По Дунав мост-2 вече минава пътнически влак до Будапеща

По Дунав мост-2 вече минава пътнически влак до Будапеща

© Юлия Лазарова



От днес през железопътния мост над река Дунав при Видин - Калафат ще преминава пътнически влак, движещ се по направление София - Видин - Будапеща. Това съобщиха от областната администрация.


Новата международна линия е включена в графика за движение на влаковете, който Холдинг Български държавни железници ЕАД въвежда от днес.


"С влизането в сила на новото разписание ще бъдат пуснати в движение два международни бързи влака между София и Будапеща, Унгария, които ще пътуват през Румъния по моста Нова Европа", се казва в съобщение, публикувано на сайта на националния железопътен превозвач.




Влакът ще тръгва от централна гара София в 11:55 ч. Във Видин ще пристига в 16.37 ч. и ще отпътува за Будапеща в 17.30 ч. В унгарската столица ще пристига в 08:15 ч. на следващия ден. В обратното направление влакът ще тръгва от Будапеща в 19:10 ч., във Видин ще бъде в 11.25 ч. на следващия ден и ще пристига в София в 17:00 ч.


Композицията на тези международни влакове ще бъде съставена от един седящ вагон, един кушет и един спален вагон, като на територията на България към състава на влаковете ще бъдат включени и вагони по направлението София - Видин - София, уточняват от БДЖ.


"За първи път видинчани ще имат възможността да пътуват с редовен влак директно от Видин до Будапеща", коментира новата придобивка за видинчани заместник областният управител на Видин Любомир Низамов, който 25 години е работил в системата на БДЖ. Като председател на областната транспортна комисия, той отбеляза, че с пускането на директен влак през Дунав мост 2 към Централна Европа, се поставя началото на пълноценното използване на капацитета на комбинираното пътно и железопътно съоръжение.


Първият международен влак през Дунав мост 2 беше пуснат в движение на 10 май т.г. по направление Видин - Крайова - Видин.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Добра новина, преди трябваше след като от София се отиде до Русе, да се пътува през цяла Румъния по диагонал. Сега пътуването се намалява с около 5-6 часа. Само не мога да си обясня, защо на отиване влакът взима разстоянието София - Видин за около 15 минути по-бързо, отколкото на връщане.

  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 770 Неутрално

    [quote#1:"ikar_01"] Само не мога да си обясня, защо на отиване влакът взима разстоянието София - Видин за около 15 минути по-бързо, отколкото на връщане. [/quote]
    Бега по нанадолно.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Да закачат един вагон за леки коли, а пътниците слизат наспали си в Будапеща и оттам кой в която посока иска на собствен ход.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  4. 4 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#2] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    ++++++++++

  5. 5 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Трябва да поизпънат линията и да се стига за 8-9 часа

  6. 6 Профил на magnaur
    magnaur
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дневник,
    след като любезно ни информирате за пускането на тази услуга, напишете моля и на кратко, какви са цените за това геройско пътуване. Има ли обяснение, как БДЖ успява да пътува 5,5 часа отсечката от София до Видин? Това са по-малко от 200 шосейни километра. благодаря, поздрави!

  7. 7 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    [quote#2:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Бега по нанадолно.[/quote]
    По-скоро към западна Европа "бега", а в обратната посока не му се върви!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  8. 8 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#1] от "ikar_01":

    ....а също и едночасовия престой на гара Видин???Какво толкова проверяват на три вагона?

  9. 9 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#6] от "magnaur":
    Видин-София винаги у било 5 часа.
    Тия 4:30 са рекорд.
    Да не говорим, че Видин - София не е двеста километра дори през Петрохан.
    Влакът минава по Искърското дефиле и Враца.

  10. 10 Профил на alligator_29@abv.bg
    [email protected]
    Рейтинг: 411 Разстроено

    Както и да е погледнато това са 20 часа път в едната посока, за 700 км доста бавничко ми се струва. С автобус се минава за 11 - 12 часа.

  11. 11 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Е добре, а като е толкова бавно, поне по-евтино ли е отколкото с автобус?

    Жизнь или Life - избор има.
  12. 12 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Пътуването от София до Будапеща ще трае близо 20 часа. Кой е този дето ще плати каквито и да е пари за това? С автобус са 10-тина часа.

    Този влак ще бъде гарантирано на загуба и на всичкото отгоре част от нея ще са таксите за ползването на унгарската и румънската жп мрежи. За това ли даваме 200 милиона субсидия на БДЖ? Каква социална функция ще изпълява тази линия? Колко социално-слаби граждани и пенсионери ще хукнат да ходят в Будапеща?

    Аман от слабоумни идеи на разни папкодръжци на държавна хранилка.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  13. 13 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1335 Весело

    То у Видинско не останаха хора...сега и последните ще се пренесат към Маджарско...

  14. 14 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 498 Неутрално

    На снимката:
    Дунав мост-2 и новият пътничеки влак за Будапеща.


    Дневник, Дневни-и-и-ииик!

  15. 15 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#6] от "magnaur":

    В друг сайт пишеше цена отиване и връщане 185 лв.

  16. 16 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#10] от "[email protected]":

    Влакът е по-удобен за дълго пътуване. Не всеки понася пътуването с автобус.

  17. 17 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 731 Любопитно

    До коментар [#1] от "ikar_01":

    От Москва до Хабаровск самолетът пътува 7 часа , а от Хабаровск до Москва същият самолет го взима за 8 .Да ти се намира някаква идея защо ?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  18. 18 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Това е добре с влак София-Видин-Букурещ.Така може да се разгледа цяла Румъния.Освен това пътническо буро Рила издава билети ,с които можеш да слизаш,да си разглеждаш и да продължаваш с влак,когато искаш.Аз така пътувах до Холанидя ,Белгия,Франция и Швейцария и се прибрах обратно до София.Доволна съм,чисти влакове,с автобус или кола си като затворник,а тук ставаш,разхождаш се...Готино

    Tony
  19. 19 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#17] от "kasko":

    Земята се върти, а в едната посока самолета е срещу движението, но това не важи за влаковете. Все пак те се движат по релси, не знам случай, когато скоростта на влака се променя в зависимост от въртенето на земята.

  20. 20 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#19] от "ikar_01":

    +....Преди години и аз имах подобен въпрос като твоя.Чудех се защо на отиване към Молдова след като заредя на Русе бензинът ми стигаше до молдовската граница.На връщане обаче като го заредя на същата молдовска бензиностанция и мина по абсолютно същия маршрут ми стига не до Русе , а почти до Шумен , още почти 100 км.И това няколко пъти.Отговора го търсех най-вероятно в качествата на горивата.Даде ми го обаче съседът , международен шофьор.Пътят на връщане е нанадолнище.....Та и твоята с влака ще е нещо такова..

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  21. 21 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 418 Неутрално

    5 часа до Видин,бие сте луди.Пуснете парни локомотиви поне да се оправдаваме,че е атракция.Кво крадене е БДЖ само.Мечтата на всеки държавен служител

  22. 22 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Има любители на влаковете, пенсионери и железничари, ученици които ще предпочетат такава дестинация.

  23. 23 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#20] от "kasko":
    Не съм много уверена, че на връщане влакът се движи все нагоре. И в двете посоки минава през Искърското дефиле. Допускам, че е въпрос на престой по гарите или на митнически контрол.

  24. 24 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#11:"Дразнител"]Е добре, а като е толкова бавно, поне по-евтино ли е отколкото с автобус? [/quote]

    По-комфортно е. Докато пътуваш, можеш да нанчиш легнал в кушетвагона, или в спалния.

  25. 25 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#18:"Free person"]Аз така пътувах до Холанидя ,Белгия,Франция и Швейцария и се прибрах обратно до София.[/quote]

    И на теб ли ти подариха тази екскурзия по случай пенсионирането ти, като на Пенка Николова от форума?

  26. 26 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#6] от "magnaur":

    185 лева двупосочен. Стои около 12 часа в Унгария и се връща (става за бързо пазаруване)

  27. 27 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Всъщност връзките с Румъния сигурно са по-ценни, липсва каквато и да е връзка откъм обществен транспорт между София и Западна Румъния (Тимишоара, Арад, Клуж и т.н.) в момента.

  28. 28 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 378 Весело

    185 лева двупосочен е ок цена. С кола ми излезе към 350 лв. през Сърбия и ако имаше линията тогава не бих се замислил, и за двама си струва, четеш и си почиваш, спиш си като човек. Аз и тогава исках с влак, но от бдж ме посъветваха да не рискувам през Белград, че единя влак не чакал другия...

  29. 29 Профил на bradley
    bradley
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До #14

    Ето снимка на Дунав мост 2 или Нова Европа както му викат.
    Изключително красив!!!
    http://www.mignews.info/wp-content/uploads/2013/10/Dunav-most.jpg.

  30. 30 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 581 Неутрално

    това е голяма новина за обединена Европа! сърбия си е черна дупка за влаковете - стремят се да ги провалят за да им кихат на магистралата. за тези които 5-те часа са им много: трасето е много зле при пресичането на балкана. следващия път като ви кажат че трябва да се изръсите със още стотици милиони за пътища вие поискайте да ги инвестират в ЖП!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Тези 15 минути биха се изгубили ако се налага влака да изчака на някоя гара по-дълго за да се размине с насрещен влак. Това е нещо нормално при влаковете.

  32. 32 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Хубаво с влаковете, но си мисля защо не може по Дунава, поне като атракция. Но да има такъв рейс регулярно.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  33. 33 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#23] от "ikar_01":

    Няма вече митнически контрол, а паспортния е много бърз. Единствено ако някой пътник извън Европейския съюз реши да пътува е малко по-сложно.
    По-скоро се откачат и закачат вагони за участъка София - Видин.
    Добра новина, но за европейска дестинация пътуването е с доста балканска скорост.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  34. 34 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#3] от "takovanka":

    Би било чудесно да си метна колата на Видини на влака и да се събуде свеж като репичка в Будапеща и после.. на запад..

    Някой в БДЖ има ли изобщо акъл..

  35. 35 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3044 Весело

    До коментар [#19] от "ikar_01":
    Аман от ерудитиСега кажи и за силата на Кориолис и кои релси се износват повече в нашето полукълбо.

  36. 36 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Николов":

    Ами нали трябва да се ползва жп линията на моста!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  37. 37 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Хубав проек но трябваше да го отворят когато заплати и пенсии се доближат до средните за ЕС.Тогава щеше да има пълно пълно а и хората има какво да видят защото все още повечето не са излизали от страната,не броя тези дето са ходили до СССР на екскурзии или по партийна линия или на работа в Коми.

  38. 38 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Следващият влак ще бъде София-Видин-Лондон...

  39. 39 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Бдж наистина ли не осъзнават, че пътуване до будапеща 20 часа е повече от смешно...
    Този влак ще е празен!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  40. 40 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Изминаването на разстоянието София-Видин(с кола 200км) чрез БДЖ за 4.5 часа е комунистически рекорд ненадминат и до днес. Разбирам че това зависи и от Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ). Колко години ще трябва да чакаме, за да бъде скъсено времето за изминаване на разстоянието? Струва ми се, че поне още 7-10 години.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  41. 41 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    По"Нова Европа"ще се стига ли до стара Европа?

  42. 42 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Проектът за модернизацията на жп.линията Видин-София бе замразен от правителството поради политически съображение, продиктувани от силното лоби на автомобилните превозвачи и най-вече на Русия, която няма интерес този коридор да се развива. Руснаците настояват за магистрала Хемус и Тракия, тъй като им дава добра връзка със София. От друга страна Лукойл има възможност да печели от засиления автомобилен трафик. За сметка на това от ЕС настояват линията Видин-София да се развива като един от най-големите проекти с потенциал за връзка на Германия и Австрия с Бяло и средиземно море.

  43. 43 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Николов":

    То и магистралите са на загуба, ама не си седнал поне за минута да се замислиш. Колко струва изграждането им, колко струва поддръжката и т.н. А, колкото до линията Видин-София, правителството реши да не я строи, тъй като има за приоритет АМ Хемус, която ще струва малко над 3 млрд. лева. Според теб, това печеливш проект ли е?

  44. 44 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Хубава е идеята, но изпълнението е лошо.
    Влаковете се движат трагично бавно. 20 часа пътуване за 700-800 км. е много.
    Автобусите пътуват 12 часа за разстояние 770 км.
    А цената също не е привлекателна. 185 лева за влак, срещу 175 за автобус. Е, ако 185 лева е за спален или кушет вагон, става по-приемливо.
    А за критиците, че БДЖ се движи бавно, да ви кажа, че румънските железници явно се движат по-бавно, защото БДЖ взима разстоянието от 260 км. за 4:30 часа, което е доста добре явно, тъй като 1/3 от разстоянието се взема за 1/4 от времето. А предполагам, че в Унгария влаковете се движат доста по-бързо, правете сметка за каква трагедия говорим в Румъния.

  45. 45 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1145 Весело

    Този влак ако излезне на печалба, не знам какво шампанско трябва да отворят в БДЖ...Направо да прикачват и товарни вагони за извозванена земеделската продукция от СЗ БГ за Европата.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  46. 46 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#43] от "bubolino": Тук не става дума за инфраструктура, а за субсидиране на превоз по ненужно трасе. Все едно държавата да възроди държавните ДАП-ове и да им плаща да возят роми и пенсионери до Будапеща.

    БДЖ получава годишно 200 мил. субсидия, които пилее. С тези пари за 3-4 г. можем да спестим за скоростна линия (160-200 км/ч) свързваща София с Пловдив. Пътуването между двата града може да е под час, което би направило трасето конкурентноспособно и дори рентабилно.

    Но вместо това, субсидията се прахосва и загубите се трупат.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  47. 47 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Различната продължителност н пътуването може да се дължи и на технически причини.Поне за територията на България ж.п.линията от Враца до София е двойна и почти постоянно в едната посока се извършват някакви ремонти на отделни участъци ,или техническото състояние на участък в едната посока да налага ограничение на скоростта. 5-те часа пътуване София-Видин наистина изглежда много ,но това е прословутата 7-ма линия ,която от десетилетия не е основно ремонтирана,а само кърпежи се извършват и средната скорост е ниска.Още при първото управление ГЕРБ обещаваше свръскоростни влакове и за да изглежда това обещание по-реалистично,провокира чрез гербаджийски кмет в гр.Враца " всенародна" подписка против този влак,който щял да вдига голям шум,преминавайки през града !!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK