Със съдебни споразумения кабинетът ще ускорява строителството на Северната тангента

Със съдебни споразумения кабинетът ще ускорява строителството на Северната тангента

© Красимир Юскеселиев



Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да може да сключва съдебни споразумения със собствениците на предвидени за отчуждаване имоти в обсега на Северната тангента, за да се "отпуши" строителството на тази част от Околовръстния път на София. Това решение се очаква да одобрят министрите на днешното заседание на кабинета.


Имотите бяха отчуждени през 2013 г., но повечето собственици не приеха стойността на предложените им обезщетения, като обявиха, че тя е малка, и в резултат са заведени около 360 административни дела. Процесите са насрочени за разглеждане между март и ноември догодина, но същевременно срокът за завършването на Северната тангента е 31 октомври 2015 г. Сключването на съдебни споразумения ще доведе до прекратяването на делата и започване на строително-монтажните работи по обекта, изтъкват от правителството. 


Северната скоростна тангента е обявена за национален обект по смисъла на Закона за държавната собственост и за обект с национално значение по смисъла на Закона за устройство на територията. Трасето е с обща дължина от 16,5 км и преминава през землищата на Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци и Враждебна.




С изграждането на пътния участък ще бъде възможно свързването на транзитни потоци от вътрешността на страната в западна посока към Сърбия, а оттам и към Централна и Западна Европа. Строителството се финансира със средства от Европейския съюз, като сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ е на стойност 234 996 783,89 лв.


На заседанието на кабинета днес се очаква още да бъде прието постановление за преобразуването на Националния музей на българското изобразително изкуство и Националната галерия за чуждестранно изкуство в София в Национален музеен комплекс. Целта е да се усъвършенства структурата на музейната мрежа в София чрез създаване на интегрирана институция, която обединява функциите и богатите колекции на двата музея. Чрез създаването на културен център, ориентиран към интерактивна комуникация, ще се постигне по-добра организация при представянето на културните ценности, посочват от пресслужбата на кабинета.


В дневния ред заседанието на министрите са включени и предложения за промени три закона и в подзаконови актове, с които националната нормативна уредба се привежда в съответствие с европейската.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    ... маже и да са прави, но ... да не стават прекалено нахални!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Всичко е много добре, но Кабинета продължава да бори "належащи" проблеми.
    Иначе, северната дъга ще улесни трафика, който иначе минава през града.

  3. 3 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Супер новина. Ако не беше престъпната поправка в закона на бедствието "кабинет на Орешарски" сега тангентата щеше да е готова.

  4. 4 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 482 Неутрално

    ОФФ пак с огромна клизма... Всъщност някой знае ли от къде точно ще мине тази тангента, предполагам една част от трасето съвпада с настоящето северно околовръстно и просто там трябва основна рехабилитация а не тепърва да се изгражда?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Трябваше да предложат на собствениците справедливи цени. Опитаха се да ги изиграят и да вземат имотите им срещу жълти стотинки на квадратен метър и резултатът е налице - нескончаеми дела.

  6. 6 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 921 Весело

    Интересно е кои са собственици на земята. Също така може да е интересно кои са собственици на земята около проекта тунел под Шипка. Сигурно са съвсем случайни хора.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  7. 7 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#4:"kilmer"] Всъщност някой знае ли от къде точно ще мине тази тангента[/quote]
    http://fakti.bg/bulgaria/88729-sledvashtata-esen-shte-e-gotov-proektat-za-severna-skorostna-tangenta

  8. 8 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Dark Prince Of Bankya":

    И какво значение има кои са собствениците!?

  9. 9 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#8:"svoboden"]И какво значение има кои са собствениците!?[/quote]
    По-рано отчуждаването се превръщаше в далавера. "Наши хора" знаеха къде и какво ще се отчуждава. В закона специално заложиха, че изкупуването ще става по пазарни цени, а за пазарна цена решиха, че ще се приема цената на сделка за имота, ако такава е имало. Така че преди отчуждаването, аз ти продавам имота си, и ти после обратно ми го препродаваш, като записваме цена примерно 2 млн. лв. И понеже имам нотариален акт в който е записано, че съм купил имота на тази цена, държавата е длъжна по закон да ми го изкупи най-малко на тази цена. Ако не го направи, съда ще присъди такава цена, защото по закон е така. С тази далавера много хора станаха милионери, а държавата олекна от процедури по отчуждаване.

  10. 10 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3703 Весело

    ,,Строителството се финансира със средства от Европейския съюз, като сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ е на стойност 234 996 783,89 лв.,,

    То добре, че оришарски не е можал да ги пренасочи и тизи пари за некой джоб

  11. 11 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#4] от "kilmer":

    Не, не съвпада, всъщност е доста по-близко до града и маршрута е по-кратък. Иначе сегашния околовръстен обикаля изключително много от северната страна. Първоначалния проект беше да се разшири съществеуващия околовръстен път, но беше с близо 15 км по-дълъг от новото трасе. А в същото време няма тенденция да нараства града в онази посока.

  12. 12 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Освен ускоряващо строежа, споразумението трябва и да е справедливо.

  13. 13 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Това е проект, който ще отпуши София. Реално сега Северна София, където са повечето индустриални обекти се обслужва от бул.Сливница, Сточна Гара, Ботеврградско, надлез Надежда. Натоварва се половин София с бусове и камиони. По новата тангента ще може директно да се излиза от Обеля, Илиянци , Военна рампа.

  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#9] от "teridan":

    Това се получи ,защото министерството прецака първите отчуждени. На всяко действие има равно по сила и обратно по знак противодействие.

  15. 15 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Да бе, да... малко им било....

    Иска им се с едно обезщетение да си уредят живота до гроб.

    Колкото и да им предложиш - все малко ще им е.

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  16. 16 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Първо си довършете Южната дъга (към момента единствено преместиха задръстванията от Бистрица при Горубляне), защото се хвалихте с нея, а тя е недостоена - трябва да стига до магистрала "Тракия", а не до храстите в Младост 4! Нагли ГЕРБ-ри! После рекетирайте хората с имоти по "Северната тангента".

  17. 17 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Наистина направената част от околовръстното шосе е по-малка от 20% от дължината му, но хвалбите на герберите и президента им около него нямат край на шир и длъж....

  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Повечето земи не са в регулация и това ги прави обработваеми, а и в този смисъл евтини...дори на фона на земи из други части на държавата доста скъпи, при положение че са земеделски. 800лв/декар хич не е ниска цена, особено като се има предвид замърсяването от Кремиковци и боклуците от мина Яна.
    Като цяло държавата ще се дава повече, иначе ще изпусне финансирането, ако нямаше краен срок държавата щеше да чака делата и сигурно над 90% от тях щяха да са в полза на държавата. Някой здраво ще се облажи.
    А, че тангентата е нужна, нужна е...турците няма да въртят през Тодор Александров, Цар Освободител и Цариградско.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#16] от "royaldnk":

    южната дъга вече е не е интересна, защото е вътрешноградска магистрала. Според мен скоро няма да я довършат, особено след като построят северната тангента, която ще поеме трафика в посока Гърция и Турция.

  20. 20 Профил на nikione
    nikione
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#4:"kilmer"]ОФФ пак с огромна клизма... Всъщност някой знае ли от къде точно ще мине тази тангента, предполагам една част от трасето съвпада с настоящето северно околовръстно и просто там трябва основна рехабилитация а не тепърва да се изгражда?
    [/quote]
    И като как очакваш някой да ти отговори "точно"? Ако наистина те интересува поразрови се в интернет. Има си карти, проекти и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK