са се "уредили" като инвалиди. [/quote]
    ами разболяват се сериозно преди да стигнат пенсионна възраст!
    Ти да не мислиш, че хората са вечно здрави и 2 дена преди смъртта си се разболяват??
    Правителството може да вдига колкото си иска възрастта за пенсия, но това няма как да подобри здравето на анселението и в резултат все повече хора ще излизат в пенсия по инвалидност вместо за възраст!

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#19:"Uprsport"]Въвеждането на пенсионните фондове е най-голямата реформа в пенсионната ни система през анипоследните 25 години. [/quote]
    Единственият реален ефект от куцото въвеждане на ПФ се състои в това, че т.н . "частни пенсионни фондове" бяха официално оторизирани да бъдат поредните пирамиди. Истината за ЧПФ скоро ще се разбере, просто е нужно хората, които бяха принудени да влагат парите си там да стигнат до пенсия и да поискат полагаемото им се!
    Тогава историята с КТБ ще ни се стори като детска приказка!

  37. 37 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Средната възраст на пенсионерите с лични новоотпуснати пенсии остава изключително ниска и дори през 2013 г. е по-ниска от 2011 г. – за последните две години тази възраст се запазва на 56,2 години, докато през 2011 г. е била 56,9 години. За сравнение, последните данни на Евростат за ЕС за средната възраст на напускане на трудовия пазар е 61,5 години и то през 2010 г. (в момента вероятно е по-висока).

    Т.е. разликата между България и ЕС по отношение на ефективната възраст на пенсиониране е над пет години. Тази разлика не произтича от заложената в националните закони минимална възраст за пенсиониране, а отразява реалната възраст (средно), на която работещите се оттеглят от трудовия пазар.

    БЪЛГАРИТЕ СЕ ПЕНСИОНИРАТ СРЕДНО 5 ГОДИНИ ПО-РАНО!!!

  38. 38 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#24:"Дундурук"]БВП е 3 пъти по-ниско от германското. [/quote]
    Тогава защо заплатите не са 3 пъти по ниски от германските?

    В Русия съм! В Русия съм!
  39. 39 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#34] от "Дундурук":

    Като ще ровиш за данни, намери колко не доживяват пенсия капиталисте, а средната продължителност е висока, щото хората при соца живееха спокойно, и доживяват сега до старини, след няколко години тази възраст ще започне да пада!

  40. 40 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Трябва да се върви в посока замяна на разходо-покривната със ситема от лични сметки в конкурентни фондове. Колкото по-бързо, толкова по-добре, защото настоящата система може да се поддържа само с увеличение на пенсионната възраст, а това няма как да се прави до безкрай.... А иначе, ако искаш да провеждаш правилна политика трябва само да слушаш синдикатите и да правиш точно обратното.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  41. 41 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 415 Неутрално

    пак СИЛОВИ мерки за повишаване на/ събираемоста / , ама нали отиват В общата каца а знаеме и ТЕЗИ които си гребът без спир , само Си внасяте пък после има да взимате, ама НИКОГА

  42. 42 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#26:"kapitalcho"]Водихме разговори,но те (синдикатите) не са съгласни-Какво мога да направя аз и защо всички мен ме обминяват[/quote]
    Не само синдикатите, виж още кого щял да пита:..."Аз поех ангажимент, лично да разговарям и с г-н Михаил Миков, с г-н Лютви Местан, включително и с Волен Сидеров, и с БДЦ”, допълни премиерът.

  43. 43 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#35:"Веселин Дечев (десидент)"]ами разболяват се сериозно преди да стигнат пенсионна възраст! [/quote]
    Част от инвалидизираните са именно такива нуждаещи се хора. Друга / и то много съществена!/ част са просто здрави тарикати, които се "уреждат" с пенсия за инвалидност. Иначе няма как да се обясни уникалният темп на инвалидизиране на нацията ни в последните две десетилетия!

  44. 44 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#37] от "Дундурук":

    Е и! А колко е при тях средната продължителност на живота, айде нали си по данните!

  45. 45 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    С половин година нараства средната средната продължителност на живота в България за три години между 2011 и 2013 г., съпоставено с предния тригодишен период 2010-2012 г. Тя достига 74.5 години, сочат данни на Националния статистически институт (НСИ), огласени в петък.

    Средната продължителност на живота при мъжете у нас е 71 години, докато при жените е със 7 години по-висока - 78 години, сочат още данните. За десет години (2003-2013) средният живот при жените е нараснал с 2.4 години, а при мъжете - с 2.3 години. За сравнение в периода 1935-1939 г. средната продължителност на живота в България е бил около 52 години.

    Средната продължителност на живота в глобален план ще нарасне до 73 години за родено през 2012 г. момиче и до 68 години за момче, сочат данните на Световната здравна организация, цитирани ден по-рано от Ройтерс.

    Средната продължителност на живот в ЕС е 80 години!

  46. 46 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#43:"nenad"]Иначе няма как да се обясни уникалният темп на инвалидизиране на нацията ни в последните две десетилетия! [/quote]
    Ами няма как!
    Каква мизерия е!
    Ходил ли си по кварталите със соц панелки? А по селата?

    В Русия съм! В Русия съм!
  47. 47 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    [quote#38:"Веселин Дечев (десидент)"]Тогава защо заплатите не са 3 пъти по ниски от германските? [/quote]

    Защото Германия е социална държава и много хрантутници има също и там, които не правят БВП и им го свалят. А работещите са си работещи.

    Цифри от миналата година по спомен:

    БВП на България на калпак - около 12 000 долара;
    БВП на Германия на калпак - около 35 000 долара;

    България - 4 400 евро годишно;
    Германия - 42 300 евро годишно;

  48. 48 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#46:"Веселин Дечев (десидент)"]Ходил ли си по кварталите със соц панелки? А по селата?[/quote]
    Ходил съм. И не само съм ходил, но и знам, че по тези места и преди 25 години пак хора са живяли и то повече от сега, само дето броят на инвалидите днес е пъти по-голям от този през въпросните години! Това няма как да се обясни с естествени процеси, истината е, че от инвалидите на България се краде в огромни размери! От страна на съвършено здрави хора, докопали се до документ за инвалидност!

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    Какво правят РБ в това .айняно правителство?
    Значи нещата пак се отлагат за "един хубав ден"!
    Радане, искам да ви чуя мнението за тези договорки със синдикати, БСП, ДПС и Атака!

  50. 50 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#32:"kapitalcho"]401К план са си направо лични партиди-внасят си ги всеки месец,като частни дружества им управляват парите(най често в инвестиране в акции). [/quote]
    Имаше един номер там, при който работодателят всеки месец внася същото количество пари, каквото и ти внасяш. Така сметката става по-голяма и съответно нараства по-бързо. Клопката беше тази, че можеш да получиш и парите на работодателя едва след като навършиш определени година стаж в предприянието на съответния работодател. Заради възможностите на този подход да задържа специалистите в същото предприяние, този подход се приветства и прилага от доста работодатели.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#6] от "kilmer":

    Добави и друго!
    Кои са тези идиоти, гласували за този пу.ьо!
    Ще ти отговора: мнозинството от нацията.
    Само реват как било в Германия, как било в Монако. Без да им хрумне, че там на никого не би му хрумнало да гласува за бивши комунисти и ДС ченгета!

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#16:"цаки"]Бойко Борисов е безподобен популист[/quote]
    Представям си какво е говорил със синдикатите. Те са го контрирали с много рано пенсиониращите се коУеги от МВР и той е клекнал....Като стана премиер в 2009 г.няколко пъти обявява, че щял да почва рИформите на есен, на пролет, но в края на 2011 г. се изцепи:.."Защо аз трЕба да правА реформи по време на криза? Защо Станишев не ги е правИл когато нЕмаше криза?"...

  54. 54 Профил на Moiraine
    Moiraine
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Проблема не е че възрастта, ще се вдигне за пенсиониране с няколко месеца, а че за 13 години доколкото знам изискваният стаж е вдигнат със 13 години, което изглежда като безумие.

  55. 55 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Вече е ясно, че трябва катастрофа като след 1996/97 г. за да се направят някакви промени в тази страна.

  56. 56 Профил на Moiraine
    Moiraine
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#52] от "zorzaman":

    Е как да няма реформи, я виж колко реформаторски ще се вземат 10-12 милиарда заеми. Това ако не е реформа ььь

  57. 57 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":
    Ако си спомняш на именно в програмата на рб беше заложено по гъвкаво пенсиониране, и налагане на някакви разумни пропорции, между това какво и колко си внасял, и това колко, и колко години получаваш! Не е ли справедливо ако си внасял 40 години да се пенсионираш на 60 и 10 години да получаваш пенсия, при средна продължителност на живота за мъжете 70 години!

  58. 58 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#55] от "balkantourist":

    Без икономика, каквито и реформи да се напряват, катастрофата е неизбежна, най лошото е че има още вярваши че с услуги и туризъм ще можем да съществуваме!

  59. 59 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2020 Любопитно

    До коментар [#17] от "BGman1":"Иди ми, дойди ми...ма така ще е със социален министър социалист..."

    Май нещо си се объркал? Изказването идва от председателя на министрите, не от социалния министър. Дори и той соц. министъра искаше 2 м. увеличение на година. На Слънчо, май му е през... Слънчовия за други проблеми, когато има 8 млрд. за "усвояване".

  60. 60 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    а е на мен ми стана много интересно следното - как точно ще се прехвърли индивидуалната партида от доброзорното пенсионно осигуряване в дупката на общественото, където всичко е общо?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  61. 61 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 488 Неутрално

    да не говорим, че реално пари в частните фондове няма, там има дялове

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  62. 62 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#57:"capricorn2014"]Не е ли справедливо ако си внасял 40 години да се пенсионираш на 60 и 10 години да получаваш пенсия, [/quote]
    Не е в това проблема!
    Отново нищо не се променя, отново милиционерите и разни други тулупи ще ги пенсионират на 45 години (не знам точно колко бяха, но достатъчно млади), и ще получават 20 заплати, пенсии, и ще работят на топло като охранители в банки, и отново и отново ще отлагаме реформите в бъдеще време!

  63. 63 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2020 Весело

    До коментар [#60] от "borko_to":"на мен ми стана много интересно следното - как точно ще се прехвърли индивидуалната партида от доброзорното пенсионно осигуряване в дупката на общественото, където всичко е общо?"
    Не се притеснявай, за Мафиятя няма невъзможни неща!
    До коментар [#61] от "borko_to":"да не говорим, че реално пари в частните фондове няма, там има дялове"
    Когато дойде време, дяовете се преизчисляват по "трънския курс"! Подобно на курса рубла/долар.

  64. 64 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 813 Неутрално

    На 39 съм и знам само едно, колкото и да работя в крайна сметка пенсия няма да получа.

  65. 65 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Цитат "..През 2015 г. няма да се вдига възрастта за пенсиониране.."

    През 2015 г. няма да се вдигне, ама в "дългосрочен план " е заложено за 2016..)

    Честито на кандидат пенсионерите !

    И който устиска !

    )

  66. 66 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 754 Неутрално

    очевидно това правителство няма да посмее да започне истинска пенсионна реформа. Под истинска разбирам създаването на лични пенсионни сметки на всеки, с които да не може да се разпорежда никой друг. Докато това не стане, все по-оредяващите донори на пенсионната система ще имат все по-малък интерес да си хвърлят парите на вятъра там, т.е. ще оредяват с все по-високи темпове. След не повече от 15, макс. 20 години, пенсионната система ще е престане да съществува. Човек с достъп до данните вероятно може да пресметне кога с точност до тримесечие. Е, разбира се всичко зависи и от това дали ще преживеем още веднъж нещастието "управление на БСПДПС". Защото това значи нови колосални грабежи, подновена емиграция и т.н., а всичко това се отразява и на състоянието на пенсионната система.

  67. 67 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Според мен българинът не си обича децата. Под българин визирам хората над 45г. , а деца - тези от 20 до 45г. Българинът си живурка по команизма, после позволи овчедушно и робски собствеността на децата му да бъде окрадена, децата му навлязоха в живота (излязоха от училище или университет) и видяха една изравнена със земята държава (буквално и преносно), децата бяха накарани да напуснат държавата си, малцината останали деца изхранват всички български родители с цената на мизерен живот в последните 25-години, децата трудно гледат децата си или въобще не се решават да имат такива, защото ранят българинът ... И НАКРАЯ ДЕЦАТА ЩЕ СТАНАТ БЪЛГАРИ (пенсионери), но няма да има кой да ги отгледа в старините им. Срамна работа. Според мен всеки българин над 45г. трябва да гледа с наведена глава към децата на България. Заради цялото си овчедушие, робска психика, сирахомилство и т.н.. Немските родители оставиха на децата си една държава - приказка.

  68. 68 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Весело

    При първият опит Боко а-ха да фалира държавата, опоска резерва и взе, че сдаде властта. Но в София остана! И успешно се справя. Но Гоце все пак е по-успешен - бастиса община Перник. Сега задружно Гоцко, Боко и Раданчо, под зоркото око на Златев, успешно фалират България. А и вече го няма Дянков да перне Боко през разсипническите ръчички да изтърже и последните стотинки от резерва. Нза нов пякор на Бойковече най-подхожда - Да ла Руята (http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_de_la_R%C3%BAa)

  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#66:"Ментор"]Под истинска разбирам създаването на лични пенсионни сметки на всеки, с които да не може да се разпорежда никой друг. [/quote]
    Забрави.
    Между другото си мисля, че никъде в ЕС това го няма.
    но го няма и другото - всички да хрантутят тулупите от МВР и МО.

  70. 70 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ментор":какви реформи?! Та тези извършват скрита национализация за да плащаме на шапкарите и милиционериет пенсиите.

  71. 71 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#50] от "Храбър":

    401 k план има доста негативи
    Защо пенсиония фонд 401(к) не е ефективен през призмата на инвестиционите стратегии
    1)Печели/създавай-спечелените от работа се облагат с най високите данъци(плюс обществено осигоряване).съществуват три типа доходи-припечелени,от ценни книжа и пасивни.Умелият инвеститор се стреми предимно към приходите от ценни книжа и пасивни приходи-в повечето случаи тези приходи се създават,за тях не се работи
    2)Използвай лостове-няма почти никакви такива-в най добрия слуяай,работодателят допринася за тези фондове в съотновение 1 :1 т.е внасят толкова,колкото са внесли и техните служители(ако не са внесли-и те не внасят).Умелият инвеститор се стреми да използва парите на другите хора,вместо своите
    4)Предпазвай-401(к) няма почти никаква защита срещу пазарните загуби.Най много можете да дереренцирате.Освен това работникът притежавате всичко на свое име и са лесно уязвим при бъдещи съдебни дела.Умелите инвеститори държат повечето от притежанията си в юридическо лице,а не като лична собственост.И използват всевъзможни осигоровки,за да предпазят колкото се може повече от своите активи
    5)Излез-след като човек се пенсионира,приходите му от 401(к) ще се облагът с възможно най високи данъци,защото приходите от 401(к) се квалифицират като припечелени доходи,а не доходи от ценни книжа или дивиденти

    Най справедливата сиситема е лични партиди-всеки си внася на индивидуална лична сметка всеки месец и си прави каквото иска с парите-даже при една елементрана финансова грамотност можеш да си докараш 5 % възвращаемост.

  72. 72 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Не може да се говори за пенсионна реформа, без да я обвързваме с младежката безработица и безработицата изобщо, без да говорим за цялостна административна реформа, подобряване на здравеопазването и изобщо на цялостната икономическа обстановка. Просто пенсията е функция на всичко останало и тя трябва да зависи от това, както мисля, че и броя на държавните служители трябва да зависи от ясни правила, примерно на Х души - толкова полицаи, на У фирми, толкова данъчни и т.н.

  73. 73 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#51] от "historama":

    Меркел каква е ако не бивша комунистка ?

  74. 74 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ментор":

    Виж
    Борбата не е кой да направи реформите,а кой да се докопа до далаверите.А личните партиди не са добре идея защото:
    -ти дават свобода
    -парите са ти далече от тях(Тиквичко и компания).
    Виж колко е добре да са в някой"частен фонд" или по добре обществени утре ако закъсат с парите,бързо да го "национализират".

  75. 75 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Не мога да разбера, дори левия Калфин, каза че липсата на реформа обрича пенсионерите на ниски пенсии, а Бойко, за който гласувах, клекна на онези лешпери от КНСБ и Подкрепа. В България , профсъюзите нямат никакво влияние, докараха 1000 души с автобуси, видимо платени, а имаше и деца. Просто от агенциите за статисти са изпратили де що имат под ръка. Възмутен съм, възмутен. Че, то и тройната ламя така действаше, защо ги ручахме жабетата тогава? Позор.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  76. 76 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 434 Неутрално

    В България хем повечето хора хал хабер си нямат, какво е това истински да работят (не умеят, мързел, понакрадване от работното място и други подобни "трудови" навици), хем дигат вой до небето ако трябва да работят по-дълго. Цял свят е наясно, че в 21 век неизбежно се работи поне до 65 годино, само в БГ "трудовите" хора мрът да залепят задника си до някоя пейка в градската градинка и на бистрят я футбол, я геополитиката

  77. 77 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 381 Любопитно

    До коментар [#66] от "Ментор":

    "...очевидно това правителство няма да посмее да започне истинска пенсионна реформа. "

    Повече от очевадно е , че и това правителство изобщо няма никакво намерение да започва каквато и да е реформа .

    Както се очертава за момента всичко се свежда до сферата на добрите пожелания !

    )

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    "Вицепремиерът Ивайло Калфин обяви, че е съгласен със споразумението, макара че вчера обяви повишението с два месеца на година за приемливо."

    Вчера не заяви ,че повишението с два месеца е приемливо , а заяви ,че няма да отстъпи през замразяването на пенсионната система . Всичко друго е отмятане от непредпазливо изсилване , водещо до отстъпление Представяно като компромис в името на народа . Който все още не разбира , че на неговата брада се обучават чираци - бръснари .

  80. 80 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#31:"capricorn2014"]колко процента не доживяват до пенсионна възраст[/quote]
    Колко?

  81. 81 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    [quote#76:"alg57373608"] Цял свят е наясно, че в 21 век неизбежно се работи поне до 65 годино[/quote]
    как си обясняваш този факт . с навлизане на нови технологии, машини , роботи ... ако преди 3 счетоводителки плюнчеха моливите и водеха една фирма и се пенсионираха на 55 г. сега една води поне 3 фирми и се пенсионира 65 г . при увеличени приходи и намалени разходи , единствено решение викаш е вдигане на възраст ??

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  82. 82 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#72:"ivanko77"]на Х души - толкова полицаи, на У фирми, толкова данъчни и т.н.[/quote]
    Подобна схема наложиха само на даскалите - колкото по малко ученици, толкова по малко даскали. За бюрокрацията не важи!? Населението намалява, а чиновниците се увеличават!?

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1030 Весело

    [quote#75:"трафоПОСТ"]левия Калфин, каза че липсата на реформа обрича пенсионерите на ниски пенсии, а Бойко, за който гласувах, клекна на онези лешпери от КНСБ и Подкрепа. [/quote]
    -"Няма ляво и дясно. Има горе и долу."/Роналд Рейгън/

  85. 85 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#70:"vox.populi"]Та тези извършват скрита национализация за да плащаме на шапкарите и милиционериет пенсиите. [/quote]
    Не го извършват 'тези'. Доколокото знам, сегашното правителство няма намерения да променя съществено нищо, свързано с пенсионирането на военни и полицаи. И между другото, няма кой друг да им плаща пенсиите. Военните и полицаите, както и много други категории, не генерират приходи, а само разходи - но въпреки това, без тях не може. Т.е. те не могат нито да се самоиздържат, нито сами да внасят пенсионни осигуровки. Независимо откъде формално идват парите за заплатите и пенсиите им, те в крайна сметка идват от нас - и няма никакъв начин да идват от другаде. Трябва обаче да се ликвидират огромните диспропорции и нелепости, като пенсионирането преди 50г, изплащането на камари от пари накуп и т.н.

  86. 86 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Виртуални грижи за виртуални кандидат- пенсионери . Всичко това , за което се шуми от години в общественото пространство , няма смисъл. Защото промяната в пенсионната система се налага не от друго , а от нуждата от повече постъпления във фондовете . Е , единствения начин да се постигне това , е да се увеличат хората , които внасят в касичката . Може да се получи по два начина - кандидат пенсионерите да работят колкото се може по дълго. Ефекта е двоен - ще внасят пари от заплати и няма да получават пенсии . Най- добрия вариант е да работят , докато се преселят във Великите ловни полета , както е казал Винету . Вторият начин е да се увеличават непрекъснато работните места . Кандидат -пенсионерите стават пенсионери , но получават по- малко пари , отколкото влизат в пенсионните фондове . Естествен начин да действа една система . Но за изпълнението на втория начин се изискват огромни усилия , . А никой от тези , който трябва да ги приложат , не иска да пие потен вода . Затова - промяна в системата . Работа , до приключване на земния път .

  87. 87 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#45] от "Дундурук":
    Верно ли вярвате на тая помия от лъжи, че тук, на тая територия, с тоя африкански стандарт на живот, с тая пародия на здравеопазване, с тая подигравка на социалност, "липса на стрес" и прочие, и прочие – била растяла продължителността на живота и на мъжете, и на жените?
    Ако отговорът е "да" – или сте абсолютен идиот, или нагъл лъжец... Или – третата опция – живеете в собствена "паралелна реалност" някъде в някой луксозен, оборудван с нет и компютри санаториум за богати родственици в дименциална възраст...

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  88. 88 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#73:"kapitalcho"]Меркел каква е ако не бивша комунистка ?[/quote]
    Бивша комсомолка като мен, но не и комунистка.

  89. 89 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#87:"chinesedemocracy"]Или – третата опция – живеете в собствена "паралелна реалност"[/quote]
    Не зная коя година си роден, но сегашните 50 годишни изглеждат много добре, и повечето от тях водят активен сексуален живот, докато техните наборки от преди 89 г. бяха почти баби.

  90. 90 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#73:"kapitalcho"]Меркел каква е ако не бивша комунистка ?[/quote]
    Немският "Бойко" в пола.
    Затова и толкоз си го прегъща нашия Бойко де що го свари... Сродните души с един господар се привличат...
    "Ангела Меркел от „момичето на Хелмут“ до „момичето на Буш“"
    https://alterinformation.wordpress.com/2014/12/06/75130930214/

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  91. 91 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#89:"historama"]сегашните 50 годишни изглеждат много добре, и повечето от тях водят активен сексуален живот, докато техните наборки от преди 89 г. бяха почти баби[/quote]
    Аха – по селата.И живееха здрави, и до 75–80 години за разлика от сега.
    Момчеее, момче... далеч си от истината...

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  92. 92 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Пенсионната реформа трябва добре да се обмисли и подготви. Според мен в един по-добър икономически стадий на държавата. Иначе с вдигане на това онова няма да стане. Най-лошото в случая е, че никога, поне аз откак се помня като човек, този ресор не е пипан към по-добро. Имам пред вид соца, пък и мошениците дето ги наследиха.

  93. 93 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    проблема е в ограничаването на 1вата категория, и по големия проблем е несъбирането на вноските ,масовото осигуряване на половин работен ден и неплащането изобщо на осигуровки,ако запушат многото течове възраста и да не се увеличава бързо мисля че ще стане доста по предвидимо,но си мисля че най големия проблем са невнасянето на осигуровки или не на пълния размер от получаваната заплата,а особенно за МО и МВР най добре ще еда имат фондове за плащане на пенсии..хем няма да дразнят хем да се прецизира тая категория,пример с един генерал 40г служба 7-8 в строя останалото по канцеларии- пенсия таван...справедливо особенно за тия в строя - 20г пенсия 300лв...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  94. 94 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    -Ако можеха щяха направо да забранят пенсиите за всички.
    1.Когато някога един човек е почвал работа той е "сключвал' образно казано договор с държавата-да плаща осигуровки 25 години/ако е мъж/ или 20/ако е жена/ и да се пенсионира като навърши 60/55 годишна възраст.С труда му,с данъците които е плащал/ДОД,данък оборот,самооблагане/ са построени материални ценности за десетки милиарди.Тези материални ценности бяха разбойнически приватизирани за "жълти стотинки".В същото време нищо съществено не влезе в пенсионните фондове,за да може да се осъществи по-плавен преход към нова система на пенсиониране.Трябваше да се увеличава и възрастта и стажа за пенсиониране ,но плавно.Т.е.всеки,който в съответната година започва трудовата си дейност и плащането на осигуровки да е наясно предварително при какви условия ще се пенсионира.
    2.В продължение на вече много години,много пенсионери работеха след пенсионирането си,без да плащаха пълен размер на осигуровките.Това водеше до предпочитане назначаването на пенсионери и увеличаване на безработицата сред младите хора.При това и до обществено значимо намаляване цената на труда//по логиката "имаш/имам пенсия,следователно и по-малка заплата ти/ми стига"//.
    всичко това доведе до недобори и оглозгване на пенсионните фондове.Резултатът е ниски пенсии,оправдания че не стигат парите на държавата за пенсии,несправедливи несъответствия в доходите/в т,ч. и на пенсиите.
    "Мизерията на сегашните,а и на бъдещите пенсионери е заслужена" в смисъл,че още докато продължаваха да работят,през последните 22 години не се бориха за правата си като "бъдещи" пенсионери,не изискаха сериозна част от създадените с труда им материални ценности да отидат след приватизация в пенсионен фонд,възрастта и стажът да се вдигат плавно-ежегодно а не ударно-по логиката:"петилетките в съкратени срокове".
    Сегашното правителство няма пълна вина за част от тази ситуация,тя е резултат и от необмислени мерки,действия и бездействия на всички правителства от 1989 г.Но сегашните управници имат вина,защото не са в състояние да осигурят икономически растеж,разумни инвестиции за увеличаване на производството и намаляване на безработицата реално,а не статистически и за пропиляването на "наследството",което получиха за не най-важните за сегашното време неща,за неспособността си да съберат повече приходи,от макар и малкото/или не толкова малкото/,което биха могли други на тяхно място. Така се получава,когато вместо "икономическа политика" се води проста "политика на икономиите".

  95. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Четете, мислете и после пишете! Много хитро се дава право на осигурените лица по 1 и 2 категория да изберат.....и всички ще изберат пенсия от НОИ, защото моята от професионалния фонд щеше да е 66 лв/месец! Така без унгарския и полския модел за национализация и закриване... професионалните фондове ще отмрат. Хитро! За родените след 1960 г същото. Дано го направят и така да се отървем от тези пиявици- частните пенсионни фондове.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  96. 96 Профил на Admiral
    Admiral
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Точката за криминализирането е добра, у нас сме свикнали да се осигуряваме на най-ниското възможно, а после знайни и незнайни герои започват да се оплакват, че били ниски пенсиите. Ами как да са високи - не стига, че 1 млн осигуряват 4, не стига, че немалка част не се осигуряват, ами и доста хора се осигуряват, но на минимума. Така че браво за тази точка!

  97. 97 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 632 Неутрално
  98. 98 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Правителство Борисов-1-много слабо,с недовършен мандат!
    Правителство Борисов-2-хептен много слабо,с още по-кратичък мандат!
    Правителство Борисов-3-никога!
    Счупиха се стомните!

  99. 99 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#22:"acarid"]Изгонете и комунистите от коалицията, щото на следващите избори едва ли ще гласувам за вас![/quote]

    Сакън! Другарката Цачева откога драпе за председателското място...
    Иначе Вожда на нацията показа, че е най-големият политически страхливец. Веднъж обиди "матрияла" и те го свалиха от трона. Сега вече ще угажда на всяка една обществена прищявка, само и само за да се задържи по-дълго във властта.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  100. 100 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    2015 - добре...
    2016 - ще видим...особено при друго правителство...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK