Шест аргумента на Красен Станчев защо предложеното за пенсиите е глупаво

Шест аргумента на Красен Станчев защо предложеното за пенсиите е глупаво

© Надежда Чипева, Капитал



Опитът за (поне, засега) частична национализация на частните пенсионни фондове е следствие на управлението на глупостта. Това обяви на страницата си във "Фейсбук" икономистът Красен Станчев по повод предлаганите от ГЕРБ промени от началото на следващата година.


Станчев посочва, че този опит се обосновава със заблудата, че частните фондове са неефективни и че пенсиите в държавното осигуряване са гарантирани.


Според него замисълът е глупав. Той прилага следните аргументи за това твърдение:




- удря основни инвеститори в ДЦК и създават потенциален (и почти сигурен) проблем с финансирането на правителствения дълг, а това противоречи и на замисъла и на длъжностната на хората, които го предлагат;


- лишава със сигурност новопостъпилите (но възможно и други) на трудовия пазар 65-70 000 младежи от доход върху техните спестявания за пенсия от 6% на година: такава е историческата доходност на фондовете, през т.г. тя е над три пъти по-висока от ръста на икономиката;


- не решава проблемите с дефицита на НОИ, защото сигурните новопостъпили вноски първата година ще са 7.5-8 милиона лева, а дефицитът е почти 5 милиарда на година; ако всичките 8 милиарда лева на частните фондове бъдат секвистирани, дефицитът ще бъде покрит за по-малко от две години;


- създава проблем на банките, които обслужват фондовете; ограничава участието на фондове в пазара на недвижимост и на капиталовите пазари;


- тези лесно предвидими обстоятелства не са пресметнати предварително, както впрочем изисква закона за нормативните актове, въпреки че отчетите на НОИ и частните фондове дават достатъчно леснодостъпна информация за достоверни предвиждания;


- основната пропаганда представя замисъла като "свобода на избора", а той всъщност води до закрепостяване на хората, които инстинктивно или по невнимание са взели неправилно решение и истинската свобода би означавала, че недоволните от НОИ имат право да си прехвърлят спестяванията (които обаче там не са по тяхна партида) към друг фонд или изобщо да не се осигуряват.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 651 Неутрално

    ... шеС аргумента от Красен и един от мен: к'вито са тиА дет' предлагар, такова и предложението...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  2. 2 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 770 Весело

    Красене,прав си,но не се хаби!Докато си напишеш материала,Боко вече ще е превключил на задна.

  3. 3 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 548 Неутрално

    "истинската свобода би означавала, че недоволните от НОИ имат право да си прехвърлят спестяванията (които обаче там не са по тяхна партида) към друг фонд или изобщо да не се осигуряват"

    И понеже няма да има кой да плаща на сегашните пенсионери (че ДС изпразни касата през '91) по-добре да не се пипа пенсионния модел, а само да се балансира чрез адаптация на вноските и възрастите, а в МВР да променят нещата, защото няма логика чиновниците да се пенсионират като оперативните полицаи.

  4. 4 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    "този опит се обосновава със заблудата, че частните фондове са неефективни и че пенсиите в държавното осигуряване са гарантирани" - при българската "демократична и пазарна" действителност заблуди няма, опитът също не учи, просто правилата са други, рИформаторски.

    Коментиране на анализираното, вече...
  5. 5 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Борисов,престани да мъчиш хората си да управляват!Не могат.Трудно им е,направо непосилно.Какво да правим сега като тези,които могат,не са в твоята партия.Отдай се на футбола или стани президент!

  6. 6 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#2] от "vjacho":

    Да , ама хората вече ще имат едно на ум за следващите опити да се набарат чуждите пари....

  7. 7 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Ас на баце ще му го съобщя в прав текст - пари в НОИ няма да преместя. Да охлаждат супата и не на последно място - да си байката зайката.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  8. 8 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 770 Неутрално

    [quote#6:"pentuer"]Да , ама хората вече ще имат едно на ум за следващите опити да се набарат чуждите пари[/quote]
    Така е.Хората се учат,а работата на тези е да ги скандализират непрекъснато,да им внушават че всичко е несериозно и трябва да се разбишка.

  9. 9 Профил на reduta
    reduta
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Доходността на тези фондове да не се окаже като лихвите в КТБ? На "специалисти" не вярваме. Първо проверка, после мнения.

  10. 10 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9474 Неутрално

    Един колега от БДЖ, пенсиониран от 2,5 години, си е внасял вноски за втора пенсия към частен пенсионен фонд. И когато станало на въпрос че вече е пенсионер да му изплащат от фонда нещо, му отговорили че парите са били малко и таксите са ги "изяли".

  11. 11 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    За да забележиш очевидното... аргументи не са нужни. Просто трябва да имаш поне едно око и поне два грама ум...

    Стига да не си гербераст или български синикалист, разбира се.

    Свобода за Надежда Савченко!
  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    “...а той всъщност води до закрепостяване на хората, които инстинктивно или по невнимание са взели неправилно решение и истинската свобода би означавала, че недоволните от НОИ имат право да си прехвърлят спестяванията (които обаче там не са по тяхна партида) към друг фонд или изобщо да не се осигуряват.”

    Тогава недоволните от държавата би следвало да имат право да не плащат данъци или да го правят в полза на някоя друга такава?!

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2337 Весело

    [quote#2:"vjacho"]Красене,прав си,но не се хаби![/quote]
    Той си е захабен. Няма как повече да се похаби.

    "удря основни инвеститори в ДЦК" Значи, целта на ПФ не е доходност, а генериране на ДЦК, сиреч държавен дълг. Ама тоя дълг някак требе да се плаща. И понеже парите не падат от небета, се вдигат данъците.

    "лишава със сигурност новопостъпилите (но възможно и други) на трудовия пазар 65-70 000 младежи" Станчев явно живее още в ХХ век. На матура се явават между 48-51 хил. младежи. От тях 15 хил. напущат страната заради пишман-иконимисти кат Станчев без да са подхванали каквото и да е тук. Това е и главната причина да няма бъдеще какъвто и да е пенсионен модел у нас.

    "не решава проблемите с дефицита на НОИ", ама не заради паричните постъпления, а заради привилегиите за различни съсловия.

    "създава проблем на банките, които обслужват фондовете" Банките витаги имат проблеми, с или без ПФ. Бих казал, че пишман-икономисти как Станчев, Илиян Василев създават по-големи проблеми на банките с въздухарската модерна линия на "проектно кредитиране", над 100% кредитиране без кредитополучателят да знае какво точно ще се роди от проекта.

    "въпреки че отчетите на НОИ и частните фондове дават достатъчно леснодостъпна информация за достоверни предвиждания" И без тези отчети всеки мислещ вижда застоя в икономиката и демографския срив. Не се изисква кой знае колко за предвиждането на разрухата и фалита.

    "основната пропаганда представя замисъла като "свобода на избора"," а всъщност развързва ръцете на управляващите да правят каквото си искат. Тъй де, и те са "свободни в избора" си кому колко да разпределят или вземат.

    "истинската свобода би означавала" Истинската свобода означава от никого да не зависиш и никой да не зависи от теб. Единствено смъртта дава "истинската свобода".
    Дори "царят на джунглата" е зависим: ако дивечът е болен, и той се разболява. Пък може Станчев да се чувства истински свободен и да ръси глупост след глупост.

  14. 14 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#10] от "peni_nikol.53.":

    Тези приказки можете да ги говорите на пейката с хора които нищо не разбират.Кой е фонда кой му е отказал?

  15. 15 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Точно, ясно и коректно обяснение на експет.

  16. 16 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2337 Весело

    [quote#12:"2.5"]недоволните от НОИ имат право да си прехвърлят спестяванията [/quote]
    Обаче забележи тънката пропаганда: хората имат право да местят/губят спестяванията си, но не и правото да променят системата, де създава само "отрицателна доходност" и постоянни дефицити в НОИ.
    Сиреч, независимо дали спестяваме или харчим парите, трябва търпим глупостите на пишман-икономистите.

  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 854 Неутрално

    [quote#7:"д-р Чарли рубли.NET"]Ас на баце ще му го съобщя в прав текст - пари в НОИ няма да преместя.[/quote]
    И аз ще му съобщя в прав текст - напролет да си търси работа.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2337 Любопитно

    [quote#11:"heatseeker"]Просто трябва да имаш поне едно око и поне два грама ум...[/quote]
    Твоите "два грама ум" казаха ли ти Кой? предложи таз "реформа"? Щото и досега не е ясно Кой? предложи Пеевски.
    Та кой има интерес? Частните пенсионни фондаве за да се отърват от "лоши активи" (кратко-осигуряващи се)? Електората на ДПС (ако плаща нещо, то е половината от минималното дължимо)? Профсъюзите, че уж нещо са направили и да отвоюват нови привилегии, я ваучери за храна, дрехи и блондинки, я двоен-троен отпуск за "най-яките" си членове? Или е опция за управляващите в суматохата да "усвоят" някой друг паричен поток как при "кризата КТБ" (емитира се 1.2 млрд. лв. дълг при необходими не повече от 900 млн. лв. за ПИБ; сега още 3 млрд. лв. дълг уж за "вложителите на КТБ", пък накрая едно активи ще сменят собствеността си в "правилните ръце"?

  19. 19 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#18] от "wanderer":

    Това беше забавно, наистина. Изчетох го. Смях се. Понеже е редно да има мяра, спирам да се смея. Утре пак ще започна. Много смях ме чака, за което Ви благодаря.

    Свобода за Надежда Савченко!
  20. 20 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Яааа - удари по частни интереси и веднага "експерти"като Станчев проявиха загриженост. Станчев - ти що се грижиш хората къде си си правят вноските ??? Това си е тяхна работа. Или май работата е друга ?

  21. 21 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 599 Разстроено

    Да ви кажа честно, Дянков беше далеч по-печен от Горанов. Независимо дали го любим или не заради финансовата му политика, той нямаше да пръкне подобни недомислени, недоносени идейки.

    "Я з москалями не балакаю!"
  22. 22 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ей тези Гербери не мирясаха си в опитите да крадат под скрити форми на национализация. След като масово бяха оплюти в мрежата за идеята им ЗДПО да мине в НОИ решиха йезуитски да си измият ръцете и да прехвърлят отговорността върху хората.

  23. 23 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Капитализъм на два петъка, а теоретиците му брой нямат ...

  24. 24 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А дали някой ще чуе Красен Станчев?!?

  25. 25 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Весело

    [quote#5:"vjacho"]стани президент[/quote]

    Пази Боже! И на този пост ще ни излага в чужбина

  26. 26 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#17] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Предлагам вместо Бойко- Дудука или Волен!В краен случай Костов или Орешарски!Серж е в Брюксел!Иначе и той можеше да се окаже ЕФИКАСЕН!

  27. 27 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 984 Неутрално

    осигуряващите се нямат никакъв интерес да наливат пари в пирамида каквато е НОИ. трябват непрестанно нови балами-вложители иначе пирамидата НОИ ще фалира моментално защото парите на първите вложители отдавна са откраднати, а поради демографски причини новите вложители намаляват. понеже все повече вложители усещат, че не могат да разчитат на НОИ държавата решава принудително и законно да им вземе парите.

    Истината ни прави свободни.
  28. 28 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4850 Неутрално

    До коментар [#3] от "kki":

    Много правилно++++++++++++++++++++
    Но ми взе думата от клавиатурата, същото щях да напиша

  29. 29 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4850 Неутрално

    ,,Станчев посочва, че този опит се обосновава със заблудата, че частните фондове са неефективни и че пенсиите в държавното осигуряване са гарантирани.,,

    А бе красенчо, защо манипулираш хората. Кога Борисов е казал, че частните ПФ са неефективни. Също така и тези които са връзват на красенчо да си прочетат какаво пишат.

    ГЕРБ ПРЕДЛАГАТ, АКО НЯКОЙ Е НЕДОВОЛЕН ОТ СВОЯ СИ ЧАСТЕН ПФ ДА МОЖЕ ДА ПРЕХВЪРЛЯ ПАРТИДАТА СИ В НОЙ КОЙТО Е С ДЪРЖАВНА ГАРАНЦИЯ.
    Написах го с главни букви та дано го разберете. Че и някои от тука пишещите дращат, че ГЕРБ щели да национализират,секвестират частните ПФ, глупости на таркалета

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    Борисов още не схваща в какъв скандал го въвлича това арогантно човече,наречено финасов министър,Горанов.Както и да завоалират закона,целта е ясна.Но има предпоставки и за много неприятни и даже непредвидими последствия.

  31. 31 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4850 Весело

    До коментар [#25] от "dobrich":

    ,,Пази Боже! И на този пост ще ни излага в чужбина ,,

    Направо ма разсмя. Ако Борисов е излагал България в чужбина, щяха както на станишев, оришарски, кънев и ред други персони да му отказват и визитите му и всичко друго каквото поиска. Ако беше плюл по бъдещия си коо партньор както Кънев и Кунева плюха по него, дали щаха да го приемат някъде в Европа. Или и на него както на Радан и Кунева щяаха да му кажат иди се оправи с партньорите си и тогава ела. Ма понеже и Радан и Кунева се още му извиват ръцете под масата затова и си стоят в България, никой не ги приема в чужбина

  32. 32 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#13] от "wanderer":

    Цитат: "Значи, целта на ПФ не е доходност, а генериране на ДЦК, сиреч държавен дълг."

    Удивен съм, как авторът на тази глупост има самочувствие да обвинява когото и да било другиго, че "ръси глупост след глупост".

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  33. 33 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#20] от "andru":

    Че той нали това казва - хората сами да избират, дали изобщо да се осигуряват в НОИ.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  34. 34 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#29] от "сидер":

    Не съвсем, от ГЕРБ предлагат ако някой Е доволен да го заяви, за да не му се национализира сметката в избрания от него ПФ. Този "незабележим" нюанс е породен от разбиранено, че ще се намерят достатъчно "недоразбрали, недочули и недомислили", чиито пенсионни сметки да бъдат национализирани (терминът е напълно коректен, доколкото средства, които са лични на осигуреното лице и включително подлежат на онаследяване ще бъдат присвоени от държавата чрез държавния НОИ). Но трябва да се съглася, че такива "недоразбрали, недочули и недомислили" ще се намерят много, защото ако не бяха много, как щяха да ги избират такива като Борисов, Пеевски, Станишев, Сидеров и други подобни.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  35. 35 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#19] от "heatseeker":

    Изобщо не е смешно - трагично е.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  36. 36 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2476 Неутрално


    Изказване на Иван Костов от 11 декември 2010 в Народното събрание при дебатите върху Кодекса за социално осигуряване
    Благодаря Ви, господин председател.
    Прочетеният току-що текст категорично показва какъв вид нарушение на правата на собственост се извършва. Може да се преотстъпи право на ползване, може да се преотстъпи право на управление на собственост, може да се преотстъпят полезните свойства, придобивани от собствеността, но не може да се отстъпи правото на разпореждане. Който не разбира това, просто изобщо не разбира икономическото съдържание на понятието „собственост”. Това е сърцевината на нарушението, което вие извършвате.

    Едни пари, които се намират на определено място по волята и по договор между две страни, не могат да бъдат извадени оттам и да бъдат базирани на друго място въпреки волята на двете страни – тази, която е оставила парите, и тази, която ги управлява, това отношение не може да се прекъсне с акт на Народното събрание без да се наруши Конституцията на Република България! Това правите в момента, но то няма да мине пред Конституционния съд.

    Категорично заявявам, че ще настоявам Синята коалиция да атакува този текст, защото това е ограничаване, ощетяване на правото на собственост. Текстът, който току-що прочетохте, показва как грубо се влиза във взаимоотношения между двете страни. Как вие, в качеството си на кой, за кого се мислите, за да влезете във взаимоотношенията между пенсионните фондове и притежателите на партиди, за да кажете какви са отношенията помежду им?! Според мен вие просто не знаете къде се намирате, не знаете каква е ролята на законодателя в Република България. Не знаете, че законодателят законодателства в рамките на Конституцията на страната и не може да прехвърля правата си, да променя законите, защото Конституцията защитава определени права, в частност, защитава отношения между такива субекти. Те са неприкосновени.

    Обръщам се към пенсионните фондове с ясния съвет: да не използват това разпореждане на закона и да се обърнат към съда, тъй като Конституцията има пряко действие. Понеже Конституцията има пряко действие, съдът ще уважи претенциите им да не могат да се развалят договорите им с притежателите на партиди и няма да одобри тази операция. Съвършено ясно се обръщам към пенсионните фондове да извършат това нещо и да не се подчинят на този закон, защото този закон е противоконституционен. След това да изчакат решението на Конституционния съд, тъй като това не решава по никакъв начин проблема.

    Понеже това въобще не решава проблема, а замъглява, скрива проблема, вкарва държавата в отношения, които не са нейна работа – това, че някой не е внасял вноските, е съвършено друг въпрос. Кои сте вие, за да заставате на мястото на този, който не се е издължил към работниците си, който не им е внасял вноските в професионалния пенсионен фонд, за да компенсирате неговата безотговорност?! За какво мислите, че е Народното събрание? Това означава покриване на задължения на частно лице – това е забранено. Това е държава. Държавата отива и застава в задълженията на нередовния – как може да се направи такова нещо, без да се нарушават принципите, върху които е изградена тази държава?!

    Двадесет години тук е съградено нещо. Вие въобще не знаете какво е съградено и сте тръгнали буквално през просото. Това не може да бъде толерирано. Това по никакъв начин не може да бъде търпяно. Това трябва да бъде спряно, защото вие ще отидете много далече. Благодаря.

    ...................................................................................

    ИВАН КОСТОВ: Вижте, господин Младенов – този аргумент, че „Подкрепа” се е съгласила и социалните партньори, въобще не го използвайте в тази зала. Защото навремето с Отечествения фронт е извършена национализацията и конфискацията на имуществата и със съгласието на синдикатите. Вие въобще не трябва да давате такъв пример тук, пред политическите представители. Това, какво сте се разбрали, вие там сте се разбрали. Това не е аргумент в тази зала, това трябва да го забравите. Никакъв аргумент не е.

    А това дето някакъв европейски комисар нещо разбрал – недоразбрал, някакви прекъснати вноски и пр., това въобще не касае въпроса. И аз се удивлявам – Вие сте министър и не можете да разберете разликата между прекъсната вноска и наличност в партида, която е собственост на човека. Това е имущество, това не е прекъсната вноска. Това ли трябва да Ви се обяснява от трибуната? Този човек има партида. В тази партида има пари. Тези пари не могат да се пипат без негово съгласие и не може никой да се разпорежда с тях.
    Това, дето казвате, че Вие влизате като Дядо Коледа, за да им плащате пенсиите, кога Ви избрахме ние Вас за Дядо Коледа? Кога избрахме правителството за Дядо Коледа? Ние сме ви избрали да управлявате страната, съобразно принципите, съобразно Конституцията и законите на страната. Как така като няма вие ще давате? Откъде ще взимате, за да давате? От кого взимате, за да давате?

    Аз просто се удивлявам в каква степен министър може да прави такива брутални грешки в едно изказване от 5 минути.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  37. 37 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2024 Весело

    До коментар [#31] от "сидер":
    Ти точно добричлията ли питаш, точно това?
    Все едно да очакваш ходжата да се прекръсти?
    Аман!
    Бойко е прост, мутра, само краде и си сменя мненията по три пъти на ден. Ако имаш друго мнение, значи не си умен и хабер нямаш от нищо... Туй то.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  38. 38 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2024 Любопитно

    До коментар [#34] от "russian78":
    Не е вярно! Ако в момента имате "конфигурация", която ви харесва или просто не желаете да пипате нищо - не правите, не заявявате и не пипате нищо. Положението ви си остава такова, каквото сте си го избрали. Ако искате да преместите в друг ЧПФ - местете както искате. Ако искате дори и след 20 години, дори и един ден преди да навършите пенсионен стаж да се натресете в НОИ - можете. Само не можете ако веднъж вече сте избрал след дълъг размисъл вместо лошия ЧПФ, да си прехвърлите партидата в НОИ, после да я върнете обратно към друг прекрасен ЧПФ. Това е благодарение на любезното съдействие на ДС, с чиято активна маркетингова подкрепа бяха изметени парите на родителите и на бабите и дядовците ни, работили като луди до 1990 г. Защо ГЕРБ трябва да го отнася заради крадливите комсомолски ръководители? Защо РБ мълчи за истинската причина за проблема с пенсиите и не предлага по-добра алтернатива? Бойко сигурно ще отстъпи, за да има мир и ще видим какво толкова ще се обсъди и предложи след 3 месеца, което е най-големият му грях, доколкото чувам отляво и дясно - не бил го обсъдил достатъчно дълго. Никак не съм фен на Горанов. Обаче всички забравят, че всеки месец трябва да се плащат пенсии, които се събират всеки месец! Ако някой си мисли, че едни стотици милиарди стоят натрупани някъде на склад, за да се плащат от тях само текущите пенсии, много се лъже!!! Работата е "Зел Колю-дал Колю"!
    Как се излиза безболезнено от този омагьосан кръг?
    Според мен или не се излиза или се излиза много, но без гаранция за 100% успех, въпреки търпяната болка. Това е!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  39. 39 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2024 Любопитно

    До коментар [#36] от "Rim":
    Знаем за това изказване на Костов и никой, поне разсъждаващ малко, не би казал, че не застава с две ръце зад него.
    Защо обаче като е казал "А", не казва "Б"?
    Когато няма достатъчно налични пари в момента, когато трябва да се наредят пенсиите по картите на пенсионерите, какво да се прави? Да им се плати, когато съберем колкото ни трябват ли? Ако е след 6 месеца? Принципите са ясни, обаче какво правим в реалният живот?
    Кое е по-важно според вас и г-н Костов - да се действа по конституция и стриктно по закон или да се плащат всеки месец пенсиите на време? Дали и защо не е възможно да се направят и двете??? Кое беше по-доброто решение, което неговото правителство направи, пък другите след него развалиха?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  40. 40 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    До коментар [#33] от "russian78":
    В Европа такъв сценарий няма.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  41. 41 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    [quote#39:"Чичи (Ice Man's fan)"]Кое е по-важно според вас и г-н Костов - да се действа по конституция и стриктно по закон или да се плащат всеки месец пенсиите на време?[/quote]
    Що за идиотски въпрос?!
    Ако не се спазва Конституцията - край на държавата!
    Само мутрите и идиотите (които много често се припокриват!) могат да си "помислят", че разпоредбите на Конституцията не са задължителни!

  42. 42 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#40] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    В Европа няма много неща. Част от тези неща е добре, че ги няма, но за други си е чиста проба загуба. Принципно, по-добре е да използваме разума си, а не за всяко нещо да се оповаваме сляпо на един или друг чужд челен опит.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  43. 43 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2024 Любопитно

    До коментар [#41] от "uporit":
    Разбира се. Кажете го на пострадалите от КТБ, на тези които ежедневно понасят отказа от правосъдие , на Опиц, на пенсионерите, когато не им платите пенсиите, защото конституцията ви забранява и още, и още, и още...
    Въпросът ми е от реалният живот и не очаквам да ми отговаряте с лозунги. Ако нямате други отговори - просто може да замълчите тактично...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  44. 44 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 966 Неутрално

    На кой по-точно фонд 10 г. доходност е 6%?

    Никога повече мутри начело на България.
  45. 45 Профил на Дамянов
    Дамянов
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Виж ти, колко интересно, и на Красен Станчев му се привидяла национализация.
    Но каква инфлация върху индивидуалната сметка, с която зарибява будалите, ще се натрупа за 20-30 години, не се сеща да сметне. А че таксите за обслужане в УПФ са огромни - и това не споменава. Велик, велик икономист!

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН - Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000 г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK