Борисов за пенсиите: Тезата за национализация е груба манипулация

Борисов за пенсиите: Тезата за национализация е груба манипулация

© Юлия Лазарова



Премиерът Бойко Борисов защити идеята родените след 1959 г., да могат да пренасочат еднократно вноската си за допълнителна пенсия от частните фондове към Националния осигурителен институт (НОИ), определяйки я като демократична, а твърденията, че се прави опит за национализация на средствата - като манипулация. От думите му става ясно, че решението е взето в неделя след разговори между него, социалния министър Ивайло Калфин, финансовия Владислав Горанов и председателя на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова. Впоследствие обаче премиерът заявява, че "това беше искане на синдикатите". Вчера пък председателят на синдикалната организация "Подкрепа" Пламен Димитров заяви по БНТ, че това е предложение на финансовия министър.


"Думи като национализация, вземане, махане са не лъжа, а груба манипулация. Единственото, което сме казали и сме се съгласили със синдикатите, с хората на тази среща (Калфин ми е свидетел) е, че даваме възможност всеки българин сам да преценява къде да си държи парите. Сам." Това заявява Борисов пред министрите на днешното правителствено заседание, показва стенограмата от него.


"Сутринта слушам: скандал, национализация, прибират парите на хората! Чакайте, това го направи Орбан в Унгария, той ги национализира. Ние само даваме право на избор", казва Борисов и продължава, че от 1 януари догодина никой не трябва да мести парите си, а конкретният фонд трябвало да убеди своя клиент защо да работи с него. По думите му в момента държавата на практика приема, че хората са по-глупави и трябва от тяхно име да се взимат решения. "Аз искам просто хората сами да поемат риск – като искат по-голяма доходност или по-голяма лихва в банка, отиват в една банка. Като искат повече сигурност, отиват на друго място. Българинът е свободен, в ХХІ век сме. Не можем да кажем на 18-годишните, че за една година няма да се информират", заявява премиерът.




"Аз съм демократ и не виждам защо някой трябва насила да ме кара да преценявам къде да си държа парите", продължава Борисов. По думите му проблемът на частните пенсионни фондове е, че досега са били спокойни, защото на определена дата техните 5% постъпват по сметките им, а сега ще трябва да убеждават хората защо да ги изберат и да влязат в една конкурентна обстановка.


"Ненчев, къде виждаш лошо! Национализация виждаш ли?", пита премиерът министъра на отбраната, който е от квотата на Реформаторския блок. Блокът вече се обяви против предложението. "Не виждам", отговаря Ненчев, след което Борисов изтъква, че докато е бил в Берлин (в началото на седмицата – бел. Ред.) двамата съпредседатели на Реформаторите – вицепремиерът Меглена Кунева и Радан Кънев не са повдигнали темата. Тук се включва Кунева, която го убеждава, че различните позиции на ГЕРБ и Реформаторите по темата не са заплаха за управляващото мнозинство.


"Искам да Ви кажа, че говорейки с моите колеги от Реформаторския блок вчера късно вечерта, мога да ви уверя, че в тази размяна на мнения по конкретния повод, който Вие споменахте, няма нищо, което да заплашва единството", казва Кунева и изтъква коалиционното споразумение, в което е записано, че продължава пенсионната реформа в търсене на възможности за по-високи пенсии. Борисов пък казва, че в момента има много интереси да се разбива коалицията и да има нестабилност в страната и призовава участниците в управлението да бъдат единни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (154)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Вождът иска да запуши дедицита в НОИ за следващата година, за да харчи за проектите раздадени на верните хора! Само дето Кой Горанов не си дава сметка за ефекта върху финансовата система. Както стана и с предложението за банкова ваканция...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 969 Неутрално

    "Тезата за национализация е груба манипулация"
    ...
    И един мармот завива шоколад?

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1113 Весело

    Сега пък Вожда снесе яйце,а Кукунева ще го топли...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  4. 4 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    [quote#0:"Статия"]"Аз съм демократ и не виждам защо някой трябва насила да ме кара да преценявам къде да си държа парите", продължава Борисов.[/quote]
    Това е вицът на месеца
    БОКО е "демократ" и никой не може да му каже къде да си държимилиардите

  5. 5 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тук се включва Кунева, която го убеждава, че различните позиции на ГЕРБ и Реформаторите по темата не са заплаха за управляващото мнозинство.

    Как може да са такива мекотели бе? Как? Менте-реформатори! Амеби!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Гаф след гаф. Няма край.
    И пак неразбран е вожда.

  8. 8 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    Цитат:
    "Ненчев, къде виждаш лошо! Национализация виждаш ли?", пита премиерът министъра на отбраната, който е от квотата на Реформаторския блок. Блокът вече се обяви против предложението. "Не виждам", отговаря Ненчев

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2104 Любопитно

    Гоце, Боце и Доган естествено... нещо ново под слънцето?

  11. 11 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Менте-реформаторите ще бъдат държани отговорно за разсипването на пенсионната и финансова система на държавата наравно с БОСТАНа! Това трябва да им бъде казано ясно!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Като е толкова добра идея - да си я разпише в програмата, да се яви на избори и после да я прилага. Аман от импровизации на подобни теми.

  13. 13 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    А стенограмата от бюджетната комисия защо я няма?

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#6] от "bono":

    Явно все още не сте разбрали уловката. Но защо ли да Ви обяснявам как стоят нещата.

  16. 16 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    РБ да напускат тази пародия, да се запазят достайнотвото

  17. 17 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 711 Гневно

    Поредно доказателство, че БулгарБаши и герберите не разбират свойството и значението на словата и действията си.
    Медицински случай.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#4] от "stenli1":

    абе не минава секунда да не плюваш срещу ББ , не ви ли плащат редовно заплатите на червените тролове или сигурно си многодетен и ти трябват повече мангизи ,та не спираш да плюеш наляво и надясно по ББ и Герб ,що бе ,кво ти пречи ,като не ти харесва дръж си парите в частен фонд ,що ще ми пречиш на мен да си ги прехвърля в НОИ ,след като частни фондове ми откраднаха от партидата над 1600 лв само последните 2 години ,това си е моя работа ,само ,че досега не можех да гъкна ,е сега мога и ще си махна партидата при пълна възможност ,щото не съм проста тиква като тебе да си плащам 5% от доходите на частен фонд и те да ми удържат хиляди за тази услуга ,да си държа парите там ,ти си ги дръж и чакай после от НОИ пенсия и плачи като не ти дадат нищо .

  19. 19 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Те и комунистите "даваха избор" отначало да влезеш в ТКЗС-то или не. В твоя НОИ, товарищ, няма да си прехвърля партидата, ако ще и 0 лв да стане. Не понасям хора, които гледат как да отмъкнат парите и собствеността на други хора.

  20. 20 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Тезата за национализация е груба манипулация"
    Е, което е истина, е истина

  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4432 Неутрално

    Така е, не е национализация...

  22. 22 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "bono":

    + Абсолютно верно

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#19] от "Индиана":

    вярно ,е комунистите първо са дали право на избор на хората ,това го разправя още баща ми ,който е 1928 ма година ,всички които са се отказали и са се изказали против ТКЗС ,в рамките на 6 месеца или са били убити или хвърлени в лагери и затвори ,защото доброволно не са влязли в ТКЗС ,така след 1 година 100% от селяните доброволно са влезли в кооперативите ,а партията обявила ,че реформата успяла , не бъркай БКП и червените сатрапи с никой друг ,случая няма нищо общо .

  25. 25 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2554 Весело

    Бе знаем, че нема кинти и тези огромни заеми требе да се връщат по секакъв начин от народо-населението. Ма що Боцко ни взима за канарчета, при положение, че той освен да мачка ушите на бай Тодар, да муа филии с мас и да пляска белотче и разни други селски мурафети, нищо свястно не е научил...

  26. 26 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#16] от "stenli1":

    и къде предлагаш да отидат РБ и да си запасят достойнството ,при мошениците от ДПС или от ваште БСП ,дето окрадаха де каквото може

  27. 27 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#23] от "tur671":
    По същината на спора сте точèн и прав. Подкрепям Ви

    Но да се обръщате така към колега /макар и да имате основание/ е несъвместимо с демократичните разбирания и действия на Борисов

  28. 28 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 565 Весело

    Слънчооооо, слънчо...так держат! Демокрация по азиатски!
    Демократичен си като ВПутин! Ходи питай сега кримчани дали могат да организират референдум за излизане от РФ!!????
    Същото е и с пенсионните фондовете - еднократно право! После...памук!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  29. 29 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 711 Весело

    До коментар [#23] от "tur671":

    Ами защо стоиш във фонда на Ковачки))
    Аз не и съм си ОК.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  30. 30 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Естествено. Нали трябва да се плюе.

    Няма шики-мики.
  31. 31 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#24] от "tur671":

    Напротив, има.
    Държавата вече участва в "осигуряването". Ти да не би да си пропуснал, че голямата част от осигуровките на всикчи влизат в НОИ, а не във фондовете ?! Не стига че влизат, ами и трябва всеки български гражданин да дофинансира тая продънена примида, тая каца без дъно, допълнително от данъци ! И се появява тоя арогантен циркаджия, да твърди, че нямало конкуренция ?! ВТФ ! Е каква конкуренция беееее, с държавния НОИ, де може да определи каки пенсии си иска и обложи раята с данъци, а децата им да натовари с дългове. Нали затова ги направихме фондовете, да няма тоя монопол в осигуряването на партократи с високо его и "любов към народа".

  32. 32 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Какви времена настанаха - за втори път съм съгласен с вожда. Първия път беше този.
    https://www.youtube.com/watch?v=QSE2grkfYOk

  33. 33 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1308 Любопитно

    Човек знае ли кой лъже повече, държавата ли, частните фондове ли и кой не?

  34. 34 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Нищо не трябва да се случва преди да се приеме и направи съдебната реформа и промяна в изборното законодателство. Това е НАЙ-ВАЖНОТО нещо в тази държава, без което нищо друго просто няма смисъл. Престъпници и други корумпета се разхождат необезпокоявани по улиците та дори и в парламента. Има ли смисъл да се лъжем с неща като пенсионна и т.н. други реформи без да е направен съдебна? Защо още не е направена? Има ли смисъл да се наливат пари в каквото и да било без ИЗПЪЛНЕНА, а не просто гласувана в парламента съдебна реформа? - няма. Затова хайде без такива пушилки и заигравания с неравнопоставени групи от обществото, а съдебна реформа, изборна реформа, някои хора в панделката и след това другите работи. Научете се вече!

  35. 35 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#14] от "SS":
    К'ва конкуренция бе, мен
    НОИ получава твоите вноски и моментално ги раздава на сегашните пенсионери.
    А ти, като добуташ до пенсия, получаваш, колкото ти я сметнат в НОИ и на всичко отгоре с твърд таван.
    Това предложение не решава никакъв проблем, особено ако се даде достатъчно информация на хората и не се разчита на мързела и неграмотността им, че да оставят по подразбиране вноските им да отиват в НОИ.
    Всеки, осигурен на по-нормална заплата, така или иначе ще получи висока пенсия и няма никакъв шанс да му стане по-висока от това, че си е прехвърлил осигуровките 100% в НОИ, защото има твърд таван. Кой нормален човек, на който сегашните осигуровки му гарантират пенсия, близка до максималната, ще се откаже от възможността да получи и мизерните 30-40 лв. допълнително от частния фонд????
    Да не говорим за демографската перспектива, според която все по-малко работещи трябва да внасят осигуровки за пенсиите на все повече пенсионери. А и като гледам какви поколения бъдещи трудещи се растат, просто не мога да измисля откъде в НОИ ще се вземат пари за изплащане на нашите пенсии след време.
    Та, интересното е да се разбере каква е обосновката на управляващите за това решение. Да се твърди, че дават право на избор, за който никой досега не е отварял дума е меко казано подценяване интелекта на хората. Някой някому иска да направи гоУема услуга според мен.

  36. 36 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    "
    Чакайте, това го направи Орбан в Унгария, той ги национализира.
    "

    След като бяхме по-добре от гърците преди години, вече сме по-добре и от унгарците.
    Браво Боко заслужи си задокеанско потупване..... ид....

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  37. 37 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Абе вярно че не е национализация, ама и до там ще стигне. Даже и третия стълб ще национализират, като почнат да се изтеглят пенсионните дружества от тук. Дай боже такива управляващи да са тогава, че ако са някой с по десни убеждения, като нищо ще ни оставят да си сърбаме попарата от собствените си решения

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 406 Гневно

    Е добре де, аз ако искам да сменя след време моя частен пенсионен фонд? Ще мога да премина само към национален такъв, но не и от частен към друг частен. Не искам да се обвързвам доживот с едно нещо, а най-малкото - държавно. Добре, че поне съм си избрал навреме частен пенсионен фонд. Мошеници са тия ГРОБари ей, ще ни загробят!

  40. 40 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1418 Гневно

    И пак да попитам за каква конкуренция с частните фондове става въпрос когато те предлагат лично осигуряване, а НОИ взима парите за да плаща на ранно пенсионираните ченгета?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  41. 41 Профил на tripleaaa
    tripleaaa
    Рейтинг: 571 Неутрално

    ОСТАВКА! Това е категорията на Виденов и Орешарски. Това не е просто и само национализация, това е ТИРАНИЯ.

    Надявам се след празниците поне 150 000 души по улиците в София и още толкова пред посолствата в столиците в чужбина да прекратят

    краткото завръщане на Буда в изпълнителната власт щом 40 000 във Варна успяха 2 в едно - и кмет и правителство да свалят през февруари 13 г. ОСТАВКА!

    Агресивност, Арогантност, Аргументираност
  42. 42 Профил на totju
    totju
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#1] от "fortunes":


    До коментар [#3] от "arnautsky":

    Има един единствен вожд-това е драгалевския вожд,известен още като Командира.В момента е лаборант.Никой няма право да използва нарицанието вожд ей така

  43. 43 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Баце не е лош.
    Баце е демократ.
    Дава право на избор.
    Веднъж!


    Който се прецака да избере НОИ или не декларира изрично, че не иска да избира НОИ - паричките му заминават в общия казан.
    Демократично, не ли?

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  44. 44 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 565 Весело

    [quote#40:"biss Mark"]а НОИ взима парите за да плаща на ранно пенсионираните ченгета? [/quote]
    ++++++++

    И на военните!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  45. 45 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1264 Неутрално
  46. 46 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Скоро Бареков ще е най-принципният политик. Не защото е принципен, а защото другите са по-мекотели от него.

  47. 47 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Разстроено

    Мафията си има държава,това правителство дали ще изкара до март месец не се знае,зимата е топла за сега ще има протести усеща се от далеч.

  48. 48 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 902 Весело

    [quote#44:"dustman"]И на военните![/quote]
    Нали са натовски военни, бе. Ти май си против НАТО, ЕС и ти липсват евроатлантически ценности.

  49. 49 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    До коментар [#18] от "tur671":

    Ако твоят Вожд си садеше картофи в Банкя, никой нямаше да ес занимава с него.
    Ама вие ни го натресохте отново за "премиер"

  50. 50 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    " (Калфин ми е свидетел)"

    Знаем , знаем . Кошаревските свидетели са единствените с отлична експертиза . След тях обжалване няма .

  51. 51 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    "Единственото, което сме казали и сме се съгласили със синдикатите, с хората на тази среща (Калфин ми е свидетел)"
    ...
    Комунист Боце има свидетел. ...Калфин не е комунист, нали? ... Я по-добре Боце да се закълне пред паметника на правешкото говедо!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    [quote#48:"teridan"]Нали са натовски военни, бе[/quote]
    Хе, хе. Няма натовски военни! Не армията, а българската държава е член на НАТО. От армията само декларираните сили са "натовски" и то след сертификация. За съжаление такива няма.
    Но държавниците - Председател на НС, Президент, Премиер, министри и т.н. и т.н. до един са натовци.

  54. 54 Профил на tripleaaa
    tripleaaa
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Възможно ли е да се заобиколи НОИ и да се плаща само на частните фондове?

    Ако не се плаща на НОИ какви са последиците?

    Възможно ли е и законно ли е държавата да стигне до използване на сила за да принуждава към плащане?

    Агресивност, Арогантност, Аргументираност
  55. 55 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Гневно

    "Ненчев, къде виждаш лошо! Национализация виждаш ли?"
    ...
    Отвърти му един бе, Баце! ..Да му светне и за каже ясно вижда ли. ...Тия хора ша та побъркат, ..какъв Вожд, какви индианци само!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  56. 56 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Ами дайте право на избор и за другите 12.5%. Като ще давате право на избор. Щото аз посмъртно няма да ги оставя в НОИ, ако имам този избор.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  57. 57 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "stenli1":
    "РБ да напускат тази пародия, да се запазят достайнотвото"
    ...
    Ще я напуснат. Ама да не стане късно. И да засвирят тоягите. Тогава достойнство ли да пазиш, ..гърбина ли?!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  59. 59 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 774 Весело

    Споко бе! Далеверката още не е станала, но се подготвя. "КОЙ" няма частен осигурителен фонд май, а? След 1-2 години сегашните фондове ще са закърняли или фалирали, тъй като всичко вече ще е в НОИ. Тогава баце демократа ще се изтупа и ще каже, че наистина хората имат право на избор и могат обратно да си прехвърлят застраховките в нещеш ли изведнаж новопоявилите се успешни на един успял млад човек фондове с високи лихви...
    Та така, Орбан ги национализира неговите, а нашите един ден ще си заминат при КТБ...

  60. 60 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "По думите му проблемът на частните пенсионни фондове е, че досега са били спокойни, защото на определена дата техните 5% постъпват по сметките им, а сега ще трябва да убеждават хората защо да ги изберат и да влязат в една конкурентна обстановка."
    ...
    Две питания:
    1. Искаш да ги направиш неспокойни ли?
    2. Досега не работеха ли в конкурентна среда?

    пп: А това, което може да ти обещае държавата, никой частник не може да ти обещае. На моите родители например е обещаван светъл комунизъм, ..най-късно през 1980-та, ..по точните сметки на един украински селтак.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  61. 61 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    С приказките за"национализация" Радан наистина се изхвърли, а по такъв невралгичен въпрос изхвърлянията само олекотяват позицията му.

    И двете страни не проведоха беседа и не дадоха обяснения.

    А те за това са избрани- да обясняват.

    Не стига, че коалицията им в зачената в грях, но и ако ги мързи да обясняват, означава, че просто не си вършат работата.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  62. 62 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Весело

    До коментар [#51] от "Мани (опозиционер)":

    Остава да пита и него, като Ненчев:
    - Вярно ли е Калфин?
    - Вярно е - ще каже Калфин

  63. 63 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Аз съм демократ и не виждам защо някой трябва насила да ме кара да преценявам къде да си държа парите", продължава Борисов"
    Като си такъв демократ,тогава ми дай право да внасям парите си само в частен фонд...
    И интересна работа.Сега всеки взе да вика-не съм аз.Синдикатите викат-финансовия министър беше.Тоз пък вика-синдикатите бяха...

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ако парите стоят където са,и трябва изрично да посочиш,че ще ги преместиш в НОИ-това горе долу може да се преглътне.
    Обаче ако трябва изрично да посочиш,че остават в частният ти фонд,в противен случай автоматично се местят в НОИ..Това вече си е чиста национализация,особено ако прехвърлянето е еднократно...

  66. 66 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#62] от "stenli1":
    "Остава да пита и него, като Ненчев:
    - Вярно ли е Калфин?
    - Вярно е - ще каже Калфин"
    ...
    Ама само така! ...Очна ставка и конферентен разпит на министрите. И ако некой мънка, отвори вратата на заседателната зала, кажи му да си сложи пръстите при пантите и затвори вратата. ..На маймуна ша прават те наш Боце!

    Свобода за СЛАВЕНА!
  67. 67 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1462 Любопитно

    "....Борисов за пенсиите: Тезата за национализация е груба манипулация...."

    Абсолютно прав е.
    Това си е ЖИВ ОБИР...

  68. 68 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    "Тук се включва Кунева, която го убеждава, че различните позиции на ГЕРБ и Реформаторите по темата не са заплаха за управляващото мнозинство."
    ...
    Е успокои ли го, ..да не земе да са тръшне пак в Правителствена?

    Свобода за СЛАВЕНА!
  69. 69 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#6] от "bono":
    Ей тук е описан много добре "свободния" еднократен избор, който ни чака. Чети -
    http://www.dnevnik.bg/analizi/2014/12/17/2440015_ima_opit_za_grabej_tursiat_se_suuchastnici_v_parlamenta/

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  70. 70 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    ГЕРБ с нищо не са по-добри от БСП,просто крадат по различни направления...

  71. 71 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#68] от "Мани (опозиционер)":
    Хеххехе...вярно,забравих,че той е с нежна и ранима душевност и требе по-внимателно да му се обяснява

  72. 72 Профил на D-r D
    D-r D
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Хей, Дневник, Пламен Димитров не е шеф на Паодкрепа, а на КНСБ.

    Не че има някакво значение - тия по нищо не се отличават...

  73. 73 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#69] от "virtual brain":
    И без четене мога да са сета. ГЕРБ и ДПС. Се едно да повярвам на Кумчо Вълчо и Баба Меца колко хубаво ша си изкараме в тъмната гора.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Еее голямо право на избор , бе няма що...Отивам при едно момиче , което не ме харесва и и казвам така имаш една година да ми станеш гадже като изтече годината те взимам за жена и така докато смъртта ни раздели.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  77. 77 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Борисов пък казва, че в момента има много интереси да се разбива коалицията и да има нестабилност в страната и призовава участниците в управлението да бъдат единни."
    ...
    Комунист си е Баце. Много агитпропчици от "Георги Кирков" е слушал и му върви моабета. ...Тъмни сили, ..мракобесни, .. с нечисти интереси, ..клатят държавата, ..да бъдем стабилни.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  78. 78 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Разходно покривната система без яка реформа е обречена в България. Но от друга страна, аз не съм съгласен уведомленията ми от пенсионния фонд да са по-неясни дори от сметката от Топлофикация. В така нареченият втори стълб също трябва реформа, разбира се не като се вземат парите по подобен глупав начин.
    Иначе какво да кажа - реформата започва с опит за грабеж плюс замразяване на пенсионната възраст и нито дума за облекчаване на проблема с ранното пенсиониране на да речем милицията и торбата с пари за нищо правенето им, както и на безбройните инвалидни пенсии за циганите.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  79. 79 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ДАЙТЕ ЕДНА ЛОГИЧНА ПРИЧИНА БЕ "......" ТАКЪВ!

  80. 80 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Разходно покривната система без яка реформа е обречена в България."
    ...
    1,5 млн. български граждани са по чужбина. Да се осигуряват и тук. Върху 2 минимални работни заплати примерно. Бълха ги хапнала, половин надница на месец. Щото сме приели солидарния принцип. За втори стълб вече само който иска. Щото имам един куп приятели, които повече от 20 години са в чужбина. Родителите им са живи. Да са живи и здрави. Аз им плащам пенсиите. Ще ги плащам. Но да проявят и те малко солидарност. Пък и не се знае колко от тях ще се върнат един ден и ще писнат за социална пенсия.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  81. 81 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1700 Весело

    До коментар [#77] от "Мани (опозиционер)":
    Е то затова и ВСС не иска да си подаде оставката. Ще настане хаос!
    Накъде погледнеш - все държавници.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  82. 82 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#74] от "Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!":

    Точно така. Да спрем всякакъв частен бизнес, защото са измамници!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 83 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Добре де, някои гербери застанаха на амбразурата като Матросов. Частните фондове такива, частните фондове онакива. А комунистите защитават частните фондове. Нещо се обърках - не трябваше ли да е обратното. И как така досега проблемът беше в НОИ, а изведнъж частните фондове на устата на топа. Още веднъж се убеждавам, че в България няма партии с програми и идеологии - има опортюнистични шайки, които привидно се карат, а всъщност цицат заедно.
    А в случая за мен истината е проста: някой най вероятно му хрумнало - има там едни пари, що да не минат под наш контрол. Засега ще успокояваме хората, че нищо не е станало, но утре може и друго да ни хрумне. Важното е парите да са под наш контрол.
    Само че ако това е начина да се повиши събираемостта на вноските за пенсии нещо са объркали.

  84. 84 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    До коментар [#74] от "Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!":

    http://www.segabg.com/pic/11673/730752-l.jpg

  85. 85 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    С две думи ситуацията: ГЕРБ и ДПС оглеждат едно прасенце-касичка и се облизват. ...Няма страшно си мисля, ..в ДПС свинско не ядат, а на Баце му е писнало от филии с мас в детството, ..щото пожарникарската заплата на баща му не е позволявала нещо повече.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  86. 86 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Тя и национализацията е груба ама ....

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  87. 87 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    "Думи като национализация, вземане, махане са не лъжа, а груба манипулация.

    Ама да, разбира се, че е манипулация!
    Но ние знаем кой е манипулаторът и кой е популистът!
    " Тези с по пет% трябва да са съгласни с нас, щото ние узряхме."

  88. 88 Профил на keranka.sybeva
    keranka.sybeva
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#77:"Мани (опозиционер)"]Много агитпропчици от "Георги Кирков" е слушал[/quote]
    Той не, ама вие... Нищо по същество, само опити да се хвърля кал по Борисов. Доста нескопосни, впрочем. От всяко дърво свирка не става, както и от всеки костомолец - добър болшевик...

  89. 89 Профил на Moiraine
    Moiraine
    Рейтинг: 267 Неутрално

    На много хора не им се иска да помнят, че ББ е все още член на БКП.

  90. 90 Профил на keranka.sybeva
    keranka.sybeva
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#89:"Moiraine"]ББ е все още член на БКП. [/quote]
    И какво е да си член на една несъществуваща от 25 години партия? Сигурно е много вълнуващо.

  91. 91 Профил на krastitel
    krastitel
    Рейтинг: 575 Любопитно

    а КФН удобно мълчи ...

    krastitel
  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#90] от "keranka.sybeva":

    Ми не знам. Ама е член и на БСП.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Ще има конкуренция, ако е възможно и обратното движение - от НОИ към частните фондове и то в каквото съотношение си иска осигуряващият се.
    Иначе е вярно, че е крайно време да понатрупаме финансова култура и да сме способни да вземаме сами решения за неща, които пряко ни засягат. Това означава да се научим активно да търсим необходимата информация, вместо постоянно да се оказваме жертва на крадливи тарикати.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  94. 94 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#90] от "keranka.sybeva":"

    "ББ е все още член на БКП. - цитат на коментар #89 от “Moiraine”

    И какво е да си член на една несъществуваща от 25 години партия? Сигурно е много вълнуващо."
    ...
    Баце продължава обаче да мрази несъществуващите членове на една несъществуваща партия, на която е бил член. ...Много вълнуващо наистина, ..ама за психиатрията.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  95. 95 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Дясната агитка 25 г. последователно и упорито оплюва вождовете си. Чудех се кога ще дойде редът и на Боко рапоня. Май е дошъл.

    Никога повече мутри начело на България.
  96. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2095 Весело

    До коментар [#95] от "bgkurshum":

    Той е особено десен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 97 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#83] от "grajdanin1":
    "Добре де, някои гербери застанаха на амбразурата като Матросов. Частните фондове такива, частните фондове онакива. А комунистите защитават частните фондове. Нещо се обърках - не трябваше ли да е обратното. "
    ...
    Това е пробният камък, ..с който като тръкнеш по една глава и разбираш, ...дали е червен чугун. ...Не обръщаш внимание какво пее Устата.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  98. 98 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#95] от "bgkurshum":
    "Дясната агитка 25 г. последователно и упорито оплюва вождовете си. Чудех се кога ще дойде редът и на Боко рапоня. Май е дошъл."
    ...
    Моля, моля! ..Де го таквозиш Боко у десно?

    Свобода за СЛАВЕНА!
  99. 99 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    [quote#91:"krastitel"]а КФН удобно мълчи ... [/quote]

    "Частична национализация и намерение за пренасочване на част от вноските от частните пенсионни фондове към държавната система. Такива идеи се обсъждат между представители на Министерството на финансите и Комисията за финансов надзор, съобщиха за "Капитал Daily" три независими източника. Според тях финансовият министър Владислав Горанов и председателят на КФН Стоян Мавродиев са обсъждали идеята в понеделник вечерта, а според информация от един представител на сектора на срещата е присъствала и председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова.
    Конкретните планове все още не са готови, но целта е една – държавата да получи по някакъв начин спешно пари, дори това да е в нарушение на конституцията и правата на осигурените. "

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/11/18/2421876_nova_ideia_-_nacionalizaciia_na_chastnite_pensionni/

  100. 100 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2104 Весело

    До коментар [#91] от "krastitel":

    упс, грешка:

    "След излизането на публикацията от КФН отрекоха да е имало среща, на която да е била обсъждана промяна в тристълбовия пенсионен модел (трите стълба са държавното осигуряване, задължителните частни фондове и доброволните). Според съобщението комисията не е подкрепяла идея за национализация и "винаги са имали категорична позиция в подкрепа на стабилността на втория стълб на пенсионната система" (виж пълния текст в прикачения файл)."





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK